PDA

View Full Version : Waarom zijn veel Belgen ongelukkig?


Pagina's : [1] 2

Eurosceptic
5 juni 2016, 23:30
1 op 8 Belgen slikt dagelijks antidepressiva, las ik laatst in een artikel. Verbazend, aangezien we het hier financieel beter stellen dan ruim 90% van de wereldpopulatie.
Ik reis veel en irriteer me aan het verschil in de manier waarop Belgen in het leven staan, vergeleken met armere werelddelen waar mensen WEL gelukkig zijn.

Hoe komt dit?
Ik merk dat velen het niet nodig vinden om 's ochtends goeiedag te zeggen tegen collega's. Dat Belgen vaak slecht gezind zijn en weinig behulpzaam tov anderen. Bij mijn vader op het werk is dat een groot probleem.

Werken we te hard? Of zijn de maatschappelijke verwachtingen te hoog? (mooie auto en een groot huis zijn vanzelfsprekend) Zijn we ongelukkig met onze relatie?

Na een grote reis heb ik een reünie gehouden met ex medestudenten. Ik heb de indruk dat bijna iedereen geleefd wordt door hun werk, dagelijks veel te vroeg op moet staan om toch maar die zware hypotheek af te betalen.
Niet helemaal gelukkig in hun relatie, maar om 1000 redenen gaan ze er toch mee verder.

Er is steeds meer druk op me om voor zo'n leven te kiezen, maar mijn hart zegt nee

Peche
5 juni 2016, 23:57
Er is zo weinig kleur in dit land, alles is van beton en grijs.
We zijn met teveel op elkaar gedwongen.
Mensen worden bij iedere nieuwe regering opnieuw gekloot en krijgen nooit waarop ze stemmen.
De multicul.
Ons wegennet.
Gebruik van verdovende middelen zoals alcohol.
Slechte voeding, te weinig tijd.
Te weinig vitamine D productie.

Ik ben van mening dat ze eerst bloed moeten trekken, nagaan of je wel alle vitaminen hebt, alvorens ze anti depresiva schrijven.

Toen ik mijn vitamine D aanvulde was ik een herboren mens.

Eurosceptic
6 juni 2016, 00:13
Er is zo weinig kleur in dit land, alles is van beton en grijs.
We zijn met teveel op elkaar gedwongen.
Mensen worden bij iedere nieuwe regering opnieuw gekloot en krijgen nooit waarop ze stemmen.
De multicul.
Ons wegennet.
Gebruik van verdovende middelen zoals alcohol.
Slechte voeding, te weinig tijd.
Te weinig vitamine D productie.

Ik ben van mening dat ze eerst bloed moeten trekken, nagaan of je wel alle vitaminen hebt, alvorens ze anti depresiva schrijven.

Toen ik mijn vitamine D aanvulde was ik een herboren mens.

Die Vitamine D verklaart waarom bvb Zuiderse types veel positiever in het leven staan dan wij, terwijl ze het met veel minder moeten stellen. Dat in combinatie met de multicul maakt dat ik in Belgie geen toekomst zie. Ik heb enkele ervaringen qua werk en stage met mensen die zo negatief waren dat ik erin werd meegesleurd.

Gelukkig zijn is voor mij het hoogste goed in het leven, en de doorsnee Belg slaagt er niet in

Peche
6 juni 2016, 00:19
Zeker weten. Arabieren hebben het te danken aan het vele koriander eten (en de zon).
De pijnappelklier is de fabriek die al uw emoties stuurt. Koriander speelt daar goed op in.

In BE is ook geen toekomst meer.
Als Europa niet doet wat moet gaan we over de lange termijn onder. En dat besef zit er goed ingebakken bij ons, daarom dat we zo depressief worden.
Het vooruitzicht is een islamiserend Europa.
En wij Europeanen waren zo trots op ons vrije Europa, de vrijheid heeft ons ons continent gekost.
Je zou voor minder depressief worden he? :)

Peche
6 juni 2016, 00:21
Om U echt goed te voelen door eten moet je eens de Vietnamese keuken proberen.
Die hebben voor elke kwaal een gerecht. Van hoofdpijn tot depressie.

TV-verslaafde
6 juni 2016, 00:26
Die Vitamine D verklaart waarom bvb Zuiderse types veel positiever in het leven staan dan wij, terwijl ze het met veel minder moeten stellen. Dat in combinatie met de multicul maakt dat ik in Belgie geen toekomst zie. Ik heb enkele ervaringen qua werk en stage met mensen die zo negatief waren dat ik erin werd meegesleurd.

Gelukkig zijn is voor mij het hoogste goed in het leven, en de doorsnee Belg slaagt er niet in

Je moet eerst afzien en dan weet je pas wat geluk is. Dat is de eeuwige dualiteit in het leven. Veel mensen willen gewoon gelukkig en perfect zijn en het afzien overslaan zo werkt het niet volgens mij. Iedereen moet zichzelf confronteren met zijn demonen.

Peche
6 juni 2016, 00:31
Niet iedereen doet zichzelf demonen aan.
Soms spelen externe factoren parten.
Weet je wat ook veel parten speelt bij depressies? Verwachtingen.
Mensen verwachten teveel en dan is het niet zoals men verwacht had.
Verwacht niets en alles is compleet.

PORSCHE
6 juni 2016, 00:37
Belgen zijn nu eenmaal een zagersvolk dat liever depressief is dan iets van zijn leven maakt. Wie ongelukkig is moet er iets aan doen. EN HET ZELF DOEN! Les 1 : denk alleen aan jezelf en je eigen geluk. Stel je doelen op en probeer doe op alle mogelijke manieren te halen. Iemand anders verder helpen geeft misschien even een goed gevoel maar daarna heb je er geen zak aan. Dus wat meer egoistisch zijn kan geen kwaad ;)

SDX
6 juni 2016, 01:00
't Kutweer?

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 08:31
Er is zo weinig kleur in dit land, alles is van beton en grijs.
We zijn met teveel op elkaar gedwongen.
Mensen worden bij iedere nieuwe regering opnieuw gekloot en krijgen nooit waarop ze stemmen.
De multicul.
Ons wegennet.
Gebruik van verdovende middelen zoals alcohol.
Slechte voeding, te weinig tijd.
Te weinig vitamine D productie.

Ik ben van mening dat ze eerst bloed moeten trekken, nagaan of je wel alle vitaminen hebt, alvorens ze anti depresiva schrijven.

Toen ik mijn vitamine D aanvulde was ik een herboren mens.

Daar duwt de schoen bij velen naar het schijnt,

Peche
6 juni 2016, 08:37
Daarom dat mensen uit de grootsteden trekken. Dat schoentje wringt te neig.
Ik word depressief van het stadsleven en ga migreren naar de kust.
Het zal niet Oostende zijn, want daar zit het ook tsjokvol illeganezen.

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 08:37
Belgen zijn nu eenmaal een zagersvolk dat liever depressief is dan iets van zijn leven maakt. Wie ongelukkig is moet er iets aan doen. EN HET ZELF DOEN! Les 1 : denk alleen aan jezelf en je eigen geluk. Stel je doelen op en probeer doe op alle mogelijke manieren te halen. Iemand anders verder helpen geeft misschien even een goed gevoel maar daarna heb je er geen zak aan. Dus wat meer egoistisch zijn kan geen kwaad ;)

Jaja ik ben een echte egoist en dan nog .... die stomme reclame op TV maakt mij gewoon zot. Altijd die kunstmatige multiculturele lachende mensen ... het is gewoon in elkaar gefoefeld .. van zo moet het " zijn


bende simple natuurverkrachters,

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 08:39
Daarom dat mensen uit de grootsteden trekken. Dat schoentje wringt te neig.
Ik word depressief van het stadsleven en ga migreren naar de kust.
Het zal niet Oostende zijn, want daar zit het ook tsjokvol illeganezen.

De kust .. hm , Franse of Nederlandse heeft meer ruimte...

GandalftheGrey
6 juni 2016, 09:37
Als materialisme en succesvol zijn voor de ogen van een ander het hoogste goed zijn, als falen geen toegelaten optie is, als kinderen van meet af aan ingeprent krijgen dat ze nooit een verliezer kunnen zijn maar wel laatste winnaar, als mensen zich wanhopig vastklampen aan een onveranderlijk geachte maatschappij, ...

Het aantal gevallen van effectieve suïcide en pogingen tot stijgt onrustwekkend. Ook, en misschien vooral, bij onze jongeren. Een afgesprongen eerste liefde blijkt voor sommigen een voldoende sterke aanleiding te zijn om er een einde aan te maken voor hun 18de levensjaar. Zelfs een 'neen' van vader of moeder op een fait divers drijft sommige kinderen tot wanhoopsdaden.

Zelfs deze feitelijke evolutie vaststellen is deprimerend.

GandalftheGrey
6 juni 2016, 09:40
Zeker weten. Arabieren hebben het te danken aan het vele koriander eten (en de zon).
De pijnappelklier is de fabriek die al uw emoties stuurt. Koriander speelt daar goed op in.

In BE is ook geen toekomst meer.
Als Europa niet doet wat moet gaan we over de lange termijn onder. En dat besef zit er goed ingebakken bij ons, daarom dat we zo depressief worden.
Het vooruitzicht is een islamiserend Europa.
En wij Europeanen waren zo trots op ons vrije Europa, de vrijheid heeft ons ons continent gekost.
Je zou voor minder depressief worden he? :)


En dat is ons grootste probleem denk je? Daar worden we met z'n allen depressief van?

Really?

Marie van de koster
6 juni 2016, 09:47
't Kutweer?

Maar allee! De zon schijnt, de lucht is hemelsblauw en wolkenloos.
En de afgelopen dagen hebben we voldoende regen gehad om de watervoorraden aan te vullen.
Klagen over het weer? Belachelijk!

GandalftheGrey
6 juni 2016, 09:51
Maar allee! De zon schijnt, de lucht is hemelsblauw en wolkenloos.
En de afgelopen dagen hebben we voldoende regen gehad om de watervoorraden aan te vullen.
Klagen over het weer? Belachelijk!

Hoge vochtigheidsgraad.
Lijkt me eerder wishfull thinking van SDX.:-)

Marie van de koster
6 juni 2016, 09:54
Jaja ik ben een echte egoist en dan nog .... die stomme reclame op TV maakt mij gewoon zot. Altijd die kunstmatige multiculturele lachende mensen ... het is gewoon in elkaar gefoefeld .. van zo moet het " zijn


bende simple natuurverkrachters,

Dat klopt, de reclame lijkt wel als enige doel te hebben de mensen de grond in te boren.
Knappe, slanke, opgetutte vrouwen en proper, afgeborstelde, sportieve mannen die van alles aanprijzen dat ik niet kan betalen. Kinderen die alleen maar zagen als de bus Dreft niet vlug genoeg op is.
Reclame maakt mensen ontevreden. Daarom dat ik vermijd er naar te kijken. Het lukt niet altijd maar ik doe mijn best ;-)

Marie van de koster
6 juni 2016, 09:55
En dat is ons grootste probleem denk je? Daar worden we met z'n allen depressief van?

Really?

Ik vind dat een enorm probleem.

SDX
6 juni 2016, 09:57
Maar allee! De zon schijnt, de lucht is hemelsblauw en wolkenloos.
En de afgelopen dagen hebben we voldoende regen gehad om de watervoorraden aan te vullen.
Klagen over het weer? Belachelijk!

Ik heb niet te klagen over 't weer.
't Was maar 'n vraag, omdat ik elke dag jullie weerbericht kijk op TV, ik zie nauwelijks wat anders dan wolken, regen & temperaturen om te huilen.
Je zou voor minder depri worden.

Grijze lucht, grijze mensen met grijze kleren, grijze gezichten...alles grijs.

Peche
6 juni 2016, 09:58
En dat is ons grootste probleem denk je? Daar worden we met z'n allen depressief van?

Really?

Met zijn allen niet. Veel mensen wel. Vooral de autochtonen uit de grootsteden.
Het is een groeiend cijfer, zoals U kon merken op dit board.

SDX
6 juni 2016, 09:59
En dat is ons grootste probleem denk je? Daar worden we met z'n allen depressief van?

Really?

Nee hoor, dat is iets om met vreugde naar uit te kijken.

We kunnen haast niet wachten om deel te nemen aan de vvredelievende activiteiten van de religie vd vvrede!

Marie van de koster
6 juni 2016, 10:09
Ik heb niet te klagen over 't weer.
't Was maar 'n vraag, omdat ik elke dag jullie weerbericht kijk op TV, ik zie nauwelijks wat anders dan wolken, regen & temperaturen om te huilen.
Je zou voor minder depri worden.

Grijze lucht, grijze mensen met grijze kleren, grijze gezichten...alles grijs.

Ze laten het verkeerde zien. Het zijn dus de media die de mensen depressief maken. Vandaag is het hier prachtig, ben in een bloesje met korte mouwen naar de winkel gefietst.
Gisteren is het hier in de voorkempen op de meeste plaatsen droog gebleven. De lucht was soms blauw en wat bewolkt, soms dreigend en dan gaf dat het gevoel van : wat wordt het, onweer of niet? Het rommelde ook een beetje gisterenavond maar niet erg. Op andere plaatsen heeft het wel geregend, ja.
Maar dit is toch veel interessanter dan iedere dag exact op voorhand het weer kunnen voorspellen, nooit afwisseling, altijd hetzelfde type kleren moeten aandoen en die mooie winterjas nooit eens uit de kast kunnen halen. Ik word nooit depressief van het weer. Soms zucht ik wel eens als ik op mijn fiets door een stortbui moet en in de winter ben ik - sinds ik ouder word - bang van gladheid. Maar verder vind ik ieder weertype mooi, spannend, betekenisvol.

SDX
6 juni 2016, 10:34
Ze laten het verkeerde zien. Het zijn dus de media die de mensen depressief maken. Vandaag is het hier prachtig, ben in een bloesje met korte mouwen naar de winkel gefietst.
Gisteren is het hier in de voorkempen op de meeste plaatsen droog gebleven. De lucht was soms blauw en wat bewolkt, soms dreigend en dan gaf dat het gevoel van : wat wordt het, onweer of niet? Het rommelde ook een beetje gisterenavond maar niet erg. Op andere plaatsen heeft het wel geregend, ja.
Maar dit is toch veel interessanter dan iedere dag exact op voorhand het weer kunnen voorspellen, nooit afwisseling, altijd hetzelfde type kleren moeten aandoen en die mooie winterjas nooit eens uit de kast kunnen halen. Ik word nooit depressief van het weer. Soms zucht ik wel eens als ik op mijn fiets door een stortbui moet en in de winter ben ik - sinds ik ouder word - bang van gladheid. Maar verder vind ik ieder weertype mooi, spannend, betekenisvol.

Ik wist 't!
Altijd geweten dat ze ons niks dan leugens wijsmaken!

Maar ik Skype zo'n X/week met m'n broer en meestal is't - volgens hem dan - kutweer.

