PDA

View Full Version : welk wasmiddel gebruik je?


Guinevere
11 januari 2017, 22:18
Na jarenlang quasi slaafs mijn moeder te volgen die Persil vloeibaar de hoogte in prijst, ben ik tot de ontdekking gekomen dat dit niet van de goedkoopste is (8,99€ voor 36 wasbeurten). Zelfs in promotie niet...

Ik heb nu eens Robijn puur en zacht (2,99€ voor 21 beurten) en het huismerk Hypo color (1,79€ voor 20 beurten) in de Zeeman gehaald. :cheer:
Van deze Robijn heb ik al wel positieve zaken gehoord, hypoallergeen ook geschikt dus voor babykleding, maar Hypo, nog geen idee.

Wasverzachter heb ik altijd van de Lidl gebruikt. Ik hou overigens niet van te straffe of chemische geuren op m'n was.

The Paulus Experience
11 januari 2017, 22:31
Dit forum is dood

Eduard Khil
11 januari 2017, 22:35
Dit forum is dood

nee hoor. Ik ben dood, dit forum niet :lol:

Eduard Khil
11 januari 2017, 22:36
Na jarenlang quasi slaafs mijn moeder te volgen die Persil vloeibaar de hoogte in prijst, ben ik tot de ontdekking gekomen dat dit niet van de goedkoopste is (8,99€ voor 36 wasbeurten). Zelfs in promotie niet...

Ik heb nu eens Robijn puur en zacht (2,99€ voor 21 beurten) en het huismerk Hypo color (1,79€ voor 20 beurten) in de Zeeman gehaald. :cheer:
Van deze Robijn heb ik al wel positieve zaken gehoord, hypoallergeen ook geschikt dus voor babykleding, maar Hypo, nog geen idee.

Wasverzachter heb ik altijd van de Lidl gebruikt. Ik hou overigens niet van te straffe of chemische geuren op m'n was.

koningswater gebruiken. Alle vlekken gaan er zo uit. En het is goed voor uw haar ook, je kan het als een soort conditioner of shampoo gebruiken

eno2
11 januari 2017, 23:13
Dit forum is dood

Er blijft hoop in K&K

Eyjafjallajökull
11 januari 2017, 23:19
In Robijn zitten er wel meer vetzuren van varkensvet dan in Persil.

kelt
12 januari 2017, 08:03
In Robijn zitten er wel meer vetzuren van varkensvet dan in Persil.

Ik had altijd gedacht dat ze daarvoor kleine witte beertjes uitpersten?

Anna List
12 januari 2017, 08:39
Dash stralend wit voor de witte was
LeChat Color voor de kleurwas
Black & Dark van Boni voor donker en zwart
en als wasverzachter de Hyperallergene van Boni ook.

ik heb toch liefst dat je aan de propere was ook ruikt dat m gewassen is.
zalig zo'n lekker geurende lakens.

Skobelev
12 januari 2017, 08:58
De islamitische die over propere was komt vertellen.... :-P

Je ruikt die moddervette werpmachines, met tegenwind, van honderd meter afstand. :roll:

Anna List
12 januari 2017, 09:08
De islamitische die over propere was komt vertellen.... :-P

Je ruikt die moddervette werpmachines, met tegenwind, van honderd meter afstand. :roll:

zijn dat principes uit de jacht die je respecteert ? benaderen via tegenwindzijde ?

TheFourHorsemen
12 januari 2017, 09:32
Vooreerst, over welke was gaat het? Witte, kleur, donker, wol...?

Dadeemelee
12 januari 2017, 09:39
Dit forum is dood

Het is op te hoge temperatuur gewassen.

Anna List
12 januari 2017, 09:44
Vooreerst, over welke was gaat het? Witte, kleur, donker, wol...?

zeg maar hoor

TheFourHorsemen
12 januari 2017, 09:56
zeg maar hoor

Witte: dash (poeder)
Kleur: dreft denk ik (poeder)

De andere weet ik zo niet meteen vanbuiten. Dat moet ik thuis eens nakijken.

Poeder is in het algemeen wel veel goedkoper dan vloeibaar.

