PDA

View Full Version : Amateurfilmers


fleuri
28 oktober 2004, 20:30
Zijn er mensen die zich bezig houden met films maken met digitale camera en montages. Op amateurs vlak of semi professioneel.
Met welke programma's of apparatuur.
Fleuri

Bakkebaard
29 oktober 2004, 19:53
Zijn er mensen die zich bezig houden met films maken met digitale camera en montages. Op amateurs vlak of semi professioneel.
Met welke programma's of apparatuur.
Fleuri
ik hou mij daar mee bezig. tmoet nie altijd voetbal zijn e

fleuri
30 oktober 2004, 10:55
Bakkebaard, wat bedoelt u met " ik hou me daar mee bezig," filmt u zelf en zo ja met welk type camera en wat de montage betreft, welk programma gebruikt u. Ik werk momenteel met Adobe premiere 6.5 Pinacle sys. DV 500.
Fleuri

Musketo
30 oktober 2004, 12:55
:offtopic: Heeft er iemand al 'Un long dimanche de fiançailles' gezien?

Bakkebaard
30 oktober 2004, 15:20
Bakkebaard, wat bedoelt u met " ik hou me daar mee bezig," filmt u zelf en zo ja met welk type camera en wat de montage betreft, welk programma gebruikt u. Ik werk momenteel met Adobe premiere 6.5 Pinacle sys. DV 500.
Fleuri
Zelf filmen en zelf monteren. Zo interpreteer ik het woord "bezighouden"

fleuri
30 oktober 2004, 19:41
Je bent wel karig met je uitleg hoor of zit je maar wat te lullen.

Bakkebaard
31 oktober 2004, 12:12
Je bent wel karig met je uitleg hoor of zit je maar wat te lullen.Alle dan. Mijn eerste camera is DCR-TRV355 (digital 8 met een polaristatiefilter en een groothoeksconversielens.
Mijn huidige camera is een DSR-PDX10P (2de-hands weliswaar).
Voorlopig werk ik met MGI videowave 4.0, windows movie maker, en adobe. Zowel premiere als special effects.
En nu ben ik op zoek naar een GV-D800 voor overal te kunnen monteren.
Genoeg uitleg?

fleuri
1 november 2004, 10:03
Hoy baard, mijn verontschuldigingen voor mijn nogal bruuske uitlating, maar ik zat op dat moment met een probleempje met het capturen, ik kreeg steeds een fout melding en geraakte er niet uit wijs. Telkens ik Movie capture aanklikte gaf hij de meldig Premiere heeft een fout veroorzaakt in X-PINRLPRM. Premiere wordt nu afgesloten en dan moet ik steeds opnieuw beginnen met telkens hetzelfde resultaat, dus noppens.
Weet u hier soms raad mee ?
Fleuri

Bakkebaard
1 november 2004, 12:17
Via wat capturede beelden? Usb,firewire,analoog,...?

doggy
1 november 2004, 15:01
Hoy baard, mijn verontschuldigingen voor mijn nogal bruuske uitlating, maar ik zat op dat moment met een probleempje met het capturen, ik kreeg steeds een fout melding en geraakte er niet uit wijs. Telkens ik Movie capture aanklikte gaf hij de meldig Premiere heeft een fout veroorzaakt in X-PINRLPRM. Premiere wordt nu afgesloten en dan moet ik steeds opnieuw beginnen met telkens hetzelfde resultaat, dus noppens.
Weet u hier soms raad mee ?
Fleuri
waarschijnlijk is het voldoende je Premiere eenst terug op te starten met de default-settings (shift+ctrl indrukken tijdens het opstarten. kijk dan ook nog na of je scratch-disks juist staan en pas je settings terug aan zoals gewenst)

als dat niet lukt:
- heb je een aparte HD voor je video? is daar nog genoeg plaats op?
- welke versie van Premiere heb je?
- capture-settings goed nagekeken? (van welk apparaat wil je capturen?)
- device controls allemaal goed ingesteld?
...

