PDA

View Full Version : Met de auto naar het werk ( in vb Brussel )


Blue Sky
1 juni 2016, 12:56
... en de daaruit voortvloeiende opbouwende frustratie en agressie tot het licht uitgaat visueel uitgelegd.

https://www.youtube.com/watch?v=piPzExBdfIg

Micele
1 juni 2016, 14:14
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2719328/2016/05/30/Onderhandelingen-bij-het-spoor-muurvast-directie-wil-sancties-tegen-wilde-stakers.dhtml

Onderhandelingen bij het spoor muurvast, directie wil sancties tegen wilde stakers

http://static1.hln.be/static/photo/2016/15/6/10/20160530173156/media_xll_8707525.jpg
Einde treinstaking nog niet in zicht

30/05/16 - 17u00 Bron: Belga

UPDATE Een nieuwe vergadering tussen directie en vakbonden bij het spoor heeft geen vooruitgang opgeleverd in het dossier van de kredietdagen. De top van de spoorbedrijven HR Rail, NMBS en Infrabel stellen voor om de wilde stakers te bestraffen met "een strenge vermaning en een afhouding van de premies van 12,5 euro". De directiecomités nemen ten laatste morgen een beslissing. Dat meldt HR Rail, de juridische werkgever van het spoorpersoneel, vanavond. Woensdagochtend is een nieuwe overlegronde gepland, maar een einde van de staking is nog niet in zicht.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2719494/2016/05/31/Waar-je-straks-hinder-kan-verwachten-door-stakingen.dhtml

Hier is hinder van nationale staking het grootst

31/05/16 -

Op de trein hoef je morgen niet te rekenen, de postbedeling zal minimaal zijn en in het onderwijs valt het nog maar te bezien of er morgen wordt gewerkt.

UPDATE Op de trein hoef je vandaag niet te rekenen, de postbedeling is minimaal en in sommige scholen wordt niet gewerkt. We sommen de gevolgen van de staking in de openbare diensten even op en geven een actuele stand van zaken.

TREINVERKEER
Het treinverkeer is zowel nationaal als internationaal zwaar verstoord. De aankondigingsborden zijn slechts voor de helft gevuld. De NMBS zegt alles in het werk te stellen om de hinder zo veel mogelijk te beperken en raadt reizigers aan om de NMBS-informatiekanalen goed te volgen: de website www.detrein.be, de app, de Twitter- en Facebookaccounts en de aankondigingen in de stations. Het spoorbedrijf adviseert daarnaast om alternatieven te zoeken.

Om 9 uur reed in Vlaanderen ongeveer 45 procent van de treinen, iets minder dus dan bij het begin van de ochtendspits, toen dat nog 50 procent was. In Wallonië rijden nagenoeg geen treinen, meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.

https://www.b-europe.com/Reizen/Praktisch/Storingen

Storingen en gewijzigd treinverkeer

Stakingsacties op het Belgische spoor: hinder voor het treinverkeer

Update: woensdag 1 juni, 7u00

Door een stakingsactie van een deel van het Belgische spoorwegpersoneel kan het treinverkeer in België voor een onbepaalde duur verstoord zijn. Deze stakingsactie heeft tot nu toe weinig tot geen impact voor internationale treinen zoals Thalys en Eurostar. Op woensdag 1 juni en donderdag 2 juni rijden er echter geen TGV® Brussel-Frankrijk treinen, en worden er een meerdere Thalys treinen afgeschaft n.a.v. een stakingsactie in Frankrijk (zie hieronder). Afschaffingen blijken bovendien mogelijk voor sommige InterCity of ICE treinen. Hou ook rekening met mogelijke storingen indien u een een aan- en afreistraject in België moet afleggen in aansluiting met uw internationale treinreis.

Het is helaas onmogelijk om de volledige en precieze impact van deze stakingsactie te voorspellen voor elke treinverbinding. we raden u daarom aan om voor uw vertrek onze real-time reisplanners te raadplegen.


http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs/sparen/heb-je-recht-op-loon-als-je-door-een-treinstaking-niet-op-het-werk-geraakt/article-normal-573651.html

Heb je recht op loon als je door een treinstaking niet op het werk geraakt?

Jan Roodhooft
27/05/15 om 12:16 - Bijgewerkt op 28/05/15 om 09:59

Bron: Moneytalk

Vandaag staken enkele treinbestuurders. Wat gebeurt er als je door die staking niet of niet tijdig op het werk geraakt. Heb je dan recht op gewaarborgd loon?

