PDA

View Full Version : Social cleansing het antwoord op sociale desintegratie


Frankenstein
2 juli 2016, 06:17
http://www.abc.net.au/news/2016-07-02/philippines-rodrigo-duterte-urges-communists-to-kill-criminals/7562912

zomaar wat nieuws uit de Filipijnen

Frankenstein
2 juli 2016, 06:36
Terwijl ouderen in Europa en Amerika klagen over de leeghoofden des vertier die na 1985 geboren zijn, speelt zich in veel ontwikkelingslanden een grimmig scenario af dat een aanzienlijk deel van de jeugd het vertikt om te leren en werken, sex hebben voor hun twaalfde, extreem dom en gevaarlijk zijn, etc.

Vandaag was ik met mijn kinderen op een speelplaats in Paramaribo; zitten er jongens van 20 jaar in een schommel plezier te maken. Klimmen in een boom en gaan geluiden maken; kinderen worden bang. Hyper irritant, ik heb niet ingegrepen omdat ik blank ben; waarom kan een lokal deze millenials er niet uit werken, bedenk ik mij dan hoofdschuddend..

Verderop kan er in de avonduren een Chinees worden beroofd en gekapt door wellicht dezelfde snotapen. Dit soort geweldadige berovingen komen steeds vaker voor..


Meisjes van 10 zitten scheppen op school op dat ze met oude mannen neuken -in de achterstandswijken- ; kunnen amper hun naam schrijven. Ik begin mij zorgen te maken dat een aanzienlijk deel van de jeugd nada nul van terechtkomt.

Wat ga je dan krijgen excessen, die beantwoord worden excessen. Kijk naar Duterte..

Mee eens; of zie ik het te zwartgallig ?

kelt
2 juli 2016, 07:21
Het is het oude mantra : (ook hier vergeten)

Wee de maatschappij die zijn jonge mannetjes niet onder controle houdt!
En ik zeg niet "verwende ongevaarlijke slappelingen" van maken,maar duidelijk maken dat er lijnen staan waar niet over getrapt moet worden,en ook dat uw gedrag na uw 16de snel en duidelijk moet beginnen veranderen naar "volwassenheid"(en dat is nogal wat anders dan ergens uw p*k in steken).Er wordt goed geld geinvesteerd om kennis in dat koppeke van u te drammen,het mag er beginnen uit komen.


....anders krijg je extremisten en Boris Johnsonnetjes die zelfs op latere leeftijd niet noemenswaardig verbeterd zijn...en worden de meeste steden Marseilles..Wat moet je daar mee...

Of je betaalt de ene helft om de andere helft te bewaken :-(

Frankenstein
2 juli 2016, 12:22
Of je betaalt de ene helft om de andere helft te bewaken :-(

Als er die ene bewakers 'helft' geen poen heeft; wat dan ? Gratis werken is voor slaven en vrijwilligers; jouw plannetje vindt geen doorgang...

Spookscenario Duterte steekt de kop op ? Vrijwilligers gezocht om de andere helft af te maken ? Dit in landen die niet de middelen hebben..

Frankenstein
5 juli 2016, 20:37
Bwham !! Geen grappen meer maken in de Filipijnen; 45 drugsdealers zijn zopas 'legaal' gekilled..

'under the bridge'


http://www.demorgen.be/buitenland/al-45-moorden-in-eerste-vier-drugsoorlog-dagen-van-filipijnse-president-b6f8c6c3/

zonbron
6 juli 2016, 03:47
Bwham !! Geen grappen meer maken in de Filipijnen; 45 drugsdealers zijn zopas 'legaal' gekilled..

'under the bridge'


http://www.demorgen.be/buitenland/al-45-moorden-in-eerste-vier-drugsoorlog-dagen-van-filipijnse-president-b6f8c6c3/

Lijkt me eerder een vorm van staatsgreep.

Frankenstein
6 juli 2016, 05:00
Lijkt me eerder een vorm van staatsgreep.

Wel een 'pilot' staatsgreep.

Mao had zijn methoden om drugsmaffia en verslaafden in no time onder controle te krijgen en gebruikte daarvoor een geoliede organisatie.

Deze Filepino 'dictator' hanteert een werkwijze die voor zover ik weet nieuw is..

zonbron
6 juli 2016, 05:47
Wel een 'pilot' staatsgreep.

Mao had zijn methoden om drugsmaffia en verslaafden in no time onder controle te krijgen en gebruikte daarvoor een geoliede organisatie.

Deze Filepino 'dictator' hanteert een werkwijze die voor zover ik weet nieuw is..

DDR?

Pandareus
6 juli 2016, 06:00
De mensen hebben daar via verkiezingen een verlichte despoot aan de macht gebracht. Die man holt de rechtstaat uit, negeert hem zelfs en creëert chaos.
Eenmaal moordcommando's aan het werk zijn stopt dat niet meer, dat doet het nooit. Kijk maar naar zuid en centraal amerika, voorbeelden te over.

Het Verzet
6 juli 2016, 07:27
Nu zijn het drugsverslaafden, maar uiteindelijk leidt dit meestal tot andersdenkenden.
Tevens ook een handig instrument voor de echte maffia om hun concurrentie uit de weg te ruimen.

