PDA

View Full Version : Autosalon 2017 - Interessante aanbiedingen ?


Henri1
2 januari 2017, 11:41
Zijn de kortingen al bekend ?

Zijn de vlaamse en waalse condities verschillend ?

Dadeemelee
2 januari 2017, 11:44
Kortingen op autosalons zijn flauwekul. Je krijgt gelijkaardige kortingen het ganse jaar door bij de concessiehouders.

Henri1
2 januari 2017, 13:57
Kortingen op autosalons zijn flauwekul. Je krijgt gelijkaardige kortingen het ganse jaar door bij de concessiehouders.

Zoals jij praat hoeft zo'n Salon geeneens georganiseerd te worden.

Micele
2 januari 2017, 14:07
Raar volkje die "Belgen".

Autosalon verleden jaar:
https://www.retaildetail.be/nl/news/automotive/autosalon-start-met-historisch-hoge-kortingen

Autosalon start met historisch hoge kortingen

12/01/2016

Kortingenoorlog

Meer dan 12.000 euro aan kortingen en extra's op een BMW 518d sedan, ruim 14.000 euro aan voordelen op de Mercedes E-klasse, bijna 10.000 euro op de Volkswagen Tiguan, 7.000 euro op de Opel Astra break. Of spreekt u liever in procenten: 33% korting op de Renault Scénic, 32% korting op de VW Golf...

"Er wordt wel eens gezegd dat een Belg geen auto koopt, maar een korting", zegt Tony Verhelle van Autogids. "In andere landen worden ook kortingen gegeven, maar in België is de jacht op korting een sport. Een Belg die niet minstens 10% korting heeft bedongen, wordt aanzien voor een watje."
"Belgen" laten zich vooral graag in de zak zetten. LOL.

Een autosalon is in de regel GEEN koopsalon, enkel Brussel heeft die naam gekregen.

Verleden jaar nog eens geweest, bijna iedereen loopt daar met een plastieken zak rond met foldertjes... :roll:

Het verschil met IAA Frankfurt kan men zich voorstellen...

Kortingen op autosalons zijn flauwekul. Je krijgt gelijkaardige kortingen het ganse jaar door bij de concessiehouders.
Idd. Acties genoeg buiten de salontijd, en een goede concessiehouder is veel belangrijker dan enkele procentjes korting meer of minder, men laat er tenslotte zijn auto jarenlang onderhouden.

Dadeemelee
2 januari 2017, 14:37
Zoals jij praat hoeft zo'n Salon geeneens georganiseerd te worden.

Voor velen is dat gewoon een uitstapje. Als je weet wat je wil hoef je daar niet naartoe.
En wat betreft kortingen, ik heb bij mijn vorige aankoop buiten salondagen 8% korting gekregen zonder te moeten zagen. En ik denk er niet aan om dan nog te gaan afpingelen. Het is een betrouwbare garage waarvan ik weet dat ze niet knoeien. Ik zou misschien elders een percent of 2 meer kunnen krijgen maar dan moet ik verder rijden en zetten ze me misschien in het zak met onderhoud of herstellingen.

Het gaat trouwens ook afhangen van welk model je wil. Als het er zijn die ze moeilijk verkopen ga je misschien een hoger % krijgen dan van een populair model.

Dadeemelee
2 januari 2017, 14:46
....

Idd. Acties genoeg buiten de salontijd, en een goede concessiehouder is veel belangrijker dan enkele procentjes korting meer of minder, men laat er tenslotte zijn auto jarenlang onderhouden.

Juist. :-)

Mambo
2 januari 2017, 15:06
Hoeveel korting je ook krijgt, je koopt altijd voor veel geld een wagen waar je niks voor terug krijgt heden ten dage.

Zeus
2 januari 2017, 16:20
Raar volkje die "Belgen".

Autosalon verleden jaar:

"Belgen" laten zich vooral graag in de zak zetten. LOL.

Een autosalon is in de regel GEEN koopsalon, enkel Brussel heeft die naam gekregen.

Verleden jaar nog eens geweest, bijna iedereen loopt daar met een plastieken zak rond met foldertjes... :roll:

Het verschil met IAA Frankfurt kan men zich voorstellen...




Nogal wiedes. Op de IAA geven de meeste merken geen foldertjes meer.

En veel bezoekers vinden dat jammer. Autoliefhebbers komen nu eenmaal niet naar een salon om de papierloze groene jongen uit te hangen.

Nogal idioot ook, om het grootste premièresalon ter wereld te vergelijken met een klein, maar kwalitatief koopsalon in Brussel.

Micele
2 januari 2017, 16:49
En veel bezoekers vinden dat jammer. Autoliefhebbers komen nu eenmaal niet naar een salon om de papierloze groene jongen uit te hangen.

Je bedoelt dus kortingliefhebbers die met autofoldertjes sleuren.

Nogal idioot ook, om het grootste premièresalon ter wereld te vergelijken met een klein, maar kwalitatief koopsalon in Brussel.

Koopsalon? LOL.

(ik vergelijk gewoon de autosalons waar ik al geweest ben, meer moet je er niet achter zoeken)

Brussel 2017 zou 1 wereldpremiere, 5 Europese premieres, en 14 Belgische premieres tellen:
https://www.groenlicht.be/2016/12/08/autosalon-van-brussel-2017-de-nieuwigheden-premieres/
Go go run voor de folders! (en ne vettige frit)

Zeus
2 januari 2017, 19:35
Je bedoelt dus kortingliefhebbers die met autofoldertjes sleuren.

