PDA

View Full Version : Antwerpse advocaten staken tegen hervorming pro Deo.


Patrick M.
25 april 2016, 11:12
De Antwerpse advocaten hebben vanmorgen een uur het werk neergelegd om te protesteren tegen de hervorming van de financiering van de pro-Deobijstand. Zij aan zij blokkeerde een honderdtal advocaten tussen 8.30 uur en 9.30 uur de ingang van het justitiepaleis.

Advocaten die pro-Deoprestaties leveren, krijgen daarvoor punten. Vanaf september wordt dat puntensysteem echter herschikt. "Een correctionele zaak gaat bijvoorbeeld van twintig naar zes punten. Maar wat de waarde van zo'n punt zal zijn, weten we nog altijd niet. Er was aanvankelijk sprake van 75 euro, maar dat zou naar verluidt niet meer haalbaar zijn", zegt advocaat Xavier Potvin.

In een open brief vragen ze de minister om de pro-Deobijstand op een correcte manier te organiseren en om hen daarvoor eerlijk te vergoeden, zodat ze mensen op een kwaliteitsvolle manier kunnen blijven helpen.

In maart hadden de Antwerpse advocaten ook al actie gevoerd tegen de hervorming. Met een enveloppe voor de mond hielden ze toen een minuut stilte, omdat Justitieminister Koen Geens blijft vasthouden aan een gesloten enveloppe, een vooraf bepaald budget dat mag besteed worden aan pro-Deobijstand.

Hebben de advocaten ook een vakbond?
Laat diegene die iets hebben tegen mensen die staken nu hun reacties maar schrijven.
Gaat schoofke nu ook schrijven: advocaten zijn uitschot want voor schoofke ii iedereen die staakt uitschot.

IJsboer
25 april 2016, 11:35
Iedereen die anderen de toegang naar hun werk belemmert is voor mij uitschot. Staken en uit solidariteit het werk neerleggen kan, maar je mag een andere niet belemmeren zijn job uit te oefenen. Je mag echter hem wel proberen overtuigen om het werk neer te leggen maar wie mij de toegang naar mijn job belemmert duw ik gewoon uit de weg. Als ik niet binnenkan bel ik de politie.

Als 99% van uw werknemers malcontent is, is er iets mis met uw bedrijf.

reservespeler
25 april 2016, 16:58
De Antwerpse advocaten hebben vanmorgen een uur het werk neergelegd om te protesteren tegen de hervorming van de financiering van de pro-Deobijstand. Zij aan zij blokkeerde een honderdtal advocaten tussen 8.30 uur en 9.30 uur de ingang van het justitiepaleis.

Advocaten die pro-Deoprestaties leveren, krijgen daarvoor punten. Vanaf september wordt dat puntensysteem echter herschikt. "Een correctionele zaak gaat bijvoorbeeld van twintig naar zes punten. Maar wat de waarde van zo'n punt zal zijn, weten we nog altijd niet. Er was aanvankelijk sprake van 75 euro, maar dat zou naar verluidt niet meer haalbaar zijn", zegt advocaat Xavier Potvin.

In een open brief vragen ze de minister om de pro-Deobijstand op een correcte manier te organiseren en om hen daarvoor eerlijk te vergoeden, zodat ze mensen op een kwaliteitsvolle manier kunnen blijven helpen.

In maart hadden de Antwerpse advocaten ook al actie gevoerd tegen de hervorming. Met een enveloppe voor de mond hielden ze toen een minuut stilte, omdat Justitieminister Koen Geens blijft vasthouden aan een gesloten enveloppe, een vooraf bepaald budget dat mag besteed worden aan pro-Deobijstand.

Hebben de advocaten ook een vakbond?
Laat diegene die iets hebben tegen mensen die staken nu hun reacties maar schrijven.
Gaat schoofke nu ook schrijven: advocaten zijn uitschot want voor schoofke ii iedereen die staakt uitschot.

Wat is er mis met het neer te leggen?
Voor ons is het stakingsrecht een recht dat moet blijven bestaan!

Patrick M.
25 april 2016, 17:01
Wat is er mis met het neer te leggen?
Voor ons is het stakingsrecht een recht dat moet blijven bestaan!

Dus u geeft toe dan het stakingsrecht een recht is.
'Gaan' werken is ook een recht maar dan neem ik gaan wel letterlijk.
Maar als de werknemers van de NMBS het werk neerleggen en de treinen blijven staan dan is het kot hier te klein.

reservespeler
25 april 2016, 17:03
Dus u geeft toe dan het stakingsrecht een recht is.
'Gaan' werken is ook een recht maar dan neem ik gaan wel letterlijk.

Ik heb nooit iets anders beweerd.
Staken zou wel het ultieme middel moeten zijn.
Er zijn vakbonden die dat middel te pas en te onpas gebruiken, dat kan niemand goedkeuren.

