PDA

View Full Version : Wat moeten we met spelbedervers ?


De schoofzak
24 december 2016, 13:45
De uitslag van het spelleke De Slimste Mens werd vroegtijdig gelekt.

Of je dat spelleke nu leuk vindt, of net belachelijk-kinderachtig: het is niet proper zo de pret te bederven.

Wat moeten we met zo'n streken doen, maatschappelijk gesproken ?

De tv-zender kan betrokkene trachten op te sporen (want zijn identiteit is natuurlijk niet duidelijk), en een schadeclaim indienen voor de burgerlijke rechtbank.

Persoonlijk vind ik wel dat zo'n vuile streek ook bestraft moet worden. Dat is toch ongeveer zoiets als oneerlijk handel drijven, private oplichting of beter nog: vandalisme. Schade toebrengen aan andermans goed.

titel: Vier overweegt juridische stappen tegen 'verrader' van 'Slimste Mens'-winnaar
link: http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/3038938/2016/12/24/Vier-overweegt-juridische-stappen-tegen-verrader-van-Slimste-Mens--winnaar.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily&utm_userid=f7dd77e-4026-4308-5e04-400212814eec

http://static3.hln.be/static/photo/2016/0/10/5/20161224040731/media_xll_9409085.jpg

Kort voordat de finale van 'De Slimste Mens ter Wereld' begon, werd op Twitter al gelekt wie de winnaar zou zijn. Televisiezender Vier, die het programma uitzendt kan niet lachen met de actie en onderzoekt of het stappen tegen de man kan ondernemen. Dat meldt Het Nieuwsblad.

Op de dag dat de finale gespeeld zou worden, stond om 11 uur 's morgens al op Wikipedia dat Gilles Van Bouwel het spel dit jaar zou winnen. 's Avonds rond half zeven stond het ook op Twitter. Ene 'Dennis Daniels', een pseudoniem, had een foto van de winnende Gilles gedeeld met als bijschrift 'Voila, dat bespaart u straks anderhalf uur tv'. Vier verzocht de man daarop de foto weer te verwijderen, waar hij niet op inging. "Ik zal de tweet met hetzelfde respect behandelen als jullie vrouwen of minderheden behandelen", reageerde hij op de vraag. "Dat schreef ik omdat Vier een groot en machtig medium is dat via humor seksisme en racisme erg mainstream maakt", licht hij zijn reactie toe in Het Nieuwsblad. "Ikzelf vind het nogal een triviaal gebeuren en wil het het liefst laten uitdoven."

Onsympathiek
Vier wil daar niets van weten. "We zullen dit nader onderzoeken en bekijken welke - al of niet juridische - stappen we kunnen ondernemen", zegt woordvoerster Lies Maesschalck. "Een winnaar verklappen is niet strafbaar, on*gevraagd materiaal van een niet-publieke locatie delen is een andere zaak. Bovendien is het ook niet echt sympathiek. Aan dit programma werd hard gewerkt." De beschuldigingen van seksisme ontkent de zender, aangezien de redactie volgens eigen zeggen voor negentig procent uit vrouwen bestaat.

Live?
Vorig jaar raakte de uitslag van het populaire spel ook al te vroeg bekend. Toch is live spelen geen optie volgens Maesschalk. "Dat is praktisch moeilijk te organiseren. Kandidaten weten op voorhand niet of ze doorgaan. Ze hebben een drukke agenda en moeten hun eigen zaken ook kunnen regelen."

Xenophon
24 december 2016, 14:54
Over wat gaat dat misschien?

kiko
24 december 2016, 14:58
Het is weinig sympathiek, maar ik betwijfel of dit juridische gevolgen zal krijgen.

Ik zou niet weten op welke basis.

Zeus
24 december 2016, 15:04
Het is weinig sympathiek, maar ik betwijfel of dit juridische gevolgen zal krijgen.

Ik zou niet weten op welke basis.

1382-1383 zeker? Maar lijkt mij idd lastig. Toon maar eens aan dat Vier schade heeft geleden.

Skobelev
24 december 2016, 16:34
Over wat gaat dat misschien?

