PDA

View Full Version : Fun met de microgolfoven.


Dadeemelee
7 juni 2017, 10:54
Een tijdje geleden had ik het lumineuze idee een eitje te proberen koken in een microgolf. Ik had het ei wel in een kom met water gedaan, maar toch :-D

Dit is het resultaat als je 173 eieren gebruikt:

https://www.youtube.com/watch?v=BXKIahzdiPo

Wapper
7 juni 2017, 19:03
Tupperware!

http://45eesnzwkg119nmkv3wu7e5n.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/04/poached-eggs-breakfast-maker.jpg

Eduard Khil
7 juni 2017, 19:57
als uw ei geklutst, kan je zonder problemen een omelet maken hoor

Eduard Khil
7 juni 2017, 19:57
je kan het ei ook in aluminiumfolie draaien, dan lukt het beter

Dadeemelee
7 juni 2017, 20:11
je kan het ei ook in aluminiumfolie draaien, dan lukt het beter

Gij kleine schavuit :-P;-)

Maar dat van dat alupapier is waar, ik kan het iedereen aanraden. :twisted:

kelt
7 juni 2017, 20:51
Een zeer verdienstelijk resultaat bereikte ondergetekende door een kommetje spaghettisaus (zelfgemaakte dan nog ) te ontdooien + op te warmen in de microgolf....en dat kompleet te vergeten hoewel ik toch dat irritant getinkel toen het klaar was moet afgeduwd hebben.... :?

.....enfin....die saus was 5 dagen later eerder GROEN.....

Dat komt er van,weinig de microgolf te gebruiken.....

kelt
7 juni 2017, 20:57
Naar ik meen te begrijpen bevinden de radiogolven veroorzaakt in een microgolf-overn zich in hetzelfde frequentiegebied als "lage frequentie-radar".

Daarmee zouden F-35 stealth-straaljagers kunnen gedetecteerd worden...

Het is mij vooralsnog onduidelijk hoe mijn keuken om te bouwen om deze extra funktie voor mijn microgolfoventje te verwezenlijken....
Er staat ook niks over in mijn handleiding of op de website van LG.... :?

The Paulus Experience
7 juni 2017, 22:39
Naar ik meen te begrijpen bevinden de radiogolven veroorzaakt in een microgolf-overn zich in hetzelfde frequentiegebied als "lage frequentie-radar".

Daarmee zouden F-35 stealth-straaljagers kunnen gedetecteerd worden...

Het is mij vooralsnog onduidelijk hoe mijn keuken om te bouwen om deze extra funktie voor mijn microgolfoventje te verwezenlijken....
Er staat ook niks over in mijn handleiding of op de website van LG.... :?

Dat hoeft ook niet.
Dat vliegtuig past niet in uw oventje

Libro
7 juni 2017, 23:13
je kan het ei ook in aluminiumfolie draaien, dan lukt het beter

Ik zet mijn bonen in tomatensaus ook altijd met blik en al in de microgolfoven.

kelt
8 juni 2017, 17:34
Dat hoeft ook niet.
Dat vliegtuig past niet in uw oventje

Ziedaar een euvel waarvoor ondergetekende nog niet tot een toereikende oplosssing gekomen is....

kelt
8 juni 2017, 17:38
Als uw goudvis vlekken of zo vertoont kan overwogen worden het diertje met bokaal en al in de microgolf te plaatsen en........ik stel voor.....een minuutje of 5 op 800W te desinfecteren....8O

NieuwNoors
8 juni 2017, 17:39
Wijlen mijn schoonmoeder wilde niet geloven dat je eieren niet mag koken in de Microgolf-oven.
Ze bleef maar zeggen: 'Maar enfin NN, je hebt het mis. Dat kan perfect hoor'!
Ik heb toen met een grote glimlach gevraagd: 'Moeder, mag ik NU 1 eitje koken in de MGO'?
Schoonmoeder, overtuigd van haar gelijk gaf me een ei......Ik legde het in de MGO en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa: "PLOF"! Toen ze het deurtje opentrok vloekte ze. Hele MGO volgespat.
En toen werd ze kwaad op mij! :lol::lol:

Eyjafjallajökull
8 juni 2017, 18:54
Wijlen mijn schoonmoeder wilde niet geloven dat je eieren niet mag koken in de Microgolf-oven.
Ze bleef maar zeggen: 'Maar enfin NN, je hebt het mis. Dat kan perfect hoor'!
Ik heb toen met een grote glimlach gevraagd: 'Moeder, mag ik NU 1 eitje koken in de MGO'?
Schoonmoeder, overtuigd van haar gelijk gaf me een ei......Ik legde het in de MGO en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa: "PLOF"! Toen ze het deurtje opentrok vloekte ze. Hele MGO volgespat.
En toen werd ze kwaad op mij! :lol::lol:

Post #2 van deze thread toont toch aan dat het perfect kan ? :?

