PDA

View Full Version : Donald Trump roept Obama's linkse ambassadeurs terug


Thuleander
6 januari 2017, 14:08
Donald Trump roept alle door Obama benoemde Amerikaanse ambassadeurs terug om ze te vervangen door rechts-conservatieve republikeinen.

Ook de Amerikaanse ambassadeur in België, de linkse democrate Denise Bauer, mag ophoepelen.


http://cdns.yournewswire.com/wp-content/uploads/2015/02/obama-crying.jpg

Scorpio
6 januari 2017, 14:14
Donald Trump roept alle door Obama benoemde Amerikaanse ambassadeurs terug om ze te vervangen door rechts-conservatieve republikeinen.

ALLE nieuwe presidenten vervangen politiek benoemde ambassadeurs door hun eigen politiek benoemde stromannetjes.

Het verschil is dat in het verleden, nieuwe presidenten dat geleidelijk aan deden, en bijvoorbeeld ambassadeurs met schoolgaande kinderen tot einde schooljaar op post lieten, zodat die kinderen hun schooljaar konden afmaken, zoals de ambassadeur in België, wiens dochter in juni zou afstuderen.

Trump trekt zich daar natuurlijk geen kloten van aan. Dat zou immers fatsoenlijk zijn, en daar wil hij dus niet aan meedoen.

Eyjafjallajökull
6 januari 2017, 14:18
ALLE nieuwe presidenten vervangen politiek benoemde ambassadeurs door hun eigen politiek benoemde stromannetjes.

Het verschil is dat in het verleden, nieuwe presidenten dat geleidelijk aan deden, en bijvoorbeeld ambassadeurs met schoolgaande kinderen tot einde schooljaar op post lieten, zodat die kinderen hun schooljaar konden afmaken, zoals de ambassadeur in België, wiens dochter in juni zou afstuderen.

Trump trekt zich daar natuurlijk geen kloten van aan. Dat zou immers fatsoenlijk zijn, en daar wil hij dus niet aan meedoen.

Denise Bauer kan zich immers geen ander huis dan de ambassade permitteren zodat haar dochter rustig haar schooljaar kan afmaken ?

Waarom zou de gemeenschap daar voor moeten opdraaien ?

Thuleander
6 januari 2017, 14:23
Het verschil is dat in het verleden, nieuwe presidenten dat geleidelijk aan deden, en bijvoorbeeld ambassadeurs met schoolgaande kinderen tot einde schooljaar op post lieten, zodat die kinderen hun schooljaar konden afmaken, zoals de ambassadeur in België, wiens dochter in juni zou afstuderen.


Waarom zou President Trump tijd moeten verliezen aan futiliteiten zoals studerende dochters?

parcifal
6 januari 2017, 14:25
Denise Bauer kan zich immers geen ander huis dan de ambassade permitteren zodat haar dochter rustig haar schooljaar kan afmaken ?

Waarom zou de gemeenschap daar voor moeten opdraaien ?

Het resultaat zal zijn dat er in België (en tientallen andere landen) geen amerikaanse ambasadeur zal zijn tussen 20 januari en ... (maart? mei? juli? Ooit?)

Blijkbaar is een amerikaanse ambassadeur een optie : leuk om te hebben maar niet nodig. :roll:
Dit is puur revanchisme van Trump, van de gevolgen trekt hij zich geen reet aan, geen transitie maar disruptie.

De clown-elect heeft weer eens een frats uitgehaald en de kwijlende supporters klappen zonder snappen.

dalibor
6 januari 2017, 14:44
Waarom zou President Trump tijd moeten verliezen aan futiliteiten zoals studerende dochters?

Donald kijkt heel anders naar dochters dan elke andere ouder. Hij zou zijn dochter daten. :twisted: Een pervert in het Witte Huis denkt niet aan studeren als het over zijn dochters gaat.

Scorpio
6 januari 2017, 14:49
Waarom zou President Trump tijd moeten verliezen aan futiliteiten zoals studerende dochters?