Begrijpt u het verschil?

Patrick M.
25 april 2016, 17:12
Ik heb nooit iets anders beweerd.
Staken zou wel het ultieme middel moeten zijn.
Er zijn vakbonden die dat middel te pas en te onpas gebruiken, dat kan niemand goedkeuren.

Begrijpt u het verschil?

Maar ik hoor hier alleen maar verwijten naar de spoorbonden toe.
En als ik dan schrijf dat ik met een staking mijn BBQ uithaal en een pintje ga drinken dan krijg ik hier verwijten dat ik banden in brand steek en dat ik mensen belet om te gaan werken.

reservespeler
25 april 2016, 17:13
Maar ik hoor hier alleen maar verwijten naar de spoorbonden toe.
En als ik dan schrijf dat ik met een staking mijn BBQ uithaal en een pintje ga drinken dan krijg ik hier verwijten dat ik banden in brand steek en dat ik mensen belet om te gaan werken.

U begrijpt het dus echt niet

Patrick M.
25 april 2016, 17:17
U begrijpt het dus echt niet

En u gaat het mij nu zeker eens uitleggen, of niet soms?
Laat ons eens mee genieten van uw denkwereld.

Athelas
25 april 2016, 18:15
Dus u geeft toe dan het stakingsrecht een recht is.
'Gaan' werken is ook een recht maar dan neem ik gaan wel letterlijk.
Maar als de werknemers van de NMBS het werk neerleggen en de treinen blijven staan dan is het kot hier te klein.

Het verschil: bij de spoorweg wordt het werk neergelegd en krijg je treitergedrag van de stakers omdat hun respect op die dagen ver onder nul daalt samen met hun gezond verstand. Vaak wordt er dan nog gestaakt terwijl ofwel de besprekingen nog moeten beginnen, of nog bezig zijn. Dan staak je eigenlijk ofwel totaal nutteloos, ofwel om eenzijdig jouw punten af te dwingen wat bij mij neer komt op chantage. Bij de spoorbonden lijkt het wel alsof besprekingen eerst moeten gevierd worden met een nationale feestdag waarop niemand ergens mag geraken behalve op een bbq van den ijzeren weg.

Patrick M.
25 april 2016, 18:29
De spoorbonden staken omdat de afgesproken maatregelen met de top van de NMBS en de Belgische regering niet worden na gekomen en omdat de Belgische regering de afgesproken maatregelen eenzijdig veranderen.
Er was een afspraak voor werknemers bij de NMBS die op pensioen gingen en nu dat er binnen nu en 9 jaar 60% van wat er nu werkt bij de NMBS op pensioen gaat worden de pensioenvoorwaarden eenzijdig veranderd.
En 1 van de middelen die de spoorbonden hebben is de treinen niet te laten rijden.
Juist gelijk dat de vrachtwagen bestuurders een middel hebben om de snelwegen te blokkeren.
Juist gelijk dat de vluchtleiders van belgocontrol ervoor zorgen dat de vliegtuigen niet kunnen opstijgen.
Ieder zijn middel, maar alleen tegen de spoorbonden heel hevige reacties.

Wapper
25 april 2016, 18:38
Een staking van de advocaten aangrijpen om nog eens te kunnen doorzeiken over de NMBS-draak...

Athelas
25 april 2016, 18:49
De spoorbonden staken omdat de afgesproken maatregelen met de top van de NMBS en de Belgische regering niet worden na gekomen en omdat de Belgische regering de afgesproken maatregelen eenzijdig veranderen.
Er was een afspraak voor werknemers bij de NMBS die op pensioen gingen en nu dat er binnen nu en 9 jaar 60% van wat er nu werkt bij de NMBS op pensioen gaat worden de pensioenvoorwaarden eenzijdig veranderd.
En 1 van de middelen die de spoorbonden hebben is de treinen niet te laten rijden.
Juist gelijk dat de vrachtwagen bestuurders een middel hebben om de snelwegen te blokkeren.
Juist gelijk dat de vluchtleiders van belgocontrol ervoor zorgen dat de vliegtuigen niet kunnen opstijgen.
Ieder zijn middel, maar alleen tegen de spoorbonden heel hevige reacties.

Ik heb nogthans heel hevige reacties gelezen en gehoord in verband met de staking bij Belgocontrol.

De vrachtwagens staakten eerst niet in Vlaanderen. De moment dat ze dat wel deden, was er wel reactie en is de politie tussenbeide gekomen.

Zolang er niemand gehinderd wordt, wordt er ook niet met onbegrip gereageerd. Mensen snappen dat er soms gestaakt moet worden voor bepaalde rechten of plichten maar ze aanvaarden niet dat stakers lompe klootzakken uithangen die andere mensen pesten of strafbare feiten plegen zoals een snelweg blokkeren.

