PDA

View Full Version : fait divers, dochter FDW lanceert kledinglijn met franse naam & wol uit.. Afrika!


bembem
19 oktober 2016, 12:09
Groot was m'n verbazing toen ik het nieuws vernam dat de dochter van VB kopstuk De Winter onlangs een kledinglijn met franse naam lanceerde.

www.faitdhiver.com

En Français c'est chic je suppose? (lol)

En verder is haar website in het Engels en importeert ze een groot deel van het materiaal vanuit jawel, Afrika.


Our oversized cardigans are our signature. Made of 80% mohair, these cardigans are cosy, fluffy and easy to wear.
The yarn comes from South-Africa and is shipped to Belgium. In Belgium they paint the yarn in all kind of cute colors.
Once the yarn is painted, it is shipped to our office, where we make the most beautiful cardigans.


Bah voyons, en de Vlaamse industrie dan?? Is wol van vlaamse schaapjes niet goed genoeg misschien? Of kleedjes met vlaamse kant? Kant klossen geen goed idee? Nee, we gaan naar Afrika. Brugge kan stikken.

Plus, de website is niet eens in het Nederlands. En er wordt eveneens niet erg veel gewag gemaakt van Flanders maar van Belgium. It's a shame. LOL

Leve België dus (!)

dalibor
19 oktober 2016, 12:11
Die dochter zal wat minder verkrampt in het leven staan dan de papa.

bembem
19 oktober 2016, 12:12
Die dochter zal wat minder verkrampt in het leven staan dan de papa.

dikke 2

Skobelev
19 oktober 2016, 12:12
Denk je dat VB-ers geen bananen eten Bem?

bembem
19 oktober 2016, 12:13
Denk je dat VB-ers geen bananen eten Bem?

Ik constateer.

fox
19 oktober 2016, 12:16
Ik constateer.

Wat constateer je? Dat Vlaams Belangers niet de racisten zijn waarvoor je ze graag verslijt?

bembem
19 oktober 2016, 12:19
Wat constateer je? Dat Vlaams Belangers niet de racisten zijn waarvoor je ze graag verslijt?

Dat Vaanderen de wereld nodig heeft tiens...

Skobelev
19 oktober 2016, 12:26
Ik constateer.

vol consternatie waarschijnlijk.

bembem
19 oktober 2016, 12:36
vol consternatie waarschijnlijk.

Het is in ieder geval positief dat een telg uit een rabiaat VB gezinde familie blijk van dergelijke internationale kijk geeft en Vlaanderen niet als het middelpunt van de wereld beschouwt. The world needs us and we need the world. Yay!

vrijzinnige
19 oktober 2016, 13:02
Het is in ieder geval positief dat een telg uit een rabiaat VB gezinde familie blijk van dergelijke internationale kijk geeft en Vlaanderen niet als het middelpunt van de wereld beschouwt. The world needs us and we need the world. Yay!

Nu de voorzitter - burgemeester - schaduw premier nog :-) :-) :-)

bembem
19 oktober 2016, 13:08
Nu de voorzitter - burgemeester - schaduw premier nog :-) :-) :-)

yes, oui, ja!! :-D

Carmagnole
19 oktober 2016, 13:24
Zuid-Afrika is opgebouwd door blanken.

Libro
19 oktober 2016, 14:45
Dat Vaanderen de wereld nodig heeft tiens...

Hebben wij ooit anders beweerd?

EDIT: Waar ligt Vaanderen eigenlijk?

strijkijzer
19 oktober 2016, 14:52
Warm dat die 'wollen' truis er uit zien .. daarmee kunt ge in de zomer over 't strand bij 30 graden ...als ge rijk genoeg zijt.

strijkijzer
19 oktober 2016, 14:55
Ik heb nog een wollen trui van 15 jaar terug. Die weegt evenveel als 50 wollen truien vandaag en kostte evenveel als die van vandaag. Inflatie tot en met.

marie daenen
19 oktober 2016, 14:58
Het is in ieder geval positief dat een telg uit een rabiaat VB gezinde familie blijk van dergelijke internationale kijk geeft en Vlaanderen niet als het middelpunt van de wereld beschouwt. The world needs us and we need the world. Yay!

En wie maakte jou wijs dat Vlaanderen zichzelf als middelpunt van de wereld ziet en niet verder komt dan zijn kerktoren???

marie daenen
19 oktober 2016, 15:00
Nu de voorzitter - burgemeester - schaduw premier nog :-) :-) :-)

Het zou mij verbazen als hij, in tegenstelling tot het gros van de Vlamingen anders zou zijn...
Maar het Vlaams journaille moet toch ergens zijn leugens vandaan halen, niet???
De bekrompe Vlaming, hoe graag zeggen en herhalen ze het... waarschijnlijk tot ze er zelfs in zijn gaan geloven...

