PDA

View Full Version : Jambon betrapt met 150km/uur, schuld van chauffeur.


Patrick M.
27 april 2016, 14:31
Een bestuurder heeft met zijn dashcam gefilmd hoe de auto van minister Jan Jambon (N-VA) twee weken geleden véél te snel reed op de E313.

Op 11 april was de Audi A6 onderweg van Hasselt naar Antwerpen. Jambon zat op de achterbank te werken terwijl zijn chauffeur reed. Op de beelden is duidelijk te zien dat de chauffeur ter hoogte van Wommelgem snelheden haalt tot zeker 150 kilometer per uur. Nochtans is de snelheid er beperkt tot 120 kilometer per uur. Als de snelheidsbeperking wat later op de reisweg zakt tot 100 kilometer per uur, haalt de wagen van de minister gemiddeld nog 130 kilometer per uur.

De N-VA-politicus bevestigde gisteren dat het om zijn wagen ging. "Het is duidelijk: je ziet dat mijn chauffeur te hard rijdt. Dat valt voor mij op geen enkele manier goed te praten. Hier zijn geen excuses voor", liet hij verstaan via zijn woordvoerder. Na het zien van het filmpje werd de bewuste chauffeur op het matje geroepen. Hij kreeg een ernstige waarschuwing.

Iemand anders krijgt daar wel een flinke boete voor.
Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zou het in de doofpot belanden?
Wat denken jullie?

Anna List
27 april 2016, 14:34
Een bestuurder heeft met zijn dashcam gefilmd hoe de auto van minister Jan Jambon (N-VA) twee weken geleden véél te snel reed op de E313.

Op 11 april was de Audi A6 onderweg van Hasselt naar Antwerpen. Jambon zat op de achterbank te werken terwijl zijn chauffeur reed. Op de beelden is duidelijk te zien dat de chauffeur ter hoogte van Wommelgem snelheden haalt tot zeker 150 kilometer per uur. Nochtans is de snelheid er beperkt tot 120 kilometer per uur. Als de snelheidsbeperking wat later op de reisweg zakt tot 100 kilometer per uur, haalt de wagen van de minister gemiddeld nog 130 kilometer per uur.

De N-VA-politicus bevestigde gisteren dat het om zijn wagen ging. "Het is duidelijk: je ziet dat mijn chauffeur te hard rijdt. Dat valt voor mij op geen enkele manier goed te praten. Hier zijn geen excuses voor", liet hij verstaan via zijn woordvoerder. Na het zien van het filmpje werd de bewuste chauffeur op het matje geroepen. Hij kreeg een ernstige waarschuwing.

Iemand anders krijgt daar wel een flinke boete voor.
Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zou het in de doofpot belanden?
Wat denken jullie?

ik denk dat m (edit chauffeur vh voertuig) daar een boete voor krijgt, als m geflitst is toch, gelijk iedereen eigenlijk hé.

maar k heb precies de indruk dat gij Jan Jambon t liefst een boete zou geven... :lol:

fred vanhove
27 april 2016, 14:45
Een bestuurder heeft met zijn dashcam gefilmd hoe de auto van minister Jan Jambon (N-VA) twee weken geleden véél te snel reed op de E313.

Op 11 april was de Audi A6 onderweg van Hasselt naar Antwerpen. Jambon zat op de achterbank te werken terwijl zijn chauffeur reed. Op de beelden is duidelijk te zien dat de chauffeur ter hoogte van Wommelgem snelheden haalt tot zeker 150 kilometer per uur. Nochtans is de snelheid er beperkt tot 120 kilometer per uur. Als de snelheidsbeperking wat later op de reisweg zakt tot 100 kilometer per uur, haalt de wagen van de minister gemiddeld nog 130 kilometer per uur.

De N-VA-politicus bevestigde gisteren dat het om zijn wagen ging. "Het is duidelijk: je ziet dat mijn chauffeur te hard rijdt. Dat valt voor mij op geen enkele manier goed te praten. Hier zijn geen excuses voor", liet hij verstaan via zijn woordvoerder. Na het zien van het filmpje werd de bewuste chauffeur op het matje geroepen. Hij kreeg een ernstige waarschuwing.

