PDA

View Full Version : Te koop: Chinese zelfmoordmachine.


Fille van de Foor
13 mei 2016, 13:07
http://nl.aliexpress.com/item/52cc-Gasoline-Chainsaw-Wood-Cutter-Chain-Saw-for-cheap-price-and-high-quality/32605916979.html?spm=2114.48010208.4.54.fcpSmt

http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1hs4WLFXXXXaPXpXXxh4dFXXXu/52cc-2-2KW-Gaoline-Kettingzagen-Hout-Cutter-Chinese-Kettingzagen-met-20-bar.jpeg_640x640.jpeg

DewareJakob
13 mei 2016, 13:40
ook bruikbaar in luchthavens?

Johan Bollen
13 mei 2016, 13:42
Japanners hadden ook ooit een slechte reputatie qua techniek. De mythe blijft altijd net iets langer hangen dan de feiten.

Maar goed.. Ik hou het toch ook op Stihl voor een kettingzaag. Qua telefoons zit Huawei al bij de top. Minder risico ook dat je je arm eraf belt.

Fille van de Foor
13 mei 2016, 13:53
Japanners hadden ook ooit een slechte reputatie qua techniek. De mythe blijft altijd net iets langer hangen dan de feiten.
Mythe?
https://www.youtube.com/watch?v=v6GAssS-v2k

Maar goed.. Ik hou het toch ook op Stihl voor een kettingzaag. Qua telefoons zit Huawei al bij de top. Minder risico ook dat je je arm eraf belt.
Nou, da's ook een grote mythe. Stihl is inderdaad 'het van het' in het 'zwaardere segment' (75cc en meer), maar in de categorie tot 75cc moeten ze vaak de duimen leggen tegenover Husqvarna en al helemaal tegenover Dolmar (nu ook onder de merknaam Makita).

Eduard Khil
13 mei 2016, 14:16
kettingzagen zijn voor homo's. Echte venten gebruiken een bijl

Johan Bollen
13 mei 2016, 15:28
Mythe?
https://www.youtube.com/watch?v=v6GAssS-v2k


Nou, da's ook een grote mythe. Stihl is inderdaad 'het van het' in het 'zwaardere segment' (75cc en meer), maar in de categorie tot 75cc moeten ze vaak de duimen leggen tegenover Husqvarna en al helemaal tegenover Dolmar (nu ook onder de merknaam Makita).Ben tevreden over mijn oude 034 van Stihl (weet cc niet). Een vriend van me geeft o.a. kettingzaaglessen in België aan private boseigenaars. Gebruikt ook Stihl. Ik kan niet vergelijken met andere merken.

Veel topproducten worden in China gemaakt. Het is een kwestie van tijd vooraleer ze ook met eigen merken beginnen. Kijk naar fotografie. Interessante goede lenzen beginnen op te duiken aan scherpe prijzen. Eerst was het Duitsland (nu enkel nog Leica wat zeer duur is), dan Japan, dan Korea, en uiteindelijk zal men hopelijk ook de interessante Chinese producten niet van de Europese consument pogen te onthouden (daar kan men voor vrezen). Consumenten hebben geen boodschap aan die economsiche oorlogen, sancties, importtarieven en dergelijke.

The Paulus Experience
13 mei 2016, 15:34
kettingzagen zijn voor homo's. Echte venten gebruiken een bijl

En ketting zagen over sossen?

Johan Bollen
13 mei 2016, 15:37
Mythe?
https://www.youtube.com/watch?v=v6GAssS-v2kOok eens de prijs van de twee modellen vergelijken. Beter een goedkope zaag met een goedkope vergelijken, en niet een goedkope met een dure.

Johan Bollen
13 mei 2016, 15:39
En ketting zagen over sossen?Echte venten gebruiken peniskokers...zonder temperatuurmeter. Onderbroeken das voor sossen.

non-conformist
13 mei 2016, 15:48
Japanners hadden ook ooit een slechte reputatie qua techniek. De mythe blijft altijd net iets langer hangen dan de feiten.

Maar goed.. Ik hou het toch ook op Stihl voor een kettingzaag. Qua telefoons zit Huawei al bij de top. Minder risico ook dat je je arm eraf belt.

Een Chinees vergelijken met een Jap. Tja, als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Zeg tegen een Jap maar eens dat hij te vergelijken is met een Chinees...

Ik ga je eens een voorbeeldje geven van Chinese techniek : bromfietsen. Die merken stoppen sneller met produceren dan jij je brommertje versleten krijgt. Als er dan wat aan scheelt, kan het je het ding gelijk weggooien omdat er geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn. Ken zo een aantal dealers die zich een container bromfietsen kochten voor de verkoop en een andere container met gloednieuwe brommertjes om te dienen als reserve-onderdelen. Kan je nagaan.