maar als je 't doet zoals het altijd hebt gedaan, zal 't waarschijnlijk aan je settings liggen, dus probeer eerst dat. (dom bugje in Premiere)

fleuri
1 november 2004, 16:21
Zoals ik reeds hierboven vermeld heb werk ik met Adobe Premiere 6.5 Pinnacle DV pal
USB. Firewire digitaal met een camera sony DVCAM 3CCD dus als volgt File Capture Movie capt.
Settings staan allemaal goed, want het is niet de eerste keer dat ik films capture en heb speciaal een D: schijf van 80 GB enkel voor mijn films. Momenteel is die praktisch volledig leeg gemaakt, doe ik regelmatig. Hij geeft na het sluiten nog een tweede foutmelding met dezelfde uitleg maar andere gegevens ( MFC42DLL )
Heel vreemd, ik heb dit nog nooit voorgehad en zit met mijn handen in mijn haar.
Fleuri

Foundation
1 november 2004, 19:52
:offtopic: Heeft er iemand al 'Un long dimanche de fiançailles' gezien?
Ge hebt chance, ben vandaag just naar de Gaumont geweest (na het bezoekske aan de boekenbeurs) en ben hem gaan zien. Schone film, schoon verhaal, weinig ophefmakends maar goed verteld en prachtig in beeld gebracht. Al is de zoveelste grond en modderregen na de zoveelste obus na een tijdje vrij saai. 3 sterren, zie ook kritiek in de Zone03/ daar sluit ik mij bij aan.

doggy
2 november 2004, 00:37
Zoals ik reeds hierboven vermeld heb werk ik met Adobe Premiere 6.5 Pinnacle DV pal
USB. Firewire digitaal met een camera sony DVCAM 3CCD dus als volgt File Capture Movie capt.
Settings staan allemaal goed, want het is niet de eerste keer dat ik films capture en heb speciaal een D: schijf van 80 GB enkel voor mijn films. Momenteel is die praktisch volledig leeg gemaakt, doe ik regelmatig. Hij geeft na het sluiten nog een tweede foutmelding met dezelfde uitleg maar andere gegevens ( MFC42DLL )
Heel vreemd, ik heb dit nog nooit voorgehad en zit met mijn handen in mijn haar.
Fleuri
* die startup met default settings al geprobeerd?
* in msconfig alle startup-items (behalve die voor je pinnacle) uitgezet?
(die kunnen voor conflicten zorgen met de werking van je videokaart)

Foundation
2 november 2004, 01:33
Heb je onlangs nog updates gedaan van software, zoals een nieuwe mediaplayer, de laatste servicepack van windows, een herinstallatie van windows, ... ? Probeer eens een nieuwe mfc42.dll te downloaden (intypen op google en je vind er wel een) en vervang de oude door de nieuwe (eerst de oude backuppen of een kopietje van bewaren ergens anders !!! )

fleuri
3 november 2004, 16:31
Ik heb gisteren samen met mijn schoonzus die uiteindelijk veel meer van PC afweet dan ik, op google de ganse site van MFC42DLL afgeschuimd maar niets gevonden dat we konden gebruiken. Ook hebben we op Adobe gezocht onder premiere 6.5 maar nergens een aanwijzing voor de fout. Uiteindelijk heb ik dan getelefoneerd naar een nr.
waar je informatie zou kunnen krijgen, naar het nr. 0044 1314516883 dat is een nr.via Engeland naar Nederland. Ik heb daar 16 min. zitten luisteren naar een bandje met een muziekje en een stem die herhaaldelijk vroeg of ik nog wat geduld wou hebben, maar uiteindelijk heb ik het opgegeven. Toen ik dan later op de avond mijn PC wou afsluiten kreeg ik dan nog een melding " Explorer heeft een fout veroorzaakt in KERNEL.32DLL " dan heb ik het opgegeven.
Fleuri

