PDA

View Full Version : Google fotografeert uw huis ...


Universalia
30 april 2017, 10:51
BRON (http://www.standaard.be/cnt/dmf20170429_02858971)

En weer zijn ze daar met hun wagentjes die alle straten in 'beeld' willen brengen.

U kan dat op een bepaalde manier 'blokkeren' dat ze uw huis fotograferen maar die werkwijze ontsnapt mij even.

Nu is dat op zich best gek als u in een rijhuizenstraatje woonachtig bent want dan zie je tussen al de andere huizen er ééntje (dat van u blocked) staan dat 'gecamoufleerd' is.

Het idiote is dat de mensen die de bewuste straat kennen ook direct weten wie daar woont of zie ik dat weer totaal verkeerd?

Opvallend: de gemeentebesturen zijn op de hoogte gebracht dat Google de komende weken nieuwe straatbeelden maakt. Niet iedereen reageert immers even enthousiast, zeker niet wie op zijn privacy gesteld is. Ook de locatie kan gevoelig liggen: een wachtrij aan een gevangenispoort bijvoorbeeld, of de uitgang van een dokterspraktijk.

Google moet het hier afbollen met zijn zever. :-D

Dadeemelee
30 april 2017, 10:56
Ja je kan dat blokkeren (het wazig maken). Feit is dat Google dat best standaard zou wazig maken en enkel als je het vraagt (winkels en zo) in detail zou weergeven.


Street view samen met Earth View is ideaal voor inbrekers om hun aktiviteiten te plannen.

maddox
30 april 2017, 10:58
Inbrekers zijn niet bepaald mensen die veel moeite willen doen voor weinig buit.

Gebruik dat feit, en zorg dat uw woonst onappetijtelijk lijkt op Google.

De schoofzak
30 april 2017, 11:03
...
Street view samen met Earth View is ideaal voor inbrekers om hun aktiviteiten te plannen.

Heb jij enig bewijs of enige indicatie van het feit dat inbrekers zouden gebruik maken van die dingen ?

Of is dat enkel jouw fantasie ? Angstige fantasie ?

.

kelt
30 april 2017, 11:05
De absolute horror van de ruimtelijke ordening in Vlaanderen wordt steeds eenvoudiger consulteerbaar.Thx Google :-)

Dadeemelee
30 april 2017, 11:54
Heb jij enig bewijs of enige indicatie van het feit dat inbrekers zouden gebruik maken van die dingen ?

Of is dat enkel jouw fantasie ? Angstige fantasie ?

.

Er zijn in de buurt al inbraken geweest waarbij je je kan afvragen hoe ze zo goed wisten dat ze heel gemakkelijk langs de tuin konden binnenraken en daar ofgeschermd door hagen rustig konden boren.

Universalia
30 april 2017, 12:05
Even ter info dan maar ... de meningen over het al dan niet te willen 'blinderen' van uw huis, winkel of wat anders lopen best zwaar uit elkaar.

Google street view (https://www.privacycommission.be/nl/google-street-view)

De manier om het toch maar even te 'verwijderen?' (http://www.zdnet.be/article/133493/hoe-je-huis-van-street-view-verwijderen/)

djimi
30 april 2017, 12:45
Spijtig - of is het gelukkig? - genoeg woon ik op een derde verdieping.

Als ik een woning op straatniveau had, hing ik reusachtige posters van reusachtige blote tetten aan alle ramen.

Ik zou wel eens willen weten wat Google daarmee zou aanvangen.

djimi
30 april 2017, 12:49
Inbrekers zijn niet bepaald mensen die veel moeite willen doen voor weinig buit.

Gebruik dat feit, en zorg dat uw woonst onappetijtelijk lijkt op Google.

Geen slecht voorstel.

Ook stank is een goed hulpmiddel om ongewenst bezoek weg te houden ;-)

Zeus
30 april 2017, 13:33
Opvallend: de gemeentebesturen zijn op de hoogte gebracht dat Google de komende weken nieuwe straatbeelden maakt. Niet iedereen reageert immers even enthousiast, zeker niet wie op zijn privacy gesteld is. Ook de locatie kan gevoelig liggen: een wachtrij aan een gevangenispoort bijvoorbeeld, of de uitgang van een dokterspraktijk.

