PDA

View Full Version : Amazone Spyware


Peche
4 maart 2017, 00:01
WTF? Mijn anti virus verwijdert 20 trackingcoockies per dag.
Als ik op alt + tab tussen mijn vensters blader kom ik een verborgen Amazone venster tegen dat ik niet kan openen, enkel sluiten.

Dit gaat mij echt te ver. Dit is inbraak.

Peche
4 maart 2017, 06:25
Kijkt nu.

Ik heb niets gedaan. Ik ga slapen en ik ontwaak. Ik start mijn pc op, er staat allerlei nieuwe software op.

Amazon assistent. Ik heb dat er nooit zelf opgezet en ik kan het niet verwijderen uit mijn programmalijst. Dat zegt enkel "wijzigen" niet verwijderen.

Zie links onder.

Universalia
4 maart 2017, 07:30
Als het om amazon (https://www.amazon.com/) gaat dan is dit echt een serieuze ergernis die veel mensen totaal nog niet gezien hebben in 'network' op hun pc.

Vrij recent was er bij dat online winkel amazon dus gedoe nog een serieuze storing.

Storing bij Amazon legt wereldwijd websites plat (http://www.tijd.be/ondernemen/ict/Storing-bij-Amazon-legt-wereldwijd-websites-plat/9867924?ckc=1&ts=1488608407)

U kan van het standpunt uitgaan dat het al even grote smeerlappen zijn als FaceBook dat zich ook opdringt in 'network' van de pc.

Die blokkeren of verwijderen is vrij moeilijk. (Hostsfile)

Zo zie je maar weer dat uw pc, uw pc niet meer is tegenwoordig ze dringen zich zwaar op langs alle hoeken en kanten bepaalde 'diensten'

Mij gaat het er niet om dat die diensten niet mogen bestaan en dat er misschien mensen zijn die daar handig gebruik willen van maken van online winkelen of smoelboek willen gebruiken.

Mij gaat het er om dat als ik die rommel niet wil gebruiken het zich ook niet moet opdringen en uit mijn netwerk moet wegblijven of dat ik de kans geboden krijg om er komaf met te maken met die 'diensten'.

Hosts file er bepaalde regels inzetten: Computer(mijn computer)/lokale schijf C: in de meeste gevallen Windows/System32/drivers/etc/Hosts openen met kladblok en zwier volgende er maar al bij:

# Block Amazonaws
127.0.0.1 aws.amazon.com
127.0.0.1 www.amazonaws.com
127.0.0.1 eu-central-1.compute.amazonaws.com
127.0.0.1 *.amazonaws.com
127.0.0.1 s3.amazonaws.com
127.0.0.1 ec2-35-156-193-176.eu-central-1.compute.amazonaws.com
::1 www.amazonaws.com
::1 aws.amazon.com
::1 eu-central-1.compute.amazonaws.com
::1 *.amazonaws.com
::1 s3.amazonaws.com
::1 ec2-35-156-193-176.eu-central-1.compute.amazonaws.com
0.0.0.0 aws.amazon.com
0.0.0.0 www.amazonaws.com
0.0.0.0 eu-central-1.compute.amazonaws.com
0.0.0.0 *.amazonaws.com
0.0.0.0 s3.amazonaws.com
0.0.0.0 ec2-35-156-193-176.eu-central-1.compute.amazonaws.com

En dan ben je er nog steeds niet vanaf ...

Op Politics zelf zitten ook twee trackers:

*google analytics
*Facebook social plugins

Do have FUN :cheer:

p.s. Dat die in je network zitten zie je niet in network van Win Taakbeheer dat moet je anders ontdekken :rofl:

Visjnu
4 maart 2017, 07:32
Java geupdate? "Install Amazon Assistant" niet afgevinkt?

kelt
4 maart 2017, 07:45
Ik ben er een van dat groepje dat nog nooit iets besteld heeft via Amazon.
Als ik dat zo allemaal lees rest mij maar één zaak,nooit iets bestellen via die firma.

Het is inderdaad mateloos ergerlijk als je "achtervolgd" lijkt te worden door advertenties gewoon maar omdat je ergens gesnuffeld hebt,of ,erger nog,besteld hebt.(het nut van het achtervolgen van klanten met prentjes van dingen die ze al besteld hebben ontgaat me volledig,is het niet...Conrad?)

