PDA

View Full Version : Kaart Nederlanden voor Risk


Nebur
9 april 2016, 17:15
Ik ben een kaart aan het maken voor Risk met enkel de Nederlanden (in bijlage aan 33%, op werkelijke grootte is het iets te groot voor het forum). Als iemand nog fouten zou opmerken of suggesties zou hebben, ik hoor ze graag.

http://oi67.tinypic.com/24lm1wz.jpg

Derk de Tweede
10 april 2016, 15:33
Prachtig!

vuggie
10 april 2016, 17:10
Het is een prachtige kaart doch zou ik Utrecht bij Holland voegen en Flevoland bij Gelre..

Nebur
10 april 2016, 23:25
Het is een prachtige kaart doch zou ik Utrecht bij Holland voegen en Flevoland bij Gelre..

Mja, ik wou de historische band tussen Utrecht en Overijssel / Drenthe behouden, en Flevoland lijkt ideaal om die te combineren.

Derk de Tweede
11 april 2016, 12:04
Het is een prachtige kaart doch zou ik Utrecht bij Holland voegen en Flevoland bij Gelre..

De grens van het Nedersaksisch dialect en het Hollands loopt dwars door Utrecht!
De Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse vallei horen eigenlijk bij Gelderland en dan specifiek de Veluwe.

http://www.opdekaartvanutrecht.nl/userfiles/images/avp_gebieden/AVP_gebieden_provincie_utrecht.jpg

vuggie
11 april 2016, 12:36
Mja, ik wou de historische band tussen Utrecht en Overijssel / Drenthe behouden, en Flevoland lijkt ideaal om die te combineren.

Goed argument.

Mijn argument is meer recent. Utrecht en Amsterdam zijn zowat aan elkaar vast gegroeid, met Hilversum ertussen.

Dat stukje Nederland is ook zeer bepalend voor Nederland.

Het is de hoofdstad, de omroepstad en het centrum van Nederland vlak bij elkaar maar wel over twee provincies verdeeld.

job
11 april 2016, 12:42
De naam 'Kempen' is verwarrend omdat de echte Kempen zich uitstrekt over een veel groter gebied dan wat jij Kempen noemt. Ook in 'Breda', 'Oost-Brabant' en'Noord-Loon'.
'Midden-Brabant' ipv 'Kempen' is misschien correcter.

En waarom de huidige beide Limburgen zo uit elkaar halen ? Taalkundig gezien horen die alvast beter bij elkaar dan wat je er nu van gemaakt hebt.

Derk de Tweede
11 april 2016, 17:12
Goed argument.

Mijn argument is meer recent. Utrecht en Amsterdam zijn zowat aan elkaar vast gegroeid, met Hilversum ertussen.

Dat stukje Nederland is ook zeer bepalend voor Nederland.

Het is de hoofdstad, de omroepstad en het centrum van Nederland vlak bij elkaar maar wel over twee provincies verdeeld.

Het stadsdialect Utèrègs reikte bijna tot aan Amsterdam.
Hier in het Goois is plat-Hillevesums een tussendialect van Utrechts en Amsterdams. Twee dorpen verder in Huizen en Blaricum sprak men men een soort van Nedersaksisch.
Overigens zou het Gooyland zich moeten ontworstelen van Amsterdam.

Nebur
11 april 2016, 17:52
De grens van het Nedersaksisch dialect en het Hollands loopt dwars door Utrecht!
De Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse vallei horen eigenlijk bij Gelderland en dan specifiek de Veluwe.

http://www.opdekaartvanutrecht.nl/userfiles/images/avp_gebieden/AVP_gebieden_provincie_utrecht.jpg

De taal is nu net iets waar ik geen rekening mee gehouden heb.

Nebur
11 april 2016, 17:57
De naam 'Kempen' is verwarrend omdat de echte Kempen zich uitstrekt over een veel groter gebied dan wat jij Kempen noemt. Ook in 'Breda', 'Oost-Brabant' en'Noord-Loon'.
'Midden-Brabant' ipv 'Kempen' is misschien correcter.

Dat is een goede suggestie, bedankt.

En waarom de huidige beide Limburgen zo uit elkaar halen ? Taalkundig gezien horen die alvast beter bij elkaar dan wat je er nu van gemaakt hebt.