Pandareus
6 juli 2016, 07:41
Nu zijn het drugsverslaafden, maar uiteindelijk leidt dit meestal tot andersdenkenden.
Tevens ook een handig instrument voor de echte maffia om hun concurrentie uit de weg te ruimen.

Juist. Een lastige politicus die teveel vragen stelt zou wel eens kunnen 'betrapt' worden met drugs in zijn bureau of bij hem thuis, in de koffer van zijn auto of gewoon achteraf op zijn lijk.
Politie die een license to kill krijgt, dat zal automatisch tot machtsmisbruik voor eigen gewin evolueren.

Frankenstein
6 juli 2016, 08:20
Duterte wil zware drank verbieden en een hard no smoke beleid doorvoeren; heeft de paus voor hoerenzoon uitgemaakt.

Een soort van seculiere ISIS staat in wording dus.

zonbron
6 juli 2016, 08:36
De mensen hebben daar via verkiezingen een verlichte despoot aan de macht gebracht. Die man holt de rechtstaat uit, negeert hem zelfs en creëert chaos.
Eenmaal moordcommando's aan het werk zijn stopt dat niet meer, dat doet het nooit. Kijk maar naar zuid en centraal amerika, voorbeelden te over.

Exactly. En die schade herstellen kost decennia.

zonbron
6 juli 2016, 09:07
https://ravrodriguez.files.wordpress.com/2016/02/640_zzz_111115_duterte_cayetano_2_2015_11_11_16_13 _41.jpg?w=500https://durianburgdavao.files.wordpress.com/2015/05/not-like-other-presidents.png?w=696&h=426&crop=1https://pbs.twimg.com/profile_images/1391963759/digong2.jpg

Ik volg sinds jaren een anti-globalistische Filipijnse blog, maar die mensen reppen geen woord over Duarte...

Wel, men kan zeggen dat hij niet gelogen heeft. Het gaat nog leuk worden in de Filipijnen, maar veronderstel niet dat we er veel van gaan horen. Schrap het toch maar van de lijst vakantiebestemmingen, indien het er op moest staan.

Of U moest van verse shoarma op zijn Filipijns houden:

http://www.getrealphilippines.com/blog/wp-content/uploads/2015/11/davao-death-squad.jpg

Another Jack
6 juli 2016, 09:47
https://ravrodriguez.files.wordpress.com/2016/02/640_zzz_111115_duterte_cayetano_2_2015_11_11_16_13 _41.jpg?w=500https://durianburgdavao.files.wordpress.com/2015/05/not-like-other-presidents.png?w=696&h=426&crop=1https://pbs.twimg.com/profile_images/1391963759/digong2.jpg

Ik volg sinds jaren een anti-globalistische Filipijnse blog, maar die mensen reppen geen woord over Duarte...

Wel, men kan zeggen dat hij niet gelogen heeft. Het gaat nog leuk worden in de Filipijnen, maar veronderstel niet dat we er veel van gaan horen. Schrap het toch maar van de lijst vakantiebestemmingen, indien het er op moest staan.

Of U moest van verse shoarma op zijn Filipijns houden:

http://www.getrealphilippines.com/blog/wp-content/uploads/2015/11/davao-death-squad.jpg

Dat zou best kunnen, de man heet namelijk "Duterte", en niet "Duarte".

Jay-P.
6 juli 2016, 10:44
De mensen hebben daar via verkiezingen een verlichte despoot aan de macht gebracht. Die man holt de rechtstaat uit, negeert hem zelfs en creëert chaos.
Eenmaal moordcommando's aan het werk zijn stopt dat niet meer, dat doet het nooit. Kijk maar naar zuid en centraal amerika, voorbeelden te over.Kan je effe jouw definitie van 'verlicht despoot' hier toelichten? Met dank >

zonbron
6 juli 2016, 12:10
Dat zou best kunnen, de man heet namelijk "Duterte", en niet "Duarte".

Juist, dat is correct. Laat ons hem voor het gemak Rodrigo noemen. Ook over deze man geen woord.

Pandareus
6 juli 2016, 12:15
Kan je effe jouw definitie van 'verlicht despoot' hier toelichten? Met dank >

Een staat waar de absolute macht ligt bij de president, maar die dat legitimeert door de goedkeurende reacties die hij krijgt van het volk als hij die macht uitoefent.
Absolute macht hier dus te verstaan als : hij beslist over leven of dood, is rechter en procureur.

Another Jack
6 juli 2016, 15:41
Juist, dat is correct. Laat ons hem voor het gemak Rodrigo noemen. Ook over deze man geen woord.

Van welke landen volg jij nog zoal geregeld anti-globalistische blogs?

