PDA

View Full Version : Flup van bibber Bère geeft 30 voetbalvelden aan de Hollanders


reservespeler
29 november 2016, 17:55
Stijve hark Flup geeft een stukje België aan de Hollanders ter grootte van 30 voetbalvelden aan de Hollanders.


Om de grens recht te trekken is er een grondruil gedaan met de Ollanders.
Verlies voor België is grond ter grootte van 30 voetbalvelden.

Met wiens toestemming deed deze onverkozen kwiet dit?

Vette Pois(s)on
29 november 2016, 18:33
Het plebs kent echt zijn plaats niet meer...

TheFourHorsemen
29 november 2016, 18:37
Stijve hark Flup geeft een stukje België aan de Hollanders ter grootte van 30 voetbalvelden aan de Hollanders.


Om de grens recht te trekken is er een grondruil gedaan met de Ollanders.
Verlies voor België is grond ter grootte van 30 voetbalvelden.

Met wiens toestemming deed deze onverkozen kwiet dit?

Met dat van de regering.

Ik vraag me wel af hoe men dit rechtvaardigt:

Artikel 91 Grondwet:

"De Koning is meerderjarig op de volle leeftijd van achttien jaar.

De Koning neemt eerst bezit van de troon nadat hij, in een vergadering der verenigde Kamers, de volgende eed plechtig heeft afgelegd: Ik zweer dat ik de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, 's Lands onafhankelijkheid handhaven en het grondgebied ongeschonden bewaren."

Doomy
29 november 2016, 19:09
https://www.raaskalderij.be/2016/11/nederland-krijgt-stukje-belgie-cadeau/


Nederland krijgt stukje België cadeau
Gepost op 28 november 2016 door Jan-Pieter De Leugheneire | 8 reacties

DEN HAAG – Koning Filip en koning Willem-Alexander zetten vandaag hun handtekening onder een kleine grenscorrectie die een historische fout uit 1585 moet rechtzetten.

https://www.raaskalderij.be/wp-content/uploads/stukje-nederland.png
Nederland krijgt er een onbeduidend stukje België bij.

Nederland krijgt er een onbeduidend strookje land bij aan de rechteroever van de Scheldemonding (Antwerpen). In ruil krijgt België dan weer twee eilandjes op de linkeroever van de Maas (Presqu’ile Petit Gravier en Presqu-île d’Eijsden).

Beide gebieden waren tot vandaag een uitgelezen plek voor naaktlopers, drugsdealers of illegale feestjes. “De Nederlandse politie mag er niet in en de Belgische politie komt altijd te laat omdat ze tien kilometer verder naar de eerste brug moet rijden”, verklaart Albert Stassen, de arrondissementscommissaris van Luik, over de eilandjes in de Maas. “En in Antwerpen �*s zelfs geen brug.”

Als de parlementen van België en Nederland het verdrag volgend jaar goedkeuren, is de ruil op 1 januari 2018 een feit. En die kans is groot, want de publieke opinie in Nederland ligt niet wakker van de gebiedsruil en in België zal niemand Antwerpen missen.

Boduo
29 november 2016, 19:48
Et alors ?

Tavek
30 november 2016, 11:21
Stijve hark Flup geeft een stukje België aan de Hollanders ter grootte van 30 voetbalvelden aan de Hollanders.


Om de grens recht te trekken is er een grondruil gedaan met de Ollanders.
Verlies voor België is grond ter grootte van 30 voetbalvelden.

Met wiens toestemming deed deze onverkozen kwiet dit?

De minister van buitenlandse zaken en dus de regering.

Anna List
30 november 2016, 11:24
Met dat van de regering.

...

ongekende perspectieven opent dit.


als N-VA deze regering zo ver krijgt om heel Vlaanderen aan Nederland weg te schenken, lijken mij vele problemen opgelost.

