PDA

View Full Version : Nederlandse kerken doelwit van brandstichting


Chipie
9 november 2004, 12:54
Twee kerken in de Nederlandse provincie Utrecht zijn maandagavond het doelwit geweest van brandstichting. Onbekenden veroorzaakten brand in de protestantse Triumfatorkerk in de Utrechtse wijk Kanaleneiland en in een gebouw van de Pinkstergemeente Immanuel in Amersfoort.

Bij beide gebedshuizen werd een ruit ingeslagen waarna brandbaar materiaal naar binnen werd gegooid. In Amersfoort ging het om enkele molotovcocktails. De branden waren snel onder controle.

Eerder maandag was in Eindhoven een aanslag gepleegd op de islamitische school Tarieq Ibnoe Ziyad. De basisschool raakte flink beschadigd en in de omgeving sneuvelden ruiten van woningen. Niemand raakte gewond.

Alle betrokkenen bij het onderzoek naar de aanslag op de school hullen zich in stilzwijgen. Politie, justitie en de Eindhovense burgemeester Alexander Sakkers houden er rekening mee dat de aanslag een direct gevolg is van de moord op Theo Van Gogh. Zekerheid daarover is er echter niet.

In de kerk in Utrecht werd in 2001 ook al brand gesticht. Ook de islamitische basisschool was al vaker het doelwit van aanslagen. Vorig jaar gooiden jongens een brandbom naar het gebouw en in 1989 werd er brand veroorzaakt. Drie jonge Eindhovenaren werden daarvoor veroordeeld tot celstraffen. De school was sindsdien extra beveiligd.

Ook nu bewaakt de politie bewaakt nog steeds permanent een aantal islamitische panden in Eindhoven, waaronder enkele moskeeën. Andere gebouwen zijn opgenomen in de extra bewakingsrondes. Elders in het land bewaken ouders van leerlingen de moslimscholen zelf.
http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?Snel=1&ArticleID=DMF09112004_009
Tja, waar zijn ze mee bezig?

TypO
9 november 2004, 13:07
En ; een internationale terroristische moslim-groepering die Nederland met aanslagen bedreigt omdat er enkelen wraak hebben genomen voor Van Gogh? Die gasten spreken dat ze niet zullen toezien op wat er met HUN SCHOLEN gebeurt!

HUN SCHOLEN?
Sinds wanneer hebben die gasten hier instellingen die van hun zijn? Van ONS op zijn minst, want het werd zogoed als allemaal met gemeenschapsgeld, dus ONS geld gefinancieert!
Die gasten zijn voor niks beschaamd en het toont nog maar eens hoe ze redeneren, het is hier van hun.

VlaamseBelg
9 november 2004, 13:25
Tja, we leven in moeilijke tijden, de helft van de wereldbevolking heeft nog steeds niet meer hersencapaciteit dan onze verre voorouders, de andere helft is geevolueerd. De natuurlijke selectie gaat traag, het gevolg is een hoop debielen die moskees in brand steken omdat een debiel vermoord is, en daarom gaan weer andere debielen wat kerken beschadigen.

En de normale mensen, die staan aan de kant te kijken en vragen zich af waar ze nu allemaal toch mee bezig zijn...

TypO
9 november 2004, 13:40
Tja, we leven in moeilijke tijden, de helft van de wereldbevolking heeft nog steeds niet meer hersencapaciteit dan onze verre voorouders, de andere helft is geevolueerd. De natuurlijke selectie gaat traag, het gevolg is een hoop debielen die moskees in brand steken omdat een debiel vermoord is, en daarom gaan weer andere debielen wat kerken beschadigen.

En de normale mensen, die staan aan de kant te kijken en vragen zich af waar ze nu allemaal toch mee bezig zijn...

Yep.
Maar ik ben wel bereid om te ageren voor de vrijheid en veiligheid van mijn kinderen.
Als ik geweld moet gebruiken om die debielen, waarvan we er al 50milj in europa hebben, te stoppen, dan zie ik hier niet het kleinste graatje in.

VlaamseBelg
9 november 2004, 14:00
Yep.
Maar ik ben wel bereid om te ageren voor de vrijheid en veiligheid van mijn kinderen.
Als ik geweld moet gebruiken om die debielen, waarvan we er al 50milj in europa hebben, te stoppen, dan zie ik hier niet het kleinste graatje in.
Mijn punt is net dat de "debielen" goed verspreid zitten over alle werelddelen, rassen, geloofsovertuigingen en andere lagen van de bevolking.