Tijd verliezen? Hij eist dat ze terug in de V.S. zijn VOOR 20 januari, een moment waarop hij zelfs nog moet BEGINNEN met nieuwe ambassadeurs voor te dragen, en waarop de soms lang aanslepende procedure om ze ook aangesteld te krijgen nog moet beginnen.

Dat wil dus zeggen dat in tussentijd heel wat landen geen Amerikaanse ambassadeur zullen hebben.

Zoals parcifal zegt, da's geen transitie zoals hij beloofd had, da's opzettelijk zijn gewicht rondgooien wat hij doet.

parcifal
6 januari 2017, 15:06
Donald kijkt heel anders naar dochters dan elke andere ouder. Hij zou zijn dochter daten. :twisted: Een pervert in het Witte Huis denkt niet aan studeren als het over zijn dochters gaat.

Ik zou nu ook wel Ivanka daten moet ik zeggen, of een boswandeling maken, of haasje over spelen of hoe noemt men dat dezer dagen? :-D

Moet toch lastig zijn voor de pussygrabber-elect, om met zo'n knappe dochter te zitten waar hij niet mag aankomen. Dat moet serieus pieken af en toe. :twisted:

dalibor
6 januari 2017, 15:40
Ik zou nu ook wel Ivanka daten moet ik zeggen, of een boswandeling maken, of haasje over spelen of hoe noemt men dat dezer dagen? :-D

Moet toch lastig zijn voor de pussygrabber-elect, om met zo'n knappe dochter te zitten waar hij niet mag aankomen. Dat moet serieus pieken af en toe. :twisted:

Die uitspraak en die waarin hij een gehandicapte journalist nadeed blijven me verbijsteren.

https://www.youtube.com/watch?v=PX9reO3QnUA

Frankenstein
6 januari 2017, 15:43
Tijd verliezen? Hij eist dat ze terug in de V.S. zijn VOOR 20 januari, een moment waarop hij zelfs nog moet BEGINNEN met nieuwe ambassadeurs voor te dragen, en waarop de soms lang aanslepende procedure om ze ook aangesteld te krijgen nog moet beginnen.

Dat wil dus zeggen dat in tussentijd heel wat landen geen Amerikaanse ambassadeur zullen hebben.

Zoals parcifal zegt, da's geen transitie zoals hij beloofd had, da's opzettelijk zijn gewicht rondgooien wat hij doet.

Ik mag aannemen dat Trump en Obama knallende ruzie hebben gehad over veto UN raad Israel, olieboring arctic, info lekken naar NBC (vandaag).

Jij flikt mij dit, dan flik ik jou dat ! In die trand.
Wat o.a. Jeb Bush, Ted Cruz niet voor mogelijk hielden is toch gebeurd !

Wij kunnen nog veel vuurwerk verwachten als Obama zich niet gaat inbinden komende dagen !

Frankenstein
6 januari 2017, 15:51
Die uitspraak en die waarin hij een gehandicapte journalist nadeed blijven me verbijsteren.

https://www.youtube.com/watch?v=PX9reO3QnUA

Inderdaad verbijsteren maar niet kokhalzen.

Kokhalzen was hoe Hillary als een heks lachte en zei "We came, we saw, he died !" .

Niemand maar dan ook niemand van alle wereld leiders heeft (openlijk) op zo'n schofterige wijze gereageerd op het lynchen van Gadaffi. Zelfs Duterte van de Filipijnen die Obama voor hoerenkind heeft uitgemaakt, zie ik niet openlijk lachen hoe een collega letterlijk aan het spit geregen wordt !

Deze opmerking had Hillary ongeschikt moeten maken voor kandidaat stelling Potus !!

Waarom hoor je hier MSM niet over ?

Scorpio
6 januari 2017, 16:14
Ik mag aannemen dat Trump en Obama knallende ruzie hebben gehad over veto UN raad Israel, olieboring arctic, info lekken naar NBC (vandaag).

Jij flikt mij dit, dan flik ik jou dat ! In die trand.

