PDA

View Full Version : Vlaanderen, geliefd of niet op dit forum???


marie daenen
21 juni 2016, 17:43
Ik weet niet of dat ook zo geldt voor jullie; maar om persoonlijke redenen ben ik een heel tijdje niet meer actief geweest op dit forum en toen ik enkele dagen geleden terug in een schrijfkramp geschoten ben had ik geen enkel probleem om door het hele forum rond te zwalpen...
Maar nu opnieuw, zoals vroeger, moet ik soms minutenlang wachten om van het ene blad naar het andere te geraken, om boodschappen door te zenden en wat weet ik meer...

Mijn vraag aan jullie; kan het zijn dat dit forum het heel moeilijk heeft met te veel Vlaamslievendheid???

Geldt ook hier zoals bij de rode duivels van 'Nous sommes en Belgique quand même"?

Graag uw reacties...

Den Duisteren Duikboot
21 juni 2016, 17:53
Ik weet niet of dat ook zo geldt voor jullie; maar om persoonlijke redenen ben ik een heel tijdje niet meer actief geweest op dit forum en toen ik enkele dagen geleden terug in een schrijfkramp geschoten ben had ik geen enkel probleem om door het hele forum rond te zwalpen...
Maar nu opnieuw, zoals vroeger, moet ik soms minutenlang wachten om van het ene blad naar het andere te geraken, om boodschappen door te zenden en wat weet ik meer...

Mijn vraag aan jullie; kan het zijn dat dit forum het heel moeilijk heeft met te veel Vlaamslievendheid???

Ja, alleen Vlaamsgezinden hebben er last van. :roll:

Zucht
21 juni 2016, 17:57
Die luie Walen hebben juist liever dat het niet te rap gaat.

marie daenen
21 juni 2016, 18:01
Ja, alleen Vlaamsgezinden hebben er last van. :roll:

Oh, het moet automatisch heel gemakkelijk zijn om die abonnées, vanaf het moment dat ze zich aankondigen, automatisch op een vertragingslijst te zetten...
Waarom ging het gedurende een paar dagen wel goed en moet ik nu opnieuw die vertragingsmanoeuvers ondergaan???
Uzelf heeft u er ook last van???

marie daenen
21 juni 2016, 18:01
Die luie Walen hebben juist liever dat het niet te rap gaat.

Die hebben inderdaad tijd nodig opdat hun frank zou vallen...:-)

Den Duisteren Duikboot
21 juni 2016, 18:03
Oh, het moet automatisch heel gemakkelijk zijn om die abonnées, vanaf het moment dat ze zich aankondigen, automatisch op een vertragingslijst te zetten...
Waarom ging het gedurende een paar dagen wel goed en moet ik nu opnieuw die vertragingsmanoeuvers ondergaan???
Uzelf heeft u er ook last van???

Nee, ik zeg het toch? Het loopt hier allemaal gesmeerd.

marie daenen
21 juni 2016, 18:04
Nee, ik zeg het toch? Het loopt hier allemaal gesmeerd.

U loopt dan ook niet over van Vlaamslievenheid en u zou dus mijn stelling kunnen bevestigen...8O

Den Duisteren Duikboot
21 juni 2016, 18:09
Het is hier de jongste tijd weer erg gesteld: conspiracy nutcases, blèrende huisvrouwen, Marie Daenen...

Tijd voor een zomerstop. :-)

vlijmscherp
21 juni 2016, 19:31
Is dit een suggestie of een mededeling?

Libro
21 juni 2016, 20:04
Ik weet niet of dat ook zo geldt voor jullie; maar om persoonlijke redenen ben ik een heel tijdje niet meer actief geweest op dit forum en toen ik enkele dagen geleden terug in een schrijfkramp geschoten ben had ik geen enkel probleem om door het hele forum rond te zwalpen...
Maar nu opnieuw, zoals vroeger, moet ik soms minutenlang wachten om van het ene blad naar het andere te geraken, om boodschappen door te zenden en wat weet ik meer...

Mijn vraag aan jullie; kan het zijn dat dit forum het heel moeilijk heeft met te veel Vlaamslievendheid???

Geldt ook hier zoals bij de rode duivels van 'Nous sommes en Belgique quand même"?

Graag uw reacties...


Het forum is gratis en je weet: if you pay peanuts, you get monkeys.

Wapper
21 juni 2016, 20:06
Ik weet niet of dat ook zo geldt voor jullie; maar om persoonlijke redenen ben ik een heel tijdje niet meer actief geweest op dit forum en toen ik enkele dagen geleden terug in een schrijfkramp geschoten ben had ik geen enkel probleem om door het hele forum rond te zwalpen...
Maar nu opnieuw, zoals vroeger, moet ik soms minutenlang wachten om van het ene blad naar het andere te geraken, om boodschappen door te zenden en wat weet ik meer...

Mijn vraag aan jullie; kan het zijn dat dit forum het heel moeilijk heeft met te veel Vlaamslievendheid???

Geldt ook hier zoals bij de rode duivels van 'Nous sommes en Belgique quand même"?

Graag uw reacties...


In de IT-wereld staat deze techniek bekend als "tarpitting". Indien in een bericht een of meer geselecteerde triggerwoorden voorkomen dan wordt de connectie in de teerput gedwongen, waar het zeer moeilijk lopen is.

Oorspronkelijk gebruik was op mailservers als effectieve maatregel tegen serieele spammers en mailvirussen.

Wapper
21 juni 2016, 20:07
Het forum is gratis en je weet: if you pay peanuts, you get monkeys.

Dus wij zijn hier dus de monkeys?

Libro
21 juni 2016, 20:11
Dus wij zijn hier dus de monkeys?

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, beste Wapper ;-). Alle gekheid op een stokje: waarom krijgen we anders zo vaak Geitenweg 504?

Peche
21 juni 2016, 20:12
Ik weet niet of dat ook zo geldt voor jullie; maar om persoonlijke redenen ben ik een heel tijdje niet meer actief geweest op dit forum en toen ik enkele dagen geleden terug in een schrijfkramp geschoten ben had ik geen enkel probleem om door het hele forum rond te zwalpen...
Maar nu opnieuw, zoals vroeger, moet ik soms minutenlang wachten om van het ene blad naar het andere te geraken, om boodschappen door te zenden en wat weet ik meer...

Mijn vraag aan jullie; kan het zijn dat dit forum het heel moeilijk heeft met te veel Vlaamslievendheid???

Geldt ook hier zoals bij de rode duivels van 'Nous sommes en Belgique quand même"?

Graag uw reacties...

Ik ben daar nog altijd niet uit. Ik denk dat het beter is om het land te bewaren. Als je het verscheurt start je een complexe procedure waarin we onszelf gaan verliezen.

Maar geen probleem met Vlaamslievendheid uiteraard.

Supe®Staaf
21 juni 2016, 20:13
Ik weet niet of dat ook zo geldt voor jullie; maar om persoonlijke redenen ben ik een heel tijdje niet meer actief geweest op dit forumBij mij net andersom.
Om persoonlijke redenen, ben ik hier al die tijd niet weggeweest.

en toen ik enkele dagen geleden terug in een schrijfkramp geschoten ben had ik geen enkel probleem om door het hele forum rond te zwalpen...

En wat hebben we daarbij geleerd?


Maar nu opnieuw, zoals vroeger, moet ik soms minutenlang wachten om van het ene blad naar het andere te geraken, om boodschappen door te zenden en wat weet ik meer...
Dat is om u de gelegenheid te geven u te bedenken, en een hoop rotzooi te wissen.

Mijn vraag aan jullie; kan het zijn dat dit forum het heel moeilijk heeft met te veel Vlaamslievendheid???
Uiteraard!

Geldt ook hier zoals bij de rode duivels van 'Nous sommes en Belgique quand même"?In welk land woon jij dan misschien?
Wat is je nationaliteit?

