PDA

View Full Version : Opgelet voor deze nieuwe dieventrucs in de horeca


Universalia
21 augustus 2016, 20:36
BRON (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160821_02432762)

Detail tekst:

De zelfstandigenorganisatie NSZ vraagt in een persbericht alle horeca-uitbaters om waakzaam te zijn voor enkele nieuwe criminele technieken. “Deze praktijken deden zich deze zomer opmerkelijk veel voor in hotels, restaurants en cafés”, zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws.


Ze worden creatiever en creatiever die criminelen. :roll:

Xenophon
21 augustus 2016, 23:08
BRON (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160821_02432762)

Detail tekst:



Ze worden creatiever en creatiever die criminelen. :roll:

Wij hebben inderdaad criminelen die de hele wereld ons benijdt.

Anna List
22 augustus 2016, 08:52
Wij hebben inderdaad criminelen die de hele wereld ons benijdt.

fundamenteel probleem blijft toch wel dat we veel van die kwaliteit importeren, terwijl we er eigenlijk een succesvol exportproduct van zouden moeten kunnen maken, al moeten we daar eerst de EU voor verlaten ...

Rahowa
22 augustus 2016, 11:10
2 euro voor een beetje mayonaise bij uw frieten,de dieven.

De schoofzak
22 augustus 2016, 12:14
Tsja, als ze dan eens gepakt worden, dan hebben ze helemaal niet de indruk dat ze gestraft worden; integendeel: het lijkt wel op een beloning.

.

Boduo
23 augustus 2016, 21:41
2 euro voor een beetje mayonaise bij uw frieten,de dieven.

ja, mag ook eens gezegd worden !

Universalia
24 augustus 2016, 08:12
fundamenteel probleem blijft toch wel dat we veel van die kwaliteit importeren, terwijl we er eigenlijk een succesvol exportproduct van zouden moeten kunnen maken, al moeten we daar eerst de EU voor verlaten ...

Prachtige zin! http://www.sherv.net/cm/emoticons/yes/big-thumbs-up-smiley-emoticon.gif

Another Jack
24 augustus 2016, 09:08
De laatste dieventruc die ik in de horeca opmerkte was een fles wijn van €4 die werd verkocht aan €25.

Universalia
24 augustus 2016, 09:53
De laatste dieventruc die ik in de horeca opmerkte was een fles wijn van €4 die werd verkocht aan €25.

Een truc van een héél ander type maar ze bestaan inderdaad ook. :roll:

Rahowa
24 augustus 2016, 14:16
De laatste dieventruc die ik in de horeca opmerkte was een fles wijn van €4 die werd verkocht aan €25.

Dat is nog niks,een collega van mij die jarenlang in de horeca werkte vertelde dat er 4,5 euro voor een glas wijn werd gevraagd terwijl de wijn werd gekocht in vaten van 30 liter die 29 euro kosten.

Another Jack
24 augustus 2016, 14:20
Dat is nog niks,een collega van mij die jarenlang in de horeca werkte vertelde dat er 4,5 euro voor een glas wijn werd gevraagd terwijl de wijn werd gekocht in vaten van 30 liter die 29 euro kosten.

Elk restaurantbezoek in België kost me zowat 50% meer dan in Frankrijk of Italië...

Rahowa
24 augustus 2016, 18:47
Elk restaurantbezoek in België kost me zowat 50% meer dan in Frankrijk of Italië...

Dat is waar,hier ga ik 1 minstens 1 x per maand naar een Italiaans restaurant waar een pizza of een pasta 10 a 11 euro kost.Dat is nog betaalbaar,alleen kost diezelfde pizza in Italië 8 euro en de pasta 7(in het Zuiden nog wat minder).De karaf huiswijn van 1 liter is hier 20 euro,in de laars 8.

Laatst trakteerden mijn ouders,Campari soda als aperitief,een schokkende 9 euro,2 jaar terug in Sicilië amper 2,5 euro ... .

BigF
25 augustus 2016, 12:16
De beste truc zag ik een tijdje terug op tv.

-Je gaat met twee man een (druk) restaurant binnen en gaat aan aparte tafels zitten.
-De ene besteld een uitgebreid maal, de ander een koffie.
-Na de maaltijd (en koffie) vragen beiden de rekening.
-Als de rekening gearriveerd is gaat degene met de hoge rekening naar het toilet en wisselt onderweg zijn rekening met degene die alleen een koffie had.
-Direct daarna (het toilet was maar een voorwendsel om de rekening te wisselen) gaat degene die uitgebreid gegeten heeft met de rekening van de koffie naar de toog en rekent daar snel af met iemand die hem niet heeft bediend. Daarna maakt hij zich snel uit de voeten.
-Op dat moment gaat degene die een koffie heeft gekregen (maar nu dus de hoge rekening in handen heeft) van zijn voeten maken bij zijn ober omdat hij de verkeerde rekening heeft gekregen. Hij krijgt een nieuwe (voor zijn koffie) en maakt zich ook uit de voeten.