doggy
3 november 2004, 19:55
Ik heb gisteren samen met mijn schoonzus die uiteindelijk veel meer van PC afweet dan ik, op google de ganse site van MFC42DLL afgeschuimd maar niets gevonden dat we konden gebruiken. Ook hebben we op Adobe gezocht onder premiere 6.5 maar nergens een aanwijzing voor de fout. Uiteindelijk heb ik dan getelefoneerd naar een nr.
waar je informatie zou kunnen krijgen, naar het nr. 0044 1314516883 dat is een nr.via Engeland naar Nederland. Ik heb daar 16 min. zitten luisteren naar een bandje met een muziekje en een stem die herhaaldelijk vroeg of ik nog wat geduld wou hebben, maar uiteindelijk heb ik het opgegeven. Toen ik dan later op de avond mijn PC wou afsluiten kreeg ik dan nog een melding " Explorer heeft een fout veroorzaakt in KERNEL.32DLL " dan heb ik het opgegeven.
Fleuri
zeer vreemd allemaal...
misschien eens je licht opsteken op een DV500 forum?
of de hele boel eens opnieuw installeren?
doe ik ook wel eens. dan ben je zeker dat je systeem oké is.
ik heb laatst ook een volledige clean install gedaan, en stap voor stap mijn systeem terug opgebouwd en steeds images maken (met DriveImage) en nu kan ik steeds een stapje terug als iets niet meer blijkt te werken. als je advies nodig hebt mag je me steeds PB'en.
succes verder ;-)

DaBlacky
3 november 2004, 22:50
Ik heb gisteren samen met mijn schoonzus die uiteindelijk veel meer van PC afweet dan ik, op google de ganse site van MFC42DLL afgeschuimd maar niets gevonden dat we konden gebruiken. Ook hebben we op Adobe gezocht onder premiere 6.5 maar nergens een aanwijzing voor de fout. Uiteindelijk heb ik dan getelefoneerd naar een nr.
waar je informatie zou kunnen krijgen, naar het nr. 0044 1314516883 dat is een nr.via Engeland naar Nederland. Ik heb daar 16 min. zitten luisteren naar een bandje met een muziekje en een stem die herhaaldelijk vroeg of ik nog wat geduld wou hebben, maar uiteindelijk heb ik het opgegeven. Toen ik dan later op de avond mijn PC wou afsluiten kreeg ik dan nog een melding " Explorer heeft een fout veroorzaakt in KERNEL.32DLL " dan heb ik het opgegeven.
Fleuri

Hieruit leid ik af dat je nog een oude Windows 9x gebruikt en raad ik je ten stelligste aan over te schakelen op XP. Aangezien je met digitale video bezig bent, denk ik wel dat je pc'tje hier zwaar genoeg voor is. (min 500 mhz en 256 RAM)

En als je pc'tje dit toch niet aankan (of je wilt niet overschakelen om de een of andere reden), is het tijd voor de halfjaarlijkse format (noodzakelijk kwaad als je met Win9x werkt).

fleuri
4 november 2004, 16:03
Doggy en Dablacky, inderdaad wat er nu met mijn PC gebeurt is zeer vreemd en dat opnieuw installeren, dat heb ik nog nooit gedaan en durf daar eigenlijk niet zonder meer aan beginnen. Ik werk al van in 't begin met windows ME 2000 en heb daar nog nooit last mee gehad. Ik zit dus met mijn handen in mijn haar. Ik ben even naar de boekenbeurs geweest om een goede handleiding voor mijne windows maar geen enkele stand had die in zijn bezit, ik kan die nog wel bestellen maar dat duurt wel even. het is allemaal XP wat de klok slaagt en weeral nieuw kopen, ik ben niet de dochter van Rockefeller. Ik jullie wel al bedanken voor de goede raad.
Fleuri

Foundation
4 november 2004, 20:09
Minuut: windows ME ??? Ik raad je ten stelligste aan, met grote aandrang, als student Informatica, om dan de raad van DaBlacky te volgen en naar XP over te stappen. Dit gaat je uiteindelijk veel minder tijd en geld kosten dan naar een oplossing te zoeken. ME "zuigt" immers, en geeft zoveel problemen dat zelfs Microsoft de support vervroegd heeft opgegeven en zelf openlijk toegeeft dat het slechte software is. Daar moet je niet voor proberen reparaties te gaan zoeken, want bij elke reparatie verschijnen er opnieuw 5 bugs aan de horizon.