TheFourHorsemen
30 november 2016, 11:30
ongekende perspectieven opent dit.


als N-VA deze regering zo ver krijgt om heel Vlaanderen aan Nederland weg te schenken, lijken mij vele problemen opgelost.

Geen slecht idee!

zonbron
30 november 2016, 12:04
Stijve hark Flup geeft een stukje België aan de Hollanders ter grootte van 30 voetbalvelden aan de Hollanders.


Om de grens recht te trekken is er een grondruil gedaan met de Ollanders.
Verlies voor België is grond ter grootte van 30 voetbalvelden.

Met wiens toestemming deed deze onverkozen kwiet dit?

Tracht AUB nieuwe draden in het juiste onderdeel op te starten. De mod is niet standy. Men vroeg om autoregulatie.

reservespeler
30 november 2016, 15:03
Tracht AUB nieuwe draden in het juiste onderdeel op te starten. De mod is niet standy. Men vroeg om autoregulatie.

Wat is uw probleem?
Is dit geen internationale aangelegenheid S.O.

Anna List
30 november 2016, 15:46
Wat is uw probleem?
Is dit geen internationale aangelegenheid S.O.

Vlaanderen Nederland

:cheer: binnenlandse kwestie! :cheer:

:D

Dadeemelee
30 november 2016, 15:57
Vlaanderen Nederland

:cheer: binnenlandse kwestie! :cheer:

:D

We kopen eerst PostNL en daarna de rest van Holland :-D

Anna List
30 november 2016, 16:16
We kopen eerst PostNL en daarna de rest van Holland :-D

:cheer: NL annexeren ! :cheer:

Witte Kaproen
30 november 2016, 16:19
https://www.raaskalderij.be/2016/11/nederland-krijgt-stukje-belgie-cadeau/


Nederland krijgt stukje België cadeau
Gepost op 28 november 2016 door Jan-Pieter De Leugheneire | 8 reacties

DEN HAAG – Koning Filip en koning Willem-Alexander zetten vandaag hun handtekening onder een kleine grenscorrectie die een historische fout uit 1585 moet rechtzetten.

https://www.raaskalderij.be/wp-content/uploads/stukje-nederland.png
Nederland krijgt er een onbeduidend stukje België bij.

Nederland krijgt er een onbeduidend strookje land bij aan de rechteroever van de Scheldemonding (Antwerpen). In ruil krijgt België dan weer twee eilandjes op de linkeroever van de Maas (Presqu’ile Petit Gravier en Presqu-île d’Eijsden).

Beide gebieden waren tot vandaag een uitgelezen plek voor naaktlopers, drugsdealers of illegale feestjes. “De Nederlandse politie mag er niet in en de Belgische politie komt altijd te laat omdat ze tien kilometer verder naar de eerste brug moet rijden”, verklaart Albert Stassen, de arrondissementscommissaris van Luik, over de eilandjes in de Maas. “En in Antwerpen �*s zelfs geen brug.”

Als de parlementen van België en Nederland het verdrag volgend jaar goedkeuren, is de ruil op 1 januari 2018 een feit. En die kans is groot, want de publieke opinie in Nederland ligt niet wakker van de gebiedsruil en in België zal niemand Antwerpen missen.


:-)

reservespeler
30 november 2016, 17:37
Vlaanderen Nederland

:cheer: binnenlandse kwestie! :cheer:

:D

Het zou goed zijn voor Vlaanderen, helaas ...

reservespeler
30 november 2016, 17:38
https://www.raaskalderij.be/2016/11/nederland-krijgt-stukje-belgie-cadeau/


Nederland krijgt stukje België cadeau
Gepost op 28 november 2016 door Jan-Pieter De Leugheneire | 8 reacties

DEN HAAG – Koning Filip en koning Willem-Alexander zetten vandaag hun handtekening onder een kleine grenscorrectie die een historische fout uit 1585 moet rechtzetten.

https://www.raaskalderij.be/wp-content/uploads/stukje-nederland.png
Nederland krijgt er een onbeduidend stukje België bij.