Resultaat: 1 uitgebreid maal en 1 koffie voor de prijs van 2 koffies!

BigF
25 augustus 2016, 12:20
Of nog:

je gaat met wat volk (bv 5man) naar een all you can eat buffetrestaurant.
Vier van die mensen trekken identieke kleren aan (en zijn best van min of meer hetzelfde postuur).
Er gaat twee man binnen (de ene met aparte kledij en eentje met dezelfde kledij als de drie andere die buiten wachten).
Na flink schransen gaat de ene buiten 'een sigaretje roken' en in zijn plaats komt zijn vestimentaire dubbelganger binnen die op zijn beurt ook flink schranst en daarna ook een sigaretje gaat roken.
Herhaal tot iedereen gegeten heeft.

Resultaat: met vijf man all you can eat voor de prijs van 2!!

dalibor
25 augustus 2016, 12:49
Of nog:

je gaat met wat volk (bv 5man) naar een all you can eat buffetrestaurant.
Vier van die mensen trekken identieke kleren aan (en zijn best van min of meer hetzelfde postuur).
Er gaat twee man binnen (de ene met aparte kledij en eentje met dezelfde kledij als de drie andere die buiten wachten).
Na flink schransen gaat de ene buiten 'een sigaretje roken' en in zijn plaats komt zijn vestimentaire dubbelganger binnen die op zijn beurt ook flink schranst en daarna ook een sigaretje gaat roken.
Herhaal tot iedereen gegeten heeft.

Resultaat: met vijf man all you can eat voor de prijs van 2!!

Je hebt wel dubbelgangers nodig voor die truc.

dalibor
25 augustus 2016, 12:49
Of nog:

je gaat met wat volk (bv 5man) naar een all you can eat buffetrestaurant.
Vier van die mensen trekken identieke kleren aan (en zijn best van min of meer hetzelfde postuur).
Er gaat twee man binnen (de ene met aparte kledij en eentje met dezelfde kledij als de drie andere die buiten wachten).
Na flink schransen gaat de ene buiten 'een sigaretje roken' en in zijn plaats komt zijn vestimentaire dubbelganger binnen die op zijn beurt ook flink schranst en daarna ook een sigaretje gaat roken.
Herhaal tot iedereen gegeten heeft.

Resultaat: met vijf man all you can eat voor de prijs van 2!!

Je hebt wel dubbelgangers nodig voor die truc.

DewareJakob
25 augustus 2016, 12:56
Draad had blijkbaar moeten zijn: Hoe licht Jan Met De Pet horecazaken op...:?

reservespeler
25 augustus 2016, 13:30
De laatste dieventruc die ik in de horeca opmerkte was een fles wijn van €4 die werd verkocht aan €25.

Dat is geen dieventruc, dat is afzetterij.

reservespeler
25 augustus 2016, 13:32
Dat is nog niks,een collega van mij die jarenlang in de horeca werkte vertelde dat er 4,5 euro voor een glas wijn werd gevraagd terwijl de wijn werd gekocht in vaten van 30 liter die 29 euro kosten.

En hoeveel kostte de wijn in die vaten?
De prijs van de vaten krijgen ze waarschijnlijk terug.

BigF
25 augustus 2016, 13:32
Je hebt wel dubbelgangers nodig voor die truc.

Nee hoor, dat is helemaal geen vereiste. Ongeveer zelfde postuur en identiek dezelfde kledij volstaan.
Je zou er van versteld staan als je wist hoe weinig mensen een gezicht kunnen onthouden of herkennen als ze het maar 1 keer of maar kort hebben gezien.

reservespeler
25 augustus 2016, 13:33
Elk restaurantbezoek in België kost me zowat 50% meer dan in Frankrijk of Italië...

Tja, we moeten de ambtenaren ergens van betalen hé.

reservespeler
25 augustus 2016, 13:43
Dat is waar,hier ga ik 1 minstens 1 x per maand naar een Italiaans restaurant waar een pizza of een pasta 10 a 11 euro kost.Dat is nog betaalbaar,alleen kost diezelfde pizza in Italië 8 euro en de pasta 7(in het Zuiden nog wat minder).De karaf huiswijn van 1 liter is hier 20 euro,in de laars 8.

Laatst trakteerden mijn ouders,Campari soda als aperitief,een schokkende 9 euro,2 jaar terug in Sicilië amper 2,5 euro ... .

Mijn schoonbroer gaf een feestje ter ere van zijn 65 ste verjaardag.

Het eten kostte € 25 / persoon, te beginnen met cavake (bedenkelijke kwaliteit) een voorgerechtje, een soepke, een hoofdgerechtje en een nagerechtje.

De drank werd apart gerekend aan € 5,50 / persoon / uur.

De eersten kwamen aan om 19u00 en de laatsten om 20 uur (juist op tijd voor het voorgerecht).

De eersten vertrokken om 23u00, de laatsten om 1u30.

Mijn schoonbroer moest 23 x 5,5 x 6 betalen alleen al voor de drank, bleek dat er enkele onverlaten het lef hadden gehad om een Leffe te drinken, die stonden nog een apart op de rekening, aan € 3,5 / Leffe.

Natuurlijk was mijn schoonbroer verbolgen en vond ie het niet correct van de uitbaters. Maar hij vond wel dat hij zelf een fout gemaakt had doordat hij geen duidelijke afspraken op voorhand gemaakt had.

Voor degenen die Leffe gedronken hadden, betaalde hij in feite 2 keer.

reservespeler
25 augustus 2016, 13:47
Nee hoor, dat is helemaal geen vereiste. Ongeveer zelfde postuur en identiek dezelfde kledij volstaan.
Je zou er van versteld staan als je wist hoe weinig mensen een gezicht kunnen onthouden of herkennen als ze het maar 1 keer of maar kort hebben gezien.

In dat zaakske, waar wij soms gaan, lukt dat niet.
Buitengaan is opnieuw betalen.
Roken kan je achter op de koer.
Uitzondering wordt gemaakt voor iemand die iets vergeten is in zijn auto.
Hij / zei krijgt dan een stempelke op zijn hand.

The Paulus Experience
25 augustus 2016, 13:52
Drank per uur?????

Wtf

reservespeler
25 augustus 2016, 14:49
Drank per uur?????

Wtf

Inderdaad.

Rahowa
25 augustus 2016, 16:59
En hoeveel kostte de wijn in die vaten?
De prijs van de vaten krijgen ze waarschijnlijk terug.

Een vat met wijn kostte 29 euro!

reservespeler
25 augustus 2016, 17:10
Een vat met wijn kostte 29 euro!

Ooo!

strijkijzer
25 augustus 2016, 19:58
Tja, we moeten de ambtenaren ergens van betalen hé.

Frankrijk heeft meer procentueel meer ambtenaren :D

Another Jack
25 augustus 2016, 20:14
Tja, we moeten de ambtenaren ergens van betalen hé.

In die landen hebben ze ook ambtenaren.
In Duitsland en Nederland is de horeca ook goedkoper, daar zijn ook ambtenaren.

Volgens mij kan het daar niet aan liggen...

reservespeler
25 augustus 2016, 21:04
In die landen hebben ze ook ambtenaren.
In Duitsland en Nederland is de horeca ook goedkoper, daar zijn ook ambtenaren.

Volgens mij kan het daar niet aan liggen...

In verhouding evenveel als wij?

Another Jack
25 augustus 2016, 21:10
In verhouding evenveel als wij?

We zouden beter kunnen met minder, maar ook dat lijkt me van toepassing in al onze buurlanden.

groentje
26 augustus 2016, 20:34
Elk restaurantbezoek in België kost me zowat 50% meer dan in Frankrijk of Italië...

Een tip, dan, ga nooit naar Scandinavië. Ik ben zonet een kleine €35 (310 NOK) kwijt aan een witbier uit Denemarken, en een stukje heilbot met linzen en wat groene asperges, niet in een of ander duur restaurant, maar in een goede bar met keuken. Het was wel lekker.

BigF
27 augustus 2016, 13:23
In dat zaakske, waar wij soms gaan, lukt dat niet.
Buitengaan is opnieuw betalen.
Roken kan je achter op de koer.
Uitzondering wordt gemaakt voor iemand die iets vergeten is in zijn auto.
Hij / zei krijgt dan een stempelke op zijn hand.

Een stempelke krijgen om iets uit je auto te gaan pakken??
Zeker dat je het over een restaurant en niet over een boerenfuif hebt?