PDA

View Full Version : Wat is kunst? (lol)


bembem
14 januari 2016, 23:45
Lol, men zegt wel eens dat Kunst de allerindividueelste expressie is van de allerindividueelste emotie ... Hum, ben er niet mee eens, volgens mij is iets pas kunst (met een grote K) wanneer mensen van oordeel zijn dat ze het zelf niet kunnen, dus wat die "kunstenares" doet met die eieren uit haar punani ploppen kan ik niet echt Kunst noemen, tenzij bijna heel Patpong ook aan Art doet lol, wat ik bedoel : is niet hetzelfde als bvb een Van Gogh, etc.


Discuss pls, wat vinden jullie? thx :o

Wapper
15 januari 2016, 00:27
Truttemezuster

jogo
15 januari 2016, 01:16
zie
http://forum.politics.be/showthread.php?t=168326&highlight=kunst

Johan Bollen
16 januari 2016, 02:57
Nooit akkoord geweest met dat hyperindividualisme als bron van kunst. Zo heb ik dat nooit aangevoeld bij mijn werk. Maar dat hyperindividualisme past wel bij het heersende kunstparadigma van de eeuwig 'actuele' kunst dat zichzelf het einde van de geschiedenis acht. Een paradigma dat de kunst geknecht heeft. Waar de criticus maakt of breekt ipv het publiek. Een omgekeerde wereld.

The Paulus Experience
16 januari 2016, 09:01
Kunst is een woord. Dat is alles.
Er zijn mensen die heel veel kunstwoorden rond het werk van een kunstenaar kunnen weven, dat is ook een kunst. Maar niet de essentie.
Kunst heeft, vind ik, een heel individuele invuling.
Je voelt wat voor jou kunst is.
Verkies je een van de boven vernoemde mensen te volgen in plaats daarvan, dan word je een deel van een ander kunstwerk door wat je daarmee voelt.
Voor mij is kunst een extreem individueel fenomeen, waarvan niemand het recht kan opeisen om het te verklaren.
Behalve de schepper er van

Supe®Staaf
16 januari 2016, 15:15
Kunst is een woord. Dat is alles.
Er zijn mensen die heel veel kunstwoorden rond het werk van een kunstenaar kunnen weven, dat is ook een kunst. Maar niet de essentie.
Kunst heeft, vind ik, een heel individuele invuling.
Je voelt wat voor jou kunst is.
Verkies je een van de boven vernoemde mensen te volgen in plaats daarvan, dan word je een deel van een ander kunstwerk door wat je daarmee voelt.
Voor mij is kunst een extreem individueel fenomeen, waarvan niemand het recht kan opeisen om het te verklaren.
Behalve de schepper er van:lol::lol::lol:

Fille van de Foor
16 januari 2016, 15:35
... eieren uit haar punani ploppen kan ik niet echt Kunst noemen

Ongeveer de helft van de bevolking moet er niet aan denken het zelfs maar te proberen.

quercus
16 januari 2016, 15:42
Praten over "kunst" staat gelijk met het wandelen op een glibberig pad. Zeker wanneer het over moderne kunst gaat. Meer bepaald over de zogenaamde "conceptuele kunst". Daar is er maar één richtlijn: "anything goes". Daarna moet de "kunstenaar" maar proberen een idioot met veel geld te vinden.

The Paulus Experience
16 januari 2016, 20:55
Daarna moet de "kunstenaar" maar proberen een idioot met veel geld te vinden.


idd. Meestal is er dat zo ene die denkt dat hij een wonderlijke mecenas is.
Nu de rentes laag staan krijg je een bijkomend publiek dat investeert in 'namen' om te beleggen. De kunstpausen en galeriehouders hun geluk kan niet op.

Doet me denken aan mijn tijd in St Lucas, toen een werk van mij besproken werd. Het was allemaal dit en dat en geweldig en veel uitleg, waar ik gewoon op inspeelde natuurlijk.
Verbazingwekkend.
Uiteindelijk was het gewoon een ruimtelijk werkje, geïnspireerd op het slipje dat zich rond de strakke poep van mijn toenmalige vriendin bevond.
Haha ik heb het nooit gezegd. :-D

Scherven A. Mok
19 januari 2016, 10:01
https://www.youtube.com/watch?v=s0Vw0I-PhcA

de vuile muilekoek
19 januari 2016, 10:11
Lol, men zegt wel eens dat Kunst de allerindividueelste expressie is van de allerindividueelste emotie ... Hum, ben er niet mee eens, volgens mij is iets pas kunst (met een grote K) wanneer mensen van oordeel zijn dat ze het zelf niet kunnen, dus wat die "kunstenares" doet met die eieren uit haar punani ploppen kan ik niet echt Kunst noemen, tenzij bijna heel Patpong ook aan Art doet lol, wat ik bedoel : is niet hetzelfde als bvb een Van Gogh, etc.


Discuss pls, wat vinden jullie? thx :o

"BRUINE stront " dat is kunst :lol:

Lof der Zotheid
19 januari 2016, 10:47
Hebben is hebben, doch krijgen is de kunst.

Snerror
19 januari 2016, 11:35
Hebben is hebben, doch krijgen is de kunst.

Oefening baart kunst. :twisted:

The Paulus Experience
19 januari 2016, 12:41
De blik in haar ogen

Snerror
19 januari 2016, 12:45
De blik in haar ogen

Oooohh! Lief!

Libro
19 januari 2016, 12:59
Oooohh! Lief!

Nee Noordkaap.

Snerror
19 januari 2016, 13:36
Nee Noordkaap.

Die zijn idd niet lief.

Libro
20 januari 2016, 00:55
Dit is kunst. (https://www.youtube.com/watch?v=vFZZMF7SRRo&list=PLA5541C5E95F5ADEB)

Marie van de koster
20 januari 2016, 10:46
Dit is kunst. (https://www.youtube.com/watch?v=vFZZMF7SRRo&list=PLA5541C5E95F5ADEB)

Wie praat door die muziek heen? Is dat een fout in die video of zit er iemand in mijn pc :? :? :?

Marie van de koster
20 januari 2016, 10:49
http://nieuws.vtm.be/binnenland/84313-600000-beeldjes-om-wo-i-te-gedenken
600.000 beeldjes door anderen laten maken. Heeft dat iets met kunst te maken?

From_Vlaanderen
20 januari 2016, 22:51
Hipster alert!

Boduo
21 januari 2016, 17:56
Praten over "kunst" staat gelijk met het wandelen op een glibberig pad. Zeker wanneer het over moderne kunst gaat. Meer bepaald over de zogenaamde "conceptuele kunst". Daar is er maar één richtlijn: "anything goes". Daarna moet de "kunstenaar" maar proberen een idioot met veel geld te vinden.

Moderne "kunst" is (bijna altijd) een belediging voor échte kunstenaars.