Je gaat elke dag met de trein naar het werk. Die verplaatsing kan een probleem zijn als er een staking is bij de spoorwegen. Misschien raak je dan niet met de trein op het werk. Of je dan recht hebt op een gewaarborgd loon hangt af van de vraag of de staking was aangekondigd.

De staking is aangekondigd

In de pers is uitvoerig verschenen dat er donderdag een staking is. Omdat de staking aangekondigd is mag je niet zomaar rekenen op het openbaar vervoer. Je moet een alternatief vervoersmiddel zoeken (bv. auto, bus, fiets, meerijden met iemand anders, ...).

Je moet naar je werkgever toe kunnen bewijzen dat je voldoende inspanningen deed om je naar het werk te begeven en dat je een alternatief vervoersmiddel gebruikte.

Doe je dat niet en reken je toch op de trein dan heb je, als je te laat of niet op het werk geraakt, geen recht op gewaarborgd loon. Je bent dan wel gerechtvaardigd afwezig en krijgt desgevallend RVA-uitkeringen voor de verloren uren. Hiervoor is de machtiging van het Beheerscomité van de RVA nodig.

Een onaangekondigde actie

Als je trein onverwachts niet rijdt gelden er andere regels. Dit is bijvoorbeeld het geval als er een spontane staking uitbrak bij het spoor. Als je dan niet op het werk geraakt, heb je wel recht op gewaarborgd loon.

Zoek een alternatief

Je kan natuurlijk ook, als de werkorganisatie het toelaat, aan je werkgever vragen om nu donderdag een dag vakantie of inhaalrust te mogen nemen. Of je kan als je werkgever het daarmee eens is van thuis uit werken. Je moet dan niet op zoek gaan naar een alternatief vervoersmiddel. (JR)

- - - - -

maddox
1 juni 2016, 14:18
Gelukkig dat de Blegische wapenwet alleen wapens toelaat voor criminelen , niet voor gefrustreerde burgers.

Maar ja, het is een geniale film.

PORSCHE
1 juni 2016, 15:05
Wie meer dan 10-20 kilometer van zijn huis werkt = eigen schuld, dikke bult. Ik blijf het zeggen : urenlang in de file naar vb. Brussel gaan staan om iets meer te kunnen verdienen dan in een lokaal bedrijf in eigen regio. Geen medelijden mee. Laat de treinen maar plat liggen en laat het verkeer maar in de soep draaien.

Gewoon zalig :drinking:

Patrick M.
1 juni 2016, 21:04
Wie meer dan 10-20 kilometer van zijn huis werkt = eigen schuld, dikke bult. Ik blijf het zeggen : urenlang in de file naar vb. Brussel gaan staan om iets meer te kunnen verdienen dan in een lokaal bedrijf in eigen regio. Geen medelijden mee. Laat de treinen maar plat liggen en laat het verkeer maar in de soep draaien.

Gewoon zalig :drinking:

Plan trekken, dat ben ik al 39 jaar aan het doen.
Eerst 1 jaar in Brussel gewerkt en daarna 9 jaren in Antwerpen.
En nu al 29 jaren korter bij huis en ik moet ook ervoor zorgen dat ik op mijn werk geraak.
Voor iedereen hetzelfde.

sepper
1 juni 2016, 21:29
Plan trekken, dat ben ik al 39 jaar aan het doen.
Eerst 1 jaar in Brussel gewerkt en daarna 9 jaren in Antwerpen.
En nu al 29 jaren korter bij huis en ik moet ook ervoor zorgen dat ik op mijn werk geraak.
Voor iedereen hetzelfde.

Neen, niet voor iedereen hetzelfde. Jij hebt een 36-urenweek en krijgt compensatiedagen als je ziek bent of verlof neemt.

Libro
1 juni 2016, 22:54
Wie meer dan 10-20 kilometer van zijn huis werkt = eigen schuld, dikke bult. Ik blijf het zeggen : urenlang in de file naar vb. Brussel gaan staan om iets meer te kunnen verdienen dan in een lokaal bedrijf in eigen regio. Geen medelijden mee. Laat de treinen maar plat liggen en laat het verkeer maar in de soep draaien.

Gewoon zalig :drinking:

Een man moet zijn sluipwegen kennen. Ik ben sneller met de auto dan met de trein in Brussel maar als er dan nauwelijks openbaar vervoer rijdt...

