PDA

View Full Version : Is de hele EU niet vol??


InterAngel
5 november 2004, 09:52
Als ik de laatste tijd naar het journal kijk, krijg ik af en toe de schrik van m'n leven. Paar maanden terug:
14-jarige schiet moeder door het gezicht i.v.m huisarest
En dan natuurlijk de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
Van Belgie ken ik dit soort voorbeelden niet, maar ik geloof er in dat die er ook wel zullen zijn. De EU landen kampen op dit moment volgens mij teveel met hun eigen problemen om de EU goed te kunnen laten functioneren.

Ik denk dat landen als ze zelf heel veel problemen hebben niet in staat zijn hun buren, of landen die 1600 km verderop liggen, te helpen.

Hoe denken jullie daarover?

Dutchie_153
5 november 2004, 19:13
Ik vind dat de EU een alléén economische unie moet zijn, waarbij criminaliteit door elk land afzonderlijk wordt aangepakt.

1handclapping
8 december 2004, 21:54
Dit is een uitnemende gedachte - je bent een arme fransman in het noorden - rijdt even over de grens pleegt een ramkraakje op een juwelenwinkel & dan vlug terug naar huis. De belgische politie kan je lekker niet meer pakken & de franse houdt zich dan
niet met die zaken bezig - misdaden niet in Frankrijk gepleegd nietwaar ?

Of terroristen bellen internationaal met elkaar ... afluisteren die telefoons ? Onmogelijk
want het zijn geen binnenlandse gesprekken...

Beste Nederlanders , ik zou graag een ernstige diskussie hebben ook met mede-eŭropeanen van buiten onze regionale speeltuin. Maar met zulke argumenten blijf dan
liever in jullie klasje praten en vraag het eerst eens aan de juf...