View Full Version : Jong koppel afgesnauwd in bioscoop omdat ze in het Nederlands geholpen wilden worden
Universalia
29 januari 2016, 08:40
Bron (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160128_02095662)
Detail tekst:
Brussel / Sint-Pieters-Leeuw - Wat een leuk avondje uit in Kinepolis Brussel moest worden voor Sofie Nitelet uit Sint-Pieters-Leeuw en haar vriend Kiefer Vanhessen draaide even anders uit. Toen het paar vroeg in het Nederlands aangesproken te worden, werd de bediende agressief.
Zo zie je maar weer, het begint er gezelliger en gezelliger op te worden. :roll: (<- door Sarcasmus)
Gelijk ontslagen die bediende punt.
Supe®Staaf
29 januari 2016, 09:18
Toen het paar vroeg in het Nederlands aangesproken te worden, werd de bediende agressief. De vraag is natuurlijk op welke manier ze hun verzoek formuleerden....
Skobelev
29 januari 2016, 09:39
Blijf daar gewoon weg. :roll:
Supe®Staaf
29 januari 2016, 09:47
Blijf daar gewoon weg. :roll:Zeer juist.
Als het enkel maar is om stennis te maken, en de verongelijkte Vlaming uit te hangen, blijf je beter thuis.
quercus
29 januari 2016, 10:06
De vraag is natuurlijk op welke manier ze hun verzoek formuleerden....
Ben je daar weer? Van het ogenblik dat iemand ook maar iets durft aanhalen omtrent een negatieve respons t.a.v. het Nederlands door "les Bruxellois" ga jij stante pede ofwel vlakaf, ofwel besmuikt die persoon beschuldigen van een of andere vorm van onbeleefdheid. Van vooroordelen gesproken... :roll:
marie daenen
29 januari 2016, 10:08
Typische Vlaamse onderdog vraag... Ik dacht dat de klant koning was??? Of geldt dat alleen maar als hij frans brabbelt????
marie daenen
29 januari 2016, 10:09
Nog meer Vlaamse onderdog houding....
marie daenen
29 januari 2016, 10:10
Ben je daar weer? Van het ogenblik dat iemand ook maar iets durft aanhalen omtrent een negatieve respons t.a.v. het Nederlands door "les Bruxellois" ga jij stante pede ofwel vlakaf, ofwel besmuikt die persoon beschuldigen van een of andere vorm van onbeleefdheid. Van vooroordelen gesproken... :roll:
In het omgekeerde geval zou de hele francofonie al van verontwaardiging over de grond rollen om dan op het einde te moeten toegeven dat ze het misschien zelf gezocht hadden...
quercus
29 januari 2016, 10:17
Nog meer Vlaamse onderdog houding....
Tja, Belgicistische Vlamingen zouden liever horen dat de Vlamingen hun vraag om in het Nederlands aangesproken te worden zouden formuleren met gebogen hoofdje en nauwelijks hoorbaar geprevel. Zo iets in de aard van Pardong menier da'k mij verexcuseer...
maddox
29 januari 2016, 10:37
Ik moet toegeven, we gaan regelmatig die kant op. Zolang pecunia spreekt, verstonden alle aanbieders van diensten en goederen in die omgeving ons prima.
Langs de andere kant, ik heb al meer dan genoeg aanvaringen gehad met arrogante Franstalingen. Edoch nooit als het over geld ging.
Charlie don't Surf
29 januari 2016, 10:50
... eerst chips en water proberen binnen te smokkelen en u dan van domme houden , marginaal ...
Bhairav
29 januari 2016, 10:58
... eerst chips en water proberen binnen te smokkelen en u dan van domme houden , marginaal ...
Niet dus. Hij kon gewoon geen Frans.
maddox
29 januari 2016, 11:06
De regels van het bioscoopcomplex geven duidelijk weer, als U medebezoekers wil irriteren met eetgeluiden en boeren, dat het bioscoopcomplex er winst op wil maken. Groffe winst.
Dus eigen snack binnensmokkelen geeft problemen, net zoals dat op een festival of concert miserie geeft.
Libro
29 januari 2016, 11:38
Detail tekst:
Zo zie je maar weer, het begint er gezelliger en gezelliger op te worden. :roll: (<- door Sarcasmus)
Achttiende-eeuwse toestanden. Ongelooflijk dat dit nog mogelijk is.
dpg
29 januari 2016, 11:43
Als ze het begrepen hadden, "Ik had chips en een flesje water van thuis bij. Volgens de bediende aan de controle mocht ik dit niet meenemen en moest ik dat in een kastje achterlaten", waarom willen deze deze idioten het dan nog eens in het nederlands horen ?
Vette Pois(s)on
29 januari 2016, 11:47
Arno kassa 3, Arno kassa 3
Bhairav
29 januari 2016, 11:48
Als ze het begrepen hadden, "Ik had chips en een flesje water van thuis bij. Volgens de bediende aan de controle mocht ik dit niet meenemen en moest ik dat in een kastje achterlaten", waarom willen deze deze idioten het dan nog eens in het nederlands horen ?
Omdat er 'n hele uitleg bij kwam kijken, die net iets te moeilijk zal geweest zijn voor in het rans te verstaan.
Waarom nemen mensen dat niet in overweging en trekken ze meteen conclusies? Is er geen tijd voor?
fred vanhove
29 januari 2016, 11:48
Ik ga al jaren niet meer naar een bioscoop.
Ze komen op alle momenten binnen nadat de film al half uur bezig is.
Er is daar totaal geen respect meer.....ofwel zitten ze constant te praten of zit er iemand chips of andere troep aan het knabbelen......geritsel van plastiek zakjes .....of ze zitten op hun telefoontje aan het spelen....
Als je buiten komt s'avonds laat neem je dan nog eens het risico om overvallen te worden.
Johan Bollen
29 januari 2016, 11:51
De vraag is natuurlijk op welke manier ze hun verzoek formuleerden....Of mischien droeg mevrouw wel een kort geel rokje. Dan vraag je er zelf om natuurlijk....
TheFourHorsemen
29 januari 2016, 11:57
Tja, wie verwacht nu ook in het Nederlands te worden aangesproken in de hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap... :lol:
Johan Bollen
29 januari 2016, 12:00
Als ze het begrepen hadden, "Ik had chips en een flesje water van thuis bij. Volgens de bediende aan de controle mocht ik dit niet meenemen en moest ik dat in een kastje achterlaten", waarom willen deze idioten het dan nog eens in het nederlands horen ?Omdat Brussel de hoofdstad is van de grootste taalgroep in de land? Omdat sommigen de systematische pogingen het Nederlands in Brussel uit te roeien niet zomaar willen nemen? Omdat het hun recht is te vragen in eigen taal bediend te worden? Omdat de Francofoon mischien weer eens neerbuigend meende te moeten doen ten opzichte van Nederlandstaligen? Omdat er al genoeg Vlaamse onderkruipers rondlopen en deze mensen dat spel niet wilden meespelen? Omdat kun Frans niet goed genoeg was om precies te begrijpen wat bedoeld werd of om zich te verdedigen? Omdat simpelweg men niet dient toe te geven aan racisme? Omdat het Flaminganten waren die graag in het Nederlands worden aangesproken? Omdat het geen Flaminganten waren die graag in het Nederlands worden aangesproken? Omdat Vlamingen die daar werken tweetalig dienen te zijn maar Franstaligen niet?...
Is er iets mis met die redenen mischien?
Skobelev
29 januari 2016, 14:00
Ik ga al jaren niet meer naar een bioscoop.
Ze komen op alle momenten binnen nadat de film al half uur bezig is.
Er is daar totaal geen respect meer.....ofwel zitten ze constant te praten of zit er iemand chips of andere troep aan het knabbelen......geritsel van plastiek zakjes .....of ze zitten op hun telefoontje aan het spelen....
Als je buiten komt s'avonds laat neem je dan nog eens het risico om overvallen te worden.
Als uw wagen al niet is beschadigd of opengebroken. Nope, als we naar de bioscoop willen gaan we naar Kinepolis Brugge. Daar loop je, en staat uw wagen, nog veilig
Klein Licht
29 januari 2016, 14:02
In Breueueuehhheueuh versta ik die mannekes al helemaal ni
De schoofzak
29 januari 2016, 14:02
Ik verwacht van alle klanten in bioscopen of eender waar; ik verwacht van iedereen een beleefde houding.
Wat dan ook binnen smokkelen, is niet zo positief op dat vlak.
Maar in Brussel aangesproken wensen te worden in het Nederlands, is -voor mij - een soort van grondrecht.
Mocht TAK oproepen om daar eens 't een en 't ander te gaan checken, dan zou de Schoof wel mee gaan doen.
.
orfeus5412
29 januari 2016, 14:07
Als er geen hooghartige Francofonie in Broekzele zou zijn zouden er ook geen jihadisten zijn. - De Francofonen hebben ze binnengehaald.
"Sale Flamand" is ondertussen een verwijt naar gelijk welke autochtoon in Bxl.
Plustôt l'Arabe que le Flamand......
DewareJakob
29 januari 2016, 14:08
Die vraag zou overbodig moeten zijn, hoe dan ook gesteld.
Als bediende ga je door in de taal die je van je klant hoort.
De Franstalige arrogantie in Brussel tegenover Nederlandstaligen is onmetelijk.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 14:13
Zeer juist.
Als het enkel maar is om stennis te maken, en de verongelijkte Vlaming uit te hangen, blijf je beter thuis.
Was u er dan bij? Weet u hoe de conversatie is verlopen?
Ik denk het niet...
DewareJakob
29 januari 2016, 14:14
Geen idioten, integendeel mensen die respect vragen. Een woord dat door vele Franstaligen in de context van Nederlandstaligen niet kennen. De reactie van sommigen hierop zijn daar het tekenend bewijs van.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 14:14
Heel eenvoudig: omdat de klant koning is en in Brussel dat o.m. inhoudt dat je ook in het Nederlands wordt aangesproken als je dat te kennen geeft.
Zipper
29 januari 2016, 14:17
waarschijnlijk niet onderdanig genoeg........:|
quercus
29 januari 2016, 14:25
Als er geen hooghartige Francofonie in Broekzele zou zijn zouden er ook geen jihadisten zijn. - De Francofonen hebben ze binnengehaald.
"Sale Flamand" is ondertussen een verwijt naar gelijk welke autochtoon in Bxl.
Plustôt l'Arabe que le Flamand......
De keren dat ik reeds naar Kinepolis (Heizel) geweest ben is het mij opgevallen dat onder het daar rondlopend publiek zeer veel Maghrebijntjes rondhossen (letterlijk) die héél veel lawaai maken. Vreselijk irriterend.
pajoske
29 januari 2016, 14:32
Ik verwacht van alle klanten in bioscopen of eender waar; ik verwacht van iedereen een beleefde houding.
Maar in Brussel aangesproken wensen te worden in het Nederlands, is -voor mij - een soort van grondrecht.
Mocht TAK oproepen om daar eens 't een en 't ander te gaan checken, dan zou de Schoof wel mee gaan doen.
.
Ik verwacht van handelaren of hun bedienden een beleefde houding. Ik zou heel graag hebben dat ik in mijn eigen streek in mijn eigen Limburgse moedertaal aangesproken wordt. Maar dat is geen grondrecht dat ik kan eisen. Evenmin dat gij in Brussel kunt eisen dat een handelaar uw taal spreekt. Taalvrijheid in privégebruik is daarentegen wél een grondrecht.
En TAK heeft daar niks te zoeken. Er werd geen inbreuk gemaakt tegen de taalwetgeving. Er werd blijkbaar wel een fout gemaakt tegen de beleefdheidsvormen. Vandaar dat de verantwoordelijken van de cinema gaan
onderzoeken of hun werknemer in de fout gegaan is, zoals trouwens ook bij dat artikel vermeld staat.
marie daenen
29 januari 2016, 14:37
Ik verwacht van handelaren of hun bedienden een beleefde houding. Ik zou heel graag hebben dat ik in mijn eigen streek in mijn eigen Limburgse moedertaal aangesproken wordt. Maar dat is geen grondrecht dat ik kan eisen. Evenmin dat gij in Brussel kunt eisen dat een handelaar uw taal spreekt. Taalvrijheid in privégebruik is daarentegen wél een grondrecht.