Anna List
12 januari 2017, 10:04
Witte: dash (poeder)
Kleur: dreft denk ik (poeder)

De andere weet ik zo niet meteen vanbuiten. Dat moet ik thuis eens nakijken.

Poeder is in het algemeen wel veel goedkoper dan vloeibaar.

oesje, bij mij allemaal vloeibaar.
geen idee over de prijzen, of ik nu een dure of goedkope soort heb, ben alleen op geuren afgegaan, en ze wassen proper...

TheFourHorsemen
12 januari 2017, 10:23
oesje, bij mij allemaal vloeibaar.
geen idee over de prijzen, of ik nu een dure of goedkope soort heb, ben alleen op geuren afgegaan, en ze wassen proper...

Met zo'n grote doos waspoeder doe je echt enorm lang. Als je dus kan kiezen tussen poeder en vloeibaar zou ik voor poeder gaan ;).

Skobelev
12 januari 2017, 10:37
zijn dat principes uit de jacht die je respecteert ? benaderen via tegenwindzijde ?

Wie wil daar nu op jagen? 8O

Anna List
12 januari 2017, 10:48
Wie wil daar nu op jagen? 8O

hangt dat niet van het kaliber af dat aan uw schouder hangt ? :p

Skobelev
12 januari 2017, 11:20
hangt dat niet van het kaliber af dat aan uw schouder hangt ? :p

Op sniperiaanse wijze misschien, korter bij hoef ik ze niet.

kelt
12 januari 2017, 19:10
Voor het vlot loslaten van het glasvezelversterkt polyester stuk,met zo weinig mogelijk schade aan de gelcoat,is het zorgvuldig gebruik van "witte was" in de vorm aangewezen als waxmiddel...


ach nee,het ging daarover niet.....waSmiddel :?

reservespeler
12 januari 2017, 19:16
Na jarenlang quasi slaafs mijn moeder te volgen die Persil vloeibaar de hoogte in prijst, ben ik tot de ontdekking gekomen dat dit niet van de goedkoopste is (8,99€ voor 36 wasbeurten). Zelfs in promotie niet...

Ik heb nu eens Robijn puur en zacht (2,99€ voor 21 beurten) en het huismerk Hypo color (1,79€ voor 20 beurten) in de Zeeman gehaald. :cheer:
Van deze Robijn heb ik al wel positieve zaken gehoord, hypoallergeen ook geschikt dus voor babykleding, maar Hypo, nog geen idee.

Wasverzachter heb ik altijd van de Lidl gebruikt. Ik hou overigens niet van te straffe of chemische geuren op m'n was.

Ik was mij met Dreft.
Goed tegen het vet.
Ben al 1/2 kg kwijt op 2 dagen.

Zipper
12 januari 2017, 19:18
Na jarenlang quasi slaafs mijn moeder te volgen die Persil vloeibaar de hoogte in prijst, ben ik tot de ontdekking gekomen dat dit niet van de goedkoopste is (8,99€ voor 36 wasbeurten). Zelfs in promotie niet...

Ik heb nu eens Robijn puur en zacht (2,99€ voor 21 beurten) en het huismerk Hypo color (1,79€ voor 20 beurten) in de Zeeman gehaald. :cheer:
Van deze Robijn heb ik al wel positieve zaken gehoord, hypoallergeen ook geschikt dus voor babykleding, maar Hypo, nog geen idee.

Wasverzachter heb ik altijd van de Lidl gebruikt. Ik hou overigens niet van te straffe of chemische geuren op m'n was.

Spic & Span:-D

Guinevere
12 januari 2017, 21:19
De islamitische die over propere was komt vertellen.... :-P

Je ruikt die moddervette werpmachines, met tegenwind, van honderd meter afstand. :roll:

Koken voor 8 man is dan ook niet hetzelfde als wat kattenbrokjes in een bakje doen...

Zelf ben ik meestal nog niet te moe om van kleding te wisselen voor buiten en binnen (vaak pyjama vs dagkleding)

Guinevere
12 januari 2017, 21:32
Even updaten: die Hypo voor gekleurde (bonte) was van zeeman meteen maar aan een flinke test onderworpen. Too good to be true? Helemaal niet! De vuile werkkleren van m'n man zijn met 2 dop weer proper en ruiken gelukkig mild naar wasmiddel. De kleuren zijn ook nog helder allemaal. Ik zou durven zeggen dat het hetzelfde resultaat als met Persil is... Dat wordt dus een blijvertje voorlopig. Immers 1,79 is niet 8,99€.