Uw excuus dat "Ieder zijn middel, maar alleen tegen de spoorbonden heel hevige reacties" is gewoon niet juist. Bent u nu bewust aan het liegen? Of bent u een selectieve lezer?

Patrick M.
25 april 2016, 18:59
Ik heb nogthans heel hevige reacties gelezen en gehoord in verband met de staking bij Belgocontrol.

De vrachtwagens staakten eerst niet in Vlaanderen. De moment dat ze dat wel deden, was er wel reactie en is de politie tussenbeide gekomen.

Zolang er niemand gehinderd wordt, wordt er ook niet met onbegrip gereageerd. Mensen snappen dat er soms gestaakt moet worden voor bepaalde rechten of plichten maar ze aanvaarden niet dat stakers lompe klootzakken uithangen die andere mensen pesten of strafbare feiten plegen zoals een snelweg blokkeren.

Uw excuus dat "Ieder zijn middel, maar alleen tegen de spoorbonden heel hevige reacties" is gewoon niet juist. Bent u nu bewust aan het liegen? Of bent u een selectieve lezer?

Ik lieg nooit en ik weet en begrijp heel goed wat ik lees.
Maar tegen de staking van de advocaten nog geen reactie.

Athelas
25 april 2016, 19:06
Ik lieg nooit en ik weet en begrijp heel goed wat ik lees.
Maar tegen de staking van de advocaten nog geen reactie.

Die hinderen dan ook niemand. En de mensen weten waarom ze staken en begrijpen dat.

Als je niet liegt en kan lezen, waarom schrijf je dan dergelijk onzin? Leg het mij dan eens uit hoe je tot die foute conclusie/statement komt?

Bobke
25 april 2016, 19:30
Dus u geeft toe dan het stakingsrecht een recht is.
'Gaan' werken is ook een recht maar dan neem ik gaan wel letterlijk.
Maar als de werknemers van de NMBS het werk neerleggen en de treinen blijven staan dan is het kot hier te klein.
Geef toe dat de spoorbonden er misbruik van maken.

Bobke
25 april 2016, 19:34
Ik lieg nooit en ik weet en begrijp heel goed wat ik lees.
Maar tegen de staking van de advocaten nog geen reactie.
Voor mijn part staken die van nu tot st Juttemis.
Wie heeft daar last van, wat asielzoekers?

Patrick M.
26 april 2016, 08:47
Voor mijn part staken die van nu tot st Juttemis.
Wie heeft daar last van, wat asielzoekers?

Mensen die voor het gerecht moeten verschijnen en een advocaat nodig hebben.
Pro Deo of niet.
Gaat weeral uitgesteld worden en dan binnenkort zeggen dat justitie niet kan volgen omdat er teveel dossiers zijn.
En dan gaan er foute beslissingen vallen omdat men te vlug gaat beslissen.

reservespeler
26 april 2016, 11:40
Die hinderen dan ook niemand. En de mensen weten waarom ze staken en begrijpen dat.

Als je niet liegt en kan lezen, waarom schrijf je dan dergelijk onzin? Leg het mij dan eens uit hoe je tot die foute conclusie/statement komt?

Doe geen moeite, hij begrijpt dat gewoon niet.
Ik heb het na iets meer dan een maand opgegeven.
Hij heeft een echte tunnelvisie, hij herhaalt zichzelf overtuigd van zijn groot gelijk, maar je moet niet verwachten dat hij ook maar met één argument komt.

Athelas
26 april 2016, 11:51
Mensen die voor het gerecht moeten verschijnen en een advocaat nodig hebben.
Pro Deo of niet.
Gaat weeral uitgesteld worden en dan binnenkort zeggen dat justitie niet kan volgen omdat er teveel dossiers zijn.
En dan gaan er foute beslissingen vallen omdat men te vlug gaat beslissen.

Er zijn al jaren teveel dossiers en een gebrek aan middelen. Justitie is nooit wat anders geweest dan een boeltje. Het enige wat verschillende regeringen gedaan hebben zijn afkopen van fraude en gas boetes om de werklast te verminderen. In realiteit dus niets anders dan oneerlijke symptoombestrijding. Informatica plan is ook totaal mislukt. Justitie zit jaren achterop mbt informatisering. Die ene dag dat ze staken, want ze staken echt niet vaak, zal zeker niet het verschil maken.

Bobke
26 april 2016, 13:17
Mensen die voor het gerecht moeten verschijnen en een advocaat nodig hebben.
Pro Deo of niet.
Gaat weeral uitgesteld worden en dan binnenkort zeggen dat justitie niet kan volgen omdat er teveel dossiers zijn.
En dan gaan er foute beslissingen vallen omdat men te vlug gaat beslissen.
Inderdaad èèn uur.
Wie zelf zijn raadsman betaalt zal echt niet langer moeten wachten.