En TAK heeft daar niks te zoeken. Er werd geen inbreuk gemaakt tegen de taalwetgeving. Er werd blijkbaar wel een fout gemaakt tegen de beleefdheidsvormen. Vandaar dat de verantwoordelijken van de cinema gaan
onderzoeken of hun werknemer in de fout gegaan is, zoals trouwens ook bij dat artikel vermeld staat.
En ze willen ons wijsmaken dat weigeren iemand in dienst te nemen owv zijn kleur, zijn godsdienst, zijn achtergrond puur racisme is en dan hier komen vertellen dat de Vlamingen niet mogen vragen om in Brussel in hun eigen taal, het Nederlands behandeld te worden????
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 14:37
Klant is koning. Hieruit vloeit dat een handelaar met enige klantvriendelijkheid weet dat je klanten, waar mogelijk, ook in hun taal aanspreekt en bedient. In Brussel weet je dat je naast een Franstalig publiek ook wel Vlamingen over de vloer kunt krijgen.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 14:38
TAK gaat waar het wil.
Nietzsche
29 januari 2016, 14:40
Vlaams =/= Nederlands.
pajoske
29 januari 2016, 14:42
Klant is koning. Hieruit vloeit dat een handelaar met enige klantvriendelijkheid weet dat je klanten, waar mogelijk, ook in hun taal aanspreekt en bedient. In Brussel weet je dat je naast een Franstalig publiek ook wel Vlamingen over de vloer kunt krijgen.
Ik ben volledig eens met wat u schrijft.
Maar er is geen enkele wet die een handelaar verplicht om aan de wensen van de klant te beantwoorden.
Ik blijf ook baas in mijn zaak. Klant is koning wil niet zeggen dat ik alle eisen van mijn klanten moet inwilligen. Indien ik klanten verlies door de eisen van die klanten niet in te willigen is dat een gevolg van mijn eigen keuze aar evengoed mijn goed recht.
pajoske
29 januari 2016, 14:43
TAK gaat waar het wil.
TAK mag daar naar de cinema gaan zoveel ze willen. Maar TAK heeft niet het recht om de orde daar te verstoren.
pajoske
29 januari 2016, 14:44
En ze willen ons wijsmaken dat weigeren iemand in dienst te nemen owv zijn kleur, zijn godsdienst, zijn achtergrond puur racisme is en dan hier komen vertellen dat de Vlamingen niet mogen vragen om in Brussel in hun eigen taal, het Nederlands behandeld te worden????
Ge moogt vragen zo veel ge wilt. Maar het is de handelaar vrij om op die vraag in te gaan.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 14:44
Maar er is geen enkele wet die een handelaar verplicht om aan de wensen van de klant te beantwoorden.
Ik blijf ook baas in mijn zaak. Klant is koning wil niet zeggen dat ik alle eisen van mijn klanten moet inwilligen. Indien ik klanten verlies door de eisen van die klanten niet in te willigen is dat een gevolg van mijn eigen keuze aar evengoed mijn goed recht.
Natuurlijk, ik ben voor de vrijheid van iedereen, tenzij anders uitgestippeld in het arbeidscontract.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 14:45
TAK mag daar naar de cinema gaan zoveel ze willen. Maar TAK heeft niet het recht om de orde daar te verstoren.
Iedereen mag protesteren.
TAK ook.
TAK houdt echter veel meer ludieke acties dan de orde te verstoren.
TheFourHorsemen
29 januari 2016, 14:46
Vlaams =/= Nederlands.
De taal van de Vlaamse gemeenschap is het Nederlands.
Nietzsche
29 januari 2016, 14:48
De taal van de Vlaamse gemeenschap is het Nederlands.
Nee, dat is het Vlaams.
marie daenen
29 januari 2016, 14:52
Ge moogt vragen zo veel ge wilt. Maar het is de handelaar vrij om op die vraag in te gaan.
Neen, de handelaar mag niet aan racisme doen en weigeren de Vlamingen in Brussel in hun taal te behandelen is puur racisme...
quercus
29 januari 2016, 14:52
Nee, dat is het Vlaams.
Ja komaan zeg...Lees even de Belgische grondwet er op na:
artikel 4: België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 14:55
Nee, dat is het Vlaams.
Vlaams is een vorm van het Nederlands.
Nietzsche
29 januari 2016, 14:58
Vlaams is een vorm van het Nederlands.
Vlaams = Nederlands, net zoals kruipen een vorm van lopen is.
Hou toch op zeg.
Nietzsche
29 januari 2016, 14:58
Ja komaan zeg...Lees even de Belgische grondwet er op na:
artikel 4: België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.
Dat jullie het zo noemen, wil nog niet zeggen dat het zo is.
marie daenen
29 januari 2016, 15:00
Jullie? Ik dacht dat het wetboek boven jullie stond???
quercus
29 januari 2016, 15:05
Het is niet omdat wij ons Nederlands spreken met een Vlaams, een Brabants of een Limburgs accent dat dit een aanvaardbare reden zou zijn om daar een etiket "Vlaams" op te kleven. Dat is en dat blijft Nederlands net zoals dat ook het geval is voor de Nederlanders die evenzeer hun Nederlands spreken met een Hollands, een Brabants, een Drenths, een Gronings, Een Fries of een Limburgs accent.
"Vlaams" past enkel als benaming voor een aantal dialecten uit West- en uit Oost-Vlaanderen. Je hoort onze taal niet naar beneden te halen door er een dialectnaam aan te geven. De Walen spreken hun Frans ook met een (soms uitgesproken) Waals accent. Toch zal geen enkele Waal er aan denken om dat "Waals" te noemen.
Bij een aantal Vlamingen gaat de zelfverachting soms héél ver.
Johan Bollen
29 januari 2016, 15:06
Jullie? Ik dacht dat het wetboek boven jullie stond???
Nietzsche is de discussie aan het laten ontsporen. Ik denk dat hij aandacht nodig heeft.
Nietzsche
29 januari 2016, 15:08
Nietzsche is de discussie aan het laten ontsporen. Ik denk dat hij aandacht nodig heeft.
:-D
Jullie Vlamingen kunnen ook nergens tegen.
Diego Raga
29 januari 2016, 15:09
Hou toch op zeg.
Als ik naar 'n Nederlandse zender kijk, hoor ik ze daar ook steeds praten met een rochelende g of een Amerikaanse r.
Is dat dan eigen aan de Nederlandse taal ?
Johan Bollen
29 januari 2016, 15:11
Franstaligen en collaborateurs doen trouwens niets liever dan het Nederlands te degraderen tot een allegaartje dialecten. Een van de gemakkelijkste manieren om een zich superieur achtende Franstalige te herkennen.
Ondertussen wordt op dit forum Nederlands gesproken/geschreven. Met dialect kom je hier nergens in een serieuze discussie.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 15:16
Hou toch op zeg.
Vlaams is een dialect, best. Ik spreek Vlaams, naast AN.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 15:16
Als ik naar 'n Nederlandse zender kijk, hoor ik ze daar ook steeds praten met een rochelende g of een Amerikaanse r.
Is dat dan eigen aan de Nederlandse taal ?
Al het Engels op de wereld klinkt volgens u ook allemaal hetzelfde?
DewareJakob
29 januari 2016, 15:47
Dat is wat trollen doen.
marie daenen
29 januari 2016, 15:49
Het is niet omdat wij ons Nederlands spreken met een Vlaams, een Brabants of een Limburgs accent dat dit een aanvaardbare reden zou zijn om daar een etiket "Vlaams" op te kleven. Dat is en dat blijft Nederlands net zoals dat ook het geval is voor de Nederlanders die evenzeer hun Nederlands spreken met een Hollands, een Brabants, een Drenths, een Gronings, Een Fries of een Limburgs accent.
"Vlaams" past enkel als benaming voor een aantal dialecten uit West- en uit Oost-Vlaanderen. Je hoort onze taal niet naar beneden te halen door er een dialectnaam aan te geven. De Walen spreken hun Frans ook met een (soms uitgesproken) Waals accent. Toch zal geen enkele Waal er aan denken om dat "Waals" te noemen.
Bij een aantal Vlamingen gaat de zelfverachting soms héél ver.
2
DewareJakob
29 januari 2016, 15:51
Vlaams is een variante van het Nederlands. Ook in Nederland verschilt het woordgebruik en de tongval van regio tot regio, maar het blijft Nederlands, net als het Vlaams.
marie daenen
29 januari 2016, 15:55
Franstaligen en collaborateurs doen trouwens niets liever dan het Nederlands te degraderen tot een allegaartje dialecten. Een van de gemakkelijkste manieren om een zich superieur achtende Franstalige te herkennen.
Ondertussen wordt op dit forum Nederlands gesproken/geschreven. Met dialect kom je hier nergens in een serieuze discussie.
Het beperkt zich niet alleen tot zich superieur achtende Franstaligen; het wordt alle franstaligen met de paplepel ingelepeld dat het Nederlands slechts bestaat uit wat verwaterde dialecten...
Hoe zouden ze anders zichzelf kunnen blijven wijsmaken dat zij open en verdraagzaam zijn terwijl alles erop wijst dat ze het duidelijk niet zijn en dat de meederheid onder hen totaal in de onmogelijkheid zit om nog verder te zien dan zijn franstalige neus... Maar neen, het zijn de Vlamingen die ze met al hun eigen zonden opschepen...
Klein Licht
29 januari 2016, 16:15
...en dan in vlekkeloos Nederlands worden aangesproken
Staan ze daar schoon te blinken met hun rugzakken vol chips en cola
omaplop
29 januari 2016, 16:34
Is eigenlijk al van alle tijden. Toen ik in Brussel studeerde heb ik meerdere keren een chef laten roepen omdat men geen Nederlands wou (kon) spreken. Ik begreep namelijk nooit wat ik moest betalen aan de kassa !!
quercus
29 januari 2016, 16:38
Is eigenlijk al van alle tijden. Toen ik in Brussel studeerde heb ik meerdere keren een chef laten roepen omdat men geen Nederlands wou (kon) spreken. Ik begreep namelijk nooit wat ik moest betalen aan de kassa !!
Superstaaf zal u nu met een zeker wantrouwen vragen op welke toon je dat deed.
Sywen
29 januari 2016, 16:39
Detail tekst:
Franstaligen komen dit dagelijks tegen met Nederlandstalige bedienden.
waarom maak je daar geen ophef over?
omaplop
29 januari 2016, 16:48
Waar??? In Vlaanderen??? Normaal zou ik zeggen.
fox
29 januari 2016, 16:51
Neen, de handelaar mag niet aan racisme doen en weigeren de Vlamingen in Brussel in hun taal te behandelen is puur racisme...
Dat is helemaal niet racistisch. Het staat de handelaar volledig vrij om mensen aan te werven die ééntalig zijn. Het is dan aan de klant om zijn conclusies te trekken omtrent klantvriendelijkheid en of hij de zaak in de toekomst nog wenst te bezoeken. De handelaar denkt misschien dat de omzet die hij mist niet in verhouding staat met de hogere kostprijs van een tweetalige werknemer. En als je de onderdanige houding van een groot deel van de Vlamingen in acht neemt, zou hij nog wel eens gelijk kunnen hebben ook.
DewareJakob
29 januari 2016, 16:51
In Vlaanderen waarschijnlijk. Een nuance die je wijselijk(?) verzwijgt. In Brussel zal je dat niet meemaken.
DewareJakob
29 januari 2016, 16:52
Geen enkele Vlaamstalige gaat in Waalonië eisen dat men Nederlands spreekt, omgekeerd daarentegen...
marie daenen
29 januari 2016, 16:55
In Brussel??? Graag een paar voorbeelden...
marie daenen
29 januari 2016, 16:58
Dat is helemaal niet racistisch. Het staat de handelaar volledig vrij om mensen aan te werven die ééntalig zijn. Het is dan aan de klant om zijn conclusies te trekken omtrent klantvriendelijkheid en of hij de zaak in de toekomst nog wenst te bezoeken. De handelaar denkt misschien dat de omzet die hij mist niet in verhouding staat met de hogere kostprijs van een tweetalige werknemer. En als je de onderdanige houding van een groot deel van de Vlamingen in acht neemt, zou hij nog wel eens gelijk kunnen hebben ook.
