PDA

View Full Version : Uitdrogende aarde wordt nu weer natter. Omdat dat beter uitkomt waarschijnlijk.


BigF
12 februari 2016, 10:44
Dat klimaatgedoe altijd weer.
Ik kan best begrijpen dat er meer en meer mensen hun buik van vol krijgen.
Hoe geloofwaardig is het allemaal nog?

Eerst roepen ze jaar en dag dat de aarde uit gaat drogen door de klimaatopwarming, meren drogen uit, grondwater daalt, gletsjers smelten en aan de andere kant gaat de oceaanspiegel stijgen.

Nu komen ze weer af met het nieuw ontdekte feit (http://www.standaard.be/cnt/dmf20160212_02123936) dat die uitdrogende aarde meer water opslorpt en dat zo dus verklaard kan worden waarom de oceanen niet sneller stijgen...
Wat is het nu? Droogt de aarde uit en slorpt hij net meer water op?

En dan die uitleg weer: "We hadden tot nu toe niet de mogelijkheid om dit te meten".
Jawadde, ze meten een stijging in de zeespiegel van enkele millimeters, de temperatuur tot op enkele tienden graden, zelfs van duizend jaar terug maar het volume water in een meer, de bodem of een ondergronds reservoir kon niet gemeten worden?

BigF
12 februari 2016, 10:48
Als men mensen echt wil overtuigen van de gevaren van de klimaatopwarming moet men dringend stoppen met zo'n tegenstrijdige verklaringen.
Maar op deze manier maakt men meer en meer duidelijk dat ze het ook allemaal niet meer weten. En dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede.

dalibor
12 februari 2016, 10:49
Misschien wordt de aarder warmer en natter tegelijk. Klinkt best geil trouwens.

Ke Nan
12 februari 2016, 11:12
Misschien wordt de aarder warmer en natter tegelijk. Klinkt best geil trouwens.

De Aarde anticipeert op een nakende penetratie door Niburu.

Sywen
12 februari 2016, 11:19
maar het volume water in een meer, de bodem of een ondergronds reservoir kon niet gemeten worden?

blijkbaar heb jij geen idee wat ondergronds water is.


als je denkt dat het zoiets is als dit, ben je goed mis.

http://static.skynetblogs.be/media/10900/dyn008_original_600_446_jpeg_2530379_deba271983287 c245e8c6a876ef40079.jpg

Guinevere
12 februari 2016, 11:35
Zut, net nog een scholier aangeraden om haar presentatie over klimaatopwarming te doen.

BigF
12 februari 2016, 12:00
blijkbaar heb jij geen idee wat ondergronds water is.


als je denkt dat het zoiets is als dit, ben je goed mis.

http://static.skynetblogs.be/media/10900/dyn008_original_600_446_jpeg_2530379_deba271983287 c245e8c6a876ef40079.jpg

blijkbaar heb jij geen idee wat ik als idee heb over ondergronds water

als jij denkt dat ik denk dat het zoiets is als op jou foto ben je goed mis.

BigF
12 februari 2016, 12:01
Misschien wordt de aarder warmer en natter tegelijk. Klinkt best geil trouwens.

:cheer:

Libro
12 februari 2016, 12:48
Dat klimaatgedoe altijd weer.
Ik kan best begrijpen dat er meer en meer mensen hun buik van vol krijgen.
Hoe geloofwaardig is het allemaal nog?

Eerst roepen ze jaar en dag dat de aarde uit gaat drogen door de klimaatopwarming, meren drogen uit, grondwater daalt, gletsjers smelten en aan de andere kant gaat de oceaanspiegel stijgen.

Nu komen ze weer af met het nieuw ontdekte feit (http://www.standaard.be/cnt/dmf20160212_02123936) dat die uitdrogende aarde meer water opslorpt en dat zo dus verklaard kan worden waarom de oceanen niet sneller stijgen...
Wat is het nu? Droogt de aarde uit en slorpt hij net meer water op?

En dan die uitleg weer: "We hadden tot nu toe niet de mogelijkheid om dit te meten".
Jawadde, ze meten een stijging in de zeespiegel van enkele millimeters, de temperatuur tot op enkele tienden graden, zelfs van duizend jaar terug maar het volume water in een meer, de bodem of een ondergronds reservoir kon niet gemeten worden?

Tja, je moet toch excuses verzinnen als blijkt dat uw onzin keer op keer onderuit wordt gehaald. Of blijkt de waarheid toch iets te complex voor de gehanteerde (tendentieuze) modelletjes?

BigF
12 februari 2016, 14:41
Tja, je moet toch excuses verzinnen als blijkt dat uw onzin keer op keer onderuit wordt gehaald.
Daar lijkt het tegenwoordig wel op eh? Ze voorspellen iets, dat komt niet uit en dan komen snelsnel met een uitleg waar de wenkbrauwen spontaan van gaan fronsen.

Of blijkt de waarheid toch iets te complex voor de gehanteerde (tendentieuze) modelletjes?
Dat is volgens mij inderdaad het grootste probleem.
Langs de ene kant is het volgens hen 'onweerlegbaar duidelijk' dat we met zijn allen verantwoordelijk zijn voor de klimaatopwarming maar langs de andere kant komen ze steeds weer met nieuwe 'inzichten' die duidelijk maken dat hun voorspellingen meer natte vinger dan wat anders zijn.

Als er steeds nieuwe feiten komen opduiken; hoe weten ze dan zo zeker dat hun voorspellingen kloppen?

Ik wil de opwarming niet ontkennen maar mij lijkt het aangewezen om er eerst eens afdoende duidelijkheid over te krijgen vooraleer we ons wereldwijd in een bodemloze put gaan storten om die opwarming tegen te gaan.
Wat als binnen een paar jaar blijkt dat niet CO2 maar nog iets anders verantwoordelijk is voor de opwarming? Dat zou betekenen dat we de tijd en het geld die we tot nu toe spendeerden aan de CO2 beperking beter aan iets anders hadden besteed.

Wapper
12 februari 2016, 16:44
En de CO2 blijft maar stijgen, en met de temperatuur gebeurt geen fluit, al ~ 18 jaar.
Geef mijn portie global warming maar aan de kat.


http://www.woodfortrees.org/graph/rss/from:1998/normalise/plot/rss/from:1998/normalise/trend/plot/esrl-co2/from:1998/normalise/plot/esrl-co2/from:1998/normalise/trend