PDA

View Full Version : 10 jaar smartphone....


kelt
15 januari 2017, 18:22
of we moeten in ieder geval zeggen : 10 jaar iphone.....

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/wat-critici-10-jaar-geleden-over-de-lancering-van-de-iphone-dachten/ar-AAlPkcu?ocid=ACERDHP15


En daarmee wijzigden "telefoontoestelletjes" zo snel dat ze er eigenlijk niet meer uitzien als "telefoontoestelletjes".

Toen wijlen Steve Jobs de eerste,(nog behoorlijk gebrekkig werkende-),iphone voorstelde ,9 januari 2007,zag de rest van het speelveld dat hoogstens als een niche-product.

"Steve" zag dat hoogstwaarschijnlijk al anders....

Verschillende grote en dominante spelers in de markt hebben de zaak een paar jaar genegeerd,tot hun grote spijt (van het ooit zo formidabele Palm is er zelfs geen spoor meer,en Blackberry en Nokia,ooit zo toonaangevend,zijn vrijwel weggevaagd in die markten)

Wie,volgens "insider story's" wel direct het belang inzag van de door Apple gepresenteerde vormfactor van het "communicatiedevice van de toekomst" waren de jongens en meisjes van Google.Blijkbaar waren de Android mensen binnen Google toen al bezig de zaak te implementeren op een soort Blackberry-achtig platform.Zij dumpten dit onmiddelijk en maakten ook de sprong naar een OS voor een touch-screen apparaat met zo weinig mogelijk fysieke knopjes.....waar je ook mee kon bellen



......en verdienden daarmee de eeuwigdurende haat en afkeer van Steve Jobs die Android een "evil" noemde....("weggelopen" met zijn idee)

kiko
15 januari 2017, 18:37
iphone: véél te duur voor wat het is.

Het innovatieve aspect van 10 jaar geleden is ondertussen al lang achterhaald.

koe de poing
15 januari 2017, 23:17
iphone: véél te duur voor wat het is.

Het innovatieve aspect van 10 jaar geleden is ondertussen al lang achterhaald.

Voorlopig wel nog steeds het makkelijkste toestel op de markt.

kiko
15 januari 2017, 23:26
Voorlopig wel nog steeds het makkelijkste toestel op de markt.
Ja, Android is moeilijk hoor. Die button aanraken om de app op te starten, je moet dat niet onderschatten.

The Paulus Experience
15 januari 2017, 23:33
Voorlopig wel nog steeds het makkelijkste toestel op de markt.

meest overschatte eigenschap ooit.

iPhoners geven hiermee aan dat ze dom of lui zijn.

The Paulus Experience
15 januari 2017, 23:34
Ja, Android is moeilijk hoor. Die button aanraken om de app op te starten, je moet dat niet onderschatten.

lol idd.
Marketing is iets raar
Sheeple ook

Tavek
15 januari 2017, 23:40
Apple gehad.
Android gehad.

Enigste voordeel apple: ze gaan langer mee dan mijn samsungs die ik van het werk heb gekregen. Maargoed, de prijs is er ook naar.

kiko
15 januari 2017, 23:58
Ik heb drie jaar gedaan met mijn bescheiden Samsung, en ben enkel overgestapt naar een nieuw toestel omdat mijn ouder toestel te traag werd om op internet te gaan.

Het nieuwe toestel, een mid-range toestel, is razendsnel, zeer gemakkelijk in gebruik en kost minder dan de helft van een gemiddelde iPhone.

Tavek
16 januari 2017, 00:15
Ik heb drie jaar gedaan met mijn bescheiden Samsung, en ben enkel overgestapt naar een nieuw toestel omdat mijn ouder toestel te traag werd om op internet te gaan.

Het nieuwe toestel, een mid-range toestel, is razendsnel, zeer gemakkelijk in gebruik en kost minder dan de helft van een gemiddelde iPhone.

De samsung die ik gebruik van het werk is ook goed.

Niks te klagen. Alleen heb ik er op 3 jaar al een drietal erdoor gejaagd. De iphone was toch wat robuster en duurzamer.