Chinese rommel : bah.

Scherven A. Mok
13 mei 2016, 16:03
Ik gebruik een trol als kettingzaag.

Pandareus
13 mei 2016, 16:14
Een Chinees vergelijken met een Jap. Tja, als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Zeg tegen een Jap maar eens dat hij te vergelijken is met een Chinees...

Ik ga je eens een voorbeeldje geven van Chinese techniek : bromfietsen. Die merken stoppen sneller met produceren dan jij je brommertje versleten krijgt. Als er dan wat aan scheelt, kan het je het ding gelijk weggooien omdat er geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn. Ken zo een aantal dealers die zich een container bromfietsen kochten voor de verkoop en een andere container met gloednieuwe brommertjes om te dienen als reserve-onderdelen. Kan je nagaan.

Chinese rommel : bah.

Dat is zo. Chinese namaak Honda Dax bijvoorbeeld... Totaal waardeloos. Of de chinese klonen van een Vespa scooter... Ongelooflijke brol.

De schoofzak
13 mei 2016, 16:18
kettingzagen zijn voor homo's. Echte venten gebruiken een bijl

Schoofken een simpel wipzaagske.

.

The Paulus Experience
13 mei 2016, 16:35
Ik gebruik een trol als kettingzaag.
Lol

Johan Bollen
13 mei 2016, 16:38
Een Chinees vergelijken met een Jap. Tja, als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Zeg tegen een Jap maar eens dat hij te vergelijken is met een Chinees...Heel wat van de dingen die uit Japan komen worden in China gemaakt. Het is niet dat men in China geen kwaliteit KAN produceren. Het is als consument goed weten wat je koopt. Uiteindelijk speelt de kwaliteit-prijs verhouding een rol. Bv. een tijd geleden met een juwelier gesproken. Een motortje voor de juwelierszaak (voor te polijsten een dergelijke). De Duitsers zitten met een geweldige reputatie, maar je kan maar liefst 10 Chinese verbranden vooraleer je aan de prijs van die Duitse zit. En dat ding moet eigenlijk toch maar gewoon ronddraaien. Je geraakt nooit aan die tien. Ziet er niet zo mooi afgewerkt uit en alles, en als je echt geld te veel hebt koop je die Duitse. Als je op prijs-kwalitiet let koop je de Chinese in dit geval.

Bij een kettingzaag zou ik dat niet doen op dit moment. HEt risico is te groot als er iets misgaat. Dus dan ben je best met professioneel product van een gerenommeerde naam. En dan heb je nog kans dat die in China gemaakt worden. De goedkopere lijnen besteed men precies gemakkelijker uit.

Ik ga je eens een voorbeeldje geven van Chinese techniek : bromfietsen. Die merken stoppen sneller met produceren dan jij je brommertje versleten krijgt. Als er dan wat aan scheelt, kan het je het ding gelijk weggooien omdat er geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn. Ken zo een aantal dealers die zich een container bromfietsen kochten voor de verkoop en een andere container met gloednieuwe brommertjes om te dienen als reserve-onderdelen. Kan je nagaan.Er zijn ook voorbeelden van het omgekeerde hoor. Een prima werkende groothoeklens aan een vierde van de prijs bv.

De evolutie is gelijkaardig aan die in Japan. Je dient gewoon goed uit te kijken wat je koopt en niet veralgemenen.

Chinese rommel : bah.Akkoord als het rommel is. Maar niet alles dat uit China komt is rommel. Daar zitten echte koopjes tussen. Maar een kettingzaag...zelfs al is ze even goed zou ik toch eerder voor een gerenommeerd merk gaan. Dat is een speciaal geval.

De beste drones voor consumenten...DJI...Chinees.

In Bolivia zijn Chinese brommers trouwens wel een succes. Ik zie er regelmatig. Van die merken waar je nooit van gehoord hebt. Misschien omdat men hier minder in een wegwerpmaatschappij zit als in België dat dat wel lukt hier met die Chinezen. Hier repareert men dingen. Reparaties die geen stukken van mensen kosten.

djoebidoebidoe
13 mei 2016, 17:44
onlangs zag ik in de winkel nog een kettingzaag liggen waar op het zaagblad stond: "made in US".

- Alé jong, komt dat uit de VS?
- Het zaagblad wel, ja.

Die vuile truc kende ik nog niet.:-o

kelt
13 mei 2016, 20:01
Het is in ieder geval altijd weer een waar genoegen om te proberen de "Nederlandstalige" teksten te begrijpen op die Chinese verkoops-sites genre Light-in-the-box,Ali-Express en zo voort.