Jay-P.
7 juli 2016, 01:37
Een staat waar de absolute macht ligt bij de president, maar die dat legitimeert door de goedkeurende reacties die hij krijgt van het volk als hij die macht uitoefent.
Absolute macht hier dus te verstaan als : hij beslist over leven of dood, is rechter en procureur.Met uw definitie kan ik de uitspraak beter begrijpen maar is volgens mij echt fout.
Een verlicht despoot/dictator hoeft niet verkozen te zijn door maar wel werken voor de gemeenschap als geheel. Dat houdt per definitie in: zonder ze te pogen te traumatiseren door moord te legaliseren want dat zal zich tegen die hele gemeenschap keren.
Niet echt verlicht, zulke houding, niet?
Ga wat dieper in op de figuur Duterte en je zal kunnen zien dat hij steeds een clanleider was die groepen tegen elkaar uitspeelt zoals een lokale warlord.
Niks nieuws trouwens voor de Filipijnen, want alhoewel minder bekend in Euroland, zowat de meest corrupte en echt gefaalde natie in Z-O Azie, Laos en Cambodja inbegrepen.
Zelfs Burma (Myanmar voor de fans van hun crooked Lady of...) heeft misschien nog betere mogelijkheden als land.

Maar dan opnieuw: slechts mijn mening, he.

Jay-P.
7 juli 2016, 02:24
Zelf ben ik nogal voorstander van verlicht despotisme, sinds de mentale capaciteiten van de overgrote massa kiezers van uw en mijn generatie in de westerse gemeenschap nogal -hoe te zeggen- 'achterlijke neigingen' (?) begon te vertonen.
Opgezocht: enlightened despotism, definition
Rule by an absolute monarch intended to ensure the economic, intellectual and social comfort of subjects. Indien monarch in erg brede zin kan worden gezien is deze benadering inderdaad meer exact.
Niet van toepassing op een individu zoals Duterte zou 'k zo zeggen.

Pandareus
7 juli 2016, 08:48
Zelf ben ik nogal voorstander van verlicht despotisme, sinds de mentale capaciteiten van de overgrote massa kiezers van uw en mijn generatie in de westerse gemeenschap nogal -hoe te zeggen- 'achterlijke neigingen' (?) begon te vertonen.
Indien monarch in erg brede zin kan worden gezien is deze benadering inderdaad meer exact.
Niet van toepassing op een individu zoals Duterte zou 'k zo zeggen.

Het verkozen zijn als een president of zoals een monarch via opvolging aan de macht gekomen zijn is een middel, geen doel. In de twee gevallen zal de despoot zijn macht op absolute manier gebruiken, om te bekomen wat hij wil. De reden dat ik Duterte als verlicht despoot zie is omdat hij het doordrukken van zijn wil wel heel duidelijk koppelt aan het bekomen van de sympathie van de bevolking die hem daarin steunt.

Frankenstein
5 augustus 2016, 02:16
Dodenlijsten zijn in de Filipijnen opgesteld: social cleansing is in volle gang.

Tienduidenden junkies geven zich vrijwillig aan bij de politie en komen in over- en overvolle gevangenissen terecht. Dit uit lijfsbehoud; anders is het voor hen pang en gaatje in het hoofd..

http://www.volkskrant.nl/buitenland/ruim-100-duizend-filipijnen-geven-zichzelf-aan-uit-angst-voor-drugsgeweld-president~a4350912/

Jay-P.
5 augustus 2016, 05:06
Het verkozen zijn als een president of zoals een monarch via opvolging aan de macht gekomen zijn is een middel, geen doel. In de twee gevallen zal de despoot zijn macht op absolute manier gebruiken, om te bekomen wat hij wil. De reden dat ik Duterte als verlicht despoot zie is omdat hij het doordrukken van zijn wil wel heel duidelijk koppelt aan het bekomen van de sympathie van de bevolking die hem daarin steunt.

-> Panda, gij noemt dus Hitler een verlicht despoot, volgens jouw bovenstaande normen?
Ok, niet mee eens maar moet kunnen. Ik ben voor vrije meningsuiting.

Ik zal nu wel door sommige zg. liberalen hier weeral van een Godwinneke beschuldigd worden. Soit. 't Gepeupel mag ook eens krassen.

kelt
12 augustus 2016, 06:01
De huidige Filipijnse president vertoont geen enkele gelijkenis met een "verlicht despoot"....

Het is wel duidelijk dat de sociale desintegratie in de Filipîjnen,levensgevaarlijk is voor de eilandengroep.Dit is DE manier waarop een natie uit elkaar kan vallen.

De denkwijze lijkt te zijn dat het" opruimen" van de meest problematische groep (de drugsdealers en "sociaal onaagepasten"),die waarvan niemand enig nut ziet,een oplossing biedt?



Ik weet het niet.Doorheen de geschiedenis stellen we vast dat een slachting onder verder "onbruikbare" jonge mannen tijdelijk rust brengt,maar geen twee decennia later begint het opnieuw als de ganse maatschappij geen ander "model" vindt.

We zien ook wel dat "Afrika" in toenemende mate dergelijke mensen in bootjes buiten duwt,richting Europa.

De VS "lossen" dat op door constant een fractie van een procent van de mannelijke bevolking in de gevangenis te houden,en vele procenten ervan regelmatig doorheen het gevangenissysteem te roteren.

We zien ook wel dat zoiets op zich niet helpt....

Nu lees ik,gisteren nog,dat zelfs in Belgie we langzaam maar zeker geconfronteerd worden met een groep jongeren (1 op 5? 8O ) die niet aan de bak raakt ondanks een groeiend werkaanbod...

Ik zal maar niet speculeren waarom,maar dit is een probleem van jewelste.Indien we dergelijke problemen lang tolereren eindigen we misschien,via Amerikaanse methoden,uiteindelijk zoals in de Filippijnen?