Xenophon
19 oktober 2016, 15:04
Het is in ieder geval positief dat een telg uit een rabiaat VB gezinde familie blijk van dergelijke internationale kijk geeft en Vlaanderen niet als het middelpunt van de wereld beschouwt. The world needs us and we need the world. Yay!

Vlaanderen heeft er niets mee te zien, het is gewoon zaken doen en geld verdienen.

Normale zaak.

Xenophon
19 oktober 2016, 15:11
En wie maakte jou wijs dat Vlaanderen zichzelf als middelpunt van de wereld ziet en niet verder komt dan zijn kerktoren???

Bem zelf.

Dat moet nu eenmaal zo zijn anders kan ze de racisme kaart niet meer trekken.

En op den duur beginnen ze dat inderdaad zelf te geloven.

Henri1
19 oktober 2016, 15:23
Groot was m'n verbazing toen ik het nieuws vernam dat de dochter van VB kopstuk De Winter onlangs een kledinglijn met franse naam lanceerde.

www.faitdhiver.com

En Français c'est chic je suppose? (lol)

En verder is haar website in het Engels en importeert ze een groot deel van het materiaal vanuit jawel, Afrika.



Bah voyons, en de Vlaamse industrie dan?? Is wol van vlaamse schaapjes niet goed genoeg misschien? Of kleedjes met vlaamse kant? Kant klossen geen goed idee? Nee, we gaan naar Afrika. Brugge kan stikken.

Plus, de website is niet eens in het Nederlands. En er wordt eveneens niet erg veel gewag gemaakt van Flanders maar van Belgium. It's a shame. LOL

Leve België dus (!)



Faits divers dus ?

Wel zoveel zeggen als Q.N.

Libro
19 oktober 2016, 15:39
Het is in ieder geval positief dat een telg uit een rabiaat VB gezinde familie blijk van dergelijke internationale kijk geeft en Vlaanderen niet als het middelpunt van de wereld beschouwt. The world needs us and we need the world. Yay!

Dat Vlaanderen een open economie is die vooral van export afhangt weten God en klein Pierke al eeuwen. Je maakt je blij met een dode mus.

Libro
19 oktober 2016, 15:40
Zuid-Afrika is opgebouwd door blanken.

Laat ons vooral zwijgen over de huidige toestand of we hangen weer de racist uit :roll:.

fox
19 oktober 2016, 15:47
Het is in ieder geval positief dat een telg uit een rabiaat VB gezinde familie blijk van dergelijke internationale kijk geeft en Vlaanderen niet als het middelpunt van de wereld beschouwt. The world needs us and we need the world. Yay!

Vlaanderen is altijd al een open economie geweest. U moet naar de andere kant van de taalgrens kijken als je navelstaarders wil tegenkomen. Gesloten, protectionistisch hol. Dat bewijzen ze nu trouwens ook aan heel Europa. Naar goeie gewoonte heb je weer geen bal begrepen van hoe Vlaanderen eigenlijk in elkaar zit.

fox
19 oktober 2016, 15:51
Laat ons vooral zwijgen over de huidige toestand of we hangen weer de racist uit :roll:.

Terwijl een kleine groep toetreedt tot de nieuwe multiraciale bovenlaag, groeit de werkloosheid onder de rest van de bevolking. In 1995, toen de 'regenboognatie' de overgang maakte naar een multiraciale democratie, was 16 procent van de beroepsbevolking werkloos. In 2006 was het officiële werkloosheidscijfer gestegen tot 30 procent, de werkelijke werkloosheid werd in 2006 op meer dan 40% geschat.[11]

Bovendien heeft het land het hoogste percentage hiv-besmetten van de wereld.[12] Volgens de vele critici in het land zelf en in de wereld is het vooral aan het falende regeringsbeleid toe te schrijven dat de aidsepidemie zo ver uit de hand kon lopen.[13] In bepaalde regio's van het land is het etnische geweld en de bendecriminaliteit in de laatste tien jaar sterk toegenomen, waarbij Afrikaners (Boeren) en andere blanke en relatief rijkere groepen het doelwit vormen.[14]

Zuid-Afrika zakte in de index van de menselijke ontwikkeling van een 85e (ten tijde van de verkiezing van het ANC in de jaren negentig) naar de 120e plaats in 2006 en naar de 125e in 2008. Deze index van de Verenigde Naties bevat 177 landen over de gehele wereld.[15]

Zuid Afrika is een land in verval en uiteraard zal het ook hier weer de schuld van de kolonisten zijn...