Libro
8 juni 2017, 19:09
Als uw goudvis vlekken of zo vertoont kan overwogen worden het diertje met bokaal en al in de microgolf te plaatsen en........ik stel voor.....een minuutje of 5 op 800W te desinfecteren....8O

Een magnetron is ook geschikt om uw hond na het bad te drogen :mrgreen:.

Wapper
8 juni 2017, 19:43
Schoonmoeder, overtuigd van haar gelijk gaf me een ei......Ik legde het in de MGO en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa: "PLOF"! Toen ze het deurtje opentrok vloekte ze. Hele MGO volgespat.
En toen werd ze kwaad op mij! :lol::lol:

Een tijd geleden hetzelfde voorgehad maar dan in't groot :lol:

Gebraden kip maken wij al een hele tijd in een braadzak.
(Tof systeem: altijd sappige kip, je kan daar van alle kruiden, groenten etc.. bijvoegen, lekkere saus van de braadsappen, en de oven blijft proper)


Alleen de bijgeleverde sluitingen vd zakken willen nog al eens loskomen, met als gevolg dat de braadslee volloopt met braadsappen. Een vettig boeltje dus.
De volgende keer heeft Wapper dan de zak stevig toegebonden met keukentouw en 5 scoutsknopen: dit komt nooit meer los!

Na een halfuurtje opende Wapper de oven, zag dat de braadzak professioneel bolrond stond, en sloot monkelend terug de oven.
Iets minder dan 1 seconde later kwam dan de knal....

http://2.bp.blogspot.com/-kCe-I5li4qY/Tq3Wv33K_mI/AAAAAAAABSs/zssxFMYKs8k/s1600/P1020548.JPG

Karel Martel B
8 juni 2017, 19:53
de oven blijft proper

Wat maakt dat uit, een oven is toch zelf-desinfecterend?

kelt
9 juni 2017, 14:55
Een tijd geleden hetzelfde voorgehad maar dan in't groot :lol:

Gebraden kip maken wij al een hele tijd in een braadzak.
(Tof systeem: altijd sappige kip, je kan daar van alle kruiden, groenten etc.. bijvoegen, lekkere saus van de braadsappen, en de oven blijft proper)


Alleen de bijgeleverde sluitingen vd zakken willen nog al eens loskomen, met als gevolg dat de braadslee volloopt met braadsappen. Een vettig boeltje dus.
De volgende keer heeft Wapper dan de zak stevig toegebonden met keukentouw en 5 scoutsknopen: dit komt nooit meer los!

Na een halfuurtje opende Wapper de oven, zag dat de braadzak professioneel bolrond stond, en sloot monkelend terug de oven.
Iets minder dan 1 seconde later kwam dan de knal....

http://2.bp.blogspot.com/-kCe-I5li4qY/Tq3Wv33K_mI/AAAAAAAABSs/zssxFMYKs8k/s1600/P1020548.JPG

Wij willen post-knal foto's! :-)

Eduard Khil
9 juni 2017, 17:12
Wij willen post-knal foto's! :-)

https://media.giphy.com/media/oaPcDncoLfgjK/giphy.gif

DewareJakob
9 juni 2017, 17:33
Een magnetron is ook geschikt om uw hond na het bad te drogen :mrgreen:.

Magnetron zeggen ze (enkel) in Olland.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetron_(oven)
In Nederland wordt het apparaat magnetron genoemd en in Vlaanderen meestal microgolfoven of kortweg microgolf. Daarmee is Nederland waarschijnlijk het enige land waar de oven genoemd is naar de interne component die de microgolfstraling opwekt, het magnetron. In Vlaanderen en in de rest van de wereld is de naam gebaseerd op de werking van de oven met microgolven.