Graag uw reacties...
Leve België
Leve Koning Philippe.
Leve Koningin Mathilde!
:belgievl:

(In principe moet dit vlot posten, het is nu 21:13)

vlijmscherp
21 juni 2016, 20:21
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, beste Wapper ;-). Alle gekheid op een stokje: waarom krijgen we anders zo vaak Geitenweg 504?

Zijn we nu geiten of apen??

Pandareus
21 juni 2016, 20:27
Is dit een suggestie of een mededeling?

gewoon fucking bullshit, maak er nog een fijne avond van.

Supe®Staaf
21 juni 2016, 20:29
gewoon fucking bullshit, maak er nog een fijne avond van.:lol::lol::lol:

Wapper
21 juni 2016, 20:30
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, beste Wapper ;-). Alle gekheid op een stokje: waarom krijgen we anders zo vaak Geitenweg 504?

Periodische "Attaque in de kop" zeker?

Supe®Staaf
21 juni 2016, 20:33
Tijd voor een zomerstop. :-)https://67.media.tumblr.com/5c65eaa684fef2fa9f70effcfbd85cd7/tumblr_mmvh0jupd71rqfhi2o1_250.gif

Libro
21 juni 2016, 21:04
Kan zijn dat "Vlaamslievend" "in de teerput" wordt geworpen (ik had daar nog nooit van gehoord trouwens) maar mijn punt was gewoon dat wat Marie beschreef, IMHO gewoon aan de abominabele kwaliteit van de forumsoftware/forumservers ligt.

En voor de rest:
https://imgflip.com/readImage?iid=22139011

marie daenen
21 juni 2016, 21:09
Het is hier de jongste tijd weer erg gesteld: conspiracy nutcases, blèrende huisvrouwen, Marie Daenen...

Tijd voor een zomerstop. :-)

Het mankeert u duidelijk aan beschaving en ontwikkeling. In welke eeuw bent u blijven hangen???

marie daenen
21 juni 2016, 21:13
Bij mij net andersom.
Om persoonlijke redenen, ben ik hier al die tijd niet weggeweest.


En wat hebben we daarbij geleerd?


Dat is om u de gelegenheid te geven u te bedenken, en een hoop rotzooi te wissen.

Uiteraard!
In welk land woon jij dan misschien?
Wat is je nationaliteit?

Leve België
Leve Koning Philippe.
Leve Koningin Mathilde!
:belgievl:

(In principe moet dit vlot posten, het is nu 21:13)

Dus de vraag blijft; gezien uwe pro-Belgische en (plus of min) anti-Vlaamse houding heeft u hier geen enkel probleem om rond te zwalpen en om uw verhaal kwijt te geraken?

marie daenen
21 juni 2016, 21:16
Ik ben daar nog altijd niet uit. Ik denk dat het beter is om het land te bewaren. Als je het verscheurt start je een complexe procedure waarin we onszelf gaan verliezen.

Maar geen probleem met Vlaamslievendheid uiteraard.

Denk je niet dat als een land het land van zijn inwoners wil blijven dat het dan aan het land is om al de inwoners rechtvaardig en gelijk te behandelen???
La Belgique is daar zelfs vierkant tegen en huldigt de strijdkreet van verdeel en heers... Geen wonder dat het volk dat voortdurend achteruitgesteld wordt dan begint te zeuren...

marie daenen
21 juni 2016, 21:18
Kan zijn dat "Vlaamslievend" "in de teerput" wordt geworpen (ik had daar nog nooit van gehoord trouwens) maar mijn punt was gewoon dat wat Marie beschreef, IMHO gewoon aan de abominabele kwaliteit van de forumsoftware/forumservers ligt.

En voor de rest:
https://imgflip.com/readImage?iid=22139011

Ok, volgens u is het dus een algemene toestand, welke geldt voor alle leden???

marie daenen
21 juni 2016, 21:23
Kan zijn dat "Vlaamslievend" "in de teerput" wordt geworpen (ik had daar nog nooit van gehoord trouwens) maar mijn punt was gewoon dat wat Marie beschreef, IMHO gewoon aan de abominabele kwaliteit van de forumsoftware/forumservers ligt.

En voor de rest:
https://imgflip.com/readImage?iid=22139011

Ok, volgens u is het dus een algemene toestand, welke geldt voor alle leden???

vlijmscherp
21 juni 2016, 21:33
Ok, volgens u is het dus een algemene toestand, welke geldt voor alle leden???

Ja uiteraard. Iedereen klaagt er al maanden over, zelf Maarten, de eigenaar, ondervindt het.

marie daenen
21 juni 2016, 21:36
Ja uiteraard. Iedereen klaagt er al maanden over, zelf Maarten, de eigenaar, ondervindt het.

Dank je, dat is dan een duidelijk antwoord en dan mag voor mij deze draad opgeschort worden.

Supe®Staaf
21 juni 2016, 23:47
Dus de vraag blijft; gezien uwe pro-Belgische en (plus of min) anti-Vlaamse houding heeft u hier geen enkel probleem om rond te zwalpen en om uw verhaal kwijt te geraken?
Ik ondervind hier nauwelijks problemen.
Er zijn twee restricties waar ik mij moet aan houden: ik mag de woorden hangmat en eiland niet in één zin gebruiken, en ik kreeg ook een waarschuwing (nog geen écht verbod!) om de woorden sterrenchef en koelkast omzichtig te gebruiken.

Anderzijds kreeg ik wél felicitaties om mijn niet aflatende lofzangen op het land, zijn eenheid, en mijn hagiografieën aan het adres van ons vorige en huidige vorstenpaar, in het bijzonder aan Koningin Mathilde.
Mijn account werd daartoe in een bepaalde 'groep' geplaatst zodat ik nooit af te rekenen krijg met server-time-outs, zeker in cruciale dagen voor ons land zoals daar zijn: 21 juli, 11 november, 15 november, 20 januari, 15 april, en de dagen waarop onze vorst zijn Kerstboodschap en Nieuwjaarstoespraak houdt.

Speciale boni krijg ik ook, telkens wanneer ik er in slaag om in de rangen van de separatisten en vlaamsnationalisten tweespalt te zaaien. Maar dat is eigenlijk een makkelijke bijverdienste: ruziën zit in hun genen ingebakken, zoals garnalen in een kroket.
Een paar rethorische foefjes volstaan om de illusie te wekken dat ik een wig tussen hun vermeende eenheid drijf, maar in de feiten zijn ze per definitie hun mekaars eigen vijand, meer dan om het even welke belgicist.

Zizo.
Zeg het maar op welk forum ik je nog eens moet komen opjutten.
Flair? Viva? Okra? Stormfront? BDSM voor 75+?
Ik kan me immers levendig voorstellen dat je ons hier niet langer wil verblijden met uw hysterische rants nu je weet hoe de vork hier aan de steel zit...

Supe®Staaf
21 juni 2016, 23:53
..........

Zephyrkaos
22 juni 2016, 00:25
Ik weet niet of dat ook zo geldt voor jullie; maar om persoonlijke redenen ben ik een heel tijdje niet meer actief geweest op dit forum en toen ik enkele dagen geleden terug in een schrijfkramp geschoten ben had ik geen enkel probleem om door het hele forum rond te zwalpen...
Maar nu opnieuw, zoals vroeger, moet ik soms minutenlang wachten om van het ene blad naar het andere te geraken, om boodschappen door te zenden en wat weet ik meer...

Mijn vraag aan jullie; kan het zijn dat dit forum het heel moeilijk heeft met te veel Vlaamslievendheid???

Geldt ook hier zoals bij de rode duivels van 'Nous sommes en Belgique quand même"?

Graag uw reacties...


aub, stop met trollen
tijd dat de uitkering van Marie in la Wallonie afgepakt werd, zal snel gedaan zijn met trollen op het internet ^^

Scherven A. Mok
22 juni 2016, 04:34
Ik weet niet of dat ook zo geldt voor jullie; maar om persoonlijke redenen ben ik een heel tijdje niet meer actief geweest op dit forum en toen ik enkele dagen geleden terug in een schrijfkramp geschoten ben had ik geen enkel probleem om door het hele forum rond te zwalpen...
Maar nu opnieuw, zoals vroeger, moet ik soms minutenlang wachten om van het ene blad naar het andere te geraken, om boodschappen door te zenden en wat weet ik meer...