Xenophon
19 oktober 2016, 16:49
Dat Vlaanderen een open economie is die vooral van export afhangt weten God en klein Pierke al eeuwen. Je maakt je blij met een dode mus.

Wacht tot dat Bem hoort dat FDW Frans spreekt...

Henri1
19 oktober 2016, 17:00
Wacht tot dat Bem hoort dat FDW Frans spreekt...

Dat is om al die geile Walinnen van zijn lijf te kunnen houden.

Skobelev
19 oktober 2016, 19:06
Warm dat die 'wollen' truis er uit zien .. daarmee kunt ge in de zomer over 't strand bij 30 graden ...als ge rijk genoeg zijt.

'k vind ze eigenlijk op geen zak lijken, of wacht...net wel.

Tamam
19 oktober 2016, 19:11
het enige schockerende zijn de prijzen...

goed, beter dat ze zich bezig houdt met een zaak die wss toch failliet gaat binnen 3 tal jaar dan haar vader achterna te gaan.

Libro
19 oktober 2016, 20:06
'k vind ze eigenlijk op geen zak lijken, of wacht...net wel.

:lol:

BTW, nu merk ik de dubbele woordspeling op (faits divers+truien gemaakt van De Winter).

Skobelev
19 oktober 2016, 21:14
het enige schockerende zijn de prijzen...

goed, beter dat ze zich bezig houdt met een zaak die wss toch failliet gaat binnen 3 tal jaar dan haar vader achterna te gaan.

150€ voor een pul, dat is toch niet overdreven? Je wil met die van ons niet gaan shoppen.....:?

Tamam
19 oktober 2016, 22:19
150€ voor een pul, dat is toch niet overdreven? Je wil met die van ons niet gaan shoppen.....:?

:lol:

ik ben nog met een dochter van een millionair (1 van de rijkste BV's van Belgie, can't say more) geweest, dacht we gaan eens romantisch door 't stad wandelen. na 5 minuten zat ze al in een juwelenwinkel. "ja loop anders maar naar een andere winkel, ze hebben hier zoveel schone dingen". :lol:

Carmagnole
19 oktober 2016, 22:43
:lol:

ik ben nog met een dochter van een millionair (1 van de rijkste BV's van Belgie, can't say more) geweest, dacht we gaan eens romantisch door 't stad wandelen. na 5 minuten zat ze al in een juwelenwinkel. "ja loop anders maar naar een andere winkel, ze hebben hier zoveel schone dingen". :lol:

Kelly Pfaff?

Eberhard Leclerc
19 oktober 2016, 22:47
Groot was m'n verbazing toen ik het nieuws vernam dat de dochter van VB kopstuk De Winter onlangs een kledinglijn met franse naam lanceerde.

www.faitdhiver.com

En Français c'est chic je suppose? (lol)

En verder is haar website in het Engels en importeert ze een groot deel van het materiaal vanuit jawel, Afrika.



Bah voyons, en de Vlaamse industrie dan?? Is wol van vlaamse schaapjes niet goed genoeg misschien? Of kleedjes met vlaamse kant? Kant klossen geen goed idee? Nee, we gaan naar Afrika. Brugge kan stikken.

Plus, de website is niet eens in het Nederlands. En er wordt eveneens niet erg veel gewag gemaakt van Flanders maar van Belgium. It's a shame. LOL

Leve België dus (!)

Ach er staan geen burka's of hoofddoekjes op he.

Libro
20 oktober 2016, 08:16
150€ voor een pul, dat is toch niet overdreven? Je wil met die van ons niet gaan shoppen.....:?

Voor zo'n vormloze kleding vind ik dat veel geld. Voor die prijs koop ik elegantere zaken voor mijn vrouw.

Guinevere
20 oktober 2016, 08:27
Wat constateer je? Dat Vlaams Belangers niet de racisten zijn waarvoor je ze graag verslijt?

Dat hun ideologie niet overeenstemt met hun daden? Waarom stemmen op een bende bedriegers?

De schoofzak
20 oktober 2016, 09:58
Groot was m'n verbazing toen ik het nieuws vernam dat de dochter van VB kopstuk De Winter onlangs een kledinglijn met franse naam lanceerde.

www.faitdhiver.com

En Français c'est chic je suppose? (lol)

En verder is haar website in het Engels en importeert ze een groot deel van het materiaal vanuit jawel, Afrika.



