PDA

View Full Version : Wanneer een 7 Eleven in BE ??


elsina
18 februari 2016, 11:12
https://farm3.staticflickr.com/2047/2211865279_e6ff170995_o_d.jpg

Zo gemakkelijk 24/24 open. Maar dat zal wel nooit mogen van die rotvakbonden :cry::evil:

Ze geven liever die vreemde met hun malafide nachtwinkels werk !!!

bembem
18 februari 2016, 11:17
lol Elsina, ja 7 Eleven me love it too, in Thailand hebben ze er, en die zijn idd 24/24 open, echt handig als je 's avonds laat nog iets wilt ....

Libro
18 februari 2016, 11:40
https://farm3.staticflickr.com/2047/2211865279_e6ff170995_o_d.jpg

Zo gemakkelijk 24/24 open. Maar dat zal wel nooit mogen van die rotvakbonden :cry::evil:

Ze geven liever die vreemde met hun malafide nachtwinkels werk !!!

Wie gaat die 7/11 openhouden denk je?

Hypochonder
18 februari 2016, 11:46
Spaar ons van die onzin.

Stormram
18 februari 2016, 11:51
Die bestaan toch al?

Ik heb er hier eentje in m'n buurt, tankstation annex 7/11 Delhaize proxy.

bembem
18 februari 2016, 11:52
ze bedoelt de echte natuurlijk ......

Zipper
18 februari 2016, 11:57
lol Elsina, ja 7 Eleven me love it too, in Thailand hebben ze er, en die zijn idd 24/24 open, echt handig als je 's avonds laat nog iets wilt ....

oei, gebeurt het dagelijks dat je s'avonds laat absoluut iets wilt, dat absoluut niet kan wachten tot s'morgens ???
Lijkt op een serieuze verslaving.

bembem
18 februari 2016, 12:02
Zipper in Bangkok ging ik gegereld naar de 7 Eleven om een cup noodlesoep bvb (die je dan ter plekke met kokend water kan vullen) of een samusa of zeep ik zeg maar iets ... en ja zoiets is handig als je zoals ik een avondmens bent die soms een inspanning moet doen om op tijd - voor sluiting - in de supermarkt te geraken ...

Stormram
18 februari 2016, 12:05
Zipper in Bangkok ging ik gegereld naar de 7 Eleven om een cup noodlesoep bvb (die je dan ter plekke met kokend water kan vullen) of een samusa of zeep ik zeg maar iets ... en ja zoiets is handig als je zoals ik een avondmens bent die soms een inspanning moet doen om op tijd - voor sluiting - in de supermarkt te geraken ...

Of uw fucking noodlesoep nu uit uit de Delhaize proxy, tankstation of nachtwinkel komt, wat is eigenlijk het verschil, behalve dan dat jij het idee moet kunnen hebben dat er een toegevoegde waarde aan de term "7/11" verbonden is?

Stormram
18 februari 2016, 12:06
Ja eigenlijk elke dag.
Nu moet ik alles geforceerd geregeld krijgen op zaterdag VM.

Shoppinglijstjes ... Niet lui zijn en schrijven.

Snerror
18 februari 2016, 12:06
Binnenkort wel onze eigen 9/11, met dank aan IS.

bembem
18 februari 2016, 12:10
Of uw fucking noodlesoep nu uit uit de Delhaize proxy, tankstation of nachtwinkel komt, wat is eigenlijk het verschil, behalve dan dat jij het idee moet kunnen hebben dat er een toegevoegde waarde aan de term "7/11" verbonden is?

euh het is eens iets anders zou ik zeggen, en ik denk dat het wel succes kan hebben, alleen hangen ze in BE nogal vast aan hun 18u de soep & de patatten opscheppen en 's avonds alles toe, wat best jammer is

Zipper
18 februari 2016, 12:21
euh het is eens iets anders zou ik zeggen, en ik denk dat het wel succes kan hebben, alleen hangen ze in BE nogal vast aan hun 18u de soep & de patatten opscheppen en 's avonds alles toe, wat best jammer is

Warenhuizen zijn hier open tot 20h00 (Vrijdags tot 21h00). Delhaizes zijn open op zondag-voormiddag.
En voor "hoogdringende" gevallen, zijn er nog altijd die mega-tankstations met "shops".
Als ge natuurlijk om elf uur s'avonds hoogdringend een nieuw zwembroek wenst te kopen, zal je moeten wachten tot s'anderendaags.