Een of ander spelletje op tv. Wie kijkt daar nu naar? :roll:

Xenophon
24 december 2016, 16:54
Een of ander spelletje op tv. Wie kijkt daar nu naar? :roll:

Ik niet alleszins.

Skobelev
24 december 2016, 17:00
Ik niet alleszins.

IK ook niet.

Rahowa
24 december 2016, 17:12
Ach,als mensen graag naar het programma kijken dat ze dat maar doen,niemand heeft daar last van.Wat de pretbederver betreft,kunnen ze die geen paar boksen op zijn muil geven?

Zeus
24 december 2016, 17:29
Ik niet alleszins.

IK ook niet.


*Kijk eens hoe intellectueel ik ben. Ik heb geen tv. Ik spendeer mijn avonden met het lezen van de Principia Mathematica en Kritik der reinen Vernunft*

En als ze dan meepraten over Olga Leyers weten ze het louter uit de boekskes van bij de kapper of den doktoor, "want daar ligt nu eenmaal niets van niveau".

kiko
24 december 2016, 18:06
*Kijk eens hoe intellectueel ik ben. Ik heb geen tv. Ik spendeer mijn avonden met het lezen van de Principia Mathematica en Kritik der reinen Vernunft*

En als ze dan meepraten over Olga Leyers weten ze het louter uit de boekskes van bij de kapper of den doktoor, "want daar ligt nu eenmaal niets van niveau".
2

Als je soms mensen bezig hoort, kijkt werkelijk niemand daar naar. Toch hebben ze allemaal een uitgesproken mening over die en die kandidaat en de manier waarop hij of zij speelt.

Skobelev
24 december 2016, 18:08
*Kijk eens hoe intellectueel ik ben. Ik heb geen tv. Ik spendeer mijn avonden met het lezen van de Principia Mathematica en Kritik der reinen Vernunft*

En als ze dan meepraten over Olga Leyers weten ze het louter uit de boekskes van bij de kapper of den doktoor, "want daar ligt nu eenmaal niets van niveau".

Op mijn nachttafeltje gekeken? 8O

Xenophon
24 december 2016, 19:39
*Kijk eens hoe intellectueel ik ben. Ik heb geen tv. Ik spendeer mijn avonden met het lezen van de Principia Mathematica en Kritik der reinen Vernunft*

En als ze dan meepraten over Olga Leyers weten ze het louter uit de boekskes van bij de kapper of den doktoor, "want daar ligt nu eenmaal niets van niveau".

Enkele geselecteerde programma's worden opgenomen, dat is alles.

Wie is Olga Leyers?

Zeus
24 december 2016, 20:16
Op mijn nachttafeltje gekeken? 8O

Maak u niet ongerust, ik heb uw opblaasbare buttplug netjes laten liggen.

non-conformist
24 december 2016, 22:10
Maak u niet ongerust, ik heb uw opblaasbare buttplug netjes laten liggen.

:rofl:

Dadeemelee
24 december 2016, 23:44
Enkele geselecteerde programma's worden opgenomen, dat is alles.

Wie is Olga Leyers?

Komaan Xeno, gij ben de enige die den humo niet gezien hebt zekerst ;-)

Dat lekken van de uitslag is weer een streek van de lugenpresse.

Xenophon
24 december 2016, 23:51
Komaan Xeno, gij ben de enige die den humo niet gezien hebt zekerst ;-)

Dat lekken van de uitslag is weer een streek van de lugenpresse.

Den humo.

Svennies
24 december 2016, 23:53
Komaan Xeno, gij ben de enige die den humo niet gezien hebt zekerst ;-)

Dat lekken van de uitslag is weer een streek van de lugenpresse.

Wie leest er ook nog de Humo.....:roll::roll::roll::roll::roll:

Allee ,gij dus....:roll:

Dadeemelee
24 december 2016, 23:53
Den humo.

E n naar Game of Thrones kijk ge ook niet zekerst. Zie maar dat uw madam het niet te weten komt ;-)

Dadeemelee
24 december 2016, 23:55
Wie leest er ook nog de Humo.....:roll::roll::roll::roll::roll:

Allee ,gij dus....:roll:

Weer eentje die van niets weet, zogezegd :-D

Svennies
24 december 2016, 23:58
Weer eentje die van niets weet, zogezegd :-D

Echt niet gast,het interesseert mij niet,en ik lees alvast géén Humo....