Het kan de lezertjes niet kwalijk genomen worden dat zij per abuis al eens zelfmoordapparaten menen te ontwaren op hun scherm....

noot: 85 dollar lijkt me een heel aanvaardbare prijs voor een 2-taktmotortje,mocht je toevallig "in de markt" zijn voor zo iets.jammer dat je dan al die rare plastieken en metalen onderdelen die men er verder rondom gemonteerd heeft weer moet verwijderen.
Ik denk dat Chinezen GRAAG ingewikkelde verpakkingen maken.. :-)

Dadeemelee
14 mei 2016, 09:53
Een Chinees vergelijken met een Jap. Tja, als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Zeg tegen een Jap maar eens dat hij te vergelijken is met een Chinees...

Ik ga je eens een voorbeeldje geven van Chinese techniek : bromfietsen. Die merken stoppen sneller met produceren dan jij je brommertje versleten krijgt. Als er dan wat aan scheelt, kan het je het ding gelijk weggooien omdat er geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn. Ken zo een aantal dealers die zich een container bromfietsen kochten voor de verkoop en een andere container met gloednieuwe brommertjes om te dienen als reserve-onderdelen. Kan je nagaan.

Chinese rommel : bah.
FYI Apple is Chinees :lol:

Henri1
14 mei 2016, 11:57
http://nl.aliexpress.com/item/52cc-Gasoline-Chainsaw-Wood-Cutter-Chain-Saw-for-cheap-price-and-high-quality/32605916979.html?spm=2114.48010208.4.54.fcpSmt

http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1hs4WLFXXXXaPXpXXxh4dFXXXu/52cc-2-2KW-Gaoline-Kettingzagen-Hout-Cutter-Chinese-Kettingzagen-met-20-bar.jpeg_640x640.jpeg

Das voor janetten.

Een echte man gaat in stijl. Zie: https://thevelvetrocket.com/2008/02/20/le-prince-noir-the-black-prince/

http://img.youtube.com/vi/MS08YlKf9bk/0.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=4HYFe3Ig3wA

maddox
14 mei 2016, 14:45
Heel wat van de dingen die uit Japan komen worden in China gemaakt. Het is niet dat men in China geen kwaliteit KAN produceren.
Men kan zelfs kwaliteit produceren in Iran. Maar da's het punt niet. In China wordt er kwaliteitsmateriaal gemaakt. En het zit overal in.
Het is als consument goed weten wat je koopt. Uiteindelijk speelt de kwaliteit-prijs verhouding een rol. Bv. een tijd geleden met een juwelier gesproken. Een motortje voor de juwelierszaak (voor te polijsten een dergelijke). De Duitsers zitten met een geweldige reputatie, maar je kan maar liefst 10 Chinese verbranden vooraleer je aan de prijs van die Duitse zit. En dat ding moet eigenlijk toch maar gewoon ronddraaien. Je geraakt nooit aan die tien. Ziet er niet zo mooi afgewerkt uit en alles, en als je echt geld te veel hebt koop je die Duitse. Als je op prijs-kwalitiet let koop je de Chinese in dit geval.

Zo'n polijsttrommeltje/molentje maak ik zelf. Ziet er ook niet uit, want ik ga er geen mooi plastieken of blikken bakje rond maken. Maar als de eindgebruiker er geen domme dingen mee doet, is dat goed voor een paar generaties.
Bij een kettingzaag zou ik dat niet doen op dit moment. HEt risico is te groot als er iets misgaat. Dus dan ben je best met professioneel product van een gerenommeerde naam. En dan heb je nog kans dat die in China gemaakt worden. De goedkopere lijnen besteed men precies gemakkelijker uit.
De meest goedkope kettingzaag is even gevaarlijk als de duurste, het hangt vooral van de gebruiker af. Maar ja, de duurste zal 25 extra veiligheidjes hebben waarmee de eindgebruiker iets nonchalanter mag wezen met een in essentie levensgevaarlijk wapen.
De evolutie is gelijkaardig aan die in Japan. Je dient gewoon goed uit te kijken wat je koopt en niet veralgemenen.
Klopt als een bus.
In Bolivia zijn Chinese brommers trouwens wel een succes. Ik zie er regelmatig. Van die merken waar je nooit van gehoord hebt. Misschien omdat men hier minder in een wegwerpmaatschappij zit als in België dat dat wel lukt hier met die Chinezen. Hier repareert men dingen. Reparaties die geen stukken van mensen kosten.