Onzin, want Google blurt automatisch gezichten

DewareJakob
30 april 2017, 13:36
Heb jij enig bewijs of enige indicatie van het feit dat inbrekers zouden gebruik maken van die dingen ?

Of is dat enkel jouw fantasie ? Angstige fantasie ?

.
Misschien wel, hoewel dat onderzoek ter plaatse ook wel zal gebeuren, en ik vermoed dat huizen die 'geblurd' zijn juist extra interesse opwekken...

Universalia
30 april 2017, 13:49
Misschien wel, hoewel dat onderzoek ter plaatse ook wel zal gebeuren, en ik vermoed dat huizen die 'geblurd' zijn juist extra interesse opwekken...

Dat kan ook al inderdaad.

Iets wat 'geheimzinnig' overkomt daar gaat men zeker zoeken. :lol:

Als ik een woning op straatniveau had, hing ik reusachtige posters van reusachtige blote tetten aan alle ramen.

Dat is pas een goed plan!!!

Met een kleine duidelijke verwijzing onder de blote dingen naar de 'tettendraad' alhier?

Vrijheideerst
30 april 2017, 14:02
En voorts hele levens op facebook en instagram zetten.

DewareJakob
30 april 2017, 14:14
En voorts hele levens op facebook en instagram zetten.

Inderdaad!

kiko
30 april 2017, 14:33
En voorts hele levens op facebook en instagram zetten.
Daar kies je voor.

Voor Google Street View kies je niet.

De schoofzak
30 april 2017, 14:47
Er zijn in de buurt al inbraken geweest waarbij je je kan afvragen hoe ze zo goed wisten dat ze heel gemakkelijk langs de tuin konden binnenraken en daar ofgeschermd door hagen rustig konden boren.

O dat lijkt me nogal wat afgevraagd.

.

dalibor
30 april 2017, 14:49
Uw moeder die ziet dat de ramen niet gewassen zijn. Allemaal zeer vervelende dingen.

Dadeemelee
30 april 2017, 14:52
O dat lijkt me nogal wat afgevraagd.

.

Ge hebt gevraagd naar een indicatie Schoof, volgende keer moet ge vragen of ik een getekende en door de notaris bekrachtigde verklaring van de inbrekers heb. :lol:

Gamla
30 april 2017, 15:39
Ge hebt gevraagd naar een indicatie Schoof, volgende keer moet ge vragen of ik een getekende en door de notaris bekrachtigde verklaring van de inbrekers heb. :lol:

Je bent een vreemdeling en dus heb je van alles wat wij niet hebben.
Voel je je daar goed bij?

Thuleander
30 april 2017, 15:49
Het zou een leuke actie zijn als iedereen massaal rondrijdende google auto's zou fotograferen en filmen (inclusief bestuurder) en vervolgens het beeldmateriaal allemaal te verzamelen op een site.

Je zou op die site dan ook een straatnaam of adres kunnen ingeven en vervolgens krijg je foto's/filmpjes van de google-auto (en bestuurder) die deze straat in beeld bracht.

Eyjafjallajökull
30 april 2017, 15:55
Je bent een vreemdeling en dus heb je van alles wat wij niet hebben.
Voel je je daar goed bij?

Wat heeft een vreemdeling dan wel wat wij niet hebben ?

Gamla
30 april 2017, 16:00
Wat heeft een vreemdeling dan wel wat wij niet hebben ?

Op je luie krent op de bank uit je neus zitten vreten.
En er nog voor betaalt krijgen ook. Is dat niet zo?

De schoofzak
30 april 2017, 16:39
Ge hebt gevraagd naar een indicatie Schoof, volgende keer moet ge vragen of ik een getekende en door de notaris bekrachtigde verklaring van de inbrekers heb. :lol:

Een ernstige link is al meer dan voldoende hoor.
Het is hier een politiek forum, geen voorbereiding voor een huwelijkscontract met een miljonairsdochter.

.

De schoofzak
30 april 2017, 16:42
Op je luie krent op de bank uit je neus zitten vreten.
En er nog voor betaalt krijgen ook. Is dat niet zo?