DaBlacky
4 november 2004, 23:15
Minuut: windows ME ??? Ik raad je ten stelligste aan, met grote aandrang, als student Informatica, om dan de raad van DaBlacky te volgen en naar XP over te stappen. Dit gaat je uiteindelijk veel minder tijd en geld kosten dan naar een oplossing te zoeken. ME "zuigt" immers, en geeft zoveel problemen dat zelfs Microsoft de support vervroegd heeft opgegeven en zelf openlijk toegeeft dat het slechte software is. Daar moet je niet voor proberen reparaties te gaan zoeken, want bij elke reparatie verschijnen er opnieuw 5 bugs aan de horizon.

Inderdaad. Windows ME zit niet vol bugs, het IS een bug ;)

Als je wilt (en niet te ver woont), wil ik gerust gratis (tis een hobby) je pc opnieuw komen installeren. De software moet dan natuurlijk wel van u komen :) (PS: zo dingen zijn ook illegaal verkrijgbaar ;))

En als je XP echt te duur vindt, zoek misschien eerst eens naar Windows 2000 (denk wel dat het niet veel goedkoper zal uitvallen) of naar Windows 98 SE, want zelfs deze is beter dan ME.

doggy
5 november 2004, 00:31
Inderdaad. Windows ME zit niet vol bugs, het IS een bug ;)

Als je wilt (en niet te ver woont), wil ik gerust gratis (tis een hobby) je pc opnieuw komen installeren. De software moet dan natuurlijk wel van u komen :) (PS: zo dingen zijn ook illegaal verkrijgbaar ;))

En als je XP echt te duur vindt, zoek misschien eerst eens naar Windows 2000 (denk wel dat het niet veel goedkoper zal uitvallen) of naar Windows 98 SE, want zelfs deze is beter dan ME.
zorg dan meteen voor een goeie drive-image, want ik heb al gemerkt dat "systeemherstel" van XP je pc wel een beetje kan upfucken.

ik gebruik hiervoor DriveImage 5.
past op één disketje, ziet er verouderd uit, maar is beregoed.

+ een pc klaarstomen voor video-editing e.d. vereist wel een beetje kennis terzake, dus eerst informeren ivm PCI slots en partities!
als ik kan helpen, laat het dan maar weten, hé!

succes!
;-)

fleuri
5 november 2004, 09:03
Beste DaBlacky, ik vind het heel fijn wat je voorstelt, maar ik woon aan de westkant van Antwerpen tegen Oost-Vlaanderen en dat is nogal ver voor jou vermoed ik. Kun je me wel zeggen wat de windows XP kost. Ik heb nog een oudere PC staan een 486 met windows 98 maar die durft ook al eens kuren hebben en die is ook niet aangesloten op internet. Ik zal mijn lichtje eens opsteken bij de plaatselijke film & videoclub, mss. is er daar wel iemand die me uit de nood kan helpen.
Fleuri

DaBlacky
5 november 2004, 20:12
Beste DaBlacky, ik vind het heel fijn wat je voorstelt, maar ik woon aan de westkant van Antwerpen tegen Oost-Vlaanderen en dat is nogal ver voor jou vermoed ik. Kun je me wel zeggen wat de windows XP kost. Ik heb nog een oudere PC staan een 486 met windows 98 maar die durft ook al eens kuren hebben en die is ook niet aangesloten op internet. Ik zal mijn lichtje eens opsteken bij de plaatselijke film & videoclub, mss. is er daar wel iemand die me uit de nood kan helpen.
Fleuri

Als je in Antwerpen-stad zou wonen, zou ik nog zien zitten om te komen aangezien mijn vriendin daar op kot zit. Maar volgende week begint mijn buitenlandse stage en dus zal ik niet meer bij haar kot zitten voor de komende 3 maanden.