Iemand anders krijgt daar wel een flinke boete voor.
Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zou het in de doofpot belanden?
Wat denken jullie?

Die chauffeur kan wel altijd iets zeggen in de trend van : ik ken Jan Jambon:lol:

Jan van den Berghe
27 april 2016, 14:49
Merk het verschil tussen titel en inhoud:

Jambon betrapt met 150km/uur, schuld van chauffeur.


Een bestuurder heeft met zijn dashcam gefilmd hoe de auto van minister Jan Jambon (N-VA) twee weken geleden véél te snel reed op de E313.

Micele
27 april 2016, 14:56
Wat denken jullie?
Bepaalde personen en-of tijdens bepaalde opdrachten zijn niet gebonden aan de snelheidsregels van de wegcode. Artikel 59.xx tot 59.xx

Maar wslk zal de chauffeur van minister Jambon daar niet onder vallen tijdens die bepaalde rit. Tenzij minister Jambon een prioritaire opdracht had, bvb:
59.13. De bepalingen van artikel 11 en artikel 22 quater gelden niet voor de voertuigen gebruikt door bevoegde personen noch voor prioritaire voertuigen wanneer een dringende opdracht het rechtvaardigt.

Bovendien moet men die gereden snelheid nog altijd met wettelijke middelen en door bevoegde personen laten vaststellen, ik denk niet dat dit het geval is.
Dus.... wslk noppes.

fox
27 april 2016, 14:59
Een bestuurder heeft met zijn dashcam gefilmd hoe de auto van minister Jan Jambon (N-VA) twee weken geleden véél te snel reed op de E313.

Op 11 april was de Audi A6 onderweg van Hasselt naar Antwerpen. Jambon zat op de achterbank te werken terwijl zijn chauffeur reed. Op de beelden is duidelijk te zien dat de chauffeur ter hoogte van Wommelgem snelheden haalt tot zeker 150 kilometer per uur. Nochtans is de snelheid er beperkt tot 120 kilometer per uur. Als de snelheidsbeperking wat later op de reisweg zakt tot 100 kilometer per uur, haalt de wagen van de minister gemiddeld nog 130 kilometer per uur.

De N-VA-politicus bevestigde gisteren dat het om zijn wagen ging. "Het is duidelijk: je ziet dat mijn chauffeur te hard rijdt. Dat valt voor mij op geen enkele manier goed te praten. Hier zijn geen excuses voor", liet hij verstaan via zijn woordvoerder. Na het zien van het filmpje werd de bewuste chauffeur op het matje geroepen. Hij kreeg een ernstige waarschuwing.

Iemand anders krijgt daar wel een flinke boete voor.
Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zou het in de doofpot belanden?
Wat denken jullie?

dubbel

fox
27 april 2016, 15:03
Een bestuurder heeft met zijn dashcam gefilmd hoe de auto van minister Jan Jambon (N-VA) twee weken geleden véél te snel reed op de E313.

Op 11 april was de Audi A6 onderweg van Hasselt naar Antwerpen. Jambon zat op de achterbank te werken terwijl zijn chauffeur reed. Op de beelden is duidelijk te zien dat de chauffeur ter hoogte van Wommelgem snelheden haalt tot zeker 150 kilometer per uur. Nochtans is de snelheid er beperkt tot 120 kilometer per uur. Als de snelheidsbeperking wat later op de reisweg zakt tot 100 kilometer per uur, haalt de wagen van de minister gemiddeld nog 130 kilometer per uur.

De N-VA-politicus bevestigde gisteren dat het om zijn wagen ging. "Het is duidelijk: je ziet dat mijn chauffeur te hard rijdt. Dat valt voor mij op geen enkele manier goed te praten. Hier zijn geen excuses voor", liet hij verstaan via zijn woordvoerder. Na het zien van het filmpje werd de bewuste chauffeur op het matje geroepen. Hij kreeg een ernstige waarschuwing.

