PDA

View Full Version : Opgelet weer SPAM die de ronde doet ...


Universalia
11 april 2017, 08:17
Creatief zijn en blijven die spammers wel.

Beetje doorzichtig maar kom.

Ik ben niet eens klant bij de bewuste bank. 8O

Deze keer weer maar eens de KBC bankinstelling die het mocht verduren met een mailtje(SPAM) naar de mensen toe.

Weer maar eens op het oude Telenet mail adres pandora.be (schrappen ze bij telenet die lijsten niet denk ik dan???)

De bewuste malafide mail:

Geachte klant,

Met ingang van 15 april 2017 gaan we van start met de introductie van de nieuwe NFC-bankkaart.
De nieuwe NFC-bankkaart is de opvolger van de huidige betaalkaart die u momenteel bezit.
KBC biedt haar klanten een veiligere virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak.

Direct aanvragen
Uw huidige product zal per 20 april 2017 gedeactiveerd worden. U kunt dan geen gebruik meer maken van uw huidige product.
De nieuwe NFC-bankkaart is geheel gratis, na 20 april 2017 zullen wij € 15,95 in rekening brengen. Verdere informatie over de nieuwe NFC-bankkaart staat vermeld in de brief die u thuis opgestuurd zult krijgen.

Klik hier om uw NFC-bankkaart aan te vragen

Bezorging
Nadat uw aanvraag verzonden is en door een medewerker goedgekeurd is krijgt u uw nieuwe NFC-bankkaart per post op uw domicilieadres. Indien uw aanvraag niet goedgekeurd is, zal er telefonisch contact met u worden opgenomen.

Met vriendelijke groet,

Mark de Vries
Directievoorzitter
KBC Customer Service (pijnlijk mocht de persoon bestaan bij het bedrijf dat het in zijn naam doorgezonden is geworden geweest zijnde :roll: :roll: )

Ga daar dus nooit op in, klik nooit een link. :-D

Yeah right!!!! http://www.animaatjes.nl/plaatjes/l/lachen/lachen20Babyklaphandjes.gif

kelt
11 april 2017, 11:12
Dat lijkt heel erg op een verlate aprilgrap.

Near Field Communication zal namelijk werken vanaf uw smartphone,en niet vanaf een bankkaart. :-)

reservespeler
11 april 2017, 11:17
2

reservespeler
11 april 2017, 11:17
Creatief zijn en blijven die spammers wel.

Beetje doorzichtig maar kom.

Ik ben niet eens klant bij de bewuste bank. 8O

Deze keer weer maar eens de KBC bankinstelling die het mocht verduren met een mailtje(SPAM) naar de mensen toe.

Weer maar eens op het oude Telenet mail adres pandora.be (schrappen ze bij telenet die lijsten niet denk ik dan???)

De bewuste malafide mail:

Geachte klant,

Met ingang van 15 april 2017 gaan we van start met de introductie van de nieuwe NFC-bankkaart.
De nieuwe NFC-bankkaart is de opvolger van de huidige betaalkaart die u momenteel bezit.
KBC biedt haar klanten een veiligere virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak.

Direct aanvragen
Uw huidige product zal per 20 april 2017 gedeactiveerd worden. U kunt dan geen gebruik meer maken van uw huidige product.
De nieuwe NFC-bankkaart is geheel gratis, na 20 april 2017 zullen wij € 15,95 in rekening brengen. Verdere informatie over de nieuwe NFC-bankkaart staat vermeld in de brief die u thuis opgestuurd zult krijgen.

Klik hier om uw NFC-bankkaart aan te vragen

Bezorging
Nadat uw aanvraag verzonden is en door een medewerker goedgekeurd is krijgt u uw nieuwe NFC-bankkaart per post op uw domicilieadres. Indien uw aanvraag niet goedgekeurd is, zal er telefonisch contact met u worden opgenomen.

Met vriendelijke groet,

Mark de Vries
Directievoorzitter
KBC Customer Service (pijnlijk mocht de persoon bestaan bij het bedrijf dat het in zijn naam doorgezonden is geworden geweest zijnde :roll: :roll: )

Ga daar dus nooit op in, klik nooit een link. :-D

Yeah right!!!! http://www.animaatjes.nl/plaatjes/l/lachen/lachen20Babyklaphandjes.gif

Ik kreeg die ook van KBC en van Argenta.
Ik heb die onmiddellijk doorgestuurd naar de politie.

De schoofzak
11 april 2017, 11:26
Er zou best wat harder en agressiever mogen opgetreden worden tegen dergelijke bendes.
Dat betekent vanzelfsprekend:
- bevoegdheid van het gerecht om de gegevens op te vragen bij de operatoren
- toestemming voor de flikken om technieken als uitlokking toe te passen, als dat nuttig kan zijn om te traceren wie er achter zit
- een beetje haar op de tanden van economie en buitenlandse zaken: landen die niet meewerken, moeten beperkingen opgelegd krijgen. In gans de EU.
- banken die niet meewerken: ferme boetes; buitenlandse banken: op een zwarte lijst. Elke andere bank die nog samenwerkt met een van de zwarte lijst: zware boetes.


En off topic: idem dito voor identiteitsdiefstal.
Ons gerecht en onze flikken werken nog volgens de technieken waarmee ze 50 jaar geleden een konijnendiefstal aanpakten.

.