Mijn vraag aan jullie; kan het zijn dat dit forum het heel moeilijk heeft met te veel Vlaamslievendheid???

Geldt ook hier zoals bij de rode duivels van 'Nous sommes en Belgique quand même"?

Graag uw reacties...

Vink in de opties van je browser aan : cookies verwijderen bij afsluiten.
Dat zal de 504 niet verhelpen maar je wel makkelijker van pagina naar pagina brengen vermoed ik.
En misschien is Maarten Malaise inderdaad een Vlamingenhater en vertraagt hij het forum expres. PM hem eens met uw inzicht. :twisted:

(Ben jij toevallig niet de beruchte werkloze in Walenland wonende zus van Bart De Wever ?)

Peche
22 juni 2016, 05:42
Denk je niet dat als een land het land van zijn inwoners wil blijven dat het dan aan het land is om al de inwoners rechtvaardig en gelijk te behandelen???
La Belgique is daar zelfs vierkant tegen en huldigt de strijdkreet van verdeel en heers... Geen wonder dat het volk dat voortdurend achteruitgesteld wordt dan begint te zeuren...

Maar beeld je eens in wat er nodig zal zijn voor een splitsing. Dat is niet evident denk ik zomaar even alles abrupt te scheiden.
Ik ben ook sterk voorstander voor gelijke rechten en een rechtvaardig beleid.
Daarom was dat basisinkomen geen slecht idee. Schaf kindergeld, kraamgeld, pensioenen af en bereken een basisinkomen voor iedereen.
Waarin de pot voor iedereen gelijk verdeeld is. Dat is pas sociale zekerheid.
Zelfs met een basisinkomen van 1000 euro heb ik nog de noodzaak om te gaan werken.

Geef samenwonende koppels 1500 euro per maand en wie meer wil kan gaan werken.

Volgens mij is ons probleem niet Wallonië, maar hoe het geld onder het volk verdeeld wordt. Maak iedereen gelijk en verdeel de pot rechtvaardig.
Over heel Europa. We moeten samenkomen, niet uit elkaar gaan.
De Walen hebben dezelfde problemen als wij. We zitten met een vluchtelingencrisis en de komende jaren zullen we aanslagen van jewelste zien.
Daar is de kern van ons probleem.

BigF
22 juni 2016, 06:20
:cheer: België :cheer:

Another Jack
22 juni 2016, 08:02
Ik ben dol op Vlaanderen.
Ik woon er graag, mijn moeder is Vlaams, mijn vrouw, ik werk voor de Vlaamse overheid, mijn beste vrienden zijn Vlamingen, ik feest dikwijls met mijn Vlaamse buren, mijn favoriete voetbalclub is Vlaams, ik ben dol op Vlaamse streekproducten,...

de vuile muilekoek
22 juni 2016, 09:04
Ik ben daar nog altijd niet uit. Ik denk dat het beter is om het land te bewaren. Als je het verscheurt start je een complexe procedure waarin we onszelf gaan verliezen.

Maar geen probleem met Vlaamslievendheid uiteraard.

Ik niet , want het bestaat zelf niet eens meer ... het hangt aan de uier van EU , en het krioelt van de Moslims die het willen veroveren... en hervormen tot Moslimstaat .. dus ? fuck Belgium ....8-)

Peche
22 juni 2016, 09:06
Ik niet , want het bestaat zelf niet eens meer ... het hangt aan de uier van EU , en het krioelt van de Moslims die het willen veroveren... en hervormen tot Moslimstaat .. dus ? fuck Belgium ....8-)

En in een onafhankelijk Vlaanderen zijn we van de problemen af? :p

de vuile muilekoek
22 juni 2016, 09:13
Ik ondervind hier nauwelijks problemen.
Er zijn twee restricties waar ik mij moet aan houden: ik mag de woorden hangmat en eiland niet in één zin gebruiken, en ik kreeg ook een waarschuwing (nog geen écht verbod!) om de woorden sterrenchef en koelkast omzichtig te gebruiken.

Anderzijds kreeg ik wél felicitaties om mijn niet aflatende lofzangen op het land, zijn eenheid, en mijn hagiografieën aan het adres van ons vorige en huidige vorstenpaar, in het bijzonder aan Koningin Mathilde.
Mijn account werd daartoe in een bepaalde 'groep' geplaatst zodat ik nooit af te rekenen krijg met server-time-outs, zeker in cruciale dagen voor ons land zoals daar zijn: 21 juli, 11 november, 15 november, 20 januari, 15 april, en de dagen waarop onze vorst zijn Kerstboodschap en Nieuwjaarstoespraak houdt.

Speciale boni krijg ik ook, telkens wanneer ik er in slaag om in de rangen van de separatisten en vlaamsnationalisten tweespalt te zaaien. Maar dat is eigenlijk een makkelijke bijverdienste: ruziën zit in hun genen ingebakken, zoals garnalen in een kroket.
Een paar rethorische foefjes volstaan om de illusie te wekken dat ik een wig tussen hun vermeende eenheid drijf, maar in de feiten zijn ze per definitie hun mekaars eigen vijand, meer dan om het even welke belgicist.

Zizo.
Zeg het maar op welk forum ik je nog eens moet komen opjutten.
Flair? Viva? Okra? Stormfront? BDSM voor 75+?
Ik kan me immers levendig voorstellen dat je ons hier niet langer wil verblijden met uw hysterische rants nu je weet hoe de vork hier aan de steel zit...

Hypocrieten die staan te zwaaien met 1 specifieke vlag die zelfs niet eens klopt , omdat er meer dan 300 andere culturen onder die vlag samenleven daar krijg ik de schijte van .... het is gewoon een hypocriete rotzooi en geen land , zeg het a.u.b. zoals het werkelijk is hé....:roll:

de vuile muilekoek
22 juni 2016, 09:14
En in een onafhankelijk Vlaanderen zijn we van de problemen af? :p

Maar natuurlijk ... "onafhankelijk" je zegt het zelf ! 8-)

Peche
22 juni 2016, 09:18
Maar natuurlijk ... "onafhankelijk" je zegt het zelf ! 8-)

Maar neen muile, dat extra geld belandt in politici hun potje en voor ons zal er weinig tot niets veranderen.
Wat wij nodig hebben is een secularisme en een basisinkomen als sociale zekerheid. De Europese richting uit zoals dat voor ogen was.

marie daenen
22 juni 2016, 11:33
Maar neen muile, dat extra geld belandt in politici hun potje en voor ons zal er weinig tot niets veranderen.
Wat wij nodig hebben is een secularisme en een basisinkomen als sociale zekerheid. De Europese richting uit zoals dat voor ogen was.

Europa is juist de grootste kapitalistische bond die er rond loopt en het gaat hen er enkel om om het grootkapitaal alle mogelijkheden te geven en dat juist op de rug van de bevolking...
La Belgique, buiten het gestookt tussen de gemeenschappen staat regelrecht op dezelfde lijn... Verdeel en heers... In Wallonië en Bruxelles doen ze dat door de franstaligen overal stroop rond de mond te smeren tegen de belangen van de Vlamingen, de zogezegde onruststokers in. In Vlaanderen doen ze dat via de verzuiling en de politieke corruptie met en via de banken oogluikend toe te laten en aan te moedigen, ... Dexia, Optima...
Als je voor de echte belangen van de Vlamingen opkomt wordt je door de horige pers regelrecht door het slijk gesleurd en instellingen zoals mensenrechten en gelijke kansen spelen dat racistische spelletje braafjes mee.
Noem jij dat een land??? Misschien wel maar zeker geen vaderland, eerder een goed uitgeruste maffia die heel dat laag bij de grondse verraad tegen de bevolking in, organiseert.