Iemand anders krijgt daar wel een flinke boete voor.
Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zou het in de doofpot belanden?
Wat denken jullie?

Er zullen al wel meer mensen op een dashcam staan terwijl ze een snelheidsovertreding begaan en tenzij ze ook ergens geflitst worden onderweg, zullen ook deze ontsnappen aan fikse boete. Dus wat u beweert is foutief

Verder klopt ook uw titel niet met de inhoud van het artikel.


Ik denk dus dat u tracht iemand zijn proces te maken op basis van valse beweringen. Waarom u dat doet, daar heb ik het raden naar. Als ik een gokje waag, zou ik zeggen dat u dat doet omdat het nu eenmaal populair is in vakbondsmiddens om te kappen op alles wat meer enigszins in de buurt van N-VA komt.

De schoofzak
27 april 2016, 15:03
Mogelijks komt straks uit dat de bezitter van de dashcam een notoir lid is van de sossenpartij; en dat zijn dashcam of het filmpje een beetje gemonteerd zijn qua snelheidsregistratie.
(zo ongeveer gelijk die brief van die arme vrouw aan de Peeters ...)

Komt er een boete van ?
Is de dashcam er een van de flikken; en is het toestel geijkt ?

.

Micele
27 april 2016, 15:10
14 jaar geleden...
http://www.standaard.be/cnt/dst13032002_001

Verhofstadt trekt boetekleed aan

13 MAART 2002 OM 00:00 UUR | Boudewijn Vanpeteghem

© belga BRUSSEL -- Hij zal het niet meer -- of toch veel minder -- doen, zo snel rijden, als hij op de wegen rondtoert als eerste minister. Guy Verhofstadt trok gisteren het boetekleed aan. Luttele dagen nadat hij snelheidsduivel prins Laurent zwaar op de vingers getikt had, brachten kranten uit dat de premier twee jaar geleden is geflitst met meer dan 170 km/u.

Komen vertellen dat de prins een voorbeeldfunctie heeft en zelf zijn laars lappen aan snelheidsbeperkingen. Het heeft veel weg van: luister naar mijn woorden en kijk niet naar mijn daden. Hoe verdedig je in die context het onverdedigbare? Door zich op de borst te kloppen en beterschap te beloven.

Hypochonder
27 april 2016, 15:58
Zou het in de doofpot belanden?
Wat denken jullie?

Ik denk dat eens er een nieuwsbericht over bestaat het niet meer in de doofpot kan belanden zoals jij het stelt. Ieder rationeel denkende mens ziet dit wel.

En uiteraard reed Jambon zijn chauffeur te snel...

Jakko
27 april 2016, 16:24
Mogelijks komt straks uit dat de bezitter van de dashcam een notoir lid is van de sossenpartij; en dat zijn dashcam of het filmpje een beetje gemonteerd zijn qua snelheidsregistratie.
(zo ongeveer gelijk die brief van die arme vrouw aan de Peeters ...)

Komt er een boete van ?
Is de dashcam er een van de flikken; en is het toestel geijkt ?

.


Gelukkig was Jambon mans genoeg om zijn veranwoordelijkheid te nemen. Zijn chauffeur werd op het matje geroepen. Het geijkte antwoord van een N-VAer.

Pandareus
27 april 2016, 17:04
Mogelijks komt straks uit dat de bezitter van de dashcam een notoir lid is van de sossenpartij; en dat zijn dashcam of het filmpje een beetje gemonteerd zijn qua snelheidsregistratie.
(zo ongeveer gelijk die brief van die arme vrouw aan de Peeters ...)

Komt er een boete van ?
Is de dashcam er een van de flikken; en is het toestel geijkt ?

.