Ah, nu komen we bij de essentie waarom we hier gemakkelijker een product wegwerpen dan het te herstellen.
1 werkuur van een zelfstandige "hersteller" in Blegië is minstens €45 wil die op 50 uur werken per week een leefbaar inkomen halen.
Om die goedkope Chinese brommer als voorbeeld te nemen (€1350 bij een merk dat zich wil profileren op de Belgische markt, KuchSkyteamKuch.).
Stel dat de nokkenas slecht in elkaar geperst was, en die heeft alle lagerpunten uitgesleten.(praktijkvoorbeeld). Resultaat, cilinderkop, kleppen, klepstoters, cilinder en zuiger voor de schroothoop (€0.4 aan schroot). De krukaslagering eveneens om zeep omdat er stukjes metaal mee doorgewerveld zijn.

Het goed demonteren van het motorblokje is 4 uur werk. Diagnose gaat wat vlotter, maar ook weer een uurtje. Opzoeken van de stukken in lastig opgestelde lijsten en het bestellen ervan, lap, weer een uur.
Levertermijn onbekend, van 1 tot 8 weken. Dus de brommer en onderdelen opruimen en opzij zetten en een tijd later de hele operatie herhalen voor het andere werk om deze klus af te werken. Opnieuw een uur, als de plek ervoor is.
We zijn al 8 uur verder, en er is nog niks hersteld, noch rekenen we de kostprijs van de stukken erbij.

Denkt U nu echt dat een hersteller 8u gaat spenderen aan zo'n ding? Die koopt voor €500 een hele nieuwe motor (of minder als die de weg weet), en vervangt die op 2 uur tijd.

Natuurlijk, in verreweggistan, waar werkuren van herstellers gerekend worden in maaltijden per dag is dat een heel ander verhaal.
Daar kan een lokale hersteller een dag of 4 spenderen aan zo'n machine, en er 2 weken eten voor de hele familie uithalen.

non-conformist
14 mei 2016, 20:44
Heel wat van de dingen die uit Japan komen worden in China gemaakt. Het is niet dat men in China geen kwaliteit KAN produceren. Het is als consument goed weten wat je koopt. Uiteindelijk speelt de kwaliteit-prijs verhouding een rol. Bv. een tijd geleden met een juwelier gesproken. Een motortje voor de juwelierszaak (voor te polijsten een dergelijke). De Duitsers zitten met een geweldige reputatie, maar je kan maar liefst 10 Chinese verbranden vooraleer je aan de prijs van die Duitse zit. En dat ding moet eigenlijk toch maar gewoon ronddraaien. Je geraakt nooit aan die tien. Ziet er niet zo mooi afgewerkt uit en alles, en als je echt geld te veel hebt koop je die Duitse. Als je op prijs-kwalitiet let koop je de Chinese in dit geval.

Bij een kettingzaag zou ik dat niet doen op dit moment. HEt risico is te groot als er iets misgaat. Dus dan ben je best met professioneel product van een gerenommeerde naam. En dan heb je nog kans dat die in China gemaakt worden. De goedkopere lijnen besteed men precies gemakkelijker uit.

Er zijn ook voorbeelden van het omgekeerde hoor. Een prima werkende groothoeklens aan een vierde van de prijs bv.

De evolutie is gelijkaardig aan die in Japan. Je dient gewoon goed uit te kijken wat je koopt en niet veralgemenen.

Akkoord als het rommel is. Maar niet alles dat uit China komt is rommel. Daar zitten echte koopjes tussen. Maar een kettingzaag...zelfs al is ze even goed zou ik toch eerder voor een gerenommeerd merk gaan. Dat is een speciaal geval.

De beste drones voor consumenten...DJI...Chinees.

In Bolivia zijn Chinese brommers trouwens wel een succes. Ik zie er regelmatig. Van die merken waar je nooit van gehoord hebt. Misschien omdat men hier minder in een wegwerpmaatschappij zit als in België dat dat wel lukt hier met die Chinezen. Hier repareert men dingen. Reparaties die geen stukken van mensen kosten.

Ik heb me eens laten verleiden om Chinese namaak kogelgewrichten te kopen voor die oldtimer van mij. Na ongeveer 1000 km hadden ze al speling. Waren ongeveer 10x goedkoper dan originele en toch was het een dure zaak omwille van het extra werk....

Succes met je Chinezen

Mambo
14 mei 2016, 21:50
Ik heb me eens laten verleiden om Chinese namaak kogelgewrichten te kopen voor die oldtimer van mij. Na ongeveer 1000 km hadden ze al speling. Waren ongeveer 10x goedkoper dan originele en toch was het een dure zaak omwille van het extra werk....

Succes met je Chinezen

Remblokken idem.
Alhoewel Istanboel de meeste nep onderdelen levert.
In originele verpakking nog wel.

Istanboel het paradijs voor fake en Brol tegelijk.