PDA

View Full Version : Mosselen en de lunchgarden het is godgeklaagd maar elk jaar opnieuw laat ik me vangen


Hoomer
23 juni 2017, 14:30
Het lijkt wel een magneet die slechte mosselen in de Lunchgarden, ik eet gewoonlijk een keer of vijf mosselen per jaar, maar elk jaar opnieuw eet ik mijn eerste mosselen in de Lunchgarden vandaag weer.
Ik moest deze middag ff in de GB zijn en dacht och kom ik eet gauw iets in de Lunchgarden, ik sta daar aan het buffet en elke hersencel schreeuwt "Hoomer geen mosselen, die zijn hier nooit lekker", vraagt die juffrouw: "En voor meneer?" ik natuurlijk: "Een potje mosselen" miljaarde toch.

Nu is dat bij mij een jaarlijks een wederkerend fenomeen, zijn er nog zo een forummers die zich elk jaar weer laten vangen?
Volgende week houden we onze jaarlijkse pool-party met een jaarlijks mossel-souper, verder eet ik dan nog twee a drie keer aan de kust mosselen, steeds het beste van het beste, de vraag is, waarom al jaren het seizoen beginnen met die kut mosselen uit de Lunchgarden. Ne mens is een raar beest; ;-)

Wapper
23 juni 2017, 14:51
Mijn vaste stelregel is: nooit mosselen eten voor 15 september.

Hypochonder
23 juni 2017, 15:48
Ik vind die mosselen in de Lunchgarden eigenlijk best wel OK qua prijs kwaliteit.

daiwa
23 juni 2017, 15:52
Ik vind die mosselen in de Lunchgarden eigenlijk best wel OK qua prijs kwaliteit.

Ik koop de mijn altijd in den Aldi, nooit klagen van gehad.

Hoomer
23 juni 2017, 15:54
Ik vind die mosselen in de Lunchgarden eigenlijk best wel OK qua prijs kwaliteit.

De soep was eigenlijk best lekker maar de mosselen zelf waren klein tot zeer klein en weinig ajuin en selder in de pot, maar inderdaad voor 13.5 eurokes mag men niet te erg klagen. Wat mij eerder stoort is dat ik al 20 jaar of langer mijn eerste mosselen van het jaar ongewild in die stomme Lunchgarden eet.

Hoomer
23 juni 2017, 15:57
Ik koop de mijn altijd in den Aldi, nooit klagen van gehad.

De mosselen die je zelf maakt zijn steeds de beste, als je zorgt dat je dagverse hebt dan zit er op Aldi of Prins&dingemans mosselen niet zo heel veel verschil, alhoewel ;-)

Hypochonder
23 juni 2017, 15:58
De soep was eigenlijk best lekker maar de mosselen zelf waren klein tot zeer klein en weinig ajuin en selder in de pot, maar inderdaad voor 13.5 eurokes mag men niet te erg klagen. Wat mij eerder stoort is dat ik al 20 jaar of langer mijn eerste mosselen van het jaar ongewild in die stomme Lunchgarden eet.

Je kent het spreekwoord over die ezel en de steen he :D


Er is hier ergens een restaurant dat zich voordoet als mosselrestaurant maar de mosselen die daar minsten €20 per portie kosten zijn meestal slechter dan de mosselen in de Lunchgarden.

Xenophon
23 juni 2017, 16:12
Het lijkt wel een magneet die slechte mosselen in de Lunchgarden, ik eet gewoonlijk een keer of vijf mosselen per jaar, maar elk jaar opnieuw eet ik mijn eerste mosselen in de Lunchgarden vandaag weer.
Ik moest deze middag ff in de GB zijn en dacht och kom ik eet gauw iets in de Lunchgarden, ik sta daar aan het buffet en elke hersencel schreeuwt "Hoomer geen mosselen, die zijn hier nooit lekker", vraagt die juffrouw: "En voor meneer?" ik natuurlijk: "Een potje mosselen" miljaarde toch.

Nu is dat bij mij een jaarlijks een wederkerend fenomeen, zijn er nog zo een forummers die zich elk jaar weer laten vangen?
Volgende week houden we onze jaarlijkse pool-party met een jaarlijks mossel-souper, verder eet ik dan nog twee a drie keer aan de kust mosselen, steeds het beste van het beste, de vraag is, waarom al jaren het seizoen beginnen met die kut mosselen uit de Lunchgarden. Ne mens is een raar beest; ;-)

Het loopt al fout wanneer je vertrekt om te winkelen in de GB. Die zijn nog slechter als den Delhaize - ik weet wel, den Delhaize is in de laatste tien jaar zoveel achteruit gegaan dat het moeilijk voorstelbaar is.

