PDA

View Full Version : Aanslag holebiclub Orlando: homegrown terrorism of jihadisme?


Pagina's : [1] 2

Libro
12 juni 2016, 13:30
Een man heeft zeker 20 mensen gedood en 42 anderen verwond bij een gijzelingsactie in een holebiclub in Orlando: http://www.tijd.be/politiek_economie/internationaal_vs/Twintigtal_doden_bij_schietpartij_in_Amerikaanse_n achtclub.9777027-3141.art?utm_medium=twitter&utm_source=dlvr.it

Zeer waarschijnlijk een terreurdaad en misschien wel jihadistisch geïnspireerd. Ik ben bang voor wat er de komende dagen en weken nog kan gebeuren. Voor het EK maak ik me geen zorgen: de supporters slopen zelf wel de boel. Maar het festivalseizoen komt eraan én de ramadan is nog niet afgelopen.

morte-vivante
12 juni 2016, 13:39
een homobar

het FBI zou al gezegd hebben dat het een terreuractie was

Thomas-
12 juni 2016, 14:51
Dader is een 29 jarige Amerikaan met Afghaanse ouders.

The suspected gunman was identified by relatives and law enforcement officials as Omar Mateen, a 29-year-old from Fort Pierce, Fla. One relative said that Mateen’s family was in shock after being told on Sunday morning about his involvement. This relative said Mateen’s family was very sorry about what had happened.

Police have not identified a possible motive, and details about Mateen’s background were scarce on Sunday morning. His family is from Afghanistan, while Mateen is believed to have been born in the United States.


https://www.washingtonpost.com/news/post-nation/wp/2016/06/12/orlando-nightclub-shooting-about-20-dead-in-domestic-terror-incident-at-gay-club/?utm_term=.6ea0cb732884

Derk de Tweede
12 juni 2016, 14:53
Dader is een 29 jarige Amerikaan met Afghaanse ouders.
Omar Mir Seddique Mateen

Nierika
12 juni 2016, 14:54
Outch...

En dat op een moment dat een "islamitische onderzoeker" meent paralellen te moeten trekken tussen wat hooligans in Marseille en IS.

Pijnlijker kon hij zijn timing niet gekozen hebben om compleet belachelijk in zijn nachthemdje te worden gezet...

Micele
12 juni 2016, 15:30
Update 50 doden en 53 gewonden...

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06/12/florida-gay-nightclub-shooting-injuries-reported-at-pulse-orland/

Orlando shooting: Death toll updated to 50 by Orlando police as Omar Mateen named as gunman

Diego Raga
12 juni 2016, 15:38
Ik durf zelfs niet te dénken, dat dit iets met de islam zou te maken hebben.

Karel Martel B
12 juni 2016, 15:38
Dader is een 29 jarige Amerikaan met Afghaanse ouders.

12 juni 2016, Trump wint de presidentsverkiezing.

Karel Martel B
12 juni 2016, 15:47
Omar Mir Seddique Mateen

Naar het schijnt is hij democraat.

http://voters.findthedata.com/d/b/Omar-Mateen

Derk de Tweede
12 juni 2016, 15:49
Naar het schijnt is hij democraat.

http://voters.findthedata.com/d/b/Omar-Mateen

Dat gaat Clinton veel stemmen kosten.

orfeus5412
12 juni 2016, 15:53
Off topic : Hilary Rodham mag niet verliezen; de neo-cons zullen daar wel voor zorgen.

(On topic): het valt toch weer op dat het een "tweede" generatie-inwijkeling is. Moeilijk, waarschijnlijk onmogelijk te verteren wat hij in deze westerse wereld te zien krijgt.

Zipper
12 juni 2016, 16:04
Op naar de volgende aanslag

Libro
12 juni 2016, 16:06
Dat gaat Clinton veel stemmen kosten.

Ik hou de kotszakjes al klaar tegen dat Clinton haar verklaring gaat afleggen.

Libro
12 juni 2016, 16:23
Dader zou in Afghanistan getraind zijn: http://www.ibtimes.com/orlando-shooting-live-updates-authorities-investigate-terrorism-motive-gay-nightclub-2381206?utm_source=TWITTER&utm_medium=Social&utm_term=U.S.&utm_content=491788931&utm_campaign=IBTimes&linkId=25464142

UPDATE: vader zou verklaard hebben dat zijn zoon boos was nadat hij maanden daarvoor twee mannen had zien kussen maar "het heeft niets met godsdienst te maken" :roll: http://www.ibtimes.com/orlando-shooting-live-updates-authorities-investigate-terrorism-motive-gay-nightclub-2381206?utm_source=TWITTER&utm_medium=Social&utm_term=U.S.&utm_content=491792820&utm_campaign=IBTimes&linkId=25464341

Drukazz
12 juni 2016, 16:23
Wie de Koran zaait, zal jihadisme oogsten part 78532.

Libro
12 juni 2016, 16:31
Ondertussen is er ook een bomaanslag op de luchthaven van Shangai gepleegd.

Thuleander
12 juni 2016, 16:32
Eau jee.
Als de holebi's nu maar niet op Donald Trump gaan stemmen.

Zucht
12 juni 2016, 16:34
Ik durf zelfs niet te dénken, dat dit iets met de islam zou te maken hebben.

<basil fawlty mode> Don't mention the islam. </basil fawlty mode>

Libro
12 juni 2016, 16:38
Eau jee.
Als de holebi's nu maar niet op Donald Trump gaan stemmen.

"Homo's en islam, één strijd", weet je nog.

dewanand
12 juni 2016, 16:40
hahhahaaha die kutmoslims waren kwaad omdat er teveel moslims waren in deze homobar ipv in de moskee op de hoek.

Jammer zeg, die moslims moeten ook homo parties organiseren in moskeeen om die vol te krijgen en om Allah te eren

meeste vrouwenhatende moslim mannen zijn gewoon pure homo's die geen kut kunnen neuken en die niet in staat zijn om normaal met meiden te communiceren en hen te bevredigen.

een koelie homo verzekerde mij ervan dat islam een superieur homogeloof is en hij weet het omdat zeker 2000 mosllim homomannen hem anaal goed uitnaaiden, tot zelfs in hartje pakistan.

Derk de Tweede
12 juni 2016, 16:42
hahhahaaha die kutmoslims waren kwaad omdat er teveel moslims waren in deze homobar ipv in de moskee op de hoek.

Jammer zeg, die moslims moeten ook homo parties organiseren in moskeeen om die vol te krijgen en om Allah te eren

meeste vrouwenhatende moslim mannen zijn gewoon pure homo's die geen kut kunnen neuken en die niet in staat zijn om normaal met meiden te communiceren en hen te bevredigen.

een koelie homo verzekerde mij ervan dat islam een superieur homogeloof is en hij weet het omdat zeker 2000 mosllim homomannen hem anaal goed uitnaaiden, tot zelfs in hartje pakistan.

Doe even normaal ja!

edwin2
12 juni 2016, 16:49
Een man heeft zeker 20 mensen gedood en 42 anderen verwond bij een gijzelingsactie in een holebiclub in Orlando: http://www.tijd.be/politiek_economie/internationaal_vs/Twintigtal_doden_bij_schietpartij_in_Amerikaanse_n achtclub.9777027-3141.art?utm_medium=twitter&utm_source=dlvr.it

Zeer waarschijnlijk een terreurdaad en misschien wel jihadistisch geïnspireerd. Ik ben bang voor wat er de komende dagen en weken nog kan gebeuren. Voor het EK maak ik me geen zorgen: de supporters slopen zelf wel de boel. Maar het festivalseizoen komt eraan én de ramadan is nog niet afgelopen.

Het moslim geloof zet vanuit de eigen geschriften aan tot moord en geweld. Krijg steeds meer het gevoel en het idee dat het een satanische geweldadige religie die aantrekkingskracht heeft op criminele jongeren.

Derk de Tweede
12 juni 2016, 17:04
Had een hekel aan zoenende mannen.
http://nos.nl/artikel/2110660-schutter-orlando-was-boos-over-zoenende-mannen.html

vlijmscherp
12 juni 2016, 17:07
hahhahaaha die kutmoslims waren kwaad omdat er teveel moslims waren in deze homobar ipv in de moskee op de hoek.

Jammer zeg, die moslims moeten ook homo parties organiseren in moskeeen om die vol te krijgen en om Allah te eren

meeste vrouwenhatende moslim mannen zijn gewoon pure homo's die geen kut kunnen neuken en die niet in staat zijn om normaal met meiden te communiceren en hen te bevredigen.

een koelie homo verzekerde mij ervan dat islam een superieur homogeloof is en hij weet het omdat zeker 2000 mosllim homomannen hem anaal goed uitnaaiden, tot zelfs in hartje pakistan.

Wat een gestoorde praat.

Karel Martel B
12 juni 2016, 17:12
Wat een gestoorde praat.

Jij bent hier nieuw zeker?

Thomas-
12 juni 2016, 17:12
Media omschrijven deze aanslag intussen als de dodelijkste schietpartij ooit in de VS.

Omar Mateen werkte als beveiligingsagent en hij had een Concealed Carry License en Security License.

http://edition.cnn.com/2016/06/12/us/orlando-shooter-omar-mateen/

Lukkas
12 juni 2016, 17:16
Het moslim geloof zet vanuit de eigen geschriften aan tot moord en geweld. Krijg steeds meer het gevoel en het idee dat het een satanische geweldadige religie die aantrekkingskracht heeft op criminele jongeren.

Dat is geen gevoel, maar de werkelijkheid.

quercus
12 juni 2016, 17:25
Dit schietincident is gewoon walgelijk, al even erg als de drama's die we in Amerikaanse scholen hebben meegemaakt. De National Rifle Association komt hier niet goed uit.

Zucht
12 juni 2016, 17:28
Vooral omdat ze de Fransen opschepperig verweten dat Bataclan nooit zo dodelijk had kunnen zijn hadden ze een Amerikaanse wapenwet gehad.

Zipper
12 juni 2016, 17:29
Ik durf zelfs niet te dénken, dat dit iets met de islam zou te maken hebben.

Oei neen.

Hopelijk heeft hij geen geloofsbroeder(s) in Frankrijk op ideeën gebracht.

Pandareus
12 juni 2016, 17:29
Dit schietincident is gewoon walgelijk, al even erg als de drama's die we in Amerikaanse scholen hebben meegemaakt. De National Rifle Association komt hier niet goed uit.

Die zijn zo onvoorstelbaar machtig dat ze ook dit (zoveelste...) incident probleemloos gaan overleven.

Zipper
12 juni 2016, 17:33
Die zijn zo onvoorstelbaar machtig dat ze ook dit (zoveelste...) incident probleemloos gaan overleven.

ik had het kunnen denken dat je alle schuld bij de NRA schuift ipv bij de kut-islam. Geen wonder natuurlijk aangezien je het VB veel gevaarlijker vindt dan het jihadisme.

quercus
12 juni 2016, 17:41
ik had het kunnen denken dat je alle schuld bij de NRA schuift ipv bij de kut-islam. Geen wonder natuurlijk aangezien je het VB veel gevaarlijker vindt dan het jihadisme.
Het feit dat de massamoordenaar een moslim is zou wel eens koren op de molen van Trump kunnen zijn.

AnarchoChristophe
12 juni 2016, 17:42
Dader is een 29 jarige Amerikaan met Afghaanse ouders.

Een Afghaan dus.

morte-vivante
12 juni 2016, 17:43
Het feit dat de massamoordenaar een moslim is zou wel eens koren op de molen van Trump kunnen zijn.

de schutter was een geregistreerde democratic voter

edwin2
12 juni 2016, 17:45
Ik durf zelfs niet te dénken, dat dit iets met de islam zou te maken hebben.

Indien de islamitische politie dit gedachtengoed zou ontdekken zou je in een vat met zuur worden gestopt.;-)

Thomas-
12 juni 2016, 17:46
Lijkt mij eerder koren op de molen van NRA aanhangers gezien het hier om een homo-hatende moslim gaat die volgens de FBI op de wachtlist staat van mogelijke ISIS sympathisanten.

Derk de Tweede
12 juni 2016, 17:47
http://a.abcnews.com/images/US/ap_shooting_dc_2_4x3_992.jpg

edwin2
12 juni 2016, 17:47
Het feit dat de massamoordenaar een moslim is zou wel eens koren op de molen van Trump kunnen zijn.

Terecht ook, de democraten zijn doetjes.
Trump zou glashard ingrijpen: einsperren und ausradieren!

Nierika
12 juni 2016, 17:49
Had een hekel aan zoenende mannen.
http://nos.nl/artikel/2110660-schutter-orlando-was-boos-over-zoenende-mannen.html

Op HLN staat dit ook, maar nog wat uitgebreider:

Volgens de vader van de dader heeft de schietpartij in een nachtclub van Orlando niets te maken met religie, bericht NBC News.
Omar Seddiqi Mateen, een Amerikaanse man met Afghaanse roots, heeft vanochtend 50 mensen doodgeschoten en nog eens 53 anderen verwond toen hij het vuur openende in nachtclub Pulse in Orlando, een plek die zeer geliefd is bij de holebigemeenschap.

Afkeer van homo's moet volgens zijn vader dan ook de drijfveer voor zijn dodelijke raid geweest zijn. "Toen we in het centrum van Miami waren, zag hij twee mannen kussen voor de ogen van zijn vrouw en kind. Daarop werd hij heel kwaad", zei zijn vader aan NBC News.

"Wij zijn net als hele land in shock"
"Ze waren elkaar aan het kussen en het aanraken. 'Kijk hier eens naar en dat voor de ogen van mijn zoon.' En ook in toiletten waren mannen elkaar aan het kussen", probeerde zijn vader een verklaring te zoeken voor het waarom dat zijn zoon 50 mensen vermoordde in die nachtclub. "Dit heeft niets met religie te maken."

Maar de vader benadrukt dat hij geen excuses zoekt. "Wij verontschuldigen ons voor de gebeurtenissen. We wisten niet dat hij dergelijke actie zou ondernemen. Wij zijn net zoals het hele land in shock."

http://www.hln.be/hln/nl/37322/Schietpartij-Orlando/article/detail/2735120/2016/06/12/Vader-van-dader-Dit-heeft-niets-met-religie-te-maken.dhtml

De klootzak zoekt geen excuses.

Maar als je bovenstaande onzin leest, is er iemand die geen braakneigingen voelt opwellen?

Vlug even mijn geliefde islam uit de wind zetten, moet deze rotzak gedacht hebben...

Nierika
12 juni 2016, 17:52
Dit schietincident is gewoon walgelijk, al even erg als de drama's die we in Amerikaanse scholen hebben meegemaakt. De National Rifle Association komt hier niet goed uit.
Parijs lag ook aan de NRA zeker?

Dat de wapenwet te laks is in Amerika weet iedereen.

Dat iemand met een overtuiging aan wapens raakt, ongeacht eender welke strenge wapenwet, weet ook iedereen.

Zipper
12 juni 2016, 17:56
Lijkt mij eerder koren op de molen van NRA aanhangers gezien het hier om een homo-hatende moslim gaat die volgens de FBI op de wachtlist staat van mogelijke ISIS sympathisanten.

er zijn nauwelijks andere

Zipper
12 juni 2016, 18:01
Parijs lag ook aan de NRA zeker?

Dat de wapenwet te laks is in Amerika weet iedereen.

Dat iemand met een overtuiging aan wapens raakt, ongeacht eender welke strenge wapenwet, weet ook iedereen.

een strengere wapenwet zal zeker het aantal gezinsdrama's of "occasionele" overvallers inperken.

Maar dit soort gespuis hou je daar nooit mee tegen.

Diego Raga
12 juni 2016, 18:08
Ik hou de kotszakjes al klaar tegen dat Clinton haar verklaring gaat afleggen.
Ik heb er 1000 in voorraad. Kopen ?
Ook de kaarsen- en bloemenverkopers gaan weer gouden tijden tegemoet, evenals de speechschrijvers, that this nothing with the islam to do has.

Diego Raga
12 juni 2016, 18:09
<basil fawlty mode> Don't mention the islam. </basil fawlty mode>
Me know nothing.

Diego Raga
12 juni 2016, 18:09
Oei neen.
Hopelijk heeft hij geen geloofsbroeder(s) in Frankrijk op ideeën gebracht.
Of was het net andersom ?

Diego Raga
12 juni 2016, 18:10
Indien de islamitische politie dit gedachtengoed zou ontdekken zou je in een vat met zuur worden gestopt.;-)
No worry's, ik ben er vrij gerust in dat gematigde moslims dan zouden verhinderen, dat m’n hoofd zou ondergedompeld worden.

edwin2
12 juni 2016, 18:12
No worry's, ik ben er vrij gerust in dat gematigde moslims dan zouden verhinderen, dat m’n hoofd zou ondergedompeld worden.

