PDA

View Full Version : Welke boeken hebben U het meest geholpen ?


bedrijven docter
11 september 2016, 06:39
Je moet geen 100 boeken 1 x lezen maar 1 boek 100 maal

Wat is uw top 10 of top 5 welke U het meest van geleerd hebt.

Graag de covers opzoeken in afbeeldingen zodat het duidelijk is over welk boek het gaat.

Mijn voornaamste boeken zijn :

Guinevere
11 september 2016, 08:18
http://islamicsharing.com/wp-content/uploads/2012/08/Quran-Chapter-45-Verse-20.jpg

Libro
11 september 2016, 08:56
http://moviesintheclassroom.com/wp-content/uploads/2015/10/atlas-shrugged.jpg

Thuleander
11 september 2016, 10:15
Wat vindt u eigenlijk van de massa-immigratie van zogenaamde vluchtelingen uit moslimlanden en de migratiepolitiek van de EU in het algemeen, Bedrijven docter?
U bent een wiskundige/economist-jurist uit de zakenwereld dus ik vrees bij voorbaat het ergste.
Maar ik wil u een kans geven.

HOUZEE !
11 september 2016, 10:36
http://www.arktos.com/media/catalog/product/cache/6/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/m/dmudt_margins.jpg

Schitterend boek - uiteraard gelezen in de Nederlandse vertaling.

bedrijven docter
11 september 2016, 10:53
Wat vindt u eigenlijk van de massa-immigratie van zogenaamde vluchtelingen uit moslimlanden en de migratiepolitiek van de EU in het algemeen, Bedrijven docter?
U bent een wiskundige/economist-jurist uit de zakenwereld dus ik vrees bij voorbaat het ergste.
Maar ik wil u een kans geven.

Volg het Vlaams Blok en dat probleem is voor eens en voor altijd opgelost.
Ben net de 7e dag aan het volgen met De Winter.
ik ben normaal een NVA er maar begin mij toch te bekeren gezien de toestand.

Dit is wel off topic en ik zou graag deze draad niet tot een politiek debat laten omvormen ,waarvoor mijn dank.

Another Jack
11 september 2016, 10:58
Volg het Vlaams Blok en dat probleem is voor eens en voor altijd opgelost.
Ben net de 7e dag aan het volgen met De Winter.
ik ben normaal een NVA er maar begin mij toch te bekeren gezien de toestand.

Dit is wel off topic en ik zou graag deze draad niet tot een politiek debat laten omvormen ,waarvoor mijn dank.

Een politiek debat op politics.be?
Dat is er inderdaad over.
:roll:

De schoofzak
11 september 2016, 11:06
Het boekje dat mij 't meest bij blijft en zal bij blijven, is een zeer klein en zeer kort boekje. Vooral een zeer zeer triestig boekje met een nog triestiger eind.

Mijn spaarboekje.

.

Libro
11 september 2016, 11:44
Een politiek debat op politics.be?
Dat is er inderdaad over.
:roll:

Deze draad gaat over boeken die u beïnvloeden (dus ook boeken die uw politieke overtuigingen mee vorm geven), niet over de politiek an sich. Bij de les blijven AJ.

Another Jack
11 september 2016, 11:47
Deze draad gaat over boeken die u beïnvloeden (dus ook boeken die uw politieke overtuigingen mee vorm geven), niet over de politiek an sich. Bij de les blijven AJ.

Ik wijk graag af.

vuggie
11 september 2016, 11:51
http://www.boekenroute.nl/BoekComps/Figuur.aspx?FiguurID=1578

Anselmo
11 september 2016, 11:52
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51iGq-btY9L._SX312_BO1,204,203,200_.jpg



https://images.booklooker.de/bilder/00XNjJ/Sarrazin+Europa-braucht-den-Euro-nicht-Wie-uns-politisches-Wunschdenken-in-die-Krise-gef%C3%BChrt-hat.jpg

bedrijven docter
11 september 2016, 11:58
Het boekje dat mij 't meest bij blijft en zal bij blijven, is een zeer klein en zeer kort boekje. Vooral een zeer zeer triestig boekje met een nog triestiger eind.

Mijn spaarboekje.