Koopsalon? LOL.

(ik vergelijk gewoon de autosalons waar ik al geweest ben, meer moet je er niet achter zoeken)

Brussel 2017 zou 1 wereldpremiere, 5 Europese premieres, en 14 Belgische premieres tellen:
https://www.groenlicht.be/2016/12/08/autosalon-van-brussel-2017-de-nieuwigheden-premieres/
Go go run voor de folders! (en ne vettige frit)

Elke autoliefhebber is ook een koopjesliefhebber, dat is juist.

Waarom zou je ontkennen dat Brussel een koopsalon is? In Brussel kan je effectief met een offerte of zelfs bestelbon buitenlopen. Uniek.

Frankfurt kende in 2015 219 wereldpremières, eentje verandert echt het karakter van Brussel niet.

kelt
2 januari 2017, 19:38
Het wordt HET moment voor de fabrikanten om hun feitelijk verouderde rotzooi,nu voorzien van bluetooth in de personenruimte,en AdBlue in de motor,nog snelsnel te slijten.Deze keer aan "de Belgen"...

Kelts vervangplannen voor zijn inmiddels 12 jaar oud dieseltje staan ON INDEFINITE HOLD omdat ik niet het risico wil lopen het verleden te vervangen door .....het verleden.

Ik heb er ondertussen dan maar 10€ nieuwe lampjes voor de koplampen ingestoken,er was er eentje kapot.....:|

Dadeemelee
2 januari 2017, 19:43
Het wordt HET moment voor de fabrikanten om hun feitelijk verouderde rotzooi,nu voorzien van bluetooth in de personenruimte,en AdBlue in de motor,nog snelsnel te slijten.Deze keer aan "de Belgen"...

Kelts vervangplannen voor zijn inmiddels 12 jaar oud dieseltje staan ON INDEFINITE HOLD omdat ik niet het risico wil lopen het verleden te vervangen door .....het verleden.

Ik heb er ondertussen dan maar 10€ nieuwe lampjes voor de koplampen ingestoken,er was er eentje kapot.....:|

Denk je dan dat er tussen nu en vijf (of zelfs tien) jaar iets nieuws gaat komen?

Tavek
2 januari 2017, 19:47
Het wordt HET moment voor de fabrikanten om hun feitelijk verouderde rotzooi,nu voorzien van bluetooth in de personenruimte,en AdBlue in de motor,nog snelsnel te slijten.Deze keer aan "de Belgen"...

Kelts vervangplannen voor zijn inmiddels 12 jaar oud dieseltje staan ON INDEFINITE HOLD omdat ik niet het risico wil lopen het verleden te vervangen door .....het verleden.

Ik heb er ondertussen dan maar 10€ nieuwe lampjes voor de koplampen ingestoken,er was er eentje kapot.....:|

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik wacht op betaalbare (dus geen Tesla Model S) electrische wagens die > 300 km rijden en er niet uitzien als een bommabak.

Ik ga geen benzinewagen meer kopen, of mijn huidige (nog in zeer goede staat) zijnde wagen moet het begeven. Hij is jonger dan hij is op papier omdat ik een paar jaar een firmawagen had (en deze op garage stond).

kelt
2 januari 2017, 19:48
Denk je dan dat er tussen nu en vijf (of zelfs tien) jaar iets nieuws gaat komen?

Ik reken op de Chinezen....:-)

Dadeemelee
2 januari 2017, 19:50
Ik reken op de Chinezen....:-)

Een riksja! :-)

Zeus
2 januari 2017, 19:57
Ik reken op de Chinezen....:-)

Die zijn er al, onder de naam Volvo.
En ze hebben goed werk geleverd. De V90 is echt een lekker ding.

DewareJakob
2 januari 2017, 20:02
Een riksja! :-)

Chinese Tesla? Rijdt met een Duracell batterijpak en heet een 'Letsa'.
http://www.conrad.be/medias/global/ce/2000_2999/2400/2460/2463/1417099_RB_00_FB.EPS_1000.jpg

Libro
2 januari 2017, 20:15
Ik reken op de Chinezen....:-)

Als het er niet té blitz hoeft uit te zien: http://www.byd.com/na/e6/e6.html
Deze wordt spijtig genoeg wel alleen maar als taxi geleverd.

Micele
2 januari 2017, 20:25
Een riksja! :-)

Deze ? :-)

http://roa.h-cdn.co/assets/16/47/980x490/landscape-1479738121-nio-ep9.jpg
Meet The World's Fastest Electric Car
NextEV's 1360 horsepower NIO EP9 electric supercar went around the Nürburgring in 7 minutes and 5 seconds, beating the former EV record by a whopping 17 seconds.

http://www.roadandtrack.com/new-cars/future-cars/news/a31638/meet-the-worlds-fastest-ev/

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/nextev-nio-ep9-1000-kw-ring-rekord-2016-651103.html

Das chinesisch-amerikanische Start-up NextEV zeigt mit dem Nio EP9 einen Supersportwagen mit Elektroantrieb und 1.360 PS, der den Rekord auf der Nürburgring Nordschleife hält. Doch das ist nur der erste Teil der ehrgeizigen Pläne von NextEV.