Guinevere
12 januari 2017, 21:36
Vooreerst, over welke was gaat het? Witte, kleur, donker, wol...?

Waarom zou je voor 'elke kleur' een ander merk nemen? :? Alleen voor fijne was of wol kan ik dat begrijpen mss.
Ik gebruik trouwens enkel de gekleurde en witte variant.

bembem
12 januari 2017, 22:10
Na jarenlang quasi slaafs mijn moeder te volgen die Persil vloeibaar de hoogte in prijst, ben ik tot de ontdekking gekomen dat dit niet van de goedkoopste is (8,99€ voor 36 wasbeurten). Zelfs in promotie niet...

Ik heb nu eens Robijn puur en zacht (2,99€ voor 21 beurten) en het huismerk Hypo color (1,79€ voor 20 beurten) in de Zeeman gehaald. :cheer:
Van deze Robijn heb ik al wel positieve zaken gehoord, hypoallergeen ook geschikt dus voor babykleding, maar Hypo, nog geen idee.

Wasverzachter heb ik altijd van de Lidl gebruikt. Ik hou overigens niet van te straffe of chemische geuren op m'n was.

lol, dat van de Hema is top!

color (http://www.hema.be/nl/winkel/huis-en-tuin/huis/huishoudelijk/wassen-en-strijken/waspoeder-kleur-(20560126))

http://images.hema.nl/products/waspoeder-kleur-20560126-pdpmain.jpg

3€/doos... ik doe daar een half jaar mee, max. 1,5 koffielepel per wasbeurt omdat het sowieso beter is voor de kleding én de huid (althans die van mij lol)

wasverzachter (http://www.hema.be/nl/winkel/huis-en-tuin/huis/huishoudelijk/wassen-en-strijken/droogrekken/wasverzachter-15-liter-(20560181)?color=blauw) deze:

http://images.hema.nl/products/blauw-20560181-pdpmain.jpg

2,75€ per bidon van 1,5l... ben ik zo'n 4 maanden zoet mee (slechts 1 dop per keer, yep is eveneens beter voor de was-huid heb ik ondervonden alsook voor m'n portemonnee hehe), nu ruikt m'n was tenminste achteraf niet zo sterk chemisch als wanneer je er bvb het dubbele bijkapt...

voor m'n donkere was gebruik ik dit vloeibare wasmiddel (http://www.hema.be/nl/winkel?searchtext=zwart+wasmiddel) van bij hen:

http://images.hema.nl/products/vloeibaar-wasmiddel-20560128-pdpmain.jpg

2,50€ per bidon van 1,5l... doe ik wederom maanden mee...

all in all kom ik per jaar toe met nog geen 25€
m'n kleren zijn altijd proper en fris, gaan lang mee en ik heb in tegenstelling tot met toen ik een tijd naar de wasserette ging geen huidallergie meer wegens teveel waspoeder (ik kieperde er toen heel het zakje dat ik uit de automaat kocht er huppakee bij, nu doe ik met het equivalent van zo'n zakje zeker 3 wasbeurten min. yep, lol)....

ben best fier op me nu moet ik zeggen, bb the good housewife :-D
also, wanneer ik mensen in de supermarkt met van die gigantische bidons wasmiddel & dito dozen waspoeder zie sleuren heb ik als het ware binnenpretjes vermits mijn systeem véél beter is.....

wie doet beter? LOL

bembem
12 januari 2017, 22:19
ze hebben bij Hema ook zo'n tube reiswasmiddel (http://www.hema.be/nl/winkel?searchtext=handwas+), ik raad die echt aan voor gelegenheidswasjes of voor op de camping...