Nederland krijgt er een onbeduidend strookje land bij aan de rechteroever van de Scheldemonding (Antwerpen). In ruil krijgt België dan weer twee eilandjes op de linkeroever van de Maas (Presqu’ile Petit Gravier en Presqu-île d’Eijsden).

Beide gebieden waren tot vandaag een uitgelezen plek voor naaktlopers, drugsdealers of illegale feestjes. “De Nederlandse politie mag er niet in en de Belgische politie komt altijd te laat omdat ze tien kilometer verder naar de eerste brug moet rijden”, verklaart Albert Stassen, de arrondissementscommissaris van Luik, over de eilandjes in de Maas. “En in Antwerpen �*s zelfs geen brug.”

Als de parlementen van België en Nederland het verdrag volgend jaar goedkeuren, is de ruil op 1 januari 2018 een feit. En die kans is groot, want de publieke opinie in Nederland ligt niet wakker van de gebiedsruil en in België zal niemand Antwerpen missen.

In België zal niemand Antwerpen missen!
Heeft hem dan heel Antwerpen weggegeven?

zonbron
30 november 2016, 21:58
Wat is uw probleem?
Is dit geen internationale aangelegenheid S.O.

Geen probleem. Ga gerust Uw gang.

zonbron
30 november 2016, 21:59
We kopen eerst PostNL en daarna de rest van Holland :-D

LOL. Laat maar, PostNL werkt nog steeds naar behoren. Holland mogen ze kopen.

fbpolitics
1 december 2016, 03:11
Oh, dit is gewoon een rechtzetting van een absurde situatie wegens natuurlijke elementen. Enig gezond verstand dus.

In de berichtgeving is het goed gesteld geweest:
- Koning der Belgen = enkel regeren over de bevolking, NIET het grondgebied
- Koning van Nederland = regeren over bevolking en grondgebied

Onze Koning kan dus niet weggeven wat hij niet bezit. Dat doet dus de regering, die alles wat de Koning doet, dekt.


Ik verwijs naar een post van 2 October 2012
http://forum.politics.be/showthread.php?t=177163&page=2

Met Belgium werd sinds de Renaissance de Nederlanden bedoeld. Zo heetten de vrije Noordelijke Nederlanden of de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden plechtig in ambtelijke stukken "Begica Foederati" oftewel de Belgische Verbondenen.

Daarom is de Latijnse titel van de Nederlandse Vorst nu nog Rex Belgium of Koning van België (de geografisch bepaalde Nederlanden). De Belgische Vorst verkreeg als troostprijs de titel Rex Belgicorum of Koning der Belgen (dus niet geografisch bepaald).

Pandareus
1 december 2016, 08:47
In België zal niemand Antwerpen missen!
Heeft hem dan heel Antwerpen weggegeven?

http://vignette2.wikia.nocookie.net/gta-myths/images/d/de/Triple_Facepalm.jpg/revision/latest?cb=20131102141652

TheFourHorsemen
1 december 2016, 09:21
Oh, dit is gewoon een rechtzetting van een absurde situatie wegens natuurlijke elementen. Enig gezond verstand dus.

In de berichtgeving is het goed gesteld geweest:
- Koning der Belgen = enkel regeren over de bevolking, NIET het grondgebied
- Koning van Nederland = regeren over bevolking en grondgebied

Onze Koning kan dus niet weggeven wat hij niet bezit. Dat doet dus de regering, die alles wat de Koning doet, dekt.


Ik verwijs naar een post van 2 October 2012
http://forum.politics.be/showthread.php?t=177163&page=2


Maar hoe vallen uw beweringen te rijmen met artikel 91 van de Grondwet?

Artikel 91 Grondwet:

"De Koning is meerderjarig op de volle leeftijd van achttien jaar.