Vanuit mijn slecht karakter heb ik zin om eens op te zoeken wat jij ten tijde van de "betrapping" van jean-luc dehaene toen over hem hebt geschreven. 8-)

Maar eigenlijk loopt dit draadje al van bij de titel fout : er is helemaal geen betrapping gezien er geen vaststelling door een flik of een flitstoestel gebeurde. En als Jambon al zo vriendelijk wil zijn om die onbewezen feiten te willen erkennen dan is dan heeft dat uiteraard dezelfde gevolgen als wanneer hij ze zou ontkennen. Met name : niets.

Dit is een faits divers. Het verdient dan ook de passende behandeling.

http://4.bp.blogspot.com/_wnMyqKcKW80/TB3ySmdeWjI/AAAAAAAAAX4/7kgRBOl_Q8E/s320/30_20.jpg

Pandareus
27 april 2016, 17:07
Er zullen al wel meer mensen op een dashcam staan terwijl ze een snelheidsovertreding begaan en tenzij ze ook ergens geflitst worden onderweg, zullen ook deze ontsnappen aan fikse boete. Dus wat u beweert is foutief

Verder klopt ook uw titel niet met de inhoud van het artikel.


Ik denk dus dat u tracht iemand zijn proces te maken op basis van valse beweringen. Waarom u dat doet, daar heb ik het raden naar. Als ik een gokje waag, zou ik zeggen dat u dat doet omdat het nu eenmaal populair is in vakbondsmiddens om te kappen op alles wat meer enigszins in de buurt van N-VA komt.


Meer voor de hand liggende reden : TS is een blokker.

Patrick M.
27 april 2016, 17:09
Er zullen al wel meer mensen op een dashcam staan terwijl ze een snelheidsovertreding begaan en tenzij ze ook ergens geflitst worden onderweg, zullen ook deze ontsnappen aan fikse boete. Dus wat u beweert is foutief

Verder klopt ook uw titel niet met de inhoud van het artikel.


Ik denk dus dat u tracht iemand zijn proces te maken op basis van valse beweringen. Waarom u dat doet, daar heb ik het raden naar. Als ik een gokje waag, zou ik zeggen dat u dat doet omdat het nu eenmaal populair is in vakbondsmiddens om te kappen op alles wat meer enigszins in de buurt van N-VA komt.

Jambon betrapt met 150km/uur, schuld van chauffeur.
Dat is de titel van het artikel in HLN van vandaag.
Dus ik probeer niet van iemand zijn proces te maken.
U kunt misschien eerst eens het artikel gaan lezen in HLN voordat u reactie geeft.

Pandareus
27 april 2016, 17:09
Gelukkig was Jambon mans genoeg om zijn veranwoordelijkheid te nemen. Zijn chauffeur werd op het matje geroepen. Het geijkte antwoord van een N-VAer.

Het is nu ook weer niet omdat iemand een zeikdraadje start over een non-event dat je zelf in een kramp van verdwazing door politieke aanhorigheid moet schieten hee...
Wie echt gelooft dat er één politicus is die zijn eigen chauffeur gaat lastig vallen met een trivialiteit zoals een snelheidsovertreding is volkomen wereldvreemd. Of speelt komedie.

Pandareus
27 april 2016, 17:11
Jambon betrapt met 150km/uur, schuld van chauffeur.
Dat is de titel van het artikel in HLN van vandaag.
Dus ik probeer niet van iemand zijn proces te maken.
U kunt misschien eerst eens het artikel gaan lezen in HLN voordat u reactie geeft.

Jambon is dan ook helemaal niet betrapt...
En dat was jouw titel. Niemand verplicht je de onnozele titels van een oelewapper bij hln.be over te nemen.

Jakko
27 april 2016, 17:19
Het is nu ook weer niet omdat iemand een zeikdraadje start over een non-event dat je zelf in een kramp van verdwazing door politieke aanhorigheid moet schieten hee...
Wie echt gelooft dat er één politicus is die zijn eigen chauffeur gaat lastig vallen met een trivialiteit zoals een snelheidsovertreding is volkomen wereldvreemd. Of speelt komedie.

We mogen onze kop niet in het zand steken. Het was op de familiezender van de N-VA.