Another Jack
22 juni 2016, 12:26
Ja, dat moet ophouden, dat gestookt tussen de gemeenschappen!

Pandareus
22 juni 2016, 12:41
Ik ondervind hier nauwelijks problemen.
Er zijn twee restricties waar ik mij moet aan houden: ik mag de woorden hangmat en eiland niet in één zin gebruiken, en ik kreeg ook een waarschuwing (nog geen écht verbod!) om de woorden sterrenchef en koelkast omzichtig te gebruiken.

Anderzijds kreeg ik wél felicitaties om mijn niet aflatende lofzangen op het land, zijn eenheid, en mijn hagiografieën aan het adres van ons vorige en huidige vorstenpaar, in het bijzonder aan Koningin Mathilde.
Mijn account werd daartoe in een bepaalde 'groep' geplaatst zodat ik nooit af te rekenen krijg met server-time-outs, zeker in cruciale dagen voor ons land zoals daar zijn: 21 juli, 11 november, 15 november, 20 januari, 15 april, en de dagen waarop onze vorst zijn Kerstboodschap en Nieuwjaarstoespraak houdt.

Speciale boni krijg ik ook, telkens wanneer ik er in slaag om in de rangen van de separatisten en vlaamsnationalisten tweespalt te zaaien. Maar dat is eigenlijk een makkelijke bijverdienste: ruziën zit in hun genen ingebakken, zoals garnalen in een kroket.
Een paar rethorische foefjes volstaan om de illusie te wekken dat ik een wig tussen hun vermeende eenheid drijf, maar in de feiten zijn ze per definitie hun mekaars eigen vijand, meer dan om het even welke belgicist.

Zizo.
Zeg het maar op welk forum ik je nog eens moet komen opjutten.
Flair? Viva? Okra? Stormfront? BDSM voor 75+?
Ik kan me immers levendig voorstellen dat je ons hier niet langer wil verblijden met uw hysterische rants nu je weet hoe de vork hier aan de steel zit...

Nu ik dit verneem is mijn besluit definitief & onherroepelijk : nooit ga ik nog frieten met stoverij + mayonaise gemaakt met goede mosterd eten in frituur "Den vettigen Delper" !!!

Supe®Staaf
22 juni 2016, 12:47
Hypocrieten die staan te zwaaien met 1 specifieke vlag

....


Lees ik het goed?
Maak jij mij vlakaf uit voor hypokriet omdat ik met een Belgische vlag zwaai?

Supe®Staaf
22 juni 2016, 12:47
Ja, dat moet ophouden, dat gestookt tussen de gemeenschappen!Net nu ze in Vlaanderen een paar top-gins stookten...
:-(:-(:-(

Xenophon
22 juni 2016, 13:52
Lees ik het goed?
Maak jij mij vlakaf uit voor hypokriet omdat ik met een Belgische vlag zwaai?

Neenee Staaf, de Belgische vendelzwaaier is weliswaar obscuur doch niet verboden.

fox
22 juni 2016, 14:59
Vlaanderen, de enige reden dat ik hier nog rondhang is omdat mijn familie hier woont. Ondertussen heb ik hier natuurlijk ook veel vrienden. Voor de rest kan deze kutstreek, met zijn kutklimaat, kuntinstellingen, kutpolitiek en kutmentaliteit vierkant gestolen worden.

Marie van de koster
22 juni 2016, 15:35
Ik ben daar nog altijd niet uit. Ik denk dat het beter is om het land te bewaren. Als je het verscheurt start je een complexe procedure waarin we onszelf gaan verliezen.

Maar geen probleem met Vlaamslievendheid uiteraard.

We moeten even wachten op een voorbeeld. Als de Brexit erdoor komt en dat gaat goed en als ten gevolge daarvan Schotland zich afscheurt en dat gaat ook goed, dan vind ik dat we het hier ook moeten riskeren.
De Waalse ballast afsmijten! Vroeger zou ik gepleit hebben voor het behoud van Brussel maar dat is bezwaarlijk nog een Vlaamse, zelfs geen Belgische stad meer te noemen. Dus weg ermee.
Ik zal er geen traan om laten!

Marie van de koster
22 juni 2016, 15:38
Dank je, dat is dan een duidelijk antwoord en dan mag voor mij deze draad opgeschort worden.

Allee, juist als ik hier ook mijn zegje kom doen. Flauw! :-(

de vuile muilekoek
22 juni 2016, 15:52
Lees ik het goed?
Maak jij mij vlakaf uit voor hypokriet omdat ik met een Belgische vlag zwaai?

Tuurlijk ... waarom niet ik heb het gezien heel dat theater die rond die vlag hangt & daar rond draait niets deugd hier , alles is fake ... toneel van een Koninklijke familie en een deal met uitverkoop aan de moslims , corruptie van bankwezen schandalen bij de vleet, met slecht werkende regeringen, gewoon niets gaat hier vooruit zelfs het verkeer niet ...., ect...ik hou niet meer van België, simpel, dus ook niet meer van die dwaze kloten die met een stomme Belgische vlag staan te zwaaien. voil�*. Bij mij hebben ze het verbrod.

Supe®Staaf
22 juni 2016, 18:46
Lees ik het goed?
Maak jij mij vlakaf uit voor hypokriet omdat ik met een Belgische vlag zwaai?
Tuurlijk ... Ik ga voor het gemak eventjes voorbij aan het feit dat je hier geen debaters mag uitschelden.
Maar ik had graag geweten wat er hypokriet is aan iemand die zijn vaderlandsliefde toont via de officiële vlag van zijn land?
Heb je het misschien meer voor 'landgenoten' die in het leger van een vreemde mogendheid onder een andere vlag gaan strijden en met vijanden van ons land meeheulen en collaboreren?

Peche
22 juni 2016, 19:08
We moeten even wachten op een voorbeeld. Als de Brexit erdoor komt en dat gaat goed en als ten gevolge daarvan Schotland zich afscheurt en dat gaat ook goed, dan vind ik dat we het hier ook moeten riskeren.
De Waalse ballast afsmijten! Vroeger zou ik gepleit hebben voor het behoud van Brussel maar dat is bezwaarlijk nog een Vlaamse, zelfs geen Belgische stad meer te noemen. Dus weg ermee.
Ik zal er geen traan om laten!

Gisteren op "De Afspraak" hadden ze het erover.
Gerolf Annemans van Vlaams Belang zei dat Vlaanderen dan wel Brussel zal moeten "adopteren". Omdat Brussel niet zal overleven zonder Vlaanderen.

Volgens mij zal er nooit een onafhankelijkheid komen. De NVA drukt het niet door en niemand gaat in zee met het Vlaams Belang.

quercus
22 juni 2016, 19:09
Ik ga voor het gemak eventjes voorbij aan het feit dat je hier geen debaters mag uitschelden.
Maar ik had graag geweten wat er hypokriet is aan iemand die zijn vaderlandsliefde toont via de officiële vlag van zijn land?
Heb je het misschien meer voor 'landgenoten' die in het leger van een vreemde mogendheid onder een andere vlag gaan strijden en met vijanden van ons land meeheulen en collaboreren?
En wat is er zo vreselijk aan als iemand vindt dat dit land niet beantwoordt aan zijn/haar verwachtingen en meent dat het veel beter opgedoekt wordt. Wat is er zo vreselijk aan dat iemand het niet goed vindt dat we als Vlamingen reeds 186 jaar gedwongen worden om samen te leven met een ander volk door wiens verraad in 1830 ons werkelijk vaderland, De Nederlanden, opnieuw gescheurd werd? Het waren niet de Vlamingen die in 1830 in opstand kwamen maar de francofone "Bruxellois", de Walen en enkele francofiele pipo's in Vlaanderen. Lees daaromtrent maar het werk van historica Els Witte. Als de franstaligen zo graag weg wilden uit de Nederlanden in 1830 dan moesten ze dat maar doen. Maar dat gaf hen niet het recht om het Nederlandstalig gedeelte van de zuidelijke Nederlanden in te palmen.
Tot mijn laatste snik zal er voor blijven pleiten dat Vlaanderen opteert voor een Vlexit uit la Belgique en een confederatie vormt met Nederland.