De Koning neemt eerst bezit van de troon nadat hij, in een vergadering der verenigde Kamers, de volgende eed plechtig heeft afgelegd: Ik zweer dat ik de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, 's Lands onafhankelijkheid handhaven en het grondgebied ongeschonden bewaren."[/QUOTE]

Jan van den Berghe
1 december 2016, 16:13
Maar hoe vallen uw beweringen te rijmen met artikel 91 van de Grondwet?

Artikel 91 Grondwet:

"De Koning is meerderjarig op de volle leeftijd van achttien jaar.

De Koning neemt eerst bezit van de troon nadat hij, in een vergadering der verenigde Kamers, de volgende eed plechtig heeft afgelegd: Ik zweer dat ik de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, 's Lands onafhankelijkheid handhaven en het grondgebied ongeschonden bewaren."[/QUOTE]

U doet alsof dit de eerste grenscorrectie is.

TheFourHorsemen
1 december 2016, 16:30
U doet alsof dit de eerste grenscorrectie is.

Hoezo?

fbpolitics
2 december 2016, 02:40
Maar hoe vallen uw beweringen te rijmen met artikel 91 van de Grondwet?

Artikel 91 Grondwet:

"De Koning is meerderjarig op de volle leeftijd van achttien jaar.

De Koning neemt eerst bezit van de troon nadat hij, in een vergadering der verenigde Kamers, de volgende eed plechtig heeft afgelegd: Ik zweer dat ik de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, 's Lands onafhankelijkheid handhaven en het grondgebied ongeschonden bewaren."
Goede vraag.
Ik weet er het fijne niet van, maar stel volgende.

Dit is niet te rijmen, want in de grond van de zaak is dit tegenstrijdig vanuit 2 standpunten, wat de eed ongeldig maakt !
1) vanuit standpunt dat zoals ik reeds stelde dat de Koning der BE niet kan weggeven wat hij niet bezit, wat de eed ongeldig maakt !
2) Dat doet dus de regering, die alles wat de Koning der BE doet, dekt.
2a) De regering is ook niet de bezitter van het Belgisch grondgebied, en kan het dus ook niet weggeven, wat de eed ongeldig maakt !
Vraag hierbij: waarom betalen de burgers grondlasten, en van wie is eigenlijk het grondgebied? <- aparte discussie
2b) Indien de regering het grondgebied zou bezitten, is deze in overtreding met de eed !

MAAR

België heeft zich afgescheurd van Nederland.
Ik denk, en meen zelfs, dat de grondwetten van BE een copie zijn van de in toenmalige tijd geldende grondwetten in NL waarbij de Koning van NL wel effectief bezitter is van het grondgebied.
Indien deze stelling juist is, is de eed van BE verkeerd !

Voortgaande op de respectievelijke officiële Latijnse titels van beide Koningen - met bijhorende (grond)wettelijke en rechterlijke macht -, kan men het dus beschouwen als een landheer (Koning van NL, en feitelijk gezien ook nog steeds tot op vandaag van het grondgebied BE) waar een boer (Koning der BE) gebruik van maakt.
In deze stelling betaalt de bevolking van BE belastingen aan de boer (BE) die het geld int. Ik meende zelfs dat BE een deel van onze belastingen moet betalen aan NL, dus de boer moet dit geinde geld doorstorten aan de landheer <- moet worden gecontroleerd.



Algemeen.
In dit geval, in de grond van de zaak, is er voor beide Koningen geen vuiltje aan de lucht, en is dit eigenlijk een nuloperatie. De Koning der BE heeft nooit het stukje grondgebied bezit omdat het van de Koning van NL is.

De eed is niet correct.

Puur geografisch is er dus wel een aanpassing, grensmatig.

.

strijkijzer
2 december 2016, 06:03
Wat is uw probleem?
Is dit geen internationale aangelegenheid S.O.


De raaskalderij is een satirische website. Dit hoort in K&K.