Zou hij mij, z'n bloedeigen zus ook durven beliegen?

Wacht maar...😠

ViveLaBelgique
6 juni 2016, 10:36
Klinische depressies zijn veelal erfelijk. Trauma's, slaaptekort, frustraties of andere factoren kunnen deze doen uitbarsten. Ze zijn echter alleen de trigger.

Ik denk dat je de oorzaak ook moet zoeken in onze lage kindersterfte, laagste sterfte van moeders tijdens de bevalling, de maatschappelijk aanvaarde kinderwens, de goede gezondheidszorg met genetische degeneratie als gevolg.

Vroeger konden mensen waar klinische depressie in de genen zit zich niet zo massaal voortplanten.

Johan Daelemans
6 juni 2016, 10:43
Je moet eerst afzien en dan weet je pas wat geluk is.

Je moet het niet te ver gaan zoeken.
Als je geen hoop meer hebt op een betere toekomst stopt alles.
Heeft ook niet rechtstreeks of alleen te maken met uw financiële toestand.

Kan een Belg nog de hoop koesteren dat de toestand hier ooit gaat verbeteren?
Indien je hierop ja kan antwoorden, volgende vraag.
Waarom?

SDX
6 juni 2016, 10:43
Klinische depressies zijn veelal erfelijk. Trauma's, slaaptekort, frustraties of andere factoren kunnen deze doen uitbarsten. Ze zijn echter alleen de trigger.

Ik denk dat je de oorzaak ook moet zoeken in onze lage kindersterfte, laagste sterfte van moeders tijdens de bevalling, de maatschappelijk aanvaarde kinderwens, de goede gezondheidszorg met genetische degeneratie als gevolg.

Vroeger konden mensen waar klinische depressie in de genen zit zich niet zo massaal voortplanten.

En is dat enkel 'n Belgisch fenomeen, of zijn de cijfers in andere landen, bvb de buurlanden, ongeveer gelijk?

TV-verslaafde
6 juni 2016, 10:57
Je moet het niet te ver gaan zoeken.
Als je geen hoop meer hebt op een betere toekomst stopt alles.
Heeft ook niet rechtstreeks of alleen te maken met uw financiële toestand.

Kan een Belg nog de hoop koesteren dat de toestand hier ooit gaat verbeteren?
Indien je hierop ja kan antwoorden, volgende vraag.
Waarom?

:lol: Hoop? Om naar de hemel te gaan. Alle religies zijn ontstaan uit die hoop.

Xenophon
6 juni 2016, 11:18
Prachtig weer is prachtig natuurlijk, voor de gemiddelde Waal is dat goed, die zitten in de zon, de gemiddelde Vlaming dan weer, die moet werken, die heeft de tijd niet om in de zon te zitten.

Peche
6 juni 2016, 11:22
:lol: Hoop? Om naar de hemel te gaan. Alle religies zijn ontstaan uit die hoop.

Ik denk eerder dat religies zijn opgericht om de massa te onderdrukken.
Neem nu de islam, dat is toch een politieke infrastructuur die onderwerping vraagt?
Bekijk hoe de Kerk haar kruis door Europa zwierde....
En de Joden die haalde hun manna bij Mozes die dacht in contact te staan met God via een brandend braamstruikje.

Xenophon
6 juni 2016, 11:29
Prachtig weer is prachtig natuurlijk, voor de gemiddelde Waal is dat goed, die zitten in de zon, de gemiddelde Vlaming dan weer, die moet werken, die heeft de tijd niet om in de zon te zitten.

GandalftheGrey
6 juni 2016, 11:31
Dat klopt, de reclame lijkt wel als enige doel te hebben de mensen de grond in te boren.
Knappe, slanke, opgetutte vrouwen en proper, afgeborstelde, sportieve mannen die van alles aanprijzen dat ik niet kan betalen. Kinderen die alleen maar zagen als de bus Dreft niet vlug genoeg op is.
Reclame maakt mensen ontevreden. Daarom dat ik vermijd er naar te kijken. Het lukt niet altijd maar ik doe mijn best ;-)

Wie ligt nu wakker van reclame?

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:08
1 op 8 Belgen slikt dagelijks antidepressiva, las ik laatst in een artikel. Verbazend, aangezien we het hier financieel beter stellen dan ruim 90% van de wereldpopulatie.

Ik reis veel en irriteer me aan het verschil in de manier waarop Belgen in het leven staan, vergeleken met armere werelddelen waar mensen WEL gelukkig zijn.

Hoe komt dit?
Ik merk dat velen het niet nodig vinden om 's ochtends goeiedag te zeggen tegen collega's. Dat Belgen vaak slecht gezind zijn en weinig behulpzaam tov anderen. Bij mijn vader op het werk is dat een groot probleem.

Werken we te hard? Of zijn de maatschappelijke verwachtingen te hoog? (mooie auto en een groot huis zijn vanzelfsprekend) Zijn we ongelukkig met onze relatie?

De consumptie van antidepressiva is misschien geen ideale maatstaf om over geluk te spreken. De meeste sociologische onderzoeken wijzen - in België althans - op een relatief gelukkige bevolking. Wie wél ongelukkig is, grijpt makkelijker terug naar een medische 'oplossing' of naar zelfmoord(pogingen).

Het financiële plaatje speelt misschien andersom: omdat we relatief welvarend zijn beschikken we ook over een uitgebreid verzorgingsstelsel, met 'professionals' (die de plaats innemen van naasten en stabiele, duurzame sociale relaties) en - als ook de drempel naar die laatste intermenselijke oplossing te hoog is - een groot aanbod aan medicijnen. Antidepressiva worden sowieso nodeloos vaak voorgeschreven.

Ongetwijfeld zijn ook onze verwachtingen te hoog. We zijn gevoeliger voor tegenslagen. Er rust zelfs een zeker taboe op tegenslagen, vooral als die tegenslagen 'individueel toerekenbaar' geacht worden te zijn: het had anders kunnen lopen 'als je maar zus of zo had gehandeld'. Zulke (zelf)verwijten wegen zwaar door op ons zelfbeeld. Ze vormen de schaduwzijde van het westerse geloof in de kracht en autonomie van de menselijke wil.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:12
Gelukkig zijn is voor mij het hoogste goed in het leven, en de doorsnee Belg slaagt er niet in

Daar begint het al mee natuurlijk. In geluk moet je 'slagen'... Geluk is het 'hoogste goed', dus opnieuw iets dat moet nagejaagd worden...

P.S. Je negeerlijst maakt me gelukkig. ;-)

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 13:13
En dat is ons grootste probleem denk je? Daar worden we met z'n allen depressief van?

Really?

Neen helemaal niet , waarom zouden wij hé ...

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:15
In BE is ook geen toekomst meer.
Als Europa niet doet wat moet gaan we over de lange termijn onder. En dat besef zit er goed ingebakken bij ons, daarom dat we zo depressief worden.
Het vooruitzicht is een islamiserend Europa.
En wij Europeanen waren zo trots op ons vrije Europa, de vrijheid heeft ons ons continent gekost.
Je zou voor minder depressief worden he? :)

Nochtans zijn de meeste jongeren tamelijk optimistisch over hun eigen toekomstige welzijn, ondanks hun maatschappelijk pessimisme.

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 13:16
Wie ligt nu wakker van reclame?

Ik van die opzettelijke multiculturele reclame ..... voor wat moet dat er altijd zo dik op liggen we weten het toch .... dat een bruine met een witte ligt te flikflooien op de canapé moet dat nog in die reclame spotjes getoond worden..

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:17
Belgen zijn nu eenmaal een zagersvolk dat liever depressief is dan iets van zijn leven maakt. Wie ongelukkig is moet er iets aan doen. EN HET ZELF DOEN! Les 1 : denk alleen aan jezelf en je eigen geluk.

Dat lijkt me eerder de bron van de kwaal... Je moet van je leven 'iets maken', je moet het vooral 'zelf' doen, dat 'zelf' centraal stellen in alles wat je doet... M.a.w. op anderen moet je niet rekenen. Ieder voor zich...

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:18
Daarom dat mensen uit de grootsteden trekken.

En toch groeien ze als kool...

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:23
die stomme reclame op TV maakt mij gewoon zot. Altijd die kunstmatige multiculturele lachende mensen ... het is gewoon in elkaar gefoefeld .. van zo moet het " zijn

bende simple natuurverkrachters,

Wat 'n ergernissen om een paar lachende gezichten...

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:32
Het aantal gevallen van effectieve suïcide en pogingen tot stijgt onrustwekkend. Ook, en misschien vooral, bij onze jongeren.

Zelfs deze feitelijke evolutie vaststellen is deprimerend.

Alleen is ze niet erg feitelijk. Het aantal zelfmoorden en zelfmoordpogingen zit in een licht dalende lijn en het probleem stelt zich eerder bij ouderen dan bij jongeren. Dat laatste feit wordt enigszins aan het zicht onttrokken door tal van 'concurrerende' doodsoorzaken bij ouderen.

Het Oosten
6 juni 2016, 13:32
Er is zo weinig kleur in dit land, alles is van beton en grijs.
We zijn met teveel op elkaar gedwongen.
Mensen worden bij iedere nieuwe regering opnieuw gekloot en krijgen nooit waarop ze stemmen.
De multicul.
Ons wegennet.
Gebruik van verdovende middelen zoals alcohol.
Slechte voeding, te weinig tijd.
Te weinig vitamine D productie.

Ik ben van mening dat ze eerst bloed moeten trekken, nagaan of je wel alle vitaminen hebt, alvorens ze anti depresiva schrijven.

Toen ik mijn vitamine D aanvulde was ik een herboren mens.


Dat kan wel zijn allemaal maar of dat nu de redenen zijn... Het is gewoon een teken des tijds. Alles moet snel, winst winst winst, obsessief allerlei dingen willen 'hebben', de reclame maakt de mensen horendul, kortom we leven te gejaagd en we willen te veel materiële goederen. Daar ligt de oorzaak.

Met België als dusdanig heeft het maar weinig te maken. In Nederland is het maar net zo.

(Métro, 25 januari 2016)
Eén miljoen Nederlanders in 2014 depressief.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:38
Prachtig weer is prachtig natuurlijk, voor de gemiddelde Waal is dat goed, die zitten in de zon, de gemiddelde Vlaming dan weer, die moet werken, die heeft de tijd niet om in de zon te zitten.

En toch slikt men in Wallonië meer antidepressiva dan in Vlaanderen...

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 13:38
Dat kan wel zijn allemaal maar of dat nu de redenen zijn... Het is gewoon een teken des tijds. Alles moet snel, winst winst winst, obsessief allerlei dingen willen'hebben', de reclame maakt de mensen horendul, kortom we leven te gejaagd en we willen te veel materiële goederen. Daar ligt de oorzaak

Met België als dusdanig heeft het maar weinig te maken. In Nederland is het maar net zo.

(Métro, 25 januari 2016)
Eén miljoen Nederlanders in 2014 depressief.


En dat heeft het nu net wel ! met België te maken ! die politieke strontapen eisen dat iedereen langer MOET werken kunnen of niet ,pijn in de rug of niet , we moeten werken om de immigranten te blijven onderhouden .... tot 20 jaar geleden waren de mensen hier gelukkig ze hadden het zeer goed en royaal ... konden op tijd in pensioen gaan , hadden veel rentes op hun spaargeld ....het leven was een feest .... langzaam aan zijn ze beginnen afpakken ( we hadden het TE GOED) de pot op .

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:40
Wie ligt nu wakker van reclame?

Pas op, die Dreft-reclame... Ik denk niet dat er ooit een irritanter kind op tv is geweest dan dat joch uit de Dreft-reclame... En dan die 'papa' die nog onnozel toegeeft in plaats van dat joch een klets tegen zijn oren te geven...

Hemeltergend.

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 13:40
België strontland.

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 13:44
Wat 'n ergernissen om een paar lachende gezichten...

het is niet echt , vandaar.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:46
En dat heeft het nu net wel ! met België te maken ! die politieke strontapen eisen dat iedereen langer MOET werken kunnen of niet ,pijn in de rug of niet , we moeten werken om de immigranten te blijven onderhouden .... tot 20 jaar geleden waren de mensen hier gelukkig ze hadden het zeer goed en royaal ... konden op tijd in pensioen gaan , hadden veel rentes op hun spaargeld ....het leven was een feest .... langzaam aan zijn ze beginnen afpakken ( we hadden het TE GOED) de pot op .

Euh, enig idee hoe de pensioenleeftijd in Nederland geëvolueerd is?

En ik zou niet te veel pochen over hoe geweldig het voordien was. De prijs voor die geweldige tijd laat zich nog steeds weinig fraai uitdrukken in een torenhoge staatsschuld.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 13:47
het is niet echt , vandaar.

Reclame is nooit echt.

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 13:48
Reclame is nooit echt.

Ewel ja daarom erger ik mij...

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 13:51
Euh, enig idee hoe de pensioenleeftijd in Nederland geëvolueerd is?

En ik zou niet te veel pochen over hoe geweldig het voordien was. De prijs voor die geweldige tijd laat zich nog steeds weinig fraai uitdrukken in een torenhoge staatsschuld.

Door de jonge gasten natuurlijk die te lui zijn om te werken .. 27 jaar wonen nog bij hun moeder nog geen 1 dag gewerkt ,, natuurlijk dat we dan achteruit boeren , en al die onnozel immigratie die miljarden kost jaarlijks , waar niemand mag over spreken... ,,,, toedeloe..:roll: en dan is het de schuld van de ouwe mekes ....krijg allemaal de tering vandaag .

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 13:55
Ik ga het nooit meer verdedigen heel dat onnozel land.

Peche
6 juni 2016, 13:56
En dat heeft het nu net wel ! met België te maken ! die politieke strontapen eisen dat iedereen langer MOET werken kunnen of niet ,pijn in de rug of niet , we moeten werken om de immigranten te blijven onderhouden .... tot 20 jaar geleden waren de mensen hier gelukkig ze hadden het zeer goed en royaal ... konden op tijd in pensioen gaan , hadden veel rentes op hun spaargeld ....het leven was een feest .... langzaam aan zijn ze beginnen afpakken ( we hadden het TE GOED) de pot op .

Oosten, ik sluit me hierbij aan.

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 14:57
Autochtonen zijn veel te braaf en te volgzaam in België...

Xenophon
6 juni 2016, 15:02
En toch slikt men in Wallonië meer antidepressiva dan in Vlaanderen...

Echt helpen doet dat niet natuurlijk, antidepressiva helpen niet tegen een minderwaardigheidscomplex.

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 15:02
Mensen zouden véél onbeschofter taalgebruik moeten gebruiken om hun ongenoegen te verdedigen... waarom niet ,,

Peche
6 juni 2016, 15:02
Kunnen wij geen Spartaans "religie" oprichten in Europa? :)

de vuile muilekoek
6 juni 2016, 15:03
Kunnen wij geen Spartaans "religie" oprichten in Europa? :)

Leg eens uit wat dat inhoud Peche ? :roll:

Peche
6 juni 2016, 15:06
Die leefden om te strijden en droegen hun vrouwen hoog in het vaandel.
Zij zijn een minderheid die het tegen een meerderheid opnam. Later kwam heel Europa samen om het islamitisch rijk volledig te vermorzelen.
They never won. We can't let them now

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:15
Ik wist 't!
Altijd geweten dat ze ons niks dan leugens wijsmaken!