Bah voyons, en de Vlaamse industrie dan?? Is wol van vlaamse schaapjes niet goed genoeg misschien? Of kleedjes met vlaamse kant? Kant klossen geen goed idee? Nee, we gaan naar Afrika. Brugge kan stikken.

Plus, de website is niet eens in het Nederlands. En er wordt eveneens niet erg veel gewag gemaakt van Flanders maar van Belgium. It's a shame. LOL

Leve België dus (!)

Dat is interessant. Maar hoe weet ge dat het de dochter is van ?

Ik heb wel een adres gezien in Ekeren. Woont hem daar, de papa van ?

.

Jay-P.
20 oktober 2016, 10:07
Dat is interessant. Maar hoe weet ge dat het de dochter is van ?

Ik heb wel een adres gezien in Ekeren. Woont hem daar, de papa van ?
Veronique lhiver? Misschien?

Hoomer
20 oktober 2016, 10:15
Wacht tot dat Bem hoort dat FDW Frans spreekt...

:lol::lol::lol:

Zipper
20 oktober 2016, 10:18
Dat is interessant. Maar hoe weet ge dat het de dochter is van ?

Ik heb wel een adres gezien in Ekeren. Woont hem daar, de papa van ?

.

Adres e-shop klopt met dat van Dewinter.

Zipper
20 oktober 2016, 10:19
dubbel

Libro
20 oktober 2016, 10:23
Dat is interessant. Maar hoe weet ge dat het de dochter is van ?

Ik heb wel een adres gezien in Ekeren. Woont hem daar, de papa van ?

.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antwerpen/dochter-dewinter-start-webshop-a2882094/

Jay-P.
20 oktober 2016, 10:45
Dat is interessant. Maar hoe weet ge dat het de dochter is van ?
Ik heb wel een adres gezien in Ekeren. Woont hem daar, de papa van ?
Wat ik niet snap is al de heisa weer, te beginne met systeemluirik nummer 1: Sofa Bemmer.
Mag de jeugd niet wat initiatief nemen en wat ondernemerschap tonen. Waarom niet? Ze doet tenminste geen Tobbackske of een van de andere Freyaatjes, Dehaentjes etc...
Ze kan hare ouwe kouwelijke zelfs een prijske maken.

Gaan we weer wat jengelen, ja? Waarom?

Zipper
20 oktober 2016, 10:47
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antwerpen/dochter-dewinter-start-webshop-a2882094/

Lekker ding.

De schoofzak
20 oktober 2016, 11:53
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antwerpen/dochter-dewinter-start-webshop-a2882094/

Dank .
Dat was waarschijnlijk teveel moeite vanwege de draadopstarter.

Het zijn wel dure truien.
Tof dat ze daarmee arbeidsplaatsen creëert voor laaggeschoolden in dat (voor sommigen) arm land.
Elke groene zou daar gecharmeerd mee moeten zijn, en er een stuk of twee bestellen.

.

Libro
20 oktober 2016, 12:00
Dank .
Dat was waarschijnlijk teveel moeite vanwege de draadopstarter.

Het zijn wel dure truien.
Tof dat ze daarmee arbeidsplaatsen creëert voor laaggeschoolden in dat (voor sommigen) arm land.
Elke groene zou daar gecharmeerd mee moeten zijn, en er een stuk of twee bestellen.

.

Ze creëert werk in Zuid-Afrika én in "België" (daar gaan ze ook weer over vitten).

De truien zijn gemaakt van 80% mohair uit Zuid-Afrika die in België geschilderd en in eigen ateliers verwerkt wordt.

Welke initiatieven hebben Groen, Spa en alle andere flinksen al ondernomen voor de werkgelegenheid (buiten werkgevers wegjagen)?

bembem
20 oktober 2016, 13:31
Wat ik niet snap is al de heisa weer, te beginne met systeemluirik nummer 1: Sofa Bemmer.
Mag de jeugd niet wat initiatief nemen en wat ondernemerschap tonen. Waarom niet? Ze doet tenminste geen Tobbackske of een van de andere Freyaatjes, Dehaentjes etc...
Ze kan hare ouwe kouwelijke zelfs een prijske maken.

Gaan we weer wat jengelen, ja? Waarom?

:roll::roll::roll:

ps. dankzij mij hebben anderen werk, ik doe meer dan men denkt...

bembem
20 oktober 2016, 13:32
Dat is interessant. Maar hoe weet ge dat het de dochter is van ?

Ik heb wel een adres gezien in Ekeren. Woont hem daar, de papa van ?

.

