PDA

View Full Version : Overwinning Trump wordt betwist: hertelling stemmen?


Piero
24 november 2016, 18:37
Een hertelling van de stemmen voor de presidentsverkiezing is in aantocht. De overwinning van Trump wordt betwist nadat is gebleken dat in bepaalde Staten de stemmachines naar verhouding met handmatig stemmen veel meer stemmen voor Trump hebben opgeleverd. Dat is onlogisch en wijst op fouten bij de tellingen. De Groenen hebben nu een initiatief opgestart.

Groene Partij haalt genoeg geld binnen voor hertelling

Jill Stein, de presidentskandidaat van de Groene Partij, heeft via crowdfunding binnen 24 uur maar liefst 2,5 miljoen dollar binnengehaald om een procedure te starten voor een hertelling van de stemmen in Wisconsin, Pennsylvania en Michigan. De drie staten zijn cruciale swing states die bij de afgelopen verkiezingen naar Donald Trump gingen. - NRC (http://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/24/trumpblog-groene-partij-haalt-genoeg-geld-op-voor-hertelling-a1533337)

Voor de verschillen kunnen allerlei oorzaken zijn, zoals onduidelijke procedures of formulieren. Maar zoals een gewaardeerde forumer pleegt te zeggen, we kunnen niets uitsluiten. Zou Clinton de schok nog aankunnen om alsnog president te worden? Zal het land het aankunnen?

kelt
24 november 2016, 18:47
Nu zullen we zien hoe "groot" mevrouw Clinton is....

Karel Martel B
24 november 2016, 18:50
Een hertelling van de stemmen voor de presidentsverkiezing is in aantocht. De overwinning van Trump wordt betwist nadat is gebleken dat in bepaalde Staten de stemmachines naar verhouding met handmatig stemmen veel meer stemmen voor Trump hebben opgeleverd. Dat is onlogisch en wijst op fouten bij de tellingen.

Euh. neen, omdat beide eenvoudig kunnen gecorreleerd zijn met gemiddeld inkomen.

Eduard Khil
24 november 2016, 18:52
linksen zijn zo'n slechte verliezers hé :lol:

eno2
24 november 2016, 18:55
Nu zullen we zien hoe "groot" mevrouw Clinton is....

Wat bedoel je? Haar team heeft alvast geweigerd om hertelling te verzoeken, wat hun gevraagd was door een groep academici én door Jill. Als ik HC was, vroeg ik het wel, het gaat in 3 swing states om een paar duizenden stemmen, soms marges van 0.2%. Wat zou Trump gedaan hebben dacht je?

Karel Martel B
24 november 2016, 19:00
Wat zou Trump gedaan hebben dacht je?

Gewonnen hebben.

Dadeemelee
24 november 2016, 19:02
Gewonnen hebben.

Trump heeft gelijk gekregen. De verkiezingen waren rigged :popcorn:

Karel Martel B
24 november 2016, 19:15
Trump heeft gelijk gekregen. De verkiezingen waren rigged :popcorn:

Trump heeft zelfs de door Democraten gerigde verkiezingen gewonnen! epic!

Dadeemelee
24 november 2016, 19:21
Trump heeft zelfs de door Democraten gerigde verkiezingen gewonnen! epic!
Gaat hij een hertelling vragen? :popcorn:

zonbron
24 november 2016, 19:25
Trump heeft zelfs de door Democraten gerigde verkiezingen gewonnen! epic!

https://i.imgur.com/Swt7H2t.jpg

Jan van den Berghe
24 november 2016, 19:39
Een hertelling van de stemmen voor de presidentsverkiezing is in aantocht. De overwinning van Trump wordt betwist nadat is gebleken dat in bepaalde Staten de stemmachines naar verhouding met handmatig stemmen veel meer stemmen voor Trump hebben opgeleverd. Dat is onlogisch en wijst op fouten bij de tellingen. De Groenen hebben nu een initiatief opgestart.

But there's a very small chance that a recount in those states could boost Clinton. Trump won Michigan by about 9,500 votes, Wisconsin by 22,500 votes and Pennsylvania by 69,700.

Given the relatively wide margin for Trump, and Clinton's narrow advantage in more traditionally blue states like Minnesota, it's unlikely compromised voting machines were to blame.

http://www.nbcnews.com/news/us-news/green-partys-jill-stein-raises-millions-election-recount-n687801

eno2
24 november 2016, 19:42
Trump heeft zelfs de door Democraten gerigde verkiezingen gewonnen! epic!

Bewijs uit het ongerijmde aangezien er nog nergens bewijzen voor zijn.

Piero
24 november 2016, 19:50
Euh. neen, omdat beide eenvoudig kunnen gecorreleerd zijn met gemiddeld inkomen.

Zou kunnen. Maar de kans dat Trump alsnog verliest is zeer klein. Clinton zou alsnog Pennsylvania moeten winnen, waar het verschil 69.000 stemmen was (dus een correctie van 35.000 stemmen is voldoende), plus Wisconcin of Michican. In twee Staten dus.

Terwijl de peilingen een overwinning voor Clinton voorspelden, gingen Wisconsins 10 kiesmannen op 8 november naar Trump met een verschil van 27.000 stemmen. Volgens Halderman kan het zijn dat Clinton in de staat 30.000 stemmen is misgelopen.

Trump won Pennsylvania (20 kiesmannen) met 69.000 stemmen verschil. Ruim twee weken na de verkiezingen kwam woensdag de definitieve uitslag van Michigan (16 kiesmannen), waar Trump won met iets meer dan 10.000 stemmen verschil. Volgens de onofficiele uitslag won Trump 290 kiesmannen tegen 232 voor Clinton.

eno2
24 november 2016, 19:53
But there's a very small chance that a recount in those states could boost Clinton. Trump won Michigan by about 9,500 votes, Wisconsin by 22,500 votes and Pennsylvania by 69,700.

Given the relatively wide margin for Trump, and Clinton's narrow advantage in more traditionally blue states like Minnesota, it's unlikely compromised voting machines were to blame.http://www.nbcnews.com/news/us-news/green-partys-jill-stein-raises-millions-election-recount-n687801
This Friday is the deadline for requesting a recount in Wisconsin, where Trump’s winning margin stands at 0.7%. In Pennsylvania, where his margin is 1.2%, the deadline falls on Monday. In Michigan, where the Trump lead is currently just 0.3%, the deadline is Wednesday 30 November.https://www.theguardian.com/us-news/2016/nov/23/jill-stein-election-recount-fund-michigan-wisconsin-pennsylvania



Michigan is even not yet declared! Due to the small margin.
Dit is uit een artikel van VANDAAG.

zonbron
24 november 2016, 20:11
https://www.theguardian.com/us-news/2016/nov/23/jill-stein-election-recount-fund-michigan-wisconsin-pennsylvania



Michigan is even not yet declared! Due to the small margin.
Dit is uit een artikel van VANDAAG.

http://i3.kym-cdn.com/photos/images/original/000/527/335/5a2.jpg

The numbers are in: Trump wins Michigan by 10,704
http://www.freep.com/story/news/politics/2016/11/23/donald-trump-wins-michigan-votes/94360852/

Trump is the first Republican presidential candidate since 1988 to win Michigan.

The vote totals that will be submitted to the state Canvassers Board on Nov. 28 are:

Donald J. Trump, Republican: 2,279,543
Hillary Clinton, Democratic: 2,268,839
Gary Johnson, Libertarian: 172,136
Jill Stein, Green: 51,463
Darrell L. Castle, U.S. Taxpayers: 16,139
Evan McMullin, write-in: 8,177
Emidio Mimi Soltysik, Natural Law: 2,209
Michael Maturen, write-in: 517
Tom Hoefling, write-in: 95
Laurence Kotlikoff, write-in: 87
Ben Hartnell, write-in: 39
Monica Moorehead, write-in: 30
​Cherunda Fox, write-in: 10


Next!

eno2
24 november 2016, 20:26
Ik heb met de VS niks meer te maken. Als ik Amerikaans onderdaan was, zou ik voor vier jaar uitwijken.
Next is hopelijk een controle/hertelling.

zonbron
24 november 2016, 20:26
Video - Butt-Hurt Losers Demand Recount! (https://www.youtube.com/watch?v=Q-bwY-40QAY)

eno2
24 november 2016, 20:30
Video - Butt-Hurt Losers Demand Recount! (https://www.youtube.com/watch?v=Q-bwY-40QAY)

Er zijn ernstige redenen voor ernstige mensen voor een recount.
Denk je nu werkelijk dat ik naar je K&K videootje kijk?

zonbron
24 november 2016, 20:35
Er zijn ernstige redenen voor ernstige mensen voor een recount.
Denk je nu werkelijk dat ik naar je K&K videootje kijk?

Ernstig? :rofl:

Niets dan butthurt gedoe, komt niets van. Hillary moet zelf om een recount vragen en dat zal ze niet doen. Verder bestaan er geen legale redenen voor een recount.

zonbron
24 november 2016, 20:36
Ik heb met de VS niks meer te maken. Als ik Amerikaans onderdaan was, zou ik voor vier jaar uitwijken.
Next is hopelijk een controle/hertelling.

Gaat U dan ginds de aanstaande recount niet organiseren?

zonbron
24 november 2016, 20:37
Bij een recount breken er rellen uit, ongeacht het resultaat. LOL Recount? :rofl:

eno2
24 november 2016, 20:38
Gaat U dan ginds de aanstaande recount niet organiseren?

Wees eens ernstig.

Ik hoop dat de Clintons voor eeuwig van het politieke toneel verdwijnen nu voor het goed van de democraten.

Niettemin zou de recount niet mogen afgewezen worden ook al vraagt HC er niet om, het is ook beter dat het niet op haar initiatief gebeurt.

zonbron
24 november 2016, 20:41
Wees eens ernstig.

Ik hoop dat de Clintons voor eeuwig van het politieke toneel verdwijnen nu voor het goed van de democraten.

Niettemin zou de recount niet mogen afgewezen worden.

Read my lips. Komt niets van.

Mss bij volgende verkiezingen indien het reglement aangepast wordt en er steeds willekeurige recounts kunnen plaatvinden.

eno2
24 november 2016, 20:43
Read my lips. Komt niets van.

Mss bij volgende verkiezingen indien het reglement aangepast wordt en er steeds willekeurige recounts kunnen plaatvinden.

Welke instantie beslist?
Willekeurig is het niet, de hacks kunnen reëel zijn. Moet onderzocht worden.

zonbron
24 november 2016, 20:45
Welke instantie beslist?
Willekeurig is het niet, de hacks kunnen reëel zijn. Moet onderzocht worden.

Idd. Ik hoop dat Hillary het nodige doet. LOL

zonbron
24 november 2016, 20:47
Welke instantie beslist?
Willekeurig is het niet, de hacks kunnen reëel zijn. Moet onderzocht worden.

Aldanniet willekeurig.

Maar het zal deze maal niet gebeuren.

Tavek
24 november 2016, 20:48
De teller van Jill Stein haar fundraising blijft maar stijgen. Recounts komen er alvast zeker.

Zou me niet verbazen dat als ze morgen de benodigde 6 miljoen bijeen heeft.

Ze heeft nu al 3.9 miljoen bijeen...

Dadeemelee
24 november 2016, 21:02
Hoe kunnen ze een recount doen van computerstemmen? 8O

Tavek
24 november 2016, 21:04
Hoe kunnen ze een recount doen van computerstemmen? 8O

De stemcomputers zijn niet verbonden met het internet. En ze hebben datadragers waar de stemmen opstaan. In de telbureaus worden die dingen samengeteld, en daar kan wel gefoefeld worden.

Door iedere stemcomputer te vergelijken met wat er gerapporteerd is op 8 november kan je kijken of het correct is. Als en een hacker in het telbureau is ingebroken, dan je dat zo zien.

eno2
24 november 2016, 21:06
Hoe kunnen ze een recount doen van computerstemmen? 8O

Zijn die niet traceerbaar misschien?

Eyjafjallajökull
24 november 2016, 21:07
Ik heb met de VS niks meer te maken. Als ik Amerikaans onderdaan was, zou ik voor vier jaar uitwijken.
Next is hopelijk een controle/hertelling.