Supe®Staaf
22 juni 2016, 19:14
En wat is er zo vreselijk aan als iemand vindt dat dit land niet beantwoordt aan zijn/haar verwachtingen en meent dat het veel beter opgedoekt wordt.
Mij niet gelaten.
Is dat een reden om iemand die er anders over denkt hypokriet te noemen?

Wat is er zo vreselijk aan dat iemand het niet goed vindt dat we als Vlamingen reeds 186 jaar gedwongen worden om samen te leven met een ander volk door wiens verraad in 1830 ons werkelijk vaderland, De Nederlanden, opnieuw gescheurd werd?
Mij niet gelaten.
Is dat een reden om iemand die er anders over denkt hypokriet te noemen?

Het waren niet de Vlamingen die in 1830 in opstand kwamen maar de francofone "Bruxellois", de Walen en enkele francofiele pipo's in Vlaanderen. Lees daaromtrent maar het werk van historica Els Witte. Als de franstaligen zo graag weg wilden uit de Nederlanden in 1830 dan moesten ze dat maar doen. Maar dat gaf hen niet het recht om het Nederlandstalig gedeelte van de zuidelijke Nederlanden in te palmen.
Whatever.
Is dat een reden om mij hypokriet te noemen?

Tot mijn laatste snik zal er voor blijven pleiten dat Vlaanderen opteert voor een Vlexit uit la Belgique en een confederatie vormt met Nederland.jij mag pleiten als Brugman, voor om het even wat.
Mij niet gelaten.
Maar.. is dat een reden om iemand die er anders over denkt hypokriet te noemen?

Peche
22 juni 2016, 19:16
Europa is juist de grootste kapitalistische bond die er rond loopt en het gaat hen er enkel om om het grootkapitaal alle mogelijkheden te geven en dat juist op de rug van de bevolking...
La Belgique, buiten het gestookt tussen de gemeenschappen staat regelrecht op dezelfde lijn... Verdeel en heers... In Wallonië en Bruxelles doen ze dat door de franstaligen overal stroop rond de mond te smeren tegen de belangen van de Vlamingen, de zogezegde onruststokers in. In Vlaanderen doen ze dat via de verzuiling en de politieke corruptie met en via de banken oogluikend toe te laten en aan te moedigen, ... Dexia, Optima...
Als je voor de echte belangen van de Vlamingen opkomt wordt je door de horige pers regelrecht door het slijk gesleurd en instellingen zoals mensenrechten en gelijke kansen spelen dat racistische spelletje braafjes mee.
Noem jij dat een land??? Misschien wel maar zeker geen vaderland, eerder een goed uitgeruste maffia die heel dat laag bij de grondse verraad tegen de bevolking in, organiseert.

We zouden beter aan een Verenigd Europa werken. Waarin we als partners al onze problemen samen aanpakken. We hadden Griekenland niet moeten droppen, wat kon de bevolking er aan doen dat politiekers het verziekten?
Wat Griekenland overkomen is moeten wij voor alle Europese staten voorkomen. Griekenland zit dan nog eens met de druk van al die vluchtelingen.
Europa is geen kloten waard. Ik ben daarom vooral sterk voorstander voor een sterker Europa dan een gesplitst land.
Het hele politieke systeem moet veranderen, overal in Europa.

Dit kan niet blijven duren en is geen democratie meer te noemen.

quercus
22 juni 2016, 19:34
Mij niet gelaten.
Is dat een reden om iemand die er anders over denkt hypokriet te noemen?


Mij niet gelaten.
Is dat een reden om iemand die er anders over denkt hypokriet te noemen?

Whatever.
Is dat een reden om mij hypokriet te noemen?

jij mag pleiten als Brugman, voor om het even wat.
Mij niet gelaten.
Maar.. is dat een reden om iemand die er anders over denkt hypokriet te noemen?
De vraag omtrent hypocriet moet je mij niet stellen want ik heb die term niet gebruikt. Ik wil alleen maar onderstrepen dat ik evenveel recht heb om tegen België-Belgique te zijn als jij er voorstander van bent.

Supe®Staaf
22 juni 2016, 20:03
De vraag omtrent hypocriet moet je mij niet stellen want ik heb die term niet gebruikt.
Dat is dan ook nergens voor nodig.
Daar kunnen we het over eens zijn.

Ik wil alleen maar onderstrepen dat ik evenveel recht heb om tegen België-Belgique te zijn als jij er voorstander van bent.

Jij mag hier voor mijn part de meest foute opinies neerschrijven.
Dat beweegt er mij niet toe om jou hier voor hypokriet uit te schelden.

Marie van de koster
22 juni 2016, 20:41
Ik ga voor het gemak eventjes voorbij aan het feit dat je hier geen debaters mag uitschelden.
Maar ik had graag geweten wat er hypokriet is aan iemand die zijn vaderlandsliefde toont via de officiële vlag van zijn land?
Heb je het misschien meer voor 'landgenoten' die in het leger van een vreemde mogendheid onder een andere vlag gaan strijden en met vijanden van ons land meeheulen en collaboreren?

Wat ik zo hypocriet en eigenlijk heel belachelijk vind, is dat al die "goede Belgen" niet liever doen dan hun vaderlandsliefde betuigen tijdens een sportmanifestatie maar nauwelijks weten wat er op 21 juli gevierd wordt en op die dag geen vlag uithangen.
Voil�*!

Marie van de koster
22 juni 2016, 20:41
Gisteren op "De Afspraak" hadden ze het erover.
Gerolf Annemans van Vlaams Belang zei dat Vlaanderen dan wel Brussel zal moeten "adopteren". Omdat Brussel niet zal overleven zonder Vlaanderen.

Volgens mij zal er nooit een onafhankelijkheid komen. De NVA drukt het niet door en niemand gaat in zee met het Vlaams Belang.

Jammer maar helaas ...

Supe®Staaf
22 juni 2016, 20:51
Wat ik zo hypocriet en eigenlijk heel belachelijk vind, is dat al die "goede Belgen" niet liever doen dan hun vaderlandsliefde betuigen tijdens een sportmanifestatie maar nauwelijks weten wat er op 21 juli gevierd wordt en op die dag geen vlag uithangen.
Voil�*!Nou nou!
Dat is meer dan een grove veralgemening.
Dan kan ik net hetzelfde zeggen over de leeuwevendelzwaaiers die de wielrenners hinderen, met een symbool waarvan ze misschien niet eens beseffen hoeveel minder fraaie histories er aan vastkleven...
:evil::evil::evil:

Supe®Staaf
22 juni 2016, 20:54
Jammer maar helaas ...Mocht het ooit zover komen dat Vlaanderen van België afgescheurd wordt (wat weinig waarschijnlijk is) dan voorspel ik jou dat je nog huilend op straat zal staan smeken voor een terugkeer naar Good Old Belgium.
je weet wat je nu hebt, maar je weet niet wat je in de plaats krijgt, of beter gezegd wat men jou gaat afnemen!!!
:|:|:|

de vuile muilekoek
22 juni 2016, 20:57
Europa is juist de grootste kapitalistische bond die er rond loopt en het gaat hen er enkel om om het grootkapitaal alle mogelijkheden te geven en dat juist op de rug van de bevolking...
La Belgique, buiten het gestookt tussen de gemeenschappen staat regelrecht op dezelfde lijn... Verdeel en heers... In Wallonië en Bruxelles doen ze dat door de franstaligen overal stroop rond de mond te smeren tegen de belangen van de Vlamingen, de zogezegde onruststokers in. In Vlaanderen doen ze dat via de verzuiling en de politieke corruptie met en via de banken oogluikend toe te laten en aan te moedigen, ... Dexia, Optima...
Als je voor de echte belangen van de Vlamingen opkomt wordt je door de horige pers regelrecht door het slijk gesleurd en instellingen zoals mensenrechten en gelijke kansen spelen dat racistische spelletje braafjes mee.
Noem jij dat een land??? Misschien wel maar zeker geen vaderland, eerder een goed uitgeruste maffia die heel dat laag bij de grondse verraad tegen de bevolking in, organiseert.