Patrick M.
26 april 2016, 13:20
Doe geen moeite, hij begrijpt dat gewoon niet.
Ik heb het na iets meer dan een maand opgegeven.
Hij heeft een echte tunnelvisie, hij herhaalt zichzelf overtuigd van zijn groot gelijk, maar je moet niet verwachten dat hij ook maar met één argument komt.

reservespeler, u heeft toch geschreven over uw enige echte juiste mening en over dat u altijd gelijk hebt.
Niet ik maar u.
U moet nu de rollen niet omdraaien.

Athelas
26 april 2016, 13:27
reservespeler, u heeft toch geschreven over uw enige echte juiste mening en over dat u altijd gelijk hebt.
Niet ik maar u.
U moet nu de rollen niet omdraaien.

Je zou het tegendeel kunnen aantonen door simpelweg op mijn vraag te antwoorden waarom je incorrecte informatie doelbewust als argumenten probeert te gebruiken en toch beweert niet te liegen. Hoe noem jij dat dan? Creatief omgaan met woorden en feiten?

Patrick M.
26 april 2016, 14:14
Je zou het tegendeel kunnen aantonen door simpelweg op mijn vraag te antwoorden waarom je incorrecte informatie doelbewust als argumenten probeert te gebruiken en toch beweert niet te liegen. Hoe noem jij dat dan? Creatief omgaan met woorden en feiten?

Als iemand anders schrijft dat zijn mening de enige juiste is en dat hij altijd gelijk heeft dan mag ik toch creatief omgaan met woorden.
Maar ja, diegene waarover ik het heb heeft opgegeven.
Hoe kan je oordelen over iemand zijn of haar werk als je daar zelf niet werkt?
Dat gaat toch niet.
Ik ga toch ook niet vertellen hoe iemand in een andere job zijn werk moet doen.
Ik ga toch ook niet vertellen hoe een dokwerker zijn werk moet doen.
Ik ga toch ook niet vertellen hoe een cipier zijn werk moet doen.
Ik ga toch ook niet vertellen hoe een kinderjuffrouw, een bakker of een slachter zijn werk moet doen.
Maar jullie komen wel vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

Athelas
26 april 2016, 14:44
Als iemand anders schrijft dat zijn mening de enige juiste is en dat hij altijd gelijk heeft dan mag ik toch creatief omgaan met woorden.


Dus je geeft toe bewust gelogen te hebben ondanks dat je dat in eerste instantie direct ontkend hebt? Waarom zou iemand nog enige respect moeten hebben voor jou of geloven wat je hier neer poot? Echt zielig. Wees een man en kom uit voor je leugens. Echt, zielig.

Patrick M.
26 april 2016, 15:32
Dus je geeft toe bewust gelogen te hebben ondanks dat je dat in eerste instantie direct ontkend hebt? Waarom zou iemand nog enige respect moeten hebben voor jou of geloven wat je hier neer poot? Echt zielig. Wees een man en kom uit voor je leugens. Echt, zielig.

Als ik woorden wat creatief gebruikt dat maakt mij dat dadelijk een leugenaar en zielig.
Eerst was ik uitschot, dan krappul, dan lui, dan een uil.
Nu nog een leugenaar en zielig, dat kan er nog nog bij.
Dat zegt meer over jullie dan over mij.
Ik geef niet toe dat ik gelogen heb, ik heb gewoon gedaan wat anderen ook doen namelijk mijn creativiteit gebruikt.
En ik heb respect voor iemand anders maar jullie niet voor mij,
maar dat is jullie goed recht.
Mijn werkmakkers weten dat ik geen leugenaar ben en dat ik niet zielig ben want ik kom op voor mijn werkmakkers.
Daarbij heb ik al dikwijls discussies gehad met mijn baas.
Maar iemand moet het doen.
En eerlijk, ik hou wel van wat actie.
Dat maakt het leven spannend.
En dat is zeker niet zielig.

Athelas
26 april 2016, 15:45
Als ik woorden wat creatief gebruikt dat maakt mij dat dadelijk een leugenaar en zielig.
Eerst was ik uitschot, dan krappul, dan lui, dan een uil.
Nu nog een leugenaar en zielig, dat kan er nog nog bij.
Dat zegt meer over jullie dan over mij.
Ik geef niet toe dat ik gelogen heb, ik heb gewoon gedaan wat anderen ook doen namelijk mijn creativiteit gebruikt.
En ik heb respect voor iemand anders maar jullie niet voor mij,
maar dat is jullie goed recht.
Mijn werkmakkers weten dat ik geen leugenaar ben en dat ik niet zielig ben want ik kom op voor mijn werkmakkers.
Daarbij heb ik al dikwijls discussies gehad met mijn baas.
Maar iemand moet het doen.
En eerlijk, ik hou wel van wat actie.
Dat maakt het leven spannend.
En dat is zeker niet zielig.