Soms. Maar meestal is dat een bruggepensioneerde.
(spijtig dat dien ene hier niet meer is, hij zou nogal stijgeren)

.

Dadeemelee
30 april 2017, 16:45
Een ernstige link is al meer dan voldoende hoor.
Het is hier een politiek forum, geen voorbereiding voor een huwelijkscontract met een miljonairsdochter.

.

Een enstige link naar een inbrekerssite? Is Infowars ook goed.

Ik geef gewoonlijk geen links naar sites als ik mijn eigen mening vertolk. Sommigen hebben daar debatfiches voor nodig, ik niet. :lol:

ps. Google eens 'Street View Inbraken' als je zo graag meningen van niet forumleden leest ;-)

Dadeemelee
30 april 2017, 16:56
Soms. Maar meestal is dat een bruggepensioneerde.
(spijtig dat dien ene hier niet meer is, hij zou nogal stijgeren)

.

Ik moet dringend een stijger tegen mijn loods bouwen.

elsina
30 april 2017, 17:33
De absolute horror van de ruimtelijke ordening in Vlaanderen wordt steeds eenvoudiger consulteerbaar.Thx Google :-)


Wat mij opvalt is de snelheid waarmee zo een Amerikaanse multinational te werk gaat. Op een paar maanden tijd is alles gefixt.

Stel je eens voor moesten de Belgische autoriteiten van plan zijn om al de straten in kaart te brengen.

Er zouden aanbestedingen moeten worden uitgeschreven, met dadelijk communautaire problemen tot gevolg, wat wie gaat met de wagens rijden? Met nog een quota regeling voor het tewerkstellen van het personeel.
Waarschijnlijk richt men nog snel een commissie op een nutteloos praatcafe '' die de schending van privacy behandeld''!

En na een periode van 3 jaar eindeloos discuteren en zeveren was er waarschijnlijk nog geen enkele wagen 1 meter uitgereden :roll:

kelt
30 april 2017, 17:49
Wat mij opvalt is de snelheid waarmee zo een Amerikaanse multinational te werk gaat. Op een paar maanden tijd is alles gefixt.

Stel je eens voor moesten de Belgische autoriteiten van plan zijn om al de straten in kaart te brengen.

Er zouden aanbestedingen moeten worden uitgeschreven, met dadelijk communautaire problemen tot gevolg, wat wie gaat met de wagens rijden? Met nog een quota regeling voor het tewerkstellen van het personeel.
Waarschijnlijk richt men nog snel een commissie op een nutteloos praatcafe '' die de schending van privacy behandeld''!

En na een periode van 3 jaar eindeloos discuteren en zeveren was er waarschijnlijk nog geen enkele wagen 1 meter uitgereden :roll:


Dat is inderdaad de bedenking die reeds enkele jaren geleden gemaakt werd toen die Google wagens de eerste keer verschenen.Zelfs ondergetekende,die slechts af en toe "de baan op" moet voor zijn werk,maakt enthousiast gebruik van de technologie om zijn route en zijn bestemming vooraf te bezichtigen...wie niet ondertussen......;-)

Het is nu een kwestie van tijd voor "ontdekt" wordt dat Google Maps,tesamen met de gedetailleerdere fotografie waarover dit draadje gaat,bruikbaar is voor een grondige audit en update van de kadasterplannen......



Daar zal nog een en ander uitkomen....:oops:

Universalia
30 april 2017, 18:08
Dat is inderdaad de bedenking die reeds enkele jaren geleden gemaakt werd toen die Google wagens de eerste keer verschenen.Zelfs ondergetekende,die slechts af en toe "de baan op" moet voor zijn werk,maakt enthousiast gebruik van de technologie om zijn route en zijn bestemming vooraf te bezichtigen...wie niet ondertussen......;-)

Het is nu een kwestie van tijd voor "ontdekt" wordt dat Google Maps,tesamen met de gedetailleerdere fotografie waarover dit draadje gaat,bruikbaar is voor een grondige audit en update van de kadasterplannen......



Daar zal nog een en ander uitkomen....:oops:

Lijken bedoelde U? 8O

koe de poing
30 april 2017, 18:38
Wat mij opvalt is de snelheid waarmee zo een Amerikaanse multinational te werk gaat. Op een paar maanden tijd is alles gefixt.