Prijs: € 100
http://www.lbcs.be/find_group.php?soort=SFT&page=3&start=24

ingenious
6 november 2004, 03:29
Als je in Antwerpen-stad zou wonen, zou ik nog zien zitten om te komen aangezien mijn vriendin daar op kot zit. Maar volgende week begint mijn buitenlandse stage en dus zal ik niet meer bij haar kot zitten voor de komende 3 maanden.

Prijs: € 100
http://www.lbcs.be/find_group.php?soort=SFT&page=3&start=24
even compleet off topic: naar waar trekt ge?

TomB
6 november 2004, 06:59
Zo moeilijk is dat herinstalleren nu ook weer niet, uw schoonzus zal dat wel kunnen ;)

DaBlacky
6 november 2004, 15:13
even compleet off topic: naar waar trekt ge?

Vlak bij huis, hoor. Nederland. En dan nog Nederlands-Limburg. Ik heb ooit verder op kot gezeten (Kortrijk) :)
Ge moet u er dus niet veel bij voorstellen. ;)

ingenious
6 november 2004, 21:27
Vlak bij huis, hoor. Nederland. En dan nog Nederlands-Limburg. Ik heb ooit verder op kot gezeten (Kortrijk) :)
Ge moet u er dus niet veel bij voorstellen. ;)
nou ja, buitenlandse stage klinkt wel beter dan stage in nederlands-limburg natuurlijk :?

in alle geval, een nieuwe omgeving is meestal wel plezant. alvast een leuke stage gewenst. ;-)

DaBlacky
6 november 2004, 23:36
nou ja, buitenlandse stage klinkt wel beter dan stage in nederlands-limburg natuurlijk :?

in alle geval, een nieuwe omgeving is meestal wel plezant. alvast een leuke stage gewenst. ;-)

Een stage in het buitenland is ergens wel een hele uitdaging omdat je dan met verschillende wetten en systemen zit. En als maatschappelijk assistent doet dit wel. "Gelukkig" moet ik "enkel" jongeren die een MOF gepleegd hebben begeleiden, dus daar komen niet veel wetten etc bij kijken. Het strafste van al is dat ik via een Nederlandse instelling stage loop (Xonar), maar de begeleiding zelf in België vlak bij de Oostkantons (Jalhay om precies te zijn) plaatsvindt. Xonar heeft namelijk daar een camping gehuurd voor 5 jaar om MOF'ers op te vangen (MOF = als Misdrijf Omschreven Feit). Dus de stage zelf (voor 3 dagen in de week, de andere 2 dagen zit ik in Nederland voor een project rond te bellen) loop ik in het Franstalig gedeelte van België, maar dat is eigenlijk ook wel een stuk buitenland.

ingenious
6 november 2004, 23:44
Een stage in het buitenland is ergens wel een hele uitdaging omdat je dan met verschillende wetten en systemen zit. En als maatschappelijk assistent doet dit wel. "Gelukkig" moet ik "enkel" jongeren die een MOF gepleegd hebben begeleiden, dus daar komen niet veel wetten etc bij kijken. Het strafste van al is dat ik via een Nederlandse instelling stage loop (Xonar), maar de begeleiding zelf in België vlak bij de Oostkantons (Jalhay om precies te zijn) plaatsvindt. Xonar heeft namelijk daar een camping gehuurd voor 5 jaar om MOF'ers op te vangen (MOF = als Misdrijf Omschreven Feit). Dus de stage zelf (voor 3 dagen in de week, de andere 2 dagen zit ik in Nederland voor een project rond te bellen) loop ik in het Franstalig gedeelte van België, maar dat is eigenlijk ook wel een stuk buitenland.
inderdaad, ik heb mijn stage vorig jaar in brussel gedaan, en dat leek soms al wat buitenland. jammer genoeg viel de inhoud van de stage wat tegen (stage te laat vastgelegd en soms wisten ze niet wat ze me moesten laten doen). hopelijk heb je meer geluk, maar dat lijkt wel goed te zitten.

Dies
7 november 2004, 02:44
inderdaad, ik heb mijn stage vorig jaar in brussel gedaan, en dat leek soms al wat buitenland.:-) Die Antwerpenaren toch ook altijd hé! ;-)