PDA

View Full Version : bush 249 vs 242 kerry


k9
3 november 2004, 08:41
Het is dus spannend, ziende dat het zo dicht is zie ik de advocaten van beide kanten al staan te trappelen.

Antoon
3 november 2004, 10:09
Het is dus spannend, ziende dat het zo dicht is zie ik de advocaten van beide kanten al staan te trappelen.
Het is inderdaad vrij 'close', maar zo'n vaart zie ik het deze keer niet lopen, met die advocaten.

Chipie
3 november 2004, 10:31
Het is dus spannend, ziende dat het zo dicht is zie ik de advocaten van beide kanten al staan te trappelen.
Is het wereldnieuws?:-)

Shizie
3 november 2004, 10:42
254:242

Pieterjan
3 november 2004, 10:42
Jammer voor KErry maar hij zal zijn nederlaag algauw moeten toegoeven. Alhoewel je met die subjectieve media in de VS, nooit te vroeg mag treuren. De verdraaiingen hebben Gore ook de nek omgedaan in 2000...

Antoon
3 november 2004, 10:54
Jammer voor KErry maar hij zal zijn nederlaag algauw moeten toegoeven. Alhoewel je met die subjectieve media in de VS, nooit te vroeg mag treuren. De verdraaiingen hebben Gore ook de nek omgedaan in 2000...
Ze zouden naar de vrt moeten gaan kijken om eens lessen in objectiviteit te leren. Bijvoorbeeld bij extreem-rode Phara, of de rest van dat (groen)links zootje. :lol:

k9
3 november 2004, 11:05
Is het wereldnieuws?:-)
Het nieuws dat in spanje een moslim opgepakt is voor te snel rijden is mogelijk intressanter? :-)

k9
3 november 2004, 11:10
Ze zouden naar de vrt moeten gaan kijken om eens lessen in objectiviteit te leren. Bijvoorbeeld bij extreem-rode Phara, of de rest van dat (groen)links zootje. :lol:
Nu niet overdrijven, ja vrt nijgt naar links maar extreem links zijn ze niet.

parcifal
3 november 2004, 11:20
Ondertussen is de stand
254 (Bush) - 252 (Kerry)

Het zal dus aankomen op de resultaten in Ohio.
Spannend. 8)

k9
3 november 2004, 11:21
254 vs 252 nu

En blijkbaar zijn er in ohio nog meer dan 100 000 stemmen die op ditmoment nog niet geteld kunnen worden en zou het dagen kunnen duren .

Blijkbaar is het te moelijk voor de VS om deftig verkiezingen te organiseren.

Melf
3 november 2004, 11:27
Blijkbaar is het te moelijk voor de VS om deftig verkiezingen te organiseren.ik gok erop dat ze het ervoor deden, nu een paar dagen de thrill van "who wins" met die ene staat ... kunde ne film van maken.

Chipie
3 november 2004, 11:27
Het nieuws dat in spanje een moslim opgepakt is voor te snel rijden is mogelijk intressanter? :-)Ik herhaal hier nogmaals, gezien ik denk dat U ze alle vijf niet hebt (vandaar waarschijnlijk K9... teveel is ook niet goed :-) ):
Het islamitisch terreurnetwerk dat op 28 oktober in Spanje werd ontmanteld, was van plan om in Madrid aanslagen te plegen tegen stations en andere gebouwen, zoals het voetbalstadion van Real Madrid. Dat hebben gerechtelijke bronnen bekendgemaakt.

Uit documenten van de vermoedelijke leider van het netwerk, Dibali Abdellah, blijkt dat de Madrileense stations Atocha en Principe Rio en het Bernabeustadion van Real Madrid mogelijke doelwitten waren van terroristische aanslagen. In de documenten wordt ook gesproken over de zetel van de PP (Partido Popular), de partij van de voormalige conservatieve regeringsleider José Maria Aznar.
De Spaanse politie arresteerde vorige week dertien vermoedelijke leden van een terreurnetwerk. Het gaat om negen Algerijnen en vier Marokkanen. Een week voordien pakte de politie nog een islamitische terreurgroep op die een aanslag wou plegen op het Nationale Gerechtshof van Madrid.
http://www.standaard.be/nieuws/buit...icleID=GRS9USVP

k9
3 november 2004, 11:34
Ik herhaal hier nogmaals, gezien ik denk dat U ze alle vijf niet hebt (vandaar waarschijnlijk K9... teveel is ook niet goed :-) ):
Mai een gevoel voor humor heb je ook al niet :roll:

k9
3 november 2004, 11:35
ik gok erop dat ze het ervoor deden, nu een paar dagen de thrill van "who wins" met die ene staat ... kunde ne film van maken.Micheal moore wrijft zich al in de handen, na florida kan hij naar ohio gaan.