"En 1 van de middelen die de spoorbonden hebben is de treinen niet te laten rijden.
Juist gelijk dat de vrachtwagen bestuurders een middel hebben om de snelwegen te blokkeren.
Juist gelijk dat de vluchtleiders van belgocontrol ervoor zorgen dat de vliegtuigen niet kunnen opstijgen.
Ieder zijn middel, maar alleen tegen de spoorbonden heel hevige reacties."



liegen

•het met opzet vertellen van feiten die niet de waarheid zijn maar wel als dusdanig worden gepresenteerd.

Neen, een leugen maakt je niet zielig. Iedereen liegt wel eens. Het blijven ontkennen als iemand je erop betrapt maakt je zielig.

Jij noemt dat "creatief bezig zijn". Ja jongens. Zeg mij eens hoeveel andere leugens je al verteld hebt met als excuus "creatief bezig te zijn"? Noem je nog andere zaken "creatief bezig zijn" waar eigenlijk een andere term beter van toepassing zou zijn?

Patrick M.
26 april 2016, 15:49
liegen

•het met opzet vertellen van feiten die niet de waarheid zijn maar wel als dusdanig worden gepresenteerd.

Neen, een leugen maakt je niet zielig. Iedereen liegt wel eens. Het blijven ontkennen als iemand je erop betrapt maakt je zielig.

Jij noemt dat "creatief bezig zijn". Ja jongens. Zeg mij eens hoeveel andere leugens je al verteld hebt met als excuus "creatief bezig te zijn"? Noem je nog andere zaken "creatief bezig zijn" waar eigenlijk een andere term beter van toepassing zou zijn?

Maar iedereen hier op het forum is 'creatief' bezig.
Maar als ik het doe dan is er commentaar.
Ik heb mijn baas eens betrapt op een leugen en toen ik hem daar mee confronteerde kreeg ik het antwoord dat hij de waarheid niet verteld had.
En daarna kreeg ik het antwoord...u heeft uw baas niet te controleren.

Athelas
26 april 2016, 16:08
Maar iedereen hier op het forum is 'creatief' bezig.
Maar als ik het doe dan is er commentaar.
Ik heb mijn baas eens betrapt op een leugen en toen ik hem daar mee confronteerde kreeg ik het antwoord dat hij de waarheid niet verteld had.
En daarna kreeg ik het antwoord...u heeft uw baas niet te controleren.

Dus vanaf nu mag iedereen oneerlijk zijn en liegen omdat jij hebt gesproken met andere mensen die tegen jou gelogen hebben? Alé, tof.

Patrick M.
26 april 2016, 16:14
Dus vanaf nu mag iedereen oneerlijk zijn en liegen omdat jij hebt gesproken met andere mensen die tegen jou gelogen hebben? Alé, tof.

Dat maakt u er van.
Iedereen liegt al eens of houd iets achter of verteld de waarheid niet maar u maakt er precies een probleem van als ik het doe.
En gelooft u nu echt dat iedereen hier op het forum eerlijk is?

Athelas
26 april 2016, 18:12
Dat maakt u er van.
Iedereen liegt al eens of houd iets achter of verteld de waarheid niet maar u maakt er precies een probleem van als ik het doe.
En gelooft u nu echt dat iedereen hier op het forum eerlijk is?


Als iemand een leugentje vertelt om bestwil of maar de halve waarheid vertelt met goede intenties, geen problemen mee. Maar als iemand op een forum flagrant zit te liegen, betrapt wordt en dan nog eens gaat ontkennen en dan zich gaat goed praten omdat "anderen het ook doen" dan heb ik daar zeer zeker een probleem mee. En neen, dat is niet alleen bij jou. Ik heb nog al gereageerd op foutieve stellingen, informatie en quote mining om er een paar te noemen. Sommige even flagrant, andere minder en subtieler. Maar neen, liegen ga ik niet goed praten of goed keuren. Verkeerde adres. Halve waarheden vertellen is nog iets anders dan liegen. In een discussie moet je wat mij betreft de andere partij geen argumenten geven in zijn plaats hoewel ik vaak discussies voer om informatie in te winnen/bij te leren apprecieer ik het wel als mensen het hele verhaal uit de doeken doen/beide kanten van het verhaal vertellen.

