PDA

View Full Version : Amerikaanse werkgevers mogen werknemers verplichte genetische test vragen


Doomy
11 maart 2017, 21:44
Nieuwe regering-Trump wil Amerikaanse werkgevers toestemming geven om hun werknemers te verplichten om een genetische test af te leggen. Dit is dus de regering die het voor de Amerikaanse werknemers ging opnemen.

New GOP bill would force workers to undergo mandatory genetic testing or pay thousands in fines
http://resistancereport.com/politics/gop-bill-genetic/

Demper
12 maart 2017, 00:02
Ik ben pro Trump maar tegen deze maatregel.

Ik wil eerst wel eens zien of dit klopt.

SDX
12 maart 2017, 01:38
FactCheck!

Does House Bill 1313 Require Employees to Submit to Genetic Testing?

The bill allows offering benefits for "voluntary" workplace programs that may include "health risk assessments" but does not enable mandatory genetic testing of employees.

CLAIM
HR 1313 would allow employers to force workers to disclose their genetic information


WHAT'S TRUE
H.R. 1313 would allow employers to offer substantial health insurance premium rebates to workers who take part in company wellness programs that may include submitting to "health risk assessments."

WHAT'S FALSE
HR 1313 does not allow employers to force all their workers to submit to genetic testing.

ORIGIN
On 8 March 2017, the House Committee on Education and and the Workforce moved forward with a bill that has been criticized by both geneticists and disability advocates for allegedly placing the privacy of workers’ genetic records at risk.

H.R. 1313 states that employers may provide additional insurance premium discounts to workers who take part in their companies’ voluntary wellness programs. Once enrolled, the bill says, businesses are allowed to collect “information about the manifested disease or disorder of a family member” of participating employees.

The bill, which was sponsored by committee chair Rep. Virginia Foxx (R-NC), does not in and of itself require employees to enroll in such programs. But it notes that according to the Patient Protection and Affordable Care Act, employers could reduce annual health insurance premiums by up to 50 percent for employees who did take part.

A spokesperson for the committee told us via e-mail that such programs would continue to be voluntary if the bill became law:
If a worker chooses to voluntarily participate in an employee wellness program, they would then typically participate in a health risk assessment. This has long been the case for employee wellness programs, including employee wellness programs promoted by the Affordable Care Act, and it would continue to be true for employee wellness programs under H.R. 1313.

A May 2016 ruling by the Equal Employment Opportunity Commission (EEOC) stated that premiums could be cut by 30 percent for individuals and 60 percent for couples who enrolled in such programs. But under the new bill, premiums could be cut by up to 50 percent.

The EEOC has also sued employers accused of imposing penalties on workers who refused to join their wellness programs.

A 2015 study found that 81 percent of U.S. companies with more than 200 employees offer wellness programs, while 49 percent of companies with smaller workforces do the same.


http://www.snopes.com/genetic-testing-bill/

Adrian M
12 maart 2017, 02:03
Ik ben pro Trump maar tegen deze maatregel.

Ik wil eerst wel eens zien of dit klopt.
Lijkt me ideaal. Blijkt dat een sollicitant aanleg heeft voor een bepaalde ziekte, ook al openbaart het zich welllicht nooit, niet aannemen
Zou me nog talloze andere voordelen voor kunnen stellen
Mogelijk valt in de toekomst er uit te halen of een sollicitant meer of minder neigt naar een depressieve aard?

Probleem is wel een toename aan gespuis dat niet geschikt is om te werken

Scorpio
12 maart 2017, 10:11
Lijkt me ideaal. Blijkt dat een sollicitant aanleg heeft voor een bepaalde ziekte, ook al openbaart het zich welllicht nooit, niet aannemen
Zou me nog talloze andere voordelen voor kunnen stellen
Mogelijk valt in de toekomst er uit te halen of een sollicitant meer of minder neigt naar een depressieve aard?

Probleem is wel een toename aan gespuis dat niet geschikt is om te werken

Wow. Lees ik dat bericht van jou nu goed?

Dus je vindt het een GOED idee dat mensen die genetische aanleg hebben om ooit bepaalde ziektes te krijgen niet eer aan een job kunnen geraken?

En dat je deze mensen ook nog eens omschrijft met de geweldige term 'gespuis'??

Lees ik dat nu goed?

Dadeemelee
12 maart 2017, 11:10
Ik denk dat Adrian M. gehackt is 8O

kelt
15 augustus 2017, 14:13
Los van gans die historie van "genetische tests" is er ook het groeiende drugsprobleem (ja,ook en vooral onder de "blanken")..

Voor meer en eer bedrijven (heus niet Mc Donalds alleen) is iemand die sporen van drugsgebruik vertoont in urine- of bloedstalen gewoonweg niet aanvaardbaar...(en daar zijn GOEDE redenen voor,gestaafd door decennialange ervaring)

Het probleem (van de daardoor ontstane werkloosheid onder jonge mannen) is nu zo erg dat zelfs President Trump gemeend heeft hieromtrent wat uitspraken te moeten doen in zijn bekende stijl....