Computers horen eigenlijk niks te aanvaarden tenzij JIJ het opgeeft.Men heeft de tafels al lang omgedraaid en het vermijden daarvan vrij ambetant gemaakt.Bij een eerste opstart van W10 en in je browser kun je allerlei dingen afzetten.Lijst na lijst na lijst.Maar eerlijk gezegd,of je die dingen nu aan- of afzet,het lijkt niks uit te maken.


Ondergetekende gebruikt een W10 machine en een Linux-machine door elkaar heen.Het moet gezegd dat zulke onzin bij deze laatste niet voorkomt of in ieder geval niet tot zulk irritant beeldschermgebruik leidt......

En dan lees ik berichtjes als zouden grote operatoren,zoals Amazon,zelfs "snuffelen" in https verbindingen voor "analyse"....

KIjk......als dat waar is...Wat is eigenlijk nog het verschil tussen zo een grote firma en een hackers-collectief? .:|

bembem
4 maart 2017, 07:59
Verontrustend idd........

Universalia
4 maart 2017, 08:14
Java geupdate? "Install Amazon Assistant" niet afgevinkt?

Java (Oracle) komt er hier niet op, op deze pc.

Javascript is iets anders. :-D

Visjnu
4 maart 2017, 08:44
Java (Oracle) komt er hier niet op, op deze pc.

Javascript is iets anders. :-D

Die Amazon Assistent komt tegenwoordig mee met Java als je dat niet afvinkt bij het installeren/updaten. Oracle valt hier imho meer te verwijten dan Amazon.

strijkijzer
4 maart 2017, 08:46
Ik had ooit een boek besteld bij Amazon (15 jaar geleden) en zette m'n naam eens in een zoekmachine een jaar of vijf terug. Kwam ik op al die data van Amazon uit. Die hadden gewoon vanalles aangepast aan hun site waardoor ik bleek toestemming te hebben gegeven om al m'n info openbaar te maken. Ik ben altijd vlug om de privacyinstellingen aan te passen maar als ge van niets weet ...

Peche
4 maart 2017, 08:47
Ik ga dat aangeven bij de flikken, dit is inbraak.
Maandag gaat een assistent van Norton mijn pc opkuisen via hulp over afstand en dan leg ik klacht neer tegen Amzone. Ik meen dit.

Het ding is, ik heb met deze tablet niet op amazone gezeten, ook niets gekocht.
Ik ben heel voorzichtig geweest met deze en mij beperkt tot propere websites.
Ik snap dus niet van waar het komt.

Peche
4 maart 2017, 08:52
en ik geef die van Norton hun bak vol dat hun anti virus en firewall op geen kloten trekt.

Another Jack
4 maart 2017, 09:27
Een assistent van Norton...
:lol:

Peche
4 maart 2017, 09:48
Ja die doen dat bij hun klanten. Ge moet via hun website inloggen en dan vragen ze toestemming om in uw pc te gaan en dan werken ze daar aan vanop afstand.

Vorige keer deden ze dat ook om een pop up tegen te houden.

Maar nu ga ik toch mijn ongenoegen laten merken.

"Why does my computer install stuff I do not permit while Norton is running?" of zoiets.

Universalia
4 maart 2017, 09:57
Ja die doen dat bij hun klanten. Ge moet via hun website inloggen en dan vragen ze toestemming om in uw pc te gaan en dan werken ze daar aan vanop afstand.

Vorige keer deden ze dat ook om een pop up tegen te houden.

Maar nu ga ik toch mijn ongenoegen laten merken.

"Why does my computer install stuff I do not permit while Norton is running?" of zoiets.

Weinig mensen die het doen of er de tijd voor maken maar het lezen van de kleine lettertjes bij het installeren van software of bij accounts maken op bepaalde 'diensten' kan al wel eens handig zijn want in de meeste gevallen geeft u die 'diensten' de toestemming om bepaalde van uw gegevens/fotokes en andere te mogen gebruiken voor reclamedoeleinden of wat dan ook, FB, Google, Amazon ... :roll:

Die Amazon Assistent komt tegenwoordig mee met Java als je dat niet afvinkt bij het installeren/updaten. Oracle valt hier imho meer te verwijten dan Amazon.