Of misschien ga ik gewoon niet goed om met mijn gsms....

Jay-P.
16 januari 2017, 05:30
Samsung Note II. Sinds 21 Nov 2012.
Werkt nog steeds prima.
Nog steeds zelfde batterij die nu wel wat luier is maar nog steeds voldoet.
Misschien toch maar nieuwe batterij kopen? = Voordeel tov Apple.

fox
16 januari 2017, 12:07
Ik heb drie jaar gedaan met mijn bescheiden Samsung, en ben enkel overgestapt naar een nieuw toestel omdat mijn ouder toestel te traag werd om op internet te gaan.

Het nieuwe toestel, een mid-range toestel, is razendsnel, zeer gemakkelijk in gebruik en kost minder dan de helft van een gemiddelde iPhone.

Zo een samsung s7 is toch niet goedkoper dan een iphone? Enige wat ik nu kak vind is de compatibiliteit met smartwatches, want die apple watch vind ik belachelijk lelijk en ga ik dus nooit kopen. Probleem is dat die samsung gear niet echt goed overeenkomt met een iphone...Dat zou wel mijn keuze kunnen beinvloeden voor een volgend toestel.

Zeus
16 januari 2017, 12:28
Zo een samsung s7 is toch niet goedkoper dan een iphone? Enige wat ik nu kak vind is de compatibiliteit met smartwatches, want die apple watch vind ik belachelijk lelijk en ga ik dus nooit kopen. Probleem is dat die samsung gear niet echt goed overeenkomt met een iphone...Dat zou wel mijn keuze kunnen beinvloeden voor een volgend toestel.

M.u.v. sportwatches zie ik het nut van de smartwatch voorlopig niet in.

kiko
16 januari 2017, 18:51
Zo een samsung s7 is toch niet goedkoper dan een iphone? Enige wat ik nu kak vind is de compatibiliteit met smartwatches, want die apple watch vind ik belachelijk lelijk en ga ik dus nooit kopen. Probleem is dat die samsung gear niet echt goed overeenkomt met een iphone...Dat zou wel mijn keuze kunnen beinvloeden voor een volgend toestel.
Wie spreekt er over een Samsung S7 ? Ik alvast niet.

Mijn GSM is een mid-range smartphone, geen vlaggeschip.

Nr.10
16 januari 2017, 22:03
Ja, Android is moeilijk hoor. Die button aanraken om de app op te starten, je moet dat niet onderschatten.
² Voor wie het niet aankan is er hulp.

Nr.10
16 januari 2017, 22:05
meest overschatte eigenschap ooit.

iPhoners geven hiermee aan dat ze dom of lui zijn.
De Chinezen brengen tegenwoordig ook attractieve toestellen aan zeer schappelijke tarieven.

Eduard Khil
16 januari 2017, 22:34
De Chinezen brengen tegenwoordig ook attractieve toestellen aan zeer schappelijke tarieven.

ik had vroeger een samsung en nu een huawei en heb daar feitelijk geen klagen van

kelt
16 januari 2017, 23:12
De Chinezen brengen tegenwoordig ook attractieve toestellen aan zeer schappelijke tarieven.

De Chinezen brengen tegenwoordig zowat alle toestellen van alle merken.....
Daar zit technologie in die men verder enkel in Japan en Zuid-Korea ook kan vervaardigen,en nergens elders op de planeet........

dalibor
16 januari 2017, 23:17
Ik heb geen smartphone of iphone.

Een gsm om te bellen en zo. En internet thuis en een laptop. Internet onderweg al ik uit huis ben? Is maar heel af en toen nodig.

Universalia
17 januari 2017, 09:49
Ik heb geen smartphone of iphone.

Een gsm om te bellen en zo. En internet thuis en een laptop. Internet onderweg al ik uit huis ben? Is maar heel af en toen nodig.

Ik ben ook niet in het bezit van dat soort toestellen.