Maar ik Skype zo'n X/week met m'n broer en meestal is't - volgens hem dan - kutweer.

Zou hij mij, z'n bloedeigen zus ook durven beliegen?

Wacht maar...😠

1. Uw broer is een geboren pessimist.
2. Mogelijk heeft uw broer iets te verbergen voor u en durft hij daarom niet zeggen hoe goed het hier is want dan zou u misschien komen en zijn geheimen ontdekken.

Kies maar! :lol:

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:17
Je moet het niet te ver gaan zoeken.
Als je geen hoop meer hebt op een betere toekomst stopt alles.
Heeft ook niet rechtstreeks of alleen te maken met uw financiële toestand.

Kan een Belg nog de hoop koesteren dat de toestand hier ooit gaat verbeteren?
Indien je hierop ja kan antwoorden, volgende vraag.
Waarom?

Weinig kans dat het hier ooit nog verbetert.
Daarom "count your blessings". Wees tevreden met wat u hebt.
En vergelijk met andere plaatsen : India, China, Nigeria, Korea, Soedan ... vul het lijstje maar aan. In de meeste landen is het slechter dan hier.

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:25
En is dat enkel 'n Belgisch fenomeen, of zijn de cijfers in andere landen, bvb de buurlanden, ongeveer gelijk?

Bijlange niet! Ik heb me ooit laten wijsmaken dat het in Noorwegen veel erger is.
Toch heb ik weinig vertrouwen in die cijfers. Hoe worden die opgesteld?
Een bevolkingsonderzoek? Da's tegenwoordig dikwijls via de computer en dus valt er een groot deel van de bevolking af. En let nu op : waar wordt er meer gezaagd dan on-line? Nergens toch!
Enquêtes? Ik doe daar wel eens aan mee. Zo'n 12 mensen (maximum) in één of andere ruimte worden bevraagd. Dat is toch geen juist overzicht van de bevolking. En waarom doen die 12 mee? Omdat ze een gratis tasje koffie met koekje krijgen, een halve dag warm binnen zitten en mogelijk een beloning van 15 € krijgen op het einde. Wie heeft er tijd om zich daar mee bezig te houden : werklozen, huismoeders, gepensioneerden. Gepensioneerden mogen er niet teveel bij zijn want dan klopt het leeftijdscijfer niet. Werklozen zijn dikwijls pessimistisch door hun omstandigheden. En de huismoeders zitten naar de klok te kijken : oei, 't is bijna 4 uur, seffens moet ik de kleine van 't school gaan halen.

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:26
:lol: Hoop? Om naar de hemel te gaan. Alle religies zijn ontstaan uit die hoop.

Nochtans zag ik er als kind tegenop om naar de hemel te gaan. Ik lust nl geen rijstpap.
Intussen heb ik begrepen dat het daar niet zozeer om eten gaat ;-)

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:27
Wie ligt nu wakker van reclame?

Dat weet ik niet. U wel?

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:31
De consumptie van antidepressiva is misschien geen ideale maatstaf om over geluk te spreken. De meeste sociologische onderzoeken wijzen - in België althans - op een relatief gelukkige bevolking. Wie wél ongelukkig is, grijpt makkelijker terug naar een medische 'oplossing' of naar zelfmoord(pogingen).

Het financiële plaatje speelt misschien andersom: omdat we relatief welvarend zijn beschikken we ook over een uitgebreid verzorgingsstelsel, met 'professionals' (die de plaats innemen van naasten en stabiele, duurzame sociale relaties) en - als ook de drempel naar die laatste intermenselijke oplossing te hoog is - een groot aanbod aan medicijnen. Antidepressiva worden sowieso nodeloos vaak voorgeschreven.

Ongetwijfeld zijn ook onze verwachtingen te hoog. We zijn gevoeliger voor tegenslagen. Er rust zelfs een zeker taboe op tegenslagen, vooral als die tegenslagen 'individueel toerekenbaar' geacht worden te zijn: het had anders kunnen lopen 'als je maar zus of zo had gehandeld'. Zulke (zelf)verwijten wegen zwaar door op ons zelfbeeld. Ze vormen de schaduwzijde van het westerse geloof in de kracht en autonomie van de menselijke wil.

Volgens mij ligt het meer aan het voorschrijfgedrag van de artsen. Onze artsen doen niet liever dan van alles en nog wat voor te schrijven. Ook antidepressiva. Misschien hebben ze er een percentje op ...
Wie zegt dat een patiënt die die krijgt ze ook echt nodig heeft? Er bestaan andere middelen om uit een depressie te komen.

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:32
Daar begint het al mee natuurlijk. In geluk moet je 'slagen'... Geluk is het 'hoogste goed', dus opnieuw iets dat moet nagejaagd worden...

P.S. Je negeerlijst maakt me gelukkig. ;-)

Geluk is een utopie. Leer tevreden zijn, dan is het leven ook mooi.

Peche
6 juni 2016, 15:35
Volgens mij ligt het meer aan het voorschrijfgedrag van de artsen. Onze artsen doen niet liever dan van alles en nog wat voor te schrijven. Ook antidepressiva. Misschien hebben ze er een percentje op ...
Wie zegt dat een patiënt die die krijgt ze ook echt nodig heeft? Er bestaan andere middelen om uit een depressie te komen.

Wel ik heb enkele maanden "medicatie" genomen en dat heeft mij toch aanzienlijk geholpen. Ik stond echt op het randje ... Zoveel angsten die in me omgingen, zoveel onzekerheden en al die verwachtingen waaraan ik op dat moment niet kon voldoen.
Toen ik medicatie begon te nemen ontpopte ik van cocon naar vlinder.
Afgelopen dagen weer ff gecocond, maar geen angsten meer en ook geen medicatie meer. Het heeft mij wel geholpen zaken in perspectief te stellen.

Gipsy
6 juni 2016, 15:38
Bijlange niet! Ik heb me ooit laten wijsmaken dat het in Noorwegen veel erger is.
Toch heb ik weinig vertrouwen in die cijfers. Hoe worden die opgesteld?
Een bevolkingsonderzoek? Da's tegenwoordig dikwijls via de computer en dus valt er een groot deel van de bevolking af. En let nu op : waar wordt er meer gezaagd dan on-line? Nergens toch!
Enquêtes? Ik doe daar wel eens aan mee. Zo'n 12 mensen (maximum) in één of andere ruimte worden bevraagd. Dat is toch geen juist overzicht van de bevolking. En waarom doen die 12 mee? Omdat ze een gratis tasje koffie met koekje krijgen, een halve dag warm binnen zitten en mogelijk een beloning van 15 € krijgen op het einde. Wie heeft er tijd om zich daar mee bezig te houden : werklozen, huismoeders, gepensioneerden. Gepensioneerden mogen er niet teveel bij zijn want dan klopt het leeftijdscijfer niet. Werklozen zijn dikwijls pessimistisch door hun omstandigheden. En de huismoeders zitten naar de klok te kijken : oei, 't is bijna 4 uur, seffens moet ik de kleine van 't school gaan halen.

Wat u hier insinueert over enquêtes is totaal absurd. Een ernstige enquête wordt gevoerd onder een panel van 1.000 mensen. Een foutmarge van 3% naar boven of onder is aanvaardbaar. Moesten die enquête bureaux er zo ver naast liggen dan verliezen ze elke geloofwaardigheid. Er word niet alleen enquêtes gevoerd voor politiek maar ook en vooral om het koopgedrag en voorkeuren etc bij de mensen te toetsen. Privé bedrijven gaan echt geen tientallen duizenden euro's in het water gooien als ze zo een enquête bureau inschakelen. Daar zijn soms resultaten van tientallen miljoenen omzet en meer met gemoeid.

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:39
En toch slikt men in Wallonië meer antidepressiva dan in Vlaanderen...

2 jaar geleden voelde ik me niet goed. Ik was altijd moe, kreeg nauwelijks de afwas gedaan en voelde me volledig futloos. Ik ging naar de huisarts, legde dat uit en vroeg wat ik ertegen kon doen. Hij luisterde heel geduldig, stelde wat vragen, was heel vriendelijk en schreef me toen iets voor : "daarmee zult u zich spoedig beter voelen".
Ik naar de apotheker in de mening een vitamine-preparaat te krijgen, kom ik thuis, lees de bijsluiter, en wat was het? Deanxit. http://www.zuper.com/veerle/compendium/deanxit.htm
Ik heb er niets van genomen.

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:40
En dat heeft het nu net wel ! met België te maken ! die politieke strontapen eisen dat iedereen langer MOET werken kunnen of niet ,pijn in de rug of niet , we moeten werken om de immigranten te blijven onderhouden .... tot 20 jaar geleden waren de mensen hier gelukkig ze hadden het zeer goed en royaal ... konden op tijd in pensioen gaan , hadden veel rentes op hun spaargeld ....het leven was een feest .... langzaam aan zijn ze beginnen afpakken ( we hadden het TE GOED) de pot op .

En voor die periode?
Denkt u nu echt dat de mensen al zo lang vroeg op pensioen kunnen? Vroeger was het werken tot uw 80 of tot u kapot was. Pensioen is een tamelijk recente uitvinding.

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:41
Pas op, die Dreft-reclame... Ik denk niet dat er ooit een irritanter kind op tv is geweest dan dat joch uit de Dreft-reclame... En dan die 'papa' die nog onnozel toegeeft in plaats van dat joch een klets tegen zijn oren te geven...

Hemeltergend.

:lol: 2 :lol:

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:43
Die leefden om te strijden en droegen hun vrouwen hoog in het vaandel.
Zij zijn een minderheid die het tegen een meerderheid opnam. Later kwam heel Europa samen om het islamitisch rijk volledig te vermorzelen.
They never won. We can't let them now

Euh ... ik zou echt niet in Sparta hebben willen wonen ... :roll:

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:46
Wel ik heb enkele maanden "medicatie" genomen en dat heeft mij toch aanzienlijk geholpen. Ik stond echt op het randje ... Zoveel angsten die in me omgingen, zoveel onzekerheden en al die verwachtingen waaraan ik op dat moment niet kon voldoen.
Toen ik medicatie begon te nemen ontpopte ik van cocon naar vlinder.
Afgelopen dagen weer ff gecocond, maar geen angsten meer en ook geen medicatie meer. Het heeft mij wel geholpen zaken in perspectief te stellen.

2 jaar geleden voelde ik me niet goed. Ik was altijd moe, kreeg nauwelijks de afwas gedaan en voelde me volledig futloos. Ik ging naar de huisarts, legde dat uit en vroeg wat ik ertegen kon doen. Hij luisterde heel geduldig, stelde wat vragen, was heel vriendelijk en schreef me toen iets voor : "daarmee zult u zich spoedig beter voelen".
Ik naar de apotheker in de mening een vitamine-preparaat te krijgen, kom ik thuis, lees de bijsluiter, en wat was het? Deanxit. http://www.zuper.com/veerle/compendium/deanxit.htm
Ik heb er niets van genomen.

Natuurlijk zijn er gevallen waarin medische hulp nodig is en medicatie soelaas kan brengen. Maar ik blijf er bij dat artsen te gemakkelijk voorschrijven. Bij mij was dat echt niet nodig.

Marie van de koster
6 juni 2016, 15:55
Wat u hier insinueert over enquêtes is totaal absurd. Een ernstige enquête wordt gevoerd onder een panel van 1.000 mensen. Een foutmarge van 3% naar boven of onder is aanvaardbaar. Moesten die enquête bureaux er zo ver naast liggen dan verliezen ze elke geloofwaardigheid. Er word niet alleen enquêtes gevoerd voor politiek maar ook en vooral om het koopgedrag en voorkeuren etc bij de mensen te toetsen. Privé bedrijven gaan echt geen tientallen duizenden euro's in het water gooien als ze zo een enquête bureau inschakelen. Daar zijn soms resultaten van tientallen miljoenen omzet en meer met gemoeid.

Ik heb niet alleen enquêtes meegedaan, ik ben in de jaren '70 ook zelf enquêtrice geweest. Het bedrijf waarvoor ik werkte heette Sobemap. Wij moesten de mensen aan huis gaan ondervragen over diverse onderwerpen.
Dan merkt men al spoedig dat er twee soorten mensen zijn : 1) zij die dat plezant vinden en u daarom uren te lang aan de praat houden; 2) zij die daaraan niet willen meewerken en de deur voor uw neus toegooien. Die tweede categorie zijn ook consumenten of mensen met een bepaalde levenshouding, maar zij doen gewoon niet mee aan zo'n zaken en hun mening weerspiegelt zich nooit in de peilingen.
Er waren ook 2 soorten enquêteurs:
1) Zij die dit serieus namen, zoals ik, en er dus veel meer tijd in staken dan nodig was en in absurde situaties terecht kwamen.
2) Zij die het enkel als een gemakkelijke bijverdienste zagen en het niet nodig vonden er tijd aan te verdoen : geen medewerking op dat of dat adres? Ik weet hoe die heten, hoe oud die ongeveer zijn, hoeveel kinderen ze hebben, ik vul dat wel zelf in. Echt waar, een medewerker aan een hogeschool in Antwerpen die in mijn buurt woonde, deed het zo en lachte mij uit als ik mij zorgen maakte als ik niet aan mijn quota kwam ...

Peche
6 juni 2016, 16:04
Natuurlijk zijn er gevallen waarin medische hulp nodig is en medicatie soelaas kan brengen. Maar ik blijf er bij dat artsen te gemakkelijk voorschrijven. Bij mij was dat echt niet nodig.

Dat is een feit. Ze schrijven dikwijls iets te snel door.
Als het niet nodig is is het niet nodig.

Maar ik was echt ver ontspoord en kwam er terug mee op rails.

Peche
6 juni 2016, 16:04
Euh ... ik zou echt niet in Sparta hebben willen wonen ... :roll:

Een modern Sparta dan? :)

Marie van de koster
6 juni 2016, 16:16
Een modern Sparta dan? :)

't Is maar die bloedsoep, hé ;-) En kindjes die niet gezond zijn van de berg smijten ... Vanaf uw 7 jaar in een kazerne wonen. Toch geen gemakkelijk leven.
Anderzijds waren vrouwen daar geëmancipeerd. Dus dat is in moderne vorm om te zetten. :-)

Peche
6 juni 2016, 16:23
Het moet wel conform met de Europese wetten zijn. Spartanen passen zich aan, zolang ze maar mogen strijden en sterven op het veld. :)

Ik overweeg het echt, Spartanen te zoeken.