Het enige dat ik nog wel eens in de GB durf kopen zijn die 'viertel' augurken van Kuhne. Maar eigenlijk zijn die schandalig duur, het zijn tenslotte maar augurken.

Xenophon
23 juni 2017, 16:13
De soep was eigenlijk best lekker maar de mosselen zelf waren klein tot zeer klein en weinig ajuin en selder in de pot, maar inderdaad voor 13.5 eurokes mag men niet te erg klagen. Wat mij eerder stoort is dat ik al 20 jaar of langer mijn eerste mosselen van het jaar ongewild in die stomme Lunchgarden eet.

Doh!

Hypochonder
23 juni 2017, 16:15
Het loopt al fout wanneer je vertrekt om te winkelen in de GB. Die zijn nog slechter als den Delhaize - ik weet wel, den Delhaize is in de laatste tien jaar zoveel achteruit gegaan dat het moeilijk voorstelbaar is.

Het enige dat ik nog wel eens in de GB durf kopen zijn die 'viertel' augurken van Kuhne. Maar eigenlijk zijn die schandalig duur, het zijn tenslotte maar augurken.

De grote carrefours zijn precies winkels voor bejaarden en de lunchgarden is precies de refter van een bejaardentehuis.

Xenophon
23 juni 2017, 16:18
Was daarstraks trouwens voor bruine rijst in den Delhaize, de afgelopen weken staan de rekken daar gewoon half leeg, de helft van de producten is er niet.

Vandaag hadden ze daar iets aan gedaan eindelijk, er hingen papiertjes dat ze wat problemen hadden met de distributie. Dat was dan vroeger zowat de top van de supermarkten, nu wordt den Delhaize precies gerund door totaal idioten.

Universalia
23 juni 2017, 16:19
Het enige dat ik nog wel eens in de GB durf kopen zijn die 'viertel' augurken van Kuhne. Maar eigenlijk zijn die schandalig duur, het zijn tenslotte maar augurken.

Ik koop die ook altijd en inderdaad ze zijn best duur maar wel lekker, zeker die zoetzure 'pompurken'. :rofl:

Xenophon
23 juni 2017, 16:26
Ik koop die ook altijd en inderdaad ze zijn best duur maar wel lekker, zeker die zoetzure 'pompurken'. :rofl:

Zover ik ooit geproefd heb zijn dat de beste gurken in het land.

daiwa
23 juni 2017, 18:50
Was daarstraks trouwens voor bruine rijst in den Delhaize, de afgelopen weken staan de rekken daar gewoon half leeg, de helft van de producten is er niet.

Vandaag hadden ze daar iets aan gedaan eindelijk, er hingen papiertjes dat ze wat problemen hadden met de distributie. Dat was dan vroeger zowat de top van de supermarkten, nu wordt den Delhaize precies gerund door totaal idioten.

Ga jij Nederlanders verwijten idioten te zijn?

Fusie Ahold Delhaize.

Xenophon
23 juni 2017, 20:31
Ga jij Nederlanders verwijten idioten te zijn?

Oh, de neergang van Delhaize is al veel langer bezig.

Mambo
23 juni 2017, 20:39
Was daarstraks trouwens voor bruine rijst in den Delhaize, de afgelopen weken staan de rekken daar gewoon half leeg, de helft van de producten is er niet.

Vandaag hadden ze daar iets aan gedaan eindelijk, er hingen papiertjes dat ze wat problemen hadden met de distributie. Dat was dan vroeger zowat de top van de supermarkten, nu wordt den Delhaize precies gerund door totaal idioten.

Door km heffing stelt men de leveringen zo ver als mogelijk uit.
Anders maken ze geen winst meer op hun producten.

Alle handelaars doen dat nu zo.
Veel lege of halfvolle rekken overal.

De schoofzak
23 juni 2017, 20:40
Ik slurp wel eens aan een mossel, ik wacht daarvoor nooit tot 15 september en ik doe dat ook nooit in de luchgarden.

.

Gipsy
23 juni 2017, 20:57
De mosselen die je zelf maakt zijn steeds de beste, als je zorgt dat je dagverse hebt dan zit er op Aldi of Prins&dingemans mosselen niet zo heel veel verschil, alhoewel ;-)

Niets is feitelijk gemakkelijker dan mosselen klaar maken. Begrijp ook niet dat de mensen daar zoveel voor op restaurant betalen. Mijn enig probleem, ik kan me niet houden ze open te steken en rauw op te eten.

