PDA

View Full Version : symptoom failed state: infrastructuur...


brother paul
12 mei 2016, 14:32
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2702303/2016/05/12/Aannemers-Belgie-is-failed-state-inzake-infrastructuurbeleid.dhtml

de aannemers hangen eens aan de alarmbel

Micele
12 mei 2016, 15:06
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2702303/2016/05/12/Aannemers-Belgie-is-failed-state-inzake-infrastructuurbeleid.dhtml

de aannemers hangen eens aan de alarmbel

Er is gewoon geen politieke wil, of zijn die politiekers echt zo lomp?

Jarenlang stond België op de tiende plaats in Europa, maar nu zijn we teruggezakt naar de 20ste plaats. Voor de autowegen staan we zelfs op nummer 30", verklaarde Didier Cartage, general manager van VBA.

Als verklaring wordt steeds verwezen naar de budgettaire krapte, maar dat kan op weinig begrip rekenen bij de aannemers. Zo investeren Nederland en Frankrijk systematisch meer van hun bruto binnenlands product in infrastructuur. Het is ook een kwestie van prioriteiten stellen, klinkt het. Bovendien verdienen investeringen in infrastructuur zich tot driemaal terug.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2684827/2016/04/23/Belgie-investeert-het-minst-in-infrastructuur-in-Europa.dhtml

De openbare investeringen in de Belgische infrastructuur zit al dertig jaar in dalende lijn. In de periode 2010-2013 bevindt België zich zelfs op de allerlaatste plaats in Europa, met slechts 0,6 procent van het bruto binnenlands product (bbp) dat ging naar bijvoorbeeld wegenwerken, tunnels of spoorinfrastructuur. Dat schrijft L'Echo op basis van een studie van het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO).
Alles samen klokten de overheidsinvesteringen in 2010-2013 af op 2,4 procent van het bbp of 9 miljard euro. Van dat bedrag ging 42 procent naar de openbare diensten (het hoogste peil in Europa), 27 procent naar infrastructuur, 17 procent naar huisvesting en 14 procent naar ziekenhuizen en scholen.

Om de infrastructuurproblemen te verhelpen, pleit het VBO voor een geïntegreerde visie over de mobiliteitsbehoeftes, minder zware vergunningsprocedures en meer publiek-private samenwerkingen (pps).

Studie 2016 van VBO | FEB:
https://vbo-feb.be/Global/Publicaties/Gratis%20downloads/%E2%80%98L'infrastructure%20belge%20-%20du%20pain%20sur%20la%20planche%E2%80%99/Infrastructuurstudie_nl_pdf.pdf

© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."

Mambo
12 mei 2016, 15:51
Tja Mie Beton is nu Mie Ecole.
Gedaan met smossen.
Tijd om te wiezen.

brother paul
12 mei 2016, 16:04
27 % gaat naar infrastructuur van een budget van 9miljard
dus 3 miljard wegen, spoorwegen en waterwegen
de spoorwegen slokken 0.7miljard op
je kan dus zo raden hoeveel miljard er naar de wegenbouw gaat.

We zouden de statisitiek moeten uitdrukken in personenkilometers

6 miljard personenkm voorspoorwegen en 700miljoen investering
90miljard personenkm wegen, en geen 1 miljard investering voor wegenbouw

de ratio 1:90 moet een absoluut mundiaal record zijn op het niveau van een caraibisch eiland denk ik

Micele
12 mei 2016, 16:32
de ratio 1:90 moet een absoluut mundiaal record zijn op het niveau van een caraibisch eiland denk ik

Geef www.apen.land is in je browser en dan zie je waar je uitkomt. LOL
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150123_01489619/belgie-is-een-apenland

Belgie is een apenland!

Hypochonder
12 mei 2016, 16:38
Uiteraard zullen die aannemertjes aan de spreekwoordelijke alarmbel hangen, hun eens zo goed gevulde portemonnee begint leeg te raken. Het is net door hun corruptie bij de toewijzing en hun fraude en incompetentie bij de uitvoering van de werken dat de infrastructuur er zo slecht aan toe is.

Micele
12 mei 2016, 16:59
Uiteraard zullen die aannemertjes aan de spreekwoordelijke alarmbel hangen, hun eens zo goed gevulde portemonnee begint leeg te raken. Het is net door hun corruptie bij de toewijzing en hun fraude en incompetentie bij de uitvoering van de werken dat de infrastructuur er zo slecht aan toe is.
Dan neem buitenlandse "aannemers" hé. :-)

Als de Oostenrijkse Strabag in Polen snelwegen mag aanleggen bvb...
http://www.kleinezeitung.at/k/wirtschaft/4807582/118-Millionen-Euro_Strabag-baut-AutobahnAbschnitt-in-Polen?_vl_backlink=/k/wirtschaft/4807594/index.do&direct=4807594

En de Duitsers onze E17 doen... :
http://www.wirtgen-group.com/de/news-media/presseberichte/sanierung-der-autobahn-e17-in-belgien-innovative-wirtgen-group-technologien-fuer-bessere-strassen.34818.php#

Patrick M.
13 mei 2016, 12:04
Meer investeren in de NMBS, investeren in mensen, investeren in infrastructuur.
Investeren in opleidingen van de werknemers bij de NMBS.
Zorg ervoor dat meer mensen de trein nemen zodat de auto in de garage van de mensen kan blijven staan.

Micele
13 mei 2016, 12:56
Meer investeren in de NMBS, investeren in mensen, investeren in infrastructuur.
Investeren in opleidingen van de werknemers bij de NMBS.
Zorg ervoor dat meer mensen de trein nemen zodat de auto in de garage van de mensen kan blijven staan.