Patrick M.
26 april 2016, 20:13
Maar hoe kan iemand het verhaal vertellen van een plaats waar hij helemaal niet werkt.
Ik kan toch ook geen kritiek geven op hoe een hospitaal werkt, ik werk daar niet.
Of hoe de politie werkt, of hoe de schippers werken, of hoe het is hetzelfde wie werkt.
Als ik daar niet werk kan ik ook niet weten hoe het daar aan toe gaat.
Maar jullie hebben wel commentaar hoe ik werk en jullie kunnen dat niet weten, jullie kennen mij niet en jullie werken niet waar ik werk.
Ik weet wel dat ik heel goed overeenkom met mijn werkmakkers omdat ik regelmatig voor hun in de bres spring.
En mijn werkmakkers kunnen wel over mij oordelen.

Patrick M.
26 april 2016, 20:18
Ik heb nogthans heel hevige reacties gelezen en gehoord in verband met de staking bij Belgocontrol.

De vrachtwagens staakten eerst niet in Vlaanderen. De moment dat ze dat wel deden, was er wel reactie en is de politie tussenbeide gekomen.

Zolang er niemand gehinderd wordt, wordt er ook niet met onbegrip gereageerd. Mensen snappen dat er soms gestaakt moet worden voor bepaalde rechten of plichten maar ze aanvaarden niet dat stakers lompe klootzakken uithangen die andere mensen pesten of strafbare feiten plegen zoals een snelweg blokkeren.

Uw excuus dat "Ieder zijn middel, maar alleen tegen de spoorbonden heel hevige reacties" is gewoon niet juist. Bent u nu bewust aan het liegen? Of bent u een selectieve lezer?

Ik lieg toch niet als ik schrijf...alleen tegen de spoorbonden hevige reacties want er zijn toch hevige reacties tegen de spoorbonden.
Als u dat een leugen vindt dan is dat uw probleem.
Als andere sectoren staken of acties voeren dan is er toch zo geen hevige reacties als dat de spoorbonden staken, en dat is geen leugen.

Bobke
26 april 2016, 21:01
Ik lieg toch niet als ik schrijf...alleen tegen de spoorbonden hevige reacties want er zijn toch hevige reacties tegen de spoorbonden.
Als u dat een leugen vindt dan is dat uw probleem.
Als andere sectoren staken of acties voeren dan is er toch zo geen hevige reacties als dat de spoorbonden staken, en dat is geen leugen.
Er zijn dan ook geen bonden die het zo lang laten hangen.
Stel u voor dat het verplegend personeel telkens gaat staken als ge ziek wordt.

Kristof Piessens
26 april 2016, 21:02
Er zijn dan ook geen bonden die het zo lang laten hangen.
Stel u voor dat het verplegend personeel telkens gaat staken als ge ziek wordt.

Of dat ge echt ziek wordt en dat gezien word als "staken" ?

Patrick M.
26 april 2016, 21:05
Er zijn dan ook geen bonden die het zo lang laten hangen.
Stel u voor dat het verplegend personeel telkens gaat staken als ge ziek wordt.

Dan laat ik mij verplegen door mijn nichtje, dat is een verpleegster.

Patrick M.
26 april 2016, 21:10
Of dat ge echt ziek wordt en dat gezien word als "staken" ?

Kan niet, als wij ziek zijn bij de NMBS dan moeten we naar een dokter gaan die een voorbedrukt ziektepapier(NMBS) moet invullen.
Dat moeten wij opsturen naar de geneeskundige dienst van de regio waartoe wij behoren.
En als de dokter geschreven heeft dat ge de woonst moogt verlaten dan moet ge de volgende dag op controle gaan bij de controlearts bij die geneeskundige dienst.
Dus ziek zijn kan niet tellen voor staken.

Athelas
26 april 2016, 21:47
Ik lieg toch niet als ik schrijf...alleen tegen de spoorbonden hevige reacties want er zijn toch hevige reacties tegen de spoorbonden.
Als u dat een leugen vindt dan is dat uw probleem.
Als andere sectoren staken of acties voeren dan is er toch zo geen hevige reacties als dat de spoorbonden staken, en dat is geen leugen.

ABVV heeft verscheidene stakingen afgeschaft in 2015 omdat er zo'n hevige reacties waren. Het ACV durfde zelfs niet meer mee te staken van in 't begin. De nationale betogingen zijn ook altijd goed voor hevige reacties en die bij Belgocontrol waren ook niet van de poes. Herinner je de toestand met die bende idioten die in Brussel ambras kwamen maken? De reacties op het reaductietarief om te staken/betogen?

Herinner je het sociaal overleg van eind 2015 al niet meer met de sociale partners? Veel mensen wouden dat het ABVV er zelfs niet meer aan mee deed omdat ze keer op keer de boel verziekten.

Het is heel simpel: er zijn hevige reacties wanneer een staking gebruikt wordt alsof het niets is. Mensen zijn verontwaardigd en terecht. Vorige zomer zou er elke zaterdag gestaakt worden... Ben je dan verbaast dat iedereen je liever ziet gaan dan komen en lichte haat begint op te flakkeren?