Dat is inderdaad de logica zelve, maar die gelt al lang niet meer in la Belgique waar men zelfs ééntalige franstalige ambulanciers in Vlaanderen doet rondrijden en wee de Vlamingen die er hun beklag over doen...
Xenophon
29 januari 2016, 17:05
Het beperkt zich niet alleen tot zich superieur achtende Franstaligen; het wordt alle franstaligen met de paplepel ingelepeld dat het Nederlands slechts bestaat uit wat verwaterde dialecten...
Hoe zouden ze anders zichzelf kunnen blijven wijsmaken dat zij open en verdraagzaam zijn terwijl alles erop wijst dat ze het duidelijk niet zijn en dat de meederheid onder hen totaal in de onmogelijkheid zit om nog verder te zien dan zijn franstalige neus... Maar neen, het zijn de Vlamingen die ze met al hun eigen zonden opschepen...
Dat is het nadeel van mensen die in de Franstalige imperialistische waandenkwereld leven, ze zijn o.a. te bekrompen om zich daaruit los te worstelen.
Gipsy
29 januari 2016, 17:09
Wat een Vlaamse kleingeestigheid weeral. Een Vlaams koppeltje gaat een Franstalige provoceren, waarschijnlijk op een onbeschofte manier, en dat is dan wereldnieuws.
Sywen
29 januari 2016, 17:15
Het is even "normaal" in Brussel. Het landsdeel doet er geen reet toe.
Als je je klantonvriendelijk bejegent voelt, ga klagen bij de directie.
maar om in dat in de pers aan te klagen is pure populisme. het is waarschijnlijk weer komkommertijd.
DewareJakob
Wat een Vlaamse kleingeestigheid weeral. Een Vlaams koppeltje gaat een Franstalige provoceren, waarschijnlijk op een onbeschofte manier, en dat is dan wereldnieuws.
Wat een Waalse kleingeestigheid weeral. Een Waals koppeltje gaat een Nederlandstalige provoceren, waarschijnlijk op een onbeschofte manier, en dat is dan wereldnieuws.
TheFourHorsemen
Provoceren... bron?
Waarschijnlijk op een onbeschofte manier... bron?
TheFourHorsemen
29 januari 2016, 17:17
Het is even "normaal" in Brussel.
maar om in dat in de pers aan te klagen is pure populisme. het is waarschijnlijk weer komkommertijd.
Als dat een eenmalige gebeurtenis is, is het inderdaad weinig zinvol om dat in de pers aan te klagen. Indien het echter een zoveelste voorbeeld is van een algemene mentaliteit in Brussel, mag het wel degelijk in de pers aangekaart worden.
Sywen
29 januari 2016, 17:20
Als dat een eenmalige gebeurtenis is, is het inderdaad weinig zinvol om dat in de pers aan te klagen. Indien het echter een zoveelste voorbeeld is van een algemene mentaliteit in Brussel, mag het wel degelijk in de pers aangekaart worden.
en zoals gezegd, dat is ook een algemene mentaliteit in Vlaanderen.
wij werden laatst nog in 3 opeenvolgende winkels in Antwerpen onze neus bijna afgebeten omdat mijn vriend Frans sprak.
Het landsdeel doet er weinig toe.
quercus
29 januari 2016, 17:21
In een tweetalige stad (zo gezegd) vragen dat je in je wettelijk erkende taal bediend wordt is niet abnormaal en zeker niet onbeschoft. Het personeelslid was iemand die in het uitoefenen van zijn functie met het publiek in contact komt en bijgevolg verondersteld wordt beide talen te beheersen. Als dat teveel gevraagd is dan stel ik mij toch de vraag wie in dergelijke situatie de kleingeestige is. Toch niet de bioscoopbezoekers.
TheFourHorsemen
29 januari 2016, 17:26
wij werden laatst nog in 3 opeenvolgende winkels in Antwerpen onze neus bijna afgebeten omdat mijn vriend Frans sprak.
Je vergelijkt Vlaanderen met Brussel. Een correctere vergelijking zou Vlaanderen <-> Wallonië zijn. Van handelszaken in een tweetalig gewest mag je toch iets meer 'tweetaligheid' verwachten.
In Vlaanderen hoeft men niet te verwachten dat men in het Frans bediend wordt (hoewel bediening in meerdere talen natuurlijk altijd een pluspunt is). Uiteraard is dat geen reden om jullie neus er af te bijten.
Sywen
29 januari 2016, 17:33
Je vergelijkt Vlaanderen met Brussel. Een correctere vergelijking zou Vlaanderen <-> Wallonië zijn. Van handelszaken in een tweetalig gewest mag je toch iets meer 'tweetaligheid' verwachten.
In Vlaanderen hoeft men niet te verwachten dat men in het Frans bediend wordt (hoewel bediening in meerdere talen natuurlijk altijd een pluspunt is). Uiteraard is dat geen reden om jullie neus er af te bijten.
Een tweetalig gewest of niet, doet er niet toe. De tweetaligheid slaat enkel op de overheid(sdiensten). Een bioscoop is tot nu toe geen overheidsdienst. Hoe private ondernemingen in welke taal dan ook handelen, ze zijn daar compleet vrij in. de tweetaligheid doortrekken naar de private sector is totaal onzinnig en puur populisme.
maar om in dat in de pers aan te klagen is ook pure populisme.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 17:59
Vlaams is een variante van het Nederlands. Ook in Nederland verschilt het woordgebruik en de tongval van regio tot regio, maar het blijft Nederlands, net als het Vlaams.
Als inwoner van Waregem en opgevoed in de plaatselijke taal, spreek ik het Waregems dialect, dat is een Vlaams dialect.
Nietzsche
29 januari 2016, 18:02
Nee, Vlaams is een taal. Net zoals het Fries.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 18:03
Een tweetalig gewest of niet, doet er niet toe. De tweetaligheid slaat enkel op de overheid(sdiensten). Een bioscoop is tot nu toe geen overheidsdienst. Hoe private ondernemingen in welke taal dan ook handelen, ze zijn daar compleet vrij in. de tweetaligheid doortrekken naar de private sector is totaal onzinnig en puur populisme.
Grote ketens doen nochtans de moeite om in Brussel tweetalig uit te pakken. Dat heeft waarschijnlijk dus een reden.
In Waterloo doen ze dat immers niet.
In Oudenaarde ook niet.
Al eens nagedacht waarom dit gebeurt?
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 18:03
Neen, u dwaalt over de hele lijn.
Johan Bollen
29 januari 2016, 18:06
Provoceren... bron?
Ze worden toch Nederlands spreken? Dat is voor bijna de helft van dit land blijkbaar een provocatie.
De schoofzak
29 januari 2016, 18:12
Wereldnieuws omdat het dit forum haalt ?
Of omdat ook jij er in post ?
.
quercus
29 januari 2016, 18:22
Nee dat klopt niet. "Vlaams" in de hedendaagse betekenis is de verzameling van de vele dialecten die worden gesproken in het Vlaams Gewest. Dat is wel niet helemaal correct omdat strikt genomen de dialecten uit Vlaams Brabant, Antwerpen en Limburg weer anders zijn. Maar kom...
Die verzameling dialecten kun je in ieder geval niet beschouwen als een "taal". U bent een beetje onwillig. U poogt per se de term "Vlaams" te kleven op het formeel Nederlands dat bij ons met een Vlaams accent wordt gesproken. Dat is net zo verkeerd als het Nederlands dat door onze noorderburen wordt gesproken met de term "Hollands" aan te duiden. Of ook nog het Duits dat je in Beieren en Oostenrijk hoort spreken niet te willen omschrijven als Duits maar als "Beiers" of "Oostenrijks". En dan is het Engels dat hoort in Cumbria ook geen Engels maar "Cumbrian".
Hou dus op met hier te trollen. Je doet de Vlamingen volstrekt geen plezier met hun formele taal als "Vlaams" aan te duiden.
Zipper
29 januari 2016, 18:24
Detail tekst:
De eeuwenoude manier om Vlamingen uit Brussel (definitief) weg te jagen.
En het lukt hen nog ook.
quercus
29 januari 2016, 18:24
Neen, u dwaalt over de hele lijn.
Hij zit gewoon te jennen.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 18:29
Nee dat klopt niet. "Vlaams" in de hedendaagse betekenis is de verzameling van de vele dialecten die worden gesproken in het Vlaams Gewest. Dat is wel niet helemaal correct omdat strikt genomen de dialecten uit Vlaams Brabant, Antwerpen en Limburg weer anders zijn. Maar kom...
Nochtans gebruikt men die veralgemenende benaming nog steeds niet in de Nederlandse dialectologie. Vlaams staat voor de West-, Zeeuws-, Oost- en Frans-Vlaamse dialecten.
Another Jack
29 januari 2016, 18:37
Die verzameling dialecten kun je in ieder geval niet beschouwen als een "taal". U bent een beetje onwillig. U poogt per se de term "Vlaams" te kleven op het formeel Nederlands dat bij ons met een Vlaams accent wordt gesproken. Dat is net zo verkeerd als het Nederlands dat door onze noorderburen wordt gesproken met de term "Hollands" aan te duiden. Of ook nog het Duits dat je in Beieren en Oostenrijk hoort spreken niet te willen omschrijven als Duits maar als "Beiers" of "Oostenrijks". En dan is het Engels dat hoort in Cumbria ook geen Engels maar "Cumbrian".
Hou dus op met hier te trollen. Je doet de Vlamingen volstrekt geen plezier met hun formele taal als "Vlaams" aan te duiden.
Ja, captain obvious... :roll:
Misschien was dat wel zijn bedoeling?
Sywen
29 januari 2016, 18:47
Grote ketens doen nochtans de moeite om in Brussel tweetalig uit te pakken. Dat heeft waarschijnlijk dus een reden. een pluim voor deze. wat is het probleem nu???
( de kinepolis Brussel ook: http://jobs.kinepolis.com/jobdescription.aspx?id=108292&lang=nl-BE&country=belgium#.VqumA1l_mUk)
In Waterloo doen ze dat immers niet.
In Oudenaarde ook niet.
toch wel,
op 99% van de vacatures wordt voor winkelbediende IN VLAANDEREN (niet eens tweetalig) 2taligheid Nederlands/Frans gevraagd.
Dit staat dus compleet los van een tweetaligheid of niet van een landsdeel.
TheFourHorsemen
29 januari 2016, 19:02
maar om in dat in de pers aan te klagen is ook pure populisme.
Ik sprak dan ook bewust van 'verwachtingen' in plaat van 'verplichtingen'. Ik verwacht bijvoorbeeld ook in Duitsland te kunnen bediend worden in het Duits, zonder dat dat een plicht zou moeten zijn.
Als klantonvriendelijkheid tegen Nederlandssprekenden een algemene trend zou zijn in Brussel, mag dat wel degelijk aangekaart worden in de pers.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 19:04
een pluim voor deze. wat is het probleem nu???
( de kinepolis Brussel ook: http://jobs.kinepolis.com/jobdescription.aspx?id=108292&lang=nl-BE&country=belgium#.VqumA1l_mUk)
Blijkbaar hebben sommige werknemers bij de Kinepolis het wat moeilijk om de doelstellingen van hun werkgever na te streven...
En daar zit dan het probleem.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 19:05
toch wel,
Neen, in Oudenaarde zijn alle teksten in de winkels (grote ketens) eentalig Nederlands. Tijd dat u eventjes naar Oudenaarde gaat.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 19:06
op 99% van de vacatures wordt voor winkelbediende IN VLAANDEREN (niet eens tweetalig) 2taligheid Nederlands/Frans gevraagd.
Helemaal niet.
ENTHOUSIASTE WINKELMEDEWERKER
Online since: 27-01-2016
Phone: +32 37 502870
Position Type: Fixed-term contract
applysave this jobprint
Job Description
°U zorgt samen met je collega's voor een klantgerichte service. °U helpt mee kleding op maat hangen. °U volgt instructies van de winkelverantwoordelijke.