Tja wie moet daar voor geboren worden de NMBS te saneren?

In het #buitenland lukt het bljkbaar wel op 6 jaar tijd met een nieuwe CEO, maar daar ze spreken ze ook dezelfde taal.
Van 330 milj verlies naar 193 milj winst op 5 jaar tijd:
# http://www.news.at/a/oebb-chef-kern-6360121

FAKTEN

Freitag, 13. Mai 2016 von apa/red - 14
Sechs Jahre ÖBB-Chef Kern

Turnaround und Imagewandel der Bahn: Vom Verlustbetrieb zum Gewinnunternehmen

Erste Jahresbilanz war tiefrot

Seine erste Jahresbilanz, die er im April 2011 vorlegte, war mit 330 Mio. Euro Verlust tiefrot. Es handle sich aber um einen "Spiegel der Vergangenheit", denn das Sanierungsprogramm greife bereits, gab sich Kern optimistisch. Schon im Folgejahr verringerte sich der Verlust für das Geschäftsjahr 2011 auf knapp 29 Mio. Euro, der Sprung in die schwarzen Zahlen gelang dann im April 2013: Das Geschäftsjahr 2012 wurde mit über 66 Mio. Gewinn abgeschlossen, alle drei Teilbereiche der Bahn - Personenverkehr, Güterverkehr, Infrastruktur - bilanzierten positiv. 2013 wurde das Vorsteuerergebnis auf 102,5 Mio. Euro gesteigert, das Geschäftsjahr 2014 wurde mit 171,7 Mio. Euro Vorsteuergewinn abgeschlossen. In seiner letzten Bahnbilanz, die Kern vor wenigen Wochen vorlegte, wurden für das Geschäftsjahr 2015 bereits 192,8 Mio. Euro Gewinn erzielt.

Die CEO van de ÖBB wordt nu zelfs Kanselier van Oostenrijk...
http://nos.nl/artikel/2104597-christian-kern-nieuwe-bondskanselier-oostenrijk.html

Christian Kern wordt de nieuwe bondskanselier van Oostenrijk, dat melden diverse Oostenrijkse kranten. Daarmee volgt hij Werner Faymann op van de sociaal-democratische partij SPÖ. Die legde deze week onverwachts zijn functie neer, omdat hij de steun binnen zijn partij heeft verloren.

De 50-jarige Kern is nu nog directeur van de Oostenrijkse spoorwegen en was in het verleden persvoorlichter bij de SPÖ. Hij werd al, samen met de Oostenrijkse krantenmagnaat Gerhard Zeiler, genoemd als kanshebber voor het bondskanselierschap.

Christian Kern kreeg in Oostenrijk veel sympathie door zijn optreden tijdens de vluchtelingencrisis. De spoorwegen speelden een grote rol bij het coördineren van de toestroom van vluchtelingen in het land.

Roerige tijd

De nieuwe bondskanselier begint zijn functie in een roerige tijd. De SPÖ heeft de afgelopen jaren veel steun verloren bij de bevolking. Bij de eerste verkiezingen voor een nieuwe bondspresident werd de SPÖ-kandidaat Rudolf Hundstorfer vierde met slechts 11 procent van de stemmen.

De kandidaat van de rechts-populistische partij FPÖ lijkt er tijdens de tweede verkiezingsronde op 22 mei dan ook met de winst vandoor te gaan.
~ idem: http://www.tijd.be/dossier/Europareeks/Oostenrijkse_spoorbaas_allicht_nieuwe_bondskanseli er.9765501-3140.art

Iemand die dat in BE lukt wordt zeker 1e minister. Maar dan moeten véél waterhoofden rollen...
:-)

Patrick M.
14 mei 2016, 13:24
Daar spreken ze inderdaad dezelfde taal.
De taal van betalen of de echte taal?
Maar bij de echte taal heb je het nadeel in België dat er drie landstalen zijn.
Maar die derde wordt al eens vergeten.

Micele
14 mei 2016, 14:22
Daar spreken ze inderdaad dezelfde taal.
De taal van betalen of de echte taal?
Maar bij de echte taal heb je het nadeel in België dat er drie landstalen zijn.
Maar die derde wordt al eens vergeten.
En in Zwitserland zijn er 4 talen, dus daar ligt het niet aan.

brother paul
14 mei 2016, 21:25
Meer investeren in de NMBS, investeren in mensen, investeren in infrastructuur.
Investeren in opleidingen van de werknemers bij de NMBS.
Zorg ervoor dat meer mensen de trein nemen zodat de auto in de garage van de mensen kan blijven staan.

Waarom zou je dat.met de trein doen tegen een kostprijs van drie,miljard
Als je dat met de auto doet voor 1 1/2 miljard.

Als groep ben je toch rijker als,je allemaal met de auto,rijdt ?

Scherven A. Mok
15 mei 2016, 05:26
Zo goed als alle infrastructuur is van voor of na de babyboomer opsoepeergeneratie. Euthanasie nu!!

de vuile muilekoek
15 mei 2016, 05:48
Meer investeren in de NMBS, investeren in mensen, investeren in infrastructuur.
Investeren in opleidingen van de werknemers bij de NMBS.
Zorg ervoor dat meer mensen de trein nemen zodat de auto in de garage van de mensen kan blijven staan.

:-) ja die staan ook al stil van stakingen of op de rails soms uren ...met gesloten deuren in panne snikheet ... :-) het begint een beetje een risico te worden de trein nemen zeg je :roll:

de vuile muilekoek
15 mei 2016, 05:51
Ik denk stilaan het is hopeloos aan het worden....