Kan ik u geen ongelijk in geven.
Daarom ook komt Java van Oracle er hier niet op. :-D

Peche
4 maart 2017, 09:59
Weinig mensen die het doen of er de tijd voor maken maar het lezen van de kleine lettertjes bij het installeren van software of bij accounts maken op bepaalde 'diensten' kan al wel eens handig zijn want in de meeste gevallen geeft u hen de toestemming om bepaalde van uw gegevens/fotokes en andere te mogen gebruiken, FB, Google, Amazon ... :roll:

Ja maar deze tablet is zuiver. Ik zet hier geen apps op.

Al wat ik installeerde was office 365 en norton.
Oei ja en Origin voor spelletjes te spelen.
Maar Origin is zoals Steam, nooit eerder last met gehad. Dus ik denk niet dat het daarvan afkomstig is.

Universalia
4 maart 2017, 10:05
Ja maar deze tablet is zuiver. Ik zet hier geen apps op.

Al wat ik installeerde was office 365 en norton.
Oei ja en Origin voor spelletjes te spelen.
Maar Origin is zoals Steam, nooit eerder last met gehad. Dus ik denk niet dat het daarvan afkomstig is.

Origin draaide het laatste jaar een tandje bij, de 'goede' richting uit.

Voor spellen prefereer ik toch liever Steam.

Apps tjah, dat is weer een ander verhaal.

Do not install these ... (http://www.makeuseof.com/tag/do-not-install-10-popular-android-apps/)

Bij het installeren van apps kan je ook best even de 'kleine lettertjes' nalezen van de bewuste app want die eisen soms locatiegegevens en andere.

Op mijn iPad staat dat in de meeste gevallen allemaal uit, ook de vliegtuigmodus staat aan. Die gaat wel niet dikwijls op het net en zeker NIET met WiFI, ik doe dat via LAN als er updates/grades zijn van bepaalde software. :-D

Peche
4 maart 2017, 10:06
Op mijn gsm heb ik veel apps die locatie opvragen.

Universalia
4 maart 2017, 10:09
Op mijn gsm heb ik veel apps die locatie opvragen.

Op mijn gsm gebruik ik dat allemaal niet Bluetooth WiFi staat allemaal uit.

GSM opladen gaat zelfs sneller als die op vliegtuigmodus staat. (in veel gevallen niet meer mogelijk die vliegtuigmodus)

:cheer:

Peche
4 maart 2017, 10:12
Op mijn gsm gebruik ik dat allemaal niet Bluetooth WiFi staat allemaal uit.

GSM opladen gaat zelfs sneller als die op vliegtuigmodus staat. (in veel gevallen niet meer mogelijk die vliegtuigmodus)

:cheer:

Ach, privacy is toch weg. En als ik zie wat er allemaal via FB gebeurt en gepost wordt vraag ik mij af waarom ik mij nog inhoud? lol

Universalia
4 maart 2017, 10:13
Ach, privacy is toch weg. En als ik zie wat er allemaal via FB gebeurt en gepost wordt vraag ik mij af waarom ik mij nog inhoud? lol

Privacy en vrijheid van meningsuiting die zijn inderdaad ver te zoeken de laatste tijden maar hoe zou dat toch komen?

Peche
4 maart 2017, 10:16
Privacy en vrijheid van meningsuiting die zijn inderdaad ver te zoeken de laatste tijden maar hoe zou dat toch komen?

Omdat wij dat toelaten.

Universalia
6 maart 2017, 06:42
Omdat wij dat toelaten.

Of was het: Omdat 'wij' niet anders kunnen of we komen zelf in de problemen met onze uitlatingen/uitspraken? :roll:

Peche
6 maart 2017, 09:29
Kijkt se, ik ga mijn pc laten nazien door een operator van Norton en ik ga straks klacht indienen bij de flikken. Dit was een inbraak. Ik heb nergens toelating gegeven een Amazon assistent op mijn computer te zetten.
Het is ook aan Norton mij te waarschuwen, wat Norton niet deed.

Eyjafjallajökull
6 maart 2017, 09:42
Kijkt se, ik ga mijn pc laten nazien door een operator van Norton en ik ga straks klacht indienen bij de flikken. Dit was een inbraak. Ik heb nergens toelating gegeven een Amazon assistent op mijn computer te zetten.
Het is ook aan Norton mij te waarschuwen, wat Norton niet deed.

Scan dan misschien het PV eens in dat de flikken hebben opgesteld.