Het stond in de Dag Allemaal...

bembem
20 oktober 2016, 13:37
En wie maakte jou wijs dat Vlaanderen zichzelf als middelpunt van de wereld ziet en niet verder komt dan zijn kerktoren???

euh niemand, ik merk dat (aan bepaalden en meerbepaald van VB signatuur), 'lekker van bij ons' weet je wel, dus is het ergens hilarisch dat de website niet eens in het Nederlands is, moest ik de papa zijn ik zou er toch iets van zeggen... dit is België not Belgium, lol

bembem
20 oktober 2016, 13:39
Dat Vlaanderen een open economie is die vooral van export afhangt weten God en klein Pierke al eeuwen. Je maakt je blij met een dode mus.

een 'open economie' .. zoals in Tremelo zeker...

bembem
20 oktober 2016, 13:42
Dank .
Dat was waarschijnlijk teveel moeite vanwege de draadopstarter.

Het zijn wel dure truien.
Tof dat ze daarmee arbeidsplaatsen creëert voor laaggeschoolden in dat (voor sommigen) arm land.
Elke groene zou daar gecharmeerd mee moeten zijn, en er een stuk of twee bestellen.

.

geitenwollensokken ontbreken nog... kassa-kassa

Libro
20 oktober 2016, 13:42
euh niemand, ik merk dat (aan bepaalden en meerbepaald van VB signatuur), 'lekker van bij ons' weet je wel, dus is het ergens hilarisch dat de website niet eens in het Nederlands is, moest ik de papa zijn ik zou er toch iets van zeggen... dit is België not Belgium, lol

Daar heb je een punt. Veroniek is stout geweest en krijgt geen sinterklaascadeau dit jaar :lol:

Zipper
20 oktober 2016, 13:48
een 'open economie' .. zoals in Tremelo zeker...

Wat heeft Veroniek Dewinter te maken met Tremelo ??

Xenophon
20 oktober 2016, 13:50
Dank .
Dat was waarschijnlijk teveel moeite vanwege de draadopstarter.

Het zijn wel dure truien.
Tof dat ze daarmee arbeidsplaatsen creëert voor laaggeschoolden in dat (voor sommigen) arm land.
Elke groene zou daar gecharmeerd mee moeten zijn, en er een stuk of twee bestellen.

.

Bem zal wachten tot ze in de winkel liggen om er zich een aan 'te schaffen'...

Xenophon
20 oktober 2016, 13:55
Wat heeft Veroniek Dewinter te maken met Tremelo ??

Bem wijst met de vinger naar het racisme.

Zij die voorstander is van 'Vlaams volk laatst' gaat ons de les spellen over racisme... :D

bembem
20 oktober 2016, 13:55
Daar heb je een punt. Veroniek is stout geweest en krijgt geen sinterklaascadeau dit jaar :lol:

slordig eveneens, er staat een typo:

http://faitdhiver.com/about-us-fait-dhiver/

https://s21.postimg.org/flk0t4n9j/fdh1.jpg

beautfiul

ahum ahum

it's beautiful

alalala, sloppy sloppy
c'est pas professionnel ça...

bembem
20 oktober 2016, 13:59
Wat heeft Veroniek Dewinter te maken met Tremelo ??

niks tiens, aangezien jullie off-topic gingen, duh

bembem
20 oktober 2016, 14:02
Bem wijst met de vinger naar het racisme.

Zij die voorstander is van 'Vlaams volk laatst' gaat ons de les spellen over racisme... :D

ik ben helemaal niet voor Vlaams volk laatst, maar vind het hilarisch dat iemand met een papa die ijvert voor het Vlaams belang zich uitsluitend in het Engels & Frans profileert, nou moe, de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Zipper
20 oktober 2016, 14:03
niks tiens, aangezien jullie off-topic gingen, duh

gij begon wel over Tremelo

Hoomer
20 oktober 2016, 14:06
Bem zal wachten tot ze in de winkel liggen om er zich een aan 'te schaffen'...

:lol::lol::lol:

bembem
20 oktober 2016, 14:11
:lol::lol::lol:

eerlijk gezegd ben ik niet voor pluizige pulls, ik draag vnl. hoodies anyway...

bembem
20 oktober 2016, 14:12
gij begon wel over Tremelo

als repliek op wat jullie mee kwamen afdraven...

Zipper
20 oktober 2016, 14:15
als repliek op wat jullie mee kwamen afdraven...

en die repliek was dus compleet off topic, aangezien Veroniek haar webshop absoluut geen uitstaans heeft met Tremelo.