The Paulus Experience
6 juni 2016, 16:44
1 op 8 Belgen slikt dagelijks antidepressiva, las ik laatst in een artikel. Verbazend, aangezien we het hier financieel beter stellen dan ruim 90% van de wereldpopulatie.
Ik reis veel en irriteer me aan het verschil in de manier waarop Belgen in het leven staan, vergeleken met armere werelddelen waar mensen WEL gelukkig zijn.

Hoe komt dit?
Ik merk dat velen het niet nodig vinden om 's ochtends goeiedag te zeggen tegen collega's. Dat Belgen vaak slecht gezind zijn en weinig behulpzaam tov anderen. Bij mijn vader op het werk is dat een groot probleem.

Werken we te hard? Of zijn de maatschappelijke verwachtingen te hoog? (mooie auto en een groot huis zijn vanzelfsprekend) Zijn we ongelukkig met onze relatie?

Na een grote reis heb ik een reünie gehouden met ex medestudenten. Ik heb de indruk dat bijna iedereen geleefd wordt door hun werk, dagelijks veel te vroeg op moet staan om toch maar die zware hypotheek af te betalen.
Niet helemaal gelukkig in hun relatie, maar om 1000 redenen gaan ze er toch mee verder.

Er is steeds meer druk op me om voor zo'n leven te kiezen, maar mijn hart zegt nee

Volg je hart, dat is een goede start
Om de rest geef ik geen fuck (speciaal voor ss)

GandalftheGrey
6 juni 2016, 16:52
Nee hoor, dat is iets om met vreugde naar uit te kijken.

We kunnen haast niet wachten om deel te nemen aan de vvredelievende activiteiten van de religie vd vvrede!

Ik vermoed dat je je dringend moet herbronnen. Focus verleggen.
Gaan vissen bijvoorbeeld.

GandalftheGrey
6 juni 2016, 16:54
Ik vind dat een enorm probleem.

Misschien moet je jouw referentiepunt es opnieuw ijken?

GandalftheGrey
6 juni 2016, 16:57
Met zijn allen niet. Veel mensen wel. Vooral de autochtonen uit de grootsteden.
Het is een groeiend cijfer, zoals U kon merken op dit board.

Dat er confrontaties zijn die rechtstreeks voortvloeien uit cultuur-en mentaliteitsverschillen daar twijfel ik niet aan. Dat het fenomeen 'Islam' daarin de hoofdfactor is betwijfel ik.

Peche
6 juni 2016, 16:59
Dat er confrontaties zijn die rechtstreeks voortvloeien uit cultuur-en mentaliteitsverschillen daar twijfel ik niet aan. Dat het fenomeen 'Islam' daarin de hoofdfactor is betwijfel ik.

Het is ons te laks bestuur. Dat uitzonderingen maakt en teveel pampert.
Ze krijgen een vinger en nemen een arm. Zo is't

Zipper
6 juni 2016, 17:01
Dat er confrontaties zijn die rechtstreeks voortvloeien uit cultuur-en mentaliteitsverschillen daar twijfel ik niet aan. Dat het fenomeen 'Islam' daarin de hoofdfactor is betwijfel ik.

ga anders eens een maand of zes wonen te midden in zo'n islamitische wijk (Anderlecht of Molenbeek bijvoorbeeld)

GandalftheGrey
6 juni 2016, 17:13
Het is ons te laks bestuur. Dat uitzonderingen maakt en teveel pampert.
Ze krijgen een vinger en nemen een arm. Zo is't

Kijk, dat onze overheid in zekere opzichten veel te laks is, ben ik ook van overtuigd. Daar mag met hoogdringendheid een meer rigide houding aangenomen worden.
Wel op voorwaarde dat dit consequent wordt gedaan. Dwz, ook de eigen vertrouwde heilige huisjes moeten niet gespaard blijven.
We gaan dan es zien hoe 'apartheidloos' of indiscriminatoir men werkelijk wil zijn.

Peche
6 juni 2016, 17:16
Kijk, dat onze overheid in zekere opzichten veel te laks is, ben ik ook van overtuigd. Daar mag met hoogdringendheid een meer rigide houding aangenomen worden.
Wel op voorwaarde dat dit consequent wordt gedaan. Dwz, ook de eigen vertrouwde heilige huisjes moeten niet gespaard blijven.
We gaan dan es zien hoe 'apartheidloos' of indiscriminatoir men werkelijk wil zijn.

U weet vast nog niet dat ik een groot voorstander van een secularisme ben.
Daarbij wordt geen enkel religie nog erkend en wordt het losgetrokken van ALLE maatschappelijke organen. Zoals onderwijs, gemeenteloketten, ...

Ik ben van mening, dat wie hier wenst te leven zichzelf in de eerste plaats Europeaan beschouwd of verhuisd.

Ik reik de mensheid de hand, maar ze blijven liever de problemen zien. Ze reiken de oplossing niet aan.

GandalftheGrey
6 juni 2016, 17:20
ga anders eens een maand of zes wonen te midden in zo'n islamitische wijk (Anderlecht of Molenbeek bijvoorbeeld)

Nergens voor nodig.
Ten eerste ben ik geen stadsmens.
Ten tweede moeten die ghetto's herverdeeld worden (men mocht het al nooit zover hebben laten komen). Of beter, bouw incentives uit die de komende generaties motiveren om het ook en vooral buiten de stad of de probleemwijken te gaan zoeken. Creëer opportuniteiten die hen daar ook toe bewegen. Tegelijk moeten niet alleen provinciesteden maar ook plattelandsdorpen voor die komende generaties aantrekkelijker gemaakt worden.

Peche
6 juni 2016, 17:22
Zoveel laten komen? Die hebben zichzelf verder geplant in de 5e macht!

GandalftheGrey
6 juni 2016, 17:25
U weet vast nog niet dat ik een groot voorstander van een secularisme ben.
Daarbij wordt geen enkel religie nog erkend en wordt het losgetrokken van ALLE maatschappelijke organen. Zoals onderwijs, gemeenteloketten, ...

Ik ben van mening, dat wie hier wenst te leven zichzelf in de eerste plaats Europeaan beschouwd of verhuisd.

Ik reik de mensheid de hand, maar ze blijven liever de problemen zien. Ze reiken de oplossing niet aan.

Ik heb jouw dagboek nog niet gelezen.

Voor een verder doorgedreven secularisatie is zeker iets te zeggen.
Maar dat betekent niet dat een individuele beleving van overtuiging in de publieke sfeer noodzakelijk onmogelijk wordt gemaakt.

Zipper
6 juni 2016, 17:25
Nergens voor nodig.
Ten eerste ben ik geen stadsmens.
Ten tweede moeten die ghetto's herverdeeld worden (men mocht het al nooit zover hebben laten komen). Of beter, bouw incentives uit die de komende generaties motiveren om het ook en vooral buiten de stad of de probleemwijken te gaan zoeken. Creëer opportuniteiten die hen daar ook toe bewegen. Tegelijk moeten niet alleen provinciesteden maar ook plattelandsdorpen voor die komende generaties aantrekkelijker gemaakt worden.

Indien die inwijkelingen zich hadden aangepast aan hun nieuwe omgeving (of hier gewoon waren weggebleven) was er nu geen sprake van "probleemwijken".

Peche
6 juni 2016, 17:29
Ik heb jouw dagboek nog niet gelezen.

Voor een verder doorgedreven secularisatie is zeker iets te zeggen.
Maar dat betekent niet dat een individuele beleving van overtuiging in de publieke sfeer noodzakelijk onmogelijk wordt gemaakt.

Neen, maar dat wordt niet meer erkend en niet meer toegestaan op scholen.
Dan mogen ze zelf voor hun religie opdraaien en draaien de atheïsten er niet langer op voor op.
Europa is grotendeels ongelovig en draait nog steeds op voor religie.
De waanzin voorbij ! Is dit nog een democratie te noemen?

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 17:29
Die leefden om te strijden en droegen hun vrouwen hoog in het vaandel.

Smeten die ook hun kinderen niet van de rotsen?

Peche
6 juni 2016, 17:31
Smeten die ook hun kinderen niet van de rotsen?

Enkel gehandicapten.
Andere kinderen die het overleefden moesten op overlevingstocht.
Als je dat overleefde, dan werd je Spartaan.

Daarom nogmaals: een modern Sparta.
Wil je een lidkaart?

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 17:41
Enkel gehandicapten.
Andere kinderen die het overleefden moesten op overlevingstocht.
Als je dat overleefde, dan werd je Spartaan.

Daarom nogmaals: een modern Sparta.
Wil je een lidkaart?

Wat hebben die gehandicapten misdaan?

Peche
6 juni 2016, 17:42
Die konden niet vechten he.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 17:47
Die konden niet vechten he.

Kan een samenleving van louter vechters dan overleven? Heeft ze daarbuiten geen andere noden?

Thuleander
6 juni 2016, 17:48
Die konden niet vechten he.

Van de rotsen gesmeten worden was dan ook geen straf, maar een voorzorg.
Een voorzorg om te verhinderen dat hun volk zou degenereren.

Peche
6 juni 2016, 17:51
Kan een samenleving van louter vechters dan overleven? Heeft ze daarbuiten geen andere noden?

Uiteraard.
Wil je nu een lidkaart?

Peche
6 juni 2016, 17:51
Van de rotsen gesmeten worden was dan ook geen straf, maar een voorzorg.
Een voorzorg om te verhinderen dat hun volk zou degenereren.

Ja die reden zal ook parten spelen.
Gij een lidkaart?

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:02
Van de rotsen gesmeten worden was dan ook geen straf, maar een voorzorg.
Een voorzorg om te verhinderen dat hun volk zou degenereren.

En, heeft het geholpen?

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:03
Uiteraard.

Som eens op.

Wil je nu een lidkaart?

Om mij van de rotsen te laten gooien?

Peche
6 juni 2016, 18:05
Som eens op.



Om mij van de rotsen te laten gooien?

Sparta had ook een politiek stelsel he. Een soort democratie.
Wat de noden van die tijd waren zijn me vreemd. Maar Spartanen leefden om te vechten. Iedere man was soldaat en helemaal getraind.

Waarom zou ik U van de rotsen gooien?
Ik zou U bikkelhard maken ja, gelijk mij.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:10
Waarom zou ik U van de rotsen gooien?
Ik zou U bikkelhard maken ja, gelijk mij.

Je bent verre van bikkelhard, dat weet je best. Integendeel, je komt heel angstig en labiel over. Dus waarom die komedie?

Peche
6 juni 2016, 18:14
Je bent verre van bikkelhard, dat weet je best. Integendeel, je komt heel angstig en labiel over. Dus waarom die komedie?
Trapt op mijnen teen en ge zult weten hoe hard ik kan roepen...
En ik vlieg vooruit als het zwart voor mijn ogen is.

Mijn online persoon is softer dan die IRL.

Peche
6 juni 2016, 18:15
Je bent verre van bikkelhard, dat weet je best. Integendeel, je komt heel angstig en labiel over. Dus waarom die komedie?

Maar wel goed gezegd hoor. Echter ligt de realiteit ergens tussen de uwe en de mijne.

Pericles
6 juni 2016, 18:16
Je bent verre van bikkelhard, dat weet je best. Integendeel, je komt heel angstig en labiel over. Dus waarom die komedie?

Je bent precies weer een beetje depressief Duikboot?

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:23
Trapt op mijnen teen en ge zult weten hoe hard ik kan roepen...
En ik vlieg vooruit als het zwart voor mijn ogen is.

Iemand die bikkelhard is verbijt de pijn en geeft geen sjoege.

Mijn online persoon is softer dan die IRL.

Vanwaar dat verschil?

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:24
Je bent precies weer een beetje depressief Duikboot?

Hoezo?

Peche
6 juni 2016, 18:35
Iemand die bikkelhard is verbijt de pijn en geeft geen sjoege.


Dat is waar, maar ik ben labiel :p


Vanwaar dat verschil?

Omdat ik al eens durf constructen om contraversie te veroorzaken. Wat na jaren lidschap geen geheim meer mag zijn?
Tegelijk stel ik me dikwijls op als onderzoeksbureau om de menselijke psyche te ontleden.

Pericles
6 juni 2016, 18:35
Hoezo?

Ik weet niet, het is misschien maar een gevoel.
Maar als je je nu in plaats van Den Duisteren Duikboot nu eens de Gele Duikboot met roze streepen zou noemen?
Dat is toch al minder depressief.
Altijd zo duister, dat is toch niet gezond? ;-)

bembem
6 juni 2016, 18:36
Sparta had ook een politiek stelsel he. Een soort democratie.
Wat de noden van die tijd waren zijn me vreemd. Maar Spartanen leefden om te vechten. Iedere man was soldaat en helemaal getraind.

Waarom zou ik U van de rotsen gooien?
Ik zou U bikkelhard maken ja, gelijk mij.

ihihi hij is gay, dus .. in Syrië hup naar beneden! yep, niet hard genoeg, lol j/k

Peche
6 juni 2016, 18:38
Ik ben geen homofoob :)
We zetten die dan gewoon vooraan in de rij he :) Langsachter sowieso niet!

Dadeemelee
6 juni 2016, 18:40
Dat is waar, maar ik ben labiel :p



Omdat ik al eens durf constructen om contraversie te veroorzaken. Wat na jaren lidschap geen geheim meer mag zijn?
Tegelijk stel ik me dikwijls op als onderzoeksbureau om de menselijke psyche te ontleden.
Zijn dat nu sosissen op uwe kop, ben daar al vijf minuten naar aan het kijken :-(

bembem
6 juni 2016, 18:40
Trapt op mijnen teen en ge zult weten hoe hard ik kan roepen...
En ik vlieg vooruit als het zwart voor mijn ogen is.

Mijn online persoon is softer dan die IRL.

same here, vooral de laatste tijd ben ik harder geworden, tougher that is

Peche
6 juni 2016, 18:41
Zijn dat nu sosissen op uwe kop, ben daar al vijf minuten naar aan het kijken :-(

Dat zijn horens.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:41
Dat is waar, maar ik ben labiel :p

Labiel? Onbruikbaar voor de strijd. Dat wordt een enkeltje van de rotsen.

Xenophon
6 juni 2016, 18:41
En, heeft het geholpen?

Dat moet je vragen aan Xerxes.

bembem
6 juni 2016, 18:42
Ik ben geen homofoob :)
We zetten die dan gewoon vooraan in de rij he :) Langsachter sowieso niet!

me neither hihi ja van voor :-P:-P lol

Dadeemelee
6 juni 2016, 18:42
Dat zijn horens.
Oei, gevaarlijk...

Pericles
6 juni 2016, 18:42
ihihi hij is gay, dus .. in Syrië hup naar beneden! yep, niet hard genoeg, lol j/k

En dan? Dat hij homo zou zijn? Ik heb daar 0,0 probleem mee.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:43
Ik weet niet, het is misschien maar een gevoel.
Maar als je je nu in plaats van Den Duisteren Duikboot nu eens de Gele Duikboot met roze streepen zou noemen?
Dat is toch al minder depressief.
Altijd zo duister, dat is toch niet gezond? ;-)

Geel met roze strepen? Pericles toch. Jij met je kinky fantasietjes.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:44
We zetten die dan gewoon vooraan in de rij he :) Langsachter sowieso niet!

