PDA

View Full Version : Hoe kan ik mezelf ervan overtuigen dat ik graag de afwas doe?


eno2
1 februari 2017, 12:53
Hoe kan ik mezelf ervan overtuigen dat ik graag de afwas doe?
Iemand ervaring met zelfhypnose?

The Paulus Experience
1 februari 2017, 12:58
Je kan uit liefde voor de afwas en afwas machine kopen

The Paulus Experience
1 februari 2017, 13:01
Of je kan trollen op een forum tot er wat rechtse snullen je komen vertellen wat voor een luie hangmat hanger etc... je bent.

eno2
1 februari 2017, 13:12
Je kan uit liefde voor de afwas en afwas machine kopen
Afwasmachine, ja, heb ik geen plaats voor....Ik huur gemeubeld en alle kosten in en mijn huisbaas zou met het verbruik (en de aanschaf) niet gelukkig zijn....

eno2
1 februari 2017, 13:13
Of je kan trollen op een forum tot er wat rechtse snullen je komen vertellen wat voor een luie hangmat hanger etc... je bent.
Kweettet en de afwas een week laten staan.

Libro
1 februari 2017, 13:27
Neem een hond.

http://dog-pictures.thepaw.com/sites/default/files/imagecache/full_size/doberman-dog-licking-plate.jpg

eno2
1 februari 2017, 13:34
Dat doet me aan een vrouw denken. Die moet ik niet uitlaten.

Xenophon
1 februari 2017, 13:36
Hoe kan ik mezelf ervan overtuigen dat ik graag de afwas doe?
Iemand ervaring met zelfhypnose?

Sorry, in deze tijd waar je gemakkelijker van gender verandert dan opslag krijgt, met gaarnte afwassen zal altijd een utopie blijken.

schaakspeler
1 februari 2017, 14:14
Hoe kan ik mezelf ervan overtuigen dat ik graag de afwas doe?
Iemand ervaring met zelfhypnose?

Tracht je levendig voor te stellen dat je nu ook als terminale patiënt in een ziekenhuis had kunnen liggen.

Libro
1 februari 2017, 14:18
Je kan Charisma Droid (https://www.theguardian.com/artanddesign/2017/jan/28/charisma-droids-todays-robots-da-vinci-michelangelo-science-museum-robots) in huis halen.

Libro
1 februari 2017, 14:21
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/1/9/6/666746918.jpg

eno2
1 februari 2017, 14:25
Tracht je levendig voor te stellen dat je nu ook als terminale patiënt in een ziekenhuis had kunnen liggen.

Dan moet ik tenminste de afwas niet meer doen :cheer:

eno2
1 februari 2017, 14:26
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/1/9/6/666746918.jpg
Zal ik lezen tijdens de afwas.

eno2
1 februari 2017, 14:30
Je kan Charisma Droid (https://www.theguardian.com/artanddesign/2017/jan/28/charisma-droids-todays-robots-da-vinci-michelangelo-science-museum-robots) in huis halen.

Bankbedienden en kassiersters kunnen ze wegrobotiseren, maar plongeurs niet :cry:

TheFourHorsemen
1 februari 2017, 17:09
Of je kan trollen op een forum tot er wat rechtse snullen je komen vertellen wat voor een luie hangmat hanger etc... je bent.

Wat een luie hangmatter is die eno2 toch. Zelfs te lui om zijn afwas te doen.

eno2
1 februari 2017, 17:18
Wat een luie hangmatter is die eno2 toch. Zelfs te lui om zijn afwas te doen.

Anderen laten hun vrouw de afwas doen. Ik doe hem nog zelf.

Le droit �* la paresse, ik heb het al sinds ...1994. Volkomen legaal. :cheer: :lol:

Marie van de koster
1 februari 2017, 17:27
Hoe kan ik mezelf ervan overtuigen dat ik graag de afwas doe?
Iemand ervaring met zelfhypnose?

Ik h�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*� *�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*t afwassen! :evil:

Marie van de koster
1 februari 2017, 17:29
Je kan uit liefde voor de afwas en afwas machine kopen

Voor een persoon alleen is een afwasmachine absoluut weggesmeten geld. En wat men ook zegt, de afwas is nooit zo goed gedaan als met de hand. Vergelijk bestek dat een jaar lang met een afwasmachine gedaan is maar eens met bestek dat altijd met de hand afgewassen werd.

Marie van de koster
1 februari 2017, 17:33
Dat doet me aan een vrouw denken. Die moet ik niet uitlaten.

Foei! :evil:

The Paulus Experience
1 februari 2017, 17:36
Voor een persoon alleen is een afwasmachine absoluut weggesmeten geld. En wat men ook zegt, de afwas is nooit zo goed gedaan als met de hand. Vergelijk bestek dat een jaar lang met een afwasmachine gedaan is maar eens met bestek dat altijd met de hand afgewassen werd.

Ja sorry hoor, doe jij die afwas maar met de hand.


