PDA

View Full Version : Telenet duurder vanaf januari


Universalia
12 december 2015, 08:40
Bron (http://www.demorgen.be/economie/telenet-duurder-vanaf-januari-b0e447f7/)

Detail tekst:

De prijzen van Telenet gaan volgend jaar stijgen. Dat heeft topman John Porter aangekondigd in het VRT-programma 'De Afspraak.'

voor combinaties van internet, digitale tv en vaste telefoonlijn ging de prijs per maand 1,99 tot 2,99 euro omhoog. Ook het huren van een digicorder werd duurder.

Zal dat ontaarden in dat mensen gaan downgraden?

Zullen mensen die de Internetverbinding/TV/Telefonie packs nu niet echt zo nodig hebben ze 'buitensmijten' een andere 'goedkopere' aanbieder kiezen?

1,99€ tot 2,99€ misschien staan veel mensen er niet bij stil of ligt men er niet van wakker maar ik denk dat er best wel mensen zijn die er wel van wakker liggen van de jaarlijkse prijsstijgingen. :-D

Libro
12 december 2015, 08:52
Bron (http://www.demorgen.be/economie/telenet-duurder-vanaf-januari-b0e447f7/)

Detail tekst:





Zal dat ontaarden in dat mensen gaan downgraden?

Zullen mensen die de Internetverbinding/TV/Telefonie packs nu niet echt zo nodig hebben ze 'buitensmijten' een andere 'goedkopere' aanbieder kiezen?

1,99€ tot 2,99€ misschien staan veel mensen er niet bij stil of ligt men er niet van wakker maar ik denk dat er best wel mensen zijn die er wel van wakker liggen van de jaarlijkse prijsstijgingen. :-D

Als mensen echt wakker liggen van prijsstijgingen, dan knikkeren ze bij de volgende verkiezingen de N-VA buiten.

Leica
12 december 2015, 08:58
Mijn aanvraag voor de hernieuwing van mijn lidmaatschap N-VA ligt alvast bij het oud papier. Die bende hypocrieten krijgt mijn stem en steun niet meer.
Mijn enige optie is die andere partij die naar onafhankelijkheid streeft. Mooi meegenomen dat ze ook iets willen doen aan de opengrenzenpolitiek.

Gipsy
12 december 2015, 09:07
Telenet blijft de snelste. Ik kon vroeger met Belgacom amper 17 MB per seconde downloaden, nu met Telenet 240 MB per seconde. Samen met mijn ISDN telefoon abonnement zit ik goedkoper dan bij Belgacom.

Leica
12 december 2015, 09:33
Ook buikspreker? Als je wil dat alles naar de kl* ten gaat dan moet je inderdaad op die andere partij stemmen. :lol:

Buiksprekers… een apart maar gezellig ras. :lol:
Waarom zou alles naar de kloten gaan? Wat bedoel je met 'alles'? Kan je dit wat minder omfloerst omschrijven? Jij bent precies helderziende.
Of ben jij een krak in het braken van wat zinloze, nietszeggende zinnetjes?

The Paulus Experience
12 december 2015, 09:33
Persoonlijk vind ik Telenet een bende bedriegers.
Proximus trouwens ook.

Je hebt zelf ook wat buiksprekerij eh

Henri1
12 december 2015, 09:44
Maak je niet ongerust.
De prijzen van Telenet gaan dalen. De topman verklaarde dat het in de lijn van de index lag.

Eduard Khil
12 december 2015, 10:10
stijgingen van telenet zijn allemaal de schuld van Bart Dewever

Henri1
12 december 2015, 10:17
Allemaal de schuld van de Sossen.

Eduard Khil
12 december 2015, 10:32
Allemaal de schuld van de Sossen.

neen, van BDW. Die vlaams belangers hier in dit topic hebben dat al duidelijk bewezen

Indomitable
12 december 2015, 10:39
Als mensen echt wakker liggen van prijsstijgingen, dan knikkeren ze bij de volgende verkiezingen de N-VA buiten.Daar hoef je geen medium voor te zijn, dat gebeurt sowieso.

Eduard Khil
12 december 2015, 10:42
Daar hoef je geen medium voor te zijn, dat gebeurt sowieso.

droom verder. Geen peiling voorspelt dat scenario, integendeel :lol:

Met de laatste peiling, met stijging van zowel n-va als vb, zitten ze in een zetel

Indomitable
12 december 2015, 11:02
droom verder. Geen peiling voorspelt dat scenario, integendeel :lol:

Met de laatste peiling, met stijging van zowel n-va als vb, zitten ze in een zetelIk droom niet hoor, en wie de volgende partij zal zijn die met de plak gaat zwaaien deert mij niet, alleszins financieel toch niet. Ter informatie, ik ben van geen enkele hedendaagse bestaande partijen voorstander. ;-)

Libro
12 december 2015, 11:20
droom verder. Geen peiling voorspelt dat scenario, integendeel :lol:

Met de laatste peiling, met stijging van zowel n-va als vb, zitten ze in een zetel

Tja, zo zie je maar hoe mensen ermee inzitten als hun leven duurder wordt. Vlamingen zijn en blijven een klootjesvolk.