Patrick M.
2 juni 2016, 11:39
Neen, niet voor iedereen hetzelfde. Jij hebt een 36-urenweek en krijgt compensatiedagen als je ziek bent of verlof neemt.

Neen, ik heb een 40 urenweek en regelmatig een 56 urenweek.
Daarom dat ik zoveel dagen achter sta.

Skobelev
2 juni 2016, 11:44
Plan trekken, dat ben ik al 39 jaar aan het doen.
Eerst 1 jaar in Brussel gewerkt en daarna 9 jaren in Antwerpen.
En nu al 29 jaren korter bij huis en ik moet ook ervoor zorgen dat ik op mijn werk geraak.
Voor iedereen hetzelfde.

Inderdaad, ik ga naar Brussel en om de file te vermijden vertrek ik thuis om kwart na vijf...op een half uurtje ter plekke, 40km. ;-)

araneus
9 juni 2016, 18:57
Ik moet dagelijks heel Brussel voorbij, ritje Mechelen - Halle. Dan kan je kiezen de binnenring of de buitenring, in afstand scheelt het niet zo veel.
Eerst heb ik het een half jaar met de trein geprobeerd. Vuile treinen, volle treinen, veel staking, veel vertraging, onduidelijke communicatie en eigenlijk te duur! Van deur tot deur deed ik er met de trein 1u10 min over (moest daar nog een stukje stappen). Met de auto doe je er normaal gesproken even lang over en heb je de flexibiliteit om op elk moment te kunnen vertrekken (er is maar één rechtstreekse trein per uur).
Sinds einde februari heb ik een moto gekocht en doe ik datzelfde traject op 40 min. Met de trein zit ik al langer in de trein zelf! Bij extreme file, diegene waar je er met de auto 2u of langer over doet, kost het me 50 min, zonder file net iets meer dan 35 min. Een goed motorpak houd je droog, ook in stortbuien.
Sinds de aankoop heb ik 63 ritten met de moto gemaakt en slechts 3 met de auto (1x ijzel, 2x moto in garage). Er staan nu meer dan 7 500 km op de moto en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Bovendien is het fiscaal nog interessant ook!

Blue Sky
9 juni 2016, 20:35
Ik moet dagelijks heel Brussel voorbij, ritje Mechelen - Halle. Dan kan je kiezen de binnenring of de buitenring, in afstand scheelt het niet zo veel.
Eerst heb ik het een half jaar met de trein geprobeerd. Vuile treinen, volle treinen, veel staking, veel vertraging, onduidelijke communicatie en eigenlijk te duur! Van deur tot deur deed ik er met de trein 1u10 min over (moest daar nog een stukje stappen). Met de auto doe je er normaal gesproken even lang over en heb je de flexibiliteit om op elk moment te kunnen vertrekken (er is maar één rechtstreekse trein per uur).
Sinds einde februari heb ik een moto gekocht en doe ik datzelfde traject op 40 min. Met de trein zit ik al langer in de trein zelf! Bij extreme file, diegene waar je er met de auto 2u of langer over doet, kost het me 50 min, zonder file net iets meer dan 35 min. Een goed motorpak houd je droog, ook in stortbuien.
Sinds de aankoop heb ik 63 ritten met de moto gemaakt en slechts 3 met de auto (1x ijzel, 2x moto in garage). Er staan nu meer dan 7 500 km op de moto en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Bovendien is het fiscaal nog interessant ook!

De motorfiets is inderdaad veel flexibeler dan de auto. Enige valabele reden om niet met de motorfiets te gaan is de veiligheid, zeker als je ziet hoe de mensen tegenwoordig rijden en hoe dat in de negatieve zin evolueert met bellen achter het stuur, richtingaanwijzers niet gebruiken, geen voorrang verlenen, wilde maneuvers enz. Een motorrijder is erg kwetsbaar.

Ik weet niet hoe u dit als motorrijder ervaart, maar vele automobilisten ( dei zich enkel en alleen met de auto verplaatsen ) beschouwen zwakke weggebruikers hetzelfde als andere automobilisten en snijden ze dus de pas af, vlammen ze aan volle snelheid rakelings voorbij enz. Bijzonder dom en gevaarlijk natuurlijk, maar veel heeft te maken met hun bijzonder beperkte kijk doordat ze zich steeds en louter met de auto verplaatsen daar waar mensen die bijvoorbeeld met motorfiets, auto en fiets rijden een veel verkeersinzicht en situaties ook veel beter kunnen inschatten.