Misschien eens aan de AANTALLEN mensen werken.......DAT is lange termijnplanning en zou ons,eindelijk,eens onderscheiden van ...dieren...

Jay-P.
12 augustus 2016, 08:07
De huidige Filipijnse president vertoont geen enkele gelijkenis met een "verlicht despoot"....
Het is wel duidelijk dat de sociale desintegratie in de Filipîjnen,levensgevaarlijk is voor de eilandengroep.Dit is DE manier waarop een natie uit elkaar kan vallen.
De denkwijze lijkt te zijn dat het" opruimen" van de meest problematische groep (de drugsdealers en "sociaal onaagepasten"),die waarvan niemand enig nut ziet,een oplossing biedt?
Ik weet het niet.Doorheen de geschiedenis stellen we vast dat een slachting onder verder "onbruikbare" jonge mannen tijdelijk rust brengt,maar geen twee decennia later begint het opnieuw als de ganse maatschappij geen ander "model" vindt.
We zien ook wel dat "Afrika" in toenemende mate dergelijke mensen in bootjes buiten duwt,richting Europa.
De VS "lossen" dat op door constant een fractie van een procent van de mannelijke bevolking in de gevangenis te houden,en vele procenten ervan regelmatig doorheen het gevangenissysteem te roteren.

We zien ook wel dat zoiets op zich niet helpt....

Nu lees ik,gisteren nog,dat zelfs in Belgie we langzaam maar zeker geconfronteerd worden met een groep jongeren (1 op 5? 8O ) die niet aan de bak raakt ondanks een groeiend werkaanbod...

Ik zal maar niet speculeren waarom, maar dit is een probleem van jewelste. Indien we dergelijke problemen lang tolereren eindigen we misschien, via Amerikaanse methoden, uiteindelijk zoals in de Filippijnen?

Misschien eens aan de AANTALLEN mensen werken.......DAT is lange termijnplanning en zou ons,eindelijk,eens onderscheiden van ...dieren...Stel U dat voor:
De Vlaamse Deernes worden dan, of de nieuwe lichting "Brides of the World" ofwel "Maids of the World", afhankelijk van 't land waarvoor ze een werkvisum kunnen bemachtigen?
Kunnen ze centjes naar hun moeke & uiteraard Boer Geois sturen!

bembem
14 augustus 2016, 01:57
https://ravrodriguez.files.wordpress.com/2016/02/640_zzz_111115_duterte_cayetano_2_2015_11_11_16_13 _41.jpg?w=500

Wel laat men hopen dat men hier niet ooit zo'n pipo aan de macht krijgt. Ik mag er niet aan denken...

Bovenbuur
14 augustus 2016, 12:06
Tevens ook een handig instrument voor de echte maffia om hun concurrentie uit de weg te ruimen.

En lastige getuigen, en ongewenste schoonzoons, en mensen die hen vreemd aankijken. gewoon "ik ben een dealer" op hun shirt schrijven en je komt er mee weg.

kelt
14 augustus 2016, 15:14
Wat de veelgeplaagde Fillipijnse kiezer zeker aansprak is dat ze een kandidaat president hadden die zegde wat hij zou doen en nu doet wat hij gezegd heeft.

Zijn roemruchte verleden als burgemeester wees er op dat hij het MEENDE

Sedert het verscheiden van dictator Marcos,halfweg de jaren tachtig vorige eeuw,kregen de mensen daar namelijk alleen maar democratisch verkozen politici die van alles beloofden maar door onbekwaamheid,onwil en corruptie er......niks...van terechtbrachten..


We mogen niet vergeten dat we hier,in West-Europa,pas zijn beginnen "veranderen" na enkele onvoorstelbare rampen die het ganse maatschappelijk bestel gewoon platwalsten....
De Filippijnen hebben datzelfde soort rampen meegemaakt.
Het was,evident,niet voldoende.
Een ander soort "ramp" ,even dodelijk voor wie in de weg loopt,wordt nu als medicijn gebruikt.

Laat ons vooral nog niet "oordelen".

Frankenstein
14 augustus 2016, 16:17
Islamitische landen grijpen op de de Sharia terug om law en order te krijgen. Dit werkt effectief, enkel het nadeel is dat de economie en educatie niveau in een neerwaartse spraal terechtkomt. Niet aan te bevelen dus !

De Filipijnen pakken het onder Duterte anders aan; deze Spaans/Amerikaanse ex kolonie grijpt terug op een gekozen op een soort van gekozen feodaal systeem.

Een president stelt politie aan en betaalt hen gelang de misdaad cijfers in hun wijken drastisch dalen.

Als Duterte een succes blijkt dan heeft hij mijn zegen. Ik zou graag 's nachts met een portemonnee in mijn achterzak door de donkere steegjes van San Pedro -Honduras- willen wandelen.

Laten wij eerlijk zijn ; wat heb je nu aan die straatjochies vol met tattoo's op hun hoofd en lichaam. NIETS NADA NUL !@

Pak je gangmembers op en sluit je hen op; dan worden ze in de overvolle cellen van de gevangenis EN verkracht door medegedetineerden EN verkrachten zijzelf andere medegedetineerden. Het idee alleen al; dat mensen tot zo iets laags in staat zijn. EN daarbij levensgevaarlijk zijn en andere besmetten met hun giftige ideeen.