Werktuigen als bestek en borden moeten mij dienen, niet andersom

eno2
1 februari 2017, 17:43
Ja sorry hoor, doe jij die afwas maar met de hand.


Werktuigen als bestek en borden moeten mij dienen, niet andersom

Een machine opsparen staat gelijk aan vier dagen niet afwassen als je alleen bent.

Ik was dagelijks af terwijl ik kook. Dan hoef ik er geen extra tijd voor uit te trekken.

eno2
1 februari 2017, 17:47
Foei! :evil:

Wees gerust. Voor de afwas alleen komt hier geen vrouw meer binnen.

dpg
1 februari 2017, 17:55
Hoe kan ik mezelf ervan overtuigen dat ik graag de afwas doe?
Iemand ervaring met zelfhypnose?

Door niet af te wassen maar uw borden steeds opnieuw te gebruiken tot ge ze met veel plezier gaat afwassen.

eno2
1 februari 2017, 17:57
Door niet af te wassen maar uw borden steeds opnieuw te gebruiken tot ge ze met veel plezier gaat afwassen.

Direct afspoelen zodat de afwas niet cumuleert!

Pandareus
1 februari 2017, 20:08
Ik h�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*� *�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*t afwassen! :evil:

Afwassen met de hand is de meest extreme vorm van het beoefenen en zelfs cultiveren van nutteloosheid. Een meer stompzinnig klusje in huis bestaat gewoon niet en het stamt voort uit een reflex vanuit het verleden (onze grootmoeders) die hun dochters opkweekten met als hoogste waarde dat de keuken perfect proper moest zijn direct na de maaltijd. Een generatie verder leerden ze dan de afwasmachine kennen, en keken er meestal naar zoals een koe kijkt naar een voorbij rijdende trein, om dan toch te staan afwassen met de hand. "je weet niet hoeveel water dat verbruikt zeker ? " :roll: Mijn generatie is de eerste die de afwasmachine een dagelijkse plaats in het functioneren van het gezin heeft gegeven.
De kinderen kennen met de hand afwassen als iets uit de verhalen over vroeger, en de weekendjes op kamp of bij de jeugdbeweging.

Toen mijn madam mij probeerde te motiveren om onze keuken te vervangen, stelde ik op het einde van de discussie maar één voorwaarde : naast de nieuwe inbouw vaatwas houden we ook onze andere machine die nog tamelijk recent was trouwens.
Die staat in de bergplaats, en van zodra er wat veel afwas is of een feestje of eender wat kan die mee draaien.
Iedereen tevreden. Madam haar nieuwe keuken, nooit vuile vaat in de keuken want alles vliegt direct in de machine en ik ben 100% zeker om nooit nog in mijn leven 1 seconde met dat walgelijk vervelende klusje bezig te moeten zijn.

eno2
1 februari 2017, 20:13
Jammer dat ik mijn draden niet kan afspoelen.

Peche
1 februari 2017, 20:31
Ik heb hetzelfde probleem.
Dat afwassen gaat nog, maar er aan beginnen is een ander.
De vaat moet ook autistisch geordend zijn of ik begin er niet aan.
Als het aanrecht volstaat is het te demotiverend er aan te beginnen.
Orden daarom je afwas op voorhand deftig en spoel alles voor zodat ge enkel maar moet ontvetten en uw water proper blijft.

Marie van de koster
2 februari 2017, 01:44
Afwassen met de hand is de meest extreme vorm van het beoefenen en zelfs cultiveren van nutteloosheid. Een meer stompzinnig klusje in huis bestaat gewoon niet en het stamt voort uit een reflex vanuit het verleden (onze grootmoeders) die hun dochters opkweekten met als hoogste waarde dat de keuken perfect proper moest zijn direct na de maaltijd. Een generatie verder leerden ze dan de afwasmachine kennen, en keken er meestal naar zoals een koe kijkt naar een voorbij rijdende trein, om dan toch te staan afwassen met de hand. "je weet niet hoeveel water dat verbruikt zeker ? " :roll: Mijn generatie is de eerste die de afwasmachine een dagelijkse plaats in het functioneren van het gezin heeft gegeven.
De kinderen kennen met de hand afwassen als iets uit de verhalen over vroeger, en de weekendjes op kamp of bij de jeugdbeweging.

Toen mijn madam mij probeerde te motiveren om onze keuken te vervangen, stelde ik op het einde van de discussie maar één voorwaarde : naast de nieuwe inbouw vaatwas houden we ook onze andere machine die nog tamelijk recent was trouwens.
Die staat in de bergplaats, en van zodra er wat veel afwas is of een feestje of eender wat kan die mee draaien.
Iedereen tevreden. Madam haar nieuwe keuken, nooit vuile vaat in de keuken want alles vliegt direct in de machine en ik ben 100% zeker om nooit nog in mijn leven 1 seconde met dat walgelijk vervelende klusje bezig te moeten zijn.