Unter Führung des mittlerweile verstorbenen Ex-Ford-Europe-Topmanagers Martin Leach scharte das amerikanisch-chinesische Startup NextEV zahlreiche Fachleute aus der (Elektro-)Autobranche um sich. Unter anderem sollen ein Ex-Tesla-Topmanager und ein Ex-BMW-Designer zum Team gehören. NextEV unterhält Entwicklungsstandorte in Kalifornien, London, Peking, Shanghai und München.
Als de Chinezen iets niet hebben, kopen ze het...

A1GP sinds 2006 ergens:
https://de.wikipedia.org/wiki/A1_Team_China
Rijden sinds 2014 ook Formula E:
https://en.wikipedia.org/wiki/NextEV_Formula_E_Team

wie weet houden ze het vol:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-07-04/chinese-billionaire-s-plan-to-trounce-tesla-has-a-vegas-problem

The Chinese Billionaire Who Wants to Out-Tesla Tesla

http://www.finanzen.net/nachricht/aktien/China-macht-mobil-Teslas-chinesische-Konkurrenz-greift-an-und-hat-Milliarden-in-der-Hinterhand-5037465 desnoods met miljardensteun van de Chinese overheid...
Tesla concurrent? : http://www.autobild.de/artikel/lesee-ev-2016-autonomes-elektroauto-aus-china-8947869.html

Micele
2 januari 2017, 21:03
Als het er niet té blitz hoeft uit te zien: http://www.byd.com/na/e6/e6.html
Deze wordt spijtig genoeg wel alleen maar als taxi geleverd.
Ook als normale versie maar veel te duur...

Als commerciele taxi 50 k netto, maar ook de normale versie rijdt ook als een taxi... zie E-moteurke 75 kW en prestaties...

Dus ook in een normale versie voor 59.5 k (dus10 k duurder, en ook geen 4k premie in D, ik denk ook niet dat iemand die auto privaat gaat kopen...):
Importeur D, ook bussen: https://fenecon.de/page/e-mobilitat

http://www.auto-motor-und-sport.de/fahrberichte/fahrbericht-neuer-byd-e6-china-elektroauto-11173901.html

Fazit

49.990 Euro kostet der BYD mit seiner 80 kWh-Batterie aktuell in Deutschland. Netto, also ohne Mehrwertsteuer. Auch das spricht vor allem für die kommerzielle Nutzung, bei der der Nettopreis entscheidet. Denn welcher Privatmann soll rund 59.500 Euro für ein solch eher reizloses Auto mit drögem Design ausgeben, wenn es sich nicht lohnt?

Zumal der Anschaffungspreis nicht durch die E-Auto-Prämie gemindert wird, obwohl der e6 unter dem Luxus-Auto-Limit bleibt – BYD beteiligt sich nicht am Förderprogramm. Immerhin: Der Hersteller garantiert auch nach 4.000 Ladezyklen mindestens 75% Batteriekapazität. Zwei Jahre Garantie bis 150.000 Kilometer beträgt die Garantie auf das Gesamtfahrzeug, die genannte Zahl der 4.000 Ladezyklen muss nach den 24 Monaten aber noch nicht aufgebraucht sein.

Technische Daten
BYD e6
Grundpreis 59.488 €
Außenmaße
Länge x Breite x Höhe 4560 x 1822 x 1630 mm
Leistung 75 kW / 102 PS (450 Nm)
Höchstgeschwindigkeit 140 km/h

Voor 72 k heb je al een occasie Tesla S P85... incl garantie...
https://www.tesla.com/nl_BE/preowned/5YJSA3H19EFP33824
via:
https://www.tesla.com/nl_BE/preowned?redirect=no&model=ms&price_range=42000,200000
Prijzen moeten serieus gestegen zijn verleden jaar stonden ze nog onder de 65 k (Bj 2014)

dan beter lange voorvreugde op het T M3 ;-)

De schoofzak
3 januari 2017, 11:27
Met al die onnozele poco's .. vroeger kon je naar het salon gaan om naar mooie wagens en mooie poezen te kijken, maar oei oei ... dat mag niet meer.

.

Anna List
3 januari 2017, 11:35
Voor velen is dat gewoon een uitstapje. Als je weet wat je wil hoef je daar niet naartoe.
En wat betreft kortingen, ik heb bij mijn vorige aankoop buiten salondagen 8% korting gekregen zonder te moeten zagen. En ik denk er niet aan om dan nog te gaan afpingelen. Het is een betrouwbare garage waarvan ik weet dat ze niet knoeien. Ik zou misschien elders een percent of 2 meer kunnen krijgen maar dan moet ik verder rijden en zetten ze me misschien in het zak met onderhoud of herstellingen.

Het gaat trouwens ook afhangen van welk model je wil. Als het er zijn die ze moeilijk verkopen ga je misschien een hoger % krijgen dan van een populair model.

Tony Verhelle van Autogids. "In andere landen worden ook kortingen gegeven, maar in België is de jacht op korting een sport. Een Belg die niet minstens 10% korting heeft bedongen, wordt aanzien voor een watje."

ps met een beetje onderhandeling, krijg je die 10% ook buiten salontijd bij je gewoonlijke dealer.

