PDA

View Full Version : Turkijke of Rusland


Snerror
19 februari 2016, 06:36
K&K-enquëte; wie steun je en waarom?

Skobelev
19 februari 2016, 06:44
Rusland uiteraard, Assad, de Koerden en Iran laten me echter al even koud als Turkije of SA.

Snerror
19 februari 2016, 06:53
Ik steun sowieso de meest seculiere kant. Turkijke heeft met Erdogan geen nieuwe Ataturk maar eerder een nieuwe kalief.

Skobelev
19 februari 2016, 07:48
Ik steun sowieso de meest seculiere kant. Turkijke heeft met Erdogan geen nieuwe Ataturk maar eerder een nieuwe kalief.

Een gewapende confrontatie Rusland-Turkije, dat zou pas fun zijn.

Snerror
19 februari 2016, 08:40
Een gewapende confrontatie Rusland-Turkije, dat zou pas fun zijn.

Om op TV te volgen wel ja, ik zou het wel jammer vinden voor de seculiere Turken en onschuldige Koerden.

Skobelev
19 februari 2016, 08:49
Om op TV te volgen wel ja, ik zou het wel jammer vinden voor de seculiere Turken en onschuldige Koerden.

seculiere Turken, hoeveel zijn er dat? En Koerden zijn ook voor 90% islamieten. :roll:

Collateral damage. ;-)

Boduo
19 februari 2016, 15:43
seculiere Turken, hoeveel zijn er dat? En Koerden zijn ook voor 90% islamieten. :roll:

Collateral damage. ;-)

90 % ???

Skobelev
19 februari 2016, 16:11
90 % ???

Religie
De meeste Koerden zijn religieus. Circa 90% is moslim en ook zijn veel Koerden Jezidi's. Een klein deel, circa 5%, is christelijk en er bestaat zelfs een kleine joodse minderheid. Van deze laatste groep is sinds de onafhankelijkheid van Israël een deel naar dit land geëmigreerd.

;-)

ik zuig dat niet uit mijn duim hé.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koerden

Dadeemelee
19 februari 2016, 16:39
Ik zou Israël daar de baas maken. Die maken daar korte metten mee.

Derk de Tweede
19 februari 2016, 17:43
Of je nu door de beer of een hond wordt gebeten.

Gipsy
19 februari 2016, 17:55
Een gewapende confrontatie Rusland-Turkije, dat zou pas fun zijn.

Oorlog is nooit fun en Turkije is een Navo lid. Dan is het wereldoorlog.

TheFourHorsemen
19 februari 2016, 18:05
We zouden beter Turkije volledig laten vallen.

Gipsy
19 februari 2016, 18:10
We zouden beter Turkije volledig laten vallen.

De Amerikanen kunnen de Turken niet missen. Turkije ligt te strategisch.

TheFourHorsemen
19 februari 2016, 18:14
De Amerikanen kunnen de Turken niet missen. Turkije ligt te strategisch.

Turkije ligt (jammer genoeg) inderdaad erg strategisch.

Idealiter (maar ik besef dat het wat wishful thinking is) laten we Turkije volledig vallen en steunen we een onafhankelijke Koerdische staat. Qua ligging zou Koerdistan eveneens een erg nuttige uitvalsbasis zijn.

Skobelev
20 februari 2016, 15:43
We zouden beter Turkije volledig laten vallen.

inderdaad, vette 2

Rahowa
20 februari 2016, 17:00
De Russen zijn blank,dus krijgen ze mijn steun.Bovendien de enige goeie islamist is een dode.

Xenophon
20 februari 2016, 17:15
Turkije ligt (jammer genoeg) inderdaad erg strategisch.

Idealiter (maar ik besef dat het wat wishful thinking is) laten we Turkije volledig vallen en steunen we een onafhankelijke Koerdische staat. Qua ligging zou Koerdistan eveneens een erg nuttige uitvalsbasis zijn.

Is de kans niet groot dat we dan een communistisch bastion steunen?

Als Navo is dat een weinig vreemd.

Eduard Khil
20 februari 2016, 17:25
laat Israel gewoon alles vanaf de middellandse zee tot aan de indus eens opkuisen. Dan gaan we nog lachen

TheFourHorsemen
21 februari 2016, 15:08
Is de kans niet groot dat we dan een communistisch bastion steunen?

Als Navo is dat een weinig vreemd.

Tja, kwestie van kiezen wie de échte vijand is. En dat is, naar mijn mening, al lang niet meer het communisme. Mits er goede (economische) banden met een toekomstig Koerdistan kunnen gesmeed worden, denk ik overigens dat ze niet zo heel communistisch zullen blijven.

zonbron
21 februari 2016, 15:46
Oorlog is nooit fun en Turkije is een Navo lid. Dan is het wereldoorlog.

Mi. is de tweede WO nooit gestopt.

Dat gezegd zijnde. Ik sta aan de kant van het Europese, Amerikaanse en zowat alle volk dat tegen de BS in Oekraine, Syrie,LIbie, Irak... zijn.

Fuck de warmongers! *een Neulandje* Go Assad en vrienden, Go! Roei de woestijnratten tot de laatste uit!

:oops:

zonbron
21 februari 2016, 15:49
laat Israel gewoon alles vanaf de middellandse zee tot aan de indus eens opkuisen. Dan gaan we nog lachen

De zionisten in Isra moeten niets anders doen dan koest blijven. Dat is het beste voor hun. Rusland doet de grote kuis wel. Israel en Rusland respecteren elkaar.

Boduo
21 februari 2016, 19:51
Is de kans niet groot dat we dan een communistisch bastion steunen?

Als Navo is dat een weinig vreemd.

Spijtig genoeg maar er komt geen "grote" Koerdische staat.
Communistisch bastion ???