PDA

View Full Version : Klantvriendelijkheid NMBS.


Patrick M.
30 januari 2017, 15:00
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3067565/2017/01/30/NMBS-wordt-wat-klantvriendelijker.dhtml

En dan zijn er nog personen die beweren dat de NMBS niet klantvriendelijk is.
Voila, hier is het tegendeel bewezen.

Micele
30 januari 2017, 15:18
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3067565/2017/01/30/NMBS-wordt-wat-klantvriendelijker.dhtml

En dan zijn er nog personen die beweren dat de NMBS niet klantvriendelijk is.
Voila, hier is het tegendeel bewezen.
Waar?

reservespeler
30 januari 2017, 15:55
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3067565/2017/01/30/NMBS-wordt-wat-klantvriendelijker.dhtml

En dan zijn er nog personen die beweren dat de NMBS niet klantvriendelijk is.
Voila, hier is het tegendeel bewezen.

Waar is het tegendeel bewezen?
Dat ze momenteel een aantal maatregelen gaan nemen zegt op zich al genoeg.

maddox
30 januari 2017, 16:10
Ik heb er nog niks van gemerkt, van enige deftige service bij de trein.

Langs de andere kant, ik vermijd dat dan ook als de pest, net door mijn minder dan goeie ervaringen met dat openbaar vervoer.

Patrick M.
30 januari 2017, 18:33
Ik heb er nog niks van gemerkt, van enige deftige service bij de trein.

Langs de andere kant, ik vermijd dat dan ook als de pest, net door mijn minder dan goeie ervaringen met dat openbaar vervoer.

U weet niet wat u mist want...de trein is altijd een beetje reizen.;-)
En 'wij" zijn altijd vriendelijk tegen onze klanten.:-)

Micele
30 januari 2017, 18:47
U weet niet wat u mist want...de trein is altijd een beetje reizen.;-)
En 'wij" zijn altijd vriendelijk tegen onze klanten.:-)

Lichtjaren verwijderd van klantvriendelijkheid, ik ga dat even bewijzen op jouw manier :lol: :

http://www.knack.be/nieuws/belgie/nmbs-is-lichtjaren-verwijderd-van-klantvriendelijk-systeem/article-opinion-143291.html

'NMBS is lichtjaren verwijderd van klantvriendelijk systeem'

Hypochonder
30 januari 2017, 18:48
U weet niet wat u mist want...de trein is altijd een beetje reizen.;-)
En 'wij" zijn altijd vriendelijk tegen onze klanten.:-)

Gij lijkt me eerder het type dat voetzoekers gooit in de tunnels waarlangs de reizigers naar het perron gaan.

En blijkbaar snapt ge het artikel of de titel niet goed: vanaf 1 februari komen er nieuwe regels waardoor de NMBS klantvriendelijker zou worden, ze zijn het met andere woorden nog niet en het is bijlange nog niet zeker dat ze het zullen worden.

reservespeler
30 januari 2017, 18:50
Lichtjaren verwijderd van klantvriendelijkheid, ik ga dat even bewijzen op jouw manier :lol: :

Oeps, hij start twee draden en gaat tweemaal achtereen op zijne smikkel.

reservespeler
30 januari 2017, 18:51
Gij lijkt me eerder het type dat voetzoekers gooit in de tunnels waarlangs de reizigers naar het perron gaan.

En blijkbaar snapt ge het artikel of de titel niet goed: vanaf 1 februari komen er nieuwe regels waardoor de NMBS klantvriendelijker zou worden, ze zijn het met andere woorden nog niet en het is bijlange nog niet zeker dat ze het zullen worden.

Begrijpend lezen is inderdaad niet zijn sterkste troef.

De schoofzak
30 januari 2017, 19:10
Dat zijn stappen in de goede richting.
Maar de echte oude fgtb-garde gaat eerst moeten sterven vooraleer ze het woord klantvriendelijkheid in de mond zouden mogen nemen.
Die mannen denken toch echt dat ze naast god staan in een staatsapparaat met onderdanen van burgers.

.

Patrick M.
30 januari 2017, 21:11
Begrijpend lezen is inderdaad niet zijn sterkste troef.

Neen, u maakt weeral een fout.:oops:
Ik zal uw bericht verbeteren want u zou dit moeten schrijven...
Begrijpend lezen is inderdaad niet mijn sterkste troef.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol ::lol::lol::lol::lol::lol:

DewareJakob
30 januari 2017, 21:18
U weet niet wat u mist want...de trein is altijd een beetje reizen.;-)
En 'wij" zijn altijd vriendelijk tegen onze klanten.:-)

Dat heb je hier al duidelijk tentoon gespreid. :roll::roll:
Staken is de ultieme klantonvriendelijkheid.

