PDA

View Full Version : Nature vs nurture, wat denken jullie? Thx


bembem
4 juni 2016, 21:03
Het was reeds een tijdje geleden dat de tranen over m'n wangen biggelden na het zien van een docu, ja ik klink melig maar het doet iets met een mens i.e. de man op het einde van onderstaande reportage -> Nadat z'n vrouw overleed en hij aan het sukkelen was werd z'n tweeling geplaatst door de kinderbescherming, niet dat er imo te beschermen viel, ze waren volgens mij beter af geweest bij hem, zelfs de documaker beweert dit ..

Die 'Marc' zou denk ik sowieso slecht uitgedraaid zijn want hij vertoonde toen al kenmerken van sociopathie doch had ie misschien nog al z'n tanden gehad als men zich niet was komen bemoeien. Nature vs nurture: het is steeds een wisselwerking.

https://www.youtube.com/watch?v=iqMRoGBxegE

Discuss pls, thx :-)

Mindset
4 juni 2016, 22:43
Het was reeds een tijdje geleden dat de tranen over m'n wangen biggelden na het zien van een docu, ja ik klink melig maar het doet iets met een mens i.e. de man op het einde van onderstaande reportage -> Nadat z'n vrouw overleed en hij aan het sukkelen was werd z'n tweeling geplaatst door de kinderbescherming, niet dat er imo te beschermen viel, ze waren volgens mij beter af geweest bij hem, zelfs de documaker beweert dit ..

Die 'Marc' zou denk ik sowieso slecht uitgedraaid zijn want hij vertoonde toen al kenmerken van sociopathie doch had ie misschien nog al z'n tanden gehad als men zich niet was komen bemoeien. Nature vs nurture: het is steeds een wisselwerking.

https://www.youtube.com/watch?v=iqMRoGBxegE

Discuss pls, thx :-)

het is steeds een wisselwerking.

Peche
4 juni 2016, 22:47
Nurture is de oorzaak. Ik heb genoeg voorbeelden rond me heen die zich repressief verzetten tegen de natuur van hun kind.
Of maar alles toegeven en niet doorhebben met welke invloeden hun kind zich bezig houdt. Later wijzen ze (ouders) dan oorzaken buiten zichzelf aan om toch maar niet op hun opvoeding aangesproken te worden.

Nature is divers, maar waarom nurturen we iedereen naar hetzelfde?

Hoewel sommige wel degelijk als psychopaat geboren worden, maar welke nurture krijgen die mensen daar dikwijls bij? De meeste hebben niet door psychopaat te zijn als ze goed opgevoed zijn met normen en waarden.

Mindset
4 juni 2016, 22:49
Nurture is de oorzaak. Ik heb genoeg voorbeelden rond me heen die zich repressief verzetten tegen de natuur van hun kind.
Of maar alles toegeven en niet doorhebben met welke invloeden hun kind zich bezig houdt. Later wijzen ze (ouders) dan oorzaken buiten zichzelf aan om toch maar niet op hun opvoeding aangesproken te worden.

Nature is divers, maar waarom nurturen we iedereen naar hetzelfde?

Hoewel sommige wel degelijk als psychopaat geboren worden, maar welke nurture krijgen die mensen daar dikwijls bij? De meeste hebben niet door psychopaat te zijn als ze goed opgevoed zijn met normen en waarden.

ES (nature, driften), EGO, SUPEREGO (nurture, regels)?

Peche
4 juni 2016, 22:50
Mijn nature (adhd autisme) is heel moeilijk om mee te leven. Ik heb soms een drukte in mijn hoofd die obsessief opgaat in materie. Allez ja "soms" :oops:
Maar het is mijn nurture die mij tegen muren deed aan botsen, door mijn nature tolereerde ze veel van mijn gedrag op jobs bv. Maar mijn nurture heeft me wel degelijk misvormd... Ik was beïnvloedbaar en nam waanzin voor realiteit.
Gevolg? Ik stond op de rand van ...

Peche
4 juni 2016, 22:51
ES (nature, driften), EGO, SUPEREGO (nurture, regels)?

opvoeding vs genetica :)

Peche
5 juni 2016, 14:38
Ik wil daar nog aan toevoegen dat uw nature eigenlijk uw beste nurture is.
Nurture is vevangbaar, en misleidend.
Nature zat er van geboorte in en laat dat maar lekker de vrije gang gaan zonder bij alles stil te staan.
En wijzen ze U na? Wijs gewoon uwe vette middelste vinger terug....

Peche
5 juni 2016, 14:39
dbbl

Peche
5 juni 2016, 14:40
Want waar komen al deze kwalen vandaan in onze maatschappij?
Nurture of nature? Nurture maakt ons hetzelfde, terwijl onze sterkte in onze verschillen huizen.