Hoe is dit 'Obama flikken'? Hij zet z'n eigen land zonder ambassadeurs in een heleboel landen, en dat vanaf het moment dat HIJ president is. Hij flikt gewoon zichzelf!

Wij kunnen nog veel vuurwerk verwachten als Obama zich niet gaat inbinden komende dagen !
Wat gaat hij nog doen? Zichzelf een blauw oog slaan? Dat zal Obama leren...

De schoofzak
6 januari 2017, 18:40
Tijd verliezen? Hij eist dat ze terug in de V.S. zijn VOOR 20 januari, een moment waarop hij zelfs nog moet BEGINNEN met nieuwe ambassadeurs voor te dragen, en waarop de soms lang aanslepende procedure om ze ook aangesteld te krijgen nog moet beginnen.

Dat wil dus zeggen dat in tussentijd heel wat landen geen Amerikaanse ambassadeur zullen hebben.

Zoals parcifal zegt, da's geen transitie zoals hij beloofd had, da's opzettelijk zijn gewicht rondgooien wat hij doet.

Zuig je dat uit je duim, dat die procedure lang duurt ?

Ik las ook net in de Standaard dat de us twee soorten ambassadeurs kennen. De politieke en de professionele. De eersten zitten op de topplaatsen en de tweeden op de meer gewone.
De politieke zijn altijd "vriendjes van de president", vaak zelfs geldschieters van de kiescampagne.

Ik vind wel dat het 'iets' zegt, als iemand een gentleman's agreement overboord gooit.

.

Nr.10
6 januari 2017, 18:50
Stalinistische zuivering.

Tavek
6 januari 2017, 19:10
Tijd verliezen? Hij eist dat ze terug in de V.S. zijn VOOR 20 januari, een moment waarop hij zelfs nog moet BEGINNEN met nieuwe ambassadeurs voor te dragen, en waarop de soms lang aanslepende procedure om ze ook aangesteld te krijgen nog moet beginnen.

Dat wil dus zeggen dat in tussentijd heel wat landen geen Amerikaanse ambassadeur zullen hebben.

Zoals parcifal zegt, da's geen transitie zoals hij beloofd had, da's opzettelijk zijn gewicht rondgooien wat hij doet.

tot 20 januari heeft hij eigenlijk niks te eisen. Als de ambassadeur op 20 januari gewoon het pand verlaat, is het ook OK.

Scorpio
6 januari 2017, 21:13
Zuig je dat uit je duim, dat die procedure lang duurt ?



https://www.theguardian.com/us-news/2015/nov/09/us-ambassadors-in-diplomatic-limbo-as-they-wait-for-senate-aprroval

eno2
6 januari 2017, 21:41
Donald Trump roept alle door Obama benoemde Amerikaanse ambassadeurs terug om ze te vervangen door rechts-conservatieve republikeinen.

Ook de Amerikaanse ambassadeur in België, de linkse democrate Denise Bauer, mag ophoepelen.


http://cdns.yournewswire.com/wp-content/uploads/2015/02/obama-crying.jpgLogisch :thumbsup:

Dadeemelee
6 januari 2017, 23:46
Donald Trump roept alle door Obama benoemde Amerikaanse ambassadeurs terug om ze te vervangen door rechts-conservatieve republikeinen.

Ook de Amerikaanse ambassadeur in België, de linkse democrate Denise Bauer, mag ophoepelen.

snip...


Met een beetje geluk benoemt hij Farage tot ambassadeur voor Belgie. Lachen geblazen :lol:

http://www.fridaymash.com/wp-content/uploads/2014/03/Nigel-Farage-political-satire-cartoon-and-caricature-from-FridayMash.jpg

Tavek
7 januari 2017, 00:05
Moet hij snel Farage US staatsburger maken.

Dadeemelee
7 januari 2017, 00:07
Moet hij snel Farage US staatsburger maken.