.

das bij mij een triologie

bedrijven docter
11 september 2016, 11:59
Een politiek debat op politics.be?
Dat is er inderdaad over.
:roll:

neen ,wil gerust mee discussieren maar dan in een aparte draad

Another Jack
11 september 2016, 12:00
das bij mij een triologie

Kinky...

Another Jack
11 september 2016, 12:01
neen ,wil gerust mee discussieren maar dan in een aparte draad

Hoeveel draden heb je nog zoal nodig om het steeds over hetzelfde te hebben?

Another Jack
11 september 2016, 12:04
Deze draad gaat over boeken die u beïnvloeden (dus ook boeken die uw politieke overtuigingen mee vorm geven), niet over de politiek an sich. Bij de les blijven AJ.

Goed, om u een pleziertje te doen.
Dit boek heeft mijn afkeer tegen totalitarisme mee vorm gegeven...

Libro
11 september 2016, 12:04
Ik wijk graag af.

Tegen-draads dus. Welke boeken hebben jou eigenlijk beïnvloed? Waar heb jij jouw roeping eigenlijk gevonden?

http://www.boekenbeesten.be/sites/default/files/52256eb253fa76.63237964.jpg

Libro
11 september 2016, 12:05
Goed, om u een pleziertje te doen.
Dit boek heeft mijn afkeer tegen totalitarisme mee vorm gegeven...

Bij mij was dit "1984". Ik ben nu trouwens "Anthem" van Ayn Rand aan het lezen de daarin beschreven maatschappij is zo totalitair, dat ik letterlijk misselijk word van het boekje te lezen.

Another Jack
11 september 2016, 12:06
Tegen-draads dus. Welke boeken hebben jou eigenlijk beïnvloed? Waar heb jij jouw roeping eigenlijk gevonden?

http://www.boekenbeesten.be/sites/default/files/52256eb253fa76.63237964.jpg

Ik vind tegendraads zijn helemaal niet erg...

Libro
11 september 2016, 12:48
Ik vind tegendraads zijn helemaal niet erg...

Tegen-draads als in tegen de draad in ;-).

Another Jack
11 september 2016, 12:50
Tegen-draads als in tegen de draad in ;-).

Euh... ja zeker?

Xenophon
11 september 2016, 13:15
Wat anders?

Libro
11 september 2016, 13:46
Net besteld:

http://businessandeconomics.diekeure.be/productblob/img/203124015_01(1024x748_2228).png

Ik heb deze al een paar keer ontleend maar drie weken volstaan niet om het boek (717 pagina's dik) grondig te lezen en te bestuderen.

Libro
11 september 2016, 15:46
Wat anders?

De "Septem sermones ad muertos" al gelezen?

strijkijzer
11 september 2016, 18:17
Bij mij was dit "1984". Ik ben nu trouwens "Anthem" van Ayn Rand aan het lezen de daarin beschreven maatschappij is zo totalitair, dat ik letterlijk misselijk word van het boekje te lezen.

Spijtig dat Rand enkel dystopieën geschreven heeft maar nooit een utopie.

strijkijzer
11 september 2016, 18:19
Goed, om u een pleziertje te doen.
Dit boek heeft mijn afkeer tegen totalitarisme mee vorm gegeven...

Dat is ook één van mijn favorieten.

Xenophon
11 september 2016, 18:46
De "Septem sermones ad muertos" al gelezen?

Elke keer Jung ter sprake komt vraag je me dat. :D

Libro
11 september 2016, 18:55
Elke keer Jung ter sprake komt vraag je me dat. :D

Met + 15.000 berichten vergeet ik al es iets ;-).

Wapper
11 september 2016, 20:01
https://www.lambiek.net/catalog/img/1029--56672-800-l7j.jpg

Libro
11 september 2016, 20:34
Bijna 20 jaar geleden was ik, tijdens een moeilijke periode, terug lid geworden van de plaatselijke bibliotheek na jaren enkel de universiteitsbibliotheek van binnen te hebben gezien. Het eerste boek dat ik ontleende was "De slinger van Foucault" van Umberto Eco. Niet zozeer het boek zelf maar het na jaren terug eens lezen voor het plezier van het lezen heeft mij er toen bovenop geholpen.