Stel je eens voor moesten de Belgische autoriteiten van plan zijn om al de straten in kaart te brengen.

Er zouden aanbestedingen moeten worden uitgeschreven, met dadelijk communautaire problemen tot gevolg, wat wie gaat met de wagens rijden? Met nog een quota regeling voor het tewerkstellen van het personeel.
Waarschijnlijk richt men nog snel een commissie op een nutteloos praatcafe '' die de schending van privacy behandeld''!

En na een periode van 3 jaar eindeloos discuteren en zeveren was er waarschijnlijk nog geen enkele wagen 1 meter uitgereden :roll:
Het grappige is dat Vlaanderen dat effectief al heeft gedaan.

En hierbij meer straten aandeed dan Google. En ervoor zorgde dat je in de foto's afstanden kan meten, en nauwkeuriger kan scrollen en bewegen.

De beelden zijn wel niet voor iedereen toegankelijk.

Dadeemelee
30 april 2017, 18:47
Het grappige is dat Vlaanderen dat effectief al heeft gedaan.

En hierbij meer straten aandeed dan Google. En ervoor zorgde dat je in de foto's afstanden kan meten, en nauwkeuriger kan scrollen en bewegen.

De beelden zijn wel niet voor iedereen toegankelijk.

Met een simpele dashcam kan je dat ook doen. Ik vind de satelietbeelden trouwens veel gevaarlijker.

Hebben ze hier in Belgie al stappen genomen om dingen zoals luchthavens en kerncentrales daaruit te verwijderen?

Rahowa
30 april 2017, 19:19
Bij mij zijn ze op een maandag langsgekomen,nu staat mijn huis er voor eeuwig en altijd op met de vuilzak voor de deur.

Dadeemelee
30 april 2017, 19:33
Bij mij zijn ze op een maandag langsgekomen,nu staat mijn huis er voor eeuwig en altijd op met de vuilzak voor de deur.

Ze updaten dat. Binnen een paar jaar is uwe vuilzak opgehaald :-)

Universalia
30 april 2017, 19:45
Met een simpele dashcam kan je dat ook doen. Ik vind de satelietbeelden trouwens veel gevaarlijker.

Hebben ze hier in Belgie al stappen genomen om dingen zoals luchthavens en kerncentrales daaruit te verwijderen?

Even Google Earth binnenhalen misschien.

Ooit eens op een pc gehad Google Earth en dan zag je dat er bepaalde terreinen geblindeerd waren of nog niet goed in 'kaart' gerbracht waren, niet alleen in België.

Ik weet of het nu nog is maar in de 'oude' Google Earth zat een Flight Simulator in 'verborgen'. :-D

Using the Google Earth Flight Simulator (https://www.gearthblog.com/blog/archives/2014/04/using-google-earth-flight-simulator.html)

How to fly Google Earth's Flight Simulator (https://www.youtube.com/watch?v=fVjacZWBrbw)

Dadeemelee
30 april 2017, 19:51
Even Google Earth binnenhalen misschien.

Ooit eens op een pc gehad Google Earth en dan zag je dat er bepaalde terreinen geblindeerd waren of nog niet goed in 'kaart' gerbracht waren, niet alleen in België.

Ik weet of het nu nog is maar in de 'oude' Google Earth zat een Flight Simulator in 'verborgen'. :-D

Using the Google Earth Flight Simulator (https://www.gearthblog.com/blog/archives/2014/04/using-google-earth-flight-simulator.html)

How to fly Google Earth's Flight Simulator (https://www.youtube.com/watch?v=fVjacZWBrbw)

Misschien hebben ze het huis van Bart De Wever en frituur het Draakske geblindeerd, maar Doel en Tihange zie in nog perfekt (juist effe bekeken).

Universalia
30 april 2017, 20:31
Misschien hebben ze het huis van Bart De Wever en frituur het Draakske geblindeerd, maar Doel en Tihange zie in nog perfekt (juist effe bekeken).

En hoe staat het met Area51 (https://nl.wikipedia.org/wiki/Area_51) op de Google Earth tegenwoordig?