Het moet een keer genoeg zijn !

In ieder geval de weg is lang te gaan om deze landen naar een paradijselijke oord -voor rijk en arm- te loodsen.

Frankenstein
14 augustus 2016, 16:19
In El Salvador staat meen ik 40 jaar gevanginis straf op abortus. SCHANDALIG EN MISDADIG GEWOON !!

Een stap in de goede richting om misdaad tegen te gaan is abortus te legaliseren en deze gratis te laten uitvoeren. Van een moeder van 15 jaar, die geen skills heeft in een cystal meth buurt leeft hoef je niet te verwachten dat zij een vreedzame zoon op de wereld zet.

Ergo; Deze babies van dergelijke tienermoeders kunnen over 16 jaar mijn dochter verkrachten en stukken hakken. Think about it..

djoebidoebidoe
14 augustus 2016, 16:45
In El Salvador staat meen ik 40 jaar gevanginis straf op abortus. SCHANDALIG EN MISDADIG GEWOON !!

Een stap in de goede richting om misdaad tegen te gaan is abortus te legaliseren en deze gratis te laten uitvoeren. Van een moeder van 15 jaar, die geen skills heeft in een cystal meth buurt leeft hoef je niet te verwachten dat zij een vreedzame zoon op de wereld zet.

Ergo; Deze babies van dergelijke tienermoeders kunnen over 16 jaar mijn dochter verkrachten en stukken hakken. Think about it..

En de staat zal dan met hulp van doodseskaders deze niet geaborteerde kinderen afmaken vanaf wanneer ze een probleem zijn, zoals honden.8O
Zou het te maken hebben met de invloed van de kerk, waar eens te meer blijkt dat men zwaar moet lijden alvorens zijn hemel te verdienen?

Xenophon
14 augustus 2016, 16:53
https://ravrodriguez.files.wordpress.com/2016/02/640_zzz_111115_duterte_cayetano_2_2015_11_11_16_13 _41.jpg?w=500

Wel laat men hopen dat men hier niet ooit zo'n pipo aan de macht krijgt. Ik mag er niet aan denken...

Je vergeet hem nog te linken aan FDW.

Bovenbuur
14 augustus 2016, 17:00
Als Duterte een succes blijkt dan heeft hij mijn zegen. Ik zou graag 's nachts met een portemonnee in mijn achterzak door de donkere steegjes van San Pedro -Honduras- willen wandelen.

Laten wij eerlijk zijn ; wat heb je nu aan die straatjochies vol met tattoo's op hun hoofd en lichaam. NIETS NADA NUL !@

En aan straatjochies die legaal mensen mogen vermoorden zolang ze maar beweren dat het drugsgebruikers en/of dealers waren?

Een maatregel als dit is een compleet failliet van de staat, strafrechtelijk, organisatorisch en moreel. Er is geen enkele controle op wie er geraakt worden door de maatregel, zelf als ze de goede te pakken hebben ontbreekt elke vorm van balans tussen misdaad en straf en niemand hoeft verantwoording af te leggen of verantwoordelijkheid te dragen. Ik heb "The Purge" (of deel twee) nog niet gezien, maar ik weet wel dat de werkelijkheid de fantasie weer eens heeft ingehaald.

En zeg nou zelf, verwacht je echt dat de criminelen degen zullen zijn die afgeslacht worden en de brave burgers na hun killing spree weer als normale niet-sociopaten aan het werk gaan? Of zijn het de mensen die graag moorden die aan het moorden zullen slaan?

De toekomstige Filipijnse geschiedenisboeken hebben hun kristalnacht klaar staan.

Frankenstein
14 augustus 2016, 19:41
En de staat zal dan met hulp van doodseskaders deze niet geaborteerde kinderen afmaken vanaf wanneer ze een probleem zijn, zoals honden.8O
Zou het te maken hebben met de invloed van de kerk, waar eens te meer blijkt dat men zwaar moet lijden alvorens zijn hemel te verdienen?

Absoluut de staat gaat met kogels te werk in plaats van breinaalden; gevolglijk door deze deze knettergekke wetten.

Rest mij de vraag; welke kerk ? - Misschien dat Johan Bollan dit weet -

Ik had onlangs in de krant gelezen dat in Brazilie abortus op incest en verkrachting verboden gaat worden of al is geworden.

Dit is terugdraaien van de klok, nml in de jaren '50 - destijds ca. 99% katholiek in Brazilie - was deze wet 'van uitzondering' juist ingevoerd ter bescherming van de vrouw.

De laatste jaren schieten protestantse sekten als paddenstoelen uit de grond in L. Amerika. Deze zeloten tonen op dit vlak absoluut geen genade.

Frankenstein
14 augustus 2016, 20:03
En aan straatjochies die legaal mensen mogen vermoorden zolang ze maar beweren dat het drugsgebruikers en/of dealers waren?