Die kijken misschien iets minder zuur.;-)

edwin2
12 juni 2016, 18:19
Dat is geen gevoel, maar de werkelijkheid.

Ik zal de geschriften zelf niet veroordelen, dat mag de Here God zelf doen. Maar tekenen wijzen naar strijdigheid met de Bijbel. En de bijbel is het onfeilbare woord van God zelf.

Diego Raga
12 juni 2016, 18:31
Die kijken misschien iets minder zuur.;-)
:lol: Al blijven het zuurpruimen.

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 18:33
Dit schietincident is gewoon walgelijk, al even erg als de drama's die we in Amerikaanse scholen hebben meegemaakt. De National Rifle Association komt hier niet goed uit.

Als u uw redenering even toepast op Parijs of Brussel, wie komt er dan niet goed uit?

Als een terrorist een wapen wil, zal hij dat schijnbaar hoe dan ook weten te bemachtigen. Om het even of het om een ruime of strikte wapenwet gaat.

edwin2
12 juni 2016, 18:36
:lol: Al blijven het zuurpruimen.

:rofl:

Nierika
12 juni 2016, 18:46
Intussen in L.A. ook iemand opgepakt met wapens, klaar om een aanslag te plegen op de Gay Pride van L.A.

Straks komt ook diens papa vertellen dat het niks met religie te maken heeft en dat het allemaal komt omdat ie twee mannen had zien kussen op straat...

Duidelijk gelinkt.

Maar wat zou nu toch de link kunnen zijn?

Diego Raga
12 juni 2016, 18:50
Als een terrorist een wapen wil, zal hij dat schijnbaar hoe dan ook weten te bemachtigen. Om het even of het om een ruime of strikte wapenwet gaat.
Klopt, al zou - net als in Parijs - de dader(s) veel sneller kunnen gestopt zijn, indien (sommige) aanwezigen ook van 'n revolver voorzien waren.

Scorpio
12 juni 2016, 18:58
Klopt, al zou - net als in Parijs - de dader(s) veel sneller kunnen gestopt zijn, indien (sommige) aanwezigen ook van 'n revolver voorzien waren.

Is natuurlijk je reinste onzin. Wanneer iedereen (of een groot gedeelte van de bezoekers) gewapend is, en er begint in het donker iemand te schieten, dan reageren die anderen allemaal rond dezelfde tijd, en velen ervan zullen beginnen schieten op alles wat een geweer vast heeft. Ook op de andere gewapende bezoekers dus. Het bloedbad zou waarschijnlijk nog veel groter geweest zijn, zowel in Parijs als hier.

Frankenstein
12 juni 2016, 19:06
Klopt, al zou - net als in Parijs - de dader(s) veel sneller kunnen gestopt zijn, indien (sommige) aanwezigen ook van 'n revolver voorzien waren.

Dit is een omgekeerde shariawet; moslims mogen geen wapens dragen; gelovige Christenen of 'culturele' Christenen daarentegen wel.

Argusx43
12 juni 2016, 19:08
Is natuurlijk je reinste onzin. Wanneer iedereen (of een groot gedeelte van de bezoekers) gewapend is, en er begint in het donker iemand te schieten, dan reageren die anderen allemaal rond dezelfde tijd, en velen ervan zullen beginnen schieten op alles wat een geweer vast heeft. Ook op de andere gewapende bezoekers dus. Het bloedbad zou waarschijnlijk nog veel groter geweest zijn, zowel in Parijs als hier.

Hoe kan dat? Als die ene terrorist dood is , stopt het schieten, zal wel niet lang duren.

Scorpio
12 juni 2016, 19:10
Als u uw redenering even toepast op Parijs of Brussel, wie komt er dan niet goed uit?

Nog steeds de NRA. In Europa zijn mass shootings zeer uitzonderlijk, in de V.S. zijn ze quasi dagelijkse kost. Letterlijk.

Als een terrorist een wapen wil, zal hij dat schijnbaar hoe dan ook weten te bemachtigen. Om het even of het om een ruime of strikte wapenwet gaat.
Dat een terrorist die koste wat het wil wil toeslaan en daarvoor kan rekenen op steun van een netwerk sowieso aan een wapen zal geraken zal wel kloppen. Maar een 'lone wolf' type dat niet in zo'n netwerk zit (en het zou zeer goed kunnen dat dit er zo eentje was) gaat het een pak moeilijker hebben om aan een aanvalswapen te geraken.

Scorpio
12 juni 2016, 19:11
Hoe kan dat? Als die ene terrorist dood is , stopt het schieten, zal wel niet lang duren.

Want terroristen die hebben een plakkaatje ophangen?

Mindset
12 juni 2016, 19:11
het is een Afghaan en de aanslag is duidelijk islamistisch geïnspireerd.

De Amerikanen hebben met vuur gespeeld door de Mujaheddin op te stoken tegen de russen in 1978...

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 19:18
Is natuurlijk je reinste onzin. Wanneer iedereen (of een groot gedeelte van de bezoekers) gewapend is, en er begint in het donker iemand te schieten, dan reageren die anderen allemaal rond dezelfde tijd, en velen ervan zullen beginnen schieten op alles wat een geweer vast heeft. Ook op de andere gewapende bezoekers dus. Het bloedbad zou waarschijnlijk nog veel groter geweest zijn, zowel in Parijs als hier.

Wel, heeft uw scenario zich in de VS voorgedaan?

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 19:19
Nog steeds de NRA. In Europa zijn mass shootings zeer uitzonderlijk, in de V.S. zijn ze quasi dagelijkse kost. Letterlijk.


Al ooit eens nagegaan hoeveel doden er in Europa jaarlijks vallen door schietpartijen?

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 19:21
het is een Afghaan en de aanslag is duidelijk islamistisch geïnspireerd.

De Amerikanen hebben met vuur gespeeld door de Mujaheddin op te stoken tegen de russen in 1978...

De grootste fout was en is nog steeds het onvoorwaardelijk steunen van de staat Israël.

Max van Dietschland
12 juni 2016, 19:26
Weer een gevolg van de steun van de VS regering van allerlei jihadistische groeperingen in het Midden-Oosten en Syrië in het bijzonder. Allemaal in een geopolitieke strategie tegen Rusland. Wanneer zullen de kiezers eens beseffen dat hun regering de verkeerde aan het bestrijden is en de verkeerde aan het steunen is ? En dat ze kiezen voor een nieuwe buitenlandse politiek, dus zeker niet voor Hillary Clinton ? Ook van Donald Trump ben ik niet zeker, maar hij zou toch een veel betere keus zijn dan Hillary.

Mindset
12 juni 2016, 19:34
Weer een gevolg van de steun van de VS regering van allerlei jihadistische groeperingen in het Midden-Oosten en Syrië in het bijzonder. Allemaal in een geopolitieke strategie tegen Rusland. Wanneer zullen de kiezers eens beseffen dat hun regering de verkeerde aan het bestrijden is en de verkeerde aan het steunen is ? En dat ze kiezen voor een nieuwe buitenlandse politiek, dus zeker niet voor Hillary Clinton ? Ook van Donald Trump ben ik niet zeker, maar hij zou toch een veel betere keus zijn dan Hillary.

Ik zou me geen illusies maken. Het zal nog wel een paar ambtstermijnen duren eerder de modale Amerikaan dat door heeft. Ik weet niet of Trump een radicaal andere buitenlandse koers zou volgen.
Amerikanen zijn bezeten om de n° 1 te willen zijn van de wereld en hun kapitalisme over de hele wereld te exporteren en op te dringen via neo-kolonialisme. Rusland is hierbij het eerste grote struikelblok. Een nog groter struikelblok op hun weg naar wereldhegemonie door kapitalisme is China, maar daar houden ze wijselijk hun handen van af, rechtsstreeks of onrechtsreeks dmv een proxyoorlog. De Chinezen zijn te machtig. Bovendien zijn de Korea's een waar kruitvat.
Zolang het tijdperk van de petrodollar nog niet is afgelopen kunnen de Amerikanen rustig de cowboy uithangen in het Midden-Oosten. Schoothand EU mag traditioneel de stront opkuisen.

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 19:38
Ik zou me geen illusies maken. Het zal nog wel een paar ambtstermijnen duren eerder de modale Amerikaan dat door heeft. Ik weet niet of Trump een radicaal andere buitenlandse koers zou volgen.

Trump zei toch dat er geen grote ramp over de VS is gekomen dan Bush die ervoor zorgde dat het land in een reeks conflicten werd getrokken?!

Scorpio
12 juni 2016, 19:41
Wel, heeft uw scenario zich in de VS voorgedaan?

Ah neen, omdat zelfs in de V.S. ze zo dom niet zijn om vuurwapens toe te laten in nachtclubs, zoals er hier gesuggereerd wordt...

Mindset
12 juni 2016, 19:41
Trump zei toch dat er geen grotere (?) ramp over de VS is gekomen dan Bush die ervoor zorgde dat het land in een reeks conflicten werd getrokken?!

da's verkiezingspraat he.

Scorpio
12 juni 2016, 19:45
Al ooit eens nagegaan hoeveel doden er in Europa jaarlijks vallen door schietpartijen?

Ja. Minder dan een kwart per capita van in de V.S.

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 19:49
da's verkiezingspraat he.

Dat beweert u.

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 19:53
Ja. Minder dan een kwart per capita van in de V.S.

Het aantal doden is nog niet hetzelfde als het aantal schietpartijen. Lees eens het volgende:

http://crimeresearch.org/2015/06/comparing-death-rates-from-mass-public-shootings-in-the-us-and-europe/

Libro
12 juni 2016, 20:00
IS heeft de aanslag opgeëist: http://www.ibtimes.com/orlando-shooting-live-updates-authorities-investigate-terrorism-motive-gay-nightclub-2381206?utm_source=TWITTER&utm_medium=Social&utm_term=U.S.&utm_content=491879864&utm_campaign=IBTimes&linkId=25467486

EDIT: link naar bericht van Reuters http://www.reuters.com/article/us-florida-shooting-claim-idUSKCN0YY0VU

Libro
12 juni 2016, 20:07
Moordenaar Christina Grimmie komt "uit stad op 200 km van Orlando" (net zoals Mateen). Toeval of...? http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/1.2680601

Gipsy
12 juni 2016, 20:23
De grootste fout was en is nog steeds het onvoorwaardelijk steunen van de staat Israël.

Toevallig de enige democratische staat in het Midden Oosten.

Argusx43
12 juni 2016, 20:29
IS heeft de aanslag opgeëist: http://www.ibtimes.com/orlando-shooting-live-updates-authorities-investigate-terrorism-motive-gay-nightclub-2381206?utm_source=TWITTER&utm_medium=Social&utm_term=U.S.&utm_content=491879864&utm_campaign=IBTimes&linkId=25467486

EDIT: link naar bericht van Reuters http://www.reuters.com/article/us-florida-shooting-claim-idUSKCN0YY0VU

Als dit zo is gaat dat heel wat veranderen in de politiek ginder en hier

Scorpio
12 juni 2016, 20:35
Het aantal doden is nog niet hetzelfde als het aantal schietpartijen. Lees eens het volgende:

http://crimeresearch.org/2015/06/comparing-death-rates-from-mass-public-shootings-in-the-us-and-europe/

Jij vroeg naar het aantal doden. Ik gaf je het aantal doden, en in de V.S. vallen per capita meer dan vier keer zoveel doden ten gevolge van vuurwapens dan in Europa.

De cijfers in je link zeggen ook helemaal niet zoveel: de sample sizes zijn voor de meeste landen erg klein waardoor 1 gebeurtenis de cijfers volledig kan omgooien (of hoe denk jij dat Noorwegen aan zo'n hoog getal komt?). De tabel die beweert dat mass shootings in Europa frequenter voorkomen dan in de V.S. is al helemaal een lachtertje: de VOLLEDIGE top-10 bestaat uit kleine landen die in de periode van de metingen één of twee schietpartijen gehad hebben.

Beweren, zoals dit 'artikel' doet dat pakweg Noorwegen twee keer zo vaak mass shootings heeft dan de V.S. gebaseerd op niks anders dan dat Breivik daar in 2011 huisgehouden heeft is toch compleet van de pot gerukt? De volledige cijfers van Noorwegen zijn gebaseerd enkel en alleen op Breivik. Ook de cijfers van Macedonië, Albanië, Slovakije, Finland, Oostenrijk en Tsjechië zijn wat ze zijn omdat die landen één schietpartij gehad hebben in de meetperiode.

Waarom denk je trouwens dat hij daar een 'top-18' maakt, en niet pakweg een top-20, wat toch veel voor de hand liggender geweest was? Simpel, omdat de andere Europese landen geen mass shootings gehad hebben in de meetperiode. Hun cijfer zou '0,00' zijn, maar dat staat natuurlijk niet mooi in een tabel waarmee je je opinie wil doordrukken.

Dit artikel is een lachtertje, een zuiver staaltje statistiekjes manipuleren om een opinie to ondersteunen. Verbazingwekkend is dat natuurlijk niet, als je ziet dat de website in kwestie van John Lott is, een gekend wapenrechtenactivist...

Nietzsche
12 juni 2016, 20:55
Dit is dus gewoon legaal daar: http://blog.cheaperthandirt.com/wp-content/uploads/2014/11/Windham-Weaponry-CDI.jpg

Wat een land... :rofl:

Mindset
12 juni 2016, 20:56
Dat beweert u.

U weet toch dat de POTUS maar een handpop is van bankiers en oliefirmas. Om nog niet te spreken van de wapenlobby.
USA is maar een schijndemocratie.

SDX
12 juni 2016, 21:01
Dit is dus gewoon legaal daar: http://blog.cheaperthandirt.com/wp-content/uploads/2014/11/Windham-Weaponry-CDI.jpg

Wat een land... :rofl:

In Frankrijk niet.

Hoeveel doden waren daar ook alweer?

Nietzsche
12 juni 2016, 21:02
In Frankrijk niet.

Hoeveel doden waren daar ook alweer?

Het kan overal gebeuren, dus het is geen probleem dat dit soort wapens legaal zijn?

Nee, jij bent niet van de valide argumentatie.

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 21:04
Toevallig de enige democratische staat in het Midden Oosten.

Gegrond op onrechtvaardigheid.

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 21:06
Het kan overal gebeuren, dus het is geen probleem dat dit soort wapens legaal zijn?

Als het overal kan gebeuren, is er geen gegronde reden om de bestaande wapenwetgeving als de schuldige aan te wijzen. Ook daar waar wapens niet vrij verkrijgbaar zijn, slagen criminelen er ogenschijnlijk moeiteloos in om zich te bewapenen.

Diego Raga
12 juni 2016, 21:10
Is natuurlijk je reinste onzin. Wanneer iedereen (of een groot gedeelte van de bezoekers) gewapend is, en er begint in het donker iemand te schieten, dan reageren die anderen allemaal rond dezelfde tijd, en velen ervan zullen beginnen schieten op alles wat een geweer vast heeft. Ook op de andere gewapende bezoekers dus. Het bloedbad zou waarschijnlijk nog veel groter geweest zijn, zowel in Parijs als hier.
Ik doelde niet direct op klanten, want uiteraard zijn daar de risico's te groot voor.
In elke discotheek die naam waardig lopen een aantal gasten van de security rond, die bij onenigheid of handgemeen direct tussenbeide kunnen komen.
Wel, laat die dan tenminste met een taser of pistool rondlopen, zodat wanneer er plots ene met schiettuig komt binnengestormd zoals in Orlando, die hoogstens 5 of 10 aanwezigen kan neermaaien en geen 50+.
Alleen al daarvoor ben ik pro-wapendracht.

Scorpio
12 juni 2016, 21:11
Als het overal kan gebeuren, is er geen gegronde reden om de bestaande wapenwetgeving als de schuldige aan te wijzen. Ook daar waar wapens niet vrij verkrijgbaar zijn, slagen criminelen er ogenschijnlijk moeiteloos in om zich te bewapenen.

Maar veel minder vaak.

Scorpio
12 juni 2016, 21:17
Ik doelde niet direct op klanten, want uiteraard zijn daar de risico's te groot voor.
In elke discotheek die naam waardig lopen een aantal gasten van de security rond, die bij onenigheid of handgemeen direct tussenbeide kunnen komen.
Wel, laat die dan tenminste met een taser of pistool rondlopen, zodat wanneer er plots ene met schiettuig komt binnengestormd zoals in Orlando, die hoogstens 5 of 10 aanwezigen kan neermaaien en geen 50+.
Alleen al daarvoor ben ik pro-wapendracht.