Zoals hierboven gezegd, met de taal heb ik geen rekening gehouden. Ik heb vooral op de geschiedenis gefocust. Natuurlijk wel met enkele aanpassingen om het speelbaar te houden (Namen opgeslorpt door Luik, (historisch) Limburg opgeslorpt door Luik en Luxemburg, Artesië en Picardië samengevoegd met Henegouwen).

Van een verenigd Limburg (moderne betekenis) was er nooit sprake.

Nebur
11 april 2016, 18:05
Het stadsdialect Utèrègs reikte bijna tot aan Amsterdam.
Hier in het Goois is plat-Hillevesums een tussendialect van Utrechts en Amsterdams. Twee dorpen verder in Huizen en Blaricum sprak men men een soort van Nedersaksisch.
Overigens zou het Gooyland zich moeten ontworstelen van Amsterdam.

Met Holland heb ik geworsteld (vooral Almere en Haarlem), en ik ben er nog niet echt tevreden mee. Maar hou er rekening mee dat het de bedoeling is om het met Risk te kunnen spelen, dus vele kleine gebieden zijn niet echt een optie.

http://oi68.tinypic.com/2u8jllz.jpg

Gamla
12 april 2016, 09:27
Heel erg mooi, Nebur.

Was dat maar ons land.

Another Jack
12 april 2016, 09:31
Op Gamla zijn nummerplaat: "Urk"

Gamla
12 april 2016, 09:34
Op Gamla zijn nummerplaat: "Urk"

Vinger omhoog. Wat is ''Urk" meester?

Eyjafjallajökull
12 april 2016, 09:40
Stadstaat Brussel :lol:

fox
12 april 2016, 09:42
Geen goeie riskkaart. Veel te veel grenzen die je moet verdedigen om een gebied te kunnen behouden.

Another Jack
12 april 2016, 09:50
Vinger omhoog. Wat is ''Urk" meester?

Allez man, ken je de graafschappen niet eens van je favoriete playmobilland?

Gamla
12 april 2016, 09:57
Allez man, ken je de graafschappen niet eens van je favoriete playmobilland?

Geef je les in een school waar kinderen van heeeeel de wereld welkom zijn?

Sywen
12 april 2016, 11:21
Ik ben een kaart aan het maken voor Risk met enkel de Nederlanden (in bijlage aan 33%, op werkelijke grootte is het iets te groot voor het forum). Als iemand nog fouten zou opmerken of suggesties zou hebben, ik hoor ze graag.

http://oi67.tinypic.com/24lm1wz.jpg

Als je zelfs de indeling van Vlaanderen niet kent..

maritiem vlaanderen ligt verkeerd, zuid-vlaanderen is maritiem vlaanderen. rijsel-vlaanderen is frans vlaanderen.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/Carte_de_la_Flandre_fran%C3%A7aise.png

Gamla
12 april 2016, 11:28
Ja, kom, het is een mooie kaart.
We gaan niet muggeziften.

quercus
12 april 2016, 11:54
Geef je les in een school waar kinderen van heeeeel de wereld welkom zijn?
Ik denk eerder een school waar de leerlingen tijdens de les meestal met hun playmobil bezig zijn. "Moet kunne" so seg ik altaid!

Another Jack
12 april 2016, 12:56
Geef je les in een school waar kinderen van heeeeel de wereld welkom zijn?

Ja, brengt heeeel veel uren op.

Gamla
12 april 2016, 13:02
Ja, brengt heeeel veel uren op.

Niet uit multiculturele overtuiging?

Another Jack
12 april 2016, 13:03
Niet uit multiculturele overtuiging?

Wat is dat juist?

Gamla
12 april 2016, 13:10
Wat is dat juist?

Iets ergs, namelijk rasvermenging. Het promoten ervan is nog erger.
Je bent leraar en dus is het dat wat jij doet.

Another Jack
12 april 2016, 13:44
Iets ergs, namelijk rasvermenging. Het promoten ervan is nog erger.
Je bent leraar en dus is het dat wat jij doet.

Ik moei me niet met de seksuele voorkeuren van mijn leerlingen.

vuggie
12 april 2016, 14:38
Iets ergs, namelijk rasvermenging. Het promoten ervan is nog erger.
Je bent leraar en dus is het dat wat jij doet.