Gipsy
23 juni 2017, 20:59
Door km heffing stelt men de leveringen zo ver als mogelijk uit.
Anders maken ze geen winst meer op hun producten.

Alle handelaars doen dat nu zo.
Veel lege of halfvolle rekken overal.

Lege rekken kosten ook veel geld. Minder winst en minder omzet. Het zijn domme handelaars die dat zouden doen.

Tavek
23 juni 2017, 21:18
Niets is feitelijk gemakkelijker dan mosselen klaar maken. Begrijp ook niet dat de mensen daar zoveel voor op restaurant betalen. Mijn enig probleem, ik kan me niet houden ze open te steken en rauw op te eten.

Kunt ge slecht mee komen, zeker met het warmere zeewater.

Oppassen.

Mambo
23 juni 2017, 21:30
Lege rekken kosten ook veel geld. Minder winst en minder omzet. Het zijn domme handelaars die dat zouden doen.

Ja en nee.
Ik merkte het enkele weken bij een groothandelaar in verf.
Veel lege plekken in de rekken. Niet normaal.

Toen zei hij het. Als ik niet in massa kan laten komen verlies ik door de km heffing al mijn winst en moet ik duurder verkopen dan een ander.

Dus ja het is kiezen.
Geld verliezen of geen winst maken.

Tavek
23 juni 2017, 21:37
Ja en nee.
Ik merkte het enkele weken bij een groothandelaar in verf.
Veel lege plekken in de rekken. Niet normaal.

Toen zei hij het. Als ik niet in massa kan laten komen verlies ik door de km heffing al mijn winst en moet ik duurder verkopen dan een ander.

Dus ja het is kiezen.
Geld verliezen of geen winst maken.

Heb je al eens de moeite gedaan om uit te rekenen wat die groothandelaar verliest per pot verf door de km heffing ?

Of ben je weer grandioos uit je nek aan het lullen ?

Gipsy
23 juni 2017, 21:40
Kunt ge slecht mee komen, zeker met het warmere zeewater.

Oppassen.

Doorgaans zijn de mosselen toch gekeurd. Ik eet graag rauwe vis maar hij moet nog leven. Rauwe kreeft met het lijf in flinterdunne schijfjes gesneden is het summum. Ook zalm natuurlijk die je rauw op eet terwijl de andere helft nog leeft. Ook de noot van rauwe coquilles st Jacques is lekker fijn gesneden.

Another Jack
23 juni 2017, 21:48
Fier dat Xeno is, dat hij in de Delhaize gaat winkelen.
Zo kan hij ook eens neerkijken.... op die andere uitkeringstrekkers die enkel naar de Aldi of de LIDL gaan....

Gipsy
23 juni 2017, 21:57
Fier dat Xeno is, dat hij in de Delhaize gaat winkelen.
Zo kan hij ook eens neerkijken.... op die andere uitkeringstrekkers die enkel naar de Aldi of de LIDL gaan....

In mijn gemeente bij de Carrefour wordt de zaterdag vanaf 18u het vlees en de vis die de haalbaarheid datum nadert 30 of 50% afgeprijst. Ineens staat de parking vol met dure Mercedessen, BMW's en andere dure SUV's.

Mambo
23 juni 2017, 22:19
Heb je al eens de moeite gedaan om uit te rekenen wat die groothandelaar verliest per pot verf door de km heffing ?

Of ben je weer grandioos uit je nek aan het lullen ?

Je staat er waarschijnlijk niet bij stil, maar groothandelaars moeten uit vele verschillende leveranciers bevoorraad worden.

Om maar iets te zeggen; stel dat zijn bleekwater op is en schuurpapier en nog een hoop prullen.
Als hij die afzonderlijk laat komen is zijn winstmarge gewoon weg.
Dat zijn winstjes van kleine centjes immers.

En zo kom je aan lege plekken in de rekken.

En zo ook bij grootwarenhuizen die wel hun eigen distributie he hebben maar die eigen distributie moet ook van heel veel verschillende leveranciers bevoorraad worden.

Wist je niet he?

Tavek
23 juni 2017, 23:06
Je staat er waarschijnlijk niet bij stil, maar groothandelaars moeten uit vele verschillende leveranciers bevoorraad worden.

Om maar iets te zeggen; stel dat zijn bleekwater op is en schuurpapier en nog een hoop prullen.
Als hij die afzonderlijk laat komen is zijn winstmarge gewoon weg.
Dat zijn winstjes van kleine centjes immers.