Zucht
9 juni 2016, 20:45
Ik denk dat je gewoon mensen hebt die vooruitzien in het verkeer en in het geval er twijfel is over wat een ander zal doen, voor de voorzichtige optie kiezen. En daarnaast degenen die zich alleen op de baan wanen. Die heb je zowel bij auto's motors, fietsers, en ook voetgangers.
Nog net een motor vanachter op een auto zien knallen, omdat de auto stopte voor mensen die overstaken op een zebrapad en die motor hing op een meter of zo achter de auto, en keek blijkbaar niet naar wat er verder allemaal gebeurde in de straat.
Nu in dit geval was hijzelf de meest gestrafte van de affaire.

PORSCHE
9 juni 2016, 23:58
De motorfiets is inderdaad veel flexibeler dan de auto. Enige valabele reden om niet met de motorfiets te gaan is de veiligheid, zeker als je ziet hoe de mensen tegenwoordig rijden en hoe dat in de negatieve zin evolueert met bellen achter het stuur, richtingaanwijzers niet gebruiken, geen voorrang verlenen, wilde maneuvers enz. Een motorrijder is erg kwetsbaar.

Ik weet niet hoe u dit als motorrijder ervaart, maar vele automobilisten ( dei zich enkel en alleen met de auto verplaatsen ) beschouwen zwakke weggebruikers hetzelfde als andere automobilisten en snijden ze dus de pas af, vlammen ze aan volle snelheid rakelings voorbij enz. Bijzonder dom en gevaarlijk natuurlijk, maar veel heeft te maken met hun bijzonder beperkte kijk doordat ze zich steeds en louter met de auto verplaatsen daar waar mensen die bijvoorbeeld met motorfiets, auto en fiets rijden een veel verkeersinzicht en situaties ook veel beter kunnen inschatten.Ik ben dus dom :D Want een motofiets heeft in mijn ogen niet meer rechten dan een auto. Dus als ze willen voorbijgaan dan doen ze dat maar. Maar ik wijk geen centimeter uit. Ook niet als ze als tegenligger trager rijdend verkeer willen voorbij gaan. Ik ga niet rechts op een fietspad rijden om mijnheer met de moto door te laten. Gelukkig kom ik niet veel moto's tegen want anders zouden er al veel ongevallen zijn gebeurd :D

PORSCHE
10 juni 2016, 00:00
Ik denk dat je gewoon mensen hebt die vooruitzien in het verkeer en in het geval er twijfel is over wat een ander zal doen, voor de voorzichtige optie kiezen. En daarnaast degenen die zich alleen op de baan wanen. Die heb je zowel bij auto's motors, fietsers, en ook voetgangers.
Nog net een motor vanachter op een auto zien knallen, omdat de auto stopte voor mensen die overstaken op een zebrapad en die motor hing op een meter of zo achter de auto, en keek blijkbaar niet naar wat er verder allemaal gebeurde in de straat.
Nu in dit geval was hijzelf de meest gestrafte van de affaire.
Ergste dat er is. Een motorijder links achteraan tegen de bumper klevend. Dat is puur provoceren en werkt als een rode lap bij ene stier. Dan geef ik eerst gas en dan op de rem. Die doen dat geen tweede keer meer :D

Blue Sky
10 juni 2016, 08:44
Ik ben dus dom :D Want een motofiets heeft in mijn ogen niet meer rechten dan een auto. Dus als ze willen voorbijgaan dan doen ze dat maar. Maar ik wijk geen centimeter uit. Ook niet als ze als tegenligger trager rijdend verkeer willen voorbij gaan. Ik ga niet rechts op een fietspad rijden om mijnheer met de moto door te laten. Gelukkig kom ik niet veel moto's tegen want anders zouden er al veel ongevallen zijn gebeurd :D

Tot wanneer er eens een dodelijk slachtoffer valt, dan gaan de poppen aan het dansen.