Patrick M.
31 januari 2017, 01:11
Dat heb je hier al duidelijk tentoon gespreid. :roll::roll:
Staken is de ultieme klantonvriendelijkheid.

Neen ,staken is het laatste wapen wat 'wij' gebruiken.;-);-)
Maar alleen als 'wij' niet anders kunnen.

Micele
31 januari 2017, 02:40
Neen ,staken is het laatste wapen wat 'wij' gebruiken.;-);-)
Maar alleen als 'wij' niet anders kunnen.
Blijft evenzo klantonvriendelijk, zelfs dat kun je niet toegeven. :roll:

Zwitser
31 januari 2017, 07:09
U weet niet wat u mist want...de trein is altijd een beetje reizen.;-)
En 'wij" zijn altijd vriendelijk tegen onze klanten.:-)

Vriendelijke zijn tegen de klanten wil zeggen: niet staken. Dat is vriendelijk zijn tegen de klanten.

Zwitser
31 januari 2017, 07:12
Neen ,staken is het laatste wapen wat 'wij' gebruiken.;-);-)
Maar alleen als 'wij' niet anders kunnen.

Staken is het eerste wapen. Er is gestaakt voor een fait-divers verdomme.
En juist omdat staken het allereerste wapen is, heeft het nog weinig effect meer, en moet je het telkens weer herhalen.

Nee, kijk dan eens naar de Zwitserse spoorwegen. Daar is voor het laatst gestaakt in 1918. Het gevolg is dat een stakingsdreiging echt nog indruk maakt. Het is voldoende dat de vakbond zegt dat ze misschien wel eens zouden kunnen overwegen om op een volgende bijeenkomst het S woord in de mond te nemen, en het hele land beeft.
Het gevolg is dat ze alles gedaan krijgen. Zo is het stakingswapen effectief. Door niet te staken.

De Belgische spoorvakbonden hebben al lang geleden al hun kruit verschoten.

maddox
31 januari 2017, 07:18
U weet niet wat u mist want...de trein is altijd een beetje reizen.;-)
Een beetje lijden zeker?

En 'wij" zijn altijd vriendelijk tegen onze klanten.:-)

Als jullie eens de job zouden doen volgens normen in de privé.

reservespeler
31 januari 2017, 07:44
Neen, u maakt weeral een fout.
Ik zal uw bericht verbeteren want u zou dit moeten schrijven...
Begrijpend lezen is inderdaad niet mijn sterkste troef.

De enige die hier een grote fout maakte , dat bent u.
U schrijft in uw openingspost van deze draad:
"En dan zijn er nog personen die beweren dat de NMBS niet klantvriendelijk is.
Voila, hier is het tegendeel bewezen."

U besefte blijkbaar niet dat het alleen een intentie van de NMBS top is, ze zijn er met andere woorden nog niet mee gestart.

Een ander forumlid schreef, volkomen terecht: "Lichtjaren verwijderd van klantvriendelijkheid, ik ga dat even bewijzen op jouw manier"
En hij bewees het met een eenvoudig artikel vol waarheden.


Hieronder schrijf ik wat ik reeds in een andere draad schreef.

En schrijf nu maar weer op uw kinderachtige toon, tot iets anders bent u blijkbaar niet in staat, dat ik wel veel fouten maak dit jaar.

En vergeet vooral niet om een twintigtal smileys erbij te plaatsen, dat maakt het geheel nog iets belachelijker om niet te schrijven uzelf.
__________________

Patrick M.
31 januari 2017, 22:31
Een beetje lijden zeker?



Als jullie eens de job zouden doen volgens normen in de privé.

Neen niet lijden maar leiden.
De trein leidt u naar uw eindbestemming.
Maar 'wij' werken niet in de privé dus...andere normen.
Is toch normaal.

Micele
1 februari 2017, 00:56
Neen niet lijden maar leiden.
De trein leidt u naar uw eindbestemming.
Maar 'wij' werken niet in de privé dus...andere normen.
Is toch normaal.
Je vergeet je 10 smileys.

Patrick M.
2 februari 2017, 10:08
Je vergeet je 10 smileys.

Dank u wel dat u mij daaraan helpt te herinneren.
:lol: X 10.

maddox
2 februari 2017, 16:14
De trein leidt u naar uw eindbestemming.
Stations in elke straat, had ik nog niet opgemerkt.