Ik heb trouwens een ander probleem met Telenet: op één of andere manier is het e-mailadres waarnaar de facturen worden gestuurd veranderd in een mij totaal onbekend adres waardoor mijn laatste factuur naar een wildvreemde is gestuurd. Kan ik toch niet echt mee lachen.

Eduard Khil
12 december 2015, 11:26
Tja, zo zie je maar hoe mensen ermee inzitten als hun leven duurder wordt. Vlamingen zijn en blijven een klootjesvolk.

Ik heb trouwens een ander probleem met Telenet: op één of andere manier is het e-mailadres waarnaar de facturen worden gestuurd veranderd in een mij totaal onbekend adres waardoor mijn laatste factuur naar een wildvreemde is gestuurd. Kan ik toch niet echt mee lachen.

als die vreemde uw factuur betaalt, is er toch geen probleem? :lol:

Libro
12 december 2015, 11:58
als die vreemde uw factuur betaalt, is er toch geen probleem? :lol:

:lol: Volgens mijntelenet staat de factuur in kwestie nog open dussss... Ik vrees dat die mens slimmer is dan dat. Ik hoop alleen maar dat ik nu niet het slachtoffer word van identiteitsdiefstal.

maddox
12 december 2015, 12:12
€1.99 per maand=€23.88 per jaar.

Daar kan je met 2 eens een ijsje mee gaan eten....

Maar welke andere keuzes zijn er?

Hypochonder
12 december 2015, 12:17
De Belgische markt is voor buitenlandse spelers (ook Telenet dus) altijd al uitermate lucratief geweest. Gewillige politici en lamme consumenten zorgen daarvoor. We zijn al bij de duurste in Europa voor allerlei diensten en producten en elk jaar doen ze er nog een schep bij.

DewareJakob
12 december 2015, 13:00
stijgingen van telenet zijn allemaal de schuld van Bart Dewever

Alle stijgingen schuld van BDW. Alle dalingen te danken aan de sossen. Voil�*, dat mocht ook eens worden gezegd. :rofl:

koe de poing
12 december 2015, 21:53
€1.99 per maand=€23.88 per jaar.

Daar kan je met 2 eens een ijsje mee gaan eten....

Maar welke andere keuzes zijn er?

Wat voor creme-glace eet jij :-o

Supe®Staaf
12 december 2015, 21:57
€1.99 per maand=€23.88 per jaar.

Daar kan je met 2 eens een ijsje mee gaan eten....

Maar welke andere keuzes zijn er?
http://sheylara.com/images09/0816icecream1.jpg

Leica
12 december 2015, 22:10
neen, van BDW. Die vlaams belangers hier in dit topic hebben dat al duidelijk bewezen

Op uw gemak hé, stukske trolololololo ;)

maddox
12 december 2015, 22:49
Wat voor creme-glace eet jij :-o

Een Mikado Royal (http://www.foubert.eu/), en daar een warme chokomelk met rum bij.

daiwa
15 december 2015, 02:18
€1.99 per maand=€23.88 per jaar.

Daar kan je met 2 eens een ijsje mee gaan eten....

Maar welke andere keuzes zijn er?

Ik doe mee aan een gratis testperiode gedurende 6 maanden van Mobistar dat volgend jaar op de markt komt met digitale tv.
Ik heb het nog maar 2 weken en tot hiertoe geen problemen.

Volgens een telecom expert die op kanaal Z zijn zeg kwam doen zou Mobistar 25 tot 30 % goedkoper zijn dan Telenet en Proximus.
Volgens hem zou Mobistar zijn winstmarges extreem laag houden om zo marktaandeel te winnen.

maddox
15 december 2015, 03:28
Ik heb geen digitale TV nodig, noch enige telefonie buiten wat ik nu heb.

Gewoon een deftige internetverbinding, en dan nog niet eens een buitensporige. 't Is niet dat ik 15gig op een maand binnenhaal, noch heb ik de intentie om 4K films te streamen.

maddox
15 december 2015, 03:28
Dubbel

daiwa
15 december 2015, 03:46
Ik heb geen digitale TV nodig, noch enige telefonie buiten wat ik nu heb.

.

Het is digitale tv en internet via dezelfde modem en die loopt beduidend sneller dan de gewone internetverbinding die ik al had bij Mobistar.
Bij Mobistar betaal ik maandelijks 28 euro, BTW inbegrepen, maar zonder digitale tv.