Als onderdaan van welk land zou jij niét uitwijken ? :lol:

eno2
24 november 2016, 21:07
Idd. Ik hoop dat Hillary het nodige doet. LOL

Die staat daarboven, dat is nu al overduidelijk.

Dadeemelee
24 november 2016, 21:09
Ben benieuwd wat de datadragers zijn. In Belgie waren het nog altijd floppies dacht ik...

Dadeemelee
24 november 2016, 21:13
Zijn die niet traceerbaar misschien?

Hangt er helemaal vanaf hoe dat het geregeld is. Om met de resultaten op floppies, cd, memory stick of wat dan ook te knoeien moet de procedure wel erg knullig zijn.

Tavek
24 november 2016, 21:14
Ben benieuwd wat de datadragers zijn. In Belgie waren het nog altijd floppies dacht ik...

Iedere electronische stem wordt ook uitgeprint dacht ik. Het kan dus zijn dat men zelfs manueel ballots moet gaan tellen.

Tavek
24 november 2016, 21:34
Weer honderd k erbij.

https://jillstein.nationbuilder.com/recount

Tavek
24 november 2016, 21:36
Als er fraude wordt gevonden, zal dit twijfel doen rijzen over alle electronische ballot, en kan dit potentieel een forse schaduw werpen, als die er al niet was, over Trump zijn presidentschap.

de vuile muilekoek
24 november 2016, 22:05
[QUOTE=kelt;8299136]Nu zullen we zien hoe "groot" mevrouw Clinton is....[/QUOTE

willen ze Amerika in chaos storten ?

Tavek
24 november 2016, 22:12
Damn, die teller gaat tegen 100k per uur omhoog.

Put your money where your mouth is...mensen hebben Trump echt niet graag :D

Eyjafjallajökull
24 november 2016, 22:16
https://cdn.meme.am/instances/500x/29615403.jpg

de vuile muilekoek
24 november 2016, 22:17
Damn, die teller gaat tegen 100k per uur omhoog.

Put your money where your mouth is...mensen hebben Trump echt niet graag :D

Die ander mensen bedoel je ... die ander helft van Amerika,

daiwa
24 november 2016, 22:22
linksen zijn zo'n slechte verliezers hé :lol:

Inderdaad en dan durven ze al eens oproepen tot geweld.
Als we ze niet in het stemhokje kunnen verslaan moeten we er maar op kloppen zei oude Tobback toen het VB verkiezing na verkiezing won.

SDX
24 november 2016, 22:26
Butt-Hurt Losers Demand Recount! (https://www.youtube.com/watch?v=Q-bwY-40QAY)

Dadeemelee
24 november 2016, 22:27
Inderdaad en dan durven ze al eens oproepen tot geweld.
Als we ze niet in het stemhokje kunnen verslaan moeten we er maar op kloppen zei oude Tobback toen het VB verkiezing na verkiezing won.

NWO baby, deal with it :popcorn:

daiwa
24 november 2016, 22:29
NWO baby, deal with it :popcorn:

Als je verkiezingen verliest is oproepen tot geweld normaal volgens jou? 8O

Eurosceptic
24 november 2016, 22:31
Een hertelling van de stemmen voor de presidentsverkiezing is in aantocht. De overwinning van Trump wordt betwist nadat is gebleken dat in bepaalde Staten de stemmachines naar verhouding met handmatig stemmen veel meer stemmen voor Trump hebben opgeleverd. Dat is onlogisch en wijst op fouten bij de tellingen. De Groenen hebben nu een initiatief opgestart.

Groene Partij haalt genoeg geld binnen voor hertelling

Jill Stein, de presidentskandidaat van de Groene Partij, heeft via crowdfunding binnen 24 uur maar liefst 2,5 miljoen dollar binnengehaald om een procedure te starten voor een hertelling van de stemmen in Wisconsin, Pennsylvania en Michigan. De drie staten zijn cruciale swing states die bij de afgelopen verkiezingen naar Donald Trump gingen. - NRC (http://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/24/trumpblog-groene-partij-haalt-genoeg-geld-op-voor-hertelling-a1533337)

Voor de verschillen kunnen allerlei oorzaken zijn, zoals onduidelijke procedures of formulieren. Maar zoals een gewaardeerde forumer pleegt te zeggen, we kunnen niets uitsluiten. Zou Clinton de schok nog aankunnen om alsnog president te worden? Zal het land het aankunnen?

Bij de race Al Gore vs George Bush jr, bleek achteraf dat Gore had gewonnen.
Toen kregen we ook geen wijziging omdat Bush de puppet was die ze in Washington DC wilden.

Ik geloof totaal niks van die foute telling. Dit is gewoon een wanhopige poging van het establishment om Hillary alsnog president te laten worden.

Als het echt zo ver komt is grof geweld het enige recht dat een Amerikaanse burger nog heeft

Dadeemelee
24 november 2016, 22:32
Als je verkiezingen verliest is oproepen tot geweld normaal volgens jou? 8O

Je hebt nu NWO en nog niet content? :popcorn:

Tavek
24 november 2016, 22:37
Bij de race Al Gore vs George Bush jr, bleek achteraf dat Gore had gewonnen.
Toen kregen we ook geen wijziging omdat Bush de puppet was die ze in Washington DC wilden.

Ik geloof totaal niks van die foute telling. Dit is gewoon een wanhopige poging van het establishment om Hillary alsnog president te laten worden.

Als het echt zo ver komt is grof geweld het enige recht dat een Amerikaanse burger nog heeft

Volgende week komt er een rapport. De wetenschappers die deze claim maken zijn overigens niet van de minste (MIT oa). Ik schat die ietsje hoger in dan Nate Silver, voorspeller van baseball wedstrijden.

In het slechtste geval zou de recount de betrouwbaarheid van electronisch stemmen kunnen bevestigen. Dat is ook al wat waard.

Eurosceptic
24 november 2016, 22:53
Volgende week komt er een rapport. De wetenschappers die deze claim maken zijn overigens niet van de minste (MIT oa). Ik schat die ietsje hoger in dan Nate Silver, voorspeller van baseball wedstrijden.

In het slechtste geval zou de recount de betrouwbaarheid van electronisch stemmen kunnen bevestigen. Dat is ook al wat waard.

Er was VOOR de verkiezingen al scepticisme in heel de USA over "rigged elections" met de stembussen die gelinkt zijn aan George Soros.
Het is heel waarschijnlijk dat er na deze verkiezingen gesjoemeld is met een paar stembussen om achteraf toch de nieuwe Washington DC puppet Hillary aan de overwinning te helpen.

Die hertelling mag er nooit komen.
Maar wetend hoe groot de belangen zijn, vrees ik dat wel het geval zal zijn en de winnaar kennen we op voorhand.

Washington DC always wins.
Als het zo ver komt hoop ik dat er een volksopstand uitbreekt en dat ze Hillary afknallen.

Ik weet dat elke oproep tot geweld mensen doet denken dat je niet goed bij je verstand bent, maar dit is pure tirannie. Er is wereldwijd een machteloosheidsgevoel omdat bijna geen enkele regering nog de belangen van zijn eigen burgers verdedigt. Zelfde principe met Angela Merkel, zowat de meest gehate vrouw in Europa

eno2
24 november 2016, 22:56
Ik weet dat elke oproep tot geweld mensen doet denken dat je niet goed bij je verstand bent,

Op dat gebied ben jij hier een gewaardeerd recidivist, je doet maar hé,

eno2
24 november 2016, 22:58
Inderdaad en dan durven ze al eens oproepen tot geweld.
Als we ze niet in het stemhokje kunnen verslaan moeten we er maar op kloppen zei oude Tobback toen het VB verkiezing na verkiezing won.

Ik geloof niet dat diegene die hier oproept tot geweld, van links is.

Tavek
24 november 2016, 22:59
Er was VOOR de verkiezingen al scepticisme in heel de USA over "rigged elections" met de stembussen die gelinkt zijn aan George Soros.
Het is heel waarschijnlijk dat er na deze verkiezingen gesjoemeld is met een paar stembussen om achteraf toch de nieuwe Washington DC puppet Hillary aan de overwinning te helpen.

Die hertelling mag er nooit komen.
Maar wetend hoe groot de belangen zijn, vrees ik dat wel het geval zal zijn en de winnaar kennen we op voorhand.

Washington DC always wins.
Als het zo ver komt hoop ik dat er een volksopstand uitbreekt en dat ze Hillary afknallen.

Ik weet dat elke oproep tot geweld mensen doet denken dat je niet goed bij je verstand bent, maar dit is pure tirannie. Er is wereldwijd een machteloosheidsgevoel omdat bijna geen enkele regering nog de belangen van zijn eigen burgers verdedigt. Zelfde principe met Angela Merkel, zowat de meest gehate vrouw in Europa

Het is erg onwaarschijnlijk dat Hillary 70k stemmen ophaalt in Pennsylvania.

eno2
24 november 2016, 23:17
Een recount is duur, zo rond de 7m, zal waarschijnlijk niets aan de totaaluitslag veranderen , en Hillary heeft er bovendien evenmin belang bij zich een slecht verliezer te tonen, dus is het interessant dat men via een een inzameling kan natrekken of er een zwak punt zit in een gedeelte van het stemsysteem, of niet.

Eurosceptic
24 november 2016, 23:21
Op dat gebied ben jij hier een gewaardeerd recidivist, je doet maar hé,

Er zijn genoeg historische momenten geweest waarin mensen moesten vechten (in alle betekenissen van dat woord) om hun rechten te verwerven. Via een volksopstand, via stakingen, maar ook via geweld omdat er geen andere mogelijkheid was.

Neem nu de komende verkiezingen in Nederland. PVV gaat als grote winnaar aan de streep komen, maar ze zullen nooit aan zet zijn. De grootste partij van het land die geen beleid voert staat gelijk aan de volkswil die genegeerd wordt. Waarom stemt een mens dan nog?
Als dat je bloed niet doet koken, mankeert het mijns inziens bij veel mensen aan ruggengraat.

Amerikanen zijn het spuugzat dat hun regering de middenklasse niet vertegenwoordigt. Die hele recount is gewoon een manier om de publieke opinie te bespelen, om te rechtvaardigen waarom Hillary de nieuwe president moet worden.

Ik dacht persoonlijk dat ze met Trump zouden afrekenen á la JFK om ze in Washington DC te geven wat ze willen, maar dit zou natuurlijk DE manier bij uitstek zijn omdat het lijkt alsof het gerechtvaardigd is. Ik zei het al in mijn eerste post "Wie wordt de nieuwe president van de USA?" dat het establishment Hillary wil en zal krijgen. Zelfs nu geloof ik nog steeds niet dat Trump het beleid zal voeren.

Het had maar eens omgekeerd moeten zijn dat Hillary had gewonnen en dat Trump geld gaf voor een recount. Zelfs met de zwaarste juridische procedure had Trump dat nooit klaargekregen

SDX
24 november 2016, 23:26
http://i68.tinypic.com/rby1i9.png

Reverberation
24 november 2016, 23:35
http://i68.tinypic.com/rby1i9.png

Die tweet zocht ik al een tijdje... poor google skills...

²!!@SDX

Tavek
24 november 2016, 23:38
Daarom dat anderen het doen he. Hillary is consistent.

Reverberation
24 november 2016, 23:40
Daarom dat anderen het doen he. Hillary is consistent.

Wanneer sprak Hillary zich uit tegen de rellen? Ze kwam enkel buiten om zich wat te wentelen in medelijden. Ons niet laten lachen aub.

TV-verslaafde
24 november 2016, 23:44
Dit blijft ook maar duren. Hillary imiteert alle strategieen van Trump. Verzin zelf eens iets om Trump te verslaan.

SDX
24 november 2016, 23:50
Die tweet zocht ik al een tijdje... poor google skills...

²!!@SDX
Butt-Hurt Losers Demand Recount! (https://www.youtube.com/watch?v=Q-bwY-40QAY)
↑ Screenie gemaakt.↑

Graag gedaan.