Tjiens, daarom dat we nog 20 minuten met de wagen moeten rijden om van het dichtstbijzijnde station tot bij mijn schoonmoeders stulpje te geraken.
Maar 'wij' werken niet in de privé dus...andere normen.
Is toch normaal.

Dan is het ook zeer normaal dat ik niet wens te betalen voor de NMBS. Helaas word ik verplicht...

Patrick M.
2 februari 2017, 20:01
Stations in elke straat, had ik nog niet opgemerkt.

Tjiens, daarom dat we nog 20 minuten met de wagen moeten rijden om van het dichtstbijzijnde station tot bij mijn schoonmoeders stulpje te geraken.

Dan is het ook zeer normaal dat ik niet wens te betalen voor de NMBS. Helaas word ik verplicht...

Niemand verplicht u om met de trein te reizen.
U kunt ook een taxi nemen, alleen betaald u dan wat meer.
U kunt ook te voet gaan maar dan duurt het wat langer.

Hypochonder
2 februari 2017, 20:17
Niemand verplicht u om met de trein te reizen.
U kunt ook een taxi nemen, alleen betaald u dan wat meer.
U kunt ook te voet gaan maar dan duurt het wat langer.

Het leven kan toch simpel zijn he :roll:

maddox
2 februari 2017, 22:21
Niemand verplicht u om met de trein te reizen.
Nogal een geluk.
U kunt ook een taxi nemen, alleen betaald u dan wat meer.
Op zijn minst rijden die wanneer de klant het wil, met een deur tot deur gerichtheid
U kunt ook te voet gaan maar dan duurt het wat langer.

Dat kan.

Patrick M.
5 februari 2017, 17:28
Nogal een geluk.

Op zijn minst rijden die wanneer de klant het wil, met een deur tot deur gerichtheid

Dat kan.

Tot aan de deur rijden met een taxi kost dan ook een ietsje meer.
Dat kan inderdaad, u kan ook te voet gaan.;-)
U kunt ook liften en hopen dat iemand stopt.;-)

reservespeler
5 februari 2017, 22:06
Het leven kan toch simpel zijn he :roll:

Inderdaad.

maddox
6 februari 2017, 02:05
Tot aan de deur rijden met een taxi kost dan ook een ietsje meer.
Hangt van de deuren af.
Van Huize Chaos naar de luchthaven van Zaventem met 3 mensen kost minder tijd en moeite met een taxi dan met de trein.
Dat kan inderdaad, u kan ook te voet gaan.;-)
U herhaald zichzelf. Maar voor verplaatsingen binnen de 3 km, zeker een optie.
Ik heb het net bekeken, van hier aan de deur tot aan mijn huidige werkgever is het sneller te voet dan met het openbaar vervoer. Wat dus geen verschil is met mijn vorige werkgever, maar nu is het maar 5 km ipv 10km.
U kunt ook liften en hopen dat iemand stopt.;-)
Bijna betrouwbaarder dan met de trein, met alle vertragingen en stakingen.

Patrick M.
6 februari 2017, 23:49
Hangt van de deuren af.
Van Huize Chaos naar de luchthaven van Zaventem met 3 mensen kost minder tijd en moeite met een taxi dan met de trein.

U herhaald zichzelf. Maar voor verplaatsingen binnen de 3 km, zeker een optie.
Ik heb het net bekeken, van hier aan de deur tot aan mijn huidige werkgever is het sneller te voet dan met het openbaar vervoer. Wat dus geen verschil is met mijn vorige werkgever, maar nu is het maar 5 km ipv 10km.

Bijna betrouwbaarder dan met de trein, met alle vertragingen en stakingen.

Maar dan moet wel iemand stoppen als u aan het liften ben en ik heb zo een vermoeden dat u daar lang gaat staan met uw duim omhoog.

Micele
7 februari 2017, 00:06
Maar dan moet wel iemand stoppen als u aan het liften ben en ik heb zo een vermoeden dat u daar lang gaat staan met uw duim omhoog.

Tenzij je carpoolt op afspraak:

Vlaanderen:
http://www.carpool.be/nl
Carpool.be, het carpoolplatform in België

Samenrijden laat je toe om de kosten te delen, is gezellig en ook nog eens beter voor het milieu.

Vind hier makkelijk je carpoolpartner voor al je ritten in België of Europa. Plaats een zoekertje en carpool.be zoekt voor jou de beste match. Neem contact op met een chauffeur of lifter, maak goede afspraken en geniet vooral van je rit.