http://images.hema.nl/products/reiswasmiddel-200-ml-20565000-pdpmain.jpg

slechts 1,5€ daar kan je niet voor sukkelen, lol

Eyjafjallajökull
12 januari 2017, 22:32
ze hebben bij Hema ook zo'n tube reiswasmiddel (http://www.hema.be/nl/winkel?searchtext=handwas+), ik raad die echt aan voor gelegenheidswasjes of voor op de camping...

http://images.hema.nl/products/reiswasmiddel-200-ml-20565000-pdpmain.jpg

slechts 1,5€ daar kan je niet voor sukkelen, lol

Hoe weet je dat van die camping ?

bembem
12 januari 2017, 22:34
ik ben afgestapt van een apart poeder voor witte was, met m'n color poeder gaat het prima, de kleuren lopen niet ineen en sowieso is m'n was overwegend bont dus voor die enkele witte t-shirts ga ik geen aparte was doen, het wast trouwens evengoed met dat andere, dus alweer een huishoudtip van bb: witte/lichte was mag best met kleurwasmiddel - sterker nog, ik merk helemaal geen verschil ^^

bembem
12 januari 2017, 22:36
Hoe weet je dat van die camping ?

spreekt toch voor zich...

Eduard Khil
12 januari 2017, 22:37
spreekt toch voor zich...

zorg maar dat je zo'n flesje meehebt wanneer we je in de gevangenis gaan steken voor al uw diefstallen

Eyjafjallajökull
12 januari 2017, 22:40
spreekt toch voor zich...


Wanneer stond je voor het laatst op een camping dan ?

bembem
12 januari 2017, 22:42
ha maar ik zei dat er bij van die camping vermits het voor onderweg is, zelf ben ik er nog niet geweest lol

bembem
12 januari 2017, 22:43
zorg maar dat je zo'n flesje meehebt wanneer we je in de gevangenis gaan steken voor al uw diefstallen

ja hoor :roll:

Mambo
12 januari 2017, 23:37
lol, dat van de Hema is top!

color (http://www.hema.be/nl/winkel/huis-en-tuin/huis/huishoudelijk/wassen-en-strijken/waspoeder-kleur-(20560126))

http://images.hema.nl/products/waspoeder-kleur-20560126-pdpmain.jpg

3€/doos... ik doe daar een half jaar mee, max. 1,5 koffielepel per wasbeurt omdat het sowieso beter is voor de kleding én de huid (althans die van mij lol)

wasverzachter (http://www.hema.be/nl/winkel/huis-en-tuin/huis/huishoudelijk/wassen-en-strijken/droogrekken/wasverzachter-15-liter-(20560181)?color=blauw) deze:

http://images.hema.nl/products/blauw-20560181-pdpmain.jpg

2,75€ per bidon van 1,5l... ben ik zo'n 4 maanden zoet mee (slechts 1 dop per keer, yep is eveneens beter voor de was-huid heb ik ondervonden alsook voor m'n portemonnee hehe), nu ruikt m'n was tenminste achteraf niet zo sterk chemisch als wanneer je er bvb het dubbele bijkapt...

voor m'n donkere was gebruik ik dit vloeibare wasmiddel (http://www.hema.be/nl/winkel?searchtext=zwart+wasmiddel) van bij hen:

http://images.hema.nl/products/vloeibaar-wasmiddel-20560128-pdpmain.jpg

2,50€ per bidon van 1,5l... doe ik wederom maanden mee...

all in all kom ik per jaar toe met nog geen 25€
m'n kleren zijn altijd proper en fris, gaan lang mee en ik heb in tegenstelling tot met toen ik een tijd naar de wasserette ging geen huidallergie meer wegens teveel waspoeder (ik kieperde er toen heel het zakje dat ik uit de automaat kocht er huppakee bij, nu doe ik met het equivalent van zo'n zakje zeker 3 wasbeurten min. yep, lol)....

ben best fier op me nu moet ik zeggen, bb the good housewife :-D
also, wanneer ik mensen in de supermarkt met van die gigantische bidons wasmiddel & dito dozen waspoeder zie sleuren heb ik als het ware binnenpretjes vermits mijn systeem véél beter is.....

wie doet beter? LOL

Dat zijn mensen die hun kleren wat vaker wassen.