SDX
24 november 2016, 23:51
Wanneer sprak Hillary zich uit tegen de rellen? Ze kwam enkel buiten om zich wat te wentelen in medelijden. Ons niet laten lachen aub.

Ze kwam enkel buiten om nog wat olie op 't vuur te gooien en de rellen nog wat langer te laten duren, net als Obama trouwens.

Karel Martel B
25 november 2016, 07:32
Daarom dat anderen het doen he. Hillary heeft sock-puppets.

FTFY

IJsboer
25 november 2016, 07:41
Een hertelling van de stemmen voor de presidentsverkiezing is in aantocht. De overwinning van Trump wordt betwist nadat is gebleken dat in bepaalde Staten de stemmachines naar verhouding met handmatig stemmen veel meer stemmen voor Trump hebben opgeleverd. Dat is onlogisch en wijst op fouten bij de tellingen. De Groenen hebben nu een initiatief opgestart.

Groene Partij haalt genoeg geld binnen voor hertelling

Jill Stein, de presidentskandidaat van de Groene Partij, heeft via crowdfunding binnen 24 uur maar liefst 2,5 miljoen dollar binnengehaald om een procedure te starten voor een hertelling van de stemmen in Wisconsin, Pennsylvania en Michigan. De drie staten zijn cruciale swing states die bij de afgelopen verkiezingen naar Donald Trump gingen. - NRC (http://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/24/trumpblog-groene-partij-haalt-genoeg-geld-op-voor-hertelling-a1533337)

Voor de verschillen kunnen allerlei oorzaken zijn, zoals onduidelijke procedures of formulieren. Maar zoals een gewaardeerde forumer pleegt te zeggen, we kunnen niets uitsluiten. Zou Clinton de schok nog aankunnen om alsnog president te worden? Zal het land het aankunnen?

Dat is natuurlijk de eerste fase van een rouwproces: ontkenning.

Dadeemelee
25 november 2016, 08:26
Dit blijft ook maar duren. Hillary imiteert alle strategieen van Trump. Verzin zelf eens iets om Trump te verslaan.

NWO, the ends justify the means. Deal with it :popcorn:

Vette Pois(s)on
25 november 2016, 09:05
hertellen jongens

2 keer met het bakkes op de beton :-)

patrickve
25 november 2016, 11:05
Ik geloof niet dat diegene die hier oproept tot geweld, van links is.

Dat zou dan de eerste keer zijn. Normaal is links nogal gewelddadig. Omdat zij de enigen zijn die weten wat goed is voor een ander.

Piero
26 november 2016, 08:36
Wisconsin moet stemmen opnieuw tellen.

De Groene Partij in de Verenigde Staten heeft een hertelling aangevraagd van stemmen die zijn uitgebracht in de staat Wisconsin. Het verzoek om zo'n hertelling werd al verwacht, maar is nu dus officieel ingediend bij het kiescollege. Dat gaat de hertelling nu in gang zetten. De deadline voor de uitslag is 13 december. NOS (http://nos.nl/artikel/2145107-wisconsin-moet-stemmen-opnieuw-tellen.html)

Eduard Khil
26 november 2016, 08:54
laat ze maar hertellen. En eenmaal herteld, moeten ze die groenen in den bak draaien

eno2
26 november 2016, 11:31
Read my lips. Komt niets van.



Read my post:

Wisconsin’s election board agreed on Friday to the statewide recount. The state faces a 13 December federal deadline to complete the recount :lol:

Het is dus the election board die beslist, ik stelde de vraag eerder.

Toch wel erg knap van Jill Stein. In Americs moet je voor alles zelf de nodige miljoenen op tafel kunnen gooien in politics....

Eurosceptic
26 november 2016, 15:21
Wisconsin moet stemmen opnieuw tellen.

De Groene Partij in de Verenigde Staten heeft een hertelling aangevraagd van stemmen die zijn uitgebracht in de staat Wisconsin. Het verzoek om zo'n hertelling werd al verwacht, maar is nu dus officieel ingediend bij het kiescollege. Dat gaat de hertelling nu in gang zetten. De deadline voor de uitslag is 13 december. NOS (http://nos.nl/artikel/2145107-wisconsin-moet-stemmen-opnieuw-tellen.html)

En wees maar heel zeker dat Hillary bij die "hertelling" als winnaar uit de bus komt.

Daar zorgt George Soros wel voor

eno2
26 november 2016, 15:32
En wees maar heel zeker dat Hillary bij die "hertelling" als winnaar uit de bus komt.

Daar zorgt George Soros wel voor

Jouw voorspelling -accuratesse zal wellicht even fenomenologisch blijken als die van Zonbron.

Yog Sothoth
26 november 2016, 16:37
En wees maar heel zeker dat Hillary bij die "hertelling" als winnaar uit de bus komt.

Daar zorgt George Soros wel voor

Daar kan hij wel voor zorgen, maar niet dat ze van de eerste keer genoeg stemmen kreeg?

Eurosceptic
26 november 2016, 17:36
Jouw voorspelling -accuratesse zal wellicht even fenomenologisch blijken als die van Zonbron.

Dat is goed mogelijk.

Maar wat ik mij afvraag.. Toen Al Gore tegen George Bush Jr uitkwam kregen we dezelfde close results. Achteraf bleek dat Al Gore gewonnen had, maar het presidentschap bleef ten onrechte bij Bush die de controversiële agenda van Washington DC verder zette. Oorlog in Irak om wille van "massavernietigingswapens" die nooit gevonden zijn.

Waarom kwam er toen geen hertelling en nu wel?

Eurosceptic
26 november 2016, 17:47
Daar kan hij wel voor zorgen, maar niet dat ze van de eerste keer genoeg stemmen kreeg?

Daar kan een mens eindeloos theorieën over formuleren, de enige nog ongeloofwaardiger dan de andere. In het Clinton kamp beweren ze dat de Russen de stembussen gehackt hebben.

Ik heb er geen vertrouwen in dat we weken na de verkiezing nog eerlijke resultaten zouden krijgen via een hertelling. De spotlights stonden op de "rigged elections" VOOR de verkiezingen. Weken later niet meer

parcifal
26 november 2016, 18:04
Dat is goed mogelijk.

Maar wat ik mij afvraag.. Toen Al Gore tegen George Bush Jr uitkwam kregen we dezelfde close results. Achteraf bleek dat Al Gore gewonnen had, maar het presidentschap bleef ten onrechte bij Bush die de controversiële agenda van Washington DC verder zette. Oorlog in Irak om wille van "massavernietigingswapens" die nooit gevonden zijn.

Waarom kwam er toen geen hertelling en nu wel?

Zat je in november-december 2000 ergens in de rimboe dat je DAT gemist hebt?
Was zowat dagelijks in het nieuws. :roll: :roll: :roll:

Ze hebben er zelfs nog een film over gemaakt met Kevin Spacey : Recount. (https://www.youtube.com/watch?v=GVd1LuadnDk)

Uiteindelijk leverde de hertelling in Florida toen een winst op voor GW Bush met 537 stemmen.
Al Gore won de Popular Vote maar verloor de Electoral Vote, net zoals nu bij Hillary

https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_election_recount

eno2
26 november 2016, 18:24
Zat je in november-december 2000 ergens in de rimboe dat je DAT gemist hebt?
Was zowat dagelijks in het nieuws. :roll: :roll: :roll:

Ze hebben er zelfs nog een film over gemaakt met Kevin Spacey : Recount. (https://www.youtube.com/watch?v=GVd1LuadnDk)

Uiteindelijk leverde de hertelling in Florida toen een winst op voor GW Bush met 537 stemmen.
Al Gore won de Popular Vote maar verloor de Electoral Vote, net zoals nu bij Hillary

https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_election_recount
:lol:
American Pie: De presidentsverkiezingen winnen met 537 stemmen via het EC als je er miljoenen achterstaat in the popular vote.

HC heeft de EC nog niet verloren, de EC kan de halve kous Trump nog ousten. Dat is eigenlijk hun taak om de natie te beschermen.

Eurosceptic
26 november 2016, 19:05
Zat je in november-december 2000 ergens in de rimboe dat je DAT gemist hebt?


In het derde jaar van het middelbaar onderwijs

Karel Martel B
26 november 2016, 19:08
HC heeft de EC nog niet verloren, de EC kan de halve kous Trump nog ousten. Dat is eigenlijk hun taak om de natie te beschermen.

Een burgeroorlog beginnen omdat je niet tegen je verlies kan, dat is niet de "natie beschermen".

eno2
26 november 2016, 19:21
Een burgeroorlog beginnen omdat je niet tegen je verlies kan, dat is niet de "natie beschermen".

Tja, dat was de intentie van de Founding Fathers met het EC, niet de mijne.
Alleen, ze werkt niet, dat zal je zien. Het EC moet dan ook dringend afgeschaft worden, zodat de winnaar van de popular vote niet meer dient te verliezen met miljoenen stemmen winst. We hebben daar al eens de buitengewoon rampzalige gevolgen van gezien in recente moderne tijden. .

Overigens, een burgeroorlog beginnen omdat het EC eens iets doet dat grondwettelijk geïnstalleerd is, zou niet in het voordeel van de beginners pleiten.
Dat zou "niet tegen hun verlies kunnen" zijn.

Karel Martel B
26 november 2016, 19:36
Het EC moet dan ook dringend afgeschaft worden, zodat de winnaar van de popular vote niet meer dient te verliezen met miljoenen stemmen winst.

Waarom zouden kleine staten dan in de unie blijven?

eno2
26 november 2016, 19:40
Waarom zouden kleine staten dan in de unie blijven?

Omdat ze twee senatoren krijgen, net zoals de grote. Geen positieve discriminatie genoeg?


Je gaat er van uit dat ze daar die-hard tegen een democratische stemming zijn voor deze one-person top job waarbij elke stem evenveel waard zou zijn. Dat zou nog moeten bewezen worden....

In feite is dat het probleem niet.Het probleem is dat tengevolge van het EC systeem, de hele presidentsverkiezingen opgehangen worden aan en dus vertekend worden door twee drie swing states, onafgezien de popular vote, terwijl de kandidaten eigenlijk individuele kiezers zouden moeten overtuigen, niet twee drie staten, en zouden simpelweg en direct democratisch moeten winnen op de meeste stemmen, niet op die van de EC votes van twee drie swing states.


[[Waarom blijven de topstaten in de unie met zo'n onevenwichtige Presidentsverkiezingen?...]]

Jan van den Berghe
26 november 2016, 21:38
Waarom zouden kleine staten dan in de unie blijven?

Bij eno2 dringt het maar niet door dat de VS een federale staat is en dat voor de verkiezing van de president dit aspect een belangrijke rol speelt.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 21:39
[[Waarom blijven de topstaten in de unie met zo'n onevenwichtige Presidentsverkiezingen?...]]

Blijkbaar delen de Amerikanen uw visie niet en zien ze de presidentsverkiezingen niet als "onevenwichtig".

eno2
26 november 2016, 21:47
Blijkbaar delen de Amerikanen uw visie niet en zien ze de presidentsverkiezingen niet als "onevenwichtig".

Bron? Ken jij daar studies over misschien?

Het is bekend dat bevolkingsrijke Californië woest is op het democratisch onevenwicht tot op het punt dat er daar separatistische neigingen opduiken.


Trump himself sprak zich uit in favour of popular vote, hij zou hem probleemloos gewonnen hebben :rofl:

En er ligt een wetsvoorstel voor om EC af te schaffen.

Er zijn er dus blijkbaar nog die mijn visie delen.

dalibor
26 november 2016, 21:49
Bij eno2 dringt het maar niet door dat de VS een federale staat is en dat voor de verkiezing van de president dit aspect een belangrijke rol speelt.

Er zijn genoeg federale staten waar het staatshoofd via een simpele grote federale kieskring wordt verkozen.

Rusland bijvoorbeeld.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 21:54
Bron? Ken jij daar studies over misschien?


Studies? Ik zou eerder kijken naar partijen of politici die de bestaande kieswetgeving willen veranderen. Vindt u die bij de democraten bijvoorbeeld?