Een maatregel als dit is een compleet failliet van de staat, strafrechtelijk, organisatorisch en moreel. Er is geen enkele controle op wie er geraakt worden door de maatregel, zelf als ze de goede te pakken hebben ontbreekt elke vorm van balans tussen misdaad en straf en niemand hoeft verantwoording af te leggen of verantwoordelijkheid te dragen. Ik heb "The Purge" (of deel twee) nog niet gezien, maar ik weet wel dat de werkelijkheid de fantasie weer eens heeft ingehaald.

En zeg nou zelf, verwacht je echt dat de criminelen degen zullen zijn die afgeslacht worden en de brave burgers na hun killing spree weer als normale niet-sociopaten aan het werk gaan? Of zijn het de mensen die graag moorden die aan het moorden zullen slaan?

De toekomstige Filipijnse geschiedenisboeken hebben hun kristalnacht klaar staan.

Crystal meth doet verschrikkelijke dingen met mensen, zonen die hun moeders verkrachten, etc. Ik heb op Curacao gewoond, in een vervallen buurt, woonde in een oud historisch vervallen pand met uitzicht op felblauwe zee en aan de horizon topjes van de bergen van Venezuela.

De mensen met geld kunnen en zin hebben in genot kunnen voor 5 USD een gam coke kopen; zwervers gebruiken van het bruine spul dat mensen binnen een paar maanden kapot maakt met onherstelbare hersenbeschadiging -crystal meth-.

Story: Er was een zeer agressieve zwerver naar blanken toe, die oa met een kapmes achter stagiares heeft gerend. Ik heb deze malloot een paar keer harde klap verkocht omdat hij zich zeer agressief naar mij opstelde. Totdat ik hoorde dat hij een homo was van een ex gedetineerde. Te bang voor bloed, heb ik hem voortaan maar gelaten. Dan maar een survaillant 50 USD betaald om hem met knuppel compleet af te rossen.

Deed ik dit voor de kick. NEEN !!!

Ik wil gvd over straat kunnen lopen, zonder lastig gevallen te worden, en vooral wil ik niet dat zo'n idioot Nederlandse stagiares de stuipen op lijf jaagt. By the way; Deze HIV besmette malloot is inmiddels 'verdwenen' heb ik begrepen. Eindelijk had al veel eerder mogen gebeuren !!

Terugkomend failliet van de staat. In de Middeleeuwen was Europa ook falliet ;roofridders konden naar willekeur roven en verkrachten. Maargoed dat is verleden tijd voor Europa.

Failed Spanish States: Er moet worden nagegaan wie tattoo's heeft van een gang, wie crystl meth gebruikt en bijvolg een hopeloos geval geworden is. Aan hen moet een ultimatum worden gesteld; niet 1 dode of 1 overval, of inbraak, etc of wij komen jullie halen.. Of voorkom je begrafenis en meld je vrijwillig aan bij de politie !!

Laat de ridders hun werk doen en de tattoo boys, crystal meth gebruikers en dealers hun leven beteren; anders..

Bovenbuur
14 augustus 2016, 21:03
A ja, ridders, van die mensen die aan de hand van een gerucht dat iemand homo is besluiten dat ze mensen met HIV proberen te besmetten en daarom maar hartstikke dood moeten.

Die ridders zijn ook niet meer wat ze geweest zijn hè?

Maar dan blijft mijn punt staan: als de staat het legaal maakt om te moorden, zolang je maar iets over drugs roept, wie denk je dat hier het meest gebruik van gaan maken? Brave burgers die gewoon proberen een leuk leven te hebben? Of juist de gewelddadige bendes zelf? Je weet wel, mensen met ervaring. Zelfs als je het een leuk idee vind om zwervers dood te knuppelen gaat die wetgeving never nooit niet uitpakken zoals jij denkt dat het gaat werken.

Het is een verklaring van falen. Sorry jongens, wetten werken niet meer, je mag weer moorden want we kunnen er toch niks aan doen. Het is zelfs nog veel erger, het is een aanmoediging om maar zo gewelddadig mogelijk te worden, een vriendelijk verzoek om je vooral niet door iets als moraliteit te laten tegenhouden. Als je alle bewakers uit een gevangenis terugtrekt geldt daar misschien het recht van de sterkste, hier geldt vooral het recht van de bloeddorstigste.

Frankenstein
14 augustus 2016, 21:43
A ja, ridders, van die mensen die aan de hand van een gerucht dat iemand homo is besluiten dat ze mensen met HIV proberen te besmetten en daarom maar hartstikke dood moeten.

Die ridders zijn ook niet meer wat ze geweest zijn hè?

Maar dan blijft mijn punt staan: als de staat het legaal maakt om te moorden, zolang je maar iets over drugs roept, wie denk je dat hier het meest gebruik van gaan maken? Brave burgers die gewoon proberen een leuk leven te hebben? Of juist de gewelddadige bendes zelf? Je weet wel, mensen met ervaring. Zelfs als je het een leuk idee vind om zwervers dood te knuppelen gaat die wetgeving never nooit niet uitpakken zoals jij denkt dat het gaat werken.

Het is een verklaring van falen. Sorry jongens, wetten werken niet meer, je mag weer moorden want we kunnen er toch niks aan doen. Het is zelfs nog veel erger, het is een aanmoediging om maar zo gewelddadig mogelijk te worden, een vriendelijk verzoek om je vooral niet door iets als moraliteit te laten tegenhouden. Als je alle bewakers uit een gevangenis terugtrekt geldt daar misschien het recht van de sterkste, hier geldt vooral het recht van de bloeddorstigste.