Een aanrader voor velen trouwens.

maddox
13 januari 2017, 00:50
Wel grappig, als men beseft dat in de woestijn van Guineveres sprookjesboek er geen water is om kleren te wassen. Wasmiddelen zijn haram...

Mambo
13 januari 2017, 01:01
Het is tegenwoordig schrikwekkend te noemen als je ziet hoe slordig mensen...vooral jeugd...erbij lopen.

De goedkoopste kleren die meestal ofwel 2 maten te groot zijn ofwel 2 maten uitgerekt door te lage kwaliteit en onderhoud.

Jasjes die er uit zien als aaneengestikte vodden.
Broeken die een zichzelf respecterende mens niet eens als werkbroek zou willen.
Vaak geflankeerd met opzichtige sletsen die eerder op een homo lichtbaken wijzen.
Enz...

Totaal gebrek aan eigenwaarde of trots.

Tavek
13 januari 2017, 01:02
Soms nital

Soms HF met wat HNO3.

Oh wacht, je bedoelt kleding ?

cookie monster
13 januari 2017, 01:25
In de jaren 70 pikte ik geregeld thuis de tonnen waspoeders
uit de keuken om er een drumstel van te maken , nadien ....
ma klagen dat er gaten in de emmers zaten :lol:
't Waren het er o.a. van Biotex :p

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/58/e6/25/58e625620e1e36306b12ccb57be823af.jpg
Wij destijds nog zo'n wasmachine :oops:

maddox
13 januari 2017, 02:03
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/58/e6/25/58e625620e1e36306b12ccb57be823af.jpg
Wij destijds nog zo'n wasmachine :oops:

Da's een zwierder.

kelt
13 januari 2017, 06:31
Da's een zwierder.

Men heeft inderdaad ook nog een tijdje "top loader" wasmachines verkocht in Europa.Die zijn zeer algemeen in de VS,maar vrijwel in onbruik geraakt in Europa.

In exact diezelfde vormfactor waren indertijd zwierders te koop omdat de wasmachines van die jaren niet echt konden zwieren...Die zijn lange tijd vrij algemeen geweest,ik herinner er mij ook een van bij ons ma...Fascinerend,als kind,vonden we dat als dat ding dan begon "te wandelen".....

Dat was ook nog de tijd van de ronde trommeltjes voor waspoeder waar we als kind eindeloos mee konden knutselen.....

Hoomer
13 januari 2017, 07:17
Da's een zwierder.

Bestaat dat nog? Ik zou best zo een zwierderke willen hebben voor mijn handwas.

Ps voor mijn handwas gebruik ik: Wippexpress.

TheFourHorsemen
13 januari 2017, 08:29
Waarom zou je voor 'elke kleur' een ander merk nemen? :? Alleen voor fijne was of wol kan ik dat begrijpen mss.
Ik gebruik trouwens enkel de gekleurde en witte variant.

Niet voor elke kleur hoor. Enkel voor witte hebben we een andere (Dash) en dan ook nog een speciale voor fijne was/wol.

Jay-P.
13 januari 2017, 08:49
Da's een zwierder.Een 'essoruis' in 't schoon Vilvouds.

maddox
13 januari 2017, 08:51
Men heeft inderdaad ook nog een tijdje "top loader" wasmachines verkocht in Europa.Die zijn zeer algemeen in de VS,maar vrijwel in onbruik geraakt in Europa.

De foto geeft echt een zwierder weer, de "afvoer" is daar zeer specifiek aan.


In exact diezelfde vormfactor waren indertijd zwierders te koop omdat de wasmachines van die jaren niet echt konden zwieren...Die zijn lange tijd vrij algemeen geweest,ik herinner er mij ook een van bij ons ma...Fascinerend,als kind,vonden we dat als dat ding dan begon "te wandelen".....
Toen wasmachines nog geen hoge toeren konden halen op hun trommel, net om dat wandelen te vermijden.
Nu zitten er mechanische stabilastoren en actieve balancering gecombineerd met een nog zwaardere betonblok in en kunnen de fabrikanten de hele handel wel laten zwieren zonder een wegwandelende wasmachine te maken.