Jan van den Berghe
26 november 2016, 21:54
Er zijn genoeg federale staten waar het staatshoofd via een simpele grote federale kieskring wordt verkozen.

Rusland bijvoorbeeld.

O ja, daar gaat het echt heel democratisch aan toe.

eno2
26 november 2016, 21:57
Bij eno2 dringt het maar niet door dat de VS een federale staat is en dat voor de verkiezing van de president dit aspect een belangrijke rol speelt.

Uw repliekje is niets meer dan een stupide sneertje dat gewoon over mijn antwoord op de door U geciteerde vraag heen wipt alsof dat antwoord nooit gegeven werd. Na de afschaffing van het EC zal de VS even federaal blijven als voordien. Het EC is een verouderde contraproductieve constructie. Een absurde ook. Zie maar wat gaat gebeuren als teveel treacherous electors zich terecht tegen Trump richten : Burgeroorlog. En die mogelijkheid zit dus constitutioneel ingebouwd.
Moet er nog veel meer gezegd worden om die dwaasheid af te schaffen?

dalibor
26 november 2016, 21:57
O ja, daar gaat het echt heel democratisch aan toe.

Daar heb je gelijk in. Maar het gaat me om het kiessysteem.

Brazilië heeft ook een systeem waarin de stem van elke Braziliaan evenveel meetelt.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 21:58
Uw repliekje is niets meer dan een stupide sneertje dat gewoon over mijn antwoord op de door U geciteerde vraag heen wipt alsof dat antwoord nooit gegeven werd. Na de afschaffing van het EC zal de VS even federaal blijven als voordien. Het EC is een verouderde contraproductieve constructie. Een absurde ook. Zie maar wat gaat gebeuren als teveel treacherous electors zich terecht tegen Trump richten : Burgeroorlog. En die mogelijkheid zit dus constitutioneel ingebouwd.
Moet er nog veel meer gezegd worden om die dwaasheid af te schaffen?

EC wordt niet afgeschaft, beste. Wees daar maar gerust van.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:00
Daar heb je gelijk in. Maar het gaat me om het kiessysteem.

In federale staten zijn er steeds evenwichtsmechanismen. In Zwitserland bijvoorbeeld is er naast het bondsparlement ook een statenparlement, waar de kantons in zetelen. Juist om te maken dat de grote kantons met grote bevolkingsaantallen de andere niet overvleugelen.

dalibor
26 november 2016, 22:01
In federale staten zijn er steeds evenwichtsmechanismen. In Zwitserland bijvoorbeeld is er naast het bondsparlement ook een statenparlement, waar de kantons in zetelen. Juist om te maken dat de grote kantons met grote bevolkingsaantallen de andere niet overvleugelen.

Dat is in de VS de Senaat. Geen argument dus voor de manier waarop de president wordt gekozen.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:02
Dat is in de VS de Senaat. Geen argument dus voor de manier waarop de president wordt gekozen.

Schijnbaar wel voor de Amerikanen. En daar gaat het uiteindelijk over. Hun democratie. Hun ordening.

eno2
26 november 2016, 22:03
Studies? Ik zou eerder kijken naar partijen of politici die de bestaande kieswetgeving willen veranderen. Vindt u die bij de democraten bijvoorbeeld?

Man je hebt het zelf over Amerikanen.

Blijkbaar delen de Amerikanen uw visie niet en zien ze de presidentsverkiezingen niet als "onevenwichtig".

Nu begin je over partijen.

Bij de eigen les blijven.

Ik herhaal:

Zijn er jou dan studies onder Amerikanen bekend die jouw bewering staven?

Ik denk zelf na over deze issue. Zou je ook beter doen.

Natuurlijk wil de GOP hun gerrymandering niet terugdraaien, en die hebben het al decennia voor het zeggen.

Gipsy
26 november 2016, 22:07
Een burgeroorlog beginnen omdat je niet tegen je verlies kan, dat is niet de "natie beschermen".

Ze geeft zelf toe dat de uitslag correct is en dat ze geen hertelling wil.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:07
Man je hebt het zelf over Amerikanen.



Nu begin je over partijen.

Natuurlijk begin ik over partijen. Het is immers aan de twee grote jongens om een verandering om dat vlak door te drukken. Is er bijvoorbeeld bij de democraten een wens om het bestaande kiessysteem te veranderen?

eno2
26 november 2016, 22:07
Schijnbaar wel voor de Amerikanen. En daar gaat het uiteindelijk over. Hun democratie. Hun ordening.

En dus mag het kiessysteem geen voorwerp zijn van denken en alternatieven?

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:08
En dus mag het kiessysteem geen voorwerp zijn van denken en alternatieven?

Natuurlijk mag dat. Alleen is het ongeloofwaardig dat u er nu pas mee afkomt, nl. na de verkiezing van Trump. Waarom hebben we u niet gehoord bij de voorbije twee presidentsverkiezingen?

dalibor
26 november 2016, 22:11
Natuurlijk mag dat. Alleen is het ongeloofwaardig dat u er nu pas mee afkomt, nl. na de verkiezing van Trump. Waarom hebben we u niet gehoord bij de voorbije twee presidentsverkiezingen?

Voor de verkiezing stelde iemand dat dat systeem ondemocratisch is: Trump. Mede op grond daarvan stelde hij de uitslag niet zonder meer te zullen aanvaarden. Hij zag in dat het een systeem is waarvan de democratische legitimiteit laag is.

eno2
26 november 2016, 22:12
Natuurlijk begin ik over partijen. Het is immers aan de twee grote jongens om een verandering om dat vlak door te drukken. Is er bijvoorbeeld bij de democraten een wens om het bestaande kiessysteem te veranderen?

Voor je over iets anders begint zou je beter op het eerste antwoorden, maar je kan niet, dus begin je maar over iets anders.

Waar zijn je bronnen? Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar delen de Amerikanen uw visie niet en zien ze de presidentsverkiezingen niet als "onevenwichtig".

Nergens. Iedereen weet trouwens dat ze onevenwichtig zijn. Ze zijn dat per definitie. De EC regeling is gemaakt om de evenwichtige gelijkwaardigheid van stemmen te corrigeren.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:12
Voor de verkiezing stelde iemand dat dat systeem ondemocratisch is: Trump.

Betrof zijn kritiek dan het systeem van de kiesmannen?

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:15
Nergens. Iedereen weet trouwens dat ze onevenwichtig zijn. Ze zijn dat per definitie. De EC regeling is gemaakt om de evenwichtige gelijkwaardigheid van stemmen te corrigeren.

Dat is het federale aspect. Alleen stelt u "onevenwichtig" hier overduidelijk gelijk met "oneerlijk".

eno2
26 november 2016, 22:17
Er zijn genoeg federale staten waar het staatshoofd via een simpele grote federale kieskring wordt verkozen.

Rusland bijvoorbeeld.

Het zou interessant zijn na te trekken waar nog meer het staatshoofd met gelijkwaardigheid van stemmen verkozen wordt doorheen de staten/regio's van de federatie.

dalibor
26 november 2016, 22:18
Betrof zijn kritiek dan het systeem van de kiesmannen?

Ja. Hij noemde het "a disaster"

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2016/11/15/trumps-flip-flop-on-the-electoral-college-from-disaster-to-genius/

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:24
Het zou interessant zijn na te trekken waar nog meer het staatshoofd met gelijkwaardigheid van stemmen verkozen wordt doorheen de staten/regio's van de federatie.

Alvast niet in Duitsland.

eno2
26 november 2016, 22:25
Dat is het federale aspect. Alleen stelt u "onevenwichtig" hier overduidelijk gelijk met "oneerlijk".

Geen woorden in mijn mond leggen. Mijn woordkeus luidt "onevenwichtig"-
vanuit het oogpunt van gelijkheid van stemmen. Oneerlijk kan het -theoretisch -al helemaal niet zijn, aangezien beide kandidaten er aan onderworpen zijn. Beide. Begrijp je dat? Beide zijn aan het onevenwichtige EC systeem onderworpen. Theoretisch met gelijke kansen.

Als het al praktisch oneerlijk zou zijn, dan kan je dat gaan zoeken in de decennia gerrymandering van de GOP in power, die 70% van de staten controleren en het kieslandschap daar ernstig in hun voordeel ingedeeld hebben en de registratievoorwaarden van bevolkingsklassen die het GOP traditioneel niet genegen zijn, op allerlei manieren bemoeilijkt hebben.

eno2
26 november 2016, 22:27
Alvast niet in Duitsland.

Het staatshoofd wordt dan ook zelden rechtstreeks gekozen. Zelfs niet in de superdemocratische VS.

eno2
26 november 2016, 22:28
Ja. Hij noemde het "a disaster"

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2016/11/15/trumps-flip-flop-on-the-electoral-college-from-disaster-to-genius/

A ja hé.Trump noemt alles het ene en het tegendeel.

daiwa
26 november 2016, 22:29
Brazilië heeft ook een systeem waarin de stem van elke Braziliaan evenveel meetelt.

Was dat in Belgie ook maar zo.

daiwa
26 november 2016, 22:33
Het zou interessant zijn na te trekken waar nog meer het staatshoofd met gelijkwaardigheid van stemmen verkozen wordt doorheen de staten/regio's van de federatie.

In Belgie heb je zelfs geen stemmen nodig om staatshoofd te worden.
Wat de bevolking wil tellen ze niet mee.

dalibor
26 november 2016, 22:36
Alvast niet in Duitsland.

De Duitse president is dan wel staatshoofd, maar een politiek relatief onmachtig staatshoofd. Net zoals in Italië. In niets te vergelijken met de president van de VS, Brazilië of Frankrijk.

Weinig ter zake dienende vergelijking dus.

Trump riep in 2012 zelfs op om Washington te bestormen omdat Obama volgens hem door dat oneerlijk systeem was verkozen. Net hetgeen Hillary Clinton nu is overkomen.

Dadeemelee
26 november 2016, 22:37
A ja hé.Trump noemt alles het ene en het tegendeel.

Dat is eigenlijk zijn sterkte geworden. Hij liegt zoveel en spreekt zichzelf zo voortdurend tegen dat iedereen het gewoon geworden is en er geen probleem meer mee heeft.
En als er dan iemand iets zegt dan begint hij op de media te schelden. Je kan er enkel nog naar kijken en lachen :popcorn:

eno2
26 november 2016, 22:37
In Belgie heb je zelfs geen stemmen nodig om staatshoofd te worden.
Wat de bevolking wil tellen ze niet mee.

Representatief. De waarde van de (volks)stemmen daarin schommelt, maar de stemmen worden niet vernietigd zoals in een winner take all of een first past the post.

eno2
26 november 2016, 22:40
De Duitse president is dan wel staatshoofd, maar een politiek relatief onmachtig staatshoofd. Net zoals in Italië. In niets te vergelijken met de president van de VS, Brazilië of Frankrijk.

Weinig ter zake dienende vergelijking dus.

Trump riep in 2012 zelfs op om Washington te bestormen omdat Obama volgens hem door dat oneerlijk systeem was verkozen. Net hetgeen Hillary Clinton nu is overkomen.

Ik dacht eigenlijk aan de kanselier, maar ik zei President naar analogie met de VS. Vele presidenten zijn ceremoniële staatshoofden, zonder veel of zonder enige macht, dat bedoel ik natuurlijk niet. Zelfs de moeite niet die rechtstreeks te verkiezen.

Gipsy
26 november 2016, 22:43
In Belgie heb je zelfs geen stemmen nodig om staatshoofd te worden.
Wat de bevolking wil tellen ze niet mee.

Ik heb minder problemen met de koning dan veel nutteloze politiekers. Blijkbaar hebben ze nu eindelijk het licht gezien om drastisch te snoeien in het aantal parlementairen. Ge kunt nog altijd in Frankrijk gaan wonen maar de kwaliteit van de president laat ook te wensen over en zijn flaters kosten een pak meer aan de economie.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:44
De Duitse president is dan wel staatshoofd, maar een politiek relatief onmachtig staatshoofd. Net zoals in Italië. In niets te vergelijken met de president van de VS, Brazilië of Frankrijk.