yes Marie !! ;-);-) zo is het .

de vuile muilekoek
22 juni 2016, 21:01
Mocht het ooit zover komen dat Vlaanderen van België afgescheurd wordt (wat weinig waarschijnlijk is) dan voorspel ik jou dat je nog huilend op straat zal staan smeken voor een terugkeer naar Good Old Belgium.
je weet wat je nu hebt, maar je weet niet wat je in de plaats krijgt, of beter gezegd wat men jou gaat afnemen!!!
:|:|:|

Kleinzerig , want Good Old Belgium bestaat al 25 jaar niet meer :-):-)

djimi
22 juni 2016, 21:02
... cruciale dagen voor ons land zoals daar zijn: 21 juli, 11 november, 15 november, 20 januari, 15 april, en de dagen waarop onze vorst zijn Kerstboodschap en Nieuwjaarstoespraak houdt...


Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat u zowel 28 december als 1 april vergat?


Te veel krab met slechte mayonaise binnengespeeld?


:?

Mindset
22 juni 2016, 21:03
Mocht het ooit zover komen dat Vlaanderen van België afgescheurd wordt (wat weinig waarschijnlijk is) dan voorspel ik jou dat je nog huilend op straat zal staan smeken voor een terugkeer naar Good Old Belgium.
je weet wat je nu hebt, maar je weet niet wat je in de plaats krijgt, of beter gezegd wat men jou gaat afnemen!!!
:|:|:|

da's bangmakerij.
Denk aan Tsjechie en Slowakije.

Supe®Staaf
22 juni 2016, 21:04
Kleinzerig , want Good Old Belgium bestaat al 25 jaar niet meer :-):-)
Ha zo?
Is uw identiteitskaart al aangepast?
Welk land staat er op?

Supe®Staaf
22 juni 2016, 21:04
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat u zowel 28 december als 1 april vergat?


Te veel krab met slechte mayonaise binnengespeeld?


:?:lol::lol::lol:

de vuile muilekoek
22 juni 2016, 21:09
Ha zo?
Is uw identiteitskaart al aangepast?
Welk land staat er op?

T 'is inderdaad een ander Id kaart ... wat betekend België nog .. lees maar wat Marie hierboven poste ... dat trekt er meer op...

Supe®Staaf
22 juni 2016, 22:00
T 'is inderdaad een ander Id kaart ... wat betekend België nog .. lees maar wat Marie hierboven poste ... dat trekt er meer op...
Een ding is zeker: België is de realiteit, hoe verwrongen Marie die ook voorstelt vanuit haar Waalse dorp.
Republiek Van Het Afgescheurde Vlaenderen is slechts een hersenschim in de hoofden van een steeds machtelozer minderheid.
N-Va gaf het op, en van het VB schiet er ook al geen kneit meer over.
Om uw republiekske dus op politieke wijze te bereiken is de duif blijkbaar al véél langer dood dan ik het ooit durfde vermoeden...

Guinevere
22 juni 2016, 23:45
Net Belg geworden, dus ja, nee.

Zipper
22 juni 2016, 23:48
Een ding is zeker: België is de realiteit, hoe verwrongen Marie die ook voorstelt vanuit haar Waalse dorp.
Republiek Van Het Afgescheurde Vlaenderen is slechts een hersenschim in de hoofden van een steeds machtelozer minderheid.
N-Va gaf het op, en van het VB schiet er ook al geen kneit meer over.
Om uw republiekske dus op politieke wijze te bereiken is de duif blijkbaar al véél langer dood dan ik het ooit durfde vermoeden...

de bijhorende islamisering ook.

Svennies
23 juni 2016, 00:34
Nou nou!
Dat is meer dan een grove veralgemening.
Dan kan ik net hetzelfde zeggen over de leeuwevendelzwaaiers die de wielrenners hinderen, met een symbool waarvan ze misschien niet eens beseffen hoeveel minder fraaie histories er aan vastkleven...
:evil::evil::evil:

Juist,zoiets zoals de tricolore vlag mijn beste,vergeet de minder fraaie histories die er daaraan vastkleven...

Tous ensemble....


op een paar miljard steekt het écht niet....

Svennies
23 juni 2016, 00:38
]Mocht het ooit zover komen dat Vlaanderen van België afgescheurd wordt (wat weinig waarschijnlijk is) dan voorspel ik jou dat je nog huilend op straat zal staan smeken voor een terugkeer naar Good Old Belgium.[/B]
je weet wat je nu hebt, maar je weet niet wat je in de plaats krijgt, of beter gezegd wat men jou gaat afnemen!!!
:|:|:|

Denkt ge dat echt,hahahaha,de transferts zijn ons dan immers bespaard gebleven....

Wat verliest het zuiden...

Juist ,ja zo'n 25% van zijn welvaart,lig ik daar wakker van,nou nee,écht niet...:rofl:

Peche
23 juni 2016, 05:06
Jammer maar helaas ...

Wat krijgen we in de plaats? Hoe zou zich dat afspelen op de lange termijn?
Ik denk dat we ons beter terug verenigen met Griekenland en laten zien dat wij één Europa zijn die alle crisissen als één aanpakt.
Wij moeten de grenslanden helpen en terug humanitaire missies tewerk stellen.
Vlaanderen is maar klein en kan deze crisis niet alleen aan.
De crisis is niet Wallonië maar een Europa geteisterd door aanslagen en een vloed alleenstaande mannen die hier binnen komen gewaaien.

de vuile muilekoek
23 juni 2016, 06:16
Wat krijgen we in de plaats? Hoe zou zich dat afspelen op de lange termijn?
Ik denk dat we ons beter terug verenigen met Griekenland en laten zien dat wij één Europa zijn die alle crisissen als één aanpakt.
Wij moeten de grenslanden helpen en terug humanitaire missies tewerk stellen.
Vlaanderen is maar klein en kan deze crisis niet alleen aan.
De crisis is niet Wallonië maar een Europa geteisterd door aanslagen en een vloed alleenstaande mannen die hier binnen komen gewaaien.

Waarom moet dan dat klein Vlaanderen een bult van miserie dragen op zijn kleine rug ? Moet Vlaanderen Griekenland en de hele wereld redden? ik denk dat niet :roll: dat vraag ik mij af ...

de vuile muilekoek
23 juni 2016, 06:19
Een ding is zeker: België is de realiteit, hoe verwrongen Marie die ook voorstelt vanuit haar Waalse dorp.
Republiek Van Het Afgescheurde Vlaenderen is slechts een hersenschim in de hoofden van een steeds machtelozer minderheid.
N-Va gaf het op, en van het VB schiet er ook al geen kneit meer over.
Om uw republiekske dus op politieke wijze te bereiken is de duif blijkbaar al véél langer dood dan ik het ooit durfde vermoeden...

jaja elk zijn visie zou ik zeggen , maar N-VA heeft het vals gespeeld met mooie beloftes , en VB zit weer in de lift 3 e grootste voor de moment van realiteit gesproken ....

Marie van de koster
23 juni 2016, 09:01
Nou nou!
Dat is meer dan een grove veralgemening.
Dan kan ik net hetzelfde zeggen over de leeuwevendelzwaaiers die de wielrenners hinderen, met een symbool waarvan ze misschien niet eens beseffen hoeveel minder fraaie histories er aan vastkleven...
:evil::evil::evil:

Schrik dat ik kwaad durf zeggen over de nieuwe God "Voetbal".
Voetbal is groot, voetbal is machtig ... Vul maar aan, u kent het rijmpje ook wel ;-)
Trouwens op wielrennen ben ik ook niet dol. Misschien als de dopingproblemen echt definitief van de baan zijn en er ook daar minder met geld gesmeten wordt, dat ik wel interesse wil tonen.