Akkoord. Daarom moet je ook in Nederland blijven wonen; Nederland is een van de fijnste en veiligste landen die er bestaan.

Ik verlang vaak naar het het normale leventje in Europa, gelukkig woon ik in een semi normaal land, dus is mijn heimwee niet zo intens.

Een gesprek aangaan met een Bovenbuur in Nederland , heerlijk gewoon die onbekommerde naiviteit, dat mis ik zo.

De wereld zou als de 'Bovenbuur'wereld moeten zijn; maar helaas...

Frankenstein
14 augustus 2016, 22:01
Zelfs als je het een leuk idee vind om zwervers dood te knuppelen gaat die wetgeving never nooit niet uitpakken zoals jij denkt dat het gaat werken.



Laat mij duidelijk zijn:

Er zijn hele aardige zwervers die gewoonweg de pech hebben gehad dat hun leven zo is gelopen. Neemt niet weg ze stelen en hosselen ze om aan de dope te komen. Leuke mensen om een een babbeltje mee te maken. Voor deze mensen moet je genade hebben en in opvangcentrum zetten, waar ze anderen niet tot last zijn.

De harde agressieve schrizofreneen die er niet voor terugdeinsd om extreem agressief te bedelen, jonge Nederlandse meisjes zo de stuipen op het lijf te jagen dat ze direct naar Nederland terugvliegen, aan gewapende straatroof te doen, etc die mogen van mij een ander ticket verwachten.

En ja ik herhaal het weer de laatste heb ik 3 keer een pak rammel gegeven, 1. gek wilde zomaar mijn huis inlopen -> met een stok geslagen , 2 & 3 hij bleef voor mij staan en agressief bedelen bij bedelen op straat -> met ledematen en vuisten klappen verkocht.

Tot ik het zat was en vernam van een buurtgenoot die in de gevangenis had gezeten dat hij sexte in de gevangenis met andere gedetineerden. Nee, ik verzin dit niet, en acht de kans groot dat die ex gedetineerde geen broodje aap vertelde. Dit omdat hij met details kwam.

Politie deed blijkbaar niet veel, dus heb ik maar 50 USD betaald aan een security om hem neer te knuppelen -niet dood-. EN dat heeft gewerkt, EINDELIJK, werd ik met rust gelaten..

Bovenbuur
14 augustus 2016, 22:59
EINDELIJK, werd ik met rust gelaten..

En als moorden legaal wordt, wordt je nog veel harder met rust gelaten, want dan zijn al je buren dood, en dat was het helemaal waard.

Ik begrijp nog steeds niet zo hoe dit hele verhaal over zielige stagiaires die naar huis willen etc het moet verantwoorden dat een staat extreme eigenrichting aanmoedigd en de burgerbevolking vraagt om mensen dood te maken.

Hell, jij kon het niet eens zelf, die man hard genoeg bewerken dat ie je niet meer aan het schrikken zou brengen. Je moest iemand betalen die gewelddadiger was dan jij. En we weten allemaal dat als moorden legaal was dat alle gewelddadige moordenaar alleen maar opdrachten zouden aannemen van mensen die een uitgebreid onderzoek gedaan hebben en alleen mensen die het verdienen aangeven, of zoiets.

Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, ik zeg wel dat dit soort "wetgeving" voor heel veel meer problemen zorgt dan het oplost, ongeacht hoeveel enge zwervers jij vandaag nog gezien hebt. We hebben het hier over legale moord, er zijn best wel een aantal types te vinden die precies weten hoe ze dat kunnen gebruiken. Daar hoef je niet eens voor naar de Filipijnen. Ook in Brussel zou het binnen een maand een bloedbad zijn met zo'n instelling van de overheid.

Frankenstein
15 augustus 2016, 00:41
En als moorden legaal wordt, wordt je nog veel harder met rust gelaten, want dan zijn al je buren dood, en dat was het helemaal waard.

Ik begrijp nog steeds niet zo hoe dit hele verhaal over zielige stagiaires die naar huis willen etc het moet verantwoorden dat een staat extreme eigenrichting aanmoedigd en de burgerbevolking vraagt om mensen dood te maken.

Hell, jij kon het niet eens zelf, die man hard genoeg bewerken dat ie je niet meer aan het schrikken zou brengen. Je moest iemand betalen die gewelddadiger was dan jij. En we weten allemaal dat als moorden legaal was dat alle gewelddadige moordenaar alleen maar opdrachten zouden aannemen van mensen die een uitgebreid onderzoek gedaan hebben en alleen mensen die het verdienen aangeven, of zoiets.

Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, ik zeg wel dat dit soort "wetgeving" voor heel veel meer problemen zorgt dan het oplost, ongeacht hoeveel enge zwervers jij vandaag nog gezien hebt. We hebben het hier over legale moord, er zijn best wel een aantal types te vinden die precies weten hoe ze dat kunnen gebruiken. Daar hoef je niet eens voor naar de Filipijnen. Ook in Brussel zou het binnen een maand een bloedbad zijn met zo'n instelling van de overheid.

