PDA

View Full Version : Extremisten dreigen critici islam te doden in Nederland


jOOSt
5 november 2004, 14:47
Fundamentalistische moslims dreigen iedere Nederlander die openlijk kritiek op de islam levert, te doden. Die boodschap staat in de brief die de moordenaar van Theo van Gogh met een mes op diens borst heeft gestoken.
VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali, aan wie de brief persoonlijk is gericht, wordt als enige expliciet en met naam en toenaam genoemd als "vijand van de islam".
Dat hebben de ministers Donner (justitie) en Remkes (binnenlandse zaken) gisteravond laat bekend gemaakt.
Donner vreest dat het dreigement een uiting is van een bredere beweging en niet beperkt blijft tot enkele individuen, zoals de moordenaar van Van Gogh. Na de arrestatie van de 26-jarige Mohamed B. zijn nog acht mannen opgepakt in Amsterdam.
In de dreigbrief staat dat er in de strijd tegen de vijanden van de islam geen compromis mogelijk is. "Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven.
Geen discussies, geen demonstraties, geen optochten, geen petities, slechts de dood zal de waarheid van de leugen doen scheiden."

Met onmiddellijke ingang zijn alle mensen die direct en indirect een vergelijkbaar risico lopen als Van Gogh en Hirsi Ali, beveiligd.
Burgemeester Cohen van Amsterdam heeft sinds afgelopen dinsdag persoonsbeveiliging. Hij wordt net als VVD-fractieleider Van Aartsen genoemd in de doodsbedreiging aan Hirsi Ali. Het is niet bekend wie er verder beveiligd worden en om hoeveel personen het gaat. De ministers spreken van een "regelrechte aanslag op de democratische rechtsorde".
Ze vinden het bovendien buitengewoon zorgelijk dat Mohamed B. duidelijk geworteld was in de Nederlandse samenleving. "Het is verontrustend dat de verdachte, geboren en getogen in Nederland, hier een radicaliseringsproces heeft doorgemaakt dat hem tot deze onvoorstelbare daad heeft gebracht."
Bron: GVA

Ik zeg geen kwaad woord meer over de Islam.....

Mitgard
5 november 2004, 14:50
laten we de dialoog aangaan.

:rofl:

Spolpoel
5 november 2004, 15:05
"Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven.
Geen discussies, geen demonstraties, geen optochten, geen petities, slechts de dood zal de waarheid van de leugen doen scheiden."


Die boodschap zullen de martelaren-in-spe alvast niet meer aan Turkje, het Skill Effect, Filosoof en consoorten hoeven te slijten.
Dat scheelt in moeite :lol: :lol: :lol:

Turkje
5 november 2004, 15:09
Vele islamieten zijn even erg als Spolpoel.

Als belediging kan dat toch wel tellen dacht ik. Laat de fundi's nu maar afkomen :lol:

Herr Flick
5 november 2004, 15:20
Meteen is duidelijk wat ons te doen staat.

Joris_Meys
5 november 2004, 15:22
Jeps, in aloude vikingstijl : mannen onthoofden, vrouwen verkrachten en dan openrijten, boel platbranden en de buit naar huis dragen. Allez, zo pakten de Noormannen onze contreien toch aan. :D

Spolpoel
5 november 2004, 15:26
Vele islamieten zijn even erg als Spolpoel.

En al de rest is even erg als Turkje.

Als belediging kan dat toch wel tellen dacht ik. Laat de fundi's nu maar afkomen :lol:
Dat kan als belediging toch wel tellen dacht ik.
Belediging voor de moslims wel te verstaan :lol: :lol::lol::lol:

Mitgard
5 november 2004, 15:29
Jeps, in aloude vikingstijl : mannen onthoofden, vrouwen verkrachten en dan openrijten, boel platbranden en de buit naar huis dragen. Allez, zo pakten de Noormannen onze contreien toch aan. :D
oei, schokeert mijn onderschrift je?

Joris_Meys
5 november 2004, 15:31
Dat kan als belediging toch wel tellen dacht ik.
Belediging voor de moslims wel te verstaan :lol: :lol::lol::lol:Je hebt het echt perféct gesnapt.
:rofl:

Joris_Meys
5 november 2004, 15:32
oei, schokeert mijn onderschrift je?Helemaal niet. 'k vind het een leuk ideetje, die bijlen :D

Mitgard
5 november 2004, 15:34
Helemaal niet. 'k vind het een leuk ideetje, die bijlen :Dja, bijlen zijn best leuk.
ook om hout te klieven enzo.