Wie is gouverneur van ohio eigenlijk? Hopelijk geen familie van bush :)

Piet Hein
3 november 2004, 11:44
http://shop1.kerrygear.com/Merchant2/graphics/00000001/kebumper.gif

Antoon
3 november 2004, 12:01
254 vs 252 nu

En blijkbaar zijn er in ohio nog meer dan 100 000 stemmen die op ditmoment nog niet geteld kunnen worden en zou het dagen kunnen duren .

Blijkbaar is het te moelijk voor de VS om deftig verkiezingen te organiseren.
Allee, ik zal het nog maar eens uitleggen, want je lijkt blijkbaar niet goed op de hoogte te zijn van hoe het verloopt.

Wie Ohio wint wordt President, vanwege haar 20 kiesmannen.

Op dit moment is hier geen kwestie van problemen bij de tellingen. Het gaat gewoon om het systeem met de provisional en absentee votes. (zal later uitleggen wat ze zijn).

De 'normaal geregisreerde' stemmen zijn allemaal geteld, en geven Bush een voorprong. Hij heeft ongeveer 175.000 stemmen meer dan Kerry. Niemand betwist dat.

De provisional en absentee votes worden volgens de regel van de wet pas 11 dagen na de verkiezingsdag zelf getelt. Het gaat om ongeveer 250.000 stemmen.

Om Ohio 'binnen te halen' moet Bush 38.000 van de 250.000 stemmen achter zijn naam krijgen, zo'n 15%
Wilt Kerry alsnog winnen, dan moet hij 212.000 van de 250.000 stemmen voor zich hebben, of zo'n 85%.

Het is dus weinig waarschijnlijk dat Kerry het haalt, maar het is zijn goed recht om te eisen dan alles geteld is voor dat hij zijn nederlaag officieel aanvaard.

Wat zijn nu die provisional en absentee votes? De absentees is gewoon de stemmen van mensen uit Ohio die elders hun stem hebben uitgebracht, bijvoorbeeld soldaten in Irak. Provisional votes zijn stemmen van mensen die niet waren ingeschreven op de lijsten, maar die menen dat ze rechtmatig zijn en mogen stemmen. Die worden eerst nagezien op rechtmatigheid en dan meegeteld.

Pieterjan
3 november 2004, 12:02
Micheal moore wrijft zich al in de handen, na florida kan hij naar ohio gaan.

Wie is gouverneur van ohio eigenlijk? Hopelijk geen familie van bush :)

Bob Taft.....(een vriend van DHL http://governor.ohio.gov/releases/102904dhl.htm)

k9
3 november 2004, 13:07
Allee, ik zal het nog maar eens uitleggen, want je lijkt blijkbaar niet goed op de hoogte te zijn van hoe het verloopt.Wat zijn nu die provisional en absentee votes? De absentees is gewoon de stemmen van mensen uit Ohio die elders hun stem hebben uitgebracht, bijvoorbeeld soldaten in Irak. Provisional votes zijn stemmen van mensen die niet waren ingeschreven op de lijsten, maar die menen dat ze rechtmatig zijn en mogen stemmen. Die worden eerst nagezien op rechtmatigheid en dan meegeteld.
Je zegt dus net hetzelfde wat ik zei :roll:

Die 250 000 liggen trouwens niet vast en zijn gewoon een gok .

Het is tijd het hele oudbollige systeem van het kiescollege af te schaffen . Ik snap niet waarom ze in de VS dat een goed systeem vinden. De winnaar zou al lang vastgestaan hebben : bush.

TomB
3 november 2004, 14:36
Het is tijd het hele oudbollige systeem van het kiescollege af te schaffen . Ik snap niet waarom ze in de VS dat een goed systeem vinden. De winnaar zou al lang vastgestaan hebben : bush.

Je hebt liever het California uber alles systeem?