Dadeemelee
3 januari 2017, 11:36
ps met een beetje onderhandeling, krijg je die 10% ook buiten salontijd bij je gewoonlijke dealer.

Ja maar je weet dan wel dat je dat van zijn winst afpakt en hij ook.

Anna List
3 januari 2017, 11:39
Ja maar je weet dan wel dat je dat van zijn winst afpakt en hij ook.

dealers halen hun winsten al jaren niet meer uit verkoop maar uit onderhoud, het is daarin dan ook zaak wat mee te zijn met de techniek, en ook je mannetje te staan tov techniekers...er is geen enkele noodzaak om je in t zak te laten zetten toch?

Dadeemelee
3 januari 2017, 11:45
dealers halen hun winsten al jaren niet meer uit verkoop maar uit onderhoud, het is daarin dan ook zaak wat mee te zijn met de techniek, en ook je mannetje te staan tov techniekers...er is geen enkele noodzaak om je in t zak te laten zetten toch?

Wie zegt er dat ik in het zak gezet wordt? Die Turkse praktijken van pingelen zijn niet meer van deze tijd. Ga jij maar garagisten tegen mekaar uitspelen. Dan mag je met je auto 50 km ver op onderhoud gaan en bij het eerstvolgende onderhoud ben je je 2% terug kwijt :lol:

Anna List
3 januari 2017, 11:52
Wie zegt er dat ik in het zak gezet wordt? Die Turkse praktijken van pingelen zijn niet meer van deze tijd. Ga jij maar garagisten tegen mekaar uitspelen. Dan mag je met je auto 50 km ver op onderhoud gaan en bij het eerstvolgende onderhoud ben je je 2% terug kwijt :lol:

ik ben bij mijn laatste aankoop slechts in 1 garage geweest, mijn gewone dealer, en ik heb die 10% losgekregen, 8% is standaard, daar moet je zelfs niet naar vragen, 9% kreeg ik na enig aandringen en 10% kreeg ik dan toen ik daarop zei dat ik er nog eens een paar dagen over zou nadenken en wilde buitenstappen ... toen zei hij, allez, 10% als ge vandaag tekent... zo ferm onderhandelen noem ik dat dus zelfs nog niet hé ...

ge moet dat maar eens doen volgende keer, ge onderhandelt heel uw auto zoals anders, en op t moment dat ge moet tekenen, staat ge recht en zegt dat ge er nog een dag over gaat nadenken ... :-) die verkoper zijn gezicht dan, alleen al daarvoor ! :p

Anna List
3 januari 2017, 11:54
Wie zegt er dat ik in het zak gezet wordt? Die Turkse praktijken van pingelen zijn niet meer van deze tijd. Ga jij maar garagisten tegen mekaar uitspelen. Dan mag je met je auto 50 km ver op onderhoud gaan en bij het eerstvolgende onderhoud ben je je 2% terug kwijt :lol:

maar jongen, prijzen van onderhoud die liggen vast ...
en de kwaliteit van auto's is zo dat er zeker de eerste 8 jaar geen lijken uit de kast vallen ... daarna probeert men wel eens iets, maar dan is t kwestie van uw technische kennis uit te spelen, of als ge dat niet hebt, tijd om ne nieuwe auto te kopen.

Dadeemelee
3 januari 2017, 11:59
maar jongen, prijzen van onderhoud die liggen vast ...
en de kwaliteit van auto's is zo dat er zeker de eerste 8 jaar geen lijken uit de kast vallen ... daarna probeert men wel eens iets, maar dan is t kwestie van uw technische kennis uit te spelen, of als ge dat niet hebt, tijd om ne nieuwe auto te kopen.

Ge gaat nu wel bij elk onderhoud en elke kleine herstelling uw faktuur grondig moeten nakijken of ge zijt die 2% terug kwijt :lol:

Anna List
3 januari 2017, 12:05
Ge gaat nu wel bij elk onderhoud en elke kleine herstelling uw faktuur grondig moeten nakijken of ge zijt die 2% terug kwijt :lol:

ik raad u aan om dat altijd te doen...

ik doe dat sinds een goede vriend eens een factuur kreeg met 5 aangerekende bougies voor een viercylinder en mijn broer eens drie weken na een groot onderhoud (remschoenen aangerekend en vervangen) in Duitsland de pechdiensten moest gebruiken om een wiel dat te vast zat te vervangen, die man van de pechdienst stelde toen ook vast dat de remschoen compleet versleten was...

Micele
3 januari 2017, 12:25
Ja maar je weet dan wel dat je dat van zijn winst afpakt en hij ook.
De klassieke autoconstructeurs weten toch al op voorhand dat de meeste klanten pingelen dus maken ze de auto´s gewoon pakweg 15 % duurder. En de pingelaar blij met een dode mus als hij/zij dan 15 % kan afpingelen... LOL.

Micele
3 januari 2017, 13:10
Wie een Tesla S/X *op het autosalon koopt* zal dat best de eerste dag moeten doen. * :lol: *

Tesla heeft het "levenslang gratis" Superchargen verlengd met 2 weken, auto moet besteld zijn vóór 15 januari 2017, dus 14 jan is de laatste besteldag:

http://teslamag.de/news/kostenloses-unbegrenztes-superchargen-verlaengert-bis-zum-15-1-2017-11510

Wir hatten im November darüber berichtet, dass Tesla das kostenlose Aufladen am Supercharger für Neukunden ab dem 1. Januar 2017 auf 400 kWh pro Jahr eingegrenzt hat. Damit wollte man die Wirtschaftlichkeit dieser Ladestationen gewährleisten und weiter in das Ladenetzwerk investieren, um den Wachstum noch vor der Veröffentlichung des Model 3 voranzutreiben.