Anna List
13 januari 2017, 08:52
Waarom zou je voor 'elke kleur' een ander merk nemen? :? Alleen voor fijne was of wol kan ik dat begrijpen mss.
Ik gebruik trouwens enkel de gekleurde en witte variant.

Dash stralend wit vloeibaar, om het wit mooi wit te houden

9,94€/1,8l 29 dosissen : 0,34€/dosis



LeChat Color vloeibaar voor de kleurwas, speciaal om de kleuren mooi te houden

8,95€/1,78l 27dosissen : 0,33€/dosis



Black & Dark vloeibaar van Boni voor donker en zwart, om vergrijzing vh zwart te vermijden.

3,49€/1,35l 45 dosissen : 0,08€/dosis



simpel toch?

en idd met slechts een half dopje wasverzachter (hypoallergeen) van Boni voldoende!

1,79€/1,5l 60 dosissen : 0,03€/dosis
(maar hier volstaat echt de helft van!)

Anna List
13 januari 2017, 08:55
Men heeft inderdaad ook nog een tijdje "top loader" wasmachines verkocht in Europa.Die zijn zeer algemeen in de VS,maar vrijwel in onbruik geraakt in Europa.

In exact diezelfde vormfactor waren indertijd zwierders te koop omdat de wasmachines van die jaren niet echt konden zwieren...Die zijn lange tijd vrij algemeen geweest,ik herinner er mij ook een van bij ons ma...Fascinerend,als kind,vonden we dat als dat ding dan begon "te wandelen".....

Dat was ook nog de tijd van de ronde trommeltjes voor waspoeder waar we als kind eindeloos mee konden knutselen.....

fascinerend idd zo'n zwierderke als kind!

arm ingestoken en mn schouder ontwricht als vierjarige. :p

en de kruidenier op den hoek had zo t zelfde systeem voor de nief patatjes te schillen, die zijne kleine is op gelijkaardige manier ne vinger kwijt geraakt... :-)

cookie monster
23 januari 2017, 02:43
Da's een zwierder.
Ge hebt gelijk , ikke te rap geweest :oops: :oops:

Knuppel
23 januari 2017, 16:39
Na jarenlang quasi slaafs mijn moeder te volgen die Persil vloeibaar de hoogte in prijst, ben ik tot de ontdekking gekomen dat dit niet van de goedkoopste is (8,99€ voor 36 wasbeurten). Zelfs in promotie niet...



Zo moeilijk is het anders niet om daar achter e komen. Vloeibare wasmiddelen zijn hoe dan ook altijd duurder dan andere. Bovendien wordt er meer van gebruikt, maar wassen ze niet beter.

Heb jij nooit geleerd om zélf je hersens te gebruiken?

Marie van de koster
23 januari 2017, 17:21
Het is niet verstandig om u vast te pinnen op één merk wasmiddel. Op zekere manier zijn ze allemaal hetzelfde maar toch iets verschillend.
Geloof de zever niet van hoe schoon, helder en proper het is zoals in de reclame beloofd wordt. Was die ongelooglijk proper is, die is met agressieve middelen behandeld en dat is niet goed voor de huid.
Een wasmiddel dat een "fijne" geur achterlaat op uw kleren is ook niet te vertrouwen, kleren mogen niet rieken, niet goed of niet slecht! Goed mogelijk dat de geur erbij gevoegd is om iets anders te maskeren.
Het beste is gewoon regelmatig verwisselen van merk. Ik gebruik bijvoorbeeld op dit moment Delhaize Marseille-zeep en als dat op is, stap ik over op Persil (ik heb altijd een doos in voorraad). Daarna koop ik Dash, Dreft ... we zien wel, gezien ik nooit bij één merk blijf, kijk ik veel naar promoties : als deze maand Omo 10 % goedkoper is en over een half jaar Ariel 5 % goedkoper, dan ga ik niet hardnekkig Dash kopen omdat een reclamespotje beweert dat dat beter is. Afwisseling is belangrijk bij zo'n zaken.
Niets van die spullen wordt in eerste instantie gemaakt om ons plezier te doen, wel omdat de bedrijven geld moeten verdienen!

Marie van de koster
29 januari 2017, 11:07
Hoe? Is de superinteressante waspoederdiscussie uitgestorven?