Leica
15 december 2015, 07:15
Ik doe mee aan een gratis testperiode gedurende 6 maanden van Mobistar dat volgend jaar op de markt komt met digitale tv.
Ik heb het nog maar 2 weken en tot hiertoe geen problemen.

Volgens een telecom expert die op kanaal Z zijn zeg kwam doen zou Mobistar 25 tot 30 % goedkoper zijn dan Telenet en Proximus.
Volgens hem zou Mobistar zijn winstmarges extreem laag houden om zo marktaandeel te winnen.

En na eenmaal voldoende marktaandeel te hebben binnen gehaald, de prijzen exuberant te laten stijgen zeker?

Eduard Khil
15 december 2015, 13:23
En na eenmaal voldoende marktaandeel te hebben binnen gehaald, de prijzen exuberant te laten stijgen zeker?

de truuk van telenet en proximus: u binnenhalen met een actie, maar eenmaal klant kunt ge de boom in

Boduo
15 december 2015, 13:56
Als mensen echt wakker liggen van prijsstijgingen, dan knikkeren ze bij de volgende verkiezingen de N-VA buiten.

+ CD V & VLD...

Drosamadaris
15 december 2015, 13:59
€1.99 per maand=€23.88 per jaar.

Daar kan je met 2 eens een ijsje mee gaan eten....

Maar welke andere keuzes zijn er?

Je beperken tot Telenet internet uiteraard; of switchen naar BGC als dat qua internet beter bij je werkt.

TV en consoorten van Telenet zijn echt wel compleet overbodig, zeker met streaming activated.

Libro
15 december 2015, 17:11
+ CD V & VLD...

Volgende keer moeten we prijsbewust stemmen ;-).

fox
18 december 2015, 15:34
Als het te duur is, ga gewoon ergens anders. Ik snap het probleem eigenlijk niet.

Boduo
18 december 2015, 22:56
Als het te duur is, ga gewoon ergens anders. Ik snap het probleem eigenlijk niet.

Kan mij niet schelen.
We hebben meegedaan aan een groepsaankoop "Gas & elektriek"
Vanaf februari per maand: -10,4 € minder af te dokken.

Dadeemelee
18 december 2015, 23:00
Je beperken tot Telenet internet uiteraard; of switchen naar BGC als dat qua internet beter bij je werkt.

TV en consoorten van Telenet zijn echt wel compleet overbodig, zeker met streaming activated.
Een Tesla kopen en dan zagen dat Telenet teveel kost. Faut le faire.

fbpolitics
19 december 2015, 00:45
Maar welke andere keuzes zijn er?
En daar zegt u het: er is geen concurrentie die films aanbied 24/24.


de truuk van telenet en proximus: u binnenhalen met een actie, maar eenmaal klant kunt ge de boom in
Kan alleen spreken van Telenet.
Telenet is de zoveelste overname in een bijna 30-jarig bestaan, komende nog van Filmnet. Sinds de 2 jaren Telenet, niets anders dan problemen met exorbitante prijzen, bedrog, leugens + wetsovertredingen :evil: :evil: Ik overweeg een advocaat.
Zie bovenstaand, anders lag Telenet alang buiten !

.

Dadeemelee
19 december 2015, 01:03
En daar zegt u het: er is geen concurrentie die films aanbied 24/24.



Kan alleen spreken van Telenet.
Telenet is de zoveelste overname in een bijna 30-jarig bestaan, komende nog van Filmnet. Sinds de 2 jaren Telenet, niets anders dan problemen met exorbitante prijzen, bedrog, leugens + wetsovertredingen :evil: :evil: Ik overweeg een advocaat.
Zie bovenstaand, anders lag Telenet alang buiten !

.
Je kan Netflix nemen.

Of naar de sinema gaan.

Of de DVD/BluRays kopen.

Zoveel alternatieven.

Zeg: danku Dadeemelee ;-)

fbpolitics
19 december 2015, 01:46
Je kan Netflix nemen.
Of naar de sinema gaan.
Cinema voor Star Wars ;-)

Netflix: je zou iets moeten hebben dat je op de Amerikaanse zenders ook kan, een paswoord of zo.

.

maddox
19 december 2015, 06:31
Je kan Netflix nemen.

Hoe haal je een filmpje of serie van Netflix zonder een internet abo?

Dadeemelee
19 december 2015, 11:09
Hoe haal je een filmpje of serie van Netflix zonder een internet abo?
Hoe telefoneer je zonder een abo?

Boduo
20 december 2015, 21:55
Alles slaat hier in België maar op, al dan niet onder de noemer van belastingen o.a. De vraag is hoe lang ze daar nog mee door kunnen gaan.