Nun gab Tesla über E-Mail an alle Kunden bekannt, dass man „aufgrund der großen Nachfrage zum Jahresende“ das kostenlose, unbegrenzte Superchargen mit der neuen Bestellfrist bis zum 15.1.2017 verlängert hat. Jeder Tesla, der vor dem 15. Januar 2017 bestellt und bis zum 15. April 2017 produziert wird, kann damit weiterhin kostenlos und unbegrenzt superchargen.

Tesla heeft blijkbaar een hele hoop bestellingen binnengekregen sinds november die de eerdere 1 januari deadline wilden halen, voor wat meer winst/klanten te halen heeft Tesla die deadline met 2 weken opgeschoven.

Anna List
3 januari 2017, 13:16
De klassieke autoconstructeurs weten toch al op voorhand dat de meeste klanten pingelen dus maken ze de auto´s gewoon pakweg 15 % duurder. En de pingelaar blij met een dode mus als hij/zij dan 15 % kan afpingelen... LOL.

wat meteen ook wil zeggen dat wie dat niet doet, getild wordt.

Dadeemelee
3 januari 2017, 13:41
wat meteen ook wil zeggen dat wie dat niet doet, getild wordt.

En wie het wel doet krijgt de rekening achteraf. Je hebt die verkoper en de garage dus 600 euro commissie door de neus geboord.
Geniet van je overwinning ;-)

Anna List
3 januari 2017, 13:47
En wie het wel doet krijgt de rekening achteraf. Je hebt die verkoper en de garage dus 600 euro commissie door de neus geboord.
Geniet van je overwinning ;-)

800€ ja, en gij hebt die blijkbaar laten liggen, mij niet gelaten, ieder zijn keuze hé.
en nee, de garagist boort mij dat niet door de neus, want alle soorten onderhoud zijn aan een vaste prijs en met vaste vooraf gekende handelingen.
maar ja, hij belt mij wel elk onderhoud met de vraag of hij mijn ruitenwissers mag vervangen, want die zijn volgens hem echt elke keer rotversleten :p ... hij mag dat maar zelden van mij (zo 1 keer op 3 of 4 schat ik), nl wanneer ze echt versleten zijn. :-)
o ja, en banden mag hij mij ook nooit verkopen, die haal ik bij de bandencentrale ... ik zal wel ne slechte mens zijn volgens hem :lol:

PORSCHE
3 januari 2017, 14:08
ik ben bij mijn laatste aankoop slechts in 1 garage geweest, mijn gewone dealer, en ik heb die 10% losgekregen, 8% is standaard, daar moet je zelfs niet naar vragen, 9% kreeg ik na enig aandringen en 10% kreeg ik dan toen ik daarop zei dat ik er nog eens een paar dagen over zou nadenken en wilde buitenstappen ... toen zei hij, allez, 10% als ge vandaag tekent... zo ferm onderhandelen noem ik dat dus zelfs nog niet hé ...

ge moet dat maar eens doen volgende keer, ge onderhandelt heel uw auto zoals anders, en op t moment dat ge moet tekenen, staat ge recht en zegt dat ge er nog een dag over gaat nadenken ... :-) die verkoper zijn gezicht dan, alleen al daarvoor ! :pNaar het buitenland gaan en daar de wagen bestellen in dezelfde configuratie als je hier in België zou nemen. Bij veel Duitse merken maar ok vb. Italiaanse merken kan je zelfs rechtstreeks in de fabriek bestellen. Hier krijg je misschien 10%, in de fabriek snel 15 tot 30% ;) Importeren is poepsimpel of mits wat handige fiscale trucs kan je de wagen in het land van aankoop ook inschrijven.

Anna List
3 januari 2017, 14:10
Naar het buitenland gaan en daar de wagen bestellen in dezelfde configuratie als je hier in België zou nemen. Bij veel Duitse merken maar ok vb. Italiaanse merken kan je zelfs rechtstreeks in de fabriek bestellen. Hier krijg je misschien 10%, in de fabriek snel 15 tot 30% ;) Importeren is poepsimpel of mits wat handige fiscale trucs kan je de wagen in het land van aankoop ook inschrijven.

in Tsjechië ? heeft dat voordelen ?

De schoofzak
3 januari 2017, 18:33
Met die actuele prijzen van het onderhoud en herstelling, overweeg ik om de volgende keer simpelweg voor leasing te gaan.
Ik zal dan meer betalen, maar dat is een soort premie voor een verzekering van excessief onderhoud of panne.

.

dpg
4 januari 2017, 07:47
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik wacht op betaalbare (dus geen Tesla Model S) electrische wagens die > 300 km rijden en er niet uitzien als een bommabak.

Ik ga geen benzinewagen meer kopen, of mijn huidige (nog in zeer goede staat) zijnde wagen moet het begeven. Hij is jonger dan hij is op papier omdat ik een paar jaar een firmawagen had (en deze op garage stond).