En zo kom je aan lege plekken in de rekken.

En zo ook bij grootwarenhuizen die wel hun eigen distributie he hebben maar die eigen distributie moet ook van heel veel verschillende leveranciers bevoorraad worden.

Wist je niet he?

En die rijden met lege camions ?

Mambo
23 juni 2017, 23:38
En die rijden met lege camions ?

Als morgen uw wc papier op is dan bestel je geen camion wc papier he?

Als je ze langs de andere kant moet laten leveren voor een pallet wc papier alleen verdien je niks meer door de extra kost.

Dus als de winkel zonder wc papier zit ...dan zal het steeds valer wachten worden tot die winkel met nog lege dingen zit om dan 1 levering en geen 99 leveringen te moeten laten doen.
Aan pakweg 70 € km heffing of meer scheelt u dat 7000€ of meer.

Tavek
23 juni 2017, 23:42
Als morgen uw wc papier op is dan bestel je geen camion wc papier he?

Als je ze langs de andere kant moet laten leveren voor een pallet wc papier alleen verdien je niks meer door de extra kost.

Dus als de winkel zonder wc papier zit ...dan zal het steeds valer wachten worden tot die winkel met nog lege dingen zit om dan 1 levering en geen 99 leveringen te moeten laten doen.
Aan pakweg 70 € km heffing of meer scheelt u dat 7000€ of meer.

Die worden geleverd door camionetten.

Die geen km vergoeding betalen. Tzou ook nogal zot zijn, een camion laten komen voor een pallet wc rollen....

En winkels laten hun goederen gegroepeerd komen. Of denk je dat in die aldi camion alleen banenen zitten, en in de volgende flessen babyvoeding, etc... ?

dalibor
23 juni 2017, 23:44
Daarom hebben grootwarenhuizen depots. Van waaruit wel eens een volle camion naar uw supermarkt vertrekt met diverse produkten waaronder 1 pallet wc papier.

Mambo
24 juni 2017, 00:10
Die worden geleverd door camionetten.

Die geen km vergoeding betalen. Tzou ook nogal zot zijn, een camion laten komen voor een pallet wc rollen....

En winkels laten hun goederen gegroepeerd komen. Of denk je dat in die aldi camion alleen banenen zitten, en in de volgende flessen babyvoeding, etc... ?

Typisch de jeugd jij.

Zelfs de aldi moet allemaal verschillende leveranciers aanspreken om van daaruit te kunnen groeperen.

Of denk je dat de mosselboer voor uw schone ogen ook waspoeder gaat meebrengen toch?
En denk je dat leveranciers met cammionetten leveren zoals bo frost of zo?
Dat zijn lokale handelaars.

Mambo
24 juni 2017, 00:12
En de doorsnee handelaar heeft ook geen 10000m2 stockage ruimte.

reservespeler
24 juni 2017, 06:38
Het lijkt wel een magneet die slechte mosselen in de Lunchgarden, ik eet gewoonlijk een keer of vijf mosselen per jaar, maar elk jaar opnieuw eet ik mijn eerste mosselen in de Lunchgarden vandaag weer.
Ik moest deze middag ff in de GB zijn en dacht och kom ik eet gauw iets in de Lunchgarden, ik sta daar aan het buffet en elke hersencel schreeuwt "Hoomer geen mosselen, die zijn hier nooit lekker", vraagt die juffrouw: "En voor meneer?" ik natuurlijk: "Een potje mosselen" miljaarde toch.

Nu is dat bij mij een jaarlijks een wederkerend fenomeen, zijn er nog zo een forummers die zich elk jaar weer laten vangen?
Volgende week houden we onze jaarlijkse pool-party met een jaarlijks mossel-souper, verder eet ik dan nog twee a drie keer aan de kust mosselen, steeds het beste van het beste, de vraag is, waarom al jaren het seizoen beginnen met die kut mosselen uit de Lunchgarden. Ne mens is een raar beest; ;-)

Ik eet nooit mosselen.
Maar ik ken wel het fenomeen van iets te bestellen wat al enkele keren tegengevallen is.

reservespeler
24 juni 2017, 06:41
De mosselen die je zelf maakt zijn steeds de beste, als je zorgt dat je dagverse hebt dan zit er op Aldi of Prins&dingemans mosselen niet zo heel veel verschil, alhoewel ;-)

Vooral de groenten doen het hem.
In de Lidl heb je zo voorverpakte groenten, ik durf dit wel eens kopen in combinatie met hun mosselen. De frietjes krijg je er soms gratis bij.
Volgens de rest van ons reservegezin maak ik de mosselen heel goed klaar.