Xenophon
20 oktober 2016, 14:18
ik ben helemaal niet voor Vlaams volk laatst, maar vind het hilarisch dat iemand met een papa die ijvert voor het Vlaams belang zich uitsluitend in het Engels & Frans profileert, nou moe, de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Ik begrijp niet wat de eventuele politieke voorkeur van vader met de zaak van de dochter te zien heeft.

Moet hij de website van zijn dochter laten hacken omdat er Frans en Engels op gebruikt wordt? Haar verbieden van andere talen te leren en te gebruiken?

Ik begrijp u soms niet helemaal.

bembem
20 oktober 2016, 14:28
Ik begrijp niet wat de eventuele politieke voorkeur van vader met de zaak van de dochter te zien hebben.

Moet hij de website van zijn dochter laten hacken omdat er Frans en Engels op gebruikt wordt? Haar verbieden van andere talen te leren en te gebruiken?

Ik begrijp u soms niet helemaal.

ik vind het op z'n minst amusing, zelf pleiten voor closed-economie en dochterlief de open tour op, lol

pajoske
20 oktober 2016, 14:28
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1641929/2013/05/29/Frituur-Grand-Place-te-Frans-voor-N-VA-in-Kortrijk.dhtml

Ik wacht op een gelijkaardige reactie van NVA.

Franse naam. Uitsluitend Engelse website.

Zouden ze niet durven? Erg veel logica zit er niet in hun daden. Maar ik verwacht ook niet anders. Een gewone anonieme frituuruitbater pesten dat is gemakkelijker dan onrechtstreeks wat anti-reclame voor een partij die zeggen eenzelfde ideaal uit te dragen.

Belangrijke opmerking: je mag mensen niet afrekenen op de daden van hun kinderen, ouders, broers, familieleden enz.
Of dat nu de dochter van een VB'er is die een Franse naam kiest, of de zus van misdadigers die een verblijfsvergunning vragen. Zij hebben een eigen leven, en zijn enkel verantwoordelijk voor hun eigen daden.

bembem
20 oktober 2016, 14:30
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1641929/2013/05/29/Frituur-Grand-Place-te-Frans-voor-N-VA-in-Kortrijk.dhtml

Ik wacht op een gelijkaardige reactie van NVA.

Franse naam. Uitsluitend Engelse website.

Zouden ze niet durven? Erg veel logica zit er niet in hun daden. Maar ik verwacht ook niet anders. Een gewone anonieme frituuruitbater pesten dat is gemakkelijker dan onrechtstreeks wat anti-reclame voor een partij die zeggen eenzelfde ideaal uit te dragen.

Belangrijke opmerking: je mag mensen niet afrekenen op de daden van hun ouders, broers, familieleden enz.
Of dat nu de dochter van een VB'er is die een Franse naam kiest, of de zus van misdadigers die een verblijfsvergunning vragen. Zij hebben een eigen leven, en zijn enkel verantwoordelijk voor hun eigen daden.

dat is zo, ik kaart het aan c'est tout

Zipper
20 oktober 2016, 14:31
ik vind het op z'n minst amusing, zelf pleiten voor closed-economie en dochterlief de open tour op, lol

Waar pleit Dewinter voor een "closed economy" ??

bembem
20 oktober 2016, 14:32
Waar pleit Dewinter voor een "closed economy" ??

hallo, ben jij van Mars?

Zipper
20 oktober 2016, 14:33
hallo, ben jij van Mars?

antwoord liever op mijn vraag.

bembem
20 oktober 2016, 14:35
antwoord liever op mijn vraag.

doe je het met opzet?

-> VB wilt uit de EU, duh

Libro
20 oktober 2016, 14:39
doe je het met opzet?

-> VB wilt uit de EU, duh

Vlaams Belang wil Vlaanderen in Europa maar niet in de EU in zijn huidige vorm. Dat is wel een stuk genuanceerder dan wat jij er hier van maakt.

Zipper
20 oktober 2016, 14:41
doe je het met opzet?

-> VB wilt uit de EU, duh

Uit deze EU, ja. Want deze EU wordt stilaan een fluwelen dictatuur, waar 28 vetbetaalde commissarissen in hun eentje beslissingen nemen.
Daarom is die partij nog geen voorstander van een "closed economy".

Xenophon
20 oktober 2016, 14:42
ik vind het op z'n minst amusing, zelf pleiten voor closed-economie en dochterlief de open tour op, lol

Huh? Wat?

Wie heeft u dat weer wijsgemaakt?

bembem
20 oktober 2016, 14:49
bron?

Zipper
20 oktober 2016, 14:50
bron?

