PDA

View Full Version : In Memoriam Prince -2016


ViveLaBelgique
21 april 2016, 19:12
This morning I wanted a cup of coffee
But I didn't have any cream
Last night I wanted some inspiration
But I didn't have any dreams

Coupled with the fact that you belong to another
Whose name is self-righteousness
So evil girl, if one of us has a date
With the undertaker, which one will it be?
You can cry forever, but you'll get no sympathy
This is the best day of my life

(c) Prince 1994 - 3 Chains o' Gold

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a9/3chains.jpg

Het Oosten
22 april 2016, 11:41
This morning I wanted a cup of coffee
But I didn't have any cream
Last night I wanted some inspiration
But I didn't have any dreams

Coupled with the fact that you belong to another
Whose name is self-righteousness
So evil girl, if one of us has a date
With the undertaker, which one will it be?
You can cry forever, but you'll get no sympathy
This is the best day of my life

(c) Prince 1994 - 3 Chains o' Gold

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a9/3chains.jpg

Geweldig artiest maar ook geweldige gitarist! Spijtig.

https://www.youtube.com/watch?v=F8BMm6Jn6oU

Xenophon
22 april 2016, 12:41
Geweldig artiest maar ook geweldige gitarist! Spijtig.

https://www.youtube.com/watch?v=F8BMm6Jn6oU

Ik vond hem middelmatig eigenlijk, alleszins, een overdosis, zo dom, dat is het me niet waard.

Anna List
22 april 2016, 12:44
Ik vond hem middelmatig eigenlijk, alleszins, een overdosis, zo dom, dat is het me niet waard.

heb eens een liefke gehad die

'Do me, baby' voor me speelde, speelde in de ruimste betekenis vh woord.


echt, geloof me of geloof me niet, maar Prince was geniaal. niks middelmatig hoor.

:-)

Anna List
22 april 2016, 13:06
als ge ni overtuigd zijt, speel er dan cream achter ... da's ook langer ;-)

Zipper
22 april 2016, 13:15
heb eens een liefke gehad die

'Do me, baby' voor me speelde, speelde in de ruimste betekenis vh woord.


echt, geloof me of geloof me niet, maar Prince was geniaal. niks middelmatig hoor.

:-)

Hij was het beste wat de Eighties te bieden hadden. Ik vond hem toch ook stukken beter, en vooral veelzijdiger dan zijn tijdgenoot Michael Jackson.

"When doves cry", "1999" en "Signs of the Times" zijn echte "evergreens".

Gamla
22 april 2016, 13:34
Ik zag hem begin jaren 90 in Werchter. Ik vond er weinig aan.
Raspberry Parade was volgens mij zijn beste nummer.

SDX
22 april 2016, 13:45
Ik vond Purple Rain toch wel fenomenaal.

Misschien omdat paars ook mijn lievelingskleur is.

Moge hij rusten in vrede.

Gamla
22 april 2016, 13:54
Net zoals David Bowie zal die rare neger snel worden vergeten.
Wie denkt er nu nog aan Michael Jackson. Niemand.

kiko
22 april 2016, 14:04
Hij was het beste wat de Eighties te bieden hadden. Ik vond hem toch ook stukken beter, en vooral veelzijdiger dan zijn tijdgenoot Michael Jackson.
Op hun hoogtepunt waren beiden aan elkaar gewaagd. Michael Jackson had echter de betere stem.

Anna List
22 april 2016, 14:05
tja, twas gene Leny Kravitz natuurlijk.

JBM
22 april 2016, 14:19
Op hun hoogtepunt waren beiden aan elkaar gewaagd. Michael Jackson had echter de betere stem.

Ik vond de sound van Michaels albums ook een stuk beter dan die van Prince.

Ben zelf nooit echt een fan van Prince geweest. Hoewel ik een aantal van zijn hits zeker kan smaken. Maar over het algemeen ligt zijn sound me niet zo en ook aan zijn imago heb ik nooit een touw kunnen vastknopen.