Ook daar is er lang geen garantie op succes: als zo'n schutter zich in het publiek bevindt, in het donker, haal je die er zomaar niet uit. Nu, op zich kan er een zaak gemaakt worden voor gewapende bewakers op bepaalde plaatsen, maar onder zeer strenge voorwaarden voor wat betreft wie die wapens mag dragen, welke achtergrond die moeten hebben, welke wapens en welke training ze moeten gekregen hebben. De eerste de best buitenwipper een pistool in z'n handen duwen lijkt me niet meteen een strak plan.

daiwa
12 juni 2016, 21:28
"Homo's en islam, één strijd", weet je nog.

De islam lovers zullen weer verbaasd uit de lucht komen vallen.

Wat zou je doen als je kind homo was?’, was de vraag die hij in zijn laatste filmpje van vorige week aan Limburgse jongeren in Hasselt stelde. Uit de antwoorden van de jongeren bleek dat zij niet mals zouden zijn voor hun homoseksueel kind. Een greep uit de antwoorden: ‘Ik smijt die buiten’, ‘laten adopteren’, ‘met de riem slaan’ of ‘ik antwoord niet, want dan zal de overheid mij oppakken’.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160608_02329483?_section=61463863&utm_source=standaard&utm_medium=newsletter&utm_campaign=middagmail&M_BT=272845126906&adh_i=490d68183c894304658f6538332abcc6&imai=

We willen in gesprek gaan met de jongeren’

Ook verschillende SP.A-politici reageren met complete ‘verbijstering’ op de homofobe uitspraken.

Diego Raga
12 juni 2016, 21:31
Deze islamitische 'speaker' in de VS zegt een en ander over holebi's dat ze.. euh..ahum.., luister zelf maar naar deze 'verrijker' hoeveel 'compassion' hij heeft:

Gays Must Die Says Speaker At Orlando Mosque - WFTV 9 Orlando Report

http://www.liveleak.com/view?i=cd0_1465750903

Mss moeten ze daar ook eens wat Theo-pamfletjes beginnen uitdelen ?

zonbron
12 juni 2016, 21:32
Die zijn zo onvoorstelbaar machtig dat ze ook dit (zoveelste...) incident probleemloos gaan overleven.

Alu-hoedje weggewaaid?

https://a2-images.myspacecdn.com/images03/28/f10d44ee4188446ebbf276753ec80b67/300x300.jpg

Max van Dietschland
12 juni 2016, 21:38
In deze zaak speelt de soepele wapenwetgeving weinig rol, wel het buitenlands (imperialistisch) beleid, gecombineerd met een te laks immigratiebeleid.

De te soepele wapenwetgeving in de VS speelt wel een rol in de moord op de zangeres dit weekend of schietpartijen in scholen. Een gek kan nu eenmaal veel sneller een wapen in handen krijgen.

zonbron
12 juni 2016, 21:39
het is een Afghaan en de aanslag is duidelijk islamistisch geïnspireerd.

De Amerikanen hebben met vuur gespeeld door de Mujaheddin op te stoken tegen de russen in 1978...

In Afghanistan houden ze nochtans van kinderpoepjes en homofeestjes, pedofilie en homofiile gaan er meestal hand in hand. Het is zoals @dewanand stelde, niemand beledigt de superieure homoreligie, de islam. Case closed.

zonbron
12 juni 2016, 21:42
:lol: Al blijven het zuurpruimen.

Afgunstige en afkeurende zuurpruimen met een 'ik ben beter'-airtje...

zonbron
12 juni 2016, 21:43
Wel, heeft uw scenario zich in de VS voorgedaan?

@Scorpio speculeert graag. Niets fout mee, maar enkel wanneer hij/zij dat doet is dat gezond...

Diego Raga
12 juni 2016, 21:55
Uiteraard heeft het weer niks met de islam te maken...

Islamic leader of central Florida denies Islam's implication in the shooting

"Notice that if he calls other religious leaders to pray for the victims, he doesn't call his own community to do the same. He calls any connection between the shooting and Islam as "sensationalism" and "rushing to judgment".

http://www.liveleak.com/view?i=412_1465744614

De lichaamstaal van de zwarte flik achter de spreker is het bekijken waard. :lol:

zonbron
12 juni 2016, 21:56
Ah neen, omdat zelfs in de V.S. ze zo dom niet zijn om vuurwapens toe te laten in nachtclubs, zoals er hier gesuggereerd wordt...

Klopt. In de gay-, lesbo- en andere clubs in de VS is de veiligheid beter dan in Zaventem. LOL, Portiers met jarretellen en fluwelen onderbroekjes.

De enige veilige homoclub in de VS is de Blue Oyster en mss thuis bij Jim Carrey.


https://i.ytimg.com/vi/f77PLFRP3Ok/maxresdefault.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=f77PLFRP3Ok

zonbron
12 juni 2016, 22:02
Deze islamitische 'speaker' in de VS zegt een en ander over holebi's dat ze.. euh..ahum.., luister zelf maar naar deze 'verrijker' hoeveel 'compassion' hij heeft:

Gays Must Die Says Speaker At Orlando Mosque - WFTV 9 Orlando Report

http://www.liveleak.com/view?i=cd0_1465750903

Mss moeten ze daar ook eens wat Theo-pamfletjes beginnen uitdelen ?

Vroeger was het 'Jim will fix it' for you, nu doet het PC-volkje datzelfde.

https://www.youtube.com/watch?v=wdVNp7elw4w

Libro
12 juni 2016, 22:10
Uiteraard heeft het weer niks met de islam te maken...

Islamic leader of central Florida denies Islam's implication in the shooting

"Notice that if he calls other religious leaders to pray for the victims, he doesn't call his own community to do the same. He calls any connection between the shooting and Islam as "sensationalism" and "rushing to judgment".

http://www.liveleak.com/view?i=412_1465744614

De lichaamstaal van de zwarte flik achter de spreker is het bekijken waard. :lol:

Die denken echt dat wij van gisteren zijn :evil:

zonbron
12 juni 2016, 22:10
Als het overal kan gebeuren, is er geen gegronde reden om de bestaande wapenwetgeving als de schuldige aan te wijzen. Ook daar waar wapens niet vrij verkrijgbaar zijn, slagen criminelen er ogenschijnlijk moeiteloos in om zich te bewapenen.

Idd. De dader was iemand actief in de veiligheid en beschikte over conceiled carry-vergunning., ongetwijfeld grondig gescreend en de islam was duidelijk geen probleem tijdens dit proces.

zonbron
12 juni 2016, 22:12
Die denken echt dat wij van gisteren zijn :evil:

Zij hebben meestal wel een of ander ' 'k Ben beter dan U'-gevoel. Niets fout mee, ik voel soms ook zulke zaken als ik met hun moe(s)t samenwerken.

SDX
12 juni 2016, 22:13
Het kan overal gebeuren, dus het is geen probleem dat dit soort wapens legaal zijn?

Nee, jij bent niet van de valide argumentatie.

Nee.

Als 'n mohamedaan wil doden, aanslag(en) plegen, maakt 't geen fluit uit of (dat soort) wapens al dan niet verboden zijn.

Of dacht jij dat 'n wapenwet dat soort gaat tegenhouden?

zonbron
12 juni 2016, 22:14
Wat betreft het antwoord op de OP.

Het draait om homegrown jihadisme.

Diego Raga
12 juni 2016, 22:20
Vroeger was het 'Jim will fix it' for you, nu doet het PC-volkje datzelfde.

https://www.youtube.com/watch?v=wdVNp7elw4w
Laat de poco's nog maar even voort fixen, met het politiek gepruts zal spoedig hun multi-sprookjeskasteel op hun eigenste koppen instorten en dan kunnen de bulldozers aan het werk, om het puin te ruimen.

Ik ga alvast wat popcorn bijbestellen.

daiwa
12 juni 2016, 22:32
Uiteraard heeft het weer niks met de islam te maken...

Islamic leader of central Florida denies Islam's implication in the shooting

"Notice that if he calls other religious leaders to pray for the victims, he doesn't call his own community to do the same. He calls any connection between the shooting and Islam as "sensationalism" and "rushing to judgment".

http://www.liveleak.com/view?i=412_1465744614

De lichaamstaal van de zwarte flik achter de spreker is het bekijken waard. :lol:

Dat men hier maar eens naar luistert en zien of ze dan nog kunnen ontkennen dat het met de islam te maken heeft.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zYyrPHg_ag0

Bobke
12 juni 2016, 22:40
Is natuurlijk je reinste onzin. Wanneer iedereen (of een groot gedeelte van de bezoekers) gewapend is, en er begint in het donker iemand te schieten, dan reageren die anderen allemaal rond dezelfde tijd, en velen ervan zullen beginnen schieten op alles wat een geweer vast heeft. Ook op de andere gewapende bezoekers dus. Het bloedbad zou waarschijnlijk nog veel groter geweest zijn, zowel in Parijs als hier.
Mooie theorie maar zo afgezaagd.
Ik vertrouw alvast een onvolmaakte burger meer dan een of andere dolgedraaide gek.
Een gewapende burger beseft heus wel het gevaar van een wapen en gaat niet in het wilde weg schieten.
Een gek die zijn gang kan blijven gaan maakt heus wel meer slachtoffers dan iemand die eventueel de verkeerde neerschiet.
Ge kijkt teveel naar westerns denk ik.

alice
12 juni 2016, 22:40
Ben ik nu de enige die opmerkt dat Jan de discussie tot wapens herleidt, maar nergens de moord op zoveel holebi's veroordeelt?
Blijkbaar heeft niet iedereen een probleem met moderne brandstapels.
Ik dus wel.

Bobke
12 juni 2016, 22:40
Is natuurlijk je reinste onzin. Wanneer iedereen (of een groot gedeelte van de bezoekers) gewapend is, en er begint in het donker iemand te schieten, dan reageren die anderen allemaal rond dezelfde tijd, en velen ervan zullen beginnen schieten op alles wat een geweer vast heeft. Ook op de andere gewapende bezoekers dus. Het bloedbad zou waarschijnlijk nog veel groter geweest zijn, zowel in Parijs als hier.
Mooie theorie maar zo afgezaagd.
Ik vertrouw alvast een onvolmaakte burger meer dan een of andere dolgedraaide gek.
Een gewapende burger beseft heus wel het gevaar van een wapen en gaat niet in het wilde weg schieten.
Een gek die zijn gang kan blijven gaan maakt heus wel meer slachtoffers dan iemand die eventueel de verkeerde neerschiet.
Ge kijkt teveel naar westerns denk ik.

zonbron
12 juni 2016, 22:42
Laat de poco's nog maar even voort fixen, met het politiek gepruts zal spoedig hun multi-sprookjeskasteel op hun eigenste koppen instorten en dan kunnen de bulldozers aan het werk, om het puin te ruimen.

Ik ga alvast wat popcorn bijbestellen.

En de bulldozer voorbereiden...

http://media.gamerevolution.com/images/misc/dead-rising-3_012.jpg


http://static1.gamespot.com/uploads/original/416/4161502/2644978-0003.jpg


LOL

Bobke
12 juni 2016, 22:44
Want terroristen die hebben een plakkaatje ophangen?
Nee, die schieten mensen dood.

Bobke
12 juni 2016, 22:49
Maar veel minder vaak.
Inderdaad, daar gebruiken ze andere wapens die wel vrij zijn.

Jan van den Berghe
12 juni 2016, 22:52
In deze zaak speelt de soepele wapenwetgeving weinig rol, wel het buitenlands (imperialistisch) beleid, gecombineerd met een te laks immigratiebeleid.

Laks immigratiebeleid?

Hadden we in Europa maar iets wat nog maar het begin van het Amerikaanse systeem stond...

Argusx43
12 juni 2016, 23:05
ISIS Announced Florida Threat THREE Days Ago: “We Will Attack Florida”

http://www.thegatewaypundit.com/2016/06/isis-announced-florida-attack-three-days-ago/

Diego Raga
12 juni 2016, 23:05
Dat men hier maar eens naar luistert en zien of ze dan nog kunnen ontkennen dat het met de islam te maken heeft.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zYyrPHg_ag0
Bwah, een dezer dagen halen de VS-poco's wel een of andere 'therapie' boven, waar de schutter zgz in behandeling was voor een 'burnout' of zoiets.
Dat deden ze een jaar of 2 geleden ook, toen een zwarte moslim een technische kazerne van 't leger binnentrok en daar 6 man afschoot.
Kern van het verhaal: this has nothing to do with islam, mark my words.

zonbron
12 juni 2016, 23:08
ISIS Announced Florida Threat THREE Days Ago: “We Will Attack Florida”

http://www.thegatewaypundit.com/2016/06/isis-announced-florida-attack-three-days-ago/

A pro-Isis group has released a hit list with the names of more than 8,000 peoplemostly Americans.

More than 600-people live in Florida, and one security expert believes that many of those targeted live in Palm Beach County and on the Treasure Coast.

The “United Cyber Caliphate” that hacked U.S. Central Command, 54,000 Twitter accounts and threatened President Barack Obama is the same pro-Isis group that’s reportedly created a “kill list” with the names, addresses and emails of thousands of civilian Americans.

Reports of the list came to light online when Vocativ reported the list was shared via the encrypted app, Telegram, and called on supporters to kill.



Former FBI agent-turned lawyer Stuart Kaplan says the threat is especially alarming, because the people on this list are civilians who don’t have the security necessary to protect themselves.

“It’s going to create some hysteria,” he said…

Juist.

zonbron
12 juni 2016, 23:10
Bwah, een dezer dagen halen de VS-poco's wel een of andere 'therapie' boven, waar de schutter zgz in behandeling was voor een 'burnout' of zoiets.
Dat deden ze een jaar of 2 geleden ook, toen een zwarte moslim een technische kazerne van 't leger binnentrok en daar 6 man afschoot.
Kern van het verhaal: this has nothing to do with islam, mark my words.

Het was een 'verwarde' man, eerder slachtoffer dan dader.

Diego Raga
12 juni 2016, 23:17
Het was een 'verwarde' man, eerder slachtoffer dan dader.
Uiteraard, met je vrouw en kleine op stap gaan en dan onderweg ergens 2 venten mekaar 'n tong zien draaien, daar moét ne vrome mens zoals Omar wel van gaan beginnen moorden. Wie niet ?
Poco's begrijpen dat.

zonbron
12 juni 2016, 23:22
Uiteraard, met je vrouw en kleine op stap gaan en dan onderweg ergens 2 venten mekaar 'n tong zien draaien, daar moét ne vrome mens zoals Omar wel van gaan beginnen moorden. Wie niet ?
Poco's begrijpen dat.

Tijdens ramadan is zoiets extra kwetsend, U moet daar toch enig begrip voor opbrengen.

Diego Raga
12 juni 2016, 23:28
Tijdens ramadan is zoiets extra kwetsend, U moet daar toch enig begrip voor opbrengen.
Énig begrip ?? Álle begrip, beste ZB, met minder dan dat gaan we de mohammedaanse medemens alleen nog booozer maken dan ze nu al zijn.
B E G R I P, dus, anders bent u een nazi.

zonbron
12 juni 2016, 23:33
Énig begrip ?? Álle begrip, beste ZB, met minder dan dat gaan we de mohammedaanse medemens alleen nog booozer maken dan ze nu al zijn.
B E G R I P, dus, anders bent u een nazi.

Diezelfde denklijn volgen de policor ook. Er zal nog een tijd komen dat de niet-policor hun LBGT's in bescherming zullen moeten nemen, niet lang meer... Een wereld op zijn kop in feite.

Argusx43
12 juni 2016, 23:46
https://www.youtube.com/watch?v=JxvqSFRX18U

What Pisses Me Off About The Orlando Terrorist Attack

Aenigma
13 juni 2016, 00:09
12 juni 2016, Trump wint de presidentsverkiezing.


als ze dat in oktober nog eens overdoen zou het best kunnen
maar publiek vergeet sneller dan men zou toegeven

zonbron
13 juni 2016, 01:19
Het is IS, heeft dus niets met de islam van doen.


Gunman in Orlando Pledged Allegiance to ISIS Before Attack
http://www.nytimes.com/2016/06/13/us/orlando-nightclub-shooting.html?_r=0

ORLANDO, Fla. — A gunman who pledged allegiance to the Islamic State opened fire in a crowded gay nightclub here early Sunday in a shooting that left 50 dead and another 53 wounded. The gunman, identified as Omar Mateen, had been investigated twice by the F.B.I. for possible connections to terrorism, the bureau said, but no ties could be confirmed.

Mr. Mateen, 29, an American citizen whose parents were from Afghanistan, called 911 and talked about the Islamic State at the time of the massacre at the Pulse nightclub, the worst mass shooting in American history, Ronald Hopper, an assistant agent in charge of the F.B.I.’s Tampa Division, said at a news conference. Other federal officials said more explicitly that he had declared allegiance to the group.