Europa:
http://www.eurostop.be/

With Eurostop, Taxistop's hitchhiking service you can travel to every corner of Europe, sharing the costs. Drivers can recover (part of) their travel expenses by offering empty seats through Eurostop. For passengers it is a pleasant and particularly cheap way to get everywhere in Europe.

maddox
7 februari 2017, 02:37
Maar dan moet wel iemand stoppen als u aan het liften ben en ik heb zo een vermoeden dat u daar lang gaat staan met uw duim omhoog.

Geen flauw idee, de laatste keer ik gelift heb is ongeveer 30 jaar geleden.

Vanaf het moment ik gemotoriseerd mobile werd, heb ik dat voordeel niet meer afgegeven.

reservespeler
7 februari 2017, 07:56
Maar dan moet wel iemand stoppen als u aan het liften ben en ik heb zo een vermoeden dat u daar lang gaat staan met uw duim omhoog.
Mensen staan soms ook lang te wachten vooraleer er een trein komt.
Geen verschil dus.

reservespeler
7 februari 2017, 08:00
Klantvriendelijke NMBS weigert mindervalide omdat de scootmobiel 18 cm te lang is.
De dame neemt, met deze scootmobiel al 10 jaar de trein.
Een te lange scootmobiel brengt andere reizigers in gevaar.
Wat die 18 centimeter te maken heeft met andere reizigers in gevaar brengen is me een raadsel.

Hasseltse mag trein niet op: scootmobiel is “te lang”


HASSELT - Marleen Billen (54) uit Hasselt mag niet meer op de trein met haar scootmobiel omdat die te lang is. Hij meet 138 centimeter, terwijl het toegestane maximum 120 centimeter is. Vorige week werd een man uit Diest ook al de toegang geweigerd omdat zijn scooter te lang was.
“Nochtans neem ik al tien jaar de trein en heeft niemand me hier ooit een opmerking over gemaakt”, zegt Billen. Ze ging regelmatig naar Brussel, Antwerpen of zelfs al eens een dagje naar de zee. Tot ze onlangs voor de eerste keer in al die jaren werd tegengehouden voor een controle. Daaruit bleek dat haar scootmobiel 138 centimeter lang is. Het toegestane maximum is 120 centimeter. Marleen Billen mag niet meer op de trein met haar scootmobiel.

Op de dag van het voorval wilde de Hasseltse naar Brussel-Noord. Daar helpt ze als vrijwilliger bij Grip, een organisatie die zich inzet voor gelijke rechten voor mensen met een handicap. “De trein is door mijn handicap de enige manier waarop ik me kan verplaatsen”, zegt ze. “Ik snap dat er regels zijn, maar soms moet men ook met het hart denken. Ik kan toch moeilijk altijd binnen blijven zitten.”

De woordvoerder van de NMBS, Bart Crols, laat weten dat er niets aan de regelgeving is veranderd. De afmetingen zijn nog steeds dezelfde. “Dat een scootmobiel maar bepaalde afmetingen mag hebben, is om de veiligheid van de reizigers en het personeel te garanderen”, zegt Crols.

Billen heeft een klacht ingediend bij zowel de NMBS als Unia, een instelling die discriminatie bestrijdt.

Patrick M.
8 februari 2017, 12:31
Mensen staan soms ook lang te wachten vooraleer er een trein komt.
Geen verschil dus.

Jawel, wel verschil.
De mensen staan niet te liften op het perron.

Patrick M.
8 februari 2017, 12:37
Klantvriendelijke NMBS weigert mindervalide omdat de scootmobiel 18 cm te lang is.
De dame neemt, met deze scootmobiel al 10 jaar de trein.
Een te lange scootmobiel brengt andere reizigers in gevaar.
Wat die 18 centimeter te maken heeft met andere reizigers in gevaar brengen is me een raadsel.

Hasseltse mag trein niet op: scootmobiel is “te lang”


HASSELT - Marleen Billen (54) uit Hasselt mag niet meer op de trein met haar scootmobiel omdat die te lang is. Hij meet 138 centimeter, terwijl het toegestane maximum 120 centimeter is. Vorige week werd een man uit Diest ook al de toegang geweigerd omdat zijn scooter te lang was.
“Nochtans neem ik al tien jaar de trein en heeft niemand me hier ooit een opmerking over gemaakt”, zegt Billen. Ze ging regelmatig naar Brussel, Antwerpen of zelfs al eens een dagje naar de zee. Tot ze onlangs voor de eerste keer in al die jaren werd tegengehouden voor een controle. Daaruit bleek dat haar scootmobiel 138 centimeter lang is. Het toegestane maximum is 120 centimeter. Marleen Billen mag niet meer op de trein met haar scootmobiel.