Hoezo? Ben je ergens bang voor?

Peche
6 juni 2016, 18:45
same here, vooral de laatste tijd ben ik harder geworden, tougher that is

Fighter :)
Mijn koude kleren worden nog amper geraakt... Ik heb zoveel geabsorbeerd dat ik verdoofd ben geworden.

Dit board heeft daar een beetje aan bijgedragen. Daarom dat ik liever een duw dan een compliment krijg. Een duw zet mij recht.

Peche
6 juni 2016, 18:47
Hoezo? Ben je ergens bang voor?

Ik snap niet waarom je denkt dat ik overkom als iemand die bang is?
Zijn bepaalde angsten niet normaal? Dat is teken dat je er om geeft.

Pericles
6 juni 2016, 18:47
Geel met roze strepen? Pericles toch. Jij met je kinky fantasietjes.

Ja maar Duikboot , dat klinkt ook al depressief.
Je zou je beter den Gele Catamaran met roze strepen die aan lichtsnelheid door het water klieft noemen.
Dat klinkt positief. ;-)

Peche
6 juni 2016, 18:49
Oei, gevaarlijk...

niet voor mij.
Dat is wat telt ;)

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:50
Fighter :)
Mijn koude kleren worden nog amper geraakt... Ik heb zoveel geabsorbeerd dat ik verdoofd ben geworden.

Tja, half onder narcose kan iedereen wel wat pijn verdragen...

Sissy. :-)

Dit board heeft daar een beetje aan bijgedragen. Daarom dat ik liever een duw dan een compliment krijg. Een duw zet mij recht.

Van een compliment val je omver?

Nou, van zulke Spartanen vloer ik er tien met twee vingers en een teen.

Peche
6 juni 2016, 18:50
Duisteren, dat mag wel eens stoppen. Ik ben gestopt met blowen en dus kan dat niet meer tegen mij gebruikt worden. Ik neem niet eens anti depresiva of dergelijke.

bembem
6 juni 2016, 18:51
Je bent verre van bikkelhard, dat weet je best. Integendeel, je komt heel angstig en labiel over. Dus waarom die komedie?

maar nee, Peche is juist sterk, heeft al wat battles overwonnen, en tja wie zou nu geen angsten hebben in deze dolgedraaide maatschappij ...

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:51
Ja maar Duikboot , dat klinkt ook al depressief.
Je zou je beter den Gele Catamaran met roze strepen die aan lichtsnelheid door het water klieft noemen.
Dat klinkt positief. ;-)

Je verwart mij weer met Raf, vrees ik. ;-)

Peche
6 juni 2016, 18:51
Van een compliment val je omver?

Nou, van zulke Spartanen vloer ik er tien met twee vingers en een teen.

Heel mijn leven al word ik onzeker van complimenten. Ik weet niet hoe dat komt.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:53
Duisteren, dat mag wel eens stoppen. Ik ben gestopt met blowen en dus kan dat niet meer tegen mij gebruikt worden. Ik neem niet eens anti depresiva of dergelijke.

Ah, je blowde? Interessant.

Mijn excuses, ik heb je biografie niet gelezen.

Peche
6 juni 2016, 18:53
maar nee, Peche is juist sterk, heeft al wat battles overwonnen, en tja wie zou nu geen angsten hebben in deze dolgedraaide maatschappij ...

:oops:
Wel ik erken mijn eigen kracht nu ook stilaan een beetje.
Wat ik overwonnen heb doen weinigen mij na. Het was echt kantje boordje en dit was meer dan een demon overwinnen. Dit was leren omgaan met een heel legioen.

Peche
6 juni 2016, 18:54
Ah, je blowde? Interessant.

Mijn excuses, ik heb je biografie niet gelezen.

Ik ben dus niet half onder narcose.

bembem
6 juni 2016, 18:55
Fighter :)
Mijn koude kleren worden nog amper geraakt... Ik heb zoveel geabsorbeerd dat ik verdoofd ben geworden.

Dit board heeft daar een beetje aan bijgedragen. Daarom dat ik liever een duw dan een compliment krijg. Een duw zet mij recht.

same here

Pericles
6 juni 2016, 18:55
Je verwart mij weer met Raf, vrees ik. ;-)

Ja Rafke waar zit hij , dat ik hen nog eens goed zijn vet geef.
Hij had dat graag, dat pak verbale rammel van een echte man. ;-)

Xenophon
6 juni 2016, 18:56
Ja Rafke waar zit hij , dat ik hen nog eens goed zijn vet geef.
Hij had dat graag, dat pak verbale rammel van een echte man. ;-)

:D

Ja, dan kon hij weer slachtoffertje spelen.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 18:59
Ik ben dus niet half onder narcose.

Ik reageerde op... Ik heb zoveel geabsorbeerd dat ik verdoofd ben geworden. ...niet op een of ander drugsverleden van je.

Pericles
6 juni 2016, 19:01
same here

Daar gaan we dan voor zorgen.
Bembem: doe je Jarretels , je netkousen en je hoge hakken nog eens aan en ga wat arbeiten, gij lui wijf.

Was dat boenk genoeg? :-D
Voor alle duidelijkheid, ik meen dat niet hé mensen.;-)
Alhoewel. :twisted:

Peche
6 juni 2016, 19:01
Ik reageerde op... ...niet op een of ander drugsverleden van je.


Sorry dat ik dat fout interpreteerde dan.

bembem
6 juni 2016, 19:04
Heel mijn leven al word ik onzeker van complimenten. Ik weet niet hoe dat komt.

Yep herken me er in, hier was het door een minderwaardigheidscomplex als geelke :s

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 19:05
Sorry dat ik dat fout interpreteerde dan.

Waren die Spartanen van je eigenlijk gelukkig? Bestaan daar enquêtes van?

bembem
6 juni 2016, 19:06
Daar gaan we dan voor zorgen.
Bembem: doe je Jarretels , je netkousen en je hoge hakken nog eens aan en ga wat arbeiten, gij lui wijf.

Was dat boenk genoeg? :-D
Voor alle duidelijkheid, ik meen dat niet hé mensen.;-)
Alhoewel. :twisted:

lol

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 19:06
Yep herken me er in, hier was het door een minderwaardigheidscomplex als geelke :s

Omwille van je huidskleur?

Ik dacht omwille van...

Peche
6 juni 2016, 19:06
Yep herken me er in, hier was het door een minderwaardigheidscomplex als geelke :s

Wel, dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb lang een laag zelfbeeld gehad. Allez waarschijnlijk nog steeds.
Maar vroeger kon ik er echt totaal niet mee om.

Peche
6 juni 2016, 19:08
Waren die Spartanen van je eigenlijk gelukkig? Bestaan daar enquêtes van?

Ik denk het wel.
Ook geen tijd om u depressief te voelen vroeger he. Mensen waren niet zo verwend als wij van vandaag. Ze verwachtte wellicht ook veel minder.

Moet ge nu een lidkaart hebben? Want mijn clubke is nog leeg.
Ik zoek mannelijke krachten die voor mij willen strijden.
Wie mijn training overleeft mag zich Spartaan achten.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 19:08
Wel, dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb lang een laag zelfbeeld gehad. Allez waarschijnlijk nog steeds.
Maar vroeger kon ik er echt totaal niet mee om.

Ben je nu aan 't 'constructen'?

Peche
6 juni 2016, 19:09
Ben je nu aan 't 'constructen'?

Neen, ... waarom ga je opnieuw aan het analyseren? :)

bembem
6 juni 2016, 19:10
Natuurlijk zijn er gevallen waarin medische hulp nodig is en medicatie soelaas kan brengen. Maar ik blijf er bij dat artsen te gemakkelijk voorschrijven. Bij mij was dat echt niet nodig.

Klopt, velen zijn dan ook pillen pushers gesteund door de farma-industrie, antidepressiva er wordt idd te laks mee omgesprongen ... Mensen zouden idd beter beseffen dat het geen snoepjes zijn ...

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 19:10
Moet ge nu een lidkaart hebben? Want mijn clubke is nog leeg.
Ik zoek mannelijke krachten die voor mij willen strijden.
Wie mijn training overleeft mag zich Spartaan achten.

Wat houdt die training in?

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 19:11
Neen, ... waarom ga je opnieuw aan het analyseren? :)

Hoezo? Voel je je geanalyseerd?

Peche
6 juni 2016, 19:12
Wat houdt die training in?

Een gevecht met mij winnen :)

Peche
6 juni 2016, 19:12
Hoezo? Voel je je geanalyseerd?
, ik voelde een analyse aankomen afgaand op uw vorige analyse.

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 19:16
Een gevecht met mij winnen :)

Ik zou het niet over mijn hart krijgen om met zo'n zoete jongen te gaan vechten.

Peche
6 juni 2016, 19:17
Ik zou het niet over mijn hart krijgen om met zo'n zoete jongen te gaan vechten.

?
Dat snap ik niet?
Wilde dan onze afwas doen? :D

bembem
6 juni 2016, 19:17
Ik denk het wel.
Ook geen tijd om u depressief te voelen vroeger he. Mensen waren niet zo verwend als wij van vandaag. Ze verwachtte wellicht ook veel minder.

Moet ge nu een lidkaart hebben? Want mijn clubke is nog leeg.
Ik zoek mannelijke krachten die voor mij willen strijden.
Wie mijn training overleeft mag zich Spartaan achten.

Klopt, vroeger werd een klinisch depressief iemand ook minder getriggerd ... nu stelt men zodanige eisen dat zelfs de niet klinische omslaan ...

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 19:20
?
Dat snap ik niet?
Wilde dan onze afwas doen? :D

Ik zal je bed opmaken als je 's avonds terugkeert van het slagveld. En ik leg er een grote teddybeer in. Ook zal ik een flesje melk voor je opwarmen. Niet té warm natuurlijk, opdat je je lippen niet brandt.

Peche
6 juni 2016, 19:20
Klopt, vroeger werd een klinisch depressief iemand ook minder getriggerd ... nu stelt men zodanige eisen dat zelfs de niet klinische omslaan ...

Inderdaad. Ik heb daar lang over nagedacht, waar het allemaal vandaan komt. Maar het spreekt voor zich he? High tech society.
Consumers 5.0

Peche
6 juni 2016, 19:21
Ik zal je bed opmaken als je 's avonds terugkeert van het slagveld. En ik leg er een grote teddybeer in. Ook zal ik een flesje melk voor je opwarmen. Niet té warm natuurlijk, opdat je je lippen niet brandt.

Zo lief opeens? Wat heb ik veroorzaakt bij u? :)

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 19:28
Zo lief opeens? Wat heb ik veroorzaakt bij u? :)

Hopeloos... :-)

Peche
6 juni 2016, 19:29
Ga je me teleurstellen en zeggen dat het ironie was?

Den Duisteren Duikboot
6 juni 2016, 19:34
Ga je me teleurstellen en zeggen dat het ironie was?

Zou je dan willen dat het géén ironie was?

Peche
6 juni 2016, 19:38
Ik vond het wel een vriendelijk aanbod nochtans Duisteren.
Beter dan je analyse ;)

bembem
6 juni 2016, 19:43
Ik vond het wel een vriendelijk aanbod nochtans Duisteren.
Beter dan je analyse ;)

haha ja :lol::lol:

Peche
6 juni 2016, 19:44
haha ja :lol::lol:

En hij noemde mij een zoete jongen :)
Vanwaar de ommedraai?

bembem
6 juni 2016, 19:52
En hij noemde mij een zoete jongen :)
Vanwaar de ommedraai?

Who will tell ...

Peche
6 juni 2016, 19:53
Who will tell ...

hij?

Libro
6 juni 2016, 20:00
Die Vitamine D verklaart waarom bvb Zuiderse types veel positiever in het leven staan dan wij, terwijl ze het met veel minder moeten stellen. Dat in combinatie met de multicul maakt dat ik in Belgie geen toekomst zie. Ik heb enkele ervaringen qua werk en stage met mensen die zo negatief waren dat ik erin werd meegesleurd.

Gelukkig zijn is voor mij het hoogste goed in het leven, en de doorsnee Belg slaagt er niet in

Vitamine D bouw je op door genoeg in de zon te lopen maar we krijgen permanent te horen hoe slecht zonnen wel is. Ondertussen sluiten honderden bakkers hun winkel omdat mensen, zot gemaakt door het gezwam over het gebruik van koolhydraten en gluten, geen brood meer eten. Europeanen laten zich elk rampscenario wijsmaken, met de nodige gevolgen. Als iedereen nu eens wat meer zijn gezond boerenverstand zou gebruiken, dan zou iedereen al veel gelukkiger zijn.

Peche
6 juni 2016, 20:33
Vitamine D bouw je op door genoeg in de zon te lopen maar we krijgen permanent te horen hoe slecht zonnen wel is. Ondertussen sluiten honderden bakkers hun winkel omdat mensen, zot gemaakt door het gezwam over het gebruik van koolhydraten en gluten, geen brood meer eten. Europeanen laten zich elk rampscenario wijsmaken, met de nodige gevolgen. Als iedereen nu eens wat meer zijn gezond boerenverstand zou gebruiken, dan zou iedereen al veel gelukkiger zijn.

Dat is! Gewoon doen zoals wij het gewoon zijn te doen.
Bij alles teveel stil staan is niet goed.
Met hun "veronderstellingen" maken ze mensen failliet. Zoals des tijds het vlees kankerverwekkend was, later was het de bakwijze.
Ze moeten daar echt eens serieus in beginnen bezinnen. Ze zijn met mensen hun eten en geld bezig

ViveLaBelgique
6 juni 2016, 20:45
Enkel gehandicapten.
Andere kinderen die het overleefden moesten op overlevingstocht.
Als je dat overleefde, dan werd je Spartaan.

Daarom nogmaals: een modern Sparta.
Wil je een lidkaart?

In Sparta was ik als kind reed overleden aan astma. Waarschijnlijk was ik niet eens geboren omdat mijn vader geen lang leven zou gehad hebben.

GandalftheGrey
6 juni 2016, 20:54
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2667153

Peche
6 juni 2016, 21:20
In Sparta was ik als kind reed overleden aan astma. Waarschijnlijk was ik niet eens geboren omdat mijn vader geen lang leven zou gehad hebben.

Maar laten we dan nu een modern Sparta oprichten.

Stormram
6 juni 2016, 22:10
Overpopulatie + massa-immigratie = dodelijke mensenkloterij

Eurosceptic
7 juni 2016, 00:18
Daar begint het al mee natuurlijk. In geluk moet je 'slagen'... Geluk is het 'hoogste goed', dus opnieuw iets dat moet nagejaagd worden...