Patrick M.
10 juni 2016, 11:14
Ik moet dagelijks heel Brussel voorbij, ritje Mechelen - Halle. Dan kan je kiezen de binnenring of de buitenring, in afstand scheelt het niet zo veel.
Eerst heb ik het een half jaar met de trein geprobeerd. Vuile treinen, volle treinen, veel staking, veel vertraging, onduidelijke communicatie en eigenlijk te duur! Van deur tot deur deed ik er met de trein 1u10 min over (moest daar nog een stukje stappen). Met de auto doe je er normaal gesproken even lang over en heb je de flexibiliteit om op elk moment te kunnen vertrekken (er is maar één rechtstreekse trein per uur).
Sinds einde februari heb ik een moto gekocht en doe ik datzelfde traject op 40 min. Met de trein zit ik al langer in de trein zelf! Bij extreme file, diegene waar je er met de auto 2u of langer over doet, kost het me 50 min, zonder file net iets meer dan 35 min. Een goed motorpak houd je droog, ook in stortbuien.
Sinds de aankoop heb ik 63 ritten met de moto gemaakt en slechts 3 met de auto (1x ijzel, 2x moto in garage). Er staan nu meer dan 7 500 km op de moto en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Bovendien is het fiscaal nog interessant ook!

Goede aankoop, ik wens u als mede motorijder veel veilige kilometers toe.

PORSCHE
10 juni 2016, 12:31
Tot wanneer er eens een dodelijk slachtoffer valt, dan gaan de poppen aan het dansen.Waarom? De dashcam voor- en achteraan registreert alles mooi. En als de beelden twijfel geven dan gebruik ik ze niet. De dashcams zijn heel discreet ingebouwd en niet zichtbaar.

Moet IK opzij gaan omdat MIJNHEER -ik wil een sportwagen maar kan geen betalen en koop een moto- BROMMERKE langs wil gaan? Moet IK op een fietspad of tegen een vangrail gaan rijden? Moet IK ruimte maken voor MIJNHEER BROMMERKE? Ik dacht het niet!

Dus laat de poppen dan maar dansen. Ooit al eens meegemaakt en brommerke lag met verbrijzeld been op de grond. DE politie kwam er bij en ik ben toen volledig in mijn recht gesteld. Brommermans zal geen tweede keer meer gaan bumperkleven, hij heeft lang genoeg moeten revalideren :D

Johan Daelemans
10 juni 2016, 12:38
Wie meer dan 10-20 kilometer van zijn huis werkt = eigen schuld, dikke bult.

VDAB/RVA sturen u zonder verpinken naar een werkplek binnen een straal van 60 km. Zelf deeltijds en zonder kilometervergoeding als het paritair comité dat zo heeft voorzien. Niks eigen schuld dikke bult ...
Weigeren? De deuren van het OCMW staan wijd open.

Neveneffect? Hoe zou het toch komen dat onze wegen dichtzitten?

Johan Daelemans
10 juni 2016, 12:40
Voor iedereen hetzelfde.

Dezelfde job, hetzelfde loon en dezelfde baas ook?

Johan Daelemans
10 juni 2016, 12:43
Inderdaad, ik ga naar Brussel en om de file te vermijden vertrek ik thuis om kwart na vijf...op een half uurtje ter plekke, 40km. ;-)

Wat doe je ondertussen in Brussel tijdens die 2 uur alvorens je winkel/kantoor opengaat?

PORSCHE
10 juni 2016, 12:45
VDAB/RVA sturen u zonder verpinken naar een werkplek binnen een straal van 60 km. Zelf deeltijds en zonder kilometervergoeding als het paritair comité dat zo heeft voorzien. Niks eigen schuld dikke bult ...
Weigeren? De deuren van het OCMW staan wijd open.

Neveneffect? Hoe zou het toch komen dat onze wegen dichtzitten?Dat is het grote probleem van heel die sociale zekerheid en zeker met een OCMW. Stop eens met het bepamperen van mensen en stop dus met dat levenslang sociaal vangnet. En zeker het OCMW. Een OCMW is een bodemloze put dus dat systeem had zelfs nooit mogen bestaan.

Iemand die elke dag 60 kilometer moet pendelen is verkeerd bezig. Is er geen werk in eigen regio? Ze zouden het woon-werkverkeer zwaar moeten gaan belasten. Maar misschien dat er ooit een hoge kilometerheffing komt en mensen dan eens echt gaan nadenken.

Dus ja eigen schuld dikke bult!!! Geen medelijden met dergelijke personen.

Johan Daelemans
10 juni 2016, 12:47
Ik denk dat je gewoon mensen hebt die vooruitzien in het verkeer en in het geval er twijfel is over wat een ander zal doen, voor de voorzichtige optie kiezen.

Zo overleef je (en je motorfiets) 33 jaar op de openbare weg.