Peche
6 maart 2017, 09:45
Scan dan misschien het PV eens in dat de flikken hebben opgesteld.

Eerst moet die Norton operator de bedreiging vinden en het IP daarvan doorgeven.

Dadeemelee
6 maart 2017, 09:47
Kijkt se, ik ga mijn pc laten nazien door een operator van Norton en ik ga straks klacht indienen bij de flikken. Dit was een inbraak. Ik heb nergens toelating gegeven een Amazon assistent op mijn computer te zetten.
Het is ook aan Norton mij te waarschuwen, wat Norton niet deed.

Norton is ook een vervelend ding, dat vertraagt alles.

Peche
6 maart 2017, 09:54
Norton is ook een vervelend ding, dat vertraagt alles.

Juist niet. Dat is Mcafee.
Ik heb nooit last met norton gehad, maarja ik heb nu wel een bedreiging op mijn pc van Amazone.

Peche
6 maart 2017, 10:01
Ze willen niet eens in mijn computer gaan omdat Amazon geen mallware of mallicious of zoiets is. Ik verleng mijn Norton abbo hierbij dus niet.

Iemand advies voor een betere anti virus en fire wall? Die mij wel mijn toestemming vraagt bij gelijk welke software dat de pc installeert?

Eyjafjallajökull
6 maart 2017, 10:04
Ze willen niet eens in mijn computer gaan omdat Amazon geen mallware of mallicious of zoiets is. Ik verleng mijn Norton abbo hierbij dus niet.

Iemand advies voor een betere anti virus en fire wall? Die mij wel mijn toestemming vraagt bij gelijk welke software dat de pc installeert?

Allez, het stoer doen is alweer voorbij :lol:

Pak gewoon een gratis antivirus zoals avg of avast...

Peche
6 maart 2017, 10:07
Allez, het stoer doen is alweer voorbij :lol:

Pak gewoon een gratis antivirus zoals avg of avast...

Ja, als die niet in mijn pc willen omdat ze geen bedreiging erkennen.... :roll:
Wat kan ik dan doen? Niets.
Ik heb hem ook gezegd dat ik die software niet zelf kan verwijderen en dat hij toelating heeft om in mijn pc te gaan. Hij heeft dit niet gedaan.

Klantenservice: 0

Jammer want vorig jaar ben ik wel goed geholpen geweest door Norton toen ik ambetante pop ups had.
Nu had ik pop ups van Amazone en zij zeggen dat het maar normaal is en dat er altijd wel iets door de mazen van het net kan glippen.

Ik ben daar niet mee geholpen.

AVG is nog erger dan Norton Eyja.
Ik heb AVG gehad en dat houdt wel tegen, maar minder als Norton.

Elio di Supo
6 maart 2017, 10:07
Ze willen niet eens in mijn computer gaan omdat Amazon geen mallware of mallicious of zoiets is. Ik verleng mijn Norton abbo hierbij dus niet.

Iemand advies voor een betere anti virus en fire wall? Die mij wel mijn toestemming vraagt bij gelijk welke software dat de pc installeert?

Ik ben redelijk tevreden over Avast en Malwarebytes.

Peche
6 maart 2017, 10:10
Ik ben redelijk tevreden over Avast en Malwarebytes.

Downloading now

Elio di Supo
6 maart 2017, 10:11
Spywareblaster als aanvulling kan ook geen kwaad.

Peche
6 maart 2017, 10:15
Spywareblaster als aanvulling kan ook geen kwaad.

Ik heb eerst alle "bedreigingen" met Norton verwijderd en ben nu aan het scannen met die Malwarebytes.

Tot nu toe 0 gevonden.

Dadeemelee
6 maart 2017, 10:16
Ze willen niet eens in mijn computer gaan omdat Amazon geen mallware of mallicious of zoiets is. Ik verleng mijn Norton abbo hierbij dus niet.

Iemand advies voor een betere anti virus en fire wall? Die mij wel mijn toestemming vraagt bij gelijk welke software dat de pc installeert?

Je bebt waarschijnlijk zonder het zelf te beseffen toestemming gegeven.

Als je gratis software installeert altijd goed kijken. Dikwijls krijg je een popup met de vraag of je bijkomende software wil installeren. Wegvinken wat je niet kent!

Peche
6 maart 2017, 10:17
Je bebt waarschijnlijk zonder het zelf te beseffen toestemming gegeven.