Een GSM met prepaid kaartje heb ik wel maar ik denk dat die ook gaat buitenvliegen daar men tegenwoordig die kaartjes ook moet registreren, met dank aan de terroristen die we daar als schuldigen moeten voor aanwijzen dat men zo van dat soort systemen aan de mensen gaat opdringen.

Anonieme prepaid-kaart verdwijnt (http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/2799968/2016/07/20/Anonieme-prepaid-kaart-verdwijnt.dhtml)

Ik stook bij deze alvast een vuurtje om daarna wat rooksignalen te kunnen versturen naar familie en vrienden.

Of ik koop een 'tamtam' :rofl:

p.s. Begrijpt u mij niet verkeerd: ik steek niets uit of doe niets verkeerd hoor mocht u dat denken. Maar trop c' est trop hé :-D

Thuleander
17 januari 2017, 16:28
Ik overleef nog altijd zonder smartphone.

Slechte consumentenzombie ben ik.

Foei.

Stout!

Anna List
17 januari 2017, 16:31
Ik overleef nog altijd zonder smartphone.

Slechte consumentenzombie ben ik.

Foei.

Stout!

8O

The Paulus Experience
17 januari 2017, 17:44
Ik overleef nog altijd zonder smartphone.

Slechte consumentenzombie ben ik.

Foei.

Stout!

Ah ze hebben u toch internet aangesmeerd!

Je bent slaaf, maar je weet het niet.
Zo hebben ze ze het liefst

Nr.10
17 januari 2017, 19:41
Je bent slaaf, maar je weet het niet.
Zo werkt ideologie.

fox
18 januari 2017, 09:02
Wie spreekt er over een Samsung S7 ? Ik alvast niet.

Mijn GSM is een mid-range smartphone, geen vlaggeschip.

Tjah, dan moet je die prijzen ook niet gaan vergelijken hé. Een mid range samsung is een trapje of 2 lager dan de Iphone. Je moet de S7 gaan vergelijken met de Iphone om te zien bij welk merk je meer waar voor je geld krijgt.

fox
18 januari 2017, 09:05
M.u.v. sportwatches zie ik het nut van de smartwatch voorlopig niet in.

Ik moet toegeven dat ik ook nog niet mee ben. Ik wou het eigenlijk gewoon eens testen. Qua prijs ligt zo een gear S3 niet veel hoger dan een goeie sportwatch en nu mijn polar naar de knoppen is, wou ik dat wel eens een kans geven. Die gear S3 ziet er ook stukken beter uit dan zo een polar rond de pols. Maar goed, met Iphone verliest het veel van zijn mogelijkheden. Een reden om serieus te overwegen om bij de volgende smartphone over te schakelen naar Android.

kelt
18 januari 2017, 12:29
We zouden bijna vergeten te vermelden welke verwoestende ik vloed de smartphone gehad heeft op de markt van cameras (zowel still als video)

De Heilige Steve Jobs begreep het reeds jaren voor de rest toen hij een van zijn evangelische regels verkondigde "de beste camera is diegene die je bij je hebt"

Een paar jaar daarna begonnen de balansen van bekende camerafabrikanten rood te kleuren.

fox
19 januari 2017, 14:12
We zouden bijna vergeten te vermelden welke verwoestende ik vloed de smartphone gehad heeft op de markt van cameras (zowel still als video)

De Heilige Steve Jobs begreep het reeds jaren voor de rest toen hij een van zijn evangelische regels verkondigde "de beste camera is diegene die je bij je hebt"

Een paar jaar daarna begonnen de balansen van bekende camerafabrikanten rood te kleuren.

Klopt, ik heb in 2010 nog een Canon gekocht van rond de 900 euro. Degelijk middenklasse toestel en uiteraard nog steeds beter dan de camera's op de high end smartphones. Toch heb ik dat toestel al 2 jaar niet meer bovengehaald...Uw telefoon kan gewoon in uw zak, ne Canon moet je rond je nek rondzeulen.

koe de poing
19 januari 2017, 19:04
Ja, Android is moeilijk hoor. Die button aanraken om de app op te starten, je moet dat niet onderschatten.

correctie
Ja, Android is moeilijk hoor. Die button aanraken om de app op te starten, een koffietje gaan drinken, dan pas de app effectief gebruiken, je moet dat niet onderschatten.

om nog te zwijgen van de duurzaamheid: een Samsung is idd. om de vijf botten kapot.