Johan Daelemans
10 juni 2016, 12:50
Ergste dat er is. Een motorijder links achteraan tegen de bumper klevend. Dat is puur provoceren en werkt als een rode lap bij ene stier. Dan geef ik eerst gas en dan op de rem. Die doen dat geen tweede keer meer :D

Ofwel ben je wegens je leeftijd aan nog geen rijbewijs toe, ofwel zit er serieus wat verkeerd met jou.

PORSCHE
10 juni 2016, 12:54
Dus provoceren en links bumperkleven mag volgens jou? Raar instelling. Of typisch voor mensen met een moto. Die denken nogal snel dat ze snelle Johnny zijn en alles mogen. De tijd dat mensen opzij gaan vermindert meer en meer. De wegen zijn voor wagens gemaakt en de moto's MOGEN er ook gebruik van maken.

Johan Daelemans
10 juni 2016, 13:06
Is er geen werk in eigen regio?

Wat denk je zelf?

Werkende bevolking België 4.500.000
Uitkering gerechtigde werklozen 420.000
Niet uitkering gerechtigde werklozen/ inactieve bevolking 2.360.000

Deze cijfers gaan over de groep van 15 tot 64 jaar.

Over het aantal vacatures lijken de cijfers me niet echt accuraat gezien één vacature mogelijk door 10 interimkantoren afzonderlijk kan worden geplaatst.
Zou een schatting van 50.000 vacatures er ver naast zitten?

Johan Daelemans
10 juni 2016, 13:13
Dus provoceren en links bumperkleven mag volgens jou? Raar instelling. Of typisch voor mensen met een moto. Die denken nogal snel dat ze snelle Johnny zijn en alles mogen. De tijd dat mensen opzij gaan vermindert meer en meer. De wegen zijn voor wagens gemaakt en de moto's MOGEN er ook gebruik van maken.

Jij verdedigt hier openlijk een poging tot doodslag.
Opzettelijk handelingen verrichten die tot doel hebben iemand lichamelijk schade te berokkenen met in het slechtste geval de dood tot gevolg.

Indien je van oordeel bent dat je recht hebt om iedereen van de baan te rijden die te dicht in de buurt komt dan zit je fout.

PORSCHE
10 juni 2016, 13:19
Zwak verweer. Zo kan ik het ook. Een motorijder die links achter een bumper kleeft is ook een poging tot doodslag. Want hij provoceert en intimideert de wagenbestuurde en lokt ook een ongeluk uit. Of de tegenligger naar rechts laten gaan -of op hun rijden- is ook poging tot doodslag. Want dan moet de wagen op vb. een fietspad. En wat als daar dan een fiets rijdt? En zo kan ik pagina's vol gaan schrijven.

Als motorijders nu eens manieren leerden? Dat zou al veel verhelpen. Maar dat zal nooit gebeuren. En we kunnen hier dagenlang over zeveren. Je hebt twee soorten : wagen- en motorijders en ze zullen elkaar nooit begrijpen.

Maar ik moet niet naar Brussel rijden. IK ben niet zo een zot die dagelijks in de file gaat staan of kamikazetoestanden met een moto moet doen. Laat het plebs maar gaan aanschuiven :D

Johan Daelemans
10 juni 2016, 13:23
Zwak verweer. Zo kan ik het ook. Een motorijder die links achter een bumper kleeft is ook een poging tot doodslag. Want hij provoceert en intimideert de wagenbestuurde en lokt ook een ongeluk uit.

Hoe dan?

Johan Daelemans
10 juni 2016, 13:31
Je hebt twee soorten : wagen- en motorijders en ze zullen elkaar nooit begrijpen.

Raar, ik rij al sinds ik me kan herinneren met beide.
Respect voor de andere weggebruiker is voor mij een logica die niet onderuit te halen is. En dan hoort daarbij ook respect voor de weggebruiker die mogelijk een fout maakt op voorwaarde dat het geen bewuste daad is.

Ik heb dit al eens aangehaald, je kan meer openbare weg opeisen dan je toekomt, je kan net dat stukje openbare weg gebruiken waar je recht op hebt en je kan ook een beetje openbare weg 'weggeven' als het ten goede komt van de verkeersveiligheid.

Wie van deze 3 chauffeurs gaat het langste leven denk je?
Maakt niet uit of het met een fiets, een motor, een wagen of vrachtwagen is dat die man rond rijdt.