“The F.B.I. first became aware of him in 2013 when he made inflammatory comments to co-workers alleging possible terrorist ties,” but could not find any incriminating evidence, Agent Hopper said.

Video
Orlando Suspect Was Known to F.B.I.

Law enforcement officials said the suspect in the attack on an Orlando nightclub on Sunday had been monitored for possible terrorist ties, but was still legally able to buy guns. By REUTERS on Publish Date June 12, 2016.

In 2014, the bureau investigated Mr. Mateen again, for possible ties to Moner Mohammad Abusalha, an American who grew up in Florida but went to Syria to fight for an extremist group and detonated a suicide bomb. Agent Hopper said the bureau concluded that the contact between the two men had been minimal, and that Mr. Mateen “did not constitute a substantive threat at that time.”

The suspicions did not prevent Mr. Mateen, who lived in Fort Pierce, Fla., from working as a security guard, or from buying guns. The federal Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives said Mr. Mateen legally bought a long gun and a pistol in the last week or two, though it was not clear whether those were the weapons used in the assault.

The gunman stormed the Pulse nightclub armed with an AR-15-style assault rifle and a handgun around 2 a.m., turning what had been a celebratory night of dancing to salsa and merengue music into a panicked scene of unimaginable slaughter, the floors slicked with blood, the dead and the injured piled atop one another.

...

http://www.nytimes.com/2016/06/13/us/orlando-nightclub-shooting.html?_r=0

Opnieuw komt de AR-15 in het viezier, wat zouden ze die graag van de markt krijgen.

zonbron
13 juni 2016, 01:21
De vrome dader in beeld, een selfie:

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2016/06/04/oma%20image_0.jpg

Oei, het is een Democraat.

daiwa
13 juni 2016, 01:46
Bwah, een dezer dagen halen de VS-poco's wel een of andere 'therapie' boven, waar de schutter zgz in behandeling was voor een 'burnout' of zoiets.
Dat deden ze een jaar of 2 geleden ook, toen een zwarte moslim een technische kazerne van 't leger binnentrok en daar 6 man afschoot.
Kern van het verhaal: this has nothing to do with islam, mark my words.

2 jaar geleden lukte dat nog maar in deze tijd denk ik niet dat er nog veel mensen in die leugens trappen.

SDX
13 juni 2016, 01:54
2 jaar geleden lukte dat nog maar in deze tijd denk ik niet dat er nog veel mensen in die leugens trappen.

Toch zijn ze er al volop mee bezig.

In 't rijtje van burgemeester, sheriff, kerel van FBI etc moest er natuurlijk ook 'n imam opdraven om voor de zoveelste X te komen vertellen dat islam er niks mee te maken heeft en vrede is.

daiwa
13 juni 2016, 02:00
Toch zijn ze er al volop mee bezig.

In 't rijtje van burgemeester, sheriff, kerel van FBI etc moest er natuurlijk ook 'n imam opdraven om voor de zoveelste X te komen vertellen dat islam er niks mee te maken heeft en vrede is.

Kotsmisselijk zou je van die leugens worden!

Dat er nog 11 moslim landen zijn waar je als homo de doodstraf krijgt vertellen ze er natuurlijk niet bij.

SDX
13 juni 2016, 02:10
Kotsmisselijk zou je van die leugens worden!

Dat er nog 11 moslim landen zijn waar je als homo de doodstraf krijgt vertellen ze er natuurlijk niet bij.

Niet in de reguliere media, en ook niet dat net in Orlando zo'n religieuze imamzot opgeroepen had om homo's te doden.

Dat de schutter nog maar 2 X verdacht, aangehouden, ondervraagd werd, was blijkbaar nog niet genoeg om in de gaten te houden, ze zouden wel eens voor racist versleten kunnen worden.

Heb je de YT video bekeken van de link hierboven, Stefan Molyneux? Doen!

daiwa
13 juni 2016, 02:34
Niet in de reguliere media, en ook niet dat net in Orlando zo'n religieuze imamzot opgeroepen had om homo's te doden.

Dat de schutter nog maar 2 X verdacht, aangehouden, ondervraagd werd, was blijkbaar nog niet genoeg om in de gaten te houden, ze zouden wel eens voor racist versleten kunnen worden.

Heb je de YT video bekeken van de link hierboven, Stefan Molyneux? Doen!

Hij slaat nagels met koppen !!
Vandaag mogen we weer een reeks zonlicht ontkenners verwachten in de praatprograma's van de VRT.

De islam moet en zal hier totaal niets mee te maken hebben.

Reeds in hun 70 punten programma waarschuwde het VB voor het toenemend extremisme bij moslims. Maar de boodschapper was hét gevaar en stak men achter een cordon waar ook de media aan mee doet zodat ze hun ''gevaarlijke'' boodschap niet kunnen verspreiden.

Jay-P.
13 juni 2016, 03:37
Toevallig de enige democratische staat in het Midden Oosten.Gezien het resultaat voor de rest van de wereld is dat niet echt een opsteker.
Maar dat is blijkbaar door de succesvolle indoctrinatie van de vrije -ha!- wereld?
...Of wacht, 't zijn alleen de Russen die last hebben van hersenspoeling. Juist ja.

zonbron
13 juni 2016, 07:32
De dader volgde Marcus Dwayne Robertson, een radicale imam die ooit bodyguard was van de 'Blinde Sheik', betrokken bij de aanval op het WTC in 1993.

https://theconservativetreehouse.files.wordpress.com/2016/06/orlando-6.jpg?w=356&h=239http://cdn.breitbart.com/mediaserver/Breitbart/Big-Peace/2013/Terrorism/blind-sheikh-afp.jpg?w239&h=390https://theconservativetreehouse.files.wordpress.com/2016/06/orlando-18-marcus-robertson.jpg?w=560&h=239


Orlando gunman tied to radical imam released from prison last year, say law enforcement sources
http://www.foxnews.com/us/2016/06/12/orlando-gunman-tied-to-radical-imam-released-from-prison-last-year-say-law-enforcement-sources.html

...

The gunman who murdered at least 50 people in a Florida nightclub early Sunday morning was a follower of a controversial gang leader-turned-bank robber who was released from prison last year despite warnings from prosecutors that he would recruit people to carry out violent acts, sources told FoxNews.com.

Omar Mateen, whose bloody siege inside a packed Orlando gay nightclub ended when SWAT teams stormed the building and killed him, was a radical Muslim who followed Marcus Dwayne Robertson, a law enforcement source said.

Marcus Dwayne Robertson, a former U.S. Marine known to his supporters at his Orlando-based Fundamental Islamic Knowledge Seminary as “Abu Taubah.”

“It is no coincidence that this happened in Orlando,” said a law enforcement source familiar with Robertson’s history of recruiting terrorists and inciting violence. “Mateen was enrolled in [Robertson’s online] Fundamental Islamic Knowledge Seminary.”

Robertson and several associates were rounded up for questioning early Sunday, according to law enforcement sources, a development his attorney refused to confirm or deny.

“No comment,” Corey Cohen said in an email reply when asked if his longtime client was in custody. Police also did not confirm or deny picking up Robertson.

Robertson's school may not have been the only source of Mateen's spiritual guidance. The gunman was at the Islamic Center of Fort Pierce with Imam Shafiq Rahman two days before the nightclub attack, according to The Washington Post. That mosque was frequented by American-born suicide bomber Monar abu Salha, who blew himself up in Syria in 2014, and the two knew each other, according to officials. Mateen's association with Salha led the FBI to interview him in 2014. Rep. Michael McCaul, chairman of the House Homeland Security Committee Mike McCaul told Fox News law enforcement determined at the time their contact “was minimal.”

FoxNews.com has reported extensively on Robertson, a former U.S. Marine who served as a bodyguard to the Blind Sheik involved in the 1993 World Trade Center Attack and led a gang of New York bank robbers called “Ali Baba and the 40 Thieves” before resurfacing in Orlando, where he started an Islamic seminary.

The school, recently renamed the Timbuktu Seminary, is operated by Robertson, a 47-year-old firebrand known to his thousands of followers as Abu Taubah.

Robertson, who recently spent four years in prison in Florida on illegal weapons and tax fraud charges before being released by a Florida judge one year ago, has openly and enthusiastically preached against homosexuality. The targets of Mateen’s bloody rampage were members of the gay community of Orlando, 120 miles from the 29-year-old’s home in Fort Pierce.

...


Wie is Marcus Dwayne Robertson?

US Marine and FBI agent turned Muslim extremist who worked for World Trade Center bomber radicalizing dozens of fellow prisoners behind bars
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3112544/US-Marine-FBI-agent-turned-Muslim-extremist-worked-World-Trade-Center-bomber-radicalizing-dozens-fellow-prisoners-bars.html
Marcus Dwayne Robertson, also known as Abu Taubah, is a former US Marine who is now a Muslim extremist
He was arrested in 2011 on weapons charges and put behind bars at John E. Polk Correctional Facility in Seminole County, Florida
He successfully radicalized 36 prisoners, including a white supremacist, in just his first year behind bars
He was then moved into solitary confinement as officials did not want more prisoners joining sides with Robertson
Robertson was an undercover FBI agent for 15 years yet was also a bodyguard for the man believed to be behind the 1993 WTC bombing
Prosecutors are now hoping to convince a judge to keep Robertson in solitary confinement for years to come




Here We Go – Orlando Jihadist Was Radicalized By Prison Trained Black Panther Marcus Dwayne Robertson…
https://theconservativetreehouse.com/2016/06/12/here-we-go-orlando-jihadist-was-radicalized-by-prison-trained-black-panther-marcus-dwayne-robertson/




Florida Imam Who Claimed to Be Covert Government Operative Is Accused of Terrorism
https://theintercept.com/2015/06/09/abu-taubah-case/

NY gang boss resurfaced at Florida mosque, sending radicalized jihadists overseas, say feds
http://www.foxnews.com/world/2015/03/28/ny-gang-boss-resurfaces-as-terrorist-recruiter-at-florida-mosque-say-feds.html




Relevant:

Het verhaal van 'De blinde Sheik' en het WTC:
http://www.historycommons.org/context.jsp?item=a80workwithwarlords#a80workwithwa rlords

http://www.historycommons.org/context.jsp?item=a012498partlyculpable#a012498part lyculpable





Zijn ex-vrouw waar de pers (voorlopig nog) over zwijgt:

https://theconservativetreehouse.com/2016/06/12/omar-mateens-hidden-wife-who-is-she/

Hypochonder
13 juni 2016, 07:32
Blijkbaar wenst Obama dit soort terreur niet aan een welbepaalde godsdienst te linken. Koren op de molen van Trump, de Amerikanen zullen hem zien als de man die dit soort zaken kan oplossen ook al is het niet zo.

zonbron
13 juni 2016, 07:47
Terzijde (genomen uit de Daily Mail):


Dual roles: Robertson was an undercover FBI agent for 15 years yet was also a bodyguard for the man believed to be behind the 1993 WTC bombing
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3112544/US-Marine-FBI-agent-turned-Muslim-extremist-worked-World-Trade-Center-bomber-radicalizing-dozens-fellow-prisoners-bars.html

Wautd
13 juni 2016, 08:33
Dader zou in Afghanistan getraind zijn: http://www.ibtimes.com/orlando-shooting-live-updates-authorities-investigate-terrorism-motive-gay-nightclub-2381206?utm_source=TWITTER&utm_medium=Social&utm_term=U.S.&utm_content=491788931&utm_campaign=IBTimes&linkId=25464142

UPDATE: vader zou verklaard hebben dat zijn zoon boos was nadat hij maanden daarvoor twee mannen had zien kussen maar "het heeft niets met godsdienst te maken" :roll: http://www.ibtimes.com/orlando-shooting-live-updates-authorities-investigate-terrorism-motive-gay-nightclub-2381206?utm_source=TWITTER&utm_medium=Social&utm_term=U.S.&utm_content=491792820&utm_campaign=IBTimes&linkId=25464341

Nee want religie, en voorál de Islam, is súpertolerant voor holibi's.
Alsof die homohaat in een vacuum onstaan is. Religion poisons everything


Blijkbaar wenst Obama dit soort terreur niet aan een welbepaalde godsdienst te linken.

Wel in Amerika lopen er ook genoeg homohatende christenfundies rond die nu in hun nopjes zijn

Scorpio
13 juni 2016, 08:36
Mooie theorie maar zo afgezaagd.
Ik vertrouw alvast een onvolmaakte burger meer dan een of andere dolgedraaide gek.
Een gewapende burger beseft heus wel het gevaar van een wapen en gaat niet in het wilde weg schieten.
Een gek die zijn gang kan blijven gaan maakt heus wel meer slachtoffers dan iemand die eventueel de verkeerde neerschiet.
Ge kijkt teveel naar westerns denk ik.

Vier keer zoveel doden per capita in de V.S. vergeleken met Europa. Vier keer. Harde cijfers, maar ik kijk teveel westerns?

Eyjafjallajökull
13 juni 2016, 08:42
Nee want religie, en voorál de Islam, is súpertolerant voor holibi's.
Alsof die homohaat in een vacuum onstaan is. Religion poisons everything

Yep, veel meer dan het sossenmantra dat de oorzaak van dergelijke daden door islamisten moet gezocht worden in achtergesteldheid en gebrek aan kansen etc.

Meneer had een mooie job in de security...

Libro
13 juni 2016, 08:46
Wel in Amerika lopen er ook genoeg homohatende christenfundies rond die nu in hun nopjes zijn

Die zijn al even gek en afkeurenswaardig, cfr. moorden op abortusmedewerkers. En dat spreekt islamterrorisme zeker niet goed.

fox
13 juni 2016, 09:37
Blijkbaar wenst Obama dit soort terreur niet aan een welbepaalde godsdienst te linken. Koren op de molen van Trump, de Amerikanen zullen hem zien als de man die dit soort zaken kan oplossen ook al is het niet zo.

In Belgie krijgt iemand die dergelijk zaken uitspreekt alle banbliksems over zich en als die opkomt tijdens de verkiezingen krijgt hij nooit voldoende volk achter zich. Ik ben benieuwd hoe dat in de VS gaat zijn. Ik had geen idee dat het anti - Islam sentiment daar zo groot was.

Mindset
13 juni 2016, 09:50
Blijkbaar wenst Obama dit soort terreur niet aan een welbepaalde godsdienst te linken. Koren op de molen van Trump, de Amerikanen zullen hem zien als de man die dit soort zaken kan oplossen ook al is het niet zo.

ik begrijp dit toch allemaal niet.
IS eist de aanslag op.
Op nieuws op KLARA beweren ze dat de dader handelde uit homohaat en dat het geen islamitisch geïnspireerde aanslag is.
Het ene sluit het andere toch niet uit dacht ik.

Islamisme wordt toch duidelijk een hand boven het hoofd gehouden. Hoeweel zou Saoedie-Arabië aan westerse landen daarvoor moeten ophoesten? Dit terwijl dat land trainingskampen in Bosnië financiert en de hele regio salafiseert.

Lukkas
13 juni 2016, 10:13
ik begrijp dit toch allemaal niet.
IS eist de aanslag op.
Op nieuws op KLARA beweren ze dat de dader handelde uit homohaat en dat het geen islamitisch geïnspireerde aanslag is.
Het ene sluit het andere toch niet uit dacht ik.

Islamisme wordt toch duidelijk een hand boven het hoofd gehouden. Hoeweel zou Saoedie-Arabië aan westerse landen daarvoor moeten ophoesten? Dit terwijl dat land trainingskampen in Bosnië financiert en de hele regio salafiseert.

Volgens de poco's heeft IS totaal niets te maken met de islam. :lol: :lol:

Bobke
13 juni 2016, 10:14
Vier keer zoveel doden per capita in de V.S. vergeleken met Europa. Vier keer. Harde cijfers, maar ik kijk teveel westerns?
Klopt, en?
Is dat omdat die wapendragers in paniek op elkaar beginnen schieten?
Ik denk het niet.
In Zwitserland zijn er ook veel wapens in omloop, hoeveel vuurwapendoden zijn er daar?
En wij hebben een vrij strenge wapenwet.
Hoe kwamen ze in Brussel aan wapens?
Als we de brave burger ontwapenen hebben alleen gansters nog wapens.

Bobke
13 juni 2016, 10:19
In Belgie krijgt iemand die dergelijk zaken uitspreekt alle banbliksems over zich en als die opkomt tijdens de verkiezingen krijgt hij nooit voldoende volk achter zich. Ik ben benieuwd hoe dat in de VS gaat zijn. Ik had geen idee dat het anti - Islam sentiment daar zo groot was.
Ge onderschat de invloed van het VB.:lol:

Lukkas
13 juni 2016, 10:20
Klopt, en?
Is dat omdat die wapendragers in paniek op elkaar beginnen schieten?
Ik denk het niet.
In Zwitserland zijn er ook veel wapens in omloop, hoeveel vuurwapendoden zijn er daar?
En wij hebben een vrij strenge wapenwet.
Hoe kwamen ze in Brussel aan wapens?
Als we de brave burger ontwapenen hebben alleen gansters nog wapens.