VTM - Jambon vlamt over de snelweg (http://nieuws.vtm.be/binnenland/188467-gefilmd-jambon-vlamt-over-snelweg)

DewareJakob
27 april 2016, 17:28
Verhofstadt is ook ooit uit -letterlijk- de bocht gegaan in het Gentse omdat zijn chauffeur de snelheidsbeperking daar niet respecteerde.

Micele
27 april 2016, 17:31
We mogen onze kop niet in het zand steken. Het was op de familiezender van de N-VA.

VTM - Jambon vlamt over de snelweg (http://nieuws.vtm.be/binnenland/188467-gefilmd-jambon-vlamt-over-snelweg)

Die miereneuker met zijn dashcam reed eventjes +160 kmh maar die had geen treuzelde vlam volgens VTM?

Dennis Segers
Rijdt zelf te snel om te beginnen en ik zie geen reflectie van richingaanwijzers bij het veranderen van rijvak... Maar wel een ander in een kwaad daglicht willen stellen, waarbij hij zelf 160kmph moet rijden om hen bij te halen en daarna te volgen tegen 140... ooohh 140kmph wat een ramp.

De nummerplaat zegt genoeg: A4, de auto van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon. Hij zat op de achterbank te werken terwijl zijn chauffeur reed. Op de beelden is te zien dat de chauffeur ter hoogte van Wommelgem snelheden haalt tot 150 kilometer per uur. Even verder zakt de snelheidsbeperking tot 100 per uur, maar de Audi van Jambon blijft vlot 130 rijden.
Schandalig nog durven werken aan 140 kmh. LOL

reservespeler
27 april 2016, 17:37
Een bestuurder heeft met zijn dashcam gefilmd hoe de auto van minister Jan Jambon (N-VA) twee weken geleden véél te snel reed op de E313.

Op 11 april was de Audi A6 onderweg van Hasselt naar Antwerpen. Jambon zat op de achterbank te werken terwijl zijn chauffeur reed. Op de beelden is duidelijk te zien dat de chauffeur ter hoogte van Wommelgem snelheden haalt tot zeker 150 kilometer per uur. Nochtans is de snelheid er beperkt tot 120 kilometer per uur. Als de snelheidsbeperking wat later op de reisweg zakt tot 100 kilometer per uur, haalt de wagen van de minister gemiddeld nog 130 kilometer per uur.

De N-VA-politicus bevestigde gisteren dat het om zijn wagen ging. "Het is duidelijk: je ziet dat mijn chauffeur te hard rijdt. Dat valt voor mij op geen enkele manier goed te praten. Hier zijn geen excuses voor", liet hij verstaan via zijn woordvoerder. Na het zien van het filmpje werd de bewuste chauffeur op het matje geroepen. Hij kreeg een ernstige waarschuwing.

Iemand anders krijgt daar wel een flinke boete voor.
Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zou het in de doofpot belanden?
Wat denken jullie?

Dashcam autobestuurder wacht een zware boete wegens:
- Roekeloos rijgedrag (probeer maar eens een auto te volgen die 150 rijdt.
- Overdreven snelheid.

Jakko
27 april 2016, 17:45
Die miereneuker met zijn dashcam reed eventjes +160 kmh maar die had geen treuzelde vlam volgens VTM?




Schandalig nog durven werken aan 140 kmh. LOL

Het was misschien een politieagent met een geijkte dashcam op weg naar huis? Beroepsmisvorming?

reservespeler
27 april 2016, 18:04
Schandalig nog durven werken aan 140 km

In zo'n wagen voel je dat niet.
Vriend van mij heeft een Q7, als je daar 120 mee rijdt, lijkt het alsof je stilstaat.

Praat de overdreven snelheid natuurlijk niet goed!

Patrick M.
27 april 2016, 18:33
Jambon is dan ook helemaal niet betrapt...
En dat was jouw titel. Niemand verplicht je de onnozele titels van een oelewapper bij hln.be over te nemen.

U weet dus dat er oelewappers werken bij HLN.
Werkt u daar misschien ook?