Wat bron ?

TheFourHorsemen
20 oktober 2016, 14:50
doe je het met opzet?

-> VB wilt uit de EU, duh

Uit hun partijprogramma van 2014:




Europese samenwerking is belangrijk. Ze heeft bijgedragen aan vrede, vrijheid, democratie en welvaart. De Europese Unie is
echter een supranationale instelling die bemoeizuchtig en expansionistisch handelt en steeds meer macht naar zich toetrekt.
De EU vertoont steeds meer totalitaire trekken, gaat in tegen de Europese verscheidenheid en holt fundamentele Europese
waarden en verworvenheden uit, zoals soevereiniteit, subsidiariteit, vrijheid, welvaart, democratie en de rechtsstaat. Het
Vlaams Belang pleit niet voor de opheffing van België om het te vervangen door een EU-superstaat, een soort ‘Verenigde
Staten van Europa’. Het Vlaams Belang is de enige pro-Europese partij, omdat ze de enige EU- en eurokritische partij is.


Tegen deze EU

Het Vlaams Belang wil de evolutie naar een EU-superstaat, een België in het groot, een halt toegeroepen. Naast de ordelijke
opdeling van België wil het Vlaams Belang een ordelijke ontmanteling van de EU en van de eurozone. De euro kost alleen
maar geld en moet worden vervangen door een kleinschaligere, gezonde munt die wordt gedeeld door een aantal historisch
en cultureel gelieerde landen met de nodige begrotingsdiscipline. Het Vlaams Belang wil opnieuw een vrijwillige Europese
(intergouvernementele) samenwerking zoals die bestond voor het Verdrag van Maastricht. IJkpunten hiervoor zijn de Europese
Economische Gemeenschap (EEG) en de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA). Vlaamse onafhankelijkheid, vrijheid,
vrijwilligheid, subsidiariteit en soevereiniteit moeten daarbij centraal staan.

Daarom:
- Stopzetten van de evolutie naar een totalitaire EU-superstaat, terugkeer van bevoegdheden naar de lidstaten
gebaseerd op een samenwerking zoals die bestond voor het Verdrag van Maastricht.
- Geen EU-grondwet, geen ‘Verenigde Staten van Europa’, geen bankenunie.
- Geen euro-obligaties noch EU-belastingen.
- Geen ‘sociale unie’ met gelijkschakeling van sociale zekerheid.
- Opnieuw controle over eigen grenzen (opzeggen EU-Schengenverdag).
- De arbeidsmarkt beschermen tegen de oneerlijke concurrentie van goedkope arbeid uit Oost-Europa.



Het aspect handel is net hetgeen wat het Vlaams Belang belangrijk/positief vindt aan de EU. Opnieuw toont u uw gebrek aan kennis.

bembem
20 oktober 2016, 14:51
anyway, ik zal het aan pandareus vragen, die zal het wel weten...

bembem
20 oktober 2016, 14:53
TheFourhorsemen, naar mijn weten zijn zij pro-Brexit en willen zij helemaal geen EU, ook geen nieuwe...

Zipper
20 oktober 2016, 14:53
anyway, ik zal het aan pandareus vragen, die zal het wel weten...

ja, want die verkondigt het evangelie ??

Libro
20 oktober 2016, 14:54
anyway, ik zal het aan pandareus vragen, die zal het wel weten...

http://img.memecdn.com/seal-rofl_fb_1107334.jpg

Vraag gelijk aan Donald Trump zijn mening over Hillary. En lees ondertussen ook eens het partijprogramma van het Vlaams Belang.

EDIT: Hier zie, om het u gemakkelijk te maken een sleutelpassage uit het programma.

Het Vlaams Belang wil opnieuw een vrijwillige Europese (intergouvernementele) samenwerking zoals die bestond voor het Verdrag van Maastricht. IJkpunten hiervoor zijn de Europese Economische Gemeenschap (EEG) en de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA). Vlaamse onafhankelijkheid, vrijheid, vrijwilligheid, subsidiariteit en soevereiniteit moeten daarbij centraal staan.

TheFourHorsemen
20 oktober 2016, 14:54
TheFourhorsemen, naar mijn weten zijn zij pro-Brexit en willen zij helemaal geen EU, ook geen nieuwe...

https://www.vlaamsbelang.org/programma/52/

Hoomer
20 oktober 2016, 14:55
anyway, ik zal het aan pandareus vragen, die zal het wel weten...

Ik ben links en ik haal mijn info bij andere linkse rakkers, zodat we zeker zijn dat we de waarheid horen. :roll:

Zipper
20 oktober 2016, 14:55
TheFourhorsemen, naar mijn weten zijn zij pro-Brexit en willen zij helemaal geen EU, ook geen nieuwe...