En om daar even over voort te 'boren' dat bewuste Area51 :-D

De vredelievende Aliens zijn een woord van dank waard. (http://www.ninefornews.nl/nasa-astronaut-vredelievende-aliens-probeerden-amerika-te-behoeden-voor-kernoorlog/)

Wetenschapper geeft geheimen vlak voor zijn dood door over Area51 (http://www.ninefornews.nl/video-wetenschapper-geeft-vlak-voor-dood-geheimen-area-51-vrij/)

Stond dat gebied voor een deel niet wit blocked op de Google Earth?

Wapper
30 april 2017, 20:54
Met een simpele dashcam kan je dat ook doen. Ik vind de satelietbeelden trouwens veel gevaarlijker.

Hebben ze hier in Belgie al stappen genomen om dingen zoals luchthavens en kerncentrales daaruit te verwijderen?

Voor bepaalde militaire zaken wel. Tot ongeveer 1 jaar geleden kon je rond het zendstation van de Zeemacht in Wingene/ Ruiselede vrij "rondrijden" met GE.
Nu kan het niet meer; de blauwe lijnen die de straten aangeven stoppen op strategische plaatsen rondom. Er zijn daar nochtans geen barelen of andere obstakels.

klik voor grotere versie:
105861

Dadeemelee
30 april 2017, 21:26
:xVoor bepaalde militaire zaken wel. Tot ongeveer 1 jaar geleden kon je rond het zendstation van de Zeemacht in Wingene/ Ruiselede vrij "rondrijden" met GE.
Nu kan het niet meer; de blauwe lijnen die de straten aangeven stoppen op strategische plaatsen rondom. Er zijn daar nochtans geen barelen of andere obstakels.

klik voor grotere versie:
105861

Ja maar eerlijk gezegd, die militaire doelwitten die interesseren enkel maar de USA, China en Rusland en die hebben 10 maal scherpere beelden van hun eigen satellieten.

IS en andere terrorististen zullen liever kerncentrales en luchthavens aanvallen. Tenminste dat vermoed ik, ze kunnen ook compleet kirrewiet zijn :-)

Universalia
1 mei 2017, 09:54
'Google Earth heeft de wereld transparanter gemaakt' (http://www.mo.be/opinie/google-earth-heeft-de-wereld-transparanter-gemaakt)

Of dat ook daadwerkelijk zo is, mag ik daar aan twijfelen. :-o

Anna List
2 mei 2017, 08:16
Ook de locatie kan gevoelig liggen: een wachtrij aan een gevangenispoort bijvoorbeeld, of de uitgang van een dokterspraktijk.

wel ik heb dat toch eens bekeken bij mijn dokterspraktijk.

de foto is op een zondag gemaakt en er is daar iemand een nieuwe oprit aan t leggen.

fox
2 mei 2017, 09:53
Mijn straat kan ik niet "binnenrijden" met street view. Nu ja, beelden van de aansluitende straat dateren van 2009, dus toen was het toch nog een weide.

Anna List
2 mei 2017, 10:36
hopelijk komen ze deze keer eens niet op vuilbakkendag. :-)

Anna List
2 mei 2017, 10:37
ik heb net mijn masker al besteld.

http://www.lightinthebox.com/nl/volledig-hoofd-masker-paardenmasker-griezelig-bont-manen-latex-realistische-gek-rubber-super-griezelig-feest-halloween-kostuum-masker_p5074654.html?currency=EUR&litb_from=paid_adwords_shopping&sku=1_1623&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&adword_mt=&adword_ct=151615235165&adword_kw=&adword_pos=1o3&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&adw_src_id=8779303445_682587251_34881756477_pla-259144904555&gclid=CjwKEAjw3KDIBRCz0KvZlJ7k4TgSJABDqOK7Zz9or_1m 4WSjko8Kw7P3kDdDnvqv1G4pEpwlfX-Q4hoCV7vw_wcB

Universalia
2 mei 2017, 11:14
Ik ga mij er eentje van dit type laten aanmeten. (Guy Fawkes mask)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/Anonymous_at_Scientology_in_Los_Angeles.jpg/220px-Anonymous_at_Scientology_in_Los_Angeles.jpg