Mitgard
9 november 2004, 14:10
Tja, we leven in moeilijke tijden, de helft van de wereldbevolking heeft nog steeds niet meer hersencapaciteit dan onze verre voorouders, de andere helft is geevolueerd. De natuurlijke selectie gaat traag, het gevolg is een hoop debielen die moskees in brand steken omdat een debiel vermoord is, en daarom gaan weer andere debielen wat kerken beschadigen.

En de normale mensen, die staan aan de kant te kijken en vragen zich af waar ze nu allemaal toch mee bezig zijn...
benieuwd hoeveel 'gematigde' moslims de moordenaar van TVG een debiel vinden. voor de camera ja, dan veinzen ze onbegrip en afkeuring van achter hun heimelijke smoel (soms heb ik de indruk dat ze hun lach amper kunnen inhouden). totdat ze de camera weg is en ze weer zichzelf kunnen zijn onder hun soortgenoten.
en de linkse schoenzolen, ze pinken een traantje weg van ontroering voor zoveel islamitische goedheid.

VlaamseBelg
9 november 2004, 14:14
Als ze niks zeggen zijn ze slecht, en als ze wel iets zeggen ook. Gemakkelijk...

De Vliegende Hollander
9 november 2004, 14:14
Zaak is nu dat Nederland zich niet laat gek maken door wat er allemaal gebeurt. Hoogstwaarschijnlijk is dit het werk geweest van een aantal opgefokte tieners (van beide kanten).
De dreiging door die Al Tahwid-brigades dienen zeker serieus te worden genomen. Echter, we moeten gewoon het hoofd koel kouden en niet nu ineens een escalatie in gang zetten die we straks niet meer kunnen stoppen...

Pat
9 november 2004, 14:21
Toch eigenaardig: één topic over brandstichting in een moskee, een ander topic over brandstichting in een kerk. Maar de forumleden die het ene veroordelen, veroordelen het andere niet en vise versa. Twee maten en gewichten, zeker?

Antoon
9 november 2004, 14:35
Toch eigenaardig: één topic over brandstichting in een moskee, een ander topic over brandstichting in een kerk. Maar de forumleden die het ene veroordelen, veroordelen het andere niet en vise versa. Twee maten en gewichten, zeker?
Neen. Gewoon oorlog tussen de twee groepen. En het is maar een begin want dit zijn spijtig genoeg de symptomen.

Herr Flick
9 november 2004, 14:35
Toch eigenaardig: één topic over brandstichting in een moskee, een ander topic over brandstichting in een kerk. Maar de forumleden die het ene veroordelen, veroordelen het andere niet en vise versa. Twee maten en gewichten, zeker?

het klinkt misschien zot, maar 't zal oorlog zijn zeker, ... ik zie het er in elk geval nog van komen...

Het was al kantje boordje bij de moord op Fortuin, gelukkig dat die gepleegd is door een holandse ecofundi, maar...

The shit has hit the fan hé, ... en als 't zo wa platte was zal me alle kanten opvliegen...

De Vliegende Hollander
9 november 2004, 14:38
het klinkt misschien zot, maar 't zal oorlog zijn zeker, ... ik zie het er in elk geval nog van komen...

Het was al kantje boordje bij de moord op Fortuin, gelukkig dat die gepleegd is door een holandse ecofundi, maar...

The shit has hit the fan hé, ... en als 't zo wa platte was zal me alle kanten opvliegen...
Laten we hopen van niet (en ik denk ook niet dat we over een jaar met een burgeroorlog zitten hoor). Bovendien zou dat dan geen Nederlands probleem zijn, maar een Europees probleem...

TypO
9 november 2004, 14:40
Mijn punt is net dat de "debielen" goed verspreid zitten over alle werelddelen, rassen, geloofsovertuigingen en andere lagen van de bevolking.

Juist ja. Maar ons debielen hebben toch nog niemand ritueel vermoord omdat ze beledig zijn, laat staan hun geloof.
Ik denk dat wij, zelfs ons debielen, dat stadium al effe ontgroeid zijn.
Wij voeden in het algemeen onze kinderen zelfs niet in die debieliteit op, wat anderen nog steeds doen, en fanatieker met de dag...

Antoon
9 november 2004, 14:44
Laten we hopen van niet (en ik denk ook niet dat we over een jaar met een burgeroorlog zitten hoor). Bovendien zou dat dan geen Nederlands probleem zijn, maar een Europees probleem...
Burgeroorlog is een groot woord. Maar straatgeweld en meer van dat fraais zie ik wel gebeuren.