Weinig ter zake dienende vergelijking dus.


U bracht zelf de opmerking aan dat het om het kiessysteem gaat.

Daar heb je gelijk in. Maar het gaat me om het kiessysteem.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:46
Ik heb minder problemen met de koning dan veel nutteloze politiekers. Blijkbaar hebben ze nu eindelijk het licht gezien om drastisch te snoeien in het aantal parlementairen. Ge kunt nog altijd in Frankrijk gaan wonen maar de kwaliteit van de president laat ook te wensen over en zijn flaters kosten een pak meer aan de economie.

Waarom kijkt u niet eventjes naar het Duitse presidentieel systeem?

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:49
Ik dacht eigenlijk aan de kanselier, maar ik zei President naar analogie met de VS. Vele presidenten zijn ceremoniële staatshoofden, zonder veel of zonder enige macht, dat bedoel ik natuurlijk niet. Zelfs de moeite niet die rechtstreeks te verkiezen.

Ok. Kanselier dus.

Hoe zit dat dan met onze eerste minister van de federale regering? Wordt die ook rechtstreeks verkozen?

eno2
26 november 2016, 22:50
Ok. Kanselier dus.

Hoe zit dat dan met onze eerste minister van de federale regering? Wordt die ook rechtstreeks verkozen?

#113

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:52
#113

Hebt u dan ooit enige kritische randbemerking geplaatst bij het Belgisch systeem om de eerste minister aan te duiden?

Gipsy
26 november 2016, 22:54
Waarom kijkt u niet eventjes naar het Duitse presidentieel systeem?

Men kan zich de vraag stellen waarom Duitsland een nutteloze president nodig heeft. Een koning heeft dan nog een zekere prestige naar het buitenland toe, zelfs al hij geen politieke macht heeft. Het Britse koningshuis bv is de beste marketing die er is.

dalibor
26 november 2016, 22:54
U bracht zelf de opmerking aan dat het om het kiessysteem gaat.

Kijk jij intussen even naar de onverbloemde stellingen van Donald Trump over het systeem met kiesmannen?

eno2
26 november 2016, 22:55
Hebt u dan ooit enige kritische randbemerking geplaatst bij het Belgisch systeem om de eerste minister aan te duiden?

Moet dat? En wat is het verband met mijn EC kritiek?

eno2
26 november 2016, 22:56
Kijk jij intussen even naar de onverbloemde stellingen van Donald Trump over het systeem met kiesmannen?

Euh daar is immer bij de Amerikanen geen steun voor :lol:

dalibor
26 november 2016, 22:58
Ok. Kanselier dus.

Hoe zit dat dan met onze eerste minister van de federale regering? Wordt die ook rechtstreeks verkozen?

De Duitsers kiezen het hoofd van de regering dan weer wel net zoals wij. Je maakt er wel een warrig debat van van door staatshoofden en regeringsleiders vrolijk op een hoopje te gooien.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 22:59
Men kan zich de vraag stellen waarom Duitsland een nutteloze president nodig heeft. Een koning heeft dan nog een zekere prestige naar het buitenland toe, zelfs al hij geen politieke macht heeft. Het Britse koningshuis bv is de beste marketing die er is.

Welk prestige zou een koning dan wel hebben? Blauw bloed of zo?

Jan van den Berghe
26 november 2016, 23:00
De Duitsers kiezen het hoofd van de regering dan weer wel net zoals wij. Je maakt er wel een warrig debat van van door staatshoofden en regeringsleiders vrolijk op een hoopje te gooien.

Dat deed eno2. Hij wil de notie "machthebber" inbrengen. Volgens hem is de Duitse president geen "machthebber" en bijgevolg niet relevant in deze discussie. Volgens hem toch.

Gipsy
26 november 2016, 23:06
Welk prestige zou een koning dan wel hebben? Blauw bloed of zo?

Toch altijd meer prestige dan een gewone onderwijzer.

Jan van den Berghe
26 november 2016, 23:10
Toch altijd meer prestige dan een gewone onderwijzer.

Nu weten we nog altijd waarom een koning "meer prestige" heeft.

eno2
26 november 2016, 23:13
Dat deed eno2. Hij wil de notie "machthebber" inbrengen. Volgens hem is de Duitse president geen "machthebber" en bijgevolg niet relevant in deze discussie. Volgens hem toch.
Mijn beginvraag was naar Presidenten die rechtstreeks gekozen worden. Mijn bijsturing was dat ceremoniële functies daarmee niet bedoeld waren. Welke moeite heb je daarmee behalve de issue kunstmatig te willen verduisteren?

eno2
26 november 2016, 23:15
Nu weten we nog altijd waarom een koning "meer prestige" heeft.

Nog altijd NIET zal je bedoelen. Duidelijk proberen formuleren.

eno2
26 november 2016, 23:16
Welk prestige zou een koning dan wel hebben? Blauw bloed of zo?

Hou je toch niet zo opzettelijk excellent dom.

Gipsy
26 november 2016, 23:17
Nu weten we nog altijd waarom een koning "meer prestige" heeft.

Aangezien ge nog nooit deelgenomen hebt aan buitenlandse missies met de présence van een lid van de koninklijke familie kunt ge het niet weten. Dat maakt wel deuren open. De kranten en media in die landen vinden de prins of de koning wel belangrijker om te vermelden. Vooral als het over Amerika, het MO of Azie gaat. Zelfs Rusland dat nog heimwee naar zijn tsaren heeft.

eno2
26 november 2016, 23:17
De Duitsers kiezen het hoofd van de regering dan weer wel net zoals wij. Je maakt er wel een warrig debat van van door staatshoofden en regeringsleiders vrolijk op een hoopje te gooien.

Ik gaf hem een direct antwoord maar hij verstond het weer niet.

eno2
26 november 2016, 23:19
Aangezien ge nog nooit deelgenomen hebt aan buitenlandse missies met de présence van een lid van de koninklijke familie kunt ge het niet weten. Dat maakt wel deuren open. De kranten en media in die landen vinden de prins of de koning wel belangrijker om te vermelden. Vooral als het over Amerika, het MO of Azie gaat.



Dat is waar, het is een uitstekende deur aan deur verkoper. Afijn, deuropener, want verkopen zelf moet hij niet doen.

eno2
26 november 2016, 23:21
Wat komt de koning hier trouwens doen? Wie begon erover? Moet die soms rechtstreeks verkozen worden?

Jan van den Berghe
26 november 2016, 23:22
Mijn beginvraag was naar Presidenten die rechtstreeks gekozen worden. Mijn bijsturing was dat ceremoniële functies daarmee niet bedoeld waren.

Ook de Duitse president is een president.

dalibor
26 november 2016, 23:27
Dat is waar, het is een uitstekende deur aan deur verkoper. Afijn, deuropener, want verkopen zelf moet hij niet doen.

Dat was daiwa. Je hebt in discussies over buitenlandse kwesties altijd wel iemand die over ons land begint.

Dadeemelee
26 november 2016, 23:30
Dat was daiwa. Je hebt in discussies over buitenlandse kwesties altijd wel iemand die over ons land begint.

Het is verwonderlijk dat de NVA nog niet ter sprake gekomen is ;-)

Jan van den Berghe
26 november 2016, 23:30
Aangezien ge nog nooit deelgenomen hebt aan buitenlandse missies met de présence van een lid van de koninklijke familie kunt ge het niet weten. Dat maakt wel deuren open. De kranten en media in die landen vinden de prins of de koning wel belangrijker om te vermelden. Vooral als het over Amerika, het MO of Azie gaat. Zelfs Rusland dat nog heimwee naar zijn tsaren heeft.

In uw dromen. De Russen willen helemaal geen herstel van de monarchie.

Dadeemelee
26 november 2016, 23:33
In uw dromen. De Russen willen helemaal geen herstel van de monarchie.

Ze willen gewoon een Tsaar en Poetin speelt die rol perfect.

eno2
26 november 2016, 23:53
In uw dromen. De Russen willen helemaal geen herstel van de monarchie.

Dat bedoelt hij helemaal niet. Zefs als je het maar al te goed begrijpt, zoek je een omleiding.

eno2
26 november 2016, 23:56
Het is verwonderlijk dat de NVA nog niet ter sprake gekomen is ;-)

Hoe is de de facto President van België eigenlijk in het Burgemeesterschap van Antwerpen geraakt?;-)

eno2
26 november 2016, 23:58
Ook de Duitse president is een president.

Kan best, maar die laat mij völlig kalt in verband met de de rechtstreekse presidentsverkiezingen, herlees nog eens waarom.

Karel Martel B
27 november 2016, 08:53
Omdat ze twee senatoren krijgen, net zoals de grote. Geen positieve discriminatie genoeg?

Geen enkele Belg heeft het recht om de Amerikanen te verwijten dat de verkiezing van hun staatshoofd niet democratisch is.

Geen enkele.

Piero
27 november 2016, 09:37
Hillary heeft zich akkoord verklaard met de hertellinng. 'Een woordvoerder van Clintons campagneteam zei dat er geen bewijzen zijn dat er gefraudeerd is. Maar, zei hij, we zijn het aan de ruim 64 miljoen Amerikanen die op Clinton hebben gestemd verplicht om te zorgen dat we zeker weten dat er nauwkeurig is geteld.' (NOS). Trump spreekt er schande van en gooit met modder naar Jill Stein, die geld inzameld voor de hertelling. 'Ze vult haar zakken met het geld'.
Erg hypocriet gezien zijn eerdere uitspraak dat hij niet vooraf kon zeggen dar hij de uitslag van de verkiezing zou erkennen. Ik zou hem niet als mijn werkgever wensen. Zijn adviseurs zullen wel gaan ingrijpen om zijn primaire reacties in te danmen. Hij moet stoppen met twitteren. Als Julius Caesar had getwitterd was hij jaren eerder vermoord.

Gipsy
27 november 2016, 10:56
Dat bedoelt hij helemaal niet. Zefs als je het maar al te goed begrijpt, zoek je een omleiding.

Natuurlijk niet, klassieke vervorming van JVDB. Er is in Rusland een rehabilitatie gebeurd van de Tsar en zijn familie. la Cour suprême de Russie vient de réhabiliter Nicolas II et sa famille, les jugeant victimes de la politique répressive des bolcheviks. «Le Présidium de la Cour Suprême a reconnu les répressions contre le tsar Nicolas et sa famille comme injustifiées et a décidé de les réhabiliter»


http://www.lefigaro.fr/international/2008/10/01/01003-20081001ARTFIG00705-la-russie-rehabilite-le-tsar-nicolas-ii-et-sa-famille-.php

dalibor
27 november 2016, 11:02
Geen enkele Belg heeft het recht om de Amerikanen te verwijten dat de verkiezing van hun staatshoofd niet democratisch is.

Geen enkele.

We mogen toch de mening van de grote Donald Trump citeren? Die noemde dat systeem ondemocratisch, en "a disaster".

Pericles
27 november 2016, 12:13
Weet er eigenlijk iemand over welk percentage van de stemmen dat het gaat?
Want als er in het gros van de districten gewoon op een andere manier werd gestemd dan lijkt het me al op voorhand een achterhoedegevecht.

eno2
27 november 2016, 12:30
Geen enkele Belg heeft het recht om de Amerikanen te verwijten dat de verkiezing van hun staatshoofd niet democratisch is.

Geen enkele.
Gedachten en denken zijn vrij, mijn beste. Iedereen overal ter wereld mag gelukkig over alles meedenken en meediscussiëren. Geniet ervan. Het enige verschil is dat we onze mening niet in een (plaatselijk mee tellende of vernietigd wordende) stem kunnen omzetten, dat is alles.

eno2
27 november 2016, 12:33
COF Conflict of interest !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Experts say president-elect does not understand the law and must sell businesses to avoid electoral college disaster. He seems loath to do so

https://www.theguardian.com/us-news/2016/nov/27/donald-trump-conflicts-interest-constitutional-crisis


EC disaster.......:lol: Dan dient het toch nog ergens voor.