Nu gij....

Xenophon
24 december 2016, 23:58
E n naar Game of Thrones kijk ge ook niet zekerst. Zie maar dat uw madam het niet te weten komt ;-)

Ik wacht op seizoen zeven.

Die van ons heeft nog geen enkel aflevering gezien van 'Game of Thrones.'

Ook niet van 'The Walking Dead' trouwens.

Dadeemelee
24 december 2016, 23:59
Echt niet gast,het interesseert mij niet,en ik lees alvast géén Humo....

Nu gij....

Wat moet ik nu?

Dadeemelee
25 december 2016, 00:02
Ik wacht op seizoen zeven.

Die van ons heeft nog geen enkel aflevering gezien van 'Game of Thrones.'

Ook niet van 'The Walking Dead' trouwens.

Ze zijn het aan het rekken, het wordt tijd dat Daenerys dat zootje in de pan hakt en een matriarchaat installeert.

Svennies
25 december 2016, 00:04
Wat moet ik nu?

Mijn probleem niet......

De schoofzak
25 december 2016, 11:06
Het gaat er mij niet om het niveau van het spelleke.
Veel kijk ik ook niet naar de televisie, vb. De Mol heb ik maar gedeeltelijk gezien bij de allereerste jaaruitgave.

Het gaat er ook niet om dat men zo'n dingen kan verpesten alleen op tv. Het kan ook in de sport of in andere amusementsmodi.
Stel vb. dat een befaamd klassiek groot orkest een flashmob voorbereidt ... of eenderwat anders dat meer in jouw interessesfeer valt ...

Eigenlijk is de vraag dus: kan men sommige entertainment zaken nog groots uitbouwen zonder dat miserieverkopers het prettig vinden om andermans pret te bederven.

.

reservespeler
25 december 2016, 11:07
De uitslag van het spelleke De Slimste Mens werd vroegtijdig gelekt.

Of je dat spelleke nu leuk vindt, of net belachelijk-kinderachtig: het is niet proper zo de pret te bederven.

Wat moeten we met zo'n streken doen, maatschappelijk gesproken ?

De tv-zender kan betrokkene trachten op te sporen (want zijn identiteit is natuurlijk niet duidelijk), en een schadeclaim indienen voor de burgerlijke rechtbank.

Persoonlijk vind ik wel dat zo'n vuile streek ook bestraft moet worden. Dat is toch ongeveer zoiets als oneerlijk handel drijven, private oplichting of beter nog: vandalisme. Schade toebrengen aan andermans goed.

titel: Vier overweegt juridische stappen tegen 'verrader' van 'Slimste Mens'-winnaar
link: http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/3038938/2016/12/24/Vier-overweegt-juridische-stappen-tegen-verrader-van-Slimste-Mens--winnaar.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily&utm_userid=f7dd77e-4026-4308-5e04-400212814eec

http://static3.hln.be/static/photo/2016/0/10/5/20161224040731/media_xll_9409085.jpg


Ze kunnen bijvoorbeeld rechtstreeks uitzenden.
Als men op voorhand opneemt, loopt men het risico.

reservespeler
25 december 2016, 11:07
De uitslag van het spelleke De Slimste Mens werd vroegtijdig gelekt.

Of je dat spelleke nu leuk vindt, of net belachelijk-kinderachtig: het is niet proper zo de pret te bederven.

Wat moeten we met zo'n streken doen, maatschappelijk gesproken ?

De tv-zender kan betrokkene trachten op te sporen (want zijn identiteit is natuurlijk niet duidelijk), en een schadeclaim indienen voor de burgerlijke rechtbank.

