PDA

View Full Version : Vanavond op Canvas: Todesengel (De beul van Genua)


thePiano
9 november 2004, 21:06
Vanavond om 22u50 op Canvas:


http://www.istitutoresistenza-ge.it/FOTO/engel-SS.jpg

http://www.istitutoresistenza-ge.it/FOTO/engel-vecchio.jpg

Documentaire van Renée Althammer (RBB, 2003) over een aantal onbestrafte gruweldaden die door de SS zijn begaan in Italië aan het einde van de Tweede Wereldoorlog.

Gevangen genomen weerstanders werden zonder vorm van proces vermoord, hele dorpen werden platgebrand, vrouwen en kinderen meedogenloos afgeslacht. Vreemd genoeg bleven veel van deze misdaden ongestraft.

Renée Althammer reconstrueert deze duistere periode aan de hand van het verhaal van Friedrich Engel, een voormalig SS-officier, die de dood van 246 mensen op zijn geweten heeft.

De Duitse justitie bleek niet in staat om Friedrich Engel op te sporen. De makers van deze documentaire slagen daar wel in: de heer Engel staat gewoon in het telefoonboek van zijn geboortestad en blijkt zelfs bereid tot een interview.

Sam
9 november 2004, 21:13
Bedankt thePiano, het wordt vast weer een kwaliteits-reportage.

Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik erg geïnteresseerd ben in WOII.
Waarschijnlijk zal je dat wel linken met mijn politieke voorkeur. Nuja men slaat dikwijls de bal mis. Ik heb namelijk geen duiste sympathieën.

Ik ben Vlaming, en de vlaamse waarden en normen behouden, daar ga ik voor. En daar is voor Hitler in mijn geval geen plaats

Herr Flick
9 november 2004, 21:15
K ga ook kijken,

thePiano
9 november 2004, 21:16
Bedankt thePiano, het wordt vast weer een kwaliteits-reportage.

Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik erg geïnteresseerd ben in WOII.
Waarschijnlijk zal je dat wel linken met mijn politieke voorkeur. Nuja men slaat dikwijls de bal mis. Ik heb namelijk geen duiste sympathieën.

Ik ben Vlaming, en de vlaamse waarden en normen behouden, daar ga ik voor. En daar is voor Hitler in mijn geval geen plaats
Ha? Prima zo! Je kan nog altijd je excuses aanbieden in deze draad:
Excuses aan thePiano.... (http://forum.politics.be/showthread.php?t=12542) :)

Pietje
9 november 2004, 21:16
Bedankt thePiano, het wordt vast weer een kwaliteits-reportage.

Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik erg geïnteresseerd ben in WOII.
Waarschijnlijk zal je dat wel linken met mijn politieke voorkeur. Nuja men slaat dikwijls de bal mis. Ik heb namelijk geen duiste sympathieën.

Ik ben Vlaming, en de vlaamse waarden en normen behouden, daar ga ik voor. En daar is voor Hitler in mijn geval geen plaats
Voor de "bonzen" van jouw partij des te meer 8)

ancapa
9 november 2004, 21:17
blijven stigmatiseren, blijven herhalen, aanzetten tot naar bepaalde programma's te luisteren of te kijken... een gevaarlijk spelleke !

thePiano
9 november 2004, 21:25
blijven stigmatiseren, blijven herhalen, aanzetten tot naar bepaalde programma's te luisteren of te kijken... een gevaarlijk spelleke !
Dat was niet voor jouw bedoeld. Jij bent grondig gehersenspoeld. Voor jou bestaat geen hoop meer. In het beste geval sturen we jou als dwangarbeider naar de zoutmijnen van Wieliczka in Polen. :)

Vlaamse Leeuw
9 november 2004, 21:31
Ik ga vanavond ook kijken en hoewel ik een Flamingant ben - en dus wordt ik graag door Yann en andere BUB'ers met Nazi's gelinkt - ben ik dit niet! Maar ik heb inderdaad wel interesse in WO2.

Piet Hein
9 november 2004, 21:49
ik heb ook veel interesse in WOI en WOII

Duvel
9 november 2004, 21:52
zeikstralen

trouwens die facinatie voor Nazis van d etokkelaar is ziekelijk

Sam
9 november 2004, 22:01
Ik ga vanavond ook kijken en hoewel ik een Flamingant ben - en dus wordt ik graag door Yann en andere BUB'ers met Nazi's gelinkt - ben ik dit niet! Maar ik heb inderdaad wel interesse in WO2.
Wow en ik dacht dat men alleen Vlaams blok kiezers ermee linkte,

Hmm alles wat vlaams is, is volgens hen nazi :(

wat onjuist is, nuja

alles wat belgisch is, is Waals ;-)

en dat klopt

Sam
9 november 2004, 22:04
Ha? Prima zo! Je kan nog altijd je excuses aanbieden in deze draad:
Excuses aan thePiano.... (http://forum.politics.be/showthread.php?t=12542) :)
Nee hoor, genoeg geflirt

geniet van je glasje aldi-champagne ;)

nuja feliciteer jij me maar als we de volgende verkiezingen weer winnen.

Met excuses kom ik zelden, en in dit geval zeker niet.