Als je gratis software installeert altijd goed kijken. Dikwijls krijg je een popup met de vraag of je bijkomende software wil installeren. Wegvinken wat je niet kent!

Ik heb pop ups gehad van Amazone en als ik op neen drukte bleef dat openstaan. Ik heb niet op "yes" geklikt maar op het kruisje omdat het anders niet toe ging.

Elio di Supo
6 maart 2017, 10:19
Ik heb ooit eens een vervelend bestand gehad dat zich geinstalleerd op mijn harde schijf. Telkens ik een webpagina opened kwamen er allerlei pop-ups met aanbiedingen en kortingen op bvb auto-onderdelen. Vanalles geprobeerd om het te verwijderen. Uiteindelijk malwarebytes geinstalleerd en sindsdien geen last meer van gehad.

Peche
6 maart 2017, 10:20
@Elio

Norton zal dan toch niet zo slecht zijn?
Want deze erkent dat van Amazon ook niet als malware.
Hoe ga ik dat ooit van mijn pc krijgen als ik het niet kan uninstallen?

Hoomer
6 maart 2017, 10:44
@Elio

Norton zal dan toch niet zo slecht zijn?
Want deze erkent dat van Amazon ook niet als malware.
Hoe ga ik dat ooit van mijn pc krijgen als ik het niet kan uninstallen?

Hier geen last van virussen of popups of antivirusprogramma's. Straf he. ;-)

Peche
6 maart 2017, 10:46
Hier geen last van virussen of popups of antivirusprogramma's. Straf he. ;-)

Gij zijt dan ook niet met ideologie en informatie bezig zoals ik he.

Elio di Supo
6 maart 2017, 10:47
@Elio

Norton zal dan toch niet zo slecht zijn?
Want deze erkent dat van Amazon ook niet als malware.
Hoe ga ik dat ooit van mijn pc krijgen als ik het niet kan uninstallen?

Dus Norton herkent malwarebestanden maar biedt geen mogelijkheid ze te verwijderen? Daar ben je dan ook vet mee.

Peche
6 maart 2017, 10:48
Dus Norton herkent malwarebestanden maar biedt geen mogelijkheid ze te verwijderen? Daar ben je dan ook vet mee.

Neen, norton ziet in Amazone geen bedreiging dus herkent ze niet.
Die operator zei letterlijk dat het geen "mallicious software" is.
Maar ik krijg het niet verwijderd tenzij ik in mijn dosbox zou knoeien, ik heb daar geen zin in.

Elio di Supo
6 maart 2017, 10:51
Vreemd. Normaal zou je elk programma moeten kunnen verwijderen zelfs als het niet gevlagd staat. Wat gebeurt er als je klikt op "verwijder programma" (via control panel)?

Hoomer
6 maart 2017, 10:53
Gij zijt dan ook niet met ideologie en informatie bezig zoals ik he.

Wat weet gij daar nu van.
Nee bij mij is Windows een verboden product. Ik heb al vele jaren geen last van jullie rommel, hoe dom moet men zijn om Windows te willen draaien de dag van vandaag.
http://1.bp.blogspot.com/_UqUwVPikChs/SC7iQUg_edI/AAAAAAAADuY/g6j7MFCsDZ4/s320/homertux_full.png

Peche
6 maart 2017, 10:53
Vreemd. Normaal zou je elk programma moeten kunnen verwijderen zelfs als het niet gevlagd staat. Wat gebeurt er als je klikt op "verwijder programma" (via control panel)?

Enkel "wijzigen". Normaal staat er ook "verwijderen" bij, maar nu dus niet.

Peche
6 maart 2017, 10:54
Wat weet gij daar nu van.
Nee bij mij is Windows een verboden product. Ik heb al vele jaren geen last van jullie rommel, hoe dom moet men zijn om Windows te willen draaien de dag van vandaag.
http://1.bp.blogspot.com/_UqUwVPikChs/SC7iQUg_edI/AAAAAAAADuY/g6j7MFCsDZ4/s320/homertux_full.png

Ik ben ermee geboren en kan daar beter mee werken als met Linux.
Mijn smartphone is trouwens gesynchroniseerd op mijn pc en dat gaat niet met Linux.

Ik kan van eenders waar in mijn pc als hij opstaat.