Xenophon
18 februari 2016, 12:31
Warenhuizen zijn hier open tot 20h00 (Vrijdags tot 21h00). Delhaizes zijn open op zondag-voormiddag.
En voor "hoogdringende" gevallen, zijn er nog altijd die mega-tankstations met "shops".
Als ge natuurlijk om elf uur s'avonds hoogdringend een nieuw zwembroek wenst te kopen, zal je moeten wachten tot s'anderendaags.

Dat is er teveel aan, laat volwassen mensen liever zelf kiezen.

Ik begrijp wel dat dit niet kan in het land waar alles verboden of verplicht is, het zou de geestestoestand van de Belg in gevaar brengen. Stel je voor, mensen die zelf beslissen, het hek zou van de dam zijn.

Libro
18 februari 2016, 12:35
Dat is er teveel aan, laat volwassen mensen liever zelf kiezen.

Ik begrijp wel dat dit niet kan in het land waar alles verboden of verplicht is, het zou de geestestoestand van de Belg in gevaar brengen. Stel je voor, mensen die zelf beslissen, het hek zou van de dam zijn.

Mensen zouden eens moeten wachten... Hoe erg. O tempora o mores.

Xenophon
18 februari 2016, 12:37
Mensen zouden eens moeten wachten... Hoe erg. O tempora o mores.

Cato?

bembem
18 februari 2016, 12:39
Dat is er teveel aan, laat volwassen mensen liever zelf kiezen.

Ik begrijp wel dat dit niet kan in het land waar alles verboden of verplicht is, het zou de geestestoestand van de Belg in gevaar brengen. Stel je voor, mensen die zelf beslissen, het hek zou van de dam zijn.

yep, ook zou het goed zijn voor de economie .....

Libro
18 februari 2016, 12:50
Cato?

Cicero, eerste Catilinarische rede.

Xenophon
18 februari 2016, 12:51
Cicero, eerste Catilinarische rede.

Doemme ja, dat wist ik, mijn geheugen is blijkbaar niet meer wat het was.

fred vanhove
18 februari 2016, 14:59
Warenhuizen zijn hier open tot 20h00 (Vrijdags tot 21h00). Delhaizes zijn open op zondag-voormiddag.
En voor "hoogdringende" gevallen, zijn er nog altijd die mega-tankstations met "shops".
Als ge natuurlijk om elf uur s'avonds hoogdringend een nieuw zwembroek wenst te kopen, zal je moeten wachten tot s'anderendaags.

Ik denk sowieso dat het concept 7/11 winkels hier moeilijk haalbaar is. De kans is groot dat deze winkels hier iedere nacht 3 keer worden overvallen.....

Dus niet doenbaar in ons 'beschaafde' land.

fred vanhove
18 februari 2016, 15:01
yep, ook zou het goed zijn voor de economie .....

Het zijn zalige winkels. Je kan er omzeggens alles vinden dat je dagdagelijks nodig hebt. Het concept is heel goed bedacht.

Tavek
18 februari 2016, 15:18
Ik vraag mij af waarom OCMW gevallen een nachtwinkel zouden nodig hebben.

Of zijn het stiekem vampieren die niet tegen dachtlicht kunnen ?

Eduard Khil
18 februari 2016, 18:31
Zipper in Bangkok ging ik gegereld naar de 7 Eleven om een cup noodlesoep bvb (die je dan ter plekke met kokend water kan vullen) of een samusa of zeep ik zeg maar iets ... en ja zoiets is handig als je zoals ik een avondmens bent die soms een inspanning moet doen om op tijd - voor sluiting - in de supermarkt te geraken ...