Maar kom ... we dwalen af. Sorry Marie Daemen.

Marie van de koster
23 juni 2016, 09:07
Mocht het ooit zover komen dat Vlaanderen van België afgescheurd wordt (wat weinig waarschijnlijk is) dan voorspel ik jou dat je nog huilend op straat zal staan smeken voor een terugkeer naar Good Old Belgium.
je weet wat je nu hebt, maar je weet niet wat je in de plaats krijgt, of beter gezegd wat men jou gaat afnemen!!!
:|:|:|

Dat is het juist. Ik weet wat ik nu heb en dat is geen vette. :-(
Waar gaat het geld heen, hé! Neem nu de cipierstaking. De Vlamingen gaan akkoord met de voorstellen, de Walen niet. Dus wordt er voort gestaakt. Ten koste van ... ? De gevangenissen hebben dit jaar zeker extra onkosten om de schade en vuiligheid veroorzaakt door de staking te herstellen en op te ruimen. En dit is maar één voorbeeld.
Voortdurend steken de Walen stokken in de wielen en proberen het land op zijn kop te zetten.
Een plotse spoorstaking die ik weet niet hoeveel mensen in de problemen dompelt en ons weer eens economische schade bezorgt? Waar begint die in 90 % van de gevallen? U weet het zo goed als ik.
Geef mij maar Vlaanderen, ik heb Wallonië nooit als een meerwaarde gezien.

Marie van de koster
23 juni 2016, 09:08
Kleinzerig , want Good Old Belgium bestaat al 25 jaar niet meer :-):-)

:-)

Marie van de koster
23 juni 2016, 09:10
Net Belg geworden, dus ja, nee.

Dat was dus in de Republiek Vlaanderen niet gebeurd!

Marie van de koster
23 juni 2016, 09:11
Wat krijgen we in de plaats? Hoe zou zich dat afspelen op de lange termijn?
Ik denk dat we ons beter terug verenigen met Griekenland en laten zien dat wij één Europa zijn die alle crisissen als één aanpakt.
Wij moeten de grenslanden helpen en terug humanitaire missies tewerk stellen.
Vlaanderen is maar klein en kan deze crisis niet alleen aan.
De crisis is niet Wallonië maar een Europa geteisterd door aanslagen en een vloed alleenstaande mannen die hier binnen komen gewaaien.

Ik begrijp echt niet goed waarom u Griekenland er altijd bij haalt. Dat is nog even bij Europa, hoor.

The Paulus Experience
23 juni 2016, 09:41
Who cares?

Peche
23 juni 2016, 12:12
Ik begrijp echt niet goed waarom u Griekenland er altijd bij haalt. Dat is nog even bij Europa, hoor.

Omdat wij daarin lieten zien dat de EU geen lap voorstelt.
Een onafhankelijk Vlaanderen zou nagevraagd moeten worden via een referendum. En als dat er ooit komt, ik zou bijgod niet weten wat stemmen dus zou gewoonweg niet gaan.

Peche
23 juni 2016, 12:15
Waarom moet dan dat klein Vlaanderen een bult van miserie dragen op zijn kleine rug ? Moet Vlaanderen Griekenland en de hele wereld redden? ik denk dat niet :roll: dat vraag ik mij af ...

Europa had dat moeten doen. En bij de vluchtelingencrisis meteen ondersteuning moeten geven.
Wat er nu gebeurt met ons continent is tien maal belangrijker dan een onafhankelijkheid.

Vlaanderen is maar klein en ik vraag mij nog altijd af wat de meerwaarde van een onafhankelijkheid zou zijn.
Het is de politiek die alles verneukt, niet de walen.

Supe®Staaf
23 juni 2016, 14:52
Denkt ge dat echt,hahahaha,de transferts zijn ons dan immers bespaard gebleven....

Wat verliest het zuiden...

Juist ,ja zo'n 25% van zijn welvaart,lig ik daar wakker van,nou nee,écht niet...:rofl:
De Vlaamse politici hebben een traditie van belastingen verminderen en overschotten terugstorten aan de belastingbetaler.
Ze willen eigenlijk zelfs hun Vlaamse regeringen en parlementen afschaffen om de belastingbetaler terwille te zijn.
In de Republiek Vlaanderen gaan we allemaal teren op kosten van de politici: ze gaan ons 35 jaar betaald verlof schenken i.p.v. dat we zelf nog moeten werken.
En als ge dat niet gelooft, dan maken ze u wel iets anders wijs.
:roll::roll::roll:

de vuile muilekoek
23 juni 2016, 17:23
Europa had dat moeten doen. En bij de vluchtelingencrisis meteen ondersteuning moeten geven.
Wat er nu gebeurt met ons continent is tien maal belangrijker dan een onafhankelijkheid.

Vlaanderen is maar klein en ik vraag mij nog altijd af wat de meerwaarde van een onafhankelijkheid zou zijn.
Het is de politiek die alles verneukt, niet de walen.



elk zijn visie.... maar het zou gemakkelijker zijn voor beide delen... alles zou vlotter verlopen.. de beslissende vooruitgang algemeen zou niet zo stagneren ,:roll:

de vuile muilekoek
23 juni 2016, 17:25
Europa had dat moeten doen. En bij de vluchtelingencrisis meteen ondersteuning moeten geven.
Wat er nu gebeurt met ons continent is tien maal belangrijker dan een onafhankelijkheid.

Vlaanderen is maar klein en ik vraag mij nog altijd af wat de meerwaarde van een onafhankelijkheid zou zijn.
Het is de politiek die alles verneukt, niet de walen.

Is een farce .. .. dat ze het nu eens opgeven... en willen inzien...

Marie van de koster
24 juni 2016, 09:16
De Brexit is een feit.
Vlexit?

Supe®Staaf
24 juni 2016, 09:46
Vlexit?
Uit Europa?
Prima!
Uit België?
No way!

Derk de Tweede
4 juli 2016, 15:32
https://www.youtube.com/watch?v=jImqjuCBZLs

marie daenen
4 juli 2016, 15:48
Mocht het ooit zover komen dat Vlaanderen van België afgescheurd wordt (wat weinig waarschijnlijk is) dan voorspel ik jou dat je nog huilend op straat zal staan smeken voor een terugkeer naar Good Old Belgium.
je weet wat je nu hebt, maar je weet niet wat je in de plaats krijgt, of beter gezegd wat men jou gaat afnemen!!!
:|:|:|

Ik weet inderdaad wat ze ons nu afnemen...

marie daenen
4 juli 2016, 15:51
Een ding is zeker: België is de realiteit, hoe verwrongen Marie die ook voorstelt vanuit haar Waalse dorp.
Republiek Van Het Afgescheurde Vlaenderen is slechts een hersenschim in de hoofden van een steeds machtelozer minderheid.
N-Va gaf het op, en van het VB schiet er ook al geen kneit meer over.
Om uw republiekske dus op politieke wijze te bereiken is de duif blijkbaar al véél langer dood dan ik het ooit durfde vermoeden...

Vergeet vooral niet dat wat er nu gebeurt over heel Europa heel veel gelijkenis heeft met de jaren dertig van de vorige eeuw en vergeet nog minder tot wat dat geleid heeft... Linkse mooipraatjes veranderen daar geen haar aan...

marie daenen
4 juli 2016, 15:53
Wat krijgen we in de plaats? Hoe zou zich dat afspelen op de lange termijn?
Ik denk dat we ons beter terug verenigen met Griekenland en laten zien dat wij één Europa zijn die alle crisissen als één aanpakt.
Wij moeten de grenslanden helpen en terug humanitaire missies tewerk stellen.
Vlaanderen is maar klein en kan deze crisis niet alleen aan.
De crisis is niet Wallonië maar een Europa geteisterd door aanslagen en een vloed alleenstaande mannen die hier binnen komen gewaaien.