Dat vind je het vast fantastisch om te horen dat Urk een vissersdorp is in de Noordoostpolder en voordat het een polder werd, was Urk een eiland.

Nu staat Urk bekend om zijn blanke uitstraling en heftig coke gebruik.

Zo was Urk het stadje met de meeste tegenstemmers van het laatste referendum en is Wilders er mateloos populair.

Derk de Tweede
12 april 2016, 14:49
Dat vind je het vast fantastisch om te horen dat Urk een vissersdorp is in de Noordoostpolder en voordat het een polder werd, was Urk een eiland.

Nu staat Urk bekend om zijn blanke uitstraling en heftig coke gebruik.

Zo was Urk het stadje met de meeste tegenstemmers van het laatste referendum en is Wilders er mateloos populair.


Zo was het eens.
http://www.marijoost.nl/wp-content/uploads/2013/03/urkeiland.jpg

en zo is het nu:
http://orgels.opurk.nl/links/rechts/Orgelsopurk.JPG

Gamla
12 april 2016, 14:50
Dat vind je het vast fantastisch om te horen dat Urk een vissersdorp is in de Noordoostpolder en voordat het een polder werd, was Urk een eiland.

Nu staat Urk bekend om zijn blanke uitstraling en heftig coke gebruik.

Zo was Urk het stadje met de meeste tegenstemmers van het laatste referendum en is Wilders er mateloos populair.

Willen ze daar geen negers en bruinzakken?
Waarom niet?

Another Jack
12 april 2016, 14:53
Willen ze daar geen negers en bruinzakken?
Waarom niet?

Omdat er daar Urken rondlopen.

dalibor
12 april 2016, 16:11
Willen ze daar geen negers en bruinzakken?
Waarom niet?

Zou nochtans een soulvolle bijdrage kunnen zijn voor het Urker Mannenkoor.

Gamla
12 april 2016, 16:15
Zou nochtans een soulvolle bijdrage kunnen zijn voor het Urker Mannenkoor.

Ach ja, dat. :-)

Nebur
12 april 2016, 17:54
Geen goeie riskkaart. Veel te veel grenzen die je moet verdedigen om een gebied te kunnen behouden.

Daarom ook vrij hoge bonussen als ge het kunt behouden. Maar er zijn inderdaad weinig makkelijk te verdedigen grenzen.

Nebur
12 april 2016, 18:00
Als je zelfs de indeling van Vlaanderen niet kent..

maritiem vlaanderen ligt verkeerd, zuid-vlaanderen is maritiem vlaanderen. rijsel-vlaanderen is frans vlaanderen.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/Carte_de_la_Flandre_fran%C3%A7aise.png

"Zelfs"

Ik ben me bewust van Maritiem Vlaanderen. Maar Kust Vlaanderen klinkt zo dwaas. Daarom heb ik gekozen voor Maritiem, ook al is dat een een synoniem voor Zuid-Vlaanderen.

Over Frans-Vlaanderen gaat u volledig de mist in. Frans-Vlaanderen in ruime zin is de combinatie van Zuid-Vlaanderen en Rijsels-Vlaanderen. Frans-Vlaanderen in enge zin is een synoniem van Zuid- en Maritiem Vlaanderen, nl. daar waar van oudsher een Nederlands dialect werd gesproken. Misschien verwart u met Romaans-Vlaanderen, wat Rijsels-Vlaanderen samen met het Doornikse omschrijft.

Het aanhalen van de schijnbaar foute toewijzing van de term Maritiem Vlaanderen, dat kan ik begrijpen. Maar dat ge dan zelf volledig in de fout gaat en de beladen term 'zelfs' durft te gebruiken, getuigt enkel van uw misplaatste arrogantie.

Edit: Bovendien: https://nl.wikipedia.org/wiki/Maritiem_Vlaanderen

Nebur
12 april 2016, 18:02
Op Gamla zijn nummerplaat: "Urk"

Ik heb overigens voor Urk en niet Noordoostpolder gekozen voor een heel simpele reden: Urk is korter, en de naam kan in het gebied van Urk/NOPolder.