Maar meer konkreet,in menige,momenteel "vervallen" (voor)stad in de oude "rust-belt" is een heropleving van de industrie,ongeacht andere gunstige voortekenen ,niet eens meer mogelijk omdat er vrijwel niet kan gerecruteerd worden en de immigratiepijplijn voor Europese kandidaat blue-collarworkers eigenlijk al lang dichtgedraaid is...

Ziedaar,decennialang "gedogen" van drugsgebruik (dat kan in de Vs,zolang je in de "vergeten" stadswijken woont,of ergens te lande in de "boonies" en verder niemand vermoord of zo..is nu een regelrechte aanval op de toekomst van het land aan het worden.

Ook de "offspring" uit eerdervermelde zones,waaruit eerder in de geschiedenis de werkkkrachten gerecruteerd werden,is kompleet waardeloos.....

In het Zuiden is men ondertussen ,in de enorme landbouwsector toch,dolblij met de ,al dan niet illegale-,latino's,die WERKEN tenminste.......

Iets dat al lang niet meer gevraagd kan worden van de "eigen" bevolking,of ze nu zwart of blank zijn.......:?

TV-verslaafde
15 augustus 2017, 16:07
Los van gans die historie van "genetische tests" is er ook het groeiende drugsprobleem (ja,ook en vooral onder de "blanken")..

Voor meer en eer bedrijven (heus niet Mc Donalds alleen) is iemand die sporen van drugsgebruik vertoont in urine- of bloedstalen gewoonweg niet aanvaardbaar...(en daar zijn GOEDE redenen voor,gestaafd door decennialange ervaring)

Het probleem (van de daardoor ontstane werkloosheid onder jonge mannen) is nu zo erg dat zelfs President Trump gemeend heeft hieromtrent wat uitspraken te moeten doen in zijn bekende stijl....



Maar meer konkreet,in menige,momenteel "vervallen" (voor)stad in de oude "rust-belt" is een heropleving van de industrie,ongeacht andere gunstige voortekenen ,niet eens meer mogelijk omdat er vrijwel niet kan gerecruteerd worden en de immigratiepijplijn voor Europese kandidaat blue-collarworkers eigenlijk al lang dichtgedraaid is...

Ziedaar,decennialang "gedogen" van drugsgebruik (dat kan in de Vs,zolang je in de "vergeten" stadswijken woont,of ergens te lande in de "boonies" en verder niemand vermoord of zo..is nu een regelrechte aanval op de toekomst van het land aan het worden.

Ook de "offspring" uit eerdervermelde zones,waaruit eerder in de geschiedenis de werkkkrachten gerecruteerd werden,is kompleet waardeloos.....

In het Zuiden is men ondertussen ,in de enorme landbouwsector toch,dolblij met de ,al dan niet illegale-,latino's,die WERKEN tenminste.......

Iets dat al lang niet meer gevraagd kan worden van de "eigen" bevolking,of ze nu zwart of blank zijn.......:?

Is deel van het "superioriteitscomplex" van de VS waarbij wordt neergekeken op de rest van de wereld als zijnde goedkope arbeid en grondstoffen. Zo kweek je luie verslaafde weekdieren aan de onderkant en hautaine fantasten aan de bovenkant. Europa zou ook beter een totaal andere koers varen dan de VS. Op dat vlak geef ik "Merkel" gelijk. De dagen van het blind meelopen met de VS zijn voorgoed voorbij...

De schoofzak
15 augustus 2017, 17:51
Ik ben lang geen aanhanger van Trump, maar vertrouw zijn tegenstanders ook voor geen cent.
Even afwachten wat er van de zaak echt is.

zonbron
15 augustus 2017, 17:57
Lijkt me ideaal. Blijkt dat een sollicitant aanleg heeft voor een bepaalde ziekte, ook al openbaart het zich welllicht nooit, niet aannemen
Zou me nog talloze andere voordelen voor kunnen stellen
Mogelijk valt in de toekomst er uit te halen of een sollicitant meer of minder neigt naar een depressieve aard?

Probleem is wel een toename aan gespuis dat niet geschikt is om te werken

Spot on! Mooi geformuleerd beste @Adrian M!

Nr.10
15 augustus 2017, 22:43
Spot on! Mooi geformuleerd beste @Adrian M!
Wat is daar zo mooi aan?

Nr.10
15 augustus 2017, 22:45
Is deel van het "superioriteitscomplex" van de VS waarbij wordt neergekeken op de rest van de wereld als zijnde goedkope arbeid en grondstoffen. Zo kweek je luie verslaafde weekdieren aan de onderkant en hautaine fantasten aan de bovenkant.
² Zo graaf je je eigen put. Imperiale hubris op een beerput van ongelijkheid.