Client Description
Voor een kledingzaak in Beveren zijn wij opzoek naar een enthousiaste winkelmedewerker voor 35 uur per week. Bent u gebeten door mode en zit verkoop in uw bloed? Dan bent u de persoon die wij zoeken.
Candidate Profile
°U hebt enige ervaring in de verkoop. °U bent een teamplayer. °U hebt een goede kennis van Nederlands. °U hebt een uitgesproken affiniteit met mode. °U bent klantvriendelijk. °U bent bereid te werken op zaterdag en feestdagen. °U hebt minimum een diploma secundair onderwijs.
http://manpower.be/enthousiaste-winkelmedewerker/sint-niklaas/general-sale/4996209?utm_source=Indeed&utm_medium=cpc&utm_campaign=Branding
marie daenen
29 januari 2016, 19:13
een pluim voor deze. wat is het probleem nu???
toch wel,
Dit staat dus compleet los van een tweetaligheid of niet van een landsdeel.
Kom jij van je neus maken omdat ze in Vlaanderen van hun personeel eisen dat ze alleen maar Nederlands kennen?
Oei, en jouw franstalig vriendje voelt zich daardoor op zijn tenen getrapt want hij zal wel beweren dat hij toch in Belgique is???
En dan kom je Vlamingen die in tweetalig Brussel afgeblaft worden omdat ze vragen in het Nederlands aangesproken worden uitmaken voor kleingeestig...
En ineens telt niet meer de al of niet tweetaligheid van de regio maar de franstalige kleingeestigheid als leiddraad...
marie daenen
29 januari 2016, 19:14
Ik sprak dan ook bewust van 'verwachtingen' in plaat van 'verplichtingen'. Ik verwacht bijvoorbeeld ook in Duitsland te kunnen bediend worden in het Duits, zonder dat dat een plicht zou moeten zijn.
Als klantonvriendelijkheid tegen Nederlandssprekenden een algemene trend zou zijn in Brussel, mag dat wel degelijk aangekaart worden in de pers.
En dan duidt dat wel heel degelijk op racisme...
En racisme is bij wet verboden...
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 19:17
Kom jij van je neus maken omdat ze in Vlaanderen van hun personeel eisen dat ze alleen maar Nederlands kennen?
Oei, en jouw franstalig vriendje voelt zich daardoor op zijn tenen getrapt want hij zal wel beweren dat hij toch in Belgique is???
En dan kom je Vlamingen die in tweetalig Brussel afgeblaft worden omdat ze vragen in het Nederlands aangesproken worden uitmaken voor kleingeestig...
En ineens telt niet meer de al of niet tweetaligheid van de regio maar de franstalige kleingeestigheid als leiddraad...
Hier, nog eentje van Sywen:
WINKELBEDIENDE 30U/WEEK
Forum Jobs 2 reviews - Gent
Voor één van onze klanten zijn wij op zoek naar een verkoopsmedewerker om te werken in een supermarkt.
Jouw takenpakket:
je vult de producten aan in de rekken
je onderhoudt jouw afdeling(en)
je staat in voor kassawerk
Er zin 2 shiften:
7u - 14u
14u - 20u
Tijdsregeling: Dag - voltijds Vereisten Vereisten: - Een eerste verkoopservaring is een pluspunt!
Eigen vervoer is een pluspunt!
Je beheerst het Nederlands perfect!
Je bent bereid tot weekendwerk:
Zaterdag afwisselend een voormiddag of een namiddag
Je bent gemotiveerd!
Je bent onmiddellijk beschikbaar? Ervaring: Enige ervaring vereist Rijbewijs: B (Auto)
Talen: Nederlands: zeer goed
Aanbod Aanbod: Wij bieden jou een optie vast job in een enthousiast team! Verloning volgens barema, indien je reeds een uitgebreide ervaring hebt, kan dit besproken worden! Loon: Uurloon Studieselectie Opleiding: Sollicitatie Sollicitatieprocedure: Heb je interesse? Stuur dan snel je CV naar
[email protected] met vermelding van de vacaturetitel. Sollicitatiemogelijkheden: E-mail
Contactpersoon: Valerie Goesaer Telefoonnummer: +32 (0)9 235 84 74 E-mailadres:
[email protected]
http://be.indeed.com/viewjob?jk=9ad88c84ee4fce22&q=Winkelbediende&tk=1aa79im4a9nfp97j&from=web&advn=9654436968574665&sjdu=NZd7WLBHQMJEEAEVYdGiCEv4cLiaOGKD23dxkDt1k6Gtd khzRS34Mkmg-CKMIJYhRQ2Zyv7vccAYwCQSTHu3HgBg361qlVAsSgrxMuokaRo&pub=4a1b367933fd867b19b072952f68dceb
De schoofzak
29 januari 2016, 19:47
Als jouw bedrijf maatschappelijk relevant genoeg is,
en een bepaalde groepering vindt het nodig om iets aan te klagen, en daarbij gebruik maken van alle toegestane vormen van rechten, waaronder vrije meningsuiting,
vb. door in file bij jou wat dan ook voor kleinigheid te gaan kopen en veel uitleg te vragen,
dan zal je het spek aan je been hebben.
Moeilijke evenwichtsoefening, democratie, ik weet het.
.
Henri1
29 januari 2016, 19:54
Detail tekst:
Zo zie je maar weer, het begint er gezelliger en gezelliger op te worden. :roll: (<- door anci
Dit is eens wat anders dan Nederlandsonkundige brancandiers en ambulanciers
djimi
29 januari 2016, 19:58
...
tweetaligheid doortrekken naar de private sector is totaal onzinnig en puur populisme...
Ben ik dan een totaal onzinnige pure populist als ik in "City 2" Frans wil spreken?
:?
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:11
http://s2.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2016/01/28/0508d81c-c5dd-11e5-98ae-6e2ebfe3dc1c_original.jpg
“Ik wilde maandagavond graag met mijn vriend Kiefer naar de film in Kinepolis Brussel. Bij de ticketcontrole vroegen ze mij mijn tas te openen. Ik had chips en een flesje water van thuis bij. Volgens de bediende aan de controle mocht ik dit niet meenemen en moest ik dat in een kastje achterlaten. Daar hadden we helemaal geen probleem mee. Erger was dat de man in kwestie de hele uitleg in het Frans deed, terwijl hij duidelijk hoorde dat wij Nederlandstalig zijn. Toen mijn vriend vriendelijk vroeg of hij dit in het Nederlands kon uitleggen, escaleerde de zaak”, aldus Sofie. “De bediende in kwestie werd plots agressief. Hij kwam met zijn hoofd helemaal dicht tegen mijn vriend aanleunen, wat zeer bedreigend overkwam.”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160128_02095662
Wat valt er in het Nederlands uit te leggen als al is duidelijk gemaakt dat je geen drank of flesjes mee mag smokkelen ? Door dergelijk krapul dienen bioscopen meer volk in te zetten. In plaats van beleefd te blijven en zich nederig op te stellen gezien hun inbreuken gaat ze het nog eens uithangen....
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:14
https://www.youtube.com/watch?v=L174xUWK6bg
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:17
Omdat er 'n hele uitleg bij kwam kijken, die net iets te moeilijk zal geweest zijn voor in het rans te verstaan.
Waarom nemen mensen dat niet in overweging en trekken ze meteen conclusies? Is er geen tijd voor?
Als het te moeilijk is dan gebruik je die kluizen toch gewoon niet en breng je je spullen terug naar de auto. Bij Kinepolis een film gaan zien is niet zoals inchecken in een full-service hotel met butler service.
Er zijn gezelliger lokale cinema's waar het minder selfservice als bij Kinepolis maar daar moet je ook geen drank of snoep trachten in de zaal te smokkelen.
quercus
29 januari 2016, 20:18
http://s2.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2016/01/28/0508d81c-c5dd-11e5-98ae-6e2ebfe3dc1c_original.jpg
“Ik wilde maandagavond graag met mijn vriend Kiefer naar de film in Kinepolis Brussel. Bij de ticketcontrole vroegen ze mij mijn tas te openen. Ik had chips en een flesje water van thuis bij. Volgens de bediende aan de controle mocht ik dit niet meenemen en moest ik dat in een kastje achterlaten. Daar hadden we helemaal geen probleem mee. Erger was dat de man in kwestie de hele uitleg in het Frans deed, terwijl hij duidelijk hoorde dat wij Nederlandstalig zijn. Toen mijn vriend vriendelijk vroeg of hij dit in het Nederlands kon uitleggen, escaleerde de zaak”, aldus Sofie. “De bediende in kwestie werd plots agressief. Hij kwam met zijn hoofd helemaal dicht tegen mijn vriend aanleunen, wat zeer bedreigend overkwam.”
Wat valt er in het Nederlands uit te leggen als al is duidelijk gemaakt dat je geen drank of flesjes mee mag smokkelen ? Door dergelijk krapul dienen bioscopen meer volk in te zetten. In plaats van beleefd te blijven en zich nederig op te stellen gezien hun inbreuken gaat ze het nog eens uithangen....
:lol::lol::lol:
DAT vooral! Hoofdje buigen en zachtjes prevelen "Pardong menier da'k mij verexcuseer".
Vlamingen gij zult een volk van dienaren zijn, tandis que nous, les francophones, nous sommes un peuple de dirigeants!
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:19
Omdat Brussel de hoofdstad is van de grootste taalgroep in de land? Omdat sommigen de systematische pogingen het Nederlands in Brussel uit te roeien niet zomaar willen nemen? Omdat het hun recht is te vragen in eigen taal bediend te worden? Omdat de Francofoon mischien weer eens neerbuigend meende te moeten doen ten opzichte van Nederlandstaligen? Omdat er al genoeg Vlaamse onderkruipers rondlopen en deze mensen dat spel niet wilden meespelen? Omdat kun Frans niet goed genoeg was om precies te begrijpen wat bedoeld werd of om zich te verdedigen? Omdat simpelweg men niet dient toe te geven aan racisme? Omdat het Flaminganten waren die graag in het Nederlands worden aangesproken? Omdat het geen Flaminganten waren die graag in het Nederlands worden aangesproken? Omdat Vlamingen die daar werken tweetalig dienen te zijn maar Franstaligen niet?...
Is er iets mis met die redenen mischien?
De Kinepolis is geen praatgroep.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:23
.
Als je jezelf aan de regels houdt dan komt er weinig of geen gesproken communicatie aan de pas bij een bezoek aan de Kinepolis. Kinepolis stuurt er op aan dat je online op voorhand je zetel kiest en zelf je tickets afdrukt om te besparen op personeel.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:25
Die vraag zou overbodig moeten zijn, hoe dan ook gesteld.
Als bediende ga je door in de taal die je van je klant hoort.
De Franstalige arrogantie in Brussel tegenover Nederlandstaligen is onmetelijk.
Kinepolis hoeft het niet te hebben van goedbetaald en gekwalificeerd personeel. Je kan elders meer uitgeven waar ze hun personeel beter selecteren en naargelang vergoeden.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:26
Was u er dan bij? Weet u hoe de conversatie is verlopen?
Ik denk het niet...
Hoeveel maal heb jij een conversatie gehad in Kinepolis ?
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:27
Heel eenvoudig: omdat de klant koning is en in Brussel dat o.m. inhoudt dat je ook in het Nederlands wordt aangesproken als je dat te kennen geeft.
Klanten die afkomen met "klant is koning" ben je liever kwijt dan rijk. Ze hebben een negatieve impact op je rendement.
Face it, it's a race to the bottom.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 20:29
Klanten die afkomen met "klant is koning" ben je liever kwijt dan rijk. Ze hebben een negatieve impact op je rendement.
Dure automerken hebben heel graag dergelijke klanten. Heel goed voor het rendement.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 20:29
Hoeveel maal heb jij een conversatie gehad in Kinepolis ?
De vraag is niet wat ik zou hebben tegengekomen, maar wel wat die mensen hebben meegemaakt.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:30
Start je eigen handel met je "klant is koning" motto. De meeste die dergelijke uitspraken doen hebben nog nooit in een commerciële functie actief geweest en komen uit profiteursfamilies waar nog nooit een reële positieve bijdrage is geleverd aan ons sociaal-maatschappelijk systeem.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 20:34
Start je eigen handel met je "klant is koning" motto. De meeste die dergelijke uitspraken doen hebben nog nooit in een commerciële functie actief geweest en komen uit profiteursfamilies waar nog nooit een reële positieve bijdrage is geleverd aan ons sociaal-maatschappelijk systeem.