Yet much of what he has said and done since winning the election suggests that Trump comes to the presidency in the spirit of a tycoon making a new acquisition, overseeing the merger of Trump Inc and America Inc – a merger in which it is far from clear which would be the senior partner.

Henri1
27 november 2016, 12:48
linksen zijn zo'n slechte verliezers hé :lol:

Voor zover overschouwbaar zitten er in Amerika geen linksen.

zonbron
27 november 2016, 12:48
Geen enkele Belg heeft het recht om de Amerikanen te verwijten dat de verkiezing van hun staatshoofd niet democratisch is.

Geen enkele.

Ik begrijp U. Vraag is of de inwoners van de EU U begrijpen. Laat staan dat ze nog in staat zijn zelfstandig te denken en eigen opinie te vormen. Neuuuuh, daar doen we niet aan mee hoor, wij blijven 'normaal'.

Hoog tijd om enkele containers Mao-outfits in China te bestellen voor de Europese bevolking. Beter nog, laat ons Kim Jong-un raadplegen. Die weet wel hoe we verder moeten...

zonbron
27 november 2016, 12:59
Hillary heeft zich akkoord verklaard met de hertellinng. 'Een woordvoerder van Clintons campagneteam zei dat er geen bewijzen zijn dat er gefraudeerd is. Maar, zei hij, we zijn het aan de ruim 64 miljoen Amerikanen die op Clinton hebben gestemd verplicht om te zorgen dat we zeker weten dat er nauwkeurig is geteld.' (NOS). Trump spreekt er schande van en gooit met modder naar Jill Stein, die geld inzameld voor de hertelling. 'Ze vult haar zakken met het geld'.
Erg hypocriet gezien zijn eerdere uitspraak dat hij niet vooraf kon zeggen dar hij de uitslag van de verkiezing zou erkennen. Ik zou hem niet als mijn werkgever wensen. Zijn adviseurs zullen wel gaan ingrijpen om zijn primaire reacties in te danmen. Hij moet stoppen met twitteren. Als Julius Caesar had getwitterd was hij jaren eerder vermoord.

Jill kan de pot op. Vroeger kon ik haar nog wel hebben, dat is voorbij. Wat een leugenachtige feeks.


http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/11/07/jill-stein-agrees-trump-hillary-clinton-presidency-nuclear-war-mushroom-cloud-waiting-happen/


http://truthfeed.com/wp-content/uploads/2016/10/STEIN-NUKE-HILLARY-01-800x416.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=7OGPuqLe3mg




Yes. De verkochte zogenaamde 'libertair' Gary Johnson mag ook samen met haar vertrekken. *zk*


En ja @Piero, Trump heeft het opnieuw bij het rechte einde .

dalibor
27 november 2016, 13:00
Jill kan de pot op. Vroeger kon ik haar nog wel hebben, dat is voorbij. Wat een leugenachtige feeks.


http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/11/07/jill-stein-agrees-trump-hillary-clinton-presidency-nuclear-war-mushroom-cloud-waiting-happen/


http://truthfeed.com/wp-content/uploads/2016/10/STEIN-NUKE-HILLARY-01-800x416.jpg
https://m.youtube.com/watch?v=7OGPuqLe3mg (https://www.youtube.com/watch?v=7OGPuqLe3mg)

Ondankbare man. Zonder Jill Stein had uw Donald de verkiezing niet gewonnen.




Yes. De verkochte zogenaamde 'libertair' Gary Johnson mag samen haar vertrekken. *zk*


En ja @Piero, Trump heeft het opnieuw bij het rechte einde .

Eyjafjallajökull
27 november 2016, 13:01
Voor zover overschouwbaar zitten er in Amerika geen linksen.


Hoe zou je Jill Stein dan omschrijven ? :roll:

eno2
27 november 2016, 13:21
. Als Julius Caesar had getwitterd was hij jaren eerder vermoord.:lol::oops:

eno2
27 november 2016, 13:24
Geen enkele Belg heeft het recht om de Amerikanen te verwijten dat de verkiezing van hun staatshoofd niet democratisch is.

Geen enkele.

A ja, we mogen enkel onze bek open trekken om voor Trump in het zand te gaan liggen zoals zijn Belgische fans hier.

Ik wijs je er ook op, dat iedereen die in de VS woont zoveel als hij/zij wil, kan militeren voor Trump of HC of voor wie dan ook in de VS, al heb je de nationaliteit niet.

zonbron
27 november 2016, 13:26
A ja, we mogen enkel onze bek open trekken om voor Trump in het zand te gaan liggen zoals zijn Belgische fans hier.

POTEU Wilders!!! :-P

Reverberation
27 november 2016, 13:30
Hillary heeft zich akkoord verklaard met de hertellinng. 'Een woordvoerder van Clintons campagneteam zei dat er geen bewijzen zijn dat er gefraudeerd is. Maar, zei hij, we zijn het aan de ruim 64 miljoen Amerikanen die op Clinton hebben gestemd verplicht om te zorgen dat we zeker weten dat er nauwkeurig is geteld.' (NOS). Trump spreekt er schande van en gooit met modder naar Jill Stein, die geld inzameld voor de hertelling. 'Ze vult haar zakken met het geld'.
Erg hypocriet gezien zijn eerdere uitspraak dat hij niet vooraf kon zeggen dar hij de uitslag van de verkiezing zou erkennen. Ik zou hem niet als mijn werkgever wensen. Zijn adviseurs zullen wel gaan ingrijpen om zijn primaire reacties in te danmen. Hij moet stoppen met twitteren. Als Julius Caesar had getwitterd was hij jaren eerder vermoord.

Stein zamelde tijdens de loop van haar eigen campagne amper 3 miljioen in, en nu plots krijgt ze geld vanoveral? Daarenboven verklaarde Stein dat ze Trump boven Clinton verkoos en al de hertellingen worden gevraagd in staten waar Trump nipt won, niet in staten waar Clinton nipt won. Trouwens Michigan stemde op papier, en heeft al 2 tellingen gehad, zou vreemd zijn moest men daar nu plots een pak Clinton stemmen vinden.

eno2
27 november 2016, 13:32
Voor zover overschouwbaar zitten er in Amerika geen linksen.

Er is een ground swell op komst.
Het pendeltje zou wel eens kunnen terugslingeren...

Reverberation
27 november 2016, 13:40
Er is een ground swell op komst.
Het pendeltje zou wel eens kunnen terugslingeren...

Food stamp people revolution! LOL!

Max van Dietschland
27 november 2016, 13:52
Stein zamelde tijdens de loop van haar eigen campagne amper 3 miljioen in, en nu plots krijgt ze geld vanoveral? Daarenboven verklaarde Stein dat ze Trump boven Clinton verkoos en al de hertellingen worden gevraagd in staten waar Trump nipt won, niet in staten waar Clinton nipt won. Trouwens Michigan stemde op papier, en heeft al 2 tellingen gehad, zou vreemd zijn moest men daar nu plots een pak Clinton stemmen vinden.

Let toch maar op dat er geen nieuwe stemmen gecreëerd worden om Clinton alsnog aan de macht te helpen.

zonbron
27 november 2016, 13:54
Let toch maar op dat er geen nieuwe stemmen gecreëerd worden om Clinton alsnog aan de macht te helpen.

De fout gecorrigeerd. Alsnog Clinton en WOIII. Wat een opluchting...

dalibor
27 november 2016, 14:59
Let toch maar op dat er geen nieuwe stemmen gecreëerd worden om Clinton alsnog aan de macht te helpen.

Last om die underdogrol achter je te laten?

eno2
27 november 2016, 15:32
De hertelling is non- partisan en bedoeld om falen in het kiessyteem te diagnosticeren. Ze wordt niet verwacht van invloed te kunnen zijn op het bekende eindresultaat. De gemiddelde bijdrager stort 42$. Het is een ietwat rare ontwikkeling, maar principieel is er niets tegen. Niet bepaald de hel die zou losgebroken zijn als Trump nip verloren had.

Eurosceptic
27 november 2016, 19:38
Let toch maar op dat er geen nieuwe stemmen gecreëerd worden om Clinton alsnog aan de macht te helpen.

Denk aan al die doden die tijdens de voorbije verkiezingen toch gestemd hebben. Maar wie zich vragen stelt bij de hertelling is onmiddellijk een conspiracy theorist

Jan van den Berghe
27 november 2016, 20:25
Kan best, maar die laat mij völlig kalt in verband met de de rechtstreekse presidentsverkiezingen, herlees nog eens waarom.

Het gaat bij u om functies met macht. Welnu, dan moeten we ook eens praten over al die eerste ministers bijvoorbeeld.

Jan van den Berghe
27 november 2016, 20:27
Er is in Rusland een rehabilitatie gebeurd van de Tsar en zijn familie. la Cour suprême de Russie vient de réhabiliter Nicolas II et sa famille, les jugeant victimes de la politique répressive des bolcheviks. «Le Présidium de la Cour Suprême a reconnu les répressions contre le tsar Nicolas et sa famille comme injustifiées et a décidé de les réhabiliter»


Denkt u dat daarmee het keizerschap weer wordt ingevoerd of dat er tekenen zijn dat dit in de (nabije) toekomst staat te gebeuren?

Tavek
27 november 2016, 21:00
Trump heeft een meltdown op Twitter rond de hertellingen.

Hij kan zich erg presidentieel gedragen...not.

Gipsy
27 november 2016, 21:01
Denkt u dat daarmee het keizerschap weer wordt ingevoerd of dat er tekenen zijn dat dit in de (nabije) toekomst staat te gebeuren?

Uw kwade trouw heeft geen gelijke. Vroeger stak u nog in mijn negeerlijst maar dat is u nog teveel eer aan doen. Speel verder met naïevelingen die in groteske marathons trappen. Ik beklaag uw leerlingen.

edwin2
27 november 2016, 21:43
Denkt u dat daarmee het keizerschap weer wordt ingevoerd of dat er tekenen zijn dat dit in de (nabije) toekomst staat te gebeuren?

Zeg nooit nooit..

edwin2
27 november 2016, 21:51
Last om die underdogrol achter je te laten?

Denk dat mijn sympathie voor Max deels aan het toenemen is. Wanneer het Europese project mislukt, is een unie of op termijn een confederale BeNeLux met Duitsland altijd een optie. Waarom niet? Het HRR weer in ere hersteld! Mijn voorouders komen zowel uit Duitsland als Vlaanderen/ Wallonië / Nederland.

^_^
27 november 2016, 22:34
Weet er eigenlijk iemand over welk percentage van de stemmen dat het gaat?
Want als er in het gros van de districten gewoon op een andere manier werd gestemd dan lijkt het me al op voorhand een achterhoedegevecht.

http://www.politicususa.com/2016/11/26/election-fraud-complaint-filed-people-voted-total-voters-4-wisconsin-precincts.html

Er zit momenteel nog slechts een ~ 5000 tal stemmen verschil tussen beide. Winconsin zou wel eens kunnen wisselen...

... wat niks zal veranderen, want in het eindtotaal is dat niet genoeg kiesmannen.

eno2
27 november 2016, 22:41
Uw kwade trouw heeft geen gelijke. Speel verder met naïevelingen die in groteske marathons trappen.Ik vind deze kritiek vrij gerechtvaardigd.

Frankenstein
28 november 2016, 00:15
Hertelling 3 upper midwest states = goed. Anders blijft voor altijd het geklier dat Hillary verloren heeft door Russische hackers. Winst Trump Winsconsin was immers meer onverwacht dan MI en PA.

EN voortaan net als Michigan handmatig stemming; gewoon rode potlood en papier.

Dit voor heel Amerika.

Reverberation
28 november 2016, 16:05
Obama : Of course the election will not be rigged!

Fakenews LOLOLOL!!!

https://youtu.be/MzFdMy4gIdQ

http://gramsgold.com/wp-content/uploads/2016/10/obama-rigged-election-620x330.png

zonbron
28 november 2016, 20:39
Obama : Of course the election will not be rigged!