Peche, Griekenland is het voorbeeld bij uitstek van wat er gebeurt als men alles (lees de elite laten doen) op zijn beloop laat...

marie daenen
4 juli 2016, 16:13
Wat krijgen we in de plaats? Hoe zou zich dat afspelen op de lange termijn?
Ik denk dat we ons beter terug verenigen met Griekenland en laten zien dat wij één Europa zijn die alle crisissen als één aanpakt.
Wij moeten de grenslanden helpen en terug humanitaire missies tewerk stellen.
Vlaanderen is maar klein en kan deze crisis niet alleen aan.
De crisis is niet Wallonië maar een Europa geteisterd door aanslagen en een vloed alleenstaande mannen die hier binnen komen gewaaien.

Alleenstaande mannen die zinnens zijn nog veel meer zieltjes op de wereld te zetten want hun godsdienst, zoals de onze gebied hen om veel te kweken...
Denk je nu echt dat je in een overbevolkte wereld door nog meer overbevolking de problemen gaat oplossen???

marie daenen
4 juli 2016, 16:18
Europa had dat moeten doen. En bij de vluchtelingencrisis meteen ondersteuning moeten geven.
Wat er nu gebeurt met ons continent is tien maal belangrijker dan een onafhankelijkheid.

Vlaanderen is maar klein en ik vraag mij nog altijd af wat de meerwaarde van een onafhankelijkheid zou zijn.
Het is de politiek die alles verneukt, niet de walen.

Al eens bedacht dat het juist door de heersende politiek van Europa, van de Belgische elite en andere elites over heel de werled is dat er nu zoveel mannen, totaal kansloos hier voor onze deur staan???
en jij raad ons aan aan dat spel te blijven meespelen???

marie daenen
4 juli 2016, 16:19
Europa had dat moeten doen. En bij de vluchtelingencrisis meteen ondersteuning moeten geven.
Wat er nu gebeurt met ons continent is tien maal belangrijker dan een onafhankelijkheid.

Vlaanderen is maar klein en ik vraag mij nog altijd af wat de meerwaarde van een onafhankelijkheid zou zijn.
Het is de politiek die alles verneukt, niet de walen.

Al eens bedacht dat het juist door de heersende politiek van Europa, van de Belgische elite en andere elites over heel de werled is dat er nu zoveel mannen, totaal kansloos hier voor onze deur staan???
en jij raad ons aan aan dat spel te blijven meespelen???

Everytime
4 juli 2016, 16:46
Die hebben inderdaad tijd nodig opdat hun frank zou vallen...:-)

De meeste Franstaligen hebben geen interesse in politiek en nog minder in het communautair. Ik leef in een Franstalige wereld en geloof me vrij, 9 keer op 10 spreken we nooit daarover met Franstaligen.

marie daenen
4 juli 2016, 17:00
De meeste Franstaligen hebben geen interesse in politiek en nog minder in het communautair. Ik leef in een Franstalige wereld en geloof me vrij, 9 keer op 10 spreken we nooit daarover met Franstaligen.

Spreken over wat??? Dat er ook Vlamingen leven in la Belgique??? Daar stoort een goede franstalige zich toch niet aan, want voor de meeste franstaligen is dat een ver van hun bed show, zelfs als ze midden in Vlaanderen leven; kwestie van een beetje tijd tot de francofonie zijn totale franstalige rechten herwonnen heeft...
Kunnen zij toch niets aan doen dat sommige Vlamingen nog niet voldoende geintegreerd zijn in de francofonie... Moeten ze maar een beetje meer hun best doen...
Probleem op zijn franstalig opgelost... De problemen die de Vlamingen die overblijven nog maken dat gaat toch gewoon over een achterhoede gevecht...
Wat kan er nu op tegen de grote francofonie; het wordt hen toch voortdurend zo ingelepeld...?
Open visie tegenover Vlaamse kerktorenmentaliteit noemen ze dat...

Xenophon
4 juli 2016, 17:06
De meeste Franstaligen hebben geen interesse in politiek en nog minder in het communautair. Ik leef in een Franstalige wereld en geloof me vrij, 9 keer op 10 spreken we nooit daarover met Franstaligen.

Uw anekdotisch bewijs heeft geen enkele waarde.

Peche
5 juli 2016, 06:46
Alleenstaande mannen die zinnens zijn nog veel meer zieltjes op de wereld te zetten want hun godsdienst, zoals de onze gebied hen om veel te kweken...
Denk je nu echt dat je in een overbevolkte wereld door nog meer overbevolking de problemen gaat oplossen???

Ik denk dat helemaal niet. Er dient een geboortebeperking te komen om alles terug in evenwicht te herstellen.

Peche
5 juli 2016, 06:50
Al eens bedacht dat het juist door de heersende politiek van Europa, van de Belgische elite en andere elites over heel de werled is dat er nu zoveel mannen, totaal kansloos hier voor onze deur staan???
en jij raad ons aan aan dat spel te blijven meespelen???

Ik raad niets aan. Ik zeg enkel dat we dit als Europa moeten aanpakken.
Vanuit de wil van het volk, niet vanuit een elite.
Er is geen midden meer. 't Is het één of het ander geworden.

Voor mij is het vooral belangrijk dat deze vluchtelingencrisis stopt. Wij hebben geen economische vluchtelingen op te vangen. We moeten beginnen met massale deportaties.

marie daenen
5 juli 2016, 08:10
De meeste Franstaligen hebben geen interesse in politiek en nog minder in het communautair. Ik leef in een Franstalige wereld en geloof me vrij, 9 keer op 10 spreken we nooit daarover met Franstaligen.

Inderdaad een echt autistisch klootjesvolk zoals heel la Belgique... en Everytime is er nog fier op ook.
Ik heb altijd geleerd dat autisme een negatieve afwijking is; zeker geen meerwaarde. Maar ja dan stond het woord franstalig er wel niet voor en dat woord franstalig verklaart wel alles...
Nepotisme tot in het absurde en iedereen die daartegen wil reageren en die vooral tegen de verderfelijke uitwassen ervan wil optreden wordt dan maar mediatiek de grond in geboord omdat ze de 'onbestaande' samenhorigheid van dit land in het gevaar zouden brengen...

La Belgique met Bruxelles als extreem exces zijn nog niet genoeg tekenend... Nu krijgen ze nog de katastrofale rol van de rode duivels op het recette...
"Tous ensemble, tous ensemble....", het was hen zelfs teveel om voor de schijn er een Vlaamse strijdkreet naast te plaatsen, terwijl de meerderheid van la Belgique uit Vlamingen bestaat... Oei, de Vlaming bestaat niet...
Inderdaad in la Belgique draait alles alleen en alleen om de grote francofonie en de franstalige bevolking is er van doordrongen tot in het absurde...

marie daenen
5 juli 2016, 08:13
Ik raad niets aan. Ik zeg enkel dat we dit als Europa moeten aanpakken.
Vanuit de wil van het volk, niet vanuit een elite.
Er is geen midden meer. 't Is het één of het ander geworden.

Voor mij is het vooral belangrijk dat deze vluchtelingencrisis stopt. Wij hebben geen economische vluchtelingen op te vangen. We moeten beginnen met massale deportaties.

Peche; is dat niet de droom van elke democraat??? Maar spijtig genoeg de elite heeft op zogezegde democratische wijze elke democratie en elke afbraak van hun elitaire macht onmogelijk gemaakt...

Wat raad je ons dan nu aan??? Of verder meespelen met die elite of de boel opblazen in de hoop om daarna iets democratisch op de poten te kunnen zetten???

Marie van de koster
5 juli 2016, 10:13
Uit Europa?
Prima!
Uit België?
No way!

Uit België en daarna Nedin als u snapt wat ik bedoel.