Neen, eerste hit bij Google onder "Bij ons is de klant koning."
http://www.gva.be/cnt/dmf20150317_01585134/bij-ons-is-de-klant-nog-steeds-koning
Tweede:
http://www.gva.be/cnt/dmf20150317_01585134/bij-ons-is-de-klant-nog-steeds-koning
Derde:
http://www.keurslager.be/wat-is-een-keurslager/onze-troeven
Enzovoort.
Blijkbaar geldt het motto "de klant is koning" nog altijd en vormt een commerciële troef.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:35
Natuurlijk, ik ben voor de vrijheid van iedereen, tenzij anders uitgestippeld in het arbeidscontract.
Ga jij het personeel van andermans zaak evalueren ?
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:37
Wat een Waalse kleingeestigheid weeral. Een Waals koppeltje gaat een Nederlandstalige provoceren, waarschijnlijk op een onbeschofte manier, en dat is dan wereldnieuws.
Bron ?
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:45
DAT vooral! Hoofdje buigen en zachtjes prevelen "Pardong menier da'k mij verexcuseer".
Vlamingen gij zult een volk van dienaren zijn, tandis que nous, les francophones, nous sommes un peuple de dirigeants!
Kinepolis heeft niet alleen last van Vlaams krapul. Ze hebben meer last van krapul van ingevoerde aard. Kinepolis lost dit niet op door meer personeel in te zetten maar zoekt steeds oplossingen die ze niet dusdanig communiceren. Ze hebben jaar na jaar minder personeel in dienst en het wordt meer en meer zelfbediening. Het personeel wordt niet geselecteerd op hun vermogen om graag babbeltjes te verdoen met hun cliënteel.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:46
Neen, eerste hit bij Google onder "Bij ons is de klant koning."
Tweede:
Derde:
http://www.keurslager.be/wat-is-een-keurslager/onze-troeven
Enzovoort.
Blijkbaar geldt het motto "de klant is koning" nog altijd en vormt een commerciële troef.
Hun prijzen zijn navenant.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:47
De vraag is niet wat ik zou hebben tegengekomen, maar wel wat die mensen hebben meegemaakt.
Om die vraag te beantwoorden moet jezelf kunnen inbeelden in hun situatie. Wanneer ben jij nog eens een film gaan zien en waar was het ?
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 20:48
Dure automerken hebben heel graag dergelijke klanten. Heel goed voor het rendement.
Bron ?
Xenophon
29 januari 2016, 20:54
:lol:
DewareJakob
29 januari 2016, 21:04
Het landsdeel doet er alles toe.
DewareJakob
29 januari 2016, 21:07
Als inwoner van Waregem en opgevoed in de plaatselijke taal, spreek ik het Waregems dialect, dat is een Vlaams dialect.
Prachtig. En ik meen dat, dialecten zijn waardevol.
DewareJakob
29 januari 2016, 21:07
Onzin.
marie daenen
29 januari 2016, 21:10
Taalhoffelijkheid is inderdaad niet aan franstalige toebedeeld... en waar worden er hier inbreuken vastgesteld of het moest het totaal ontbreken van de franstalige taalhoffelijkheid zijn???
marie daenen
29 januari 2016, 21:12
Als het te moeilijk is dan gebruik je die kluizen toch gewoon niet en breng je je spullen terug naar de auto. Bij Kinepolis een film gaan zien is niet zoals inchecken in een full-service hotel met butler service.
Er zijn gezelliger lokale cinema's waar het minder selfservice als bij Kinepolis maar daar moet je ook geen drank of snoep trachten in de zaal te smokkelen.
Wat kom jij hier over binnensmokkelen babbelen??? Ze zeggen zelf dat er geen enkel probleem was met het plaatsen van hun spullen in het kasje???
Hoe dikwijls ga je je leugen nog herhalen...
DewareJakob
29 januari 2016, 21:13
Belgicisme en onbeschoftheid gaan duidelijk hand in hand.
marie daenen
29 januari 2016, 21:14
En wat is het resultaat??? De Vlamingen zijn geen dienaars en de franstaligen zijn geen peuple de dirigants want daarvoor bakken ze het te heet op alle, maar dan ook op alle gebieden...
Gipsy
29 januari 2016, 21:14
Provoceren... bron?
Waarschijnlijk op een onbeschofte manier... bron?
Is er feitelijk een geloofwaardige geregistreerde bron die het verhaal van het koppel bevestigd. Hebben ze het niet gewoon verzonnen.
marie daenen
29 januari 2016, 21:16
De Kinepolis is geen praatgroep.
Wat heeft taalhoffelijkheid met een praatgroep te maken... Is het zo moeilijk voor een franstalige Belg om nog enige redelijkheid op te brengen??? Door en door rot verwend, wil je zeggen... Ze hebben inderdaad heel wat gemeen met de door hun geinporteerde moslimfanaten...
Gipsy
29 januari 2016, 21:17
En wat is het resultaat??? De Vlamingen zijn geen dienaars en de franstaligen zijn geen peuple de dirigants want daarvoor bakken ze het te heet op alle, maar dan ook op alle gebieden...
Als ge Frans gebruikt doe het dan tenminste deftig. Het is dirigeants.
marie daenen
29 januari 2016, 21:17
Face it, it's a race to the bottom.
Inderdaad met hun grote franstalige mond van alleen ik tel;;; zulke klanten ben je inderdaad liever kwijt dan rijk....
Sywen
29 januari 2016, 21:20
Blijkbaar hebben sommige werknemers bij de Kinepolis het wat moeilijk om de doelstellingen van hun werkgever na te streven...
En daar zit dan het probleem.
zoals bij vele bedrijven.
maar of dat nu in de nationale pers moet verschijnen... tja
Sywen
29 januari 2016, 21:22
Helemaal niet.
proficiat,
je hebt er eentje van de overige 1% gevonden.
wil je nu een snoepje?
marie daenen
29 januari 2016, 21:22
Prachtige omschrijving van onze francofonie; ze komen uit profiteursfamilies waar nog nooit een reële prositieve bijdrage geleverd werd aan ons sociaal-maatschappelijk systeem... De bewijzen stapelen zich inderdaad meer en meer op zodat we er niet meer langs kunnen kijken...
marie daenen
29 januari 2016, 21:25
Ga jij het personeel van andermans zaak evalueren ?
Wat doet de francofonie anders dan de hele tijd hun neus bij de Vlamingen ertussen te steken en hun eisen te stellen... Maar probeer niet bij hen te kijken want dan ineens weten ze weer wat de interne keuken is; hun franstalige interne keuken natuurlijk, weer een alleengeboorterecht van de grote francofonie
marie daenen
29 januari 2016, 21:27
Bron ?
Hoe was het weer met die Mechelse politieagent die volgens hen weigerde om frans te praten????
Sywen
29 januari 2016, 21:27
zulke klanten ben je inderdaad liever kwijt dan rijk....
zoals de kinepolis klanten zoals deze ook liever kwijt is vermoed ik.
Sywen
29 januari 2016, 21:28
Ze zeggen zelf dat er geen enkel probleem was met het plaatsen van hun spullen in het kasje???
Ze verstonden het Frans dan toch wel? wat is het probleem dan?
marie daenen
29 januari 2016, 21:29
Kinepolis heeft niet alleen last van Vlaams krapul. Ze hebben meer last van krapul van ingevoerde aard. Kinepolis lost dit niet op door meer personeel in te zetten maar zoekt steeds oplossingen die ze niet dusdanig communiceren. Ze hebben jaar na jaar minder personeel in dienst en het wordt meer en meer zelfbediening. Het personeel wordt niet geselecteerd op hun vermogen om graag babbeltjes te verdoen met hun cliënteel.
Zou het kunnen dat Kinepolis enorm slecht beheerd wordt???? Of is het alleen de fout van dat krapuul dat ze in grote mate geimporteerd hebben om de Vlamingen volledig te kunnen buitensluiten???
Sywen
29 januari 2016, 21:29
En dan duidt dat wel heel degelijk op racisme...
En racisme is bij wet verboden...
Die Antwerpse bedienden waren dus racisten die mij vriend zo afsnauwden omdat hij Frans praatte?
Sywen
29 januari 2016, 21:31
Ben ik dan een totaal onzinnige pure populist als ik in "City 2" Frans wil spreken?
:?
Als jij tegen een computer praat heb je ernstiger problemen hoor.
Gipsy
29 januari 2016, 21:32
Zou het kunnen dat Kinepolis enorm slecht beheerd wordt???? Of is het alleen de fout van dat krapuul dat ze in grote mate geimporteerd hebben om de Vlamingen volledig te kunnen buitensluiten???
De grootaandeelhouders van Kinepolis zijn nochtans de Vlaamse families Bert en Claeys.
marie daenen
29 januari 2016, 21:32
Gebrek aan commentaar dat er toe doet???
marie daenen
29 januari 2016, 21:33
U had liever de internationale pers gezien???
Sywen
29 januari 2016, 21:34
fantasy en fictie horen niet thuis op een forum zoals dit, daar zijn andere fora voor. misschien kun je dergelijke verzinsel dat je hier typt daar kwijt.
Sywen
29 januari 2016, 21:37
Blijkbaar heeft ze evenveel moeite met het Frans als met het Nederlands ;)
marie daenen
29 januari 2016, 21:39
zoals de kinepolis klanten zoals deze ook liever kwijt is vermoed ik.
De gegoede klanten zijn ze inderdaad al lang kwijt, want de franstaligen verkiezen het om in Bruxelles naar cinema's met onderschriften te gaan om niet voortdurend lastig gevallen te worden door hun importkiesvee... Sommige naïeve Vlaming lopen nog tegen de lamp....
Maar over goed bestuur valt ook hier weer niet te spreken...
marie daenen
29 januari 2016, 21:41
Ze verstonden het Frans dan toch wel? wat is het probleem dan?
Het probleem is de taalonhoffelijkheid van de grote francofonie, welke wij bovendien nog verplicht zijn te onderhouden...
marie daenen
29 januari 2016, 21:45
Die Antwerpse bedienden waren dus racisten die mij vriend zo afsnauwden omdat hij Frans praatte?
Uw vriend zo afsnauwden??? Was het niet uw vriend die eerst onvriendelijk was omdat hij het niet verdroeg dat men hem niet in het frans aansprak en dat in la Belgique???
En wanneer we met loslopende feiten te doen hebben spreken we niet over veralgemeend racisme zoals in Bruxelles waar dat schering en inslag is... en waar de franstalige vriendelijkheid en taalhoffelijkheid tegenover de Vlamingen eerder uitzondering dan regel is...
marie daenen
29 januari 2016, 21:47
De grootaandeelhouders van Kinepolis zijn nochtans de Vlaamse families Bert en Claeys.
Hewel en dat zijn zakenmannen en die weten vanwaar de wind waait in la Belgique en in Bruxelles en dat er meer te verdienen valt met tegen de Vlamingen te zijn dan met hen... De grote francofonie verdraagt dat namelijk niet...
marie daenen
29 januari 2016, 21:48
fantasy en fictie horen niet thuis op een forum zoals dit, daar zijn andere fora voor. misschien kun je dergelijke verzinsel dat je hier typt daar kwijt.
Over de hegemonie van het vertellen van verzinsels gesproken....
Gipsy
29 januari 2016, 21:50
Ach dat koppel al eens goed bekeken. Het ziet er vierde wereldvolk uit. Ze waren in de eerste plaats pisnijdig omdat ze betrapt waren de regels te overtreden.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 22:18
Ach dat koppel al eens goed bekeken. Het ziet er vierde wereldvolk uit. Ze waren in de eerste plaats pisnijdig omdat ze betrapt waren de regels te overtreden.
Daar hadden we helemaal geen probleem mee.
Ik heb trouwens niet echt de indruk dat u vertrouwd bent met mensen uit de Vierde Wereld...
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 22:21
Is er feitelijk een geloofwaardige geregistreerde bron die het verhaal van het koppel bevestigd. Hebben ze het niet gewoon verzonnen.