Ook de meerderheid van de Britten waren pro-Brexit. Allemaal nazi's ???

En leer misschien eens een onderscheid te maken tussen "geen EU" en "niet deze EU".

Xenophon
20 oktober 2016, 14:57
Uit hun partijprogramma van 2014:




Het aspect handel is net hetgeen wat het Vlaams Belang belangrijk/positief vindt aan de EU. Opnieuw toont u uw gebrek aan kennis.

Aan haat tegen alles wat Vlaams is heeft ze precies minder gebrek.

bembem
20 oktober 2016, 15:13
https://www.vlaamsbelang.org/programma/52/


Het Vlaams Belang pleit niet voor de opheffing van België om het nadien te vervangen door een Europese federatie: een nog grotere, duurdere en nog meer kunstmatige, bureaucratische en ondemocratische entiteit. Naast de ordelijke opdeling van België willen wij dan ook de evolutie naar een totalitaire Europese superstaat een halt toeroepen. Daartoe moet de euro worden opgedoekt door de overgang naar een gezonde munt en moet de EU ordelijk worden ontmanteld door de terugkeer naar vrijwillige Europese samenwerking zoals die bestond met de Europese Economische Gemeenschap (EEG), voor het Verdrag van Maastricht (1992). Wij pleiten dus voor een vrij en verantwoordelijk Europa met intergouvernementele samenwerking.


een vrij verantwoordelijk Europa bestaat nu reeds zoniet was hier alles nog duurder, ze kleden het mooi in doch met logical fallacies en leugens (zoals pandareus het zou zeggen), dus fail

bembem
20 oktober 2016, 15:17
Ook de meerderheid van de Britten waren pro-Brexit. Allemaal nazi's ???

En leer misschien eens een onderscheid te maken tussen "geen EU" en "niet deze EU".

wel het is vnl. right-wing die eruit wou, ze zullen het wel voelen...

TheFourHorsemen
20 oktober 2016, 15:45
een vrij verantwoordelijk Europa bestaat nu reeds zoniet was hier alles nog duurder, ze kleden het mooi in doch met logical fallacies en leugens (zoals pandareus het zou zeggen), dus fail

Het VB vind dat Europa te bureaucratisch is en te veel macht naar zich toetrekt. Kritiek waar ik me alleszins deels achter kan scharen.

Maar u wijkt af van de originele stelling, namelijk dat het VB voor een gesloten economie zou zijn (quod non). Moest dit wel zo zijn, dan zou terugkeren naar een EU (eigenlijk EEG) van voor het Verdrag van Maastricht evengoed uit den boze zijn.

De schoofzak
20 oktober 2016, 17:41
Het stond in de Dag Allemaal...

Ik lees alleen de Dag Alleen.

.

Zipper
20 oktober 2016, 17:44
wel het is vnl. right-wing die eruit wou, ze zullen het wel voelen...

dan had de left-wing hen maar moeten tegenhouden.

Jay-P.
21 oktober 2016, 01:43
anyway, ik zal het aan pandareus vragen, die zal het wel weten...Panda, waar ben je? Een affaire:
Gratis kaartje voor Pukkelpop !!

Knuppel
21 oktober 2016, 02:40
Uit deze EU, ja. Want deze EU wordt stilaan een fluwelen dictatuur, waar 28 vetbetaalde commissarissen in hun eentje beslissingen nemen.
Daarom is die partij nog geen voorstander van een "closed economy".

De EU is nooit anders dan een onvervalste dictatuur geweest.
Zolang de landgenote van Hitler het daar voor het zeggen heeft zullen we bembem niet horen klagen.

Knuppel
21 oktober 2016, 02:43
Panda, waar ben je? Een affaire:
Gratis kaartje voor Pukkelpop !!

Pukkelpop is voorbij en kaartjes voor volgend jaar zijn er nog niet, maar panda zal zich ongetwijfeld vereerd voelen met fans zoals bembem. :-D

Jay-P.
21 oktober 2016, 02:51
Pukkelpop is voorbij en kaartjes voor volgend jaar zijn er nog niet, maar panda zal zich ongetwijfeld vereerd voelen met fans zoals bembem. :-DPukkelpop was een ietwat beledigende -toegegeven- sneer, knuppel.

Carmagnole
21 oktober 2016, 03:12
Pukkelpop was een ietwat beledigende -toegegeven- sneer, knuppel.

In haar geval is het Rimpelrock.