koe de poing
11 september 2016, 21:52
http://islamicsharing.com/wp-content/uploads/2012/08/Quran-Chapter-45-Verse-20.jpg

en welk boek in de categorie non-fictie ?

koe de poing
11 september 2016, 21:52
http://moviesintheclassroom.com/wp-content/uploads/2015/10/atlas-shrugged.jpg

als je dit hebt gelezen, kan je extreem liberalisme niet meer au serieux nemen

The Paulus Experience
11 september 2016, 23:15
Hoe en waarom boeken reeks

Mijn kinderhart sloeg nog zo snel als ik zo'n boek kreeg of leende.

bedrijven docter
12 september 2016, 02:51
Geen kennis van ingenieurs wiskunde.

Gezien ik maar tot mijn 16 jaar naar school ben geweest , heb ik dus totaal geen vorming in calculus,vector,matrix ..... en andere ingenieurs wiskunde.
Ik heb er ook geen voeling mee en eigenlijk intresseerd het mij niet,maar toen ik balanced score cards moest opstellen in het kader van mijn iso 9001 opdrachten werd ik geconfronteerd met dit tekort.

Gelukkig was er de standaard in Antwerpen en de uitgezochte collectie van de expert dame . Deze verantwoordelijke voor de wiskunde en fisica kent geen yota wiskunde en is toch in staat om de beste wiskunde en fisica collectie van het land voor haar klienten samen te stellen, hoe ze het doet is mij een raadsel maar ze heeft de boeken soms 2 jaar voor dat andere boekhandels ze hebben. Ik ga al sedert 1986 naar haar afdeling kijken wat ze voor nieuws brengt en al mijn kennis wiskunde is voor 60 procent te danken aan haar inspiratie en mijn transpiratie.
Dit zijn de werken die ik bij haar kocht en waardoor ik totaal bij was en mijn lokale metingen in formules kon gieten.(niet mijn dada ,neem gewoonlijk de burgerlijk ingenieurs van het bedrijf om dat voor mij te doen, maar nu begreep ik ze tenminste )

Jay-P.
12 september 2016, 03:47
"Tintin en Belgique", met een voorwoord van De Witte.

zonbron
12 september 2016, 04:34
http://islamicsharing.com/wp-content/uploads/2012/08/Quran-Chapter-45-Verse-20.jpg

:rofl:

Allez dan, tis goe. hahahahha

strijkijzer
12 september 2016, 05:51
Zen and the art of motorcycle maintenance.
Om mijn slavenleven aan te kunnen. In m'n vrije tijd maak ik er minder gebruik van. Dan maak ik meer gebruik van The art of procrastination.

Herr Flick
12 september 2016, 09:15
The Art Of War en

Il Princippe van Machiavelli

Herr Flick
12 september 2016, 09:16
Hoe en waarom boeken reeks

Mijn kinderhart sloeg nog zo snel als ik zo'n boek kreeg of leende.

Die zijn inderdaad ook wreed goe !

strijkijzer
13 september 2016, 05:10
http://www.etalagepoppensoap.nl/Aflevering%201_bestanden/1-2.jpg

Skobelev
13 september 2016, 06:34
Pol ontmoet een Walvis

103986

De eerste waarmee ik leerde lezen en vervolgens ongeveer de ganse lokale bibliotheek stelselmatig als leesvoer heb verwerkt.

bedrijven docter
13 september 2016, 10:48
The Art Of War en

Il Princippe van Machiavelli

heb je er geen plaatje van , prachtig boek ,ik ben een fan van hem.

Herr Flick
13 september 2016, 10:56
heb je er geen plaatje van , prachtig boek ,ik ben een fan van hem.

Sun Tse of Machiavelli ?

Wel die gasten zijn allebei al een paar eeuwen dood, dus dat wordt nogal lastig.

Herr Flick
13 september 2016, 11:07
Ik kan u in dezelfde stijl ook nog de Dicta Boelcke aanraden,

Het is kort en bevat de essentie, het beste bewijs daarvan is dat hij door het negeren van zijn eigen regels aan zijn einde is gekomen.

Het gaat hier om een aantal elementaire regels rond luchtgevechten, die echter mits wat gezond verstand ook op andere strategie zijn toe te passen.

8 regels die de levensverwachting bij een piloot in WO I aanzienlijk langer konden maken.

(U moet weten dat dat op een bepaald moment in de oorlog amper 2 weken was. Als ze die periode door waren hadden ze doorgaans genoeg ervaring opgedaan om het een paar maand uit te zingen. )

bedrijven docter
13 september 2016, 12:19
Sun Tse of Machiavelli ?

Wel die gasten zijn allebei al een paar eeuwen dood, dus dat wordt nogal lastig.

bedrijven docter
13 september 2016, 12:26
Dit was mijn collectie wiskunde boeken tussen mijn 16 en 28 jaar ,het moment waarop ik abstracte algebra ontdekte op een uitzending van BBC 2 aan de Belgische kust (1980)
Als je kinderen hebt in het secundaire onderwijs zou ik U aanraden dit voor hen te kopen.

bedrijven docter
13 september 2016, 12:35
STERFHUISCONSULENT

Als je sterfhuisconsulent wilt worden begin je als jurist best met dit boek (interactive cdrom erbij )

bedrijven docter
13 september 2016, 12:42
Gebruik ik in mijn voordrachten

Herr Flick
13 september 2016, 12:43
Ik vraag mij af of je als sterfhuisconsulent een sterfhuisconstructie aan het opzetten bent, je maakt wel heel veel reclame niet ;-)

Bovendien hebben de meeste 12 jarigen helaas niet zoveel interesse in Algebra, het kunnen nu eenmaal niet allemaal kernfysici of sterfhuisconsulenten worden.

bedrijven docter
13 september 2016, 12:48
Ik vraag mij af of je als sterfhuisconsulent een sterfhuisconstructie aan het opzetten bent, je maakt wel heel veel reclame niet ;-)

Bovendien hebben de meeste 12 jarigen helaas niet zoveel interesse in Algebra, het kunnen nu eenmaal niet allemaal kernfysici of sterfhuisconsulenten worden.

deze boekjes zijn niet zwaar en algemeen ,hebben niets te maken met abstracte algebra wat je nodig hebt voor sterfhuisconstructies.

Het is te hopen dat 1 van je kinderen sterfhuisconsulent wordt ,die is dan al zeker rijk ,want na mijn mathematisch bewijs (economics draad) dat sterfhuisconstructies wettelijk en legaal zijn zal men de volgende generatie niet meer strafrechtelijk lastig vallen.

Herr Flick
13 september 2016, 12:49
Het was mij al duidelijk geworden uit andere posts van u dat ge Sun Tzu niet kende.

De man is qua strategie vele malen belangrijker als Machiavelli en wordt ook gebruikt voor modern management.

Il princippe is meer een politiek werk al past het doel heiligt de middelen uiteraard bij een sterfhuisconsulent.

bedrijven docter
13 september 2016, 12:52
Goed, om u een pleziertje te doen.
Dit boek heeft mijn afkeer tegen totalitarisme mee vorm gegeven...

Dit boekje ga ik mij aanschaffen ,bedankt voor de typ, had net dit boekje van dezelfde auteur meegenomen naar het strand.

bedrijven docter
13 september 2016, 12:57
Het was mij al duidelijk geworden uit andere posts van u dat ge Sun Tzu niet kende.

De man is qua strategie vele malen belangrijker als Machiavelli en wordt ook gebruikt voor modern management.

Il princippe is meer een politiek werk al past het doel heiligt de middelen uiteraard bij een sterfhuisconsulent.

Ga mij dit boek aanschaffen op uw aanraden.

Herr Flick
13 september 2016, 13:33
Ga mij dit boek aanschaffen op uw aanraden.

ge kunt het ook downloaden de auteur heeft toch niks meer aan de auteursrechten.

bedrijven docter
13 september 2016, 13:50
ge kunt het ook downloaden de auteur heeft toch niks meer aan de auteursrechten.

neem het graag mee naar het strand

Herr Flick
13 september 2016, 13:52
neem het graag mee naar het strand

een e reader he, of op nen tablet.

nee ik heb ook nog altijd liever papier.

Tamam
13 september 2016, 15:12
high fidelity
kafka on the shore
professional idiot: a memoir
the perks of being a wallflower
control the crazy