U kan de krant daarover aanspreken.
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 22:22
Blijkbaar stoort het u...
Xenophon
29 januari 2016, 22:24
Dat is niet verboden he vriend.
Er bestaat geen enkele wet die bepaald dat je alleen maar chips mag eten die je in de cinema gekocht hebt.
marie daenen
29 januari 2016, 22:25
Blijkbaar stoort het u...
Het is en het blijft een slecht beeld geven van die zogezegde verdraagzame grote francofonie, die duidelijk alles behalve verdraagzaam is en totaal opgesloten zit in haar eigen waan....
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 22:25
Hun prijzen zijn navenant.
Schijnbaar is daar wel een markt voor. Kortom, niettegenstaande uw goedkope bewering, gaan firma's wel uit van de filosofie "de klant is koning".
Jan van den Berghe
29 januari 2016, 22:26
Om die vraag te beantwoorden moet jezelf kunnen inbeelden in hun situatie. Wanneer ben jij nog eens een film gaan zien en waar was het ?
Ik moet niets inbeelden. Ik ga uit van de getuigenis in de krant.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 22:27
http://grafieken.tijd.be/60115792
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 22:28
Ik moet niets inbeelden. Ik ga uit van de getuigenis in de krant.
qed
quercus
29 januari 2016, 22:33
Dat is inderdaad zo. Maar in hetgeen op de beurs dagelijks noteert (in het jargon de "free float") wordt 80 % en meer belegd door Vlamingen. Kinepolis heeft dus meer dan voldoende reden om t.a.v. de Vlamingen voorzichtig te zijn en ervoor te zorgen dat ze, zowel in de hoedanigheid van aandeelhouders als van bioscoopbezoekers, ons met respect en elementaire hoffelijkheid tegemoet treden. Gebruik van Nederlands speelt daarin ook een rol.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 22:39
Schijnbaar is daar wel een markt voor. Kortom, niettegenstaande uw goedkope bewering, gaan firma's wel uit van de filosofie "de klant is koning".
Je gaat weinig firma's vinden die nog de filosofie "de klant is koning" afficheren. De weinigen die dit motto nog hanteren zetten hun klanten hoffelijk in het zak door te hoge tarieven aan te rekenen.
Officieel is de communicatie bij Kinepolis dat ze het zullen onderzoeken. Wat ze er niet bijvertellen in deze is dat ze voornamelijk onderzoeken hoe ze zoveel mogelijk return-on-investment aan hun aandeelhouders kunnen bezorgen.
Denk jij nu echt dat Kinepolis een gat in de markt ziet voor duurbetaalde cinema waar ze kwaliteitsvol personeel inzetten dat zéér hoffelijk en taalvaardig omgaat met krapul dat met hun eigen eten en drinken het complex binnenkomt ? De enige wijze waarop ze dit doen is via hun infrastuur ter beschikking te stellen voor events die dan werken met hun eigen personeel.
Think again ! Ze gaan investeren om de boodschap duidelijk te maken dat dit niet gewenst is zonder dat er personeel dit dient uit te leggen.
ViveLaBelgique
29 januari 2016, 22:40
Maar in hetgeen op de beurs dagelijks noteert (in het jargon de "free float") wordt 80 % en meer belegd door Vlamingen
Bron ?
Johan Bollen
29 januari 2016, 22:47
:lol:
U weet toch, verwachten in het Nederlands aangesproken te worden in Brussel is quasi misdadig gedrag. Ondertussen vinden al die Franstaligen het perfect normaal dat men in Quebec het Frans verplicht in handelszaken. Er is hier maar één doel. De Francofonie uitbreiden ten koste van andere talen. Met zo'n mentaliteit verdien je niet anders dan te verzuipen in het Engels, de Europese eenheidstaal.
Vlaanderen dient haar onderwijs dringend op de toekomst af te stellen. Al die Brusselse Francofonen verstaan toch Engels? ... Dat ze het dan maar spreken ook...Van het eigen laken een broek. Meer verdienen taalagresievelingen niet.
DewareJakob
29 januari 2016, 22:58
Het past u duidelijk niet.
DewareJakob
29 januari 2016, 22:59
Prachtige omschrijving van onze francofonie; ze komen uit profiteursfamilies waar nog nooit een reële prositieve bijdrage geleverd werd aan ons sociaal-maatschappelijk systeem... De bewijzen stapelen zich inderdaad meer en meer op zodat we er niet meer langs kunnen kijken...
En krijgen ze geen gelijk, dan gaan ze staken.
Xenophon
30 januari 2016, 00:24
U weet toch, verwachten in het Nederlands aangesproken te worden in Brussel is quasi misdadig gedrag. Ondertussen vinden al die Franstaligen het perfect normaal dat men in Quebec het Frans verplicht in handelszaken. Er is hier maar één doel. De Francofonie uitbreiden ten koste van andere talen. Met zo'n mentaliteit verdien je niet anders dan te verzuipen in het Engels, de Europese eenheidstaal.
Vlaanderen dient haar onderwijs dringend op de toekomst af te stellen. Al die Brusselse Francofonen verstaan toch Engels? ... Dat ze het dan maar spreken ook...Van het eigen laken een broek. Meer verdienen taalagresievelingen niet.
Als je Kris Peeters hoort zeggen dat het Frans in Vlaanderen op school verplicht moet blijven, dan weet je toch dat Vlaanderen binnen Belgie nooit aan haar toekomst kan werken.
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:36
Als ik het goed begrijp is gans die taalkwestie in de cinema alweer een smoesje.
Ze wilden hun meegebracht voer opeten, wat niet strookt met de reglementen van de cinema.
Daarom maar snel de Vlaamse Calimerohoed opgezet, en zelf wat homecinema gemaakt met een opvoering van 'Het Verongelijkte Vlaemsche Taalslachtoffer'
:roll::roll::roll:
Sywen
30 januari 2016, 00:36
Het probleem is de taalonhoffelijkheid van de grote francofonie, welke wij bovendien nog verplicht zijn te onderhouden...
voor onhoffelijkheid (niet alleen de taal) zijn de Vlamingen echter wel een niveau hoger. de Franstaligen kunnen daar nog een puntje aan zuigen.
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:38
Ben je daar weer?Jazeker.
Waarom niet?
Was ik hier mijn spreekrecht kwijtgespeeld?
Van het ogenblik dat iemand ook maar iets durft aanhalen omtrent een negatieve respons t.a.v. het Nederlands door "les Bruxellois" ga jij stante pede ofwel vlakaf, ofwel besmuikt die persoon beschuldigen van een of andere vorm van onbeleefdheid. Van vooroordelen gesproken... :roll:
Ken jij het verschil tussen een vooroordeel en een gerechtvaardigde veronderstelling?
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:40
Typische Vlaamse onderdog vraag... Ik dacht dat de klant koning was??? Of geldt dat alleen maar als hij frans brabbelt????
Het koningschap van de klant is beperkt.
De klant kan kiezen om klant te zijn of geen klant te zijn.
Diegene die goederen of diensten verkoopt, blijft (liefst zoveel mogelijk) baas in eigen huis.
Of sta je niet achter dat gezonde principe?
Sywen
30 januari 2016, 00:41
Kinepolis heeft dus meer dan voldoende reden om t.a.v. de Vlamingen voorzichtig te zijn en ervoor te zorgen dat ze, zowel in de hoedanigheid van aandeelhouders als van bioscoopbezoekers, ons met respect en elementaire hoffelijkheid tegemoet treden.
Juist alsof mensen niet meer naar de bioscoop zullen gaan omdat er ergens iemand zich onbeschoft gedroeg.
droom verder. Bij Kinepolis ligt er daar niemand van wakker (behalve misschien die onbeschofterik die wel een opmerking zal krijgen)
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:41
Tja, Belgicistische Vlamingen zouden liever horen dat de Vlamingen hun vraag om in het Nederlands aangesproken te worden zouden formuleren met gebogen hoofdje en nauwelijks hoorbaar geprevel. Zo iets in de aard van Pardong menier da'k mij verexcuseer...Met azijn vang je geen vliegen...
Als je iets wil bekomen, is een beetje diplomatie heel wat efficiënter dan stoer TAK-gebrul.
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:43
Achttiende-eeuwse toestanden. Ongelooflijk dat dit nog mogelijk is.Wat is daar 18e eeuws aan?
In de 18 eeuw was er in Brussel helemaal geen cinema!
:roll:
Sywen
30 januari 2016, 00:43
Diegene die goederen of diensten verkoopt, blijft (liefst zoveel mogelijk) baas in eigen huis.
klanten die koning willen zijn, zijn meestal de degene die het meeste eisen.
als er iemand bij mij komt met die zever, vliegt die stante pede buiten.
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 00:44
Dan winkelt u toch vrij weinig bij de kleine middenstand. Als ik mijn plaatselijke bakker een bepaalde taart vraag, dan bakt die dat voor mij. Bij hem is de klant koning.
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:44
Of mischien droeg mevrouw wel een kort geel rokje. Dan vraag je er zelf om natuurlijk....
De uitbater bepaalt de dresscode...
Take it or leave it.
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:45
Dan winkelt u toch vrij weinig bij de kleine middenstand. Als ik mijn plaatselijke bakker een bepaalde taart vraag, dan bakt die dat voor mij. Bij hem is de klant koning.
Het is en blijft een mooie slogan om de klanten met die illusie te lokken, maar finaal blijft iedereen baas in eigen huis (of winkel, of cinema)
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 00:47
Met azijn vang je geen vliegen...
Als je iets wil bekomen, is een beetje diplomatie heel wat efficiënter dan stoer TAK-gebrul.
TAK doet niet stoer. TAK is ludiek.
Supe®Staaf
klanten die koning willen zijn, zijn meestal de degene die het meeste eisen.
als er iemand bij mij komt met die zever, vliegt die stante pede buiten.
Zo hoort het: baas in eigen huis.
Bij mij komen er bijvoorbeeld geen islamieten of socialisten binnen.
Jan van den Berghe
Het is en blijft een mooie slogan om de klanten met die illusie te lokken, maar finaal blijft iedereen baas in eigen huis (of winkel, of cinema)
Illusie?
Als ik die bakker die of deze taart vraag, dan bakt hij mij. Wat is daar illusoir aan?
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:48
TAK doet niet stoer. TAK is ludiek.
Uw uitspraak over TAK vind ik ludiek.
Zipper
Je verwart diplomatie met onderdanig en kruiperig doen.
Jan van den Berghe
Zo hoort het: baas in eigen huis.
Proest. U vraagt waarschijnlijk een partijkaart of zo? Of eist eerst dat ze verklaren welke godsdienst ze belijden?
Stop eens met die klucht, superstaaf.
Sywen
30 januari 2016, 00:50
misschien kun je een aangepast bordje plaatsen, zoals
http://lawrenceofcyberia.blogs.com/.a/6a00d834522bcd69e2012876a2b254970c-250wi
Dit zal de communicatie met je klanten verbeteren, wed ik.
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:50
Illusie?
Als ik die bakker die of deze taart vraag, dan bakt hij mij. Wat is daar illusoir aan?
Vraag hem ook eens of ge uw taart in gezelschap van zijn naakte vrouw zondagmiddag in zijn bed moogt nuttigen, terwijl hij u een glaasje Sauternes serveert...
We zullen zien of ge die royale behandeling zult ontvangen.
Benieuwd of ge de week nadien nog een taart gaat krijgen (behalve een vlaai tegen uw kanis misschien)
Supe®Staaf
30 januari 2016, 00:51
misschien kun je een bordje plaatsen, zoals
http://lawrenceofcyberia.blogs.com/.a/6a00d834522bcd69e2012876a2b254970c-250wi
Fout bordje.
Ik heb niks tegen honden.
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 00:52
Vraag hem ook eens of ge uw taart in gezelschap van zijn naakte vrouw zondagmiddag in zijn bed moogt nuttigen, terwijl hij u een glaasje Sauternes serveert...
Benieuwd of ge de week nadien nog een taart gaat krijgen (behalve een vlaai tegen uw kanis misschien)
Bij de bakker vraag ik zaken die te maken hebben met zijn stiel. Dat is onder het motto "de klant is koning". Niet "ik vraag lukraak".