De achterlijke politiekers denken dat bij een strenge wapenwet, de criminelen niet meer aan wapens kunnen geraken. :lol:

De brave burger mag geen wapens hebben om zich te verdedigen tegen het uitschot. Rood en groen zouden te veel kiezers verliezen.

Bobke
13 juni 2016, 10:22
Volgens de poco's heeft IS totaal niets te maken met de islam. :lol: :lol:
En volgens IS zijn dan anderen geen moslims.
Wie zou nu gellijk hebben?

SDX
13 juni 2016, 10:23
Hij slaat nagels met koppen !!
Vandaag mogen we weer een reeks zonlicht ontkenners verwachten in de praatprograma's van de VRT.

De islam moet en zal hier totaal niets mee te maken hebben.

Reeds in hun 70 punten programma waarschuwde het VB voor het toenemend extremisme bij moslims. Maar de boodschapper was hét gevaar en stak men achter een cordon waar ook de media aan mee doet zodat ze hun ''gevaarlijke'' boodschap niet kunnen verspreiden.

Tijdens de voetbalwedstrijd Duitsland-Oekraine, op dezelfde dag dat - wederom - 'n moslim voor zovele doden zorgt, vindt de verslaggever 't opportuun om elfendertig X te herhalen dat 't 1ste doelpunt gemaakt werd door 'n moslim, dat hij rondloopt in 'n T-shirt met de tekst; "ik ben moslim-geen paniek". Zonder schaamte.
Wat Schweinsteiger was diende niet vermeld te worden, atheist, christen, boedddhist...is niet relevant.
Maar dat de moslim moslim is en dit niet ter zake doende feit tig X dient herhaald te worden is natuurlijk wel relevant.
Wat dient hiermee bereikt te worden? Laat er nu nog ìemand zich in de luren leggen?

Lukkas
13 juni 2016, 10:27
En volgens IS zijn dan anderen geen moslims.
Wie zou nu gellijk hebben?

IS natuurlijk. Want dat zijn de perfecte klonen van de valse profeet. Maar dat past natuurlijk niet in het multicultureel sprookje van de poco's.

Lukkas
13 juni 2016, 10:30
Tijdens de voetbalwedstrijd Duitsland-Oekraine, op dezelfde dag dat - wederom - 'n moslim voor zovele doden zorgt, vindt de verslaggever 't opportuun om elfendertig X te herhalen dat 't 1ste doelpunt gemaakt werd door 'n moslim, dat hij rondloopt in 'n T-shirt met de tekst; "ik ben moslim-geen paniek". Zonder schaamte.
Wat Schweinsteiger was diende niet vermeld te worden, atheist, christen, boedddhist...is niet relevant.
Maar dat de moslim moslim is en dit niet ter zake doende feit tig X dient herhaald te worden is natuurlijk wel relevant.
Wat dient hiermee bereikt te worden? Laat er nu nog ìemand zich in de luren leggen?

Hij had er even goed op kunnen zetten: "ik ben homohater-geen paniek". Dan kunnen de poco's weer goedkeurend in koor kirren: "zie je wel, hij zegt zelf dat wij geen schrik moeten hebben van hem".

Libro
13 juni 2016, 10:32
Tijdens de voetbalwedstrijd Duitsland-Oekraine, op dezelfde dag dat - wederom - 'n moslim voor zovele doden zorgt, vindt de verslaggever 't opportuun om elfendertig X te herhalen dat 't 1ste doelpunt gemaakt werd door 'n moslim, dat hij rondloopt in 'n T-shirt met de tekst; "ik ben moslim-geen paniek". Zonder schaamte.
Wat Schweinsteiger was diende niet vermeld te worden, atheist, christen, boedddhist...is niet relevant.
Maar dat de moslim moslim is en dit niet ter zake doende feit tig X dient herhaald te worden is natuurlijk wel relevant.
Wat dient hiermee bereikt te worden? Laat er nu nog ìemand zich in de luren leggen?

Was dat die moslim die zich naast de kaäba liet fotograferen en die weigerde om het Duitse volkslied te zingen?

Bobke
13 juni 2016, 10:39
IS natuurlijk. Want dat zijn de perfecte klonen van de valse profeet. Maar dat past natuurlijk niet in het multicultureel sprookje van de poco's.
Idd.
Waarom geven de moslims niet toe dat ze eigenlijk geen moslim zijn en dus geen aanspraak meer maken op hun godsdiensrvrijheid?
Beweren dat ze sommige delen van de koran niet volgen en andere wel noodzakelijk vinden is weinig geloofwaardig.

SDX
13 juni 2016, 10:45
Was dat die moslim die zich naast de kaäba liet fotograferen en die weigerde om het Duitse volkslied te zingen?

Mustafi.
Ik weet niet of ie naast die zwarte doos stond en ook niet of hij 't Duitse volkslied meezong.
Özil zong (ook) niet mee, dat heb ik wel gezien.

SDX
13 juni 2016, 10:46
Hij had er even goed op kunnen zetten: "ik ben homohater-geen paniek". Dan kunnen de poco's weer goedkeurend in koor kirren: "zie je wel, hij zegt zelf dat wij geen schrik moeten hebben van hem".

Just.
Same shit.

De schoofzak
13 juni 2016, 10:48
IS heeft met islam waarschijnlijk evenveel te maken als de ira met de kaloten.

Wat overigens een feit zou moeten zijn nu: iedereen die het opneemt voor de individuele en collectieve vrijheid van homo's, moet toch even de vinger opsteken naar diverse geledingen van de islam, om even wat verduidelijking te vragen.
Zelfs al is die verduidelijking ook nodig voor gasten die murmelen over immanente rechtvaardigheden.

.

SDX
13 juni 2016, 10:51
Nee Schoof!

IS ìs islam, islam zoals de koran voorschrijft, islam zoals hun profeet 't voorbeeld gaf en zèlf geleefd heeft.

Zipper
13 juni 2016, 10:58
IS heeft met islam waarschijnlijk evenveel te maken als de ira met de kaloten.

Wat overigens een feit zou moeten zijn nu: iedereen die het opneemt voor de individuele en collectieve vrijheid van homo's, moet toch even de vinger opsteken naar diverse geledingen van de islam, om even wat verduidelijking te vragen.
Zelfs al is die verduidelijking ook nodig voor gasten die murmelen over immanente rechtvaardigheden.

.

De IRA heeft nooit aanslagen gepleegd, zuiver in naam van of ten dienste van een religie, zoals IS-aanhangers WEL doen.
Toch bedankt, om de poco-ingesteldheid van uw partij te bevestigen.

Pericles
13 juni 2016, 11:14
De IRA heeft nooit aanslagen gepleegd, zuiver in naam van of ten dienste van een religie, zoals IS-aanhangers WEL doen.
Toch bedankt, om de poco-ingesteldheid van uw partij te bevestigen.

https://www.youtube.com/watch?v=FCnGD6xv5ik
:-D

Lukkas
13 juni 2016, 11:53
IS heeft met islam waarschijnlijk evenveel te maken als de ira met de kaloten.

Wat overigens een feit zou moeten zijn nu: iedereen die het opneemt voor de individuele en collectieve vrijheid van homo's, moet toch even de vinger opsteken naar diverse geledingen van de islam, om even wat verduidelijking te vragen.
Zelfs al is die verduidelijking ook nodig voor gasten die murmelen over immanente rechtvaardigheden.

.

Hetgeen de IRA heeft gedaan, was zeker niet naar het voorbeeld van Jezus Christus. De IS-ers daarentegen zijn de ultieme copycats van de bloeddorstige, barbaarse en genadeloze profeet, het uithangbord van de islam, het monster dat IEDERE moslim onvoorwaardelijk en met hart en ziel aanbidt. DAT is de werkelijkheid, schoofje.

Scorpio
13 juni 2016, 12:15
Klopt, en?
Is dat omdat die wapendragers in paniek op elkaar beginnen schieten?
Ik denk het niet.

Neen, omdat ze zelfs in de V.S. slim genoeg zijn om geen vuurwapens toe te laten in discotheken e.d..

In Zwitserland zijn er ook veel wapens in omloop, hoeveel vuurwapendoden zijn er daar?

Zwitserland is samen met Finland (dat ook een vrij losse wapenwet heeft) het West-Europese land met het grootste aantal vuurwapendoden per jaar. Bovendien zijn de meeste vuurwapens in Zwitserland geweren, geen handwapens, terwijl de meeste moorden gebeuren met handwapens. De wet is er bovendien een stuk strenger dan in de V.S., met uitvoerige background checks en verplichte veiligheidstrainingen, dingen waar de NRA in de V.S. vierkant tegen is.

En wij hebben een vrij strenge wapenwet.
Hoe kwamen ze in Brussel aan wapens?

Niemand heeft ooit beweerd dat een strengere wapenwet betekent dat niemand nog aan een wapen kan geraken. Dat is enkel een stropopargument gebruikt door de wapenlobby (en zij die in die onzin trappen). Maar een strengere wapenwet maakt het wel een stuk moeilijker om aan automatische wapens te geraken. Je moet er al banden met een internationaal terrorismenetwerk voor hebben, zoals in Brussel en Parijs het geval was. De kerel die nu in Florida die slachtpartij heeft aangericht lijkt die op het eerste zicht niet gehad te hebben: hij heeft dan wel zijn steun voor IS uitgesproken, maar lijkt toch vooral op eigen houtje gehandeld te hebben, zonder materiële ondersteuning van een terroristisch netwerk. Met legale wapens. Je kan je ernstig de vraag stellen of hij aan die wapens zou geraakt zijn moest de V.S. een strengere wapenwet gehad hebben.

Als we de brave burger ontwapenen hebben alleen gansters nog wapens.
Huizenhoog cliché dat op weinig slaat. De realiteit is dat als meer burgers wapens hebben, de kans veel groter wordt dat ook de criminelen gewapend zullen zijn, wat de kans op escalatie vergroot. De cijfers uit de V.S. tonen dat ook aan.

daiwa
13 juni 2016, 12:31
Hetgeen de IRA heeft gedaan, was zeker niet naar het voorbeeld van Jezus Christus. De IS-ers daarentegen zijn de ultieme copycats van de bloeddorstige, barbaarse en genadeloze profeet, het uithangbord van de islam, het monster dat IEDERE moslim onvoorwaardelijk en met hart en ziel aanbidt. DAT is de werkelijkheid, schoofje.

Schoof blijft hardnekkig achter Jambon staan die zegt dat er met de islam/koran niets mis is en dat we daar respect voor moeten hebben.

PORSCHE
13 juni 2016, 12:46
een homobarNiets aan verloren. Zijn niet het type van volk waar ik graag mee in contact kom. Maar ik zal een kaars laten branden, een bloempje ergens neer leggen en een minuut stilte houden. Voila mijn geweten is weer zuiver en ik heb mijn medeleven meer dan voldoende betuigd :D

12 juni 2016, Trump wint de presidentsverkiezing.Dat is inderdaad een prachtige dag voor Trump.

Johan Bollen
13 juni 2016, 12:47
A gunman who pledged allegiance to the Islamic StateStaat dat als een paar boven water? Want ik kan me voorstellen dat men maar al te graag de aandacht af wil leiden van de hatespeeches die door imams (en andere abrahamische fundamentalisten) tegen homosexuals gegeven worden in de VS en in Europa zelf.

Johan Bollen
13 juni 2016, 12:52
Schoof blijft hardnekkig achter Jambon staan die zegt dat er met de islam/koran niets mis is en dat we daar respect voor moeten hebben.

Wat de koran over gays zegt kan onmogelijk als inspiratie op deze moord op gays gediend hebben, zelfs als dat boek oproept tot de moord op gays? Wie gaat zo iets kunnen verdedigen?

Zipper
13 juni 2016, 13:02
Wat de koran over gays zegt kan onmogelijk als inspiratie op deze moord op gays gediend hebben, zelfs als dat boek oproept tot de moord op gays? Wie gaat zo iets kunnen verdedigen?

hoeft ook niet, aangezien de daders zelf ook altijd dood blijven, hetzij door zichzelf op te blazen tijdens de aanslag, hetzij doodgeschoten worden door de politie.

Anna List
13 juni 2016, 13:05
wat een hypocrisie !


wat met de landen waar homosexualiteit gewoon bestraft wordt met de doodstraf ???

en daar wel regelrecht in naam van de Islam en de Sharia ... hoe blijf je daar van zeggen dat het niks met Islam te maken heeft ???

als ik me niet vergis, zijn dat een 10-tal staten waar we met het Westen overigens met z'n allen probleemloos handel mee blijven drijven ...

waar we binnen een paar jaar ook een WK voetbal gaan houden ... wellicht zonder gay voetballers ????

Johan Bollen
13 juni 2016, 13:07
Hopelijk zien we nu ook "je suis gay" T shirts uit solidariteit.

Guinevere
13 juni 2016, 13:13
Een terroristische aanslag zoals er tegenwoordig 13 in een dozijn zijn in de wereld.

Om nog maar te zwijgen van de terreur die Westerse regeringen legaal menen te mogen doen...

Anna List
13 juni 2016, 13:19
Een terroristische aanslag zoals er tegenwoordig 13 in een dozijn zijn in de wereld.

Om nog maar te zwijgen van de terreur die Westerse regeringen legaal menen te mogen doen...

ik wens je een half dozijn gay kinderen toe Guinevere !


correctie : neen, toch niet, dat zou ik hen niet willen aandoen.

morte-vivante
13 juni 2016, 13:21
ik wens je een half dozijn gay kinderen toe Guinevere !


correctie : neen, toch niet, dat zou ik hen niet willen aandoen.

²

Anselmo
13 juni 2016, 13:21
Een terroristische aanslag zoals er tegenwoordig 13 in een dozijn zijn in de wereld.

Om nog maar te zwijgen van de terreur die Westerse regeringen legaal menen te mogen doen...

Een uiterst interessante en informatieve mededeling !

Dit maakt een groot aantal discuties overbodig en betekent een hoop tijdswinst.

Wat moest bewezen worden !

Johan Bollen
13 juni 2016, 13:25
Een uiterst interessante en informatieve mededeling !

Dit maakt een groot aantal discuties overbodig en betekent een hoop tijdswinst.

Wat moest bewezen worden !Dat ze een gay hatende Salafiste is?

Anselmo
13 juni 2016, 13:57
Dat ze een gay hatende Salafiste is?

En elke actie daaromtrent als normaliteit beschouwt.

Een doorsnee moslim(a) dus.

Lukkas
13 juni 2016, 14:11
En elke actie daaromtrent als normaliteit beschouwt.

Een doorsnee moslim(a) dus.

Zij lijdt onder het feit dat haar IS-vriendjes in de pan worden gehakt. Heb toch een beetje medelijden met haar. :lol: :lol:

Argusx43
13 juni 2016, 14:12
We leven nu van aanslag tot aanslag door de islam nazis, hoeveel bloed moet er nog vloeien eer men door heeft dat niet over enkelingen gaat maar over een gevaarlijke politiek gerichte religie.

Lukkas
13 juni 2016, 14:40
We leven nu van aanslag tot aanslag door de islam nazis, hoeveel bloed moet er nog vloeien eer men door heeft dat niet over enkelingen gaat maar over een gevaarlijke politiek gerichte religie.

Zeer juist. Maar de islam is nog vele malen gevaarlijker dan het nazisme. Want deze achterlijke en barbaarse indoctrinatie is nog eens fijntjes in een 'religie' gegoten, waar zij zich achter kunnen verschuilen.

Wautd
13 juni 2016, 15:35
waar we binnen een paar jaar ook een WK voetbal gaan houden ... wellicht zonder gay voetballers ????

Het zou wel prachtig zijn mochten er tijdens dat WK enkele voetballers uit de kast komen.


Dat ze een gay hatende Salafiste is?

Ach, salafascisten haten bijna álles

Derk de Tweede
13 juni 2016, 15:39
Dader was een gestoorde racist:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4319320/2016/06/13/Dader-Orlando-haatte-alles-en-iedereen.dhtml

dpg
13 juni 2016, 16:07
Niets aan verloren. Zijn niet het type van volk waar ik graag mee in contact kom. Maar ik zal een kaars laten branden, een bloempje ergens neer leggen en een minuut stilte houden. Voila mijn geweten is weer zuiver en ik heb mijn medeleven meer dan voldoende betuigd :D

Dat is inderdaad een prachtige dag voor Trump.


https://behapy.s3.amazonaws.com/30/44/363044/11_mposter_front.jpg

Nierika
13 juni 2016, 16:31
Staat dat als een paar boven water? Want ik kan me voorstellen dat men maar al te graag de aandacht af wil leiden van de hatespeeches die door imams (en andere abrahamische fundamentalisten) tegen homosexuals gegeven worden in de VS en in Europa zelf.