Thinker
5 november 2004, 15:35
laten we de dialoog aangaan.

:rofl:
Dialoog over wat? Over multiculturele compromissen, zoals vrouwen maar half besnijden, kritiek op de Islamitische praktijken beperken tot maximum 5 woorden per jaar en dan nog zien welke woorden mogen gebruikt worden en wanneer dat zou mogen en wanneer niet misschien? De ene 'blablabla' en de andere 'pang'.

Spolpoel
5 november 2004, 15:59
Dialoog over wat? Over multiculturele compromissen, zoals vrouwen maar half besnijden, kritiek op de Islamitische praktijken beperken tot maximum 5 woorden per jaar en dan nog zien welke woorden mogen gebruikt worden en wanneer dat zou mogen en wanneer niet misschien? De ene 'blablabla' en de andere 'pang'.
Het doet me denken aan dat beeldarchief waarin Van Gogh de multikullies te kakken zette door hen te confronteren met een bebloed mes dat gebruikt werd voor een vrouwenbesnijdenis. Het werd verdacht stil in de vergoelijkingshoek.

Joris_Meys
5 november 2004, 16:01
Het doet me denken aan dat beeldarchief waarin Van Gogh de multikullies te kakken zette door hen te confronteren met een bebloed mes dat gebruikt werd voor een vrouwenbesnijdenis. Het werd verdacht stil in de vergoelijkingshoek.Nu we het toch hebben over de vrouwenbesnijdenis : dat is geen uitvinding van moslims, integendeel. Als je de Koran volgt, zou je dat niet mogen toestaan, gezien dit onder verminking valt. Zeggen dat vrouwenbesnijdenis van moslims afkomstig is, is hetzelfde als zeggen dat Haloween een christelijk feest is.

PS : ja, in sommige moslimlanden gebeurt dat. Ja, vrouwenbesnijdenis is verwerpelijk. Ja, vrouwenbesnijdenis wordt uitgevoerd door vrouwen...

Herr Flick
5 november 2004, 16:03
Jeps, in aloude vikingstijl : mannen onthoofden, vrouwen verkrachten en dan openrijten, boel platbranden en de buit naar huis dragen. Allez, zo pakten de Noormannen onze contreien toch aan. :D


Daar kan ik wel mee leven ja, ... of als rafke meedoet mag hij ook de mannen verkrachten en de vrouwen onthoofden, ...

Turkje
5 november 2004, 16:05
Dat kan als belediging toch wel tellen dacht ik.
Belediging voor de moslims wel te verstaan :lol: :lol::lol::lol:

Inderdaad. Eindelijk getuig je eens van het feit dat er nog een restje gezond verstand overblijft daar in de diepere spelonken van je hersenpan.

All is not lost !!

:lol:

piazzolla
5 november 2004, 16:22
Fundamentalistische moslims dreigen iedere Nederlander die openlijk kritiek op de islam levert, te doden. Nederlandse justitie geeft toe dat het veel breder gaat dan oorspronkelijk al geschat. Er zijn nieuwe, bijkomende verdachten.

Bedenk hierbij dat de leuk linkse idioten en multikullers alhier heel de zaak verklaren en afdoen als "het is de actie van een gestoorde enkeling, fait divers". :-D :-D

Turkje
5 november 2004, 16:26
Mij is het in ieder geval niet duidelijk of die personen worden opgepakt wegens hun bedrijvigheden in islamfundamentalistische kringen en de mogelijk krankzinnige complotten/aanslagen waar we de laatste dagen mee om de oren geslagen worden, dan wel voor hun directe betrokkenheid bij de moord.

Maar ja, ik ben dan ook een "linkse idioot", dus who f*cking cares.

piazzolla
5 november 2004, 16:38
Maar ja, ik ben dan ook een "linkse idioot", dus who f*cking cares.
"linkse idioot", probeer nekeer "leuk linkse idioot" :-D

In Nederland is men in staat een verband te leggen tussen de islamitisch rituele afslachting van een 'ongelovige' en de Nederlands extreme islam, men verbindt het zelfs met moslim terrorisme. Raar he :-D :-D

Leviathan
5 november 2004, 16:43
laten we de dialoog aangaan.