P.S. Je negeerlijst maakt me gelukkig. ;-)

Toch sta ik rotsvast achter dat punt. Maar ''slagen" betekent voor mij iets totaal anders dan voor 99% van de Vlamingen die ik ken. In deze maatschappij vergelijken mensen zich continu met elkaar. Wie heeft er het grootste huis.. de duurste auto.. En de buurman gaat weer op vakantie.. Hoe kan die mens dat toch betalen?

Ik ben maar weinig in België, maar ik stoor me steeds meer aan al die jaloerse onvriendelijke mensen die alleen gelukkig kunnen zijn als ze meer hebben dan een ander. Goedemorgen zeggen tegen je collega's is geen vanzelfsprekendheid meer in dit land.
Tijdens de middagpauze zie je mensen wegduiken in hun smartphone. Een totale desinteresse voor sociaal contact met hun naasten.

Wat mij betreft is de maatschappij verziekt, en daarom wil ik er nog weinig mee te maken hebben. We worden geleefd door het werk om toch maar die hypotheek af te kunnen betalen. Mensen beginnen aan kinderen op basis van maatschappelijke norm, en jaren later denken ze van "had ik maar.."

Ik laat me niks meer opleggen, al is er druk

Eurosceptic
7 juni 2016, 00:19
Daar begint het al mee natuurlijk. In geluk moet je 'slagen'... Geluk is het 'hoogste goed', dus opnieuw iets dat moet nagejaagd worden...

P.S. Je negeerlijst maakt me gelukkig. ;-)

Toch sta ik rotsvast achter dat punt. Maar ''slagen" betekent voor mij iets totaal anders dan voor 99% van de Vlamingen die ik ken. In deze maatschappij vergelijken mensen zich continu met elkaar. Wie heeft er het grootste huis.. de duurste auto.. En de buurman gaat weer op vakantie.. Hoe kan die mens dat toch betalen?

Ik ben maar weinig in België, maar ik stoor me steeds meer aan al die jaloerse onvriendelijke mensen die alleen gelukkig kunnen zijn als ze meer hebben dan een ander. Goedemorgen zeggen tegen je collega's is geen vanzelfsprekendheid meer in dit land.
Tijdens de middagpauze zie je mensen wegduiken in hun smartphone. Een totale desinteresse voor sociaal contact met hun naasten.

Wat mij betreft is de maatschappij verziekt, en daarom wil ik er nog weinig mee te maken hebben. We worden geleefd door het werk om toch maar die hypotheek af te kunnen betalen. Mensen beginnen aan kinderen op basis van maatschappelijke norm, en jaren later denken ze van "had ik maar.."

Ik laat me niks meer opleggen, al is er druk

de vuile muilekoek
7 juni 2016, 06:19
Toch sta ik rotsvast achter dat punt. Maar ''slagen" betekent voor mij iets totaal anders dan voor 99% van de Vlamingen die ik ken. In deze maatschappij vergelijken mensen zich continu met elkaar. Wie heeft er het grootste huis.. de duurste auto.. En de buurman gaat weer op vakantie.. Hoe kan die mens dat toch betalen?

Ik ben maar weinig in België, maar ik stoor me steeds meer aan al die jaloerse onvriendelijke mensen die alleen gelukkig kunnen zijn als ze meer hebben dan een ander. Goedemorgen zeggen tegen je collega's is geen vanzelfsprekendheid meer in dit land.
Tijdens de middagpauze zie je mensen wegduiken in hun smartphone. Een totale desinteresse voor sociaal contact met hun naasten.

Wat mij betreft is de maatschappij verziekt, en daarom wil ik er nog weinig mee te maken hebben. We worden geleefd door het werk om toch maar die hypotheek af te kunnen betalen. Mensen beginnen aan kinderen op basis van maatschappelijke norm, en jaren later denken ze van "had ik maar.."

Ik laat me niks meer opleggen, al is er druk

Was 35 jaar geleden nog erger hoor ,ik herinner mij nog die druk toen op mijn werk een christelijke instelling , 1tje zwanger iedereen ook weer zwanger worden , of kreeg de buitenwacht werd je uitgesloten,, zelf ondervonden, en dat laatste dat je zegt ik denk ook al enkele jaren meer en meer in die richting "je eigen gedacht doen" is trouwens altijd het gezondste in het leven, dan leeft je in harmonie met jezelf.

Hypochonder
7 juni 2016, 06:44
Er is zoiets als "je eigen geluk maak je zelf" en laat dat nu net het probleem zijn bij de meeste Vlamingen, ze leven hun eigen leven niet meer, ze worden geleefd. Ze worden gedreven door anderen en door hun drang naar zaken die hen totaal niet gelukkig maken, grotendeels door een bepaald beeld dat hen via allerhande kanalen wordt opgedrongen.

Den Duisteren Duikboot
7 juni 2016, 14:44
Toch sta ik rotsvast achter dat punt. Maar ''slagen" betekent voor mij iets totaal anders dan voor 99% van de Vlamingen die ik ken. In deze maatschappij vergelijken mensen zich continu met elkaar. Wie heeft er het grootste huis.. de duurste auto.. En de buurman gaat weer op vakantie.. Hoe kan die mens dat toch betalen?

Eerlijk gezegd kom ik zulke types toch niet vaak tegen. Situeren zich die niet vooral in de hogere middenklasse? Heren en dames met een 'kaderfunctie'?

Mindset
7 juni 2016, 15:08
de algehele malaise van de manier van beleid voeren, het beleid zelf, door de politieke kaste;
ons land, en ons staatsbestel;
de communautaire toestand;
de islamisering, de verbrusseling van vlaanderen;
het immobilisme;
het steeds dichter op elkaar moeten wonen, en daarmee vervuiling, stress en huisvestingsproblemen, fileleed
de grijsheid
de lelijke, oninteressante mensen
de dreiging van een WO
de amerikaanse inmenging in Europa;
de EU en zijn incompetente postenpakkers, verraders van het Europese continent
etc..

Den Duisteren Duikboot
7 juni 2016, 15:15
de algehele malaise van de manier van beleid voeren, het beleid zelf, door de politieke kaste;
ons land, en ons staatsbestel;
de communautaire toestand;
de islamisering, de verbrusseling van vlaanderen;
het immobilisme;
het steeds dichter op elkaar moeten wonen, en daarmee vervuiling, stress en huisvestingsproblemen, fileleed
de grijsheid
de lelijke, oninteressante mensen
de dreiging van een WO
de amerikaanse inmenging in Europa;
de EU en zijn incompetente postenpakkers, verraders van het Europese continent
etc..

...en niet te vergeten: de neiging van sommige mensen om vooral het negatieve te zien.

Pandareus
7 juni 2016, 15:23
...en niet te vergeten: de neiging van sommige mensen om vooral het negatieve te zien.

Samengevat : de verzuurden...

de vuile muilekoek
7 juni 2016, 15:28
...en niet te vergeten: de neiging van sommige mensen om vooral het negatieve te zien.

allee gauw zeg ... positief zijn hedendaags is een strijd geworden... er zijn allerhande onderdrukkingen in deze maatschappij... die de levenslust aantasten ... met tegendraads te reageren gaat het niet oplossen...

de vuile muilekoek
7 juni 2016, 15:30
Samengevat : de verzuurden...

Ik zeg daar tegen de onnozele van geest.... zijn de niet verzuurden....

Eyjafjallajökull
7 juni 2016, 15:36
Ik zeg daar tegen de onnozele van geest.... zijn de niet verzuurden....

:?

de vuile muilekoek
7 juni 2016, 15:37
:?

Die niet verzuurd is moet wel simpel van geest zijn ergens in deze tijden ,, toch ?

Den Duisteren Duikboot
7 juni 2016, 15:39
allee gauw zeg ... positief zijn hedendaags is een strijd geworden... er zijn allerhande onderdrukkingen in deze maatschappij... die de levenslust aantasten ... met tegendraads te reageren gaat het niet oplossen...

Ik pleit niet voor blind optimisme. Daar heb ik het juiste karakter niet voor.

Pandareus
7 juni 2016, 15:48
Die niet verzuurd is moet wel simpel van geest zijn ergens in deze tijden ,, toch ?

Is alles dan wit of zwart ? Alles extreem ? Nuance onbekend ?

Mindset
7 juni 2016, 16:50
Is alles dan wit of zwart ? Alles extreem ? Nuance onbekend ?

het is juist veel te grijs allemaal

Peche
7 juni 2016, 17:31
Wa heb ik gezegd in mijn eerste posten? Eerst bloed trekken, dan pas iets voorschrijven.

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/2727066/2016/06/07/Bloedtest-is-doorbraak-in-behandeling-depressie.dhtml

Eyjafjallajökull
7 juni 2016, 18:18
het is juist veel te grijs allemaal

Een juiste omschrijving van Muyle idd.

de vuile muilekoek
7 juni 2016, 19:10
Is alles dan wit of zwart ? Alles extreem ? Nuance onbekend ?

nuance kan ook verzuurd zijn...

de vuile muilekoek
7 juni 2016, 19:14
Ik pleit niet voor blind optimisme. Daar heb ik het juiste karakter niet voor.

Een mens kan ergens tevreden zijn met wat hij heeft.... in de plaats van ongelukkig ,, of gelukkig ,, ik leefde liever in 1970 1980 1990 alles was toen gewoon beter simpel & rustiger ....

Eyjafjallajökull
7 juni 2016, 19:25
Een mens kan ergens tevreden zijn met wat hij heeft.... in de plaats van ongelukkig ,, of gelukkig ,, ik leefde liever in 1970 1980 1990 alles was toen gewoon beter simpel & rustiger ....

De tijd van toen (https://m.youtube.com/watch?v=UqUdxwpEgGk)

de vuile muilekoek
7 juni 2016, 19:49
En ? :roll:

non-conformist
7 juni 2016, 22:47
Die Vitamine D verklaart waarom bvb Zuiderse types veel positiever in het leven staan dan wij, terwijl ze het met veel minder moeten stellen. Dat in combinatie met de multicul maakt dat ik in Belgie geen toekomst zie. Ik heb enkele ervaringen qua werk en stage met mensen die zo negatief waren dat ik erin werd meegesleurd.

Gelukkig zijn is voor mij het hoogste goed in het leven, en de doorsnee Belg slaagt er niet in

vitamine D maakt geen verschil en dat weet ik uit ervaring.

PORSCHE
8 juni 2016, 08:45
Een mens kan ergens tevreden zijn met wat hij heeft.... in de plaats van ongelukkig ,, of gelukkig ,, ik leefde liever in 1970 1980 1990 alles was toen gewoon beter simpel & rustiger ....Mooie tijden. Geen sociale media, geen smartphones, geen internet, weinig pc's die dan nog niets konden, weinig of geen flitscontroles, geen of amper controles van de fiscus, foefelen dat het niet meer normaal was, benzine aan 15 BEF/liter, pakken minder wagens dus veel meer plaats om te rijden, geen vreemdelingen in eigen en omliggende dorpen, dorpswinkels, iedereen zei nog een goedendag, uw vuil in de'n hof opstoken, zwart werken was zelfs gedeeltelijk aanvaard ... En zo kan ik blijven doorgaan. En vandaag? Laat een scheet en ze beboeten u en steken u jarenlang in de'n bak. Ik heb medelijden met de opgroeiende jeugd. Binnen enkele jaren leven die niet meer maar worden geleefd. Regels en plichten maar verder : betalen, betalen, betalen en luisteren, luisteren, luisteren.

Met dank aan de politiek en de verzuring van de maatschappij!
Meer en meer aan het denken om nog 1 grote slag te slaan en dan richting "eiland met palmbomen en weinig mensen" te verhuizen :)

de vuile muilekoek
8 juni 2016, 08:51
Mooie tijden. Geen sociale media, geen smartphones, geen internet, weinig pc's die dan nog niets konden, weinig of geen flitscontroles, geen of amper controles van de fiscus, foefelen dat het niet meer normaal was, benzine aan 15 BEF/liter, pakken minder wagens dus veel meer plaats om te rijden, geen vreemdelingen in eigen en omliggende dorpen, dorpswinkels, iedereen zei nog een goedendag, uw vuil in de'n hof opstoken, zwart werken was zelfs gedeeltelijk aanvaard ... En zo kan ik blijven doorgaan. En vandaag? Laat een scheet en ze beboeten u en steken u jarenlang in de'n bak. Ik heb medelijden met de opgroeiende jeugd. Binnen enkele jaren leven die niet meer maar worden geleefd. Regels en plichten maar verder : betalen, betalen, betalen en luisteren, luisteren, luisteren.

Met dank aan de politiek en de verzuring van de maatschappij!
Meer en meer aan het denken om nog 1 grote slag te slaan en dan richting "eiland met palmbomen en weinig mensen" te verhuizen :)

Ik denk dat wij méér in opstand moeten komen .... tegen de politieke huidige zoals Merkel , Erdogan ,De Wever , enz... daar moeten mensen vanaf ... van die hardnekkige podium leiders ... die ons willen verplichten een levenslijn te volgen ....

Jay-P.
8 juni 2016, 08:58
Allez, Allez, ikke ben nekik ne gelukkige. Atonavi?

Eurosceptic
8 juni 2016, 09:33
Mooie tijden. Geen sociale media, geen smartphones, geen internet, weinig pc's die dan nog niets konden, weinig of geen flitscontroles, geen of amper controles van de fiscus, foefelen dat het niet meer normaal was, benzine aan 15 BEF/liter, pakken minder wagens dus veel meer plaats om te rijden, geen vreemdelingen in eigen en omliggende dorpen, dorpswinkels, iedereen zei nog een goedendag, uw vuil in de'n hof opstoken, zwart werken was zelfs gedeeltelijk aanvaard ... En zo kan ik blijven doorgaan. En vandaag? Laat een scheet en ze beboeten u en steken u jarenlang in de'n bak. Ik heb medelijden met de opgroeiende jeugd. Binnen enkele jaren leven die niet meer maar worden geleefd. Regels en plichten maar verder : betalen, betalen, betalen en luisteren, luisteren, luisteren.

Met dank aan de politiek en de verzuring van de maatschappij!
Meer en meer aan het denken om nog 1 grote slag te slaan en dan richting "eiland met palmbomen en weinig mensen" te verhuizen :)

Hier kan ik mij volledig in vinden. Toch is het zo dat wij veel meer geld verdienen dan iedereen in Latijns Amerika. En toch slagen ze erin om met een glimlach over straat te lopen. Wij Belgen nemen enorm veel hooi op onze vork. Geven meer uit dan we eigenlijk kunnen betalen omdat we anders "niet mee kunnen". Een bescheiden huisje kopen is beschamend..

Ik herinner me nog een recente docu over het feit dat Belgen niks meer sparen. We moeten knokken om al die uitgaven te bekostigen en geen gezichtsverlies te lijden.
Ik droom ook over een huisje in een exotisch oord, ver weg van deze materialistische maatschappij der depressieven. Maar dan begint het "Wat met je pensioen?? Je zal failliet gaan.. Je weet niet wat het leven kost.. Daar komen alleen maar problemen van.. Doe gewoon zoals ons allemaal"

Ik vind het ook frappant dat er aan de universiteit op los wordt geneukt, terwijl iedereen zijn droompartner vindt vlak na het afstuderen als er een hypotheek moet worden afgesloten. Een huwelijk lijkt meer een rationele keuze/ financiële noodzaak, dan een daad uit liefde. Niet verbazend dus dat het aantal scheidingen zo hoog ligt (ik geloof 60%), en dat wil nog niet zeggen dat die andere helft op wieltjes loopt.

Huwelijk + hypotheek zijn voor mij de grootste boosdoeners in een menselijk leven

Guinevere
8 juni 2016, 12:04
Omdat ze niet werkelijk appreciëren wat ze allemaal in hun leven hebben.
Omdat ze ondankbaar zijn.
Omdat ze de term 'offer' of 'men kan niet alles hebben' uit hun woordenboek schrappen.
Omdat ze steeds meer willen ongeacht de omstandigheden, enz...

hamac
8 juni 2016, 12:14
Omdat ze niet werkelijk appreciëren wat ze allemaal in hun leven hebben.
Omdat ze ondankbaar zijn.
Omdat ze de term 'offer' of 'men kan niet alles hebben' uit hun woordenboek schrappen.
Omdat ze steeds meer willen ongeacht de omstandigheden, enz...

Het lijkt wel of je het over kutmarokaantjes hebt. :-)

bembem
8 juni 2016, 12:14
Omdat ze niet werkelijk appreciëren wat ze allemaal in hun leven hebben.
Omdat ze ondankbaar zijn.
Omdat ze de term 'offer' of 'men kan niet alles hebben' uit hun woordenboek schrappen.
Omdat ze steeds meer willen ongeacht de omstandigheden, enz...

Daar zit iets van in idd ....

Den Duisteren Duikboot
8 juni 2016, 12:50
Ik herinner me nog een recente docu over het feit dat Belgen niks meer sparen. We moeten knokken om al die uitgaven te bekostigen en geen gezichtsverlies te lijden.

Niets meer sparen? We zitten niet meer aan de Europese top qua spaardrift, dat is waar, maar we sparen nog altijd absurd veel, zeker als je in rekening brengt dat we over relatief goede sociale vangnetten beschikken als er iets misloopt.

Ik denk dat je de schone schijn-competitie echt wel overschat. Het lijkt me een minderheid die zich daarom in de schulden werkt of zich de pleuris werkt. Misschien moet je eens andere kringen frequenteren? ;-)

Den Duisteren Duikboot
8 juni 2016, 12:51
Meer en meer aan het denken om nog 1 grote slag te slaan en dan richting "eiland met palmbomen en weinig mensen" te verhuizen :)

Wie wordt er nu gelukkig onder een palmboom? Ik zou mij steendood vervelen.

Marie van de koster
8 juni 2016, 19:44
de algehele malaise van de manier van beleid voeren, het beleid zelf, door de politieke kaste;
ons land, en ons staatsbestel;
de communautaire toestand;
de islamisering, de verbrusseling van vlaanderen;
het immobilisme;
het steeds dichter op elkaar moeten wonen, en daarmee vervuiling, stress en huisvestingsproblemen, fileleed
de grijsheid
de lelijke, oninteressante mensen
de dreiging van een WO
de amerikaanse inmenging in Europa;
de EU en zijn incompetente postenpakkers, verraders van het Europese continent
etc..

Kijk zoveel niet in de spiegel !

Marie van de koster
8 juni 2016, 19:45
Die niet verzuurd is moet wel simpel van geest zijn ergens in deze tijden ,, toch ?

Liever een beetje naïef dan verzuurd!

Libro
8 juni 2016, 21:00
Wie wordt er nu gelukkig onder een palmboom? Ik zou mij steendood vervelen.

Dat hoeft niet per se: Robert Palmer heeft een tijdje op de Caraïben gewoond, vlak bij een smokkelroute voor drugs. Er spoelden regelmatig pakken cannabis aan op het strand vlak bij zijn woning. Drugsdealers die achtervolgd werden door de kustwacht gooiden hun drugs overboord en die pakketten spoelden dan aan. Op zo'n dagen werd er niet veel gecomponeerd...

Eurosceptic
8 juni 2016, 22:32
Niets meer sparen? We zitten niet meer aan de Europese top qua spaardrift, dat is waar, maar we sparen nog altijd absurd veel, zeker als je in rekening brengt dat we over relatief goede sociale vangnetten beschikken als er iets misloopt.

Ik denk dat je de schone schijn-competitie echt wel overschat. Het lijkt me een minderheid die zich daarom in de schulden werkt of zich de pleuris werkt. Misschien moet je eens andere kringen frequenteren? ;-)


Belg spaart minder en consumeert meer (http://trends.knack.be/economie/finance/belg-spaart-minder-en-consumeert-meer/article-normal-644405.html)

Ik heb nooit huur/hypotheek, auto, voedsel etc in Belgie moeten betalen dus ik ken de maandelijkse rekening niet. Maar ik hoor vaak dat mensen er maar net komen. De richtlijn is dat je 1/3 van je salaris aan de hypotheek mag uitgeven, maar vaak spenderen jonge koppels de helft van hun maandloon.

Everytime
8 juni 2016, 22:41
1 op 8 Belgen slikt dagelijks antidepressiva, las ik laatst in een artikel. Verbazend, aangezien we het hier financieel beter stellen dan ruim 90% van de wereldpopulatie.
Ik reis veel en irriteer me aan het verschil in de manier waarop Belgen in het leven staan, vergeleken met armere werelddelen waar mensen WEL gelukkig zijn.

Hoe komt dit?
Ik merk dat velen het niet nodig vinden om 's ochtends goeiedag te zeggen tegen collega's. Dat Belgen vaak slecht gezind zijn en weinig behulpzaam tov anderen. Bij mijn vader op het werk is dat een groot probleem.

Werken we te hard? Of zijn de maatschappelijke verwachtingen te hoog? (mooie auto en een groot huis zijn vanzelfsprekend) Zijn we ongelukkig met onze relatie?

Na een grote reis heb ik een reünie gehouden met ex medestudenten. Ik heb de indruk dat bijna iedereen geleefd wordt door hun werk, dagelijks veel te vroeg op moet staan om toch maar die zware hypotheek af te betalen.
Niet helemaal gelukkig in hun relatie, maar om 1000 redenen gaan ze er toch mee verder.

Er is steeds meer druk op me om voor zo'n leven te kiezen, maar mijn hart zegt nee

In mijn omgeving zijn we positief. We gaan regelmatig uit en nemen het leven op de goeie kant, met de glimlach. Maar ja, ik ben Franstalig en mijn omgeving is ook Franstalig : ik denk dat er nog een aspect "levensgenieter" in Franstalig België bestaat. Allez, een voorbeeld van vorige zondag. Er was een concert van een covergroep in de buurt : veel ambiance, mensen die dansen en zingen, mensen die lachen. Dat kan "banaal" voor sommigen klinken maar ik vind dit zeer belangrijk.

Everytime
8 juni 2016, 22:41
1 op 8 Belgen slikt dagelijks antidepressiva, las ik laatst in een artikel. Verbazend, aangezien we het hier financieel beter stellen dan ruim 90% van de wereldpopulatie.
Ik reis veel en irriteer me aan het verschil in de manier waarop Belgen in het leven staan, vergeleken met armere werelddelen waar mensen WEL gelukkig zijn.

Hoe komt dit?
Ik merk dat velen het niet nodig vinden om 's ochtends goeiedag te zeggen tegen collega's. Dat Belgen vaak slecht gezind zijn en weinig behulpzaam tov anderen. Bij mijn vader op het werk is dat een groot probleem.

Werken we te hard? Of zijn de maatschappelijke verwachtingen te hoog? (mooie auto en een groot huis zijn vanzelfsprekend) Zijn we ongelukkig met onze relatie?

Na een grote reis heb ik een reünie gehouden met ex medestudenten. Ik heb de indruk dat bijna iedereen geleefd wordt door hun werk, dagelijks veel te vroeg op moet staan om toch maar die zware hypotheek af te betalen.
Niet helemaal gelukkig in hun relatie, maar om 1000 redenen gaan ze er toch mee verder.

Er is steeds meer druk op me om voor zo'n leven te kiezen, maar mijn hart zegt nee

In mijn omgeving zijn we positief. We gaan regelmatig uit en nemen het leven op de goeie kant, met de glimlach. Maar ja, ik ben Franstalig en mijn omgeving is ook Franstalig : ik denk dat er nog een aspect "levensgenieter" in Franstalig België bestaat. Allez, een voorbeeld van vorige zondag. Er was een concert van een covergroep in de buurt : veel ambiance, mensen die dansen en zingen, mensen die lachen. Dat kan "banaal" voor sommigen klinken maar ik vind dit zeer belangrijk.

Zipper
8 juni 2016, 22:44
In mijn omgeving zijn we positief. We gaan regelmatig uit en nemen het leven op de goeie kant, met de glimlach. Maar ja, ik ben Franstalig en mijn omgeving is ook Franstalig : ik denk dat er nog een aspect "levensgenieter" in Franstalig België bestaat. Allez, een voorbeeld van vorige zondag. Er was een concert van een covergroep in de buurt : veel ambiance, mensen die dansen en zingen, mensen die lachen. Dat kan "banaal" voor sommigen klinken maar ik vind dit zeer belangrijk.

ja, vooral met het geld van anderen.

Everytime
8 juni 2016, 22:46
Prachtig weer is prachtig natuurlijk, voor de gemiddelde Waal is dat goed, die zitten in de zon, de gemiddelde Vlaming dan weer, die moet werken, die heeft de tijd niet om in de zon te zitten.

Hier is het Koetjes en Kalfjes, niet uw communautair brol.;-)

Everytime
8 juni 2016, 22:47
ja, vooral met het geld van anderen.

Neem het leven meer positief, Zipper!

Zipper
8 juni 2016, 22:47
Omdat ze niet werkelijk appreciëren wat ze allemaal in hun leven hebben.
Omdat ze ondankbaar zijn.
Omdat ze de term 'offer' of 'men kan niet alles hebben' uit hun woordenboek schrappen.
Omdat ze steeds meer willen ongeacht de omstandigheden, enz...

een islamiet die ons even voor ondankbaren gaat uitschelden.

Den Duisteren Duikboot
8 juni 2016, 22:52
Belg spaart minder en consumeert meer (http://trends.knack.be/economie/finance/belg-spaart-minder-en-consumeert-meer/article-normal-644405.html)

Minder dan vroeger, ja, maar nog altijd absurd veel. In landen waar nauwelijks een sociaal vangnet bestaat is het nog begrijpelijk dat mensen veel geld opzij zetten. In België niet.

Everytime
8 juni 2016, 22:53
Indien die inwijkelingen zich hadden aangepast aan hun nieuwe omgeving (of hier gewoon waren weggebleven) was er nu geen sprake van "probleemwijken".

U hebt een probleem met Moslims, nuance, en u hebt slecht gereageerd.

Den Duisteren Duikboot
8 juni 2016, 22:55
ja, vooral met het geld van anderen.

Waarom breng je genieten in verband met geld?

elsina
8 juni 2016, 22:57
Tijdens de middagpauze zie je mensen wegduiken in hun smartphone. Een totale desinteresse voor sociaal contact met hun naasten.

Wat mij betreft is de maatschappij verziekt, en daarom wil ik er nog weinig mee te maken hebben.


http://www.telefoonabonnement.nl/nieuws/wp-content/uploads/krant-lezen-in-de-trein.jpg

Everytime
8 juni 2016, 23:06
Waarom breng je genieten in verband met geld?

Dat is inderdaad de vraag! Ik heb hobbys in mijn leven, ga regelmatig uit en ben dus zeer vaak in echte contact met andere mensen. Ik vind dit zeer positief en vooral zeer belangrijk in onze maatschappij. Altijd op internet of naar TV te kijken is zeker niet goed : ik kijk wel naar TV maar ik weet ook wat me op TV interesseert en ik kan vooral een goeie evenwicht tussen een TV-avond en uitgaan met vrienden vinden. Het is zeer belangrijk voor mij met vrienden uit te gaan maar ik kan ook in de sofa blijven en naar TV kijken. Wat ik wil zeggen, is dat de meesten geen leven buiten hun werk hebben.

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 08:07
Liever een beetje naïef dan verzuurd!

dan maar liever verzuurd ....mijn gedacht,

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 08:09
Dat is inderdaad de vraag! Ik heb hobbys in mijn leven, ga regelmatig uit en ben dus zeer vaak in echte contact met andere mensen. Ik vind dit zeer positief en vooral zeer belangrijk in onze maatschappij. Altijd op internet of naar TV te kijken is zeker niet goed : ik kijk wel naar TV maar ik weet ook wat me op TV interesseert en ik kan vooral een goeie evenwicht tussen een TV-avond en uitgaan met vrienden vinden. Het is zeer belangrijk voor mij met vrienden uit te gaan maar ik kan ook in de sofa blijven en naar TV kijken. Wat ik wil zeggen, is dat de meesten geen leven buiten hun werk hebben.

alee kom , een relatie ,of getrouwd , kinderen , naaste familie , vrienden, huishouden, pets , .... er is zoveel naast uw werk....:roll:

Peche
9 juni 2016, 08:21
Wij worden ook depressief omdat wij onze energie fixeren op de verkeerde zaken.
Zaken die buiten onze macht liggen.
We zouden in feite al onze energie moeten fixeren op wat we willen en niet op wat we niet willen. The law of attraction.

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 08:27
Wij worden ook depressief omdat wij onze energie fixeren op de verkeerde zaken.
Zaken die buiten onze macht liggen.
We zouden in feite al onze energie moeten fixeren op wat we willen en niet op wat we niet willen. The law of attraction.

Ja , wat mij niet meer aanstaat vliegt gewoon buiten zeker de verkeerde mensen ,, daar ben ik al enkele jaren bewust mee bezig ..mensen die niks opleveren en uw niks aangenaams brengen.. , we zouden daar veel rapper komaf mee moeten maken....;-);-)

Peche
9 juni 2016, 08:29
Omring je met zaken die je wel wenst.
Choose love.

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 08:37
Omring je met zaken die je wel wenst.
Choose love.

Love" vertel dat aan een bepaalde religie volgers.....:roll:

Peche
9 juni 2016, 08:40
Heb uw vijand lief muilekoek.
Wat is onze menselijkheid?

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 08:47
Heb uw vijand lief muilekoek.
Wat is onze menselijkheid?

Nu zij je aan t' zeveren , ik heb mijn vijand nooit lief..... integendeel en ik zal nooit veranderen van gedacht op dat gebied. Een vijand is een gevaar en gevaar moet je bestrijden , niet met liefde, zijt ge nu zot geworden Peche ?

Tavek
9 juni 2016, 08:49
Ik zou al heel wat gelukkiger zijn, mochten er wat minder belastingen zijn zodat wij hier thuis ons werk beter konden verdelen/aanpassen aan de noden van het gezin.