Jay-P.
6 maart 2017, 10:56
Ik ben ermee geboren en kan daar beter mee werken als met Linux.
Mijn smartphone is trouwens gesynchroniseerd op mijn pc en dat gaat niet met Linux.
Ik kan van eenders waar in mijn pc als hij opstaat.Allez, toch nog iets intelligent in huis.

Elio di Supo
6 maart 2017, 10:57
Enkel "wijzigen". Normaal staat er ook "verwijderen" bij, maar nu dus niet.

En wat gebeurt er als je op "wijzigen" klikt?

Peche
6 maart 2017, 10:59
En wat gebeurt er als je op "wijzigen" klikt?

Dat doe ik niet omdat ik dan misschien iets open dat ik niet wil openen.

Peche
6 maart 2017, 11:00
}-)

Hoomer
6 maart 2017, 11:02
Ik ben ermee geboren en kan daar beter mee werken als met Linux.
Mijn smartphone is trouwens gesynchroniseerd op mijn pc en dat gaat niet met Linux.

Ik kan van eenders waar in mijn pc als hij opstaat.

Wie heeft u wijsgemaakt dat dat niet kan met Linux?

Peche
6 maart 2017, 11:03
Wie heeft u wijsgemaakt dat dat niet kan met Linux?

Zijn er dan Linux smartphones? Nog niet gezien.

Hoomer
6 maart 2017, 11:20
Zijn er dan Linux smartphones? Nog niet gezien.

http://www.concept-phones.com/wp-content/uploads/2013/06/Ubuntu-Eon-superphone-1.jpg

En android is trouwens ook op GNU/Linux gebaseerd.

strijkijzer
6 maart 2017, 11:23
android is linux :)

strijkijzer
6 maart 2017, 11:23
android is linux :)

Peche
6 maart 2017, 11:32
En hoe log ik met een android dan in mijn pc?
Hoe synchroniseer ik mijn windows agenda op een android ?

Ik heb trouwens android gehad, nooit meer.
Ik ben zo niet voor apps, ik ben meer zakelijk.

Eyjafjallajökull
6 maart 2017, 11:39
En hoe log ik met een android dan in mijn pc?
Hoe synchroniseer ik mijn windows agenda op een android ?

Ik heb trouwens android gehad, nooit meer.
Ik ben zo niet voor apps, ik ben meer zakelijk.

:lol:

Peche
6 maart 2017, 11:40
:lol:

Beter dan die van android hoor. Dat is de reden dat ik mijn Android weg gedaan heb voor een windows phone.

Eyjafjallajökull
6 maart 2017, 11:42
Beter dan die van android hoor. Dat is de reden dat ik mijn Android weg gedaan heb voor een windows phone.

Allez, Perzik, alsof jij een agenda nodig hebt...

Een kalender in de keuken zal wel volstaan zeker ?

Peche
6 maart 2017, 11:44
Allez, Perzik, alsof jij een agenda nodig hebt...

Een kalender in de keuken zal wel volstaan zeker ?

Het zal zo misschien niet lijken maar ik heb toch iedere week afspraken hoor.
Als mijn agenda mij geen dag op voorhand verwittigd kan ik dat soms vergeten.
Nu weet ik wel waar ik straks en morgen moet zijn, maar soms worden er afspraken maanden/weken op voorhand gepland en die onthoud ik niet hoor.

Dadeemelee
6 maart 2017, 12:46
Kijkt nu.

Ik heb niets gedaan. Ik ga slapen en ik ontwaak. Ik start mijn pc op, er staat allerlei nieuwe software op.

Amazon assistent. Ik heb dat er nooit zelf opgezet en ik kan het niet verwijderen uit mijn programmalijst. Dat zegt enkel "wijzigen" niet verwijderen.

Zie links onder.

Heb je eigenlijk al eens bij je browser geprobeerd om die Assistent te verwijderen. Dat is gewoon een extension. cfr Add-ons en Extentions.

Marie van de koster
8 maart 2017, 16:55
Bij mij was Amazon Assistant ook zomaar tevoorschijn gekomen. Maar ik heb het kunnen verwijderen. Behalve Amazon Assistant stond er nog een Amazon programma (naam vergeten) in het configuratiescherm, nadat ik dat verwijderd had, kon ik bij de assistant uninstall doen.
Ik vind het smerig dat ze zomaar ongevraagd van alles in mijn systeem gooien.