Ik ben inmiddels 10 jaar ouder, en niet meer van het pak voor je rammel type als iemand mij fysiek intimideert. Ook woon ik niet meer in een buurt waar crystal meth gebruikers zich ophouden.

De loeiende sirenes en gevolglijk jankende honden, de suisende kogels langs het strand voor waar ik woonde -politie schoot wel eens op scherp op een vluchtende zwarte als een stagiare was lastiggevallen / aangerand- kon ik op mijn balkon met een cola rum gadeslaan. Vrijwillig bracht ik stagiares van mijn huis of kroeg naar hun verblijf, nml aanranding en beroving lag in het donker altijd op de loer. Uit de krant kon ik maandelijk vernemen dat er een paar honderd meter verderop een inval was gedaan, met een cokevondst van 100+ kilo.

Die tijd is nu over.

De buurt is opgeknapt, er staan dure Mercedessen voor opgeknapte historische panden, de junks zijn 'opgeruimd' en het leven gaat verder. De Dominicaanse straatdealer die tegenover mij woonde en zijn eigen vrouw soms liet prostitueren en mij eerbiedig Kasparov noemde omdat ik met hem regelmatig schaakte, is ook niet meer. Verhuisd naar Spanje.

Betreft die homofiele agressieveling was vrij vlot 'verdwenen' heb ik vernomen. Een aantal aardige zwervers hebben zelfmoord gepleegd, 1 heeft het 'ver' geschopt en deze begeleid nu toeristen, een ander is enige jaren geleden verkast naar Belgie.

Hell of geen hell, ik ben blij dat ik niet Filipijnen woon, want dan zou ik het er nooit levend vanaf brengen in zulks crystal meth buurt. Misschien als Duterte zijn 'klusje' geklaard heeft zou ik daar wel van mijn cola rum op het balkon van het uitzicht op de oceaan willen genieten...

Frankenstein
21 augustus 2016, 13:28
http://www.volkskrant.nl/buitenland/omstreden-president-duterte-dreigt-met-vertrek-uit-de-vn~a4361664/

Filipijnen dreigt met vertrek uit de VN........

Frankenstein
21 augustus 2016, 13:31
Duterte go !!

Het Verzet
21 augustus 2016, 14:12
Crystal Meth is voor pussies! Echte mannen gebruiken krokodil!

Frankenstein
21 augustus 2016, 17:59
Crystal Meth is voor pussies! Echte mannen gebruiken krokodil!

Off topic:

Krokodil is meer voor zigeuners op de Balkan en Russen in uitzichtloze grauwe Siberische steden als ik youtube mag geloven.

Negers gaan toch net 'iets' beter om met hun lichaam en hebben het niet zo op 'spuiten'.

Op youtube heb ik filmpjes gezien over illegale alcohol brouwerijen in Jakarta; onder ander wordt Baycon toegevoegd. Voor de degene die dit niet weten is dit een zeer effectief insecten bestrijdingsmiddel. Niet teveel natuurlijk anders ga je dood; je schijnt er dagen wakker van te blijven.

Bovenbuur
21 augustus 2016, 22:00
http://www.volkskrant.nl/buitenland/omstreden-president-duterte-dreigt-met-vertrek-uit-de-vn~a4361664/

Filipijnen dreigt met vertrek uit de VN........

Smullen dat stuk.

Duterte riep tijdens zijn verkiezingscampagne op tot het vermoorden van drugshandelaren- en gebruikers. Vrijdag ontkende hij dat de regering verantwoordelijk is voor het geweld.

De president had ook een boodschap voor de duizenden ambtenaren die volgens hem corrupt zijn. 'Ik geef een waarschuwing af voor maandag', aldus Duterte. 'Ik zal jullie posities schrappen, in het hele land. 'Tijdens mijn bezoeken aan de provincies hoor ik nog steeds dat ambtenaren zich schuldig maken aan corruptie', aldus de vroegere burgermeester.

Ook dreigde hij sommige functionarissen naar Jolo te sturen, het afgelegen eiland waar islamitische opstandelingen actief zijn. Daarnaast vinden er veel ontvoeringen plaats. 'Jullie zullen genieten van de ambiance en de omgeving', zei de president.

Duterte benadrukte dat leden van zijn kabinet zijn uitgesloten van de maatregelen die hij heeft aangekondigd. 'Ze zijn te kort in functie om al corrupt te zijn', zei hij toen hem werd gevraagd waarom hij een uitzondering voor hen maakte. Begin deze maand bracht hij ruim 150 topfunctionarissen openlijk in verband met drugshandel. Het ging om politici, rechters, burgemeesters, politiemensen en militairen. Dit deed hij ook tijdens een live-toespraak op televisie.

Neemt compleet geen verantwoordelijkheid voor zijn beslissingen, en gaat honderden ambtenaren die het vast compleet toevallig niet met zijn beleid eens zijn ontslaan of zelfs laten afknallen (want hij heeft zelf beweert dat ze weleens drugs zouden kunnen gebruiken, en bovendien geniet hij van het idee dat hen iets zou kunnen overkomen).

Nee, hele fijne man dat. Totaal geen dictator die bezig is om zich met een geweldsgolf stevig in het zadel te zetten. Is echt helemaal omdat het het beste is voor de mensen allemaal.