Zo lang als trutte Rutte haar arrogante mond opendoet om de ergste onzin te verkopen die we ooit hoorden op radio & tv.

Boduo
20 december 2015, 21:56
Hoe telefoneer je zonder een abo?

Telefoneren kan je o.a. met een gewoon tel. toestel.

maddox
20 december 2015, 22:37
Telefoneren kan je o.a. met een gewoon tel. toestel.

Ook dat heeft een abonnement/aansluiting nodig.

Another Jack
20 december 2015, 22:55
Weer zo'n een snuggere opmerking waar alleen Boduo het geheim van kent...

cookie monster
21 december 2015, 03:04
VTM kan je nu ook online GRATIS kijken mits internetverbinding , dus ....
Enkel VTM , 2BE , Vitaya , VTM Kazoom & Q-music zijn gratis !!!!
http://watch.stievie.be/tv-gids/today
En tot 6 dagen nadien herbekijken !!

Enkel VTM programma's http://vtm.be/video (Tot 1 maand erna)

Dus wie enkel VTM / 2BE / Vitaya / VTM kazoom kijkt ,
Telenet of Belgacom of TV Vlaanderen of .... saluut !!!!

Henri1
14 januari 2016, 21:09
Is al bekend hoeveel de factuur gaat stijgen ?

Sjonge jonge, en dan komen er hier verklaren dat ze erop vooruitgaan met 10 of 11 euro meer pensioen per maand.

Eduard Khil
14 januari 2016, 21:14
Weer zo'n een snuggere opmerking waar alleen Boduo het geheim van kent...

:lol:

Universalia
15 januari 2016, 07:57
VTM kan je nu ook online GRATIS kijken mits internetverbinding , dus ....
Enkel VTM , 2BE , Vitaya , VTM Kazoom & Q-music zijn gratis !!!!
http://watch.stievie.be/tv-gids/today
En tot 6 dagen nadien herbekijken !!

Enkel VTM programma's http://vtm.be/video (Tot 1 maand erna)

Dus wie enkel VTM / 2BE / Vitaya / VTM kazoom kijkt ,
Telenet of Belgacom of TV Vlaanderen of .... saluut !!!!

Ja dat kan best zijn maar het eerste wat die website vroeg is of dat 'hij' een invoegtoepassing moest installeren namelijk Adobe FlashPlayer voor je van die 'dienst' gebruik kon maken en daar heb ik het niet zo voor wegens continue problemen met Adobe.

Kan zijn dat het werkt met Stevie dat ga ik niet in twijfel trekken. :-D

ActiveX besturingselementen uitleg (http://windows.microsoft.com/nl-BE/internet-explorer/use-activex-filtering?ocid=IE10_infobar_activex#ie=ie-11-win-7)

Qua abonnementsgelden blijken wij hier in België ten opzichte van de ons omringende landen nog steeds het duurste te zijn. :roll:

cookie monster
18 januari 2016, 02:50
Adobe FlashPlayer

ActiveX besturingselementen uitleg (http://windows.microsoft.com/nl-BE/internet-explorer/use-activex-filtering?ocid=IE10_infobar_activex#ie=ie-11-win-7)
Nog steeds geen last van gehad :)


PS: Voor wie het (nog) niet weet:
Wie Adblock plus e.d. actief gebruikt , kan geen stievie kijken !!


Qua abonnementsgelden blijken wij hier in België ten opzichte van de ons omringende landen nog steeds het duurste te zijn. :roll:
Ik betaal sinds 2015 40€ voor onbeperkte telefoon & internet ,
In 2014 was dit op jaarbasis nog mogelijk , 384,93€ !!!!
Alhoewel ik niet akkoord ging , ben ik wel bij die provider gebleven !!
(Geen telenet casa CM)

BigF
18 januari 2016, 07:41
1,99€ tot 2,99€ misschien staan veel mensen er niet bij stil of ligt men er niet van wakker maar ik denk dat er best wel mensen zijn die er wel van wakker liggen van de jaarlijkse prijsstijgingen. :-D
Als je wakker moet liggen van een prijsstijging van 2 a 3 euro per maand zit je in een situatie waarin je sowieso al beter geen abo van 65 a 75 euro/maand had genomen.

Henri1
8 mei 2018, 19:55
Ik heb me laten vertellen dat het bij Telenet nog grotere dieven zijn dan bij Proximus.

kojak
8 mei 2018, 20:16
Ik heb me laten vertellen dat het bij Telenet nog grotere dieven zijn dan bij Proximus.

Dat wou ik 5 jaar geleden ook al posten. :lol:

Henri1
10 mei 2018, 13:14
Dat wou ik 5 jaar geleden ook al posten. :lol:

Wat lette u ?