Supe®Staaf
30 januari 2016, 01:16
Bij de bakker vraag ik zaken die te maken hebben met zijn stiel. Dat is onder het motto "de klant is koning". Niet "ik vraag lukraak".Op dezelfde wijze vraag je in de cinema om een film te bekijken.
Je vraagt niet aan het personeel om Het Groot Dictee Der Nederlandse Taal met succes op te lossen.
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 08:24
Op dezelfde wijze vraag je in de cinema om een film te bekijken.
Je vraagt niet aan het personeel om Het Groot Dictee Der Nederlandse Taal met succes op te lossen.
Dat werd ook niet gevraagd.
'n Flauwe poging om grappig te doen trouwens...
Supe®Staaf
30 januari 2016, 08:35
Dat werd ook niet gevraagd.
Niet letterlijk, maar wel iets in die aard, en in elk geval een dienst die niemand verplicht is te geven bij verkoop van een cinematicket.
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 08:41
Niet letterlijk, maar wel iets in die aard, en in elk geval een dienst die niemand verplicht is te geven bij verkoop van een cinematicket.
Dat weet u niet. Of kent u de personeelsafspraken bij de Kinepolis?
Supe®Staaf
30 januari 2016, 08:48
Dat weet u niet. Of kent u de personeelsafspraken bij de Kinepolis?
Ik weet 100% zeker dat Kinepolis tot niets verplicht is.
Kinepolis kan uiteraard uit het oogpunt van dienstverlening en klantenbinding aan zijn personeel taalvereisten opleggen.
Als daar contractueel niks over bedongen is, mag het personeel zijn werk doen in de taal naar keuze.
Gipsy
30 januari 2016, 09:16
Ik heb trouwens niet echt de indruk dat u vertrouwd bent met mensen uit de Vierde Wereld...
Nee gelukkig genoeg absoluut niet. Dat laat ik met alle plezier aan u over.
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 09:49
Ik weet 100% zeker dat Kinepolis tot niets verplicht is.
Kinepolis kan uiteraard uit het oogpunt van dienstverlening en klantenbinding aan zijn personeel taalvereisten opleggen.
Als daar contractueel niks over bedongen is, mag het personeel zijn werk doen in de taal naar keuze.
Moet er dan hetzelfde herhaald worden? U weet niet wat er in het contract staat, maar, zoals ik al eerder aanstipte, kan een onderneming wel bepaalde zaken eisen.
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 09:50
Nee gelukkig genoeg absoluut niet. Dat laat ik met alle plezier aan u over.
Als vrijwilliger van Pro Vita heb ik bij mensen geweest die echt tot de Vierde Wereld horen. Daar zie je wel iets anders dan op die foto, hoor. U weet echt niet waarover u spreekt.
Supe®Staaf
30 januari 2016, 09:55
Moet er dan hetzelfde herhaald worden? U weet niet wat er in het contract staat, maar, zoals ik al eerder aanstipte, kan een onderneming wel bepaalde zaken eisen.
Uw (rode) haring braadt niet.
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 09:58
Uw (rode) haring braadt niet.
Hoezo? Beweert u dan de inhoud van de personeelscontracten van de Kinepolis te kennen?
Supe®Staaf
30 januari 2016, 09:59
Hoezo? Beweert u dan de inhoud van de personeelscontracten van de Kinepolis te kennen?
Jij?
Another Jack
30 januari 2016, 10:00
Benieuwd of wanneer leerlingen eieren naar zijn kop gooien hij dat even ludiek zal vinden...
ViveLaBelgique
Dat is geen vergelijking met massa-gebeuren waar men veronderstelt is de regels te kennen zonder dat deze uitgelegd dienen te worden. Veel plaatselijke bakkers geven er trouwens de brui aan. De "klant is koning"-mentaliteit is daar niet vreemd aan.
Jan van den Berghe
Jij?
U weet het dus niet. Bijgevolg kunt u niet oordelen of ze al dan niet in hun klantendienst tweetalig moeten zijn.
Vette Pois(s)on
Gaat het er ook zo aan toe in de broekzeelse Delhaizes?
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 10:01
Dat is geen vergelijking met massa-gebeuren waar men veronderstelt is de regels te kennen zonder dat deze uitgelegd dienen te worden. Veel plaatselijke bakkers geven er trouwens de brui aan. De "klant is koning"-mentaliteit is daar niet vreemd aan.
De plaatselijke bakker geeft er de brui aan, omdat de mensen steeds vaker bij de supermarkt winkelen. Niet omdat de klant te veeleisend zou zijn, want bij een supermarkt krijgt die helemaal het deksel op de neus. Uw redenering klopt niet.
Another Jack
30 januari 2016, 10:02
Heb jij soms behoefte om je eigen drank en chips mee te nemen wanneer je naar de Delhaize gaat?
Supe®Staaf
30 januari 2016, 10:03
U weet het dus niet. Bijgevolg kunt u niet oordelen of ze al dan niet in hun klantendienst tweetalig moeten zijn.Jij evenmin, hoewel je er voetstoots van uitgaat dat ze bij Kinepolis verplicht tweetalig zouden moeten zijn...
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 10:04
Jij evenmin, hoewel je er voetstoots van uitgaat dat ze bij Kinepolis verplicht tweetalig zouden moeten zijn...
Ja? En waar schreef ik dat?
Probeer eens wat ernstiger te discussiëren in plaats van uit te gaan van vooroordelen.
maddox
30 januari 2016, 10:45
De kans dat in de aanwervingsvoorwaarden voor de Kinepolis, vestiging Brussel, geen tweetaligheid vermelden voor het personeel dat interacteert met klanten, is wel klein he.
Maar da's niet hier noch daar.
Het is wel een feit dat de Kinepolisgroep een bepaald beleid heeft, en dat klanten die willen knabbelen en drinken in de zaal, de peperdure dingen uit de shop daar moeten consumeren, en dat consumpties van buiten de vestigingen niet gewenst zijn.
Ten andere, met bioskoopticketten van €10+ is het niet echt een goedkope bezigheid meer, een filmpje op het zilveren doek bekijken.
Peche
30 januari 2016, 10:55
Wie gaat er nu ook nog in Brussel.
De sfeer is er overal af. Gewoon thuisblijven en bietensap drinken. Veel veiliger en gezonder.
ViveLaBelgique
30 januari 2016, 11:56
De plaatselijke bakker geeft er de brui aan, omdat de mensen steeds vaker bij de supermarkt winkelen. Niet omdat de klant te veeleisend zou zijn, want bij een supermarkt krijgt die helemaal het deksel op de neus. Uw redenering klopt niet.
Je onderbouwt de redenering dat klant niet langer koning is.
marie daenen
30 januari 2016, 12:15
Je gaat weinig firma's vinden die nog de filosofie "de klant is koning" afficheren. De weinigen die dit motto nog hanteren zetten hun klanten hoffelijk in het zak door te hoge tarieven aan te rekenen.
Officieel is de communicatie bij Kinepolis dat ze het zullen onderzoeken. Wat ze er niet bijvertellen in deze is dat ze voornamelijk onderzoeken hoe ze zoveel mogelijk return-on-investment aan hun aandeelhouders kunnen bezorgen.
Denk jij nu echt dat Kinepolis een gat in de markt ziet voor duurbetaalde cinema waar ze kwaliteitsvol personeel inzetten dat zéér hoffelijk en taalvaardig omgaat met krapul dat met hun eigen eten en drinken het complex binnenkomt ? De enige wijze waarop ze dit doen is via hun infrastuur ter beschikking te stellen voor events die dan werken met hun eigen personeel.
Think again ! Ze gaan investeren om de boodschap duidelijk te maken dat dit niet gewenst is zonder dat er personeel dit dient uit te leggen.
Als het om het gezicht te redden van hun grote francofonie dan worden ze met de dag gekker en dan wordt binnenkort zuivere doodslag nog op het conto van de dode geschreven...
Man, man, hoe wereldvreemder en wereldvreemder men wordt wanneer men ondergedompeld geraakt in de grootste openbare en door de media en openbare instellingen, gesteunde secte van la Belgique...
1 'Klant is koning' telt niet meer, want dan kan men er niets naast dat met Nederlands zou moeten spreken met hun Vlaamse klanten...
2 De return-on-investment voor de aanheelhouders belet dat we de anti-racisme regels ook ten voordele van de Vlamingen toepassen, want dat zou te duur uitkomen... Een oorspronkelijk Vlaamse stad totaal verfransen is beterkoop...
Inderdaad nous sommes en Belgique, de grootste racistische Europese instelling, die bovendien van het anti-racisme beweert zijn uithangbord te maken...
3 En wat elders als normaal gezien wordt, wordt hier, zelfs onaangekondigd als provocatie en roof uitgebazuind...
Niet voor niets dat franstalige België met Bruxelles op kop als eerste in het circuit van de derde wereldlanden beland is...
Ik denk dat Trump nog niet alles weet over de totale verloedering van Brussel, anders zou hij nog heel wat hardere taal gebruikt hebben...
marie daenen
30 januari 2016, 12:26
Alles is goed als het maar geen Nederlands of Vlaams is. In de Engelse taal zijn ze al bezig met te verzuipen; hun haat tegenover alles wat Vlaams is of naar Vlaams riekt maakt dat ze elk contact met de realiteit verliezen en steeds meer en meer de grootste zever als waarheid de wereld in sturen en aan de meerderheid van de Belgen opdringen...
Niets werkt nog bij hen; de mooie plannen van Milquet voor het onderwijs blijken gewoon weg blablabla te zijn. Ze denken dat bij het creëren van enkele goedbetaalde postjes de problemen zijn opgelost (hun mantra dat ze steeds meer geld nodig hebben), maar ze zijn te lomp om in te zien dat het postje de problemen niet oplost maar wel het personeel dat bekwaam is dat die postjes bemand en bekwaam is men niet, alleen maar omdat men het juiste diploma zou bezitten...
Zo hebben ze, sinds vorig jaar mei, een telefoonlijn opengelegd voor onderwijzend personeel tegen het groeiend moslimfanatisme...
Een journalist heeft, zich voordoende als leraar die vermoedens had van groeiend fanatisme bij enkele van zijn leerlingen, naar die lijn gebeld.... Aan de andere kant kreeg hij antwoord van iemand die totaal niets wist over die problemen... Maar de lijn is wel al open van vorig jaar mei...
Mooie praatjes vertellen, maar verder komen ze niet...
Hypochonder
30 januari 2016, 12:33
In Brussel wordt je door veel Franstaligen al op zijn minst met de nek aangekeken als je Nederlands praat. De meerderheid vertikt het om Nederlands te praten als ze het uberhaupt al kunnen.
Veel Vlamingen zijn domme, lamme goedzakken dat ze dit blijven pikken. Anderzijds komen veel Vlamingen zo goed als nooit in contact met Franstaligen, ergens dan ook logisch dat ze zich er maar weinig van aantrekken.
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 12:47
Je onderbouwt de redenering dat klant niet langer koning is.
Jawel, de klant is koning, maar in België is het verboden onder de kostprijs te verkopen. Een modale bakker met eigen winkel kan nooit de broodprijs van de supermarkt halen. Daarvoor zou hij onder zijn kostprijs moeten verkopen, iets wat door de wet niet toegelaten is.
Sywen
30 januari 2016, 12:57
In Brussel wordt je door veel Franstaligen al op zijn minst met de nek aangekeken als je Nederlands praat. De meerderheid vertikt het om Nederlands te praten als ze het uberhaupt al kunnen.
Veel Vlamingen zijn domme, lamme goedzakken dat ze dit blijven pikken. Anderzijds komen veel Vlamingen zo goed als nooit in contact met Franstaligen, ergens dan ook logisch dat ze zich er maar weinig van aantrekken.
geen enkel verschil met Vlaanderen. in feite is het exact dezelfde behandeling die Franstaligen krijgen van de Vlamingen.
Sywen
30 januari 2016, 12:59
Jawel, de klant is koning, maar in België is het verboden onder de kostprijs te verkopen. Een modale bakker met eigen winkel kan nooit de broodprijs van de supermarkt halen. Daarvoor zou hij onder zijn kostprijs moeten verkopen, iets wat door de wet niet toegelaten is.