Fakenews LOLOLOL!!!

https://youtu.be/MzFdMy4gIdQ

http://gramsgold.com/wp-content/uploads/2016/10/obama-rigged-election-620x330.png

https://www.youtube.com/watch?v=aGSKrC7dGcY

https://www.youtube.com/watch?v=zzeNAUOp17c

Enjoy,


zb


Extra: voor de liefhebbers


https://www.youtube.com/watch?v=KSGWsmR4ipM



Trump New New World Order Movement! :clapping:

zonbron
28 november 2016, 21:27
Breitbart komt naar Europa!

Flashback:

https://www.youtube.com/watch?v=_4V50eWOgro

:cheer:

Karel Martel B
29 november 2016, 06:31
Sorry, onnozelaars, jullie zijn opgelicht door Jill Stein:

http://www.washingtonexaminer.com/stein-misses-recount-deadline-dashes-anti-trump-hopes-in-pa./article/2608305


Jill Stein has everything she needs to launch a presidential recount. She's got the cash, the grassroots fervor and the spotlight of an adoring media. But there's one thing she needs to overturn Trump's victory: a calendar.

Stein missed Pennsylvania's deadline to file for a voter-initiated recount. That blown deadline is a huge blow for Democrats who have pinned their hopes on recounts in the Keystone State, Michigan and Wisconsin.

"According to Wanda Murren, spokeswoman for the Pennsylvania Department of State," the Philadelphia Inquirer reported Monday, "the deadline for a voter-initiated recount was Monday, Nov. 21."

eno2
29 november 2016, 14:50
Sorry, onnozelaars, jullie zijn opgelicht door Jill Stein:

Laat het schelden op je draaddeelnemers in je eigen draad maar achterwege, dat is iets voor onnozelaars.

Eyjafjallajökull
29 november 2016, 16:18
Laat het schelden op je draaddeelnemers in je eigen draad maar achterwege, dat is iets voor onnozelaars.

Lol, een stomme deadline niet halen, dat is toch typisch iets voor van die groenlinkse onnozelaars :lol:

patrickve
29 november 2016, 16:50
Lol, een stomme deadline niet halen, dat is toch typisch iets voor van die groenlinkse onnozelaars :lol:

Wel, veel geld binnenrijven om iets te doen, en dan "de deadline niet halen", lijkt mij zo onnozel niet ;-) (als ge het geld moogt houden)

Karel Martel B
29 november 2016, 20:33
Wel, veel geld binnenrijven om iets te doen, en dan "de deadline niet halen", lijkt mij zo onnozel niet ;-) (als ge het geld moogt houden)

Om duidelijk te zijn ik reken Jill Stein niet tot de onnozelaars.

Karel Martel B
29 november 2016, 20:34
Laat het schelden op je draaddeelnemers in je eigen draad maar achterwege, dat is iets voor onnozelaars.

Hebben er hier soms gestort op de rekening van Jill Stein?

Waterglas
30 november 2016, 09:59
De stemcomputers zijn niet verbonden met het internet. En ze hebben datadragers waar de stemmen opstaan. In de telbureaus worden die dingen samengeteld, en daar kan wel gefoefeld worden.

Door iedere stemcomputer te vergelijken met wat er gerapporteerd is op 8 november kan je kijken of het correct is. Als en een hacker in het telbureau is ingebroken, dan je dat zo zien.
Nee, het gaat net om de stemcomputers. Als iemand het programma verandert en na afloop weer het oorspronkelijke installeert blijft daar geen spoor van achter. Daarom wordt "Voter-verified paper audit trail" toegepast: elke stem wordt op papier afgedrukt en de kiezer kan die afdruk controleren zodat ie weet dat z'n stem correct is weergegeven. Die afdrukken worden bewaard, en bij hertelling met de hand geteld.

Als er bij een stembureau verschillen opduiken die niet verklaard kunnen worden door verloren gegane printouts (als het totaal aantal uitgebrachte stemmen overeenstemt, maar de verdeling niet), dan hebben ze een groot probleem. Het is niet zoals in Florida 2000, waar je kan discussiëren over het al of niet geldig zijn van half geponste gaten, hanging chads etc.. , de computer kan enkel geldige keuzes uitprinten.

eno2
30 november 2016, 14:57
Nog een stomme inconsistentie van Hillary: de recount steunen na de uitslag aanvaard te hebben...

eno2
2 december 2016, 00:14
Het spel zit op de EC wagen. Tot op heden gaan tien electors van Hillary zich onthouden. Uit protest tegen Trump. En één elector van Trump weigert voor Trump te stemmen. Uit protest tegen Trump.

Daarmee wordt het hele EC systeem belachelijk gemaakt. Het kan nog erger worden.

Eyjafjallajökull
4 december 2016, 04:25
Wel, veel geld binnenrijven om iets te doen, en dan "de deadline niet halen", lijkt mij zo onnozel niet ;-) (als ge het geld moogt houden)

Valt wel mee met dat veel geld binnenrijven.

In Pennsylvania werd niet alleen de deadline niet gehaald, maar ook niet het benodigde miljoen om een hertelling aan te vragen. Zoveel animo voor een hertelling was er dan toch niet...

Hertelling PA lijkt van de baan (http://nos.nl/artikel/2146389-hertelling-stemmen-pennsylvania-lijkt-van-de-baan.html)

Desondanks komt groene Jill maandag met een belangrijke mededeling ... Om te zeggen dat ze een quitter is ??

zonbron
4 december 2016, 04:33
Valt wel mee met dat veel geld binnenrijven.

In Pennsylvania werd niet alleen de deadline niet gehaald, maar ook niet het benodigde miljoen om een hertelling aan te vragen. Zoveel animo voor een hertelling was er dan toch niet...

Hertelling PA lijkt van de baan (http://nos.nl/artikel/2146389-hertelling-stemmen-pennsylvania-lijkt-van-de-baan.html)

Desondanks komt groene Jill maandag met een belangrijke mededeling ... Om te zeggen dat ze een quitter is ??

Dat ze een lange vakantie gaat nemen.

Eyjafjallajökull
4 december 2016, 16:46
Knack :

Maandag om 10 uur (zondag om 16 uur Belgische tijd) zal ze een aankondiging doen over de hertellingen tijdens een persconferentie voor Trump Tower in New York.

De journalist moet alleen zijn tijdzones nog eens opnieuw leren...

speurneus
4 december 2016, 19:17
Een hertelling van de stemmen voor de presidentsverkiezing is in aantocht. De overwinning van Trump wordt betwist nadat is gebleken dat in bepaalde Staten de stemmachines naar verhouding met handmatig stemmen veel meer stemmen voor Trump hebben opgeleverd. Dat is onlogisch en wijst op fouten bij de tellingen. De Groenen hebben nu een initiatief opgestart.

Groene Partij haalt genoeg geld binnen voor hertelling

Jill Stein, de presidentskandidaat van de Groene Partij, heeft via crowdfunding binnen 24 uur maar liefst 2,5 miljoen dollar binnengehaald om een procedure te starten voor een hertelling van de stemmen in Wisconsin, Pennsylvania en Michigan. De drie staten zijn cruciale swing states die bij de afgelopen verkiezingen naar Donald Trump gingen. - NRC (http://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/24/trumpblog-groene-partij-haalt-genoeg-geld-op-voor-hertelling-a1533337)

Voor de verschillen kunnen allerlei oorzaken zijn, zoals onduidelijke procedures of formulieren. Maar zoals een gewaardeerde forumer pleegt te zeggen, we kunnen niets uitsluiten. Zou Clinton de schok nog aankunnen om alsnog president te worden? Zal het land het aankunnen?

Zelfs als deze hertelling positief zou uitdraaien voor Clinton is het zo goed als onmogelijk dat zij president zou kunnen worden.
Het kiessysteem in de States is nu eenmaal zo dat diegene die de meeste stemmen haalt niet altijd de winnaar van de verkiezingen is.
Clinton heeft meer dan 2 mio stemmen meer dan Trump behaald.
Het enige dat uit deze hertelling zal blijken is of er wel dan niet verkiezingsfraude is gepleegd. Dit vind ik persoonlijk positief.

zonbron
5 december 2016, 06:33
https://i.imgur.com/Swt7H2t.jpg

http://static.infowars.com/politicalsidebarimage/recounttoilet.jpg

eno2
6 december 2016, 13:10
America is giving banana republics a bad name. How do you honestly certify an election result for President of the U.S. if you can't back it up with verifiable ballots? The most powerful country in the world cant provide the technology to guarantee a genuine election result. It's made for a fool like Trump. .and to think, they routinely see fit to criticize other nations' elections, even invade them if they feel like there's a sufficient deficit in "democracy" If it ain't the machines it's the legislation. All controlled in large part by the GOP. Dodgy voting machines, gerrymandered electorates, archaic electoral college .. U.S. "democracy" is a weeping sore of ineptitude and corruption. The democratic process in that country is a farce. Hypocrisy and lip service are at an all time high while the people are getting f'd. As long as the Republican party controls both Houses they will never address the problems with their archaic electoral procedures - not while these problems favour Republicans. Had this election with these issue occurred in another nation, US and International observers would have no hesitation in declaring the election unsound.

Jos Verhulst
6 december 2016, 19:35
Er komen nog steeds uit allerlei hoeken & kanten berichten over zware verkiezingsfraude in de US.
Hier een voorbeeld uit Neveda:
http://www.newsmaxtv.vegas/huuuge-nevada-voter-fraud-uncovered-worse-than-acorn/

eno2
6 december 2016, 19:48
Jos Verhulst! Na meer dan drie jaar!:-)

kelt
13 december 2016, 06:40
In Wisconsin heeft men toch verschillende kiesdistricten herteld.
En wat blijkt?
De verklezingsoverwinning van Trump is nog met enkele tienduizenden stuks VERGROOT.


:|

patrickve
13 december 2016, 06:51
Het spel zit op de EC wagen. Tot op heden gaan tien electors van Hillary zich onthouden. Uit protest tegen Trump. En één elector van Trump weigert voor Trump te stemmen. Uit protest tegen Trump.


Wel, dat kan juridisch ingewikkeld worden:
https://www.archives.gov/federal-register/electoral-college/electors.html#restrictions

Naargelang het geval kunnen die electors contractueel of legaal gebonden zijn om te stemmen zoals ze aangekondigd hadden, of niet.

patrickve
13 december 2016, 06:54
Zelfs als deze hertelling positief zou uitdraaien voor Clinton is het zo goed als onmogelijk dat zij president zou kunnen worden.
Het kiessysteem in de States is nu eenmaal zo dat diegene die de meeste stemmen haalt niet altijd de winnaar van de verkiezingen is.
Clinton heeft meer dan 2 mio stemmen meer dan Trump behaald.
Het enige dat uit deze hertelling zal blijken is of er wel dan niet verkiezingsfraude is gepleegd. Dit vind ik persoonlijk positief.

Zoals verschillende keren aangehaald, heeft die "popular vote" geen enkele waarde, gewoon omdat dat niet de regel van het spel is. De campagne van de kandidaten is dan ook gericht op de spelregels, en niet op de popular vote.

In een staat waar kandidaat A ongeveer zeker is van 60% van de stemmen, gaat hij geen campagne voeren om dat getal op te drijven tot, zeg maar, 70%. Die 10% verschil maken geen enkel verschil volgens de huidige spelregels. Zij kunnen wel de popular vote veranderen.

Als de regel is om hard te lopen, dan moet men niet afkomen dat de tweede eigenlijk sneller kon zwemmen dan die die de hardloop wedstrijd won.

daiwa
13 december 2016, 22:41
In Wisconsin heeft men toch verschillende kiesdistricten herteld.
En wat blijkt?
De verklezingsoverwinning van Trump is nog met enkele tienduizenden stuks VERGROOT.


:|

Dan was er toch verkiezingsfraude, in het nadeel van Trump? :-D

Anselmo
14 december 2016, 01:12
In een staat waar kandidaat A ongeveer zeker is van 60% van de stemmen, gaat hij geen campagne voeren om dat getal op te drijven tot, zeg maar, 70%. Die 10% verschil maken geen enkel verschil volgens de huidige spelregels. Zij kunnen wel de popular vote veranderen.

.

100% correct gezien.