:rofl:

Ik heb een anders voorstel. Laten we die extremisten opsporen, folteren tot ze alles bekend hebben wat we moeten weten en vervolgens in het openbaar kruisigen.

Turkje
5 november 2004, 16:45
"linkse idioot", probeer nekeer "leuk linkse idioot" :-D


Tot uw dienst, dom-rechtse zak ;-)


In Nederland is men in staat een verband te leggen tussen de islamitisch rituele afslachting van een 'ongelovige' en de Nederlands extreme islam, men verbindt het zelfs met moslim terrorisme. Raar he :-D :-D

Aha, meneer heeft blijkbaar inzage in het onderzoek ?!

Knuppel
5 november 2004, 16:47
Ja, vrouwenbesnijdenis wordt uitgevoerd door vrouwen..

De burka wordt ook enkel gedragen door vrouwen.

Islamitische.

Stratcat
5 november 2004, 16:51
De burka wordt ook enkel gedragen door vrouwen.

Islamitische.Iets wat ik zonet in mijn mailbox kreeg en daar op aansluit

Turkse vrouwen rechtvaardigen slaag

-ANKARA -

Ruim eenderde van de Turkse vrouwen vindt dat ze slaag verdienen als zij ruzie maken met hun man, hem seks weigeren of het eten laten aanbranden. Dat is de uitkomst van een enquête die het Turkse persbureau Anatolië donderdag heeft gepubliceerd.

Uit het onderzoek blijkt dat 39 procent van de vrouwen in Turkije vindt dat haar man gelijk heeft als hij haar slaat om ten minste één van de volgende redenen: het eten laten verbranden, de mening van haar man betwisten, onnodig geld uitgeven, de kinderen verwaarlozen of weigeren seks met hem te hebben. Op het Turkse platteland is dat percentage 57.
De peiling is gehouden onder ruim 8000 getrouwde vrouwen door de Hacettepe Universiteit in Ankara, op kosten van de Europese Unie en de Turkse regering. De EU, waarvan Turkije lid wil worden, oefent druk uit op Ankara om de rechten van vrouwen beter te beschermen.

Turkje
5 november 2004, 17:12
Iets wat ik zonet in mijn mailbox kreeg en daar op aansluit
...

Dat bericht doet mij denken aan onze eigen onderzoeken in verband met sexueel misbruik en fysiek geweld.

http://www.xs4all.nl/~cgso/feiten/geweld.htm

Ongeveer 1/3 van de vrouwen wordt geconfronteerd met geweld, meestal (+70%) binnen het gezin. Het rare is echter dat de meeste van die vrouwen dat lijken "goed te praten": meestal komt het immers nooit tot een echte breuk met echtgenoot-lief.

De verhalen van vrouwen die de stap toch durven zetten en belanden in opvanghuizen, zijn meestal dan ook heel schrijnend en er gaat meestal jarenlange mishandeling aan vooraf.

Niet dat ik dus die zaken wil goedpraten, maar het verschijnsel is blijkbaar wereldomvattender dan "kijk eens naar die moslims", en heeft tot mijn grote gruwel vooral te maken met... jawel, de aard van het mannelijk beestje. Ook hier lijkt het er dus meer op dat de islam in het hoogste geval gebruikt wordt als rechtvaardiging van de daad, niet als oorzaak van de daad.

piazzolla
5 november 2004, 17:12
Tot uw dienst, dom-rechtse zak ouch, :-) :-) :-)
Aha, meneer heeft blijkbaar inzage in het onderzoek ?!Nederlandse pers een beetje volgen. Ja als ge u alleen op VRT baseert gaat ge nog veel missen, ge moet daar trouwens al cultuurfanaat zijn om berichtgeving omtrent moslimgeweld terug te vinden, en dan nog. :-D

Turkje
5 november 2004, 17:24
Nederlandse pers een beetje volgen.

U bedoelt waarschijnlijk deze verdachten... ?

AMSTERDAM - De twee verdachten in de zaak-Van Gogh die vrijdag worden vrijgelaten, zijn twee Marokkaanse broers. Volgens de advocaat van een van hen, B. Swier, was er tegen zijn cliënt "nog geen begin van bewijs". De woning van de ouders van de broers is eerder deze week doorzocht.

"Het is volstrekt onduidelijk waarom zij zijn aangehouden", zegt Swier. Hij zegt dat de politie aanzienlijk geweld heeft gebruikt bij de arrestatie.