Het art. VI.117 WER, voorziet echter een reeks uitzonderingen gekoppeld aan bijzondere omstandigheden, waarin verkoop met verlies toegelaten is:
naar aanleiding van soldenverkoop of uitverkoop;
met als doel de goederen die vatbaar zijn voor snel bederf van de hand te doen als hun bewaring niet meer kan worden verzekerd;
ten gevolge externe omstandigheden;
goederen die technisch voorbijgestreefd zijn of beschadigd zijn;
de noodzakelijkheid van concurrentie.
jouw bakker mag dat dus gerust doen.
dalibor
30 januari 2016, 13:00
Interessante kwestie. Allesbehalve klantvriendelijk van Kinepolis. Die taalkwestie komt er bij, maar uit het relaas blijkt dat die securityman vooral veel te agressief was. Tekenend vopor het opgeklopt communautair sfeertje dat zoiets de krant haalt, en slechte behandeling van klanten zonder dat er een taalkantje aan is niet.
Van de andere kant weet je natuurlijk dat zelf drank of eten meenemen in de bioscoop niet kan. Zonder dat iemand dat zou moeten uitleggen.
Kleine voetnoot: de Kinepolisgroep is een Vlaamse onderneming. Contacteer de Westvlaamse familie Bert in plaats van het zoveelste rondje kakken op Brusselaars.
quercus
30 januari 2016, 14:26
Bron ?
Ik heb (wanneer precies weet ik niet meer) in De Tijd gelezen dat van alle beursorders dagelijks zowat 80 % uit Vlaanderen komt.
quercus
30 januari 2016, 14:29
U hebt geen enkele reden om mij te associëren met gebrul en al evenmin met TAK.
quercus
30 januari 2016, 14:31
De uitbater bepaalt de dresscode...
Take it or leave it.
Sedert wanneer geldt er in Kinepolis een dress-code? De keren dat ik er reeds naar de bioscoop geweest ben heb ik er toch nog niets van gemerkt.
quercus
30 januari 2016, 14:34
Ik heb gemerkt dat u nogal erg veel TAK aanhaalt. Hebt u ergens zwaar geleden onder een TAK-bewind?
quercus
30 januari 2016, 14:36
Me dunkt dat je wel erg ver aan het afdwalen bent. Kent u bakkersklanten die dergelijke wensen te kennen geven?
quercus
30 januari 2016, 14:42
In sommige wel ja. Daaromtrent heb ik hier een paar maanden geleden iets vermeld (ik weet niet meer in welke draad) omtrent een Delhaize incident waarmee mijn zoon geconfronteerd werd in Elsene. Ik werd door onze militant "voor Vorst voor Vrijheid en voor Recht" stante pede op de vingers getikt. Dat had mijn zoon niet mogen doen en onze Superstaaf was er van overtuigd dat mijn zoon het betrokken personeelslid had "afgeblaft". :roll:
Gipsy
30 januari 2016, 14:43
Als vrijwilliger van Pro Vita heb ik bij mensen geweest die echt tot de Vierde Wereld horen. Daar zie je wel iets anders dan op die foto, hoor. U weet echt niet waarover u spreekt.
Nogmaals dat is uw volste recht. Arme mensen of klasseloze soort zoals op die photo zijn mijn ding niet. Vooral die dikke domme mossel met haar vriendje.
Het verwondert me dat één van de belangrijkste kranten van zo een lullig voorval een nieuwsitem maakt.
Scherven A. Mok
30 januari 2016, 16:04
Verdachten van criminele feiten mag men niet in een vreemde taal berechten. Men moet de aanklacht verstaan en zich kunnen verdedigen.
marie daenen
30 januari 2016, 16:29
Jij evenmin, hoewel je er voetstoots van uitgaat dat ze bij Kinepolis verplicht tweetalig zouden moeten zijn...
Ha, ha, ha, dat is de natuurlijkheid zelve dat in een tweetalig gebied het personeel tweetalig is...
Maar dat is natuurlijk buiten de bekrompen francofonie gerekend die op nazistische wijze alleen zichzelf ziet en zichzelf kent en zichzelf wil verder uitzaaien...
La Belgique is racistisch kotsziek tot in het diepste van zijn wortels, ondanks dat ze het tegenovergestelde beweren...
marie daenen
30 januari 2016, 16:31
Verdachten van criminele feiten mag men niet in een vreemde taal berechten. Men moet de aanklacht verstaan en zich kunnen verdedigen.
Dat geldt in la Belgique alleen indien de aangeklaagde franstalig is anders wordt dat als Vlaamse aggressie van de tafel geveegd...
marie daenen
30 januari 2016, 16:34
geen enkel verschil met Vlaanderen. in feite is het exact dezelfde behandeling die Franstaligen krijgen van de Vlamingen.
Het is daarom dat Linkebeek nu franstalig is????
Die mensen zagen zo af van de Vlaamse onverdraagzaamheid tegen hen; waarom vertrokken ze dan eigenlijk niet???
Ipv nu de Vlamingen als uitschot te komen behandelen???
Johan Bollen
30 januari 2016, 16:52
geen enkel verschil met Vlaanderen. in feite is het exact dezelfde behandeling die Franstaligen krijgen van de Vlamingen.Brussel is wel onze zogezegd tweetalige hoofdstad. Dat men in Vlaanderen Nederlands spreekt daar maakt niemand een probleem van. Laten we hopen. En heeft u al ooit Vlamingen weten klagen in Wallonië in het Frans bediend te worden. Nee die vinden dat normaal. Evenredigheid. Respect. Meer is niet nodig. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Zipper
30 januari 2016, 17:36
Brussel is wel onze zogezegd tweetalige hoofdstad. Dat men in Vlaanderen Nederlands spreekt daar maakt niemand een probleem van. Laten we hopen. En heeft u al ooit Vlamingen weten klagen in Wallonië in het Frans bediend te worden. Nee die vinden dat normaal. Evenredigheid. Respect. Meer is niet nodig. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Inderdaad, frans en arabisch.
ViveLaBelgique
30 januari 2016, 17:39
qed.
ViveLaBelgique
30 januari 2016, 17:47
Ik heb (wanneer precies weet ik niet meer) in De Tijd gelezen dat van alle beursorders dagelijks zowat 80 % uit Vlaanderen komt.
De aandeelhouders van Kinepolis zijn er niet enkel dankzij Belgische beursorders. Ook al vinden de orders in België of meer bepaald Vlaanderen plaats kan het nog steeds over buitenlandse aandeelhouders gaan.
https://www.euronext.com/nl/products/equities/BE0974274061-XBRU/company-information
DucDEnghien
30 januari 2016, 17:50
Het is daarom dat Linkebeek nu franstalig is????
Die mensen zagen zo af van de Vlaamse onverdraagzaamheid tegen hen; waarom vertrokken ze dan eigenlijk niet???
Ipv nu de Vlamingen als uitschot te komen behandelen???
Waarom denk je dat Linkebeek franstalig is geworden?
De schoofzak
30 januari 2016, 17:53
Diplomatie is zo'n begrip dat maar succes kan hebben, als het van twee kanten komt.
Eerst slaan, dan strelen, zo temt men de wildste paarden ...
.
DucDEnghien
30 januari 2016, 17:59
Diplomatie is zo'n begrip dat maar succes kan hebben, als het van twee kanten komt.
Eerst slaan, dan strelen, zo temt men de wildste paarden ...
.
Hoe kan je iemand strelen, als je na het slaan een kogel door je kop hebt gekregen?
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 18:05
Nogmaals dat is uw volste recht. Arme mensen of klasseloze soort zoals op die photo zijn mijn ding niet. Vooral die dikke domme mossel met haar vriendje.
Het verwondert me dat één van de belangrijkste kranten van zo een lullig voorval een nieuwsitem maakt.
Met recht heeft het niets van doen. Ik zie niet in waarom u een mollige vrouw onmiddellijk in dat hoekje wil duwen. Beoordelen op uiterlijkheden is bijzonder gevaarlijk.
ViveLaBelgique
30 januari 2016, 19:31
Met recht heeft het niets van doen. Ik zie niet in waarom u een mollige vrouw onmiddellijk in dat hoekje wil duwen. Beoordelen op uiterlijkheden is bijzonder gevaarlijk.
Beoordelen op hun karakter geeft hen geen voordeel gezien ze niet weten dat ze geen drank of eten in de cinema mogen nemen en ze een "no hablo inglese" mentaliteit hebben.
Ze zijn geen haar beter dan het ingevoerd krapul dat "racist" begint te schreeuwen als ze hun zin niet krijgen.
marie daenen
30 januari 2016, 19:41
Waarom denk je dat Linkebeek franstalig is geworden?
Door het Belgisch anti-Vlaams racisme dat alle franstaligen met de paplepel wordt ingegoten...
Supe®Staaf
30 januari 2016, 19:50
Ja? En waar schreef ik dat?Als je het niet schreef, dan mag ik er van uitgaan dat je beseft dat tweetaligheid enkel en alleen een zaak is van vrije overeenkomst tussen Kinepolis en personeel, zonder dat de klant daar inspraak in heeft?
Probeer eens wat ernstiger te discussiëren in plaats van uit te gaan van vooroordelen.
Graag, maar... it takes two to tango....
Supe®Staaf
30 januari 2016, 19:51
Me dunkt dat je wel erg ver aan het afdwalen bent. Kent u bakkersklanten die dergelijke wensen te kennen geven?
Mijn voorbeeld is analoog aan dat van Jan, dus als ik afdwaal....
Supe®Staaf
30 januari 2016, 19:52
U hebt geen enkele reden om mij te associëren met gebrul en al evenmin met TAK.
Wie het schoentje past...
Supe®Staaf
30 januari 2016, 19:53
Sedert wanneer geldt er in Kinepolis een dress-code? De keren dat ik er reeds naar de bioscoop geweest ben heb ik er toch nog niets van gemerkt.Dresscode is een ander voorbeeld van het principe 'baas in eigen huis'
Net zoals taalgebruik.
Supe®Staaf
30 januari 2016, 19:55
Voor bakkersklanten voel jij het absurde van extra wensen die niks met de dienstverlening te maken hebben feilloos aan.
Doe eenzelfde inspanning voor Kinepolis-bedienden, en je hebt weer wat bijgeleerd
Supe®Staaf
30 januari 2016, 19:56
Ha, ha, ha, dat is de natuurlijkheid zelve dat in een tweetalig gebied het personeel tweetalig is...
Akkoord voor de communicatie overheid-burger.
Niet akkoord voor de communicatie bedrijf-klant.
Jan van den Berghe
30 januari 2016, 20:03
Beoordelen op hun karakter ...
Na het uiterlijk gaan we nu blijkbaar ook mensen beoordelen op hun karakter (althans wat u ervan maakt)...
marie daenen
Als je het niet schreef, dan mag ik er van uitgaan dat je beseft dat tweetaligheid enkel en alleen een zaak is van vrije overeenkomst tussen Kinepolis en personeel, zonder dat de klant daar inspraak in heeft?
Graag, maar... it takes two to tango....
Staat het in Duitsland of in andere landen in de wet dat de bewoners in de winkels in het Duits of in de taal van het land moeten bediend worden???
Tuurlijk niet...
Maar ja in België is dat natuurlijk wel uitdrukkelijk nodig als de Vlaamse elementaire rechten ingevuld moeten worden en in la Belgique is dat natuurlijk uitdrukkelijk verboden opdat juist de meest elementaire rechten van de Vlamingen, met de Vlamingen zelf liefst zo vlug mogelijk uitgeschakeld moeten worden...
Franstalige openheid en verdraagzaamheid wordt dat genoemd...
En vele dwaze Vlamingen, want collaborateurs vindt men altijd overal (kijk maar naar Vichy) lopen braaf in de ganzenpas achter dat franstalig anti-Vlaams racisme aan...
Jan van den Berghe
Als je het niet schreef, dan mag ik er van uitgaan dat je beseft dat tweetaligheid enkel en alleen een zaak is van vrije overeenkomst tussen Kinepolis en personeel, zonder dat de klant daar inspraak in heeft?
Wat schreef ik ook alweer over de mogelijke contractbepalingen...?
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.