Opvallend daarbij dat het verschil aan stemmen over de hele USA ( ca 2 mio) praktisch gelijk is met het verschil dat Hillary enkel alleen al in California behaalde.
Omdat California sowieso een democratisch bolwerk is met ca 70% aanhangers, blijven de meeste republikeinen weg van stembus omdat het onderscheid toch zo groot dat het weinig uithaalt of ze met 40 of 20% verliezen.
Daarom loopt ook het stemmenverschil zo hoog op met de feestvierende democraten.
Het systeem met kiesmannen is dan ook zo bedacht, omdat niet 1 enkele en sterk bevolkte staat zoals Californië in feite alleen zou kunnen beslissen wie er president wordt of niet.
Het zou in de 49 andere staten niet aanvaard worden.

zonbron
14 december 2016, 05:29
100% correct gezien.

Opvallend daarbij dat het verschil aan stemmen over de hele USA ( ca 2 mio) praktisch gelijk is met het verschil dat Hillary enkel alleen al in California behaalde.
Omdat California sowieso een democratisch bolwerk is met ca 70% aanhangers, blijven de meeste republikeinen weg van stembus omdat het onderscheid toch zo groot dat het weinig uithaalt of ze met 40 of 20% verliezen.
Daarom loopt ook het stemmenverschil zo hoog op met de feestvierende democraten.
Het systeem met kiesmannen is dan ook zo bedacht, omdat niet 1 enkele en sterk bevolkte staat zoals Californië in feite alleen zou kunnen beslissen wie er president wordt of niet.
Het zou in de 49 andere staten niet aanvaard worden.


Voila. Uiteindelijk overwint steeds de rede, de gezonde gedachte. Blij om dat te zien.

eno2
14 december 2016, 23:38
Voila. Uiteindelijk overwint steeds de rede, de gezonde gedachte. Blij om dat te zien.

De ondemocratische redekronkels.

eno2
14 december 2016, 23:45
The Senate's top Republican broke with President-elect Donald Trump on Monday over whether Russian hacking during the U.S. election merited closer scrutiny, a fissure between Trump and his party that appeared to grow as lawmakers pressed for a special investigation into the matter.
The divide raised the possibility of enduring clashes between Trump and Republicans during his presidency over how to handle Russian President Vladimir Putin, a leader long viewed by many in the party as a calculating, untrustworthy foe but whom Trump has repeatedly praised for his leadership.
"The Russians are not our friends," Senate Majority Leader Mitch McConnell told a news conference.http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-cyber-idUSKBN1411IC?feedType=nl&feedName=usdai&utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_campaign=US%20Daily%20Investor%20Update%202016-12-12&utm_term=US%20Daily%20Investor%20Update

daiwa
15 december 2016, 00:16
De ondemocratische redekronkels.

Bij mijn weten is er vroeger nooit kritiek geweest op het Amerikaans kiessysteem maar nu Trump wint is het ineens ondemocratisch?

Frankenstein
15 december 2016, 02:38
Nu concrete cijfers verschil stemmen Californië

http://www.latimes.com/politics/essential/la-pol-ca-essential-politics-updates-california-s-ballots-have-all-been-1481163154-htmlstory.html

Hillary = ca. 8750 K
Trump = ca. 4480 K

verschil = 4270 K ; 4.27 M

Landelijk verschil = 2.8 miljoen ; 5 x groter margin dan verlies 2000 Bush - Gore

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-elections/donald-trump-lost-popular-vote-hillary-clinton-us-election-president-history-a7470116.html

Al met al, mocht Californië niet aan de verkiezingen meedoen dan had Trump met ca. 1.5 miljoen stemmen gewonnen.

Frankenstein
15 december 2016, 02:39
dubbel

eno2
15 december 2016, 10:41
Bij mijn weten is er vroeger nooit kritiek geweest op het Amerikaans kiessysteem maar nu Trump wint is het ineens ondemocratisch?

Completely rigged.
Dixit Trump.

Popular vote is fantastic
Dixit Trump

Vette Pois(s)on
15 december 2016, 11:08
Trump winner
dixit ik

eno2
15 december 2016, 11:18
Trump winner
dixit ik

De minst populaire kandidaat wint. Dixit ik.

patrickve
15 december 2016, 14:07
De minst populaire kandidaat wint. Dixit ik.

Nog eens, dat kan niet gesteld worden, omdat dat niet de regel was, en mensen dus geen campagne gevoerd hebben, en ook niet gaan stemmen zijn, in die optiek. Zoals Anselmo al aangaf, als je voor kandidaat B bent, maar je woont in een staat waar kandidaat A het met 60% gaat halen, is het de moeite niet om gaan te stemmen, het haalt in het huidige systeem niks uit.

Of zoals ik het stelde: als de regel "hardlopen" is, dan heeft het geen belang wat uw prestaties in zwemmen zijn, en gaat ge die ook niet optimiseren.

Men kan kritiek hebben op het Amerikaanse systeem, maar men kan de resultaten, bekomen onder 1 stel regels, niet gebruiken om te voorspellen wat de resultaten onder een ander spel regels zouden zijn.

Om het nog anders te stellen: je kan niet zeggen dat iemand die een schaakpartij gewonnen heeft door gebruik te maken van de regel van "pion passé", de partij zou verloren hebben zonder die regel: hij zou gewoon anders gespeeld hebben, en je kan niks zeggen over de uitkomst van die hypothetische partij die nooit is gespeeld.

Als de regel "popular vote" was, dan had Trump kunnen winnen, of verliezen, maar geen kat die dat nu kan zeggen, omdat de campagne anders zou geweest zijn, en mensen anders gemobiliseerd zouden zijn.

Een ding is duidelijk: volgens de huidige regels hebben de twee kandidaten gespeeld, en het is Trump die gewonnen heeft.

SDX
20 december 2016, 00:54
Vwala, 't is nu officieel, let the butthurt flow, snowflakes.

The Post-Election Riots; Failed.
The Death Threats Against Electoral Members; Failed
Hollywood Actors Threatening To Leave The Country; Failed
Stein's Recount; Failed
The Entire Fake-News Narrative; Failed
Blaming Russia; Failed
All The Crying & Butt Hurt; Failed

It’s Official: Trump Wins Electoral College Vote, Propaganda Campaign Portraying Him as an Instrument of Moscow has Failed (http://www.globalresearch.ca/trump-wins-electoral-college-vote-propaganda-campaign-portraying-him-as-an-instrument-of-moscow-has-failed/5563608)

Donald Trump: 45th President of the United States. It's Official

UPDATE: 5.30pm Its official, Donald Trump has surpassed the required 270 votes. 36 of 38 Texas electors voted for Trump.

One voted for Ron Paul and another for John Kasich.

Latest news confirm that Donald Trump has surpassed the 270 electors vote required to become the 45th president of the United States.

UPDATE: 4.44pm EST: Trump is two votes away from away from being elected president of the United States. Sofar Trump has not lost a single Elector’s vote. Hillary Clinton has lost 4 Electoral votes.

http://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2016/12/donaldtrump-400x225.jpg

zonbron
20 december 2016, 01:01
@eno2, wat nu?

daiwa
20 december 2016, 01:01
Vwala, 't is nu officieel, let the butthurt flow, snowflakes.

The Post-Election Riots; Failed.
The Death Threats Against Electoral Members; Failed
Hollywood Actors Threatening To Leave The Country; Failed
Stein's Recount; Failed
The Entire Fake-News Narrative; Failed
Blaming Russia; Failed
All The Crying & Butt Hurt; Failed

It’s Official: Trump Wins Electoral College Vote, Propaganda Campaign Portraying Him as an Instrument of Moscow has Failed (http://www.globalresearch.ca/trump-wins-electoral-college-vote-propaganda-campaign-portraying-him-as-an-instrument-of-moscow-has-failed/5563608)

http://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2016/12/donaldtrump-400x225.jpg

Ondanks dat hij de hele politiek correcte meute tegen zich had !

:thumbsup::cheer:

daiwa
20 december 2016, 01:03
Het was maar om te lachen!

http://www.golfbrekers.be/het-was-maar-om-te-lachen-2/#comments

zonbron
20 december 2016, 01:04
Vwala, 't is nu officieel, let the butthurt flow, snowflakes.

The Post-Election Riots; Failed.
The Death Threats Against Electoral Members; Failed
Hollywood Actors Threatening To Leave The Country; Failed
Stein's Recount; Failed
The Entire Fake-News Narrative; Failed
Blaming Russia; Failed
All The Crying & Butt Hurt; Failed

It’s Official: Trump Wins Electoral College Vote, Propaganda Campaign Portraying Him as an Instrument of Moscow has Failed (http://www.globalresearch.ca/trump-wins-electoral-college-vote-propaganda-campaign-portraying-him-as-an-instrument-of-moscow-has-failed/5563608)

http://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2016/12/donaldtrump-400x225.jpg

Killary nog wat stemmen verloren, dat waren ongetwijfeld opnieuw de Russen. Obama doet zijn bokshandschoenen reeds aan. :lol:

SDX
20 december 2016, 01:31
Het was maar om te lachen!

http://www.golfbrekers.be/het-was-maar-om-te-lachen-2/#comments
Yasmin Seweid is in danger of islamic honor killing (https://pjmedia.com/homeland-security/2016/12/19/media-ignores-that-muslim-hate-crime-hoaxer-is-in-real-danger/)

https://pajamasmed.hs.llnwd.net/e1/homeland-security/user-content/53/files/2016/12/Yasmin-seweid.sized-770x415xt.png
http://gatesofvienna.net/wp-content/uploads/2016/12/bracken-yasminseweid.jpg

...of broer...? (http://nypost.com/2016/12/14/teen-made-up-story-about-anti-muslim-attack-on-subway/)
Her brother, Abdoul, and four others were charged with grand larceny in 2012 for allegedly breaking into parked cars and stealing electronics in Nassau.
https://thenypost.files.wordpress.com/2016/12/121516seweid7sh.jpg?quality=90&strip=all&w=435

Maar...nog steeds is islam vrede!

SDX
20 december 2016, 01:34
Killary nog wat stemmen verloren, dat waren ongetwijfeld opnieuw de Russen. Obama doet zijn bokshandschoenen reeds aan. :lol:

Zonder 'rigging the elections' had ze nog vele duizenden stemmen minder, van al die illegal aliens en dode mensen.

eno2
20 december 2016, 01:49
@eno2, wat nu?
Selfdestruct.
Not me. IT.

zonbron
20 december 2016, 01:50
Selfdestruct.
Not me. IT.

De vulkaan?

daiwa
20 december 2016, 01:51
Zonder 'rigging the elections' had ze nog vele duizenden stemmen minder, van al die illegal aliens en dode mensen.

Twee Republikeinse kiesmannen stemden
op een andere kandidaat,maar ook vier
Democraten deden dat:zij kozen voor
iemand anders dan Hillary Clinton.Haar
achterstand op Trump is nu nog groter. :-D

http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=126

SDX
20 december 2016, 02:01
Twee Republikeinse kiesmannen stemden
op een andere kandidaat,maar ook vier
Democraten deden dat:zij kozen voor
iemand anders dan Hillary Clinton.Haar
achterstand op Trump is nu nog groter. :-D

http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=126

Ja :D ik weet.

Nog effe en dan #hillaryforprison

eno2
20 december 2016, 03:55
De vulkaan?

IT=THE DONALD

zonbron
20 december 2016, 04:13
IT=THE DONALD

https://i.ytimg.com/vi/0trglAy9gOo/maxresdefault.jpg

She's doing just fine, just great! Fantastic! Marvellous! Awesome! :lol:

Gamla
20 december 2016, 04:24
Een staatsgreep van het kiescollege is ook nog een mogelijkheid. Die moeten ook nog hun zegen geven.
Wat voor een systeem is dat daar eigenlijk.

In elk geval vind ik de overwinning van Trump een goede zaak.
Ook al zal hij zijn verkiezingsbeloftes weer flink moeten afzwakken.

Reverberation
20 december 2016, 06:16
IT=THE DONALD

http://static2.businessinsider.com/image/57431cad52bcd026008c4814-480/donald-trump.jpg

Here we go!