Ik beweer nergens dat ik afwassen prettig vind, integendeel het is een vervelend karwei.
Uw argumentatie slaat op niets. Eerst zegt u : het stamt voort uit een reflex vanuit het verleden. Even verder zegt u dan fier : nooit vuile vaat in de keuken. Dus u hebt even graag een perfect propere keuken als uw grootmoeder, uw generatie is helemaal dezelfde gebleven qua "afwasmentaliteit".
Feit is, dat voor een persoon alleen een afwasmachine niet praktisch is.
Er is de investering van de aankoop (in een doorsnee eenpersoonshuishouden is er toch wat minder geld dan in een meerpersoonshuishouden). Er is het simpele feit dat zo'n machine net als een wasmachine enkel efficiënt is als ze ten volle benut wordt. Iedere simpele ziel weet dat het weggesmeten geld is om zo een machine te laten werken voor 1 tas, 1 vork, 1 lepel, 1 mes, 1 bord, 1 glas, 1 kookpot. Al het water en de energie die normaal gebruikt worden voor het vierdubbele van deze hoeveelheden is dus een grote verspilling. Die afwaszeepjes voor machines zijn ook voorzien voor een volledig gevulde machine, dus ook weggesmeten geld.
Trouwens, één van de dagen valt bij u mogelijk de elektriciteit uit en als dat wat lang duurt, zie ik u nog in de keuken aan de gootsteen staan zoals honderden generaties voor u - of moet ik zeggen voor uw vrouw?

SDX
2 februari 2017, 01:59
Afwassen met de hand is de meest extreme vorm van het beoefenen en zelfs cultiveren van nutteloosheid. Een meer stompzinnig klusje in huis bestaat gewoon niet en het stamt voort uit een reflex vanuit het verleden (onze grootmoeders) die hun dochters opkweekten met als hoogste waarde dat de keuken perfect proper moest zijn direct na de maaltijd. Een generatie verder leerden ze dan de afwasmachine kennen, en keken er meestal naar zoals een koe kijkt naar een voorbij rijdende trein, om dan toch te staan afwassen met de hand. "je weet niet hoeveel water dat verbruikt zeker ? " :roll: Mijn generatie is de eerste die de afwasmachine een dagelijkse plaats in het functioneren van het gezin heeft gegeven.
De kinderen kennen met de hand afwassen als iets uit de verhalen over vroeger, en de weekendjes op kamp of bij de jeugdbeweging.

Toen mijn madam mij probeerde te motiveren om onze keuken te vervangen, stelde ik op het einde van de discussie maar één voorwaarde : naast de nieuwe inbouw vaatwas houden we ook onze andere machine die nog tamelijk recent was trouwens.
Die staat in de bergplaats, en van zodra er wat veel afwas is of een feestje of eender wat kan die mee draaien.
Iedereen tevreden. Madam haar nieuwe keuken, nooit vuile vaat in de keuken want alles vliegt direct in de machine en ik ben 100% zeker om nooit nog in mijn leven 1 seconde met dat walgelijk vervelende klusje bezig te moeten zijn.

Eigenlijk vind ik de afwasmachine in- & uitladen al 'n walgelijk vervelend klusje. 😶

cookie monster
2 februari 2017, 02:10
De oplossing: wegwerpborden :D

Peche
2 februari 2017, 07:44
Sowieso kan ik geen huishoudelijke taken zonder muziek.
Ik steek dan mijn koptelefoontjes in en probeer op de muziek mee te doen.
Ik pauzeer ook regelmatig om te dansen. Muziek en ik zijn een symbiose met taken.

Anna List
2 februari 2017, 07:49
Foei! :evil:

nee nee, je snapt er niks van, die "Foei! :evil:" mag je alleen gebruiken als ze toch eens in huis doet.

Anna List
2 februari 2017, 07:52
Eigenlijk vind ik de afwasmachine in- & uitladen al 'n walgelijk vervelend klusje. 😶

maar ge doet niet in huis, da's ook al iets. :p

Pandareus
2 februari 2017, 09:03
Ik beweer nergens dat ik afwassen prettig vind, integendeel het is een vervelend karwei.
Uw argumentatie slaat op niets. Eerst zegt u : het stamt voort uit een reflex vanuit het verleden. Even verder zegt u dan fier : nooit vuile vaat in de keuken. Dus u hebt even graag een perfect propere keuken als uw grootmoeder, uw generatie is helemaal dezelfde gebleven qua "afwasmentaliteit".

Totaal mis. Ik heb daar dus echt geen last van. Ik kook graag, en de keuken is een slagveld als ik gedaan heb. Mijn madam zou er zot van worden dat ik dan die aandrang niet voel om direct alles proper te maken. Vermoedelijk is dat een constructiefout in mijn software, die reflex bestaat bij mij niet.

Feit is, dat voor een persoon alleen een afwasmachine niet praktisch is.
Er is de investering van de aankoop (in een doorsnee eenpersoonshuishouden is er toch wat minder geld dan in een meerpersoonshuishouden).

Als je hekel aan manueel afwassen maar voldoende groot is, zet je dergelijke rationalisering met plezier aan de kant.

Er is het simpele feit dat zo'n machine net als een wasmachine enkel efficiënt is als ze ten volle benut wordt. Iedere simpele ziel weet dat het weggesmeten geld is om zo een machine te laten werken voor 1 tas, 1 vork, 1 lepel, 1 mes, 1 bord, 1 glas, 1 kookpot. Al het water en de energie die normaal gebruikt worden voor het vierdubbele van deze hoeveelheden is dus een grote verspilling. Die afwaszeepjes voor machines zijn ook voorzien voor een volledig gevulde machine, dus ook weggesmeten geld.

D�*t is een mooie illustratie van de redenering van de generatie van mijn moeder. :lol:
De oplossing ligt nochtans voor de hand : je laat de machine pas draaien als ze voldoende vol is. Het is een onbestaand probeem.

Trouwens, één van de dagen valt bij u mogelijk de elektriciteit uit en als dat wat lang duurt, zie ik u nog in de keuken aan de gootsteen staan zoals honderden generaties voor u - of moet ik zeggen voor uw vrouw?

No way. Oplossingen genoeg, maar afwassen met de hand ? Out of the question. Trouwens, zonder electriciteit : geen warm water.

Pandareus
2 februari 2017, 09:04
Eigenlijk vind ik de afwasmachine in- & uitladen al 'n walgelijk vervelend klusje. 😶

:lol: daar bestaat nog geen machine voor, om ook dat probleem op te lossen...

Pandareus
2 februari 2017, 09:08
De oplossing: wegwerpborden :D

:lol:

Thuis heb ik het zo ver gekregen dat ondertussen alles wat niet vaatwasbestendig is, weg is of net toevallig gebroken is of kapot is gegaan. ;-)

Pandareus
2 februari 2017, 09:09
nee nee, je snapt er niks van, die "Foei! :evil:" mag je alleen gebruiken als ze toch eens in huis doet.

inside joke ?

Anna List
2 februari 2017, 09:11
inside joke ?

#7 + #19.

gewoon draadje lezen hé Panda.

strijkijzer
2 februari 2017, 10:08
Zorg dat de wasbak op de juiste hoogte staat.

Eyjafjallajökull
2 februari 2017, 11:34
Afwassen met de hand is de meest extreme vorm van het beoefenen en zelfs cultiveren van nutteloosheid. Een meer stompzinnig klusje in huis bestaat gewoon niet en het stamt voort uit een reflex vanuit het verleden (onze grootmoeders) die hun dochters opkweekten met als hoogste waarde dat de keuken perfect proper moest zijn direct na de maaltijd. Een generatie verder leerden ze dan de afwasmachine kennen, en keken er meestal naar zoals een koe kijkt naar een voorbij rijdende trein, om dan toch te staan afwassen met de hand. "je weet niet hoeveel water dat verbruikt zeker ? " :roll: Mijn generatie is de eerste die de afwasmachine een dagelijkse plaats in het functioneren van het gezin heeft gegeven.
De kinderen kennen met de hand afwassen als iets uit de verhalen over vroeger, en de weekendjes op kamp of bij de jeugdbeweging.

Toen mijn madam mij probeerde te motiveren om onze keuken te vervangen, stelde ik op het einde van de discussie maar één voorwaarde : naast de nieuwe inbouw vaatwas houden we ook onze andere machine die nog tamelijk recent was trouwens.
Die staat in de bergplaats, en van zodra er wat veel afwas is of een feestje of eender wat kan die mee draaien.
Iedereen tevreden. Madam haar nieuwe keuken, nooit vuile vaat in de keuken want alles vliegt direct in de machine en ik ben 100% zeker om nooit nog in mijn leven 1 seconde met dat walgelijk vervelende klusje bezig te moeten zijn.

Dikke 2 !

En mijn motto is : alles wat in de keuken gebruikt wordt moet ook maar vaatwasserproof zijn.

cookie monster
3 februari 2017, 00:15
:lol:

Thuis heb ik het zo ver gekregen dat ondertussen alles wat niet vaatwasbestendig is, weg is of net toevallig gebroken is of kapot is gegaan. ;-)
Foei :-o

eno2
4 februari 2017, 01:07
Met plezier de afwas gedaan voor deze week. Nog langer laten staan zou minder prettig geweest zijn.

Muziek maakt het verschil niet, die staat op voor, tijdens en na.

Pandareus
4 februari 2017, 07:08
Foei :-o

Welnee. Bekijk het als een grote schoonmaak : al de rommel moet weg.
Niet vaatwasbestendig = rommel = weg ermee. Ideaal om nutteloze discussies te vermijden thuis, waarbij madam panda anders zou suggereren van "dat stuk ga ik toch maar gauw afwassen, dat mag niet in de machine". Aangezien ik weet dat ik dan de koliekskes krijg of kwaad ga worden los is het probleem liever preventief op.

Marie van de koster
4 februari 2017, 11:17
Totaal mis. Ik heb daar dus echt geen last van. Ik kook graag, en de keuken is een slagveld als ik gedaan heb. Mijn madam zou er zot van worden dat ik dan die aandrang niet voel om direct alles proper te maken. Vermoedelijk is dat een constructiefout in mijn software, die reflex bestaat bij mij niet.



Als je hekel aan manueel afwassen maar voldoende groot is, zet je dergelijke rationalisering met plezier aan de kant.



D�*t is een mooie illustratie van de redenering van de generatie van mijn moeder. :lol:
De oplossing ligt nochtans voor de hand : je laat de machine pas draaien als ze voldoende vol is. Het is een onbestaand probeem.



No way. Oplossingen genoeg, maar afwassen met de hand ? Out of the question. Trouwens, zonder electriciteit : geen warm water.

Mijn hekel aan manueel afwassen is voldoende groot. Mijn hekel aan te weinig geld is echter nog groter ...

"De oplossing ligt nochtans voor de hand : je laat de machine pas draaien als ze voldoende vol is."
Zie, dat begrijp ik dus echt niet. Ik kan me niets viezers voorstellen dan aangekoekte etensrestjes die vier, vijf dagen moeten wachten om afgewassen te worden. Mogelijk spoelt u alles een beetje af voor u het in de machine zet en dan ziet u natuurlijk niet dat er nog kleine stukjes zijn die evenzeer beschimmelen als grotere hoeveelheden oud voedsel, alleen minder zichtbaar zijn. En als u inderdaad alles op voorhand afspoelt dan is er al weinig verschil met gewoon afwassen, of hebt u daar geen water voor nodig.

Zonder elektriciteit geen warm water ??? Hoe hebben al die miljarden mensen dat dan gedaan voor de 20ste eeuw?

bembem
4 februari 2017, 12:54
Mijn hekel aan manueel afwassen is voldoende groot. Mijn hekel aan te weinig geld is echter nog groter ...

"De oplossing ligt nochtans voor de hand : je laat de machine pas draaien als ze voldoende vol is."
Zie, dat begrijp ik dus echt niet. Ik kan me niets viezers voorstellen dan aangekoekte etensrestjes die vier, vijf dagen moeten wachten om afgewassen te worden. Mogelijk spoelt u alles een beetje af voor u het in de machine zet en dan ziet u natuurlijk niet dat er nog kleine stukjes zijn die evenzeer beschimmelen als grotere hoeveelheden oud voedsel, alleen minder zichtbaar zijn. En als u inderdaad alles op voorhand afspoelt dan is er al weinig verschil met gewoon afwassen, of hebt u daar geen water voor nodig.

Zonder elektriciteit geen warm water ??? Hoe hebben al die miljarden mensen dat dan gedaan voor de 20ste eeuw?

Groot gelijk Marie ik vind het ook maar niks dat vier, vijf dagen (of langer) moeten wachten om afgewassen te worden, dan is vlug een afwas met de hand doen toch stukken beter. Ik snap pandareus ook niet goed wanneer ie beweert alles wat niet vaatwasbestendig is weggedaan te hebben, er zijn namelijk best veel pannen/potten en ander keukengerief waar uitdrukkelijk op staat 'niet vaatwasbestendig' ... Dus bizar dat alles bij hem schijnbaar in de machine kan.......

bembem
4 februari 2017, 12:58
Met plezier de afwas gedaan voor deze week. Nog langer laten staan zou minder prettig geweest zijn.

Muziek maakt het verschil niet, die staat op voor, tijdens en na.

Haha ik heb er deze ochtend ook een grote gedaan (minstens van een halve week), maar da's omdat ik afgelopen dagen m'n ritme omgegooid heb en weer meer buiten de deur kom - bijgevolg was ik telkens pompaf 's avonds - Normaal gezien laat ik nooit de afwas opstapelen, en wanneer ik gekookt heb doe ik ze sowieso uit automatisme...

SDX
4 februari 2017, 13:00
Groot gelijk Marie ik vind het ook maar niks dat vier, vijf dagen (of langer) moeten wachten om afgewassen te worden, dan is vlug een afwas met de hand doen toch stukken beter. Ik snap pandareus ook niet goed wanneer ie beweert alles wat niet vaatwasbestendig is weggedaan te hebben, er zijn namelijk best veel pannen/potten en ander keukengerief waar uitdrukkelijk op staat 'niet vaatwasbestendig' ... Dus bizar dat alles bij hem schijnbaar in de machine kan.......

Die 'best veel pannen/potten ea keukengerief waar uitdrukkelijk op staat "niet vaatwasbestendig' " heeft hij dus weggedaan of niet aangeschaft.
Enkel de 'best veel etc...die wèl "vaatwasbestendig" zijn.

Lijkt me nogal logisch

Pandareus
4 februari 2017, 14:40
Mijn hekel aan manueel afwassen is voldoende groot. Mijn hekel aan te weinig geld is echter nog groter ...

Water kost evenveel als je het gebruikt voor met de hand af te wassen als met de machine hoor. En het water opwarmen is ook niet gratis.
Het argument besparing is verwaarloosbaar.
En zelfs al kost het een paar % van een eurocent meer, so what ?

"De oplossing ligt nochtans voor de hand : je laat de machine pas draaien als ze voldoende vol is."
Zie, dat begrijp ik dus echt niet. Ik kan me niets viezers voorstellen dan aangekoekte etensrestjes die vier, vijf dagen moeten wachten om afgewassen te worden.
Zelfs voor iemand die alleen woont is een afwasmachine bomvol als je de vaat van twee dagen laat bijeen komen. Vier of vijf dagen is echt niet realistisch...

Mogelijk spoelt u alles een beetje af voor u het in de machine zet en dan ziet u natuurlijk niet dat er nog kleine stukjes zijn die evenzeer beschimmelen als grotere hoeveelheden oud voedsel, alleen minder zichtbaar zijn.

Een bord of een pan staat heus niet te schimmelen de tweede dag hoor. Echt overdreven.

En als u inderdaad alles op voorhand afspoelt dan is er al weinig verschil met gewoon afwassen, of hebt u daar geen water voor nodig.

Ik zei het toch : dat interesseert me niet. Dat is een argument van de bomma : "da kost allemoal veil te veil..." Dat is gewoon redenen zoeken om toch maar te blijven hangen in de gewoontes van vroeger. Sorry, ik doe daar niet aan mee.

Zonder elektriciteit geen warm water ??? Hoe hebben al die miljarden mensen dat dan gedaan voor de 20ste eeuw?

In de keuken heb ik een kleine electrische boiler, die werkt heus niet zonder stroom. CV draait op gas, maar de pomp en de electronische sturing + ontsteking werkt niet zonder electriciteit. In de badkamer idem : de gasgeiser werkt met electronische ontsteking, en een buis-in buis systeem met ventilator. Geen electriciteit : niks werkt nog.

We gaan nu toch niet argumenteren met scouts of chiro toestanden hee ? Of warm jij water op buiten op het kampvuur ?

eno2
4 februari 2017, 14:46
En als u inderdaad alles op voorhand afspoelt dan is er al weinig verschil met gewoon afwassen, of hebt u daar geen water voor nodig.Behalve dat je maar één keer moet afdrogen (als je geen machine hebt).

Zonder elektriciteit geen warm water ??? Hoe hebben al die miljarden mensen dat dan gedaan voor de 20ste eeuw?Mijn jonge dochter wou me nooit geloven dat koud water niet goed afwast,
Volgens haar had je daarvoor helemaal geen warm water nodig.

eno2
4 februari 2017, 14:49
Haha ik heb er deze ochtend ook een grote gedaan (minstens van een halve week), maar da's omdat ik afgelopen dagen m'n ritme omgegooid heb en weer meer buiten de deur kom - bijgevolg was ik telkens pompaf 's avonds - Normaal gezien laat ik nooit de afwas opstapelen, en wanneer ik gekookt heb doe ik ze sowieso uit automatisme...

Meestal was ik af TERWIJL ik kook, twee vliegen in één klap, je moet toch in de keuken blijven...

Pandareus
4 februari 2017, 14:50
Groot gelijk Marie ik vind het ook maar niks dat vier, vijf dagen (of langer) moeten wachten om afgewassen te worden, dan is vlug een afwas met de hand doen toch stukken beter. Ik snap pandareus ook niet goed wanneer ie beweert alles wat niet vaatwasbestendig is weggedaan te hebben, er zijn namelijk best veel pannen/potten en ander keukengerief waar uitdrukkelijk op staat 'niet vaatwasbestendig' ... Dus bizar dat alles bij hem schijnbaar in de machine kan.......

Je hebt er duidelijk niet veel van begrepen hoor...
1) vier of vijf dagen is puur gezever : dat zou betekenen dat je hele afwas bestaat uit een paar tassen en een paar borden. Normale mensen koken, drinken niet dagenlang uit hetzelfde glas, koken niet al hun eten samen in één pot enz enz.
In een normaal gezin is één afwasmachine vol per 24u echt het minimum minimorum, daar komen wij zelfs niet mee toe. Waarom zou dat een probleem zijn ?
En als er eens een dagje is met minder vaatwas, bv omdat we gaan uit eten, dan verschuift de rest gewoon tot de volgende vaatwas : morgen dus.
Wat is hier eigenlijk het probleem ?

2) over vaatwasbestendigheid : je mist het punt totaal. Mijn objectief was om het hele fenomeen/probleem te elimineren. Dus : stoorzenders zoals "dat glas mag ni in den afwas" moeten absoluut gekortwiekt worden. Oplossing : ofwel weggooien, en als madam daar problemen mee heeft laat je het gewoon een week of twee later per ongeluk vallen. :lol:

Bij mij thuis is nu alles 100% vaatwasbestendig, nooit ruzie dus over aberraties zoals plotse oprispingen om iets met de hand te willen afwassen en
Miele zorgt dagelijks dat alle afwas perfect in orde is . :-D

BigF
4 februari 2017, 15:02
Mijn jonge dochter wou me nooit geloven dat koud water niet goed afwast,
Volgens haar had je daarvoor helemaal geen warm water nodig.

Je dochter heeft gelijk. Het gaat misschien sneller met warm water maar uiteindelijk werkt koud water even goed hoor.
Dingen die ik gebruik tijdens het koken en waar geen vet mee in aanraking is geweest was ik ook gewoon direct na het koken af met koud stromend water. Als je die dingen niet laat indrogen is zelfs zeep niet nodig.

Pannen ed. was ik ook af met koud water maar dan wel met een scheutje zeep erbij. Werkt perfect. Vetresten krijg je met warm water ook niet weg zonder zeep.

Het enige waar ik heet water voor gebruik is zijn aangekoekte of aangebrande dingen. Dat werkt het handigst als je ze eerst en tijdje laat weken in warm zeepsop. Maar aangezien ik wel een beetje kan koken heb ik daar zelden mee te maken en zelfs dan nog krijg je aangekoekte resten ook met koud water weg hoor. Je gaat enkel wat langer moeten wrijven.

eno2
4 februari 2017, 15:39
Je dochter heeft gelijk. Het gaat misschien sneller met warm water maar uiteindelijk werkt koud water even goed hoor.
Dingen die ik gebruik tijdens het koken en waar geen vet mee in aanraking is geweest was ik ook gewoon direct na het koken af met koud stromend water. Als je die dingen niet laat indrogen is zelfs zeep niet nodig.

Pannen ed. was ik ook af met koud water maar dan wel met een scheutje zeep erbij. Werkt perfect. Vetresten krijg je met warm water ook niet weg zonder zeep.

Het enige waar ik heet water voor gebruik is zijn aangekoekte of aangebrande dingen. Dat werkt het handigst als je ze eerst en tijdje laat weken in warm zeepsop. Maar aangezien ik wel een beetje kan koken heb ik daar zelden mee te maken en zelfs dan nog krijg je aangekoekte resten ook met koud water weg hoor. Je gaat enkel wat langer moeten wrijven.

Je vraagt je dan af waarom (haast) iedereen warm water gebruikt. Vet lost inderdaad toch niet op in water, dus warm of koud... Misschien doodt afwassen in heet water bacteriën? Of verhoogt het reinigend effect van de zeep? Ik vind afwassen in koud water sowieso ongezellig. En mijn dochter moet ik eens vragen hoe ze afwast sinds ze het huis uit is. Ze heeft al lang een vaatwasmachine, zoveel weet ik.


http://static2.hln.be/static/photo/2017/18/5/14/20170202165543/media_xll_9498194.jpg

Deze jongedame heeft problemen met de was, jammer dat het niet met de afwas is, anders kon ik zeker helpen.

http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/article/detail/3070591/2017/02/02/Topskiester-zit-met-probleem-Wie-kan-mij-helpen-met-de-was.dhtml

Pandareus
4 februari 2017, 15:42
Je dochter heeft gelijk. Het gaat misschien sneller met warm water maar uiteindelijk werkt koud water even goed hoor.
Dingen die ik gebruik tijdens het koken en waar geen vet mee in aanraking is geweest was ik ook gewoon direct na het koken af met koud stromend water. Als je die dingen niet laat indrogen is zelfs zeep niet nodig.

Pannen ed. was ik ook af met koud water maar dan wel met een scheutje zeep erbij. Werkt perfect. Vetresten krijg je met warm water ook niet weg zonder zeep.

Het enige waar ik heet water voor gebruik is zijn aangekoekte of aangebrande dingen. Dat werkt het handigst als je ze eerst en tijdje laat weken in warm zeepsop. Maar aangezien ik wel een beetje kan koken heb ik daar zelden mee te maken en zelfs dan nog krijg je aangekoekte resten ook met koud water weg hoor. Je gaat enkel wat langer moeten wrijven.

Allemaal naast de kwestie. Zet die boel gewoon in de machine, laat ze draaien, en ze komt er brandschoon uit. Problem fixed.

Ik-haat-afwassen
16 februari 2017, 18:13
Dames, ik haat afwassen, zodoende schaffen wij ons wegwerpborden aan, scheelt enorm veel aan waterverbruik. Ook niet te vergeten, het is ook eveneens een aangename tijdbesparing

.

Eyjafjallajökull
16 februari 2017, 18:14
Dames, ik haat afwassen, zodoende schaffen wij ons wegwerpborden aan, scheelt enorm veel aan waterverbruik. Ook niet te vergeten, het is ook eveneens een aangename tijdbesparend.

Welkom terug na ruim 8 jaar zou ik zeggen ! :-)

Ik-haat-afwassen
16 februari 2017, 18:30
Ik zag een bericht over afwassen, dus besloot ik hier op te reageren. Heel af en toe lees ik hier nog wel eens, maar daar blijft het dan ook bij. Privé heb ik andere prioriteiten.

TheFourHorsemen
16 februari 2017, 18:49
Groot gelijk Marie ik vind het ook maar niks dat vier, vijf dagen (of langer) moeten wachten om afgewassen te worden, dan is vlug een afwas met de hand doen toch stukken beter. Ik snap pandareus ook niet goed wanneer ie beweert alles wat niet vaatwasbestendig is weggedaan te hebben, er zijn namelijk best veel pannen/potten en ander keukengerief waar uitdrukkelijk op staat 'niet vaatwasbestendig' ... Dus bizar dat alles bij hem schijnbaar in de machine kan.......

Er zijn kleine vaatwassers voor singels.

TheFourHorsemen
16 februari 2017, 18:49
Ik zag een bericht over afwassen, dus besloot ik hier op te reageren. Heel af en toe lees ik hier nog wel eens, maar daar blijft het dan ook bij. Privé heb ik andere prioriteiten.

:lol:

Eduard Khil
16 februari 2017, 19:13
Groot gelijk Marie ik vind het ook maar niks dat vier, vijf dagen (of langer) moeten wachten om afgewassen te worden, dan is vlug een afwas met de hand doen toch stukken beter. ..

jij hebt daar dan ook zeer veel tijd voor hé, gezien je niet wil werken en lekker lui thuis blijft zitten

Guinevere
16 februari 2017, 22:00
In de keuken heb ik een kleine electrische boiler, die werkt heus niet zonder stroom. CV draait op gas, maar de pomp en de electronische sturing + ontsteking werkt niet zonder electriciteit. In de badkamer idem : de gasgeiser werkt met electronische ontsteking, en een buis-in buis systeem met ventilator. Geen electriciteit : niks werkt nog.

We gaan nu toch niet argumenteren met scouts of chiro toestanden hee ? Of warm jij water op buiten op het kampvuur ?
Op een gasfornuis kun je ook nog een pot water opwarmen.

bembem
16 februari 2017, 22:02
Op een gasfornuis kun je ook nog een pot water opwarmen.

2!!

Eyjafjallajökull
16 februari 2017, 22:02
Op een gasfornuis kun je ook nog een pot water opwarmen.

Hoeveel keer valt bij jullie de stroom wel uit ??

Het is hier verdori niet fokkin' Pakiland hé...

Guinevere
16 februari 2017, 22:02
Lang leve afwassen met de hand!
Was uit de vaatwasser hangt vaak nog vol met afwasmiddel ofzo. Met de hand kun je dat beter afmeten.

In de winter met lauw en in de zomer met koud water.

Guinevere
16 februari 2017, 22:06
Hoeveel keer valt bij jullie de stroom wel uit ??

Het is hier verdori niet fokkin' Pakiland hé...

De boiler kan het ook begeven, al meegemaakt, en dan is er nog wel meteen warm water in huis, he (om u te wassen enz)

Eyjafjallajökull
16 februari 2017, 22:12
De boiler kan het ook begeven, al meegemaakt, en dan is er nog wel meteen warm water in huis, he (om u te wassen enz)

De boiler het begeven ?

Zoals ik al zei, het is hier fokkin' Pakiland niet...

Eyjafjallajökull
16 februari 2017, 22:14
Was uit de vaatwasser hangt vaak nog vol met afwasmiddel ofzo.

Euh, nee :?

Demper
16 februari 2017, 22:53
Het is eigen aan mensen die niet veel om handen hebben, dat die luiheid enkel maar toeneemt.

Zelfs de meest noodzakelijke triviale zaken zijn te veel op de duur, dat is de grote paradox waar werklozen last van hebben.

Alle fut verdwijnt.

eno2
17 februari 2017, 00:01
Ik zag een bericht over afwassen, dus besloot ik hier op te reageren. Heel af en toe lees ik hier nog wel eens, maar daar blijft het dan ook bij. Privé heb ik andere prioriteiten.

Het is gelukt! Ik ben erin geslaagd! Ik -hou-nu- van-afwassen!

:cheer:

eno2
17 februari 2017, 00:04
Ik ben opgevoed door twee vrouwen.
Daardoor heb ik tot mijn 25-ste nooit moeten afwassen.

Dat begon pas de dag na mijn trouwdag.
Ik kreeg er onmiddellijk een hekel aan.

eno2
17 februari 2017, 00:11
Ik ga afwassen! :cheer:

eno2
17 februari 2017, 00:18
Dames, ik haat afwassen, zodoende schaffen wij ons wegwerpborden aan, scheelt enorm veel aan waterverbruik. Ook niet te vergeten, het is ook eveneens een aangename tijdbesparing

.
Kost geld en creëert meer afval. Ik doe liever graag de afwas.