Papa is een Taliban-aanhanger en vindt dat zijn zoon niet had mogen moorden. Hij moest god de homo's laten straffen hebben...

Diezelfde klootzak was er als de kippen bij om te stellen dat de daad van zijn gebroed niks met de islam te maken had. Zoonlief was boos omdat hij enkele homo's had zien kussen op straat.

Toen al was duidelijk dat papa barbaar eigenlijk dit ook als een vreselijke schanddaad zag, maar omdat hij de islam uit de wind moest zetten (altijd prioriteit natuurljk) voegde hij er nog vlug aan toe dat die er niks mee te maken had en dat hij het met zijn uitspraak niet wou goedkeuren.


Die vent zou met zijn hele gezin stante pede het land uitgeflikkerd moeten worden.

Kan hij bij zijn geliefde Taliban gaan zemelen over homo's.

quercus
13 juni 2016, 16:34
Ik heb er 1000 in voorraad. Kopen ?
Ook de kaarsen- en bloemenverkopers gaan weer gouden tijden tegemoet, evenals de speechschrijvers, that this nothing with the islam to do has.
Ja, we zullen het inderdaad weer meemaken, de kaarsjes en theelichtjes, de bloemetjes, de knuffelbeertjes, het gezoen en geknuffel van de sympathisanten onderling. Voor mij doen ze maar hoor, maar met zoiets breng je de vijftig neergemaaide sukkelaars niet terug en moet je er evenmin op rekenen dat je met al die stereotype gebaren ook maar een greintje empathie zult opwekken bij de schuimbekkende islamitische haatbaarden. Islamitisch geradicaliseerden zijn meedogenloze bastaards en het enige wat kan gedaan worden is ze in hun broednesten even meedogenloos aanpakken.

TV-verslaafde
13 juni 2016, 16:35
Dat ze een gay hatende Salafiste is?

Ja; ik heb een bloedhekel aan spruitjes altijd als ik een spruitje zie krijg ik moordneigingen. Dat spruitje kan ik wel levend villen en opeten met spek en wat patatten.

quercus
13 juni 2016, 16:44
Als u uw redenering even toepast op Parijs of Brussel, wie komt er dan niet goed uit?

Als een terrorist een wapen wil, zal hij dat schijnbaar hoe dan ook weten te bemachtigen. Om het even of het om een ruime of strikte wapenwet gaat.
Het is waar wat u schrijft. Maar geef toe dat de lakse Amerikaanse wetgeving (of beter het gebrek er aan) het potentiële moordenaars nog veel gemakkelijker maakt. In Europa gebeurt het grotendeels "onder de toonbank". De trafiek van handvuurwapens is een internationale en gecamoufleerde markt, net zoals die van de drugs.

Diego Raga
13 juni 2016, 16:49
Ja, we zullen het inderdaad weer meemaken, de kaarsjes en theelichtjes, de bloemetjes, de knuffelbeertjes, het gezoen en geknuffel van de sympathisanten onderling. Voor mij doen ze maar hoor, maar met zoiets breng je de vijftig neergemaaide sukkelaars niet terug en moet je er evenmin op rekenen dat je met al die stereotype gebaren ook maar een greintje empathie zult opwekken bij de schuimbekkende islamitische haatbaarden. Islamitisch geradicaliseerden zijn meedogenloze bastaards en het enige wat kan gedaan worden is ze in hun broednesten even meedogenloos aanpakken.
Idd, het bloementoneel is dan ook het enige antwoord dat de poco's in huis hebben.
Dat knuffel-excuus is telkens troef bij zo'n haatdaden, gezien ze het dunnetjes in hun broek doen, om hun onderscheidingsvermogen naar de islam an sich te richten, terwijl reeds -tig sociologische onderzoeken de vinger op de ideologische wonde hebben gelegd.
Alleen al daarvoor gun ik elke haatbaard 's ochtends 'n poco op z'n boterham.

Libro
13 juni 2016, 16:51
Zij lijdt onder het feit dat haar IS-vriendjes in de pan worden gehakt. Heb toch een beetje medelijden met haar. :lol: :lol:

Boe-hoe :mrgreen:

quercus
13 juni 2016, 17:00
De grootste fout was en is nog steeds het onvoorwaardelijk steunen van de staat Israël.
Afghanistan heeft met Israël niets te maken. Zelfs de huidige problematiek in Irak en Syrië niet. Het gaat doodgewoon om een moordende politiek-religieuze strijd die in de eerste plaats draait rond 1.het islamitische spagaat tussen sunni's en sjiieten (vooral in Irak, syrië en Jemen), 2. sunni-islamitisch fanatisme tegen andere religies (Christenen, Jezidi's), 3. waanzinnige sunnitische nostalgie naar toestanden uit de 7e eeuw (het ISIS kalifaat), 4. ethnisch-regionaal geïnspireerd streven naar autonomie (Koerden), 5. wrok tegen monarchieën zoals die in Saudi-Arabië, Koweit, de Golf-emiraten...
In Afghanistan is het een strijd die wellicht reeds eeuwen duurt en in de eerste plaats gaat tussen stammen (de Pasjtoen tegen de rest) en voor een stuk ook tussen sunni's en sjiieten (de Hazara).

Bobke
13 juni 2016, 17:05
Het is waar wat u schrijft. Maar geef toe dat de lakse Amerikaanse wetgeving (of beter het gebrek er aan) het potentiële moordenaars nog veel gemakkelijker maakt. In Europa gebeurt het grotendeels "onder de toonbank". De trafiek van handvuurwapens is een internationale en gecamoufleerde markt, net zoals die van de drugs.
Klopt, ze is over het algemeen veel te laks, zeker in Texas.
Maar ik geloof dat het niet in alle staten zo is.
Ik vraag mij af of daar cijfers over bestaan.

Libro
13 juni 2016, 17:08
We leven nu van aanslag tot aanslag door de islam nazis, hoeveel bloed moet er nog vloeien eer men door heeft dat niet over enkelingen gaat maar over een gevaarlijke politiek gerichte religie.

Ondertussen zwijgt antifa: https://afanl.wordpress.com/ Laatste bericht dateert momenteel van 8 juni en gaat over Pegidabetoging op 18 juni. Toch tijd genoeg gehad om te reageren?

TV-verslaafde
13 juni 2016, 17:13
Idd, het bloementoneel is dan ook het enige antwoord dat de poco's in huis hebben.
Dat knuffel-excuus is telkens troef bij zo'n haatdaden, gezien ze het dunnetjes in hun broek doen, om hun onderscheidingsvermogen naar de islam an sich te richten, terwijl reeds -tig sociologische onderzoeken de vinger op de ideologische wonde hebben gelegd.
Alleen al daarvoor gun ik elke haatbaard 's ochtends 'n poco op z'n boterham.

De poco's trekken t tot in t absurde. Misschien best dat de poco's nooit meer ademen want dan dood je allerlei kleine bacterien. Huilie huilie.

De poco's hun lijflied is dan ook: "I'm a loser baby so why don't you kill me..."

Libro
13 juni 2016, 17:13
Klopt, ze is over het algemeen veel te laks, zeker in Texas.
Maar ik geloof dat het niet in alle staten zo is.
Ik vraag mij af of daar cijfers over bestaan.

In Alaska, de Appalachen en nog zo van die wildernissen is een degelijk wapen wel onontbeerlijk.

Anselmo
13 juni 2016, 17:16
Ondertussen zwijgt antifa: https://afanl.wordpress.com/ Laatste bericht dateert momenteel van 8 juni en gaat over Pegidabetoging op 18 juni. Toch tijd genoeg gehad om te reageren?

Ook onze traditionele media is ook opvallend terughoudend !
We mogen wel weten dat Michel "bedroeft" is en er een moslim rondloopt die zijn bloed wil geven voor de "slachtoffers".
Ook de reacties op HLN, die wanneer het in hun kraam past uitpuilen, zijn zeer sporadisch en summier en worden blijkbaar "ergens" tegengehouden.
De bevolking mag niet te zeer verontrust worden.
Dan ging het er in de tijd van HVT er anders aan toe en dat vonden we "normaal"!.

Libro
13 juni 2016, 17:21
Ondertussen in Erdogistan: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3638055/50-perverts-killed-bar-Homophobic-headline-Turkish-newspaper-website-strong-ties-country-s-President-Erdogan.html

Derk de Tweede
13 juni 2016, 17:42
Ondertussen in Erdogistan: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3638055/50-perverts-killed-bar-Homophobic-headline-Turkish-newspaper-website-strong-ties-country-s-President-Erdogan.html

Weer een bewijs dat Turkije een achter land is.

dalibor
13 juni 2016, 17:44
We mogen wel weten dat Michel "bedroeft" is

Is dat zoiets als "triesd"?

Gipsy
13 juni 2016, 17:54
Het zou wel prachtig zijn mochten er tijdens dat WK enkele voetballers uit de kast komen.

In feite gaat dat niemand aan.

Johan Bollen
13 juni 2016, 17:59
Ondertussen in Erdogistan: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3638055/50-perverts-killed-bar-Homophobic-headline-Turkish-newspaper-website-strong-ties-country-s-President-Erdogan.html

'50 perverts killed in bar': Homophobic headline on Turkish newspaper website with strong ties to country's President Erdogan

Ziekelijk. Alsof ze er stiekem blij om zijn. Maar ik vraag me af hoeveel van die Christelijke fundamentalisten, die zich nu waarschijnlijk op de vlakte houden, eveneens vinden dat die gays eigenlijk het zelf gezocht hebben of dat het een verdiende straf van God betreft. Daarom men het liever heeft over wapenwetgeving of imperialistische moorden in plaats homofobie en de daaruit voortvloeiende hatespeeches tegen gays als oorzaak voor deze moorden. Tegelijkertijd dienen we vast te stellen dat het vooral de Islam is waar de homofobie leidt tot geweld. Waar men doodstraf predikt voor gays en dat zelfs in wetgevingen durft omzetten. Wat verwacht men eigenlijk indien men migranten uit dat soort van landen toelaat zonder van hen ook maar te verwachten hun middeleeuwse moraal af te zweren?

Libro
13 juni 2016, 18:07
'50 perverts killed in bar': Homophobic headline on Turkish newspaper website with strong ties to country's President Erdogan

Ziekelijk. Alsof ze er stiekem blij om zijn. Maar ik vraag me af hoeveel van die Christelijke fundamentalisten, die zich nu waarschijnlijk op de vlakte houden, eveneens vinden dat die gays eigenlijk het zelf gezocht hebben of dat het een verdiende straf van God betreft. Daarom men het liever heeft over wapenwetgeving of imperialistische moorden in plaats homofobie en de daaruit voortvloeiende hatespeeches tegen gays als oorzaak voor deze moorden. Tegelijkertijd dienen we vast te stellen dat het vooral de Islam is waar de homofobie leidt tot geweld. Waar men doodstraf predikt voor gays en dat zelfs in wetgevingen durft omzetten. Wat verwacht men eigenlijk indien men migranten uit dat soort van landen toelaat zonder van hen ook maar te verwachten hun middeleeuwse moraal af te zweren?


Blijkbaar zijn er ook al enkele positieve commentaren van inbred rednecks. Wordt ook weer aangegrepen om de islam uit de wind te zetten.

Johan Bollen
13 juni 2016, 18:08
Papa is een Taliban-aanhanger en vindt dat zijn zoon niet had mogen moorden. Hij moest god de homo's laten straffen hebben...

Diezelfde klootzak was er als de kippen bij om te stellen dat de daad van zijn gebroed niks met de islam te maken had. Zoonlief was boos omdat hij enkele homo's had zien kussen op straat.

Toen al was duidelijk dat papa barbaar eigenlijk dit ook als een vreselijke schanddaad zag, maar omdat hij de islam uit de wind moest zetten (altijd prioriteit natuurljk) voegde hij er nog vlug aan toe dat die er niks mee te maken had en dat hij het met zijn uitspraak niet wou goedkeuren.


Die vent zou met zijn hele gezin stante pede het land uitgeflikkerd moeten worden.

Kan hij bij zijn geliefde Taliban gaan zemelen over homo's.De pers zou dienen te wijzen op de tegenstrijdigheden in de uitspraken die de vader maakte, niet eens in het Engels. Verwonderd me niet. Ik hoor van een vriend die het kan weten dat er Turken leven in Vlaanderen die na 40 jaar nog geen woord Nederlands spreken, en al een half leven hulp ontvangen van de overheid.

Ke Nan
13 juni 2016, 18:15
'50 perverts killed in bar': Homophobic headline on Turkish newspaper website with strong ties to country's President Erdogan

Ziekelijk. Alsof ze er stiekem blij om zijn. Maar ik vraag me af hoeveel van die Christelijke fundamentalisten, die zich nu waarschijnlijk op de vlakte houden, eveneens vinden dat die gays eigenlijk het zelf gezocht hebben of dat het een verdiende straf van God betreft. Daarom men het liever heeft over wapenwetgeving of imperialistische moorden in plaats homofobie en de daaruit voortvloeiende hatespeeches tegen gays als oorzaak voor deze moorden. Tegelijkertijd dienen we vast te stellen dat het vooral de Islam is waar de homofobie leidt tot geweld. Waar men doodstraf predikt voor gays en dat zelfs in wetgevingen durft omzetten. Wat verwacht men eigenlijk indien men migranten uit dat soort van landen toelaat zonder van hen ook maar te verwachten hun middeleeuwse moraal af te zweren?

Westboro Baptist Church: God opened His armory to deal with proud fag america. (http://www.thegailygrind.com/2016/06/12/westboro-baptist-church-celebrates-horrific-gay-club-massacre-on-twitter/)

Ke Nan
13 juni 2016, 18:20
De pers zou dienen te wijzen op de tegenstrijdigheden in de uitspraken die de vader maakte, niet eens in het Engels. Verwonderd me niet. Ik hoor van een vriend die het kan weten dat er Turken leven in Vlaanderen die na 40 jaar nog geen woord Nederlands spreken, en al een half leven hulp ontvangen van de overheid.

Ik ken zelfs autochtonen die moeite hebben zich in AN uit te drukken maar in dialect een niet te stoppen spraakwaterval zijn.

Libro
13 juni 2016, 18:27
Westboro Baptist Church: God opened His armory to deal with proud fag america. (http://www.thegailygrind.com/2016/06/12/westboro-baptist-church-celebrates-horrific-gay-club-massacre-on-twitter/)

Oh ja, de WBC :rofl:

Diego Raga
13 juni 2016, 18:32
Ook daar is er lang geen garantie op succes: als zo'n schutter zich in het publiek bevindt, in het donker, haal je die er zomaar niet uit. Nu, op zich kan er een zaak gemaakt worden voor gewapende bewakers op bepaalde plaatsen, maar onder zeer strenge voorwaarden voor wat betreft wie die wapens mag dragen, welke achtergrond die moeten hebben, welke wapens en welke training ze moeten gekregen hebben. De eerste de best buitenwipper een pistool in z'n handen duwen lijkt me niet meteen een strak plan.
Akkoord met wat je schrijft.
Zo'n 'permit' mag imo alleen verleend worden aan degene die aan de strengste wapenopleiding heeft voldaan, zeker voor de dracht ervan in gesloten ruimtes met veel publiek.

Hypochonder
13 juni 2016, 18:33
De vader van de schutter heeft ondertussen uitspraken gedaan die één en ander verklaren:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160613_02336976

Libro
13 juni 2016, 18:36
De vader van de schutter heeft ondertussen uitspraken gedaan die één en ander verklaren:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160613_02336976

Het heeft echt niets met de islam te maken :roll:.

Karel Martel B
13 juni 2016, 18:39
Dader was een gestoorde racist

En een moslim. Maar ik val in herhaling.

Karel Martel B
13 juni 2016, 18:42
'Ziekelijk. Alsof ze er stiekem blij om zijn.

Hoezo "alsof" en hoezo "stiekem"?

Diego Raga
13 juni 2016, 19:04
De vader van de schutter heeft ondertussen uitspraken gedaan die één en ander verklaren:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160613_02336976

Die liegt al in de eerste zin:

“Omar is een goede jongen, ik weet niet wat dit veroorzaakt heeft. Ik wist niet dat hij zoveel haat in zijn hart had, want hij is een goede jongen die zijn echtgenote respecteerde”

Z'n 'goede' zoon sloeg en misbruikte alvast z'n eerste vrouw en ik lees alvast nergens een indicatie dat z'n tweede echtgenote 'gerespecteerd' werd.
Fckng liar.

zonbron
13 juni 2016, 19:16
'50 perverts killed in bar': Homophobic headline on Turkish newspaper website with strong ties to country's President Erdogan

Ziekelijk. Alsof ze er stiekem blij om zijn. Maar ik vraag me af hoeveel van die Christelijke fundamentalisten, die zich nu waarschijnlijk op de vlakte houden, eveneens vinden dat die gays eigenlijk het zelf gezocht hebben of dat het een verdiende straf van God betreft. Daarom men het liever heeft over wapenwetgeving of imperialistische moorden in plaats homofobie en de daaruit voortvloeiende hatespeeches tegen gays als oorzaak voor deze moorden. Tegelijkertijd dienen we vast te stellen dat het vooral de Islam is waar de homofobie leidt tot geweld. Waar men doodstraf predikt voor gays en dat zelfs in wetgevingen durft omzetten. Wat verwacht men eigenlijk indien men migranten uit dat soort van landen toelaat zonder van hen ook maar te verwachten hun middeleeuwse moraal af te zweren?

Laat ons op de eerste plaats oprecht blijven. Iedereen die volk importeert dat tegen muziek, naakt en zowat alle andere niet islamitische kunst is, liefst naar dat schrille gegil luistert van gebrainwashte baardapen in minaretten en enkele maal per dag met zijn kont in de lucht gaat knielen is stapelgek. Dit hoort in geen enkel beschaafd land of unie thuis.

Dat maakt van onze policorpolitiekers in feite staatsgevaarlijke criminelen. Tijd dat onze diensten ingrijpen en dit eens onder loep nemen, ik hoop van harte dat er een paar zijn die zich er reeds mee bezigen (in hun vrije tijd) en reeds een 'red list' hebben, vooral van de mensen die hun verhinderden hun taak correct uit te voeren. Ooit zal de deurbel gaan...

Verraad wordt vroeg of laat steevast aangepakt, zie collaboratie...


Verder,

Wat we ook missen zijn dus ludieke (hardere) acties van de slimmere westerlingen die al dat moslimgedoe op een geniale manier, aldanniet kantje boordje binnen de wetgeving, te kakken zetten (in de verf zetten en aanklagen).

Een artiest zou bvb. een leuk tecnodeuntje met wat moslimgeluiden en effecten kunnen in elkaar steken, liefst met een grappige kritische video op VIMEO of zo... men kan zoveel heden, maar niemand doet er iets aan. Dit alhoewel dit anoniem kan en wel eens een hit zou kunnen zijn. ALternatieve media wereldwijd staan klaar om zo'n zaken in hun berichtgeving op te nemen. Verzet tegen de islamisatie moet populair en dus op de eerste plaats leuk en inspirerend worden!

Het droge PEGIDA-gedoe alleen zal geen soelaas brengen, integendeel.

IS en moslimterreur maken uiteraard gebruik van psychologische oorlogsvoering op hoog niveau, wie niet bereid is daarop krachtig in te spelen door zelf nog betere propaganda en psyops uit te voeren is een vogel voor de kat. De Russen maken bvb. IS stapelgek mbv. hun psyops in Syrie.

Indomitable
13 juni 2016, 19:28
Een terroristische aanslag zoals er tegenwoordig 13 in een dozijn zijn in de wereld.

Om nog maar te zwijgen van de terreur die Westerse regeringen legaal menen te mogen doen...Het is de grootste aanslag op homo's sinds de holocaust.

Gipsy
13 juni 2016, 19:36
Op den duur gaat Trump stemmen moeten weigeren om Clinton niet te veel te vernederen.

Libro
13 juni 2016, 19:45
Politie onderzoekt of Mateen al dan niet een lone wolf was: http://www.reuters.com/article/us-florida-shooting-nightclub-idUSKCN0YY08B?utm_source=twitter&utm_medium=Social

kelt
13 juni 2016, 19:47
Meneer Trump had het recent nog over het" Hellhole Brussels".
Verder werd er meesmuilend gedaan over het Belgische inlichtingen- en politiewerk.

Naarmate duidelijk wordt dat ook deze aanslagpleger ,daar in "Hellhole" America,ook al een paar keer eventjes "op de radar" geweest was ,zonder verder gevolg,kan het "meesmuilen" met "Belgium" nu wel stoppen.


Voor kompleet onbetrouwbare-, gefrustreerde-, jonge mannetjes zijn er ook in de VS mogelijkheden te over om er op een explosieve manier uit te gaan....
Een maatschappij die zijn jonge mannetjes niet onder controle brengt speelt letterlijk met bommen.
De VS doet dat door er gevangenissen mee te vullen en er nog steeds massieve strijdkrachten mee te vullen.......het is niet voldoende.
Europa doet dit door het probleem te ontkennen,de lont brandt.

Ongeacht hoeveel wapenwetten,lijsten,..........bloementapijten en knuffels aan de deur ,"betuigingen van medeleven",er nog zullen volgen.

zonbron
13 juni 2016, 19:52
Politie onderzoekt of Mateen al dan niet een lone wolf was: http://www.reuters.com/article/us-florida-shooting-nightclub-idUSKCN0YY08B?utm_source=twitter&utm_medium=Social

Voor het Amerikaanse establishment zijn lone wolfs en de AR-15 een hot item. Dat hoeft dus niet te verbazen.

Een getuige van deze aanslag beweert dat er een tweede in het spel is. Iemand die een uitgang blokkeerde, waardoor iedereen ingesloten kwam te zitten en pertinent weigerde de te openen. Met als gevolg dat de slachtoffers uiteindelijk elkaar vertrappelden terwijl ze onder vuur genomen werden, net voor een uitgang.

Diego Raga
13 juni 2016, 19:55
Meneer Trump had het recent nog over het" Hellhole Brussels".
Verder werd er meesmuilend gedaan over het Belgische inlichtingen- en politiewerk.

Naarmate duidelijk wordt dat ook deze aanslagpleger ,daar in "Hellhole" America,ook al een paar keer eventjes "op de radar" geweest was ,zonder verder gevolg,kan het "meesmuilen" met "Belgium" nu wel stoppen.


Voor kompleet onbetrouwbare-, gefrustreerde-, jonge mannetjes zijn er ook in de VS mogelijkheden te over om er op een explosieve manier uit te gaan....
Ongeacht hoeveel wapenwetten,lijsten,..........bloementapijten en knuffels aan de deur ,"betuigingen van medeleven",er nog zullen volgen.
De enige correcte conclusie is dan ook om de islam als zgn religie buiten de grondwet te stellen en elke adept ervan als enemy of the state te beschouwen, alsook zo te behandelen, zowel in de VS als hier.
Zij die zich niet als dusdanig wensen te conformeren kunnen dan een document ondertekenen, waarin ze zich expliciet distantiëren van elke islamitische aangelegenheid, zoniet mogen ze asap hun doctrine verder belijden in landen waar dat de regel is.

Kwestie van nog enkele jaren en het is zover, het maatschappelijk/politieke kantelmoment komt eraan.

zonbron
13 juni 2016, 20:10
De Strangers Terroristen rock YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=rIxB4qQmC8c

zonbron
13 juni 2016, 20:27
2008:
FLAAF - Axes of evil - FLAAF 'terrorists' now have Belgian cell
https://www.youtube.com/watch?v=LIFWYdeaWOg

2012:
Shariah4Belgium veut détruire l'Atomium de Bruxelles - Déc 2011
https://www.youtube.com/watch?v=tNpge98gmWI


Extra:

FLAAF - Dancing
https://www.youtube.com/watch?v=JYay7UcTqXk

FLAAF - Vulcan of justice
https://www.youtube.com/watch?v=_52xJT2afbg

FLAAF - Smart Bomb
https://www.youtube.com/watch?v=soUKzY6DZGM

Jan van den Berghe
13 juni 2016, 20:33
Die liegt al in de eerste zin:

“Omar is een goede jongen, ik weet niet wat dit veroorzaakt heeft. Ik wist niet dat hij zoveel haat in zijn hart had, want hij is een goede jongen die zijn echtgenote respecteerde”

Z'n 'goede' zoon sloeg en misbruikte alvast z'n eerste vrouw en ik lees alvast nergens een indicatie dat z'n tweede echtgenote 'gerespecteerd' werd.
Fckng liar.

Steeds weer opnieuw zie je diezelfde reflex bij moslims als het om familieleden gaat.

Karel Martel B
13 juni 2016, 20:38
Prachtige typo in daily mail article:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3639468/Orlando-gunman-wanted-law-enforcement-hurt-wife-kid-martyr-FBI-chief-says.html


Hezbollah, which is a shite Muslim terror group

Gipsy
13 juni 2016, 20:54
Steeds weer opnieuw zie je diezelfde reflex bij moslims als het om familieleden gaat.

Identiek hetzelfde bij brave Vlaamse christelijke mensen als hun zoon een moordenaar blijkt te zijn.

Karel Martel B
13 juni 2016, 21:05
Identiek hetzelfde bij brave Vlaamse christelijke mensen als hun zoon een moordenaar blijkt te zijn.

Ah, daarom zat gipsy in mijn negerlijst.

Diego Raga
13 juni 2016, 21:16
Steeds weer opnieuw zie je diezelfde reflex bij moslims als het om familieleden gaat.
Gezien de indoctrinatie al vanaf de geboorte begint en ze zichzelf als perfect beschouwen - of strevend naar islamitische perfectie - onbreekt ook het vermogen tot zelfreflectie en empathie, wat dus leidt naar dit soort uitspraken.
Maw, veel moslims, hoe 'geïntegreerd' ze zich ook mogen voordoen, lijden hierdoor aan mentale stoornissen die net die integratie verhinderd:

"Sennels werkte onder andere in een Deense jeugdgevangenis, waar hij een unieke kans had om de mentaliteit van de moslims uitvoerig te bestuderen. Net als in andere Europese landen is 70% van de Deense jeugdcriminelen moslim. ‘Ik kon ze dus vergelijken met niet-moslims van dezelfde leeftijd en min of meer zelfde sociale achtergrond. Ik kwam tot de conclusie dat islam en de moslimcultuur bepaalde psychologische mechanismes hebben die de ontwikkeling van mensen verstoren en crimineel verdrag versterken."

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/psyche_moslims_narcistisch_vat.html

Zelfs de meest 'gematigde' moslim zal men nooit kritiek weten geven op z'n gewelddadige religie, gezien het volledig zijn psyche en denken beheerst.

In verband hiermee:

Islamitische cultuur heeft een narcistische stoornis

https://ejbron.wordpress.com/2015/01/03/islamitische-cultuur-heeft-een-narcistische-stoornis/

Jan van den Berghe
13 juni 2016, 21:16
Identiek hetzelfde bij brave Vlaamse christelijke mensen als hun zoon een moordenaar blijkt te zijn.

Geef eens een voorbeeldje uit de media.

Gipsy
13 juni 2016, 21:17
Ah, daarom zat gipsy in mijn negerlijst.

Negerlijst, mag dat?

Gipsy
13 juni 2016, 21:21
Geef eens een voorbeeldje uit de media.

Kan er ook niet aan doen dat ge nooit in het verleden assisen processen gevolgd hebt.

Gipsy
13 juni 2016, 21:25
Twee keer op elkaar ziet men hier de reactie van een bepaalde bekrompen parochie Vlaming. Van de moment dat men ook maar één gram kritiek heeft of hen confronteert met een realiteit zitten ze op hun paard.

Jan van den Berghe
13 juni 2016, 21:29
Kan er ook niet aan doen dat ge nooit in het verleden assisen processen gevolgd hebt.

U kunt er inderdaad niet aan doen dat u geen bron achter de hand hebt.

DewareJakob
13 juni 2016, 21:30
Twee keer op elkaar ziet men hier de reactie van een bepaalde bekrompen parochie Vlaming. Van de moment dat men ook maar één gram kritiek heeft of hen confronteert met een realiteit zitten ze op hun paard.

Dat paard veroorzaakt alleszins geen fijnstof, maar dikke drollen...

Johan Bollen
13 juni 2016, 21:56
Prachtige typo in daily mail article:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3639468/Orlando-gunman-wanted-law-enforcement-hurt-wife-kid-martyr-FBI-chief-says.htmlWedden dat het om een Souniet ging echter.

Nietzsche
13 juni 2016, 22:03
Wedden dat het om een Souniet ging echter.

Een gewelddadige salafist.

SDX
13 juni 2016, 22:08
'n Mohamedaan.
Ze noemen zichzelf moslim.

Diego Raga
13 juni 2016, 22:10
Merk de contradictie op:

"Islamitische Staat eist de verantwoordelijkheid op voor de aanslag in de homoclub in Orlando, waar minstens 50 mensen omkwamen."
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160613_02336977

En hoe de islam weer uit de wind wordt gezet:

"Het bloedbad van Orlando maakte volgens de Amerikaanse president Barack Obama geen deel uit van een groter terreurplan en werd ook niet internationaal gestuurd."
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160613_02336977

Zelfs Obongo zegt niks fout over z'n favoriete ideologie...

Anna List
13 juni 2016, 22:13
Het zou wel prachtig zijn mochten er tijdens dat WK enkele voetballers uit de kast komen.




Ach, salafascisten haten bijna álles

ik hoop dat de gay voetballers de FIFA wel voor 2022 kunnen in de richting duwen dit WK te gebruiken om een wetswijziging te forceren in Quatar

Diego Raga
13 juni 2016, 22:18
ik hoop dat de gay voetballers de FIFA wel voor 2022 kunnen in de richting duwen dit WK te gebruiken om een wetswijziging te forceren in Quatar
De manvrouwen van Iran zullen alvast hun best doen:

102978

Acht speelsters van het Iraanse vrouwenelftal zijn mannen

http://www.voetbal24.be/acht-speelsters-van-het-iraanse-vrouwenelftal-zijn-mannen/

:lol:

Gipsy
13 juni 2016, 22:19
ik hoop dat de gay voetballers de FIFA wel voor 2022 kunnen in de richting duwen dit WK te gebruiken om een wetswijziging te forceren in Quatar

Niet fantaseren, in geen duizend jaar gebeurd dat. Ten hoogste een gedoogbeleid. In de koninklijke families zullen er ook wel zwarte schapen zitten. Of je nu moslim, christen of eender wat bent homosexualiteit bedraagt ongeveer 7 procent van de bevolking.

Argusx43
13 juni 2016, 22:28
Hoeveel bloed moet er nog vloeien eer...:

Newt Gingrich :https://www.youtube.com/watch?v=2scRtFT2KJA

Still Report #945 - Newt the Truth About the Threat to America

zonbron
13 juni 2016, 22:35
Nog een getuige die een tweede schutter vernoemt:

Pulse Attack Survivor: There were multiple Gunmen
https://www.youtube.com/watch?v=SS2zMpYepJU


Extra:

Orlando Terror: You Could Hear Flesh Tearing And Bones Splintering
https://www.youtube.com/watch?v=L_TRoOXFPxs

Infowarrior Loses Friend In Orlando Terror Attack
https://www.youtube.com/watch?v=zHNKH1_-Bjo



https://pbs.twimg.com/media/Ck2_hlYUUAAjfRi.jpg

Johan Bollen
13 juni 2016, 22:37
Merk de contradictie op:

"Islamitische Staat eist de verantwoordelijkheid op voor de aanslag in de homoclub in Orlando, waar minstens 50 mensen omkwamen."
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160613_02336977

En hoe de islam weer uit de wind wordt gezet:

"Het bloedbad van Orlando maakte volgens de Amerikaanse president Barack Obama geen deel uit van een groter terreurplan en werd ook niet internationaal gestuurd."
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160613_02336977

Zelfs Obongo zegt niks fout over z'n favoriete ideologie...Op de keper beschouwd is er geen tegenspraak tussen beide uitspraken. De vraag is eerder of het nu werkelijk zo essentieel is dat terreur al dan niet centraal georganiseerd wordt. Een regulier leger gaat van centraal gezag en orders uit, maar dat geldt niet voor deze asymmetrische terreurorganisatie. Het is perfect mogelijk dat IS pas na de aanslag op de hoogte kwam van de feiten, dat er zelfs geen rechtstreeks contact geweest is tussen de aanslagpleger en de IS structuren in het 'staat' in het Midden Oosten, en dat de groep toch legitiem verantwoordelijkheid kan opeisen voor de aanslag. Vergelijk het met een virus dat wordt losgelaten (via indoctrinatie door imams bv) en dat random slachtoffers maakt. Dat ontslaat de verspreider van het virus niet van verantwoordelijkheid.

De fout van Obama is te doen alsof het hier slechts slachtoffers van een zogenaamde lone wolf terrorist betreft. De case is daarmee closed voordat ze geopend werd. Volgens een andere logica kan men de imam als medeverantwoordelijke of mischien zelfs als intellectuele auteur beschouwen. Idem met de vader. Haat tegen gay en andersgelovigen die ontaardt in extreem geweld komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Daar liggen opvoedingspatronen en culturele gewoonten aan ten grondslag. Weigeren daar rekening mee te houden (in het geval van Obama waarschijnlijk voornamelijk om geopolitieke redenen, waarbij de meest radicale islamitische extremistenstaat al sinds decennia als een vriend wordt beschouwd) en de zaak slechts in het kader van wapenwetgevingen te plaatsen is bedrieglijk en verwerpelijk. Ik schat echter dat de discussie niet zal worden open getrokken en dat we het zullen moeten doen met de tranen van de president, ondertussen dat meer en meer mensen zich zullen afvragen of het niet om krokodillentranen gaat.

Demper
13 juni 2016, 22:43
Toch bizar, al die radicalisering in de moslimgemeenschap.

Het moet wel toeval zijn, dit kan niets te maken hebben met de islam.

Bobke
13 juni 2016, 22:53
Toch bizar, al die radicalisering in de moslimgemeenschap.

Het moet wel toeval zijn, dit kan niets te maken hebben met de islam.
Zou het dan met het ras te maken hebben?

Frankenstein
13 juni 2016, 23:21
dubbel

Frankenstein
13 juni 2016, 23:23
Op de keper beschouwd is er geen tegenspraak tussen beide uitspraken. De vraag is eerder of het nu werkelijk zo essentieel is dat terreur al dan niet centraal georganiseerd wordt. Een regulier leger gaat van centraal gezag en orders uit, maar dat geldt niet voor deze asymmetrische terreurorganisatie. Het is perfect mogelijk dat IS pas na de aanslag op de hoogte kwam van de feiten, dat er zelfs geen rechtstreeks contact geweest is tussen de aanslagpleger en de IS structuren in het 'staat' in het Midden Oosten, en dat de groep toch legitiem verantwoordelijkheid kan opeisen voor de aanslag. Vergelijk het met een virus dat wordt losgelaten (via indoctrinatie door imams bv) en dat random slachtoffers maakt. Dat ontslaat de verspreider van het virus niet van verantwoordelijkheid.

De fout van Obama is te doen alsof het hier slechts slachtoffers van een zogenaamde lone wolf terrorist betreft. De case is daarmee closed voordat ze geopend werd. Volgens een andere logica kan men de imam als medeverantwoordelijke of mischien zelfs als intellectuele auteur beschouwen. Idem met de vader. Haat tegen gay en andersgelovigen die ontaardt in extreem geweld komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Daar liggen opvoedingspatronen en culturele gewoonten aan ten grondslag. Weigeren daar rekening mee te houden (in het geval van Obama waarschijnlijk voornamelijk om geopolitieke redenen, waarbij de meest radicale islamitische extremistenstaat al sinds decennia als een vriend wordt beschouwd) en de zaak slechts in het kader van wapenwetgevingen te plaatsen is bedrieglijk en verwerpelijk. Ik schat echter dat de discussie niet zal worden open getrokken en dat we het zullen moeten doen met de tranen van de president, ondertussen dat meer en meer mensen zich zullen afvragen of het niet om krokodillentranen gaat.

JB, het is erger dan je nu voorstelt. Dit is gvd de ergste schietpartij ooit in Amerika. Obama bracht het nieuws heel koeltjes naar voren op de camera. Mijn vrouw die zwart is -en dus achter een zwarte president staat- was deze speech een keerkunt voor haar. Hoe kan zo'n president zo koeltjes dit verschrikkelike nieuws naar buiten brengen alsof het hem niet interesseert. Bij een vorige schietparij had Obama tranen in zijn ogen; NU NIET ! Obama was niet kwaad, emotioneel geraakt, nada !

Ik heb het altijd als een complottheorie gezien dat Obama een verborgen moslim is. Sinds gisteren niet meer !

Ik weet niet waar je de krokodillentranen vandaan haalt, of ik weet niet wat krokodillentranen zijn. Ik heb deze gisteren bij Obama niet gezien.

Johan Bollen
13 juni 2016, 23:57
JB, het is erger dan je nu voorstelt. Dit is gvd de ergste schietpartij ooit in Amerika. Obama bracht het nieuws heel koeltjes naar voren op de camera. Mijn vrouw die zwart is -en dus achter een zwarte president staat- was deze speech een keerkunt voor haar. Hoe kan zo'n president zo koeltjes dit verschrikkelike nieuws naar buiten brengen alsof het hem niet interesseert. Bij een vorige schietparij had Obama tranen in zijn ogen; NU NIET ! Obama was niet kwaad, emotioneel geraakt, nada !

Ik heb het altijd als een complottheorie gezien dat Obama een verborgen moslim is. Sinds gisteren niet meer !

Ik weet niet waar je de krokodillentranen vandaan haalt, of ik weet niet wat krokodillentranen zijn. Ik heb deze gisteren bij Obama niet gezien.Ik verwacht ze nog. Maar met of zonder tranen, Obama kan moeilijk blijven volhouden dat religie er niets mee te maken heeft en het slechts over wapens hebben. Op zijn minst het Salafiste dient benoemd te worden als een gevaar.

Jay-P.
14 juni 2016, 00:19
Steeds weer opnieuw zie je diezelfde reflex bij moslims als het om familieleden gaat.+ erg brede interpretatie: iedere andere moslim van 't zelfde geslacht wordt immers 'broer' genoemd.

Diego Raga
14 juni 2016, 00:25
Op de keper beschouwd is er geen tegenspraak tussen beide uitspraken. De vraag is eerder of het nu werkelijk zo essentieel is dat terreur al dan niet centraal georganiseerd wordt. Een regulier leger gaat van centraal gezag en orders uit, maar dat geldt niet voor deze asymmetrische terreurorganisatie. Het is perfect mogelijk dat IS pas na de aanslag op de hoogte kwam van de feiten, dat er zelfs geen rechtstreeks contact geweest is tussen de aanslagpleger en de IS structuren in het 'staat' in het Midden Oosten, en dat de groep toch legitiem verantwoordelijkheid kan opeisen voor de aanslag. Vergelijk het met een virus dat wordt losgelaten (via indoctrinatie door imams bv) en dat random slachtoffers maakt. Dat ontslaat de verspreider van het virus niet van verantwoordelijkheid.
Het zou idd wel kunnen dat IS deze massamoord opportunistisch op haar palmares schrijft en die Omar zelfs niet kende, maar zoals je beschrijft zijn ze wel mede-verantwoordelijk voor hun oproepen aan moslims om wereldwijd aanslagen te plegen.
Ze kunnen zich voor deze ‘license to kill’ ook volledig beroepen op de bronteksten van dit voor elke moslim als heilig beschouwde boek, daar komt zelfs geen eigen toevoegsel aan te pas.

It takes 2 to tango, quoi en in dit geval danst de islam de dodendans met elke volgeling ervan.
Daarom dat ik pleit voor het volgende: http://forum.politics.be/showpost.php?p=8137738&postcount=208

Nadat alle kaarsen zijn opgebrand, alle bloemen zijn verwelkt en alle liedjes hun draagkracht verloren hebben, zal er uiteindelijk geen andere mogelijkheid meer overblijven, dan de radicale verwijdering van elke islamitische aanwezigheid op Westerse bodem.
De fout van Obama is te doen alsof het hier slechts slachtoffers van een zogenaamde lone wolf terrorist betreft. De case is daarmee closed voordat ze geopend werd. Volgens een andere logica kan men de imam als medeverantwoordelijke of mischien zelfs als intellectuele auteur beschouwen. Idem met de vader. Haat tegen gay en andersgelovigen die ontaardt in extreem geweld komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Daar liggen opvoedingspatronen en culturele gewoonten aan ten grondslag. Weigeren daar rekening mee te houden (in het geval van Obama waarschijnlijk voornamelijk om geopolitieke redenen, waarbij de meest radicale islamitische extremistenstaat al sinds decennia als een vriend wordt beschouwd) en de zaak slechts in het kader van wapenwetgevingen te plaatsen is bedrieglijk en verwerpelijk. Ik schat echter dat de discussie niet zal worden open getrokken en dat we het zullen moeten doen met de tranen van de president, ondertussen dat meer en meer mensen zich zullen afvragen of het niet om krokodillentranen gaat.
Obama staat al langer bekend om z’n islamitische en anti-westerse sympathieën:

40 MIND-BLOWING QUOTES FROM BARACK HUSSEIN OBAMA ON ISLAM AND CHRISTIANITY

https://fellowshipoftheminds.com/tag/40-mind-blowing-quotes-from-barack-hussein-obama-on-islam-and-christianity/

Obama IS de krokodil die de Amerikaanse wateren onveilig maakt, na Reagan, Busch Sr & Jr, Clinton en hun acolieten en dient slechts de belangen van een ‘onzichtbare’ elite, die de uitvoering/vervolmaking van een wereldagenda op het oog heeft, brutaal en corrupt en bekostigd met lots of money out of nothing.
Sommigen zullen dit mss als een alu-hoedjetheorie beschouwen, maar alles wat er gebeurd op een rijtje gezet, is het VS-beleid an sich van de laatste eeuw, imo niet direct een goed/democratisch voorbeeld van ‘goed huisvader- en nabuurschap’ te noemen, wel integendeel.

Nu, of Trump een andere politieke wind zal doen (kunnen) waaien, betwijfel ik wat en het zal imo uitsluitend van de massale bewustwording afhangen van de Amerikaanse én Europese burgers, om het doemscenario af te wenden waar de wereld op afstevent, zoniet...
Keeping fingers crossed.

SDX
14 juni 2016, 00:57
Aanslag in Orlando heeft alles te maken met de islam (http://www.elsevier.nl/opinie/opinie/2016/06/aanslag-in-orlando-heeft-alles-te-maken-met-de-islam-315834/?cmpid=NLC%7Celsevier_dagelijks%7C2016-06-13%7CAanslag_in_Orlando_heeft_alles_te_maken_met_d e_islam&utm_source=TripolisDialogue&utm_medium=email&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=els_14jun&cmpid=NLC%7Cels_14jun%7C2016-06-13)
Islamisten behoren tot de gevaarlijkste vijanden van homoseksuelen. De islam verbiedt en sanctioneert homoseksualiteit. Het is een strafbaar feit. Volgens de sharia, de wetgeving en rechtspraak van de islam, moeten homoseksuelen worden gedood wanneer ze hun geaardheid ook na een ernstige waarschuwing of na lijfstraffen niet willen veranderen.

Sommigen denken dat ze homo’s vanuit een bepaalde hoogte naar beneden moeten gooien. Dat is het uitgangspunt van IS, Al-Qa’ida en Taliban. Anderen denken dat homo’s moeten worden onthoofd, de islamisten in Iran geloven dat ze moeten worden opgehangen. Ze verschillen slechts van mening over de wijze waarop een homo moet worden gedood.
Islamitische kinderen leren de gewelddadige vormen van homofobie thuis. En omdat daarvoor geen rationele argumenten nodig zijn, wordt simpelweg verwezen naar de islam. De heer Mateen heeft zijn zoon niet afgeleverd bij een IS-filiaal, maar hij heeft met behulp van de islam bij zijn zoon de haat gezaaid die door anderen kon worden geoogst. Omar was geïnspireerd door de islam, een in essentie gewelddadige en inhumane religie. Omar en zijn vader horen te leven in Kandahar, in een achterlijk dorp onder het Taliban-regime.
Religie van vrede

De terroristen werken hun lijstjes af: afvallige moslims, islamcritici (‘de beledigers van de islam’), joden, willekeurige burgers en nu ook homoseksuelen. Met succes zaaien ze angst binnen de verschillende groepen. Vanaf nu moeten westerse overheden zich ook zorgen maken over de plaatsen waar homoseksuelen bijeenkomen.

De Amerikaanse president Barack Obama noemde in zijn toespraak de islamisten niet. De president van de vrije wereld gelooft dat de islam de religie van vrede is. De religie van vrede doodt of onderwerpt sinds de profeet Mohammed alles wat Allah niet zint. De islam vermoordt mensen om eeuwige onderwerping aan de islam af te dwingen. Dit is de vrede van de islam, de pax islamica.

Wij vrije mensen mogen onze beschaving en onze beginselen nooit verloochenen. Een islamofascist vermoordde weerloze mensen wegens hun geaardheid. Wat een lafheid, wat een perverse religie.

Afshin Ellian
Prof. mr. dr. Afshin Ellian (Teheran, 1966) is momenteel hoogleraar Encyclopedie van de rechtswetenschap en wetenschappelijk directeur van Instituut voor Metajuridica aan de rechtenfaculteit van de Universiteit Leiden.

SDX
14 juni 2016, 02:11
In Magnonville is 't blijkbaar ook weer prijs.

http://m.leparisien.fr/yvelines-78/yvelines-un-policier-poignarde-a-mort-a-magnanville-13-06-2016-5880893.php

zonbron
14 juni 2016, 03:04
In Magnonville is 't blijkbaar ook weer prijs.

http://m.leparisien.fr/yvelines-78/yvelines-un-policier-poignarde-a-mort-a-magnanville-13-06-2016-5880893.php

Nice... next!

zonbron
14 juni 2016, 03:45
Dader was geen onbekende...

Orlando gunman had used gay dating app and visited LGBT nightclub on other occasions, witnesses say
http://www.latimes.com/nation/la-na-orlando-nightclub-shooting-20160613-snap-story.html

zonbron
14 juni 2016, 03:50
Trump VS. Killary


Trump tears into Clinton over Orlando as he says attacks prove HE'S the man to protect Americans – including gays and Muslims – and claims she would let more Islamic terrorists into the country
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3639512/Trump-tears-Clinton-Orlando-says-attacks-prove-man-protect-Americans-including-gays-Muslims.html

zonbron
14 juni 2016, 03:52
https://pbs.twimg.com/media/Cky3yaUWkAAaM9m.jpg

zonbron
14 juni 2016, 04:01
In Magnonville is 't blijkbaar ook weer prijs.

http://m.leparisien.fr/yvelines-78/yvelines-un-policier-poignarde-a-mort-a-magnanville-13-06-2016-5880893.php


"Allah akbar": "Man die Franse agent doodde handelde namens IS"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2738174/2016/06/14/Man-die-Franse-agent-doodde-handelde-namens-IS.dhtml

zonbron
14 juni 2016, 04:49
Terzijde:

Islamieten onthoofden Canadees in de Filipijnen.

02:00 GMT
Philippines confirm Canadian hostage beheaded by Islamist militants

The armed forces of the Philippines have confirmed that Canadian citizen Robert Hall was beheaded on June 13 by the Abu Sayyaf (ASG) Islamist militant group, which operates in the country’s southwest. The terrorists had threatened to decapitate the hostage if a $16.6-million ransom was not paid by the Monday deadline. Major Filemon Tan, a military spokesman, extended his condolences to the victim’s family and denounced the group’s actions as violent acts that “do not in any way represent our peaceful Muslim brothers who are true believers of Islam,” according to the Philippine News Agency. Hall’s beheading came after both the Philippines and Canada refused to meet the terrorists’ ransom demands. Hall, along with fellow Canadian John Ridsdel, Norwegian Kjartan Sekkingstad, and Filipina Maritess Flor, were kidnapped at a popular tourist resort on Samal Island last September. Ridsdel was beheaded by the group in April, also after no ransom was paid.

Bron: RT

zonbron
14 juni 2016, 05:17
Dader was geen onbekende...

Orlando gunman had used gay dating app and visited LGBT nightclub on other occasions, witnesses say
http://www.latimes.com/nation/la-na-orlando-nightclub-shooting-20160613-snap-story.html

'Vrij vertaald' wordt dat dus:


"Schutter Orlando was homo"
http://www.hln.be/hln/nl/37322/Schietpartij-Orlando/article/detail/2738474/2016/06/14/Schutter-Orlando-was-homo.dhtml


De homosexuele islamietjische IS-lone-wolf, homegrown uiteraard... LOL

Karel Martel B
14 juni 2016, 05:52
Gelukkig heeft het niks met islam te maken

zonbron
14 juni 2016, 05:58
Gelukkig heeft het niks met islam te maken

De jacht is open. LGBT's zullen spoedig weten door wie ze voor politieke doeleinden misbruikt werden.

zonbron
14 juni 2016, 06:30
Schoonbroer van de dader werkt met vluchtelingen

BREAKING: Brother-in-Law of #Orlando Muslim Killer Works With Refugees, Bought Killer’s Home For $100
http://gotnews.com/breaking-brother-law-orlando-muslim-killer-works-refugees/