Je hebt wel gelijk met dat 'Europees probleem'. Want of het in Nederland of Frankrijk begint is een detail, het spreid zich in geen tijd uit over heel West-Europa met haar 50 miljoen ingeweken moslims.

Piet Hein
9 november 2004, 14:47
wraak roept wraak op

Herr Flick
9 november 2004, 14:53
Laten we hopen van niet (en ik denk ook niet dat we over een jaar met een burgeroorlog zitten hoor). Bovendien zou dat dan geen Nederlands probleem zijn, maar een Europees probleem...

Dat is juist het probleem, ...

Het zal een europees probleem worden of je dat nu graag hebt of niet.

Je zal wel zeggen dat ik een onheilsprofeet ben maar als je de geschiedenis van de Islam bekijkt weet je gewoon dat er shit van komt.

Ik spreek hier over kosovo toestanden, hetgeen nu gebeurt zegt genoeg, ... de tijd is er wel nog niet echt rijp voor maar het kan snel escaleren hé, ...

1 dooie heeft nog al voor miljoenen doden gezorgd achteraf,... Frans Ferdinand was de trigger voor WO I en dat is de enige oorlog niet die gestart is omwille van de wraak, of ambities van 1 man.

Herr Flick
9 november 2004, 14:56
Burgeroorlog is een groot woord. Maar straatgeweld en meer van dat fraais zie ik wel gebeuren.

Je hebt wel gelijk met dat 'Europees probleem'. Want of het in Nederland of Frankrijk begint is een detail, het spreid zich in geen tijd uit over heel West-Europa met haar 50 miljoen ingeweken moslims.


Het is inderdaad gelijk waar , waar de vlam in de pan gaat vliegen, maar in brand vliegen gaat ze.

Kijk gewoon naar wat in holland gebeurd, volkomen voorspelbaar, maar niemand die er iets aan kan doen. en nu zijn ze nog niet aan het schieten of zijn er geen dooien gevallen, maar hou u maar vast als dat gebeurd hé, want dan gaat het hek compleet van de dam.

De Vliegende Hollander
9 november 2004, 15:00
Dat is juist het probleem, ...

Het zal een europees probleem worden of je dat nu graag hebt of niet.

Je zal wel zeggen dat ik een onheilsprofeet ben maar als je de geschiedenis van de Islam bekijkt weet je gewoon dat er shit van komt.

Ik spreek hier over kosovo toestanden, hetgeen nu gebeurt zegt genoeg, ... de tijd is er wel nog niet echt rijp voor maar het kan snel escaleren hé, ...

1 dooie heeft nog al voor miljoenen doden gezorgd achteraf,... Frans Ferdinand was de trigger voor WO I en dat is de enige oorlog niet die gestart is omwille van de wraak, of ambities van 1 man.
Het is ook belangrijk om iets anders even mee te nemen in onze analyse. De grootste moslimgroep van Nederland is de Turkse. Deze kenmerkt zich over het algemeen als juist erg liberaal en sterker geïntegreerd. Verder staan drie andere grote groepen, die van de Surinamers,Antillianen en Molukkers/Indonezen eveneens lijnrecht tegenover de Moslimfanateb. Ik denk dus niet dat als er rellen komen dat het er één wordt tussen Moslims en Autochtonen of buitenlanders en autochtonen in het algemeen. Ik voorzie dan eerder een clash tussen Marrokanen en Nederlanders ontstaan.

Maar nogmaals, niemand hier hoeft bang te zijn voor burgeroorlogen of grootschalige razzia's. Zo ver zal het echt niet komen!

The King
9 november 2004, 15:09
benieuwd hoeveel 'gematigde' moslims de moordenaar van TVG een debiel vinden. voor de camera ja, dan veinzen ze onbegrip en afkeuring van achter hun heimelijke smoel (soms heb ik de indruk dat ze hun lach amper kunnen inhouden). totdat ze de camera weg is en ze weer zichzelf kunnen zijn onder hun soortgenoten.
en de linkse schoenzolen, ze pinken een traantje weg van ontroering voor zoveel islamitische goedheid.Ik vraag me af hoe de Vlamingen zouden denken wanneer Abou JahJah vermoord zou worden. Zouden ze dat als een aanslag op de vrijheid van meningsuiting beschouwen? Ik denk dat veel Vlamingen zouden denken: "1-1" of "hij heeft het verdiend".

Ik vind de moord overigens bespottelijk. Als een persoon de uitspraken van Theo van Gogh als beledigend ervaart zou hij naar de rechter moeten stappen en op een legale manier zijn disputen moeten proberen op te lossen.

Hopelijk zal de vrede in Europa wederkeren.