Behandel hem goed tot 2020

Ford confirms seven of 13 new global electrified vehicles coming in the next five years, including F-150 Hybrid, Mustang Hybrid and Transit Custom plug-in hybrid  Ford to launch fully electric SUV with an estimated range of at least 300 miles and two new electrified police vehicles.

The seven global electrified vehicles announced today include:
 An all-new fully electric small SUV, coming by 2020, engineered to deliver an estimated
range of at least 300 miles, to be built at the Flat Rock plant and sold in North America,
Europe and Asia
 A high-volume autonomous vehicle designed for commercial ride hailing or ride sharing,
starting in North America. The hybrid vehicle will debut in 2021 and will be built at the
Flat Rock plant
 A hybrid version of the best-selling F-150 pickup available by 2020 and sold in North
America and the Middle East. The F-150 Hybrid, built at Ford’s Dearborn Truck Plant,
will offer powerful towing and payload capacity and operate as a mobile generator
 A hybrid version of the iconic Mustang that will deliver V8 power and even more low-end
torque. The Mustang Hybrid, built at the Flat Rock Plant, debuts in 2020 and will be
available in the North America to start
 A Transit Custom plug-in hybrid available in 2019 in Europe engineered to help reduce
operating costs in even the most congested streets
 Two new, pursuit-rated hybrid police vehicles. One of the two new hybrid police vehicles
will be built in Chicago, and both will be upfitted with their police gear at Ford’s dedicated
police vehicle modification center in Chicago..

Henri1
4 januari 2017, 09:38
ps met een beetje onderhandeling, krijg je die 10% ook buiten salontijd bij je gewoonlijke dealer.

Opel geeft nu al zonder verpinken 18% korting.

Anna List
4 januari 2017, 09:50
En wie het wel doet krijgt de rekening achteraf. Je hebt die verkoper en de garage dus 600 euro commissie door de neus geboord.
Geniet van je overwinning ;-)

en jij gelooft echt dat die garagist jouw geen extra kosten door de onderhoudsrekening zal proberen duwen als je geen korting vroeg?

Dadeemelee
4 januari 2017, 10:15
en jij gelooft echt dat die garagist jouw geen extra kosten door de onderhoudsrekening zal proberen duwen als je geen korting vroeg?

Ge begint al schrik te krijgen hé ;-)

Dadeemelee
4 januari 2017, 10:16
Opel geeft nu al zonder verpinken 18% korting.

Bij Citroën krijg je waarschijnlijk nog meer. En als het enkel voor de prijs is koop dan een stockwagen, daar heb je zonder probleem 25%.

Anna List
4 januari 2017, 10:45
Ge begint al schrik te krijgen hé ;-)

nee absoluut niet, zoals ik zei, ik controleer mijn rekeningen en herinner mijn garagist altijd op voorhand dat hij geen kosten mag doen zonder mijn toestemming die niet tot de standaard klein of grootonderhoud behoren, ik word dus niet getild.
ps ik heb dat met mijn vorige wagen op dezelfde manier gedaan hoor.

Anna List
4 januari 2017, 10:46
Bij Citroën krijg je waarschijnlijk nog meer. En als het enkel voor de prijs is koop dan een stockwagen, daar heb je zonder probleem 25%.

alleen zo'n zonde dat daar nooit genoeg opties opzitten :(

Dadeemelee
4 januari 2017, 11:46
alleen zo'n zonde dat daar nooit genoeg opties opzitten :(

Als het geenen Duits is valt dat meestal wel mee. Natuurlijk niet op het economy model.

Anna List
4 januari 2017, 12:03
Als het geenen Duits is valt dat meestal wel mee. Natuurlijk niet op het economy model.


tja ...

Dadeemelee
4 januari 2017, 12:49
tja ...

Tsja als ge nen Duits koopt dan snap ik waarom ge afpingelt. Die zijn gewoon 20% te duur :-P

Anna List
4 januari 2017, 13:05
Tsja als ge nen Duits koopt dan snap ik waarom ge afpingelt. Die zijn gewoon 20% te duur :-P

ben net overgeschakeld op een Duitse Tsjech :-)

Micele
4 januari 2017, 15:13
ben net overgeschakeld op een Duitse Tsjech :-)
Zeer wijze aankoop Anna, in 2012 me too. :-) (en 13 % korting, zonder recyclagepremie voor de versleten diesel)

Micele
14 januari 2017, 14:19
Volgens diverse media kiest Jan Modaal steeds meer voor benzinevoertuigen.

http://www.hln.be/hln/nl/6096/Autosalon-Brussel/article/detail/3054839/2017/01/14/Benzinewagen-populair-op-Autosalon-in-Brussel.dhtml

Het Autosalon op de Heizel in Brussel heeft vanmorgen de deuren geopend voor het publiek. Bij het binnengaan stond er al een lange rij aan de ingang, maar alles verliep vlot. Heel veel bezoekers willen natuurlijk een nieuwe auto uitkiezen. En ze laten daarbij dit jaar de dieselwagens bijna allemaal links liggen.