Op de dag van het voorval wilde de Hasseltse naar Brussel-Noord. Daar helpt ze als vrijwilliger bij Grip, een organisatie die zich inzet voor gelijke rechten voor mensen met een handicap. “De trein is door mijn handicap de enige manier waarop ik me kan verplaatsen”, zegt ze. “Ik snap dat er regels zijn, maar soms moet men ook met het hart denken. Ik kan toch moeilijk altijd binnen blijven zitten.”

De woordvoerder van de NMBS, Bart Crols, laat weten dat er niets aan de regelgeving is veranderd. De afmetingen zijn nog steeds dezelfde. “Dat een scootmobiel maar bepaalde afmetingen mag hebben, is om de veiligheid van de reizigers en het personeel te garanderen”, zegt Crols.

Billen heeft een klacht ingediend bij zowel de NMBS als Unia, een instelling die discriminatie bestrijdt.

Als u het niet weet dan moet u zwijgen.
Als de scootmobiel te lang is dan zijn er soms moeilijkheden om die scootmobiel in de trein te krijgen.
Bij dieselmotorwagens, bij breaks, bij DMT's, M4 rijtuigen en ander treinmateriaal heb je de 'pomper of vlinder' nodig om die scootmobiel in de trein te krijgen.
En als die scootmobiel 18 cm te lang is dan werkt de 'pomper of vlinder' niet veilig.
Want wie is verantwoordelijk als er met die 18 cm te lange scootmobiel iets gebeurd?
Heeft u daar al aan gedacht?
Bij Desiro's en M6 rijtuigen is er geen probleem, daar gebruiken ze het laadplatform.
Maar de fout ligt in het callcentrum voor PBM's te Brussel bij de aanvragen voor hulp aan PBM's.
In Brussel moeten ze dan de scootmobiels die te lang zijn weigeren maar dat doen ze niet.
Daar keuren ze alle aanvragen goed.

Micele
8 februari 2017, 12:39
Jawel, wel verschil.
De mensen staan niet te liften op het perron.
Liften hoeft niet, want er komen toch geen treinen. :lol:

Patrick M.
8 februari 2017, 12:42
Liften hoeft niet, want er komen toch geen treinen. :lol:

Dan vraag ik mij toch af wat er dan op de sporen rijd.
Spooktreinen misschien?:roll:

Anna List
8 februari 2017, 12:43
Dan vraag ik mij toch af wat er dan op de sporen rijd.
Spooktreinen misschien?:roll:

in België is het meestal antiek in elk geval.

IanVD
8 februari 2017, 14:01
Als u het niet weet dan moet u zwijgen.
Als de scootmobiel te lang is dan zijn er soms moeilijkheden om die scootmobiel in de trein te krijgen.


Daarom dat het al 10 jaar zonder problemen ging :roll:

Jan van den Berghe
8 februari 2017, 14:37
Als u het niet weet dan moet u zwijgen.
Als de scootmobiel te lang is dan zijn er soms moeilijkheden om die scootmobiel in de trein te krijgen.
Bij dieselmotorwagens, bij breaks, bij DMT's, M4 rijtuigen en ander treinmateriaal heb je de 'pomper of vlinder' nodig om die scootmobiel in de trein te krijgen.
En als die scootmobiel 18 cm te lang is dan werkt de 'pomper of vlinder' niet veilig.
Want wie is verantwoordelijk als er met die 18 cm te lange scootmobiel iets gebeurd?
Heeft u daar al aan gedacht?
Bij Desiro's en M6 rijtuigen is er geen probleem, daar gebruiken ze het laadplatform.
Maar de fout ligt in het callcentrum voor PBM's te Brussel bij de aanvragen voor hulp aan PBM's.
In Brussel moeten ze dan de scootmobiels die te lang zijn weigeren maar dat doen ze niet.
Daar keuren ze alle aanvragen goed.

Als iemand al tien jaar met de trein reist en er daarbij geen problemen voordoen, kan je je terecht afvragen hoe eerlijk uw antwoord is.

maddox
8 februari 2017, 15:38
Jawel, wel verschil.
De mensen staan niet te liften op het perron.

Neen, daar komen zo weinig welwillende bestuurders voorbij.

Hypochonder
8 februari 2017, 16:00
Neen, daar komen zo weinig welwillende bestuurders voorbij.

:rofl: