PDA

View Full Version : Vertel eens, 'rechtsen' onder ons, waarom zou 'een linkse' zo bang zijn van rechts?


The Paulus Experience
5 februari 2017, 18:53
Ik ben benieuwd

Rahowa
5 februari 2017, 19:03
Rechtsen zijn een financiële elite,die mensen maken de wetten en ze maken die wetten altijd in hun voordeel.Daarom ben ik bang van rechtsen.Een typisch voorbeeld van rechtse politiek is het open zetten van de grenzen,vroeger deze richting (Noord-)Afrika,nu richting het voormalige Oostblok.Ooit al een gehoord van een Poolse CEO in een bedrijf hier?Maar wel volop concurentie voor bouwvakkers,poetsvrouwen en arbeiders.

Knuppel
5 februari 2017, 19:05
Ik ben benieuwd

Waar h�*�*l je het dat linksen bang zijn van rechtsen?

The Paulus Experience
5 februari 2017, 19:06
Waar h�*�*l je het dat linksen bang zijn van rechtsen?

Dat vliegt hier in het rond sinds Trump president van de vs werd

Knuppel
5 februari 2017, 19:11
Rechtsen zijn een financiële elite,die mensen maken de wetten en ze maken die wetten altijd in hun voordeel.Daarom ben ik bang van rechtsen.Een typisch voorbeeld van rechtse politiek is het open zetten van de grenzen,vroeger deze richting (Noord-)Afrika,nu richting het voormalige Oostblok.Ooit al een gehoord van een Poolse CEO in een bedrijf hier?Maar wel volop concurentie voor bouwvakkers,poetsvrouwen en arbeiders.

Dat is niet waar de kabouter op aanstuurt Rahowa.

Linksen zijn dan wel geen "financiële' elite (volgens jou) je kan moeilijk naast de ontelbare bewijzen kijken dat ze niet alleen wetten maakten die in hun eigen voordeel waren, maar ook dat ze gegarandeerd op de eerste rij staan om hun eigen zakken eerst te vullen.

Je bent een fan van Trump zeker? De rechtse klootzak die de grenzen probeert te sluiten die zijn linkse voorgangers wagenwijd openzetten?

The Paulus Experience
5 februari 2017, 19:11
Rechtsen zijn een financiële elite,die mensen maken de wetten en ze maken die wetten altijd in hun voordeel.Daarom ben ik bang van rechtsen.Een typisch voorbeeld van rechtse politiek is het open zetten van de grenzen,vroeger deze richting (Noord-)Afrika,nu richting het voormalige Oostblok.Ooit al een gehoord van een Poolse CEO in een bedrijf hier?Maar wel volop concurentie voor bouwvakkers,poetsvrouwen en arbeiders.

Rechtsen zijn niet alleen de (neo-)liberalen.
Wat met de conservatieven en de nationalisten?

Knuppel
5 februari 2017, 19:13
Dat vliegt hier in het rond sinds Trump president van de vs werd

Wat een broekschijters!

The Paulus Experience
5 februari 2017, 19:13
Wat een broekschijters!

Wie?

Knuppel
5 februari 2017, 19:14
Rechtsen zijn niet alleen de (neo-)liberalen.
Wat met de conservatieven en de nationalisten?

Aan de galg ermee!

The Paulus Experience
5 februari 2017, 19:15
Aan de galg ermee!

:roll:

Knuppel
5 februari 2017, 19:16
Wie?

Wat met de broekvol stront van schrik rondvliegt sinds Trump de democratisch verkozen president is van "uver't woter".

Rahowa
5 februari 2017, 20:08
Dat is niet waar de kabouter op aanstuurt Rahowa.

Linksen zijn dan wel geen "financiële' elite (volgens jou) je kan moeilijk naast de ontelbare bewijzen kijken dat ze niet alleen wetten maakten die in hun eigen voordeel waren, maar ook dat ze gegarandeerd op de eerste rij staan om hun eigen zakken eerst te vullen.

Je bent een fan van Trump zeker? De rechtse klootzak die de grenzen probeert te sluiten die zijn linkse voorgangers wagenwijd openzetten?

Ik zal Trump wel beoordelen binnen een jaar of 2,en inderdaad wat hij nu doet staat mij wel aan.Ik hou wel niet van de mens Trump,wie wel eigenlijk?En wat betreft links,Hillary is een blauwe pur sang.Zie maar naar de steun die ze kreeg van Gwendolyn Rutten.

Rahowa
5 februari 2017, 20:12
Rechtsen zijn niet alleen de (neo-)liberalen.
Wat met de conservatieven en de nationalisten?

Wat is conservatief?Ik denk ook dat ik redelijk conservatief ben op sommige gebieden,progressief op andere.En nationalisme hoeft niet rechts te zijn,kijk maar naar het Baskenland,Schotland en Ierland.Overigens begrijp ik ook niet waarom Facisten en nazi's rechts worden genoemd terwijl ze duidelijk links zijn.Is Le Pen in Frankrijk rechts?Ik vind van niet.

The Paulus Experience
5 februari 2017, 20:18
Wat is conservatief?Ik denk ook dat ik redelijk conservatief ben op sommige gebieden,progressief op andere.En nationalisme hoeft niet rechts te zijn,kijk maar naar het Baskenland,Schotland en Ierland.Overigens begrijp ik ook niet waarom Facisten en nazi's rechts worden genoemd terwijl ze duidelijk links zijn.Is Le Pen in Frankrijk rechts?Ik vind van niet.

Nationalisten kunnen zonder probleem een zogenaamd 'economisch links' programma hebben, het is het nationalistische waardoor ze bij extreem rechts gerekend worden.

The Paulus Experience
5 februari 2017, 20:20
Dubbel

Knuppel
5 februari 2017, 21:34
Nationalisten kunnen zonder probleem een zogenaamd 'economisch links' programma hebben, het is het nationalistische waardoor ze bij extreem rechts gerekend worden.

Panda zal dat niet graag horen....

The Paulus Experience
5 februari 2017, 22:13
En dan?

Truder
5 februari 2017, 23:06
Ik ben benieuwd

Er is geen reden om schrik te hebben van rechts. De enige reden van die bangmakerij ligt bij de massamedia die voor 850 miljoen per jaar schrijven wat links wil. Het is zo'n beetje als Kim Il Jung, die zijn bevolking bang maakt voor meningen vanuit het buitenland. Natuurlijk is dit een beetje kort door de bocht, maar neem de bocht een beetje groter en het is en blijft dezelfde bocht.

Neem nu een simpele betoging, linkse betogingen (of tegenbetoging) die staan bol van het geweld, bij rechts is er amper sprake van. Hoe komt het toch dat geweld en vandalisme tijdens een betoging altijd van links komt (bvb de antifa wannabe rebelletjes)

Het is raar dat links altijd geweld tracht uit te lokken,... dat ze vandalisme plegen, dat ze merendeel gemaskerd rondlopen tijdens betogingen. Als je, jezelf al voorzien hebt van een masker voor de betoging, is het geweld ook geen opwelling maar een doordachte daad. Hoe komt het toch dat links altijd niet ver af is van fraude, corruptie, nepotisme, schriftvervalsing, enz....

Waarom zou je schrik moeten hebben van rechts terwijl alle grote massamoordenaars linkse rukkers zijn, Mao, Stalin, Polpot, en de rest...

Rechts is niet de boeman, dat is links. Jacques Presser, de Nederlandse historicus van Joodse afkomst: “Als het fascisme ooit terugkomt, zal het dat doen onder de naam antifascisme” geciteerd door Matthias Storme advocaat en professor privaatrecht en rechtsfilosofie.

The Paulus Experience
5 februari 2017, 23:25
Er is geen reden om schrik te hebben van rechts. De enige reden van die bangmakerij ligt bij de massamedia die voor 850 miljoen per jaar schrijven wat links wil. Het is zo'n beetje als Kim Il Jung, die zijn bevolking bang maakt voor meningen vanuit het buitenland. Natuurlijk is dit een beetje kort door de bocht, maar neem de bocht een beetje groter en het is en blijft dezelfde bocht..

Het is eerder een rare kronkel dan een bocht.
in uw redenering is 'links' echt wel te ruim om de redenering op te laten gaan.


Neem nu een simpele betoging, linkse betogingen (of tegenbetoging) die staan bol van het geweld, bij rechts is er amper sprake van. Hoe komt het toch dat geweld en vandalisme tijdens een betoging altijd van links komt (bvb de antifa wannabe rebelletjes)

Het is raar dat links altijd geweld tracht uit te lokken,... dat ze vandalisme plegen, dat ze merendeel gemaskerd rondlopen tijdens betogingen. Als je, jezelf al voorzien hebt van een masker voor de betoging, is het geweld ook geen opwelling maar een doordachte daad.

als er rotte appels zijn moeten die er uit. Eerder stelde je 'links' voor als heel breed, nu focus je op een niet representatieve microgoroepering om een punt te maken


Hoe komt het toch dat links altijd niet ver af is van fraude, corruptie, nepotisme, schriftvervalsing, enz....

geen idee, u zal met ongetwijfeld vertellen wat 'links' is en waarom dat dan ook allemaal gebeurt.
Omdat politici zakkenvullers zijn? zoiets?
De mannen van het Belang vullen al jaren hun zakken in het parlement, en weet ik veel waar allemaal, zonder ooit maar één keer een bestuursdaad verricht te hebben. Ik zie ze het toch ook niet het geld van het gehate België en de uitgewrongen Vlaming weigeren

Waarom zou je schrik moeten hebben van rechts terwijl alle grote massamoordenaars linkse rukkers zijn, Mao, Stalin, Polpot, en de rest...

Die hebben HIER nooit gemarteld, gemoord gedeporteerd etc..
Eén of andere rechtse knul wél.
AL die linksen waarover je praat wonen hier uiteraard.
Misschien ligt het wel daar aan en hebben we het antwoord gevonden?

Rechts is niet de boeman, dat is links. Jacques Presser, de Nederlandse historicus van Joodse afkomst: “Als het fascisme ooit terugkomt, zal het dat doen onder de naam antifascisme” geciteerd door Matthias Storme advocaat en professor privaatrecht en rechtsfilosofie

leuke oneliner, meer niet.