PDA

View Full Version : fietsstraat die niet werkt en gemeentebestuur durft geen gezicht verliezen ?


brother paul
1 oktober 2016, 16:05
We hebben hier hoekje om een straat die te smal is om 2 parkeerstroken en 2 bussen te laten passeren. Dus tijdens de schooluren zit die straat vast, en de perceptie leeft bij de mensen dat die straat onveilig is... Dus buikgevoel zonder onderbouwde statistieken, want statistieken zitten bij de politie en dat is te lastig om te maken dat wil je toch die mensen niet aandoen ?
Men richt zijn pijlen tijdens hoorzittingen op de politiek, en jawel stel u voor depolitiek probeert te scooren. Dus doet er iets aan... Dus de heren voelen de adem van de verkiezingen en willen allerlei dingen realiseren zodat ze kunnen uitpakken met hun realisaties in de krant...

De veiligheid zoals ze dat percipieren de mensen is dus altijd wel iets dat ze moeten doen. Ofwel ronde puntjes, drempeltjes, knikjes in de baan etc Dus als ze maar iets doen dat is het belangrijkste...

Wat ze nu gedaan hebben is de max:

Eerst beslissen ze om de straat éénrichting te maken... zodat iedereen kan blijven parkeren voor de deur. Ik zou denken, zorg dat iedereen achter zijn huis parkeert en dat de straat breder wordt, nee de beslissing is uiteraard subtieler en anders... want zo is het beter...

Gevolg in de straat rijden ze dan harder dan tevoren...
oei ramp... de Vmax was gestegen boven de 50 in een straat met school...
waarom geen dynamisch bord vraagt een mens ? omdat de mensen dat toch niet respecteren luidt het antwoord ? alo tijdens de schooluren staat de straat vast remember... dus ze hebben liever een eenrichting met overtredingen dan een tweerichting met file tijdens de schooluren...
De hulpdiensten vergeten eventjes te reclameren, en jawel de brandweer kan een deel van de gemeente niet meer blussen met haar grootste wagen.. of er staan dar drie appartementen die niet meer geblust kunnen worden zonder de buurgemeente op te roepen... Mag je niet zeggen natuurlijk dat is eventjes taboe.


Tweede beslissing kort erop: we maken een fietsstraat...
De lijn is tegen de fietsstraat, dat is niet ideaal met de bus. Nu ineens is de lijn niet belangrijk, in de vorige beslissing was de lijn zogenaamd doorslaggevend voor de richting van de eenrichtingsverkeer..

en jawel niemand die het concept kent, want een fietsstraat is 30km/u en je mag geen fietser voorbijsteken ook niet met een snorfiets, een artikeltje is genoeg en dan komt ineens de Vmax terug op de proppen, ze is gezakt jawel naar 40km/u. Je zou denken het is goed zo, ze hebben wat ze willen ? Nee hoor Maar gvd een fietsstraat is maar 30km/u dus iedereen rijdt te hard...
Wat is de oplossing in de gemeenteraad voorgesteld door de commissie 'im'mobiliteit ?
Juist ja een permanente flitspaal... van 70.000 euro om de wet te doen respecteren...

je ziet hoe het werkt in Belgie: niet kijken hoe de mensen rijden vanuit de Vmax en zorgen dat de borden aangepast worden aan de vraag van de burger die rijdt in de auto, maar de Vmax gebruiken als systeem om de snelheid te doen zakken. Een logisch redenerend mens zou zeggen, de school opent haar poorten 1uur per dag, dus er staat een school volgens een logisch denkend iemand die dynamisch werkt..., dus je bent nu verplicht om daar altijd 30 te rijden en in feite moeten ze dat maar 1uur per dag doen. En dus de ambtelijke/politionele/politieke logica doet wat ze moet doen...

De fietsstraat WERKT NIET, om de simpele reden er zijn maar 7% gebruikers die fietsen, dus die remmen niet genoeg het verkeer, omdat de straat ook te breed is. Dus conceptueel zitten ze er volledig naast en daardoor rijden de mensen 40ipv de verhoopte 30.... Nog eens bewijs op bewijs dat ze foute beslissing nemen maar volharden is de boodschap. Niemand geeft toe dat hij effe fout zat

Een derde beslissing komt op de proppen: jawel er rijden vroeger 2000 mensen in elke richting, ineens rijden er nu 1500 mensen door een straat met lokaal verkeer... euch hoe kan dat nou ? Ze mogen daar niet door die mensen... juist ja... Aangezien die straat lokaal verkeer, is zouden we beter die straat ook KNIPPEN... zo heet dat dat. Een vasectomie noem ik dat. Je kan het bord lokaal verkeer wegnemen ??? Ahne dat is een beslissing die naar de vlaamse gemeenschap moet, en ja dat is wel te doen maar dat duurt effe. Terwijl een straat knippen dat kunnen we lokaal beslissen... De lijn is tegen de knip, maar nu gaan ze weer effe het advies van de lijn in de wind slaan de conclusie is we knippen..

Nu komt de klucht, om dus van het ene kant van het dorp naar het andere te moeten, zal iedereen na de knip 2 km ommetour moeten doen... Dus ja ze doven de lichten in de gemeente om 80K te sparen, en laten de mensen rond de blok krossen met 80k meer verbruik, duizenden werkuren verlies etc... en het dorp wordt geisoleerd, dus de twee scholen zijn nauwelijks nog bereikbaar en de zelfstandigen ook niet meer? Ah geen probleem tenzij natuurlijk als iedereen zich verzamelt in een committee en begint tegengas te geven...

Wat voor zot land is dat eigenlijk ?? Werkt dat echt overal op die manier ??