DewareJakob
27 april 2016, 18:52
Jambon moet maar op elk ogenblik zijn chauffeur in het oog houden dat hij niet te snel rijdt, zijn knipperlichten gebruikt, ecologisch rijdt, dat is zijn plicht als minister, zeker als NVA-minister. De opmerkzame bestuurder die zijn leven waagde om de heer Jambon te betrappen hoort een standbeeld te krijgen, of ten minste erevoorzitter van de SPa en Groen te worden. Gelukkig hebben we nog plichtbewuste burgers in dit land. :roll:

DewareJakob
27 april 2016, 18:56
U weet dus dat er oelewappers werken bij HLN.
Werkt u daar misschien ook?

Iedereen... sorry... bijna iedereen kent het niveau van de berichtgeving van HLN.
Lees je daar veel juiste dingen over de NMBS? Ik denk het niet, ze weten nooit waar de klepel hangt, laat staan waar de klok is. Ze schrijven enkel wat mensen graag lezen.

Micele
27 april 2016, 19:20
Praat de overdreven snelheid natuurlijk niet goed!
Welke overdreven snelheid? 140 kmh op een rustige snelweg?

Je bedoelt wslk te snel volgens een arbitrair wetsartikel art 11.

In zo'n wagen voel je dat niet.
Dat was natuurlijk ironisch bedoelt.

Ook 220 kmh merk je in menige auto´s niet als de autosnelweg(bahn) in goede toestand is.

Pandareus
27 april 2016, 19:55
We mogen onze kop niet in het zand steken. Het was op de familiezender van de N-VA.

VTM - Jambon vlamt over de snelweg (http://nieuws.vtm.be/binnenland/188467-gefilmd-jambon-vlamt-over-snelweg)

Ja... als we nu nog VTM ernstig als bron gaan beschouwen, dan kunnen we beter collectief zelfmoord plegen want dan is de wereld werkelijk naar de kloten...

VTM... :roll:

Pandareus
27 april 2016, 19:57
U weet dus dat er oelewappers werken bij HLN.
Werkt u daar misschien ook?

Iedereen die niet beseft dat een burger geen 'betrapping' kan doen van een verkeersovertreding is een oelewapper. Ongeacht of die journalist is bij hln.

Pandareus
27 april 2016, 19:59
Jambon moet maar op elk ogenblik zijn chauffeur in het oog houden dat hij niet te snel rijdt, zijn knipperlichten gebruikt, ecologisch rijdt, dat is zijn plicht als minister, zeker als NVA-minister. De opmerkzame bestuurder die zijn leven waagde om de heer Jambon te betrappen hoort een standbeeld te krijgen, of ten minste erevoorzitter van de SPa en Groen te worden. Gelukkig hebben we nog plichtbewuste burgers in dit land. :roll:

Je kunt hem misschien adopteren ? Of geef hem een gratis lidkaart van het vlaams blok ?

Pandareus
27 april 2016, 20:00
Iedereen... sorry... bijna iedereen kent het niveau van de berichtgeving van HLN.
Lees je daar veel juiste dingen over de NMBS? Ik denk het niet, ze weten nooit waar de klepel hangt, laat staan waar de klok is. Ze schrijven enkel wat mensen graag lezen.

Who gives a flying fuck about the NMBS ? :roll:

Jan van den Berghe
27 april 2016, 20:08
Jambon betrapt met 150km/uur, schuld van chauffeur.

Wie zat er volgens u dan wel aan het stuur? En waarop baseert u uw antwoord dan?

Patrick M.
27 april 2016, 20:09
Who gives a flying fuck about the NMBS ? :roll:

Hier op het forum precies héél véél mensen want bij een spoorstaking staat het hier vol van de reacties.:evil:

DewareJakob
27 april 2016, 20:40
Je kunt hem misschien adopteren ? Of geef hem een gratis lidkaart van het vlaams blok ?

Sarcasme? nieuw woord voor jou?

Pontifex
27 april 2016, 21:57
Citeren zonder bronvermelding is niet toegelaten