Dat moet geen probleem zijn. Hij zal het wel twitteren.

dalibor
7 januari 2017, 00:33
Met een beetje geluk benoemt hij Farage tot ambassadeur voor Belgie. Lachen geblazen :lol:

http://www.fridaymash.com/wp-content/uploads/2014/03/Nigel-Farage-political-satire-cartoon-and-caricature-from-FridayMash.jpg

Farage, de man die een jaar of 15 in Brussel woonde en geen letter Frans of Nederlands leerde. Om dan in Engeland met een partij te beginnen die het een ernstig probleem vindt dat migranten zich niet integreren.

Karel Martel B
7 januari 2017, 06:37
Donald Trump roept alle door Obama benoemde Amerikaanse ambassadeurs terug om ze te vervangen door rechts-conservatieve republikeinen.

Obama heft NET hetzelfde gedaan met door Bush benoemde ambassadeurs.
Alleen maakte daar niemand ophef over, het was immers een democraat.

zonbron
7 januari 2017, 07:21
Ik ken Denise niet, maar dit is ze dan:


https://i.ytimg.com/vi/SqY7m0-6qzo/maxresdefault.jpg

Dat was het dus. Dag Denise.


zb

zonbron
7 januari 2017, 07:27
Zou ik een vorm van psychologisch speen kunnen ontwikkelen na de alhier tentoongestelde nu reeds maandenlange uitputtende en aanhoudende serie BUTTHURT-postings?

Het wordt nu dus idd echt zielig.

Tijd voor hypno, psycholoog, yoga of wat dan ook. Ga even vissen mss, visbak vanachter op de fiets.

Bye butthurtsz!

ssszb

:D

zonbron
7 januari 2017, 07:30
Farage, de man die een jaar of 15 in Brussel woonde en geen letter Frans of Nederlands leerde. Om dan in Engeland met een partij te beginnen die het een ernstig probleem vindt dat migranten zich niet integreren.

Gelukkig beschikken we over een ongeziene toevloed van muzels welke zich PERFECT integreren! Haleluya NOP, Aluahahahagragara snaaackbaaar!

Doe verder zo.

zb

Eyjafjallajökull
7 januari 2017, 07:32
Ik ken Denise niet, maar dit is ze dan:


https://i.ytimg.com/vi/SqY7m0-6qzo/maxresdefault.jpg

Dat was het dus. Dag Denise.


zb

Hier een completer beeldje :

Must see ! (http://www.vier.be/deidealewereld/videos/wie-denise-bauer/69178)

zonbron
7 januari 2017, 07:39
Hier een completer beeldje :

Must see ! (http://www.vier.be/deidealewereld/videos/wie-denise-bauer/69178)

:rofl:

Ik weet niet wat ik nu juist bekeken heb. LOL.

Tweede maal bekeken. Ja, om zich spijs te lachen. I allways wanted to visit de Eifeltoren. Belgian beers... Too much! :rofl: Wat een LOL mens o mens!

U made my day! Dit had ik nog niet gezien.

kelt
7 januari 2017, 10:09
Het is nu wel duidelijk dat de Trump-administratie straks geen "flutter and wow" wil in zijn communicatielijnen.Zoiets kan bijvoorbeeld ontstaan als het personeel van Buitenlandse Zaken niet helemaal op eenzelfde lijn staat.

Wat die "lijn" zal zijn begrijpen we eigenlijk nog niet,Momenteel zit er nog te veel "Flutter and Wow" op Mr. T's eigen communicaties.

Maar hij is nog geen President.

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd met wie hij,op Buitenlands vlak,zijn eerste téte-a-téte zal hebben.

Als het met "de man uit Moskou" zal zijn,dan zou het preventief verwijderen van "Obamianen" uit zijn diplomatiek Corps heel logisch zijn...

De schoofzak
7 januari 2017, 13:28
https://www.theguardian.com/us-news/2015/nov/09/us-ambassadors-in-diplomatic-limbo-as-they-wait-for-senate-aprroval

Ja luistert hé zeg, dat artikel is een jaar oud.
Toen was er het fenomeen dat de meerderheid daar republikeins.

Vaneigenst dat die wat tegen wrongen.

.