Patrick M.
26 april 2016, 23:55
Maar ze moeten de werknemers van de NMBS of de spoorbonden niet haten maar de Belgische regering en de top van de NMBS.
Zij veranderen eenzijdig afgesproken voorwaarden.
Normaal dat daar dan reacties op komen en 1 zo een reactie is staken.

Athelas
27 april 2016, 10:41
Maar ze moeten de werknemers van de NMBS of de spoorbonden niet haten maar de Belgische regering en de top van de NMBS.
Zij veranderen eenzijdig afgesproken voorwaarden.
Normaal dat daar dan reacties op komen en 1 zo een reactie is staken.

Met het vingertje wijzen naar anderen is altijd makkelijk. Het zijn wel jullie die staken, op ongepaste momenten, tijdens weekends in de zomer, tijdens examens... Neen, het is niet de schuld van de top van de NMBS of de regering als jullie staken, dat is JULLIE verantwoordelijkheid. JULLIE staken. Het is dan ook logisch dat de top van de NMBS of de regering scheef bekeken wordt door niet populaire maatregels maar dat er haat opborrelt naar jullie omdat jullie de mensen kloten met opzet en zonder reden. Bovendien is de regering democratisch verkozen. De vakbond niet. Toch moeien ze zich met zaken waar ze naar mijn mening soms geen inspraak in hoeven te hebben.

Patrick M.
27 april 2016, 13:18
Maar de vakbonden komen op voor de werkmens en hebben daardoor véél leden. Iets waar de politiek wel rekening moet houden.
Als de top van de NMBS en de politiekers in België niet eenzijdig de regels veranderen maar in overleg met de spoorbonden dan had je zulke felle reacties niet.
Ik denk dat we in 2016 nog spoorstakingen gaan krijgen maar het is afwachten.

Anna List
27 april 2016, 13:53
Maar ze moeten de werknemers van de NMBS of de spoorbonden niet haten maar de Belgische regering en de top van de NMBS.
Zij veranderen eenzijdig afgesproken voorwaarden.
Normaal dat daar dan reacties op komen en 1 zo een reactie is staken.

zolang ze Notionel Rudi maar niet haten hé Patrick ! :lol:

Patrick M.
27 april 2016, 13:58
zolang ze Notionel Rudi maar niet haten hé Patrick ! :lol:

Als er mensen zijn die Notionel Rudi haten dan is dat die mensen hun goed recht.
Juist gelijk de spoorbonden recht hebben op stakingen en de boel plat te leggen.

Anna List
27 april 2016, 14:00
Als er mensen zijn die Notionel Rudi haten dan is dat die mensen hun goed recht.
Juist gelijk de spoorbonden recht hebben op stakingen en de boel plat te leggen.

jaja, zo kennen we de bonden ... luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden... hypocriete vakbondtoppers.

Patrick M.
27 april 2016, 14:17
jaja, zo kennen we de bonden ... luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden... hypocriete vakbondtoppers.

Hypocriet of niet, als we maar af en toe de boel op stelten kunnen zetten en de boel plat gooien dan is het in orde voor mij.
En er is niks dat jullie daaraan kunnen doen.
Maar jullie mogen allemaal van mij bij de volgende spoorstaking een pintje komen meedrinken, ik geef er ene.
Alvast schol, en dat we ze nog lang moge moge.

reservespeler
28 april 2016, 07:03
Hypocriet of niet, als we maar af en toe de boel op stelten kunnen zetten en de boel plat gooien dan is het in orde voor mij.
En er is niks dat jullie daaraan kunnen doen.
Maar jullie mogen allemaal van mij bij de volgende spoorstaking een pintje komen meedrinken, ik geef er ene.
Alvast schol, en dat we ze nog lang moge moge.

Waarom doe je het dan niet?

Een grote mond, maar als het op schaap scheren aankomt ....

IJsboer
28 april 2016, 07:48
Als ge een kind geen lolly geeft dan gaat het tegenpruttelen.
Als ge een kind een lolly geeft en dan terug afpakt gaat het roepen en tieren.

Zo is dat. We beschouwen iets dat we hebben gekregen als verworven, ook al is er in 99% van de andere bedrijven geen sprake van.

Patrick M.
28 april 2016, 10:47
Waarom doe je het dan niet?

Een grote mond, maar als het op schaap scheren aankomt ....

Omdat de NMBS en Belgocontrol niet meededen.
En als ik staak als de spoorbonden niet meedoen dan ben ik onwettig afwezig op het werk en daar staan straffen tegenover.

Athelas
28 april 2016, 11:54
En als ik staak als de spoorbonden niet meedoen dan ben ik onwettig afwezig op het werk en daar staan straffen tegenover.

Heeft de vakbond je dat wijs gemaakt? Jobprotectie gaat precies ver bij de vakbond.