Maar, ik was wel van plan om bij de eerste kans die ik zou krijgen hem eens live te gaan zien. De laatste jaren hoorde ik van zo veel mensen dat zijn concerten werkelijk fenomenaal waren. Dat komt er dus niet meer van. RIP.

Witte Kaproen
22 april 2016, 16:26
Geweldig artiest maar ook geweldige gitarist! Spijtig.

https://www.youtube.com/watch?v=F8BMm6Jn6oU

Een goede derde(brons) na Elvis(zilver) en Roy Orbinson(goud) volgens mij.

Yog Sothoth
23 april 2016, 03:31
Net zoals David Bowie zal die rare neger snel worden vergeten.
Wie denkt er nu nog aan Michael Jackson. Niemand.

De laatste tien jaar van zijn leven kwam hij meer in de aandacht door zijn bizarre gedrag en allerlei schandalen, maar je kan er niet omheen dat hij in de jaren '80 en vroege jaren '90 toch wel echt wat klassiekers heeft voortgebracht.
Spijtig dat we artiesten als Prince, Lemmy en David Bowie kwijt zijn, en dat uilskuikens als Kanye West en Justin Bieber nog gezond en wel rondhuppelen.

Frankenstein
23 april 2016, 05:06
Net zoals David Bowie zal die rare neger snel worden vergeten.
Wie denkt er nu nog aan Michael Jackson. Niemand.

Onzin !

Wapper
23 april 2016, 09:51
Net zoals David Bowie zal die rare neger snel worden vergeten.
Wie denkt er nu nog aan Michael Jackson. Niemand.

Inderdaad, Michael Jackson en Prince: doe de lichtshow en de kapsones weg en er blijft niks over.

The Paulus Experience
23 april 2016, 10:11
Inderdaad, Michael Jackson en Prince: doe de lichtshow en de kapsones weg en er blijft niks over.

aan't trollen hoop ik?

Beiden zijn niet mijn 'ding' qua stijl, maar 'k vind ze wel grote artiesten.

De Lemmy daarentegen was niet zo'n geniaal artiest, maar zijn 'full on' mentaliteit maakte de muziek zo geweldig goed en eerlijk.

Libro
23 april 2016, 10:15
Ik zag hem begin jaren 90 in Werchter. Ik vond er weinig aan.
Raspberry Parade was volgens mij zijn beste nummer.

"Raspberry Beret"

http://www.black.co.uk/media/images/Raspberry_Beret_2_L.jpg

Zipper
23 april 2016, 10:16
Inderdaad, Michael Jackson en Prince: doe de lichtshow en de kapsones weg en er blijft niks over.

ik denk dat mijn bomma dat ook zou gezegd hebben.

BigF
23 april 2016, 12:52
Zijn muziek was nu niet echt helemaal mijn meug maar wat een gitarist!

Wapper
23 april 2016, 13:15
ik denk dat mijn bomma dat ook zou gezegd hebben.

Uw bomma zal dan ook niks zien in ritmisch lawaai dat niks met muziek te maken heeft, maar alles met visueel spektakel.

Derk de Tweede
23 april 2016, 13:50
Zijn muziek was nu niet echt helemaal mijn meug maar wat een gitarist!

Ik meen dat op Purle Rain Slash de gitaarsolo deed.

eno2
23 april 2016, 14:51
Purple Rain is zo ongeveer het enige wat ik ken.

Zipper
23 april 2016, 15:58
Uw bomma zal dan ook niks zien in ritmisch lawaai dat niks met muziek te maken heeft, maar alles met visueel spektakel.

moest mijn bomma nog geleefd hebben, was ze nu 99jaar, en had ik haar reactie normaal gevonden.