Electro-auto´s zal voor de volgende keer zijn, op het salon van Parijs waren het vooral de (toekomstige) E-wagens hét thema: (en totale afkeer van diesel)

https://www.welt.de/motor/news/article158451532/Autosalon-Paris-2016.html

Der Diesel ist tot, es lebe das Elektroauto - so könnte das Motto eines Pariser Autosalons lauten, auf dem sogar große SUV voll auf Strom setzen. Bis zur endgültigen elektrischen Revolution dürfte es trotzdem noch etwas dauern.

Dadeemelee
20 januari 2017, 13:47
De Lexus CT200h is wel een leuke hybride.
Slechts 22900 en je gaat hem niet op elke straathoek tegenkomen.

http://www.autofans.be/rijtesten/hatchback/7039-rijtest-lexus-ct-200h

https://d3rvezpmgp265q.cloudfront.net/lexusone/lexnlnl/ct-200h-image-013-1600x590_tcm-3110-356416.jpg

Zeus
20 januari 2017, 13:55
De Lexus CT200h is wel een leuke hybride.
Slechts 22900 en je gaat hem niet op elke straathoek tegenkomen.

http://www.autofans.be/rijtesten/hatchback/7039-rijtest-lexus-ct-200h

https://d3rvezpmgp265q.cloudfront.net/lexusone/lexnlnl/ct-200h-image-013-1600x590_tcm-3110-356416.jpg

Een dure Toyota Auris

Dadeemelee
20 januari 2017, 14:35
Een dure Toyota Auris

Niet eens veel duurder en met een Lexus wil je wel gezien worden. :)

Anna List
20 januari 2017, 14:56
Niet eens veel duurder en met een Lexus wil je wel gezien worden. :)

maar hij geraakt niet vooruit ... artikel niet gelezen ? :p

Micele
20 januari 2017, 15:19
-

Micele
20 januari 2017, 15:23
-

Micele
20 januari 2017, 15:24
Niet eens veel duurder en met een Lexus wil je wel gezien worden. :)
Serieuze korting ook die 22900 €, ik neem aan het spaarmodel.

http://www.autogids.be/model-type-jaar--lexus--ct--2017/prijs.html
Lexus CT (2017)
6 versie(s) tussen 26.790 € en 38.180 €

Krijgen ze hem anders niet kwijt? Want sterktes heeft die auto niet, maar is wel betrouwbaar zoals de meeste Japanners.

Dus wel #betrouwbare Toyota Prius/Auris techniek in een Lexus kleedje.
Voor dynamisch bochtenwerk is het dus een ... Prius...

Zelfs bild.de vond hem zeer betrouwbaar na 100.000 km - of Note 1 -
http://www.autobild.de/artikel/lexus-ct-200h-dauertest-4573240.html

Bild.de zegt wel op het einde dat de goedkopere -en wslk wat lichtere- Auris Hybrid (met dezelfde techniek) wel veel beter verkoopt.

De CT200h is een Prius met prijzig Lexus goldrandje, welke maar zeer weinig Duitsers kan boeien, 3500 hebben ze er toen van verkocht op 3 jaar.

De tenor is dat het geen echte Lexus is. Het is geen reiswagen en zeer matig dynamisch.

[...]
Kein Reisewagen und auch kein Dynamiker

Solche breiten, reisetauglichen Sitze wünscht man sich auch im Prius.
Mit zunehmender Laufleistung häuften sich Klagen über die Materialqualität. Der Vergleich mit einem "usbekischen Linienbus" klingt stark nach prinzipieller Hybrid-Antipathie, doch Redakteur Willi Kock traf die diplomatische Mitte: "Für Toyota hübsch, für Lexus lausig." Mit dem Preis steigen eben auch die Ansprüche. Aber will die typische Lexus-Kundschaft (älter, gut verdienend, markenungebunden) überhaupt einen Edel-Kompakten? Nur 3500 Verkäufe in drei Jahren geben eine eindeutige Antwort. Als Reisewagen taugt der CT 200h mit dem flachen Kofferraum (min. 375 Liter) und dem kleinen Tank (45 Liter) kaum. Als Dynamiker auch nicht, wie sportliche Fahrer schnell feststellten: die Lenkung gefühllos, die Vorderachse trampelig, der bekannte Gummiband-Effekt im Antrieb – unterm Goldrand steckt unveränderte Prius-Technik. Und die ist nichts für Kurvenfreunde. [...]

Voor brave rustig rijdende Jan Modaal die enkel naar de korting kijkt en naar het Lexus-kleedje mss toch leuk genoeg, een moderne hybride kan men het niet noemen, amper 1 km electrisch...

So eroberte der Lexus seine Befürworter vor allem unter vorurteilsfreien, entspannten Naturen. "Der Fahrspaß liegt darin, den Elektro-Modus auszureizen", fand Reporter Claudius Maintz, während sein Online-Kollege Michi Voß noch weiter ging: "Super leise, dieser Antrieb! Selbst im Stau zu stehen, ist eine Freude." Blöde Disziplin, aber darin ist der Lexus-Hybrid einem rappeligen, lauten Diesel um Lichtjahre überlegen. Nur die 1,5 Kilometer elektrische Reichweite, die Toyota angibt, hat der CT nie geschafft. Abgesehen vom typischen Klangbild, wenn der Motor beim Kickdown aufheult, als ob die Kupplung rutscht, erntete der Antrieb nur Lob. Der läuft und läuft und ... Unauffällig, störungsfrei. Fast würde uns wundern, ginge was kaputt. Hier steckt noch der alte Toyota-Geist.