(uit de Telegraaf, nu niet direct de meest linkse krant van het land)

Nogmaals, volgens mij is er nog helemaal geen bewijs gekend (in de media) dat aantoont dat het hier gaat om een georganiseerde aanslag van een bepaalde groepering. Als u andere berichten volgt dan ik, dan mag u die natuurlijk altijd posten...

piazzolla
5 november 2004, 17:59
U bedoelt waarschijnlijk deze verdachten... ?

AMSTERDAM - De twee verdachten in de zaak-Van Gogh die vrijdag worden vrijgelaten, zijn twee Marokkaanse broers. Volgens de advocaat van een van hen, B. Swier, was er tegen zijn cliënt "nog geen begin van bewijs". De woning van de ouders van de broers is eerder deze week doorzocht.

"Het is volstrekt onduidelijk waarom zij zijn aangehouden", zegt Swier. Hij zegt dat de politie aanzienlijk geweld heeft gebruikt bij de arrestatie.

(uit de Telegraaf, nu niet direct de meest linkse krant van het land)

Nogmaals, volgens mij is er nog helemaal geen bewijs gekend (in de media) dat aantoont dat het hier gaat om een georganiseerde aanslag van een bepaalde groepering. Als u andere berichten volgt dan ik, dan mag u die natuurlijk altijd posten...
uit diezelfde telegraaf,

Het kabinet gaat de strijd aan met het moslimextremisme. Vice-premier Zalm zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat de moord op filmmaker Theo van Gogh een "aanval op de rechtsorde" betekende. Het kabinet heeft het terrorisme (http://www.telegraaf.nl/binnenland/15379011/Kabinet_bindt_strijd_aan_tegen_moslimextremisme.ht ml) de oorlog verklaard, aldus Zalm.

Misschien iets minder selectiviteit gebruiken bij het volgen van de media. Naast geschreven pers, zijn er ook op de Nederlandse TV vrij goeie debatten (bvb met moslims), en verslaggeving. Het feit dat recherche zich vergist heeft in de breedte van het probleem, heb ik in het nieuws of een van de aansluitende verslagen erop gehoord (Nova, Netwerk, 2 vandaag, ...).

Pat
5 november 2004, 18:04
Wat als ik u vertel dat de moordenaar Mohammed een gematigd Moslim was die netjes studeerde aan de hogeschool voor Sociaal Pedagogische Hulpverlening? De dood van zijn moeder was een keerpunt in zijn leven waarna hij zich ging verdiepen in de Islam. Hiervoor volgde hij lessen in de El radicale Tawheed moskee.

Hij komt in contact met een Moefti die vervolgens een fatwa aankondigd, dat is immers nodig omdat het doden tijdens de Ramadan anders niet toegestaan is.

De afgelopen jaren heeft Nederland al tweemaal eerder te maken gehad met moorden die waren verricht met "de toestemming van Allah". Beide malen was op de lijken een brief bevestigd, net zoals dat ook bij Theo van Gogh het geval was. Deze religiemoorden zijn bij de politie bekend, maar het detail van deze Arabische brieven is bewust stilgehouden door justitie. De brief heeft als functie dat de dader vrijuit gaat en de zegen heeft van Allah.

Jef Vermassen, advocaat heet recent een boek geschreven onder de slogan "In ieder van ons schuilt een moordenaar" Indien u zulke bewering radicaal vindt, dan zou de volgende slogan heel wat realistischer klinken: "In ieder Moslim schuilt een radicalist" Net zoals de 9/11 terroristen gaat het ook nu over een zogenaamd anoniem Moslim die door een gebeurtenis, de dood van zijn moeder in dit geval, ineens een radicale houding aanneemt.

Niet enkel Van Gogh staat op de hitlist, maar ook andere namen: Hirsi Ali staat uiteraard eerst, maar ook Cohen staat er bij (de Amsterdamse burgemeester). Cohen is nochthans gekend als een voorvechter van de multiculturele maatschappij die de wandaden vanuit de Moslimgemeenschap met de mantel der liefde bedekt. Cohens probleem is dus niet zijn uitgesproken mening maar gewoon het feit dat hij Joods is.