Jay-P.
24 juni 2017, 07:09
Vooral de groenten doen het hem.
In de Lidl heb je zo voorverpakte groenten, ik durf dit wel eens kopen in combinatie met hun mosselen. De frietjes krijg je er soms gratis bij.
Volgens de rest van ons reservegezin maak ik de mosselen heel goed klaar.
Als het maar smaakt. Ongetwijfeld fijnproever?

kelt
24 juni 2017, 07:34
Als weigeraar van enigerlei zeevoedsel (ik ga over de nek bij de geur alleen al)zit ik er dus niet mee...

Misschien zijn dat "hergevulde" mosselen daar in die Lunch Garden :twisted:

Dadeemelee
24 juni 2017, 08:11
Mosselen kopen bij de speciaalhandel en zelf klaarmaken. Poepsimpel.

Another Jack
24 juni 2017, 08:50
Mosselen �* la Marie Daenen...

Jay-P.
24 juni 2017, 09:09
Of �* la façon d' Anna: Mosselen van de parking.
Voor Attila: Moules Parquées.

Eduard Khil
24 juni 2017, 09:17
ik ga nooit gaan eten in lunchgarden. Dat mag niet van allah

Dadeemelee
24 juni 2017, 09:32
ik ga nooit gaan eten in lunchgarden. Dat mag niet van allah

Noemt gij uw vrouw allah? Is dat wel halal?

Jay-P.
24 juni 2017, 09:33
ik ga nooit gaan eten in lunchgarden. Dat mag niet van allahGeen goesting om nog eens dood te gaan?

Duupje
24 juni 2017, 14:13
ik ga nooit gaan eten in lunchgarden. Dat mag niet van allah
Ik ook niet (meer). Dat mag niet van mijn maag.

kelt
24 juni 2017, 15:37
Ik ook niet (meer). Dat mag niet van mijn maag.


En als men meer nadruk legt op het "garden" concept zodat je je problemen direkt kwijt kan achter een struik of zo,is het dan goed?

Peche
24 juni 2017, 15:42
Waar zijn de Zeeuwse mosselen eigenlijk naartoe? Allemaal hangcultuur en dubbel de prijs. Madness!
Ik kocht vorig jaar nog 2 kg mosselen voor 5 euro. Zelfs de garnalen zijn verdubbeld in prijs.

Hoomer
24 juni 2017, 15:45
Waar zijn de Zeeuwse mosselen eigenlijk naartoe? Allemaal hangcultuur en dubbel de prijs. Madness!
Ik kocht vorig jaar nog 2 kg mosselen voor 5 euro. Zelfs de garnalen zijn verdubbeld in prijs.

Ach, ik schat dat het allemaal zowat begonnen is toen jij met ons bemmeke aan zee gaan wonen zijt. ;-)

Peche
24 juni 2017, 15:48
Ach, ik schat dat het allemaal zowat begonnen is toen jij met ons bemmeke aan zee gaan wonen zijt. ;-)

Ik woon helaas nog altijd niet aan de zee. Enorme lange wachtlijsten en ze steken mensen op mij voor. Vreemdelingen! Kom allemaal in opstand en verdedig mijn geboorterecht.

Eduard Khil
24 juni 2017, 16:06
Ik woon helaas nog altijd niet aan de zee. Enorme lange wachtlijsten en ze steken mensen op mij voor. Vreemdelingen! Kom allemaal in opstand en verdedig mijn geboorterecht.

:lol:

Hypochonder
24 juni 2017, 16:32
Tijdje geleden eens een reportage gezien over die zogenaamde Zeeuwse mosselen. Blijkt dat veel van die mosselen gewoon elders gekweekt worden en dan voor korte tijd in Zeeland onder water gaan waardoor het zogenaamd Zeeuwse mosselen worden... Er is ook een probleem met piepkleine partikels plastic die de mosselen vasthouden, als je veel mosselen eet dan krijg je dus plastic binnen die er niet meer uitkomt.

bembem
24 juni 2017, 16:38
Ik woon helaas nog altijd niet aan de zee. Enorme lange wachtlijsten en ze steken mensen op mij voor. Vreemdelingen! Kom allemaal in opstand en verdedig mijn geboorterecht.

Lol same here, maar ik heb intussen iets op het oog (wat verklap ik nog niet) en mits alles goed gaat zit ik in Sept aan zee no kidding yep :-)))))

Hoomer
24 juni 2017, 16:40
Lol