Zuverlässigkeitswertung*
Fahrzeug nicht fahrbereit 0 x 10 Punkte
Unplanmäßiger Werkstattaufenthalt 0 x 5 Punkte
Defekte Funktionsteile 0 x 3 Punkte
Geringfügige Defekte 2 x 1 Punkt
Note 1
*Für jeden Defekt sammelt das Testfahrzeug Fehlerpunkte. Je weniger Punkte am Ende auf dem Konto stehen, desto besser ist die Platzierung im Dauertest-Ranking.

So blieb die Blende des rechten Türgriffs, die nach 5896 und 62.524 Kilometern abfiel, der einzige Mangel im Dauertest. Zwei Fehlerpunkte, Note Eins, in unserer Dauertest-Rangliste der dritte Toyota-Hybrid ganz oben. Pardon, der erste Lexus. "Ein Exot der Zukunft", wie AUTO BILD KLASSIK-Kollege Frank B. Meyer treffend resümiert. Längst verkauft sich der günstigere Auris Hybrid (ab 28.850 Euro) mit gleichem Antrieb besser. Nur ein bisschen Goldrand rings um den Prius, das reicht eben nicht.

Dadeemelee
20 januari 2017, 15:45
maar hij geraakt niet vooruit ... artikel niet gelezen ? :p

Niet vooruit geraken is veel gezegd, hij gaat van 0-100 in 10,3. Dat is doenbaar. De CVT is wel iets speciaals, heb er nog niet mee gereden.

Mambo
21 januari 2017, 02:16
ben net overgeschakeld op een Duitse Tsjech :-)

Een skoda.
Geen eergevoel?

fred vanhove
21 januari 2017, 13:10
Een skoda.
Geen eergevoel?

Momenteel top in de rallysport. En voor de coureurs te volgen in de grote rondes is het blijkbaar ook het beste merk.

Mijn (welstellende) vriend (Audi fanaat) twijfelde tussen de Audi Q2 en de Skoda Octavia break...TSI modellen 150 pk en DSG bak. Hij opteerde voor de Skoda die volgens hem na uitgebreid test rijden beter reed op alle gebied.

Zeus
21 januari 2017, 13:57
De CVT is wel iets speciaals, heb er nog niet mee gereden.

Lawaaierig (de vorige auris althans)

Micele
22 januari 2017, 22:48
Volgens de media willen de meeste geen dieselwagens meer. Beter laat dan nooit---

vbn:
http://www.demorgen.be/binnenland/ontdieseling-sterk-ingezet-belgie-met-5-194-elektrische-wagens-in-top-drie-eu-b7fb3d4a/

Uit de laatste cijfers van het European Alternative Fuels Observatory (EAFO) blijkt dat België in 2016 opklimt in de rangschikking. Wat elektrische wagens betreft - batterijaangedreven en plug-in hybride - stijgen we van de zevende naar de derde plaats binnen de Europese Unie. Voor voertuigen op CNG, aardgas, komt België de top tien binnen op de vierde plaats.

"De meeste milieuvriendelijke voertuigen rijden in Vlaanderen", zegt Tommelein. "Vandaag gaat het over evenveel elektrische voertuigen als voertuigen op CNG. Plug-in hybrides vormen duidelijk een belangrijke overgangstechnologie, bij de nieuwe inschrijvingen voor elektrische wagens is nog ongeveer de helft plug-in hybride. Ik ben ervan overtuigd dat naarmate er meer laadpalen bijkomen, de actieradius vergroot en de prijs daalt, steeds meer mensen zullen kiezen voor volledig elektrisch", aldus Tommelein.

5.194 wagens rijden elektrisch in ons land, 3.732 ervan in Vlaanderen. 5.372 voertuigen rijden op CNG, meer dan een verdubbeling tegenover begin 2016, 3.727 daarvan rijden in Vlaanderen.

Wie kiest voor een emissievrij voertuig - op elektriciteit of op waterstof - kan daarvoor een premie krijgen. In 2016 liepen enkele tientallen mensen die premie echter mis en dat had voornamelijk te maken met de strakke timing en de te ingewikkelde procedure. Vanaf vandaag verloopt alles eenvoudiger: om een premie aan te vragen, volstaat het om je drie maanden na de eerste inschrijving van het voertuig aan te melden. Vorig jaar moest je nog twee stappen doorlopen: een dossier indienen bij de aankoop - binnen de dertig dagen - en een bij de ontvangst van de auto.

94 procent op diesel
De ontdieseling bij particuliere voertuigen is duidelijk ingezet, maar dat geldt niet voor bestelwagens. In 2016 reed liefst 94 procent op diesel. "Daarom vergroenen we de verkeersfiscaliteit voor een lichte vracht. Vanaf 1 juli dit jaar betaal je minder verkeersbelasting voor voertuigtypes met een lagere CO2-emissie of uitstoot van verontreinigende stoffen. We moedigen elektrische, CNG-, en benzinemodellen aan en stimuleren zo de ontdieseling. Voor elektrische bestelwagens zal je helemaal geen verkeersbelasting meer betalen. Voor CNG-bestelwagens geldt de vrijstelling tot en met 2020."
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2872236

zo 22/01/2017

Meer en meer Autosalonbezoekers vragen naar alternatieve brandstoffen