Turkje
5 november 2004, 18:07
uit diezelfde telegraaf,

Het kabinet gaat de strijd aan met het moslimextremisme. Vice-premier Zalm zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat de moord op filmmaker Theo van Gogh een "aanval op de rechtsorde" betekende. Het kabinet heeft het terrorisme (http://www.telegraaf.nl/binnenland/15379011/Kabinet_bindt_strijd_aan_tegen_moslimextremisme.ht ml) de oorlog verklaard, aldus Zalm.


En waar leest u hierboven dat de moord op Van Gogh een actie van een bepaalde groep was?


Misschien iets minder selectiviteit gebruiken bij het volgen van de media.
Als u nu al eens begon om niet direct te vervallen in de meest huizenhoge clichés, genre "hij vertelt geen Blokpraat" -> "hij is een linkiewinkie" -> " hij is een trouw volger en supporter van de VRT" -> "hij volgt de media heel selectief", dan geraken we nog wel eens ergens. Ooit.

piazzolla
5 november 2004, 18:08
Zojuist op journaal (NOS), kabinet besluit dat moord een terroristische daad is en er is een direct gevaar voor verder terroristische aanslagen. Verder, Justitie spreekt over een terreur groep, en er zijn aanwijzingen dat ze groter is dan nu gedacht.

piazzolla
5 november 2004, 18:25
[/i]Als u nu al eens begon om niet direct te vervallen in de meest huizenhoge clichés, genre "hij vertelt geen Blokpraat" -> "hij is een linkiewinkie" -> " hij is een trouw volger en supporter van de VRT" -> "hij volgt de media heel selectief", dan geraken we nog wel eens ergens. Ooit.
Kijk, ten eerste:leuk links is amusement op zich (het mooie van de zaak is dat ze het zelf niet weten). Ten tweede:uw torenhoge cliches zijn geen cliches maar naakte realiteit, links is zodanig verdwaasd en bezig met zichzelf dat indien aan de macht (zoals in onzen Belziek) ze een regelrecht gevaar is voor de maatschappij zoals we ze kennen.

Niet ik maar u hebt uzelf omschreven als 'leuk' links. Nu zelf geloof ik dit niet, ken u te weinig maar eerste indruk is dat er zinnig met u gediscussieerd kan worden... niet?

piazzolla
5 november 2004, 18:33
De afgelopen jaren heeft Nederland al tweemaal eerder te maken gehad met moorden die waren verricht met "de toestemming van Allah". Beide malen was op de lijken een brief bevestigd, net zoals dat ook bij Theo van Gogh het geval was. Deze religiemoorden zijn bij de politie bekend, maar het detail van deze Arabische brieven is bewust stilgehouden door justitie. De brief heeft als functie dat de dader vrijuit gaat en de zegen heeft van Allah.

Interessant, dit heb ik in gevolgde debatten, berichtgeving, hierover nog niets gehoord, raar. link, bron?

Turkje
5 november 2004, 19:07
Zojuist op journaal (NOS), kabinet besluit dat moord een terroristische daad is en er is een direct gevaar voor verder terroristische aanslagen. Verder, Justitie spreekt over een terreur groep, en er zijn aanwijzingen dat ze groter is dan nu gedacht.
Volgens de laatste berichten (en ik neem Pats post daar ook bij, alhoewel er geen bronnen instaan) lijkt het er inderdaad op dat er een zeker patroon zit in die aanslag, en dat een bepaalde groep moslims daar meer mee te maken heeft.

Turkje
5 november 2004, 19:10
Kijk, ten eerste:leuk links is amusement op zich (het mooie van de zaak is dat ze het zelf niet weten).

Akkoord.


Ten tweede:uw torenhoge cliches zijn geen cliches maar naakte realiteit, links is zodanig verdwaasd en bezig met zichzelf dat indien aan de macht (zoals in onzen Belziek) ze een regelrecht gevaar is voor de maatschappij zoals we ze kennen.

Voorbeeld van die torenhoge clichés die naakte realiteit zijn?

Ik denk niet dat wat u beschrijft trouwens aan de grondslag ligt van dat gedrag van "leuk links" (om de uitdrukking dan toch maar te gebruiken). Zoals ook eerder al gezegd in één van de topics, is dat meer een gevolg van een soort misplaatst en volgehouden "respect", ten allen koste, en soms wars van alle feiten.


Niet ik maar u hebt uzelf omschreven als 'leuk' links.

Ik dacht "extreem-links" gebruikt te hebben. Soit, dat was eerder ironisch bedoeld.