Helaas draagt de gemiddelde werkende vlaming half het land mee op zijn rug.

Peche
9 juni 2016, 08:51
Wel, ik ben op zoek naar mijn menselijkheid muilekoek.
Ik versta uw mening, we zitten op een vibe van ideologie.
Omdat we zien naar de ideologie van een ander, en andersom.
En zo komen we in een spiraal terecht die ons allen neertrekt. We worden er op persoonlijk vlak niet beter van energie te schenken aan een thema dat we niet willen.
Wat is menselijke ontwikkeling? In plaats van religies en spiritualiteit en dergelijke op te zoeken, wat is onze menselijkheid? Worden wij niet depressief omdat wij vergeten zijn wat het is mens te zijn? Gewoon mens zijn, zonder ideologie, hoe zou dat zijn?
Just imagine...

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 08:59
Wel, ik ben op zoek naar mijn menselijkheid muilekoek.
Ik versta uw mening, we zitten op een vibe van ideologie.
Omdat we zien naar de ideologie van een ander, en andersom.
En zo komen we in een spiraal terecht die ons allen neertrekt. We worden er op persoonlijk vlak niet beter van energie te schenken aan een thema dat we niet willen.
Wat is menselijke ontwikkeling? In plaats van religies en spiritualiteit en dergelijke op te zoeken, wat is onze menselijkheid? Worden wij niet depressief omdat wij vergeten zijn wat het is mens te zijn? Gewoon mens zijn, zonder ideologie, hoe zou dat zijn?
Just imagine...

Mensen .... ik selecteer ze, ze zijn niet allemaal even goed van aard . Opletten met mensen.

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 09:00
Wel, ik ben op zoek naar mijn menselijkheid muilekoek.
Ik versta uw mening, we zitten op een vibe van ideologie.
Omdat we zien naar de ideologie van een ander, en andersom.
En zo komen we in een spiraal terecht die ons allen neertrekt. We worden er op persoonlijk vlak niet beter van energie te schenken aan een thema dat we niet willen.
Wat is menselijke ontwikkeling? In plaats van religies en spiritualiteit en dergelijke op te zoeken, wat is onze menselijkheid? Worden wij niet depressief omdat wij vergeten zijn wat het is mens te zijn? Gewoon mens zijn, zonder ideologie, hoe zou dat zijn?
Just imagine...

Gevaarlijk spel in Sinterklaas geloven....

Peche
9 juni 2016, 09:01
Natuurlijk moet je opletten met mensen. Maar je moet vooral op jezelf letten muilekoek en niet te depressief worden van zaken die je niet wilt....
De oplossing ligt voor de hand: think positive.
Wat u negatief maakt gewoon vermijden en massaal aanreiken wat u positief maakt.

Geloof me, het archetype van ons denken en keuzes is geen prettig zicht.

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 09:03
Natuurlijk moet je opletten met mensen. Maar je moet vooral op jezelf letten muilekoek en niet te depressief worden van zaken die je niet wilt....
De oplossing ligt voor de hand: think positive.
Wat u negatief maakt gewoon vermijden en massaal aanreiken wat u positief maakt.

Geloof me, het archetype van ons denken en keuzes is geen prettig zicht.

Ik ben niet depressief gij wel ? en ik denk liever realistisch ...zijt eerlijk is dat niet beter ?

Peche
9 juni 2016, 09:05
Gevaarlijk spel in Sinterklaas geloven....

Wel, we hebben daar geen controle over.
Maar als onze overtuigingen ons denken sturen en ons handelen bepalen... Welke overtuigingen kunnen ons dan beter maken?

Is voor uzelf kiezen niet de allerbeste optie die ge kunt maken?
We kiezen te vaak voor anderen.

Peche
9 juni 2016, 09:08
Ik ben niet depressief gij wel ? en ik denk liever realistisch ...zijt eerlijk is dat niet beter ?

Ik ben alles wel eens. Depressief, maar ook veel blij.
Ik ben gaan analyseren wat ons depressief maakt, hoe dat komt, waar het vandaan komt. Er zit een flaw in het menselijk denken omdat ze zich oriënteert op een vertekend wereldbeeld. Als ge de waarheid niet kent, hoe kunnen wij dan liefde kennen? En als wij liefde niet kennen en verkeerd grijpen, hoe kunnen we dan waar geluk ervaren?

Realistisch, rationeel, ... allemaal woorden met verschillende percepties.
Ik ervaar dat veel mensen die zichzelf zo noemen eigenlijk via een tunnelvisie op materie kijken. Vergeten wat er rondom nog allemaal afspeelt...
Zoals de Tourist zingt: Het geheel is groter dan losse onderdelen.

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 09:11
Ik zou al heel wat gelukkiger zijn, mochten er wat minder belastingen zijn zodat wij hier thuis ons werk beter konden verdelen/aanpassen aan de noden van het gezin.

Helaas draagt de gemiddelde werkende vlaming half het land mee op zijn rug.

Ja dat komt er dan van nooit te reageren en alles te blijven pikken...

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 09:15
Ik ben alles wel eens. Depressief, maar ook veel blij.
Ik ben gaan analyseren wat ons depressief maakt, hoe dat komt, waar het vandaan komt. Er zit een flaw in het menselijk denken omdat ze zich oriënteert op een vertekend wereldbeeld. Als ge de waarheid niet kent, hoe kunnen wij dan liefde kennen? En als wij liefde niet kennen en verkeerd grijpen, hoe kunnen we dan waar geluk ervaren?

Realistisch, rationeel, ... allemaal woorden met verschillende percepties.
Ik ervaar dat veel mensen die zichzelf zo noemen eigenlijk via een tunnelvisie op materie kijken. Vergeten wat er rondom nog allemaal afspeelt...
Zoals de Tourist zingt: Het geheel is groter dan losse onderdelen.

Realist is realist ... wat is dat nu ... maar mensen groeien en in die groeifase kunnen ze ongelukkig zijn... omdat ze nog niet op de eind bestemming spiritueel dan geraakt zijn.... ik ben op mijn bestemming al enkele jaren , en dat is goed dan kan je feitelijk niet meer depressief worden omdat "je weet" je ziel is gerust .Ooit gaan we hier weer weg .. ik ben er gerust in , al hoewel ik niet weet waar ik dan naar toe ga achter deze reis hier op de planeet ...toch ben ik er vredig bij en hoop ik dat het niet erger gaat zijn dan hier op aarde.

Zipper
9 juni 2016, 09:31
U hebt een probleem met Moslims, nuance, en u hebt slecht gereageerd.

gij natuurlijk niet, want in uw omgeving wonen er geen.

Peche
9 juni 2016, 09:37
Realist is realist ... wat is dat nu ... maar mensen groeien en in die groeifase kunnen ze ongelukkig zijn... omdat ze nog niet op de eind bestemming spiritueel dan geraakt zijn.... ik ben op mijn bestemming al enkele jaren , en dat is goed dan kan je feitelijk niet meer depressief worden omdat "je weet" je ziel is gerust .Ooit gaan we hier weer weg .. ik ben er gerust in , al hoewel ik niet weet waar ik dan naar toe ga achter deze reis hier op de planeet ...toch ben ik er vredig bij en hoop ik dat het niet erger gaat zijn dan hier op aarde.

En wat als we altijd terugkeren op onze keuzes en daar steeds ergere gevolgen van dragen?
Wat als ons denken in het hier en nu het archetype van ons hiernamaals is?
Denken wij dan wel juist? Ik blijf het zeggen: we're all mad here!

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 09:43
gij natuurlijk niet, want in uw omgeving wonen er geen.

In feite zou er VEEL ZWAARDER moeten getild worden aan heel dat fenomeen Moslims in "onze" maatschappij let wel op ONZE leefwijze en ONZE maatschappij .... heel die heisa is onderschat , gekeken Canvas De Afspraak ? gisteravond? het was weeral bingo ! in de kaart van de ramadan .... ongelooflijk , hoe ze hun eigen Westerse levenswijze verwerpen en verachten ....die media sletten ,sorry voor mijn grof zijn .... ze beseffen de grond niet meer onder hun eigen voeten... Ik zou eens willen vragen aan Bart of hij van plan is zicht zelf te bekeren tot de Islam binnenkort ? of wat zijn bedoelingen zijn in feite ? wat een bende sukkelaars..... totaal geen ruggengraat of is het slechte wil of is het geen besef ?

de vuile muilekoek
9 juni 2016, 09:50
En wat als we altijd terugkeren op onze keuzes en daar steeds ergere gevolgen van dragen?
Wat als ons denken in het hier en nu het archetype van ons hiernamaals is?
Denken wij dan wel juist? Ik blijf het zeggen: we're all mad here!

Balans vinden.

Peche
9 juni 2016, 09:53
Balans vinden.

En onze menselijkheid herwinnen.

Zipper
9 juni 2016, 10:07
In feite zou er VEEL ZWAARDER moeten getild worden aan heel dat fenomeen Moslims in "onze" maatschappij let wel op ONZE leefwijze en ONZE maatschappij .... heel die heisa is onderschat , gekeken Canvas De Afspraak ? gisteravond? het was weeral bingo ! in de kaart van de ramadan .... ongelooflijk , hoe ze hun eigen Westerse levenswijze verwerpen en verachten ....die media sletten ,sorry voor mijn grof zijn .... ze beseffen de grond niet meer onder hun eigen voeten... Ik zou eens willen vragen aan Bart of hij van plan is zicht zelf te bekeren tot de Islam binnenkort ? of wat zijn bedoelingen zijn in feite ? wat een bende sukkelaars..... totaal geen ruggengraat of is het slechte wil of is het geen besef ?

Och ja, begin deze week mocht er bij Van Gils ook een juffrouwke komen vertellen hoe leuk die ramadan wel is.
Los daar van zagen die twee er perfect geïntegreerd uit (ja, die uitzonderingen bestaan). Wat ik de VRT hierin vooral verwijt door datt systematisch opvoeren , is dat ze de kijkers op die manier de illusie willen geven, dat alle islamieten even goed ingeburgerd zijn.

Universalia
9 juni 2016, 10:51
Omdat de meeste Belgen uiteindelijk inzien dat ons land zodanig aan het veranderen is en aan het aanpassen is aan al dat gespuis dat van einde ende verre komt aangevaren/gereden/gevlogen en die dan meestal nog van alle mogelijke voordelen/diensten kunnen gebruik maken, werk krijgen en ga zomaar voort misschien?????

Misschien maakt dat de mensen wel depressief?

Misschien maakt dat de mensen ongelukkig?

Moeten we rekenen op de Politici waar de mensen voor gekozen hebben: NEEN!

Laat u niet kennen mensen, stort u zeker niet in die put, ga niet over op het nemen van antidepressiva of andere middeltjes (drugs/drank ... ) waar u van zou kunnen denken dat de problemen daar met van de baan zijn, want dat is juist waar men het op toelegt!

Tavek
9 juni 2016, 10:52
Ja dat komt er dan van nooit te reageren en alles te blijven pikken...

Ge weet ook dat ik begrijp dat mensen op straat komen en de boel afbreken.

Volgens mij is dat de enigste manier om de politiek tot luisteren te dwingen. Ze te verjagen uit hun parlement.

Universalia
9 juni 2016, 10:55
Ge weet ook dat ik begrijp dat mensen op straat komen en de boel afbreken.

Volgens mij is dat de enigste manier om de politiek tot luisteren te dwingen. Ze te verjagen uit hun parlement.

'Onze' brave mensen zullen dat niet doen want dan missen ze Thuis of Familie.

Begrijpt u mij niet verkeerd in de zin van dat ik er echt niet zit op te wachten voor er zo van die dingen zouden kunnen gebeuren en de mensen in opstand zouden komen want dat kan alleen maar van kwaad naar erger gaan. 8O

Den Duisteren Duikboot
9 juni 2016, 11:01
Omdat de meeste Belgen uiteindelijk inzien dat ons land zodanig aan het veranderen is en aan het aanpassen is aan al dat gespuis dat van einde ende verre komt aangevaren/gereden/gevlogen en die dan meestal nog van alle mogelijke voordelen/diensten kunnen gebruik maken, werk krijgen en ga zomaar voort misschien?????

Misschien maakt dat de mensen wel depressief?

Misschien maakt dat de mensen ongelukkig?

Zijn er zo al veel gevallen bekend van mensen die zich omwille van die transformaties bij de psychiater melden?

Pandareus
9 juni 2016, 11:14
In mijn omgeving zijn we positief. We gaan regelmatig uit en nemen het leven op de goeie kant, met de glimlach. Maar ja, ik ben Franstalig en mijn omgeving is ook Franstalig : ik denk dat er nog een aspect "levensgenieter" in Franstalig België bestaat. Allez, een voorbeeld van vorige zondag. Er was een concert van een covergroep in de buurt : veel ambiance, mensen die dansen en zingen, mensen die lachen. Dat kan "banaal" voor sommigen klinken maar ik vind dit zeer belangrijk.

Dat bestaat ook bij veel vlamingen hoor, zij het dat het bij ons meestal wat formeler is. Maar buurtfeestjes, straat BBQ's enz dat kun je in elk vlaams stadje vinden. In de zomer bij ons in het bruulpark elk weekend een concertje, dat brengt de mensen buiten & samen.
Wat wel minder bij ons zal gebeuren is de buren die bij elkaar spontaan samen een pint pakken op een warme dag. Dat stukje bourgondische levenswijze hebben de walen beter weten te bewaren.

Pandareus
9 juni 2016, 11:18
Mensen .... ik selecteer ze, ze zijn niet allemaal even goed van aard . Opletten met mensen.

Als ze een hoofddoek aanhebben, of lidkaart van het vlaams blok ==> buiten sjotten !

Peche
9 juni 2016, 11:33
Omdat de meeste Belgen uiteindelijk inzien dat ons land zodanig aan het veranderen is en aan het aanpassen is aan al dat gespuis dat van einde ende verre komt aangevaren/gereden/gevlogen en die dan meestal nog van alle mogelijke voordelen/diensten kunnen gebruik maken, werk krijgen en ga zomaar voort misschien?????

Misschien maakt dat de mensen wel depressief?

Misschien maakt dat de mensen ongelukkig?

Moeten we rekenen op de Politici waar de mensen voor gekozen hebben: NEEN!

Laat u niet kennen mensen, stort u zeker niet in die put, ga niet over op het nemen van antidepressiva of andere middeltjes (drugs/drank ... ) waar u van zou kunnen denken dat de problemen daar met van de baan zijn, want dat is juist waar men het op toelegt!

Stel ge mist perceptie en zo'n pil helpt daarbij... waarom ze dan laten?
Ik ben 5 dagen gestopt geweest met mijn medicatie en ik kreeg een beklijvend gevoel. Ik ben ze meteen terug beginnen slikken.
Wellicht hangt ik daar nu voor de rest van mijn leven aan vast. Maar als het beter dan daarvoor gaat, zou ik ze dan moeten laten?