Patrick M.
28 april 2016, 14:03
Heeft de vakbond je dat wijs gemaakt? Jobprotectie gaat precies ver bij de vakbond.

Dat heeft de vakbond mij niet wijs gemaakt, ik weet dat.
Als ik staak op het werk als er geen staking is en ik blijf thuis dan ben ik onwettig afwezig op het werk, en daar staan straffen tegenover.

Athelas
28 april 2016, 14:41
Dat heeft de vakbond mij niet wijs gemaakt, ik weet dat.
Als ik staak op het werk als er geen staking is en ik blijf thuis dan ben ik onwettig afwezig op het werk, en daar staan straffen tegenover.

Als je je werk verwittigt dat je gaat staken, dan mag dat. Je bent niet onwettig afwezig want je wordt op die dag niet op het werk verwacht en er wordt geen loon uit betaald. Als je echter besluit te staken zonder je werkgever te verwittigen, dan ben je inderdaad onwettig afwezig, maar een minimum aan respect is toch wel het melden aan je baas/werk dat je afwezig zal zijn, zelfs bij stakingen georganiseerd door de vakbond. Volgens mij ben je ook onwettig afwezig bij dat soort stakingen indien je je werkgever niet contacteert.

Patrick M.
28 april 2016, 14:48
Als je je werk verwittigt dat je gaat staken, dan mag dat. Je bent niet onwettig afwezig want je wordt op die dag niet op het werk verwacht en er wordt geen loon uit betaald. Als je echter besluit te staken zonder je werkgever te verwittigen, dan ben je inderdaad onwettig afwezig, maar een minimum aan respect is toch wel het melden aan je baas/werk dat je afwezig zal zijn, zelfs bij stakingen georganiseerd door de vakbond. Volgens mij ben je ook onwettig afwezig bij dat soort stakingen indien je je werkgever niet contacteert.

Maar als ik dan staak en ik verwittig het werk dan moet daar één van mijn collega's voor opdraaien want dan moet er een collega die die dag normaal thuis is komen werken.
En ik heb teveel respect voor mijn collega's om hen dat aan te doen.
En als ik staak zonder de vakbond en ik verwittig mijn werk dan word ik die dag niet betaald door de NMBS(wat normaal is) en ik krijg van de vakbond ook geen stakingsgeld.
Dus die dag niks.
Als ik dat zo een maand doe dan verdien ik die maand niks, waarvan moet ik dan leven?
Van jullie liefde?

reservespeler
28 april 2016, 16:23
Omdat de NMBS en Belgocontrol niet meededen.
En als ik staak als de spoorbonden niet meedoen dan ben ik onwettig afwezig op het werk en daar staan straffen tegenover.

Waarom zou je onwettig afwezig zijn?
Staken is toch een individueel recht!

Ik geloof dat u zo'n soldaat bent die netjes in de rij loopt en blindelings de bevelen van de sergeant volgt.

reservespeler
28 april 2016, 16:25
Maar als ik dan staak en ik verwittig het werk dan moet daar één van mijn collega's voor opdraaien want dan moet er een collega die die dag normaal thuis is komen werken.
En ik heb teveel respect voor mijn collega's om hen dat aan te doen.
En als ik staak zonder de vakbond en ik verwittig mijn werk dan word ik die dag niet betaald door de NMBS(wat normaal is) en ik krijg van de vakbond ook geen stakingsgeld.
Dus die dag niks.
Als ik dat zo een maand doe dan verdien ik die maand niks, waarvan moet ik dan leven?
Van jullie liefde?

Pintjes tappen en de BBQ aansteken midden op het perron.
Uw actie zal veel bekijks hebben en de mensen zullen wel het één en ander vrijwillig doneren in uw geldbusje.

Athelas
28 april 2016, 16:43
Waarom zou je onwettig afwezig zijn?
Staken is toch een individueel recht!

Ik geloof dat u zo'n soldaat bent die netjes in de rij loopt en blindelings de bevelen van de sergeant volgt.

Een soldaatje dat op een stakingsdag thuis blijft zitten met een biertje achter de tv, dromende van genoeg wilskracht om ooit eens een bbq aan te steken. Maar dat vergt zoveel moeite en actie. Nog afstoffen, aansteken.. Meh. Nog een pintje pakken met een zwan worstje smaakt ook wel.

reservespeler
28 april 2016, 16:44
Een soldaatje dat op een stakingsdag thuis blijft zitten met een biertje achter de tv, dromende van genoeg wilskracht om ooit eens een bbq aan te steken. Maar dat vergt zoveel moeite en actie. Nog afstoffen, aansteken.. Meh. Nog een pintje pakken met een zwan worstje smaakt ook wel.

Yep :lol:

Pontifex
29 april 2016, 11:02
Copy paste zonder bron en zonder eigen aanzet tot discussie.