De Vliegende Hollander
9 november 2004, 15:10
Ik vraag me af hoe de Vlamingen zouden denken wanneer Abou JahJah vermoord zou worden. Zouden ze dat als een aanslag op de vrijheid van meningsuiting beschouwen? Ik denk dat veel Vlamingen zouden denken: "1-1" of "hij heeft het verdiend".

Ik vind de moord overigens bespottelijk. Als een persoon de uitspraken van Theo van Gogh als beledigend ervaart zou hij naar de rechter moeten stappen en op een legale manier zijn disputen moeten proberen op te lossen.

Hopelijk zal de vrede in Europa wederkeren.
Genoeg mensen en organisaties hebben Van Gogh aangeklaagd, ze kregen alleen geen gelijk... Dus zijn er soms debielen die hun gelijk dan maar op een andere manier halen ...

Pat
9 november 2004, 15:50
Genoeg mensen en organisaties hebben Van Gogh aangeklaagd, ze kregen alleen geen gelijk... Dus zijn er soms debielen die hun gelijk dan maar op een andere manier halen ...
Hier in België was hij hoogstwaarschijnlijk veroordeeld wegens inbreuk op de anti-discriminatiewet.

De Vliegende Hollander
9 november 2004, 15:57
Hier in België was hij hoogstwaarschijnlijk veroordeeld wegens inbreuk op de anti-discriminatiewet.
Poe, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen --> daarvoor ken ik de Belgische wetten niet goed genoeg.

Mitgard
9 november 2004, 16:27
Ik vraag me af hoe de Vlamingen zouden denken wanneer Abou JahJah vermoord zou worden. Zouden ze dat als een aanslag op de vrijheid van meningsuiting beschouwen? Ik denk dat veel Vlamingen zouden denken: "1-1" of "hij heeft het verdiend".

Ik vind de moord overigens bespottelijk. Als een persoon de uitspraken van Theo van Gogh als beledigend ervaart zou hij naar de rechter moeten stappen en op een legale manier zijn disputen moeten proberen op te lossen.

Hopelijk zal de vrede in Europa wederkeren.natuurlijk zouden er velen dat denken.
wat nog maar eens bewijst dat de wij-zij tegenstelling door beide groepen als zodanig ervaren wordt (zij het meer bij de moslims dan bij de vlamingen).
laat er maar eens een internationale voetbalwedstrijd van belgië-marokko zijn, dan weet je waar het hart van de 'nieuwe belgen' ligt, zelfs van zij die hier geboren zijn. kortom er bestaat geen eenheid tussen autochtonen en allochtonen.
al die tijd hebben de autochtonen zichzelf daar eenzijdig de schuld van gegeven, en steeds maar moeite gedaan om de allochtonen de hand te reiken.
en hoe harder we probeerden, hoe meer de allochtonen zich van ons afkeerden, hoe meer ze gingen eisen en hoe arroganter ze werden.
tot het trieste dieptepunt waarop wij niet meer mogen zeggen wat we willen op straffe van de kogel.

Wreker
9 november 2004, 17:04
Tja, we leven in moeilijke tijden, de helft van de wereldbevolking heeft nog steeds niet meer hersencapaciteit dan onze verre voorouders, de andere helft is geevolueerd. De natuurlijke selectie gaat traag, het gevolg is een hoop debielen die moskees in brand steken omdat een debiel vermoord is, en daarom gaan weer andere debielen wat kerken beschadigen.

En de normale mensen, die staan aan de kant te kijken en vragen zich af waar ze nu allemaal toch mee bezig zijn...
Een typische gedachtengang van een typische debiel.

Antoon
9 november 2004, 20:47
natuurlijk zouden er velen dat denken.
wat nog maar eens bewijst dat de wij-zij tegenstelling door beide groepen als zodanig ervaren wordt (zij het meer bij de moslims dan bij de vlamingen).
laat er maar eens een internationale voetbalwedstrijd van belgië-marokko zijn, dan weet je waar het hart van de 'nieuwe belgen' ligt, zelfs van zij die hier geboren zijn. kortom er bestaat geen eenheid tussen autochtonen en allochtonen.
al die tijd hebben de autochtonen zichzelf daar eenzijdig de schuld van gegeven, en steeds maar moeite gedaan om de allochtonen de hand te reiken.
en hoe harder we probeerden, hoe meer de allochtonen zich van ons afkeerden, hoe meer ze gingen eisen en hoe arroganter ze werden.
tot het trieste dieptepunt waarop wij niet meer mogen zeggen wat we willen op straffe van de kogel.
Dat is een correcte weergave van de realiteit.