Nu zelf geloof ik dit niet, ken u te weinig maar eerste indruk is dat er zinnig met u gediscussieerd kan worden... niet?
Ik hoop het.

Dutchie_153
5 november 2004, 19:17
Die extremisten moeten ze het land uitzetten.
Echter ben ik wel vóór toetreding van Turkije bij de EU, omdat daar 99% soennitische moslims wonen (Sji'ieten zijn extremistisch en zien hun leven als taak de islam over de hele wereld te verspreiden, en de vijand, waaronder ook het christendom behoort, uit te roeien.

Pat
5 november 2004, 19:46
Dat bericht doet mij denken aan onze eigen onderzoeken in verband met sexueel misbruik en fysiek geweld.

http://www.xs4all.nl/~cgso/feiten/geweld.htm

Ongeveer 1/3 van de vrouwen wordt geconfronteerd met geweld, meestal (+70%) binnen het gezin. Het rare is echter dat de meeste van die vrouwen dat lijken "goed te praten": meestal komt het immers nooit tot een echte breuk met echtgenoot-lief.

De verhalen van vrouwen die de stap toch durven zetten en belanden in opvanghuizen, zijn meestal dan ook heel schrijnend en er gaat meestal jarenlange mishandeling aan vooraf.

Niet dat ik dus die zaken wil goedpraten, maar het verschijnsel is blijkbaar wereldomvattender dan "kijk eens naar die moslims", en heeft tot mijn grote gruwel vooral te maken met... jawel, de aard van het mannelijk beestje. Ook hier lijkt het er dus meer op dat de islam in het hoogste geval gebruikt wordt als rechtvaardiging van de daad, niet als oorzaak van de daad.

Een heel klein vraagje, hoe komt het dat in de westerse wereld er cijfers en percentages bekend zijn en niet vanuit de Arabische wereld?

Ik sta rechtstreeks in contact met een Arabische jongedame, haar vader had recentelijk een pistool op haar gericht omdat ze lastige vragen had in verband met de Islam. Ja hoor, ze verwerpt deze ideologie, maar houdt dat voor zichzelf, ze plant nu een ontsnappingspoging uit Saoudi Arabië, ook al kost dit haar leven. Ze hebben ook haar notaboek afgenomen omdat ze graag tekende en schilderde: In de Islam zijn afbeeldingen immers verboden!

Nu wat is uw boodschap aan haar? Niet zeuren, want ook in Europese landen is er onrecht en geweld tegenover vrouwen, dus blijf maar lekker zitten?

Pat
5 november 2004, 19:49
Interessant, dit heb ik in gevolgde debatten, berichtgeving, hierover nog niets gehoord, raar. link, bron? De Telegraaf, 5 november 2004

De volgende die naar bronnen vraagt, verwijs ik door naar Spa ...

Turkje
5 november 2004, 20:07
Een heel klein vraagje, hoe komt het dat in de westerse wereld er cijfers en percentages bekend zijn en niet vanuit de Arabische wereld?

Omdat de meeste landen daar een totalitair regime hebben, waar de bevolking geen sikkepit waard is.


Ik sta rechtstreeks in contact met een Arabische jongedame, haar vader had recentelijk een pistool op haar gericht omdat ze lastige vragen had in verband met de Islam. Ja hoor, ze verwerpt deze ideologie, maar houdt dat voor zichzelf, ze plant nu een ontsnappingspoging uit Saoudi Arabië, ook al kost dit haar leven. Ze hebben ook haar notaboek afgenomen omdat ze graag tekende en schilderde: In de Islam zijn afbeeldingen immers verboden!

Saudi Arabië is dan ook één van de meest verderfelijke regimes ter wereld, en spijtig genoeg financieel dik gesteund door onze eigen Westerse democratieën.


Nu wat is uw boodschap aan haar? Niet zeuren, want ook in Europese landen is er onrecht en geweld tegenover vrouwen, dus blijf maar lekker zitten?
Foute gok. De boodschap is dat huiselijk geweld geen exclusief moslimfenomeen is (eerder een algemeen mannelijk fenomeen als je het mij vraagt), maar dat de islam in de Arabische wereld wél dikwijls misbruikt wordt om dat geweld te legitimeren (sommige passages in de Koran zijn voor die interpretatie vatbaar). Anders dan bij ons dus, waar huiselijk geweld nog altijd in de taboesfeer hangt, maar waar het moreel oordeel erover tenminste duidelijk is.