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8f/37/00/8f3700c60732f484c39441d600b8c8d4.jpg

Another Jack
18 februari 2016, 18:43
Dat is er teveel aan, laat volwassen mensen liever zelf kiezen.

Ik begrijp wel dat dit niet kan in het land waar alles verboden of verplicht is, het zou de geestestoestand van de Belg in gevaar brengen. Stel je voor, mensen die zelf beslissen, het hek zou van de dam zijn.

Altijd al geweten dat Xeno een goede liberaal was...

Another Jack
18 februari 2016, 18:49
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8f/37/00/8f3700c60732f484c39441d600b8c8d4.jpg

Ze lijkt er nog op ook...

Universalia
18 februari 2016, 18:59
Binnenkort wel onze eigen 9/11, met dank aan IS.

Zie ik ook eerder aankomen ... :roll:

Gipsy
18 februari 2016, 19:17
Het zijn zalige winkels. Je kan er omzeggens alles vinden dat je dagdagelijks nodig hebt. Het concept is heel goed bedacht.

Ik vind ze wel duur vooral in Hong Kong. Er zijn goedkopere en betere alternatieven.

Gipsy
18 februari 2016, 19:57
Ik vind ze wel duur vooral in Hong Kong. Er zijn goedkopere en betere alternatieven.

In China daarentegen heeft 7 Eleven enorm veel concurrentie van lokale look-alike concurrentie. Wat de prijzen enorm drukt.

groentje
19 februari 2016, 00:48
Ik zie het verschil niet echt met een nachtwinkel, eigenlijk. Die is meestal ook open om 18-19u, tot minstens 1u of later.
En als het echt een probleem is om op tijd te gaan shoppen: internetshoppen. Je boodschappen worden je aan huis gebracht. Het hoeft zelfs niet duurder te zijn...

bembem
19 februari 2016, 08:45
Het zijn zalige winkels. Je kan er omzeggens alles vinden dat je dagdagelijks nodig hebt. Het concept is heel goed bedacht.

2

bembem
19 februari 2016, 08:47
Ik vraag mij af waarom OCMW gevallen een nachtwinkel zouden nodig hebben.

Of zijn het stiekem vampieren die niet tegen dachtlicht kunnen ?

zegt degene die tijdens het werk zit te chatten, op kosten vd belastingbetaler dus, duh

bembem
19 februari 2016, 08:48
Ze lijkt er nog op ook...

ach zo

bembem
19 februari 2016, 08:49
Ik zie het verschil niet echt met een nachtwinkel, eigenlijk. Die is meestal ook open om 18-19u, tot minstens 1u of later.
En als het echt een probleem is om op tijd te gaan shoppen: internetshoppen. Je boodschappen worden je aan huis gebracht. Het hoeft zelfs niet duurder te zijn...

groentje de enige gelijkenis is dat ze allebei buiten de gewone uren open zijn, bij een 7 Eleven heb je namelijk enorm veel keuze daar waar een nachtwinkel vooral een beperkt aanbod heeft + dan nog eens duurder is met een illegaal sfeertje ....

groentje
19 februari 2016, 12:47
Een 7-11 is meestal groter, maar ik ken ook nachtwinkels die groter zijn dan een woonkamer, hoor. En illegaal zal het wel niet zijn, multinationals hoeven de illegale toer niet op om minder belastingen te betalen. In mijn gemeente, en veel gemeentes, worden nachtwinkels kapot belast, Antwerpen is verre van alleen met haar taks op "imago verlagende" winkels. En bon, je krijgt een extra service, late openingsuren, dan is het maar normaal als je daar ook voor moet betalen. Als je een taxi, een babysit of een slotenmaker moet laten komen na een bepaald uur, zal je dat ook meer kosten. En terecht, dat zijn lastige werkuren.