Persoonlijk vind ik wel dat zo'n vuile streek ook bestraft moet worden. Dat is toch ongeveer zoiets als oneerlijk handel drijven, private oplichting of beter nog: vandalisme. Schade toebrengen aan andermans goed.

titel: Vier overweegt juridische stappen tegen 'verrader' van 'Slimste Mens'-winnaar
link: http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/3038938/2016/12/24/Vier-overweegt-juridische-stappen-tegen-verrader-van-Slimste-Mens--winnaar.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily&utm_userid=f7dd77e-4026-4308-5e04-400212814eec

http://static3.hln.be/static/photo/2016/0/10/5/20161224040731/media_xll_9409085.jpg


Ze kunnen bijvoorbeeld rechtstreeks uitzenden.
Als men op voorhand opneemt, loopt men het risico.

Zeus
25 december 2016, 11:32
Ze kunnen bijvoorbeeld rechtstreeks uitzenden.
Als men op voorhand opneemt, loopt men het risico.

Gaat niet. Veel van die moppen in DSMTW hebben meerdere takes nodig

Dadeemelee
25 december 2016, 12:38
Gaat niet. Veel van die moppen in DSMTW hebben meerdere takes nodig

Komaan Zeus iedereen weet toch dat die moppen ter plekke uitgevonden worden. Alles is geimproviseerd :twisted:

De schoofzak
28 december 2016, 10:30
Komaan Zeus iedereen weet toch dat die moppen ter plekke uitgevonden worden. Alles is geimproviseerd :twisted:

Ook de reacties van de kandidaten zelf ? Of de replieken van de jury als een kandidaat zich verspreekt ?


Maar daar gaat de draad niet over.
Het gaat er over of in een digitaal tijdperk er alleen nog zaken georganiseerd worden op het niveau van een kermiskoers of een gezinsmonopolie-avondje.

.

Anna List
28 december 2016, 10:51
ik heb geen geduld voor de reclames, ik kijk altijd uitgesteld.

voor mij is er niks verraden dus.

harriechristus
28 december 2016, 13:06
De uitslag van het spelleke De Slimste Mens werd vroegtijdig gelekt.

Ach ja: slim en sluw ligt heel dicht bij elkaar.
Wijsheid is iets heel anders, dat komt nooit voor de teevee.

Knuppel
28 december 2016, 13:54
Gaat niet. Veel van die moppen in DSMTW hebben meerdere takes nodig

Ik ben het voor een keertje me je eens. Er komen trouwens teveel grappen in dat programma bovendrijven om toevallig te zijn.

Knuppel
28 december 2016, 13:56
Ach ja: slim en sluw ligt heel dicht bij elkaar.
Wijsheid is iets heel anders, dat komt nooit voor de teevee.

Vreemd....
Nochtans meen ik jou ooit op de Nederlandse tv te hebben gezien.

Zeus
28 december 2016, 14:49
Ik ben het voor een keertje me je eens. Er komen trouwens teveel grappen in dat programma bovendrijven om toevallig te zijn.

Ze maken er bij Vier ook niet echt een geheim van dat de moppen voorbereid zijn. Misschien nog het beste. Alleen Marc-Marie Huijbrechts zou de voorwaarde hebben gesteld te mogen improviseren. Zelden zo'n irritant tv-figuur gezien.

Henri1
28 december 2016, 15:43
De uitslag van het spelleke De Slimste Mens werd vroegtijdig gelekt.

Of je dat spelleke nu leuk vindt, of net belachelijk-kinderachtig: het is niet proper zo de pret te bederven.

Wat moeten we met zo'n streken doen, maatschappelijk gesproken ?

De tv-zender kan betrokkene trachten op te sporen (want zijn identiteit is natuurlijk niet duidelijk), en een schadeclaim indienen voor de burgerlijke rechtbank.

Persoonlijk vind ik wel dat zo'n vuile streek ook bestraft moet worden. Dat is toch ongeveer zoiets als oneerlijk handel drijven, private oplichting of beter nog: vandalisme. Schade toebrengen aan andermans goed.

titel: Vier overweegt juridische stappen tegen 'verrader' van 'Slimste Mens'-winnaar
link: http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/3038938/2016/12/24/Vier-overweegt-juridische-stappen-tegen-verrader-van-Slimste-Mens--winnaar.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily&utm_userid=f7dd77e-4026-4308-5e04-400212814eec

http://static3.hln.be/static/photo/2016/0/10/5/20161224040731/media_xll_9409085.jpg

Die Rechtse "lekkers" horen thuis in de gevangenis.