Eduard Khil
19 januari 2017, 19:28
correctie
Ja, Android is moeilijk hoor. Die button aanraken om de app op te starten, een koffietje gaan drinken, dan pas de app effectief gebruiken, je moet dat niet onderschatten.

om nog te zwijgen van de duurzaamheid: een Samsung is idd. om de vijf botten kapot.

kijken naar een iphone doet het scherm al kapotspringen :lol:


Apple-adepten zijn de jehovagetuigen onder de technologiegebruikers :lol:

koe de poing
19 januari 2017, 22:43
kijken naar een iphone doet het scherm al kapotspringen :lol:

mijnen iphone valt zowat dagelijks op de grond. Scherm bevat niet één krasje. Nu gij weer :>

Eduard Khil
19 januari 2017, 22:45
mijnen iphone valt zowat dagelijks op de grond. Scherm bevat niet één krasje. Nu gij weer :>

gij laat uw telefoon elke dag vallen? Hoe lomp ben jij wel?

Geen wonder dat je je gemakkelijk laat bekeren tot de apple-sekte. :lol:

The Paulus Experience
19 januari 2017, 22:45
mijnen iphone valt zowat dagelijks op de grond. Scherm bevat niet één krasje. Nu gij weer :>

Iphoners zijn dus blijkbaar buiten lui oud dom nog onhandig ook :-D

koe de poing
19 januari 2017, 23:56
Iphoners zijn dus blijkbaar buiten lui oud dom nog onhandig ook :-D

lui zijn is een teken van intelligentie

laat de anderen maar werken :D

Skobelev
20 januari 2017, 07:52
Fuck....mijn W205 heeft de geest gegeven, de slider maakt geen contact meer. :-(

Anna List
20 januari 2017, 11:15
kijken naar een iphone doet het scherm al kapotspringen :lol:


Apple-adepten zijn de jehovagetuigen onder de technologiegebruikers :lol:

zit zo niet op die mensen hun kap!

ik heb alleen nog maar Samsungs gehad, maar die Apple adepten zorgen toch al een vijftal jaar voor mijn veertiende maand hoor... enige product dat ik heb van Apple zijn de aandelen immers.

echt content van!

vlijmscherp
20 januari 2017, 11:27
Tjah, dan moet je die prijzen ook niet gaan vergelijken hé. Een mid range samsung is een trapje of 2 lager dan de Iphone. Je moet de S7 gaan vergelijken met de Iphone om te zien bij welk merk je meer waar voor je geld krijgt.

op welk vlak is dat een trapje of 2 lager? dan ben ik bezig over wat de meeste mensen gebruiken hé, niet de speciale snufjes dat 0,001% van de mensen interesseert.

fox
23 januari 2017, 09:18
op welk vlak is dat een trapje of 2 lager? dan ben ik bezig over wat de meeste mensen gebruiken hé, niet de speciale snufjes dat 0,001% van de mensen interesseert.

Snelheid, scherm, camera. Als je smartphones vergelijkt lijkt het mij toch duidelijk dat je ze gaat vergelijken op basis van de specs en dan moet je niet afkomen met een mid range samsung. Natuurlijk is die goedkoper, de specs zijn niet vergelijkbaar. Als je wil vergelijken, vergelijk dan de met de S7 hé en dan zien we dat specs en prijzen vergelijkbaar zijn. Dus als men stelt dat je met apple het merk betaalt, dan kan je van samsung net hetzelfde zeggen.

Nr.10
26 januari 2017, 20:39
lui zijn is een teken van intelligentie

laat de anderen maar werken :D
Werken zoals wij dat kennen is in hoge mate een sociale constructie die tegen de natuur ingaat.

Nr.10
26 januari 2017, 20:40
De smartphone is het scherm der schermen stond vandaag in de krant. Meer dan andere schermen.