Pericles
23 april 2016, 17:05
Michael Jackson en Prince.
Het is allemaal wat aan mij voorbijgegaan.
Maar toegegeven, als je het nu zo bekijkt, hun shows waren wel af.
Het genre ligt me wel niet.
Zonder daar verder speciaal negatief over te willen toen : ik vond het allemaal nogal nichterig.

dalibor
23 april 2016, 17:08
Ik zag hem begin jaren 90 in Werchter. Ik vond er weinig aan.
Raspberry Parade was volgens mij zijn beste nummer.

Raspberry beret, Gamla. Maar soit. Ik vond zijn muziek prima.

Wel tekenend dat zo'n perfectionist toch zo achteloos omsprong met zijn gezondheid. Drugs, gaan lopen uit het ziekenhuis omdat de kamer hem niet beviel.

Xenophon
23 april 2016, 17:17
heb eens een liefke gehad die

'Do me, baby' voor me speelde, speelde in de ruimste betekenis vh woord.


echt, geloof me of geloof me niet, maar Prince was geniaal. niks middelmatig hoor.

:-)

Ik spreek als gitarist, ik vond zijn spel - zijn solo's dan heel beperkt, blues solo's eigenlijk. Het probleem daarmee is dat het allemaal simpel en hetzelfde klinkt maar toch herkenbaar wordt voor de fans. Eén noot horen en ze weten wie het is, vroeger - nog trouwens, Ace van Kiss had dat ook, heel beperkt technisch spel, ook bluesy en dikwijls hetzelfde, herkenbaar voor de fans.

Misschien was Prince geniaal in compositie ofzo, dat kan zijn, ik heb er nooit naar geluisterd, het zei me niks.

Het Oosten
23 april 2016, 17:34
Ik spreek als gitarist, ik vond zijn spel - zijn solo's dan heel beperkt, blues solo's eigenlijk. Het probleem daarmee is dat het allemaal simpel en hetzelfde klinkt maar toch herkenbaar wordt voor de fans. Eén noot horen en ze weten wie het is, vroeger - nog trouwens, Ace van Kiss had dat ook, heel beperkt technisch spel, ook bluesy en dikwijls hetzelfde, herkenbaar voor de fans.

Misschien was Prince geniaal in compositie ofzo, dat kan zijn, ik heb er nooit naar geluisterd, het zei me niks.

U hebt er nooit naar geluisterd, maar u kent wel zijn gitaarsolo's. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Zipper
23 april 2016, 18:09
Ik spreek als gitarist, ik vond zijn spel - zijn solo's dan heel beperkt, blues solo's eigenlijk. Het probleem daarmee is dat het allemaal simpel en hetzelfde klinkt maar toch herkenbaar wordt voor de fans. Eén noot horen en ze weten wie het is, vroeger - nog trouwens, Ace van Kiss had dat ook, heel beperkt technisch spel, ook bluesy en dikwijls hetzelfde, herkenbaar voor de fans.

Misschien was Prince geniaal in compositie ofzo, dat kan zijn, ik heb er nooit naar geluisterd, het zei me niks.

Ga jij als volleerd gitaarprutser (verbeter mij als ik verkeerd ben), iemand die meer dan 100.000.000 platen verkocht, gitaarles geven ??

Kristof Piessens
23 april 2016, 18:43
DS Onlne:

Op het internet wordt veel gespeculeerd over de doodsoorzaak. Volgens entertainmentsite TMZ is Prince onlangs nog opgenomen met een drugsoverdosis en mogelijk had hij nu ook te veel drugs gebruikt. TMZ geldt doorgaans als een goed geïnformeerde bron in de entertainmentindustrie. De website berichtte ook al als eerste over het overlijden van Prince en was ook de eerste die de dood van Michael Jackson meldde.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160422_02253366

Elf kansen op tien heeft TMZ gelijk. Spihjtig.

Een getuige van jehova zijn, is juist de reden van het stoppen van zijn drugsgebruik, hij modderde enkel aan met zijn pijnlijke heupen en je weet dat bloedtransfusies bij zo'n operatie verboden zijn volgens zijn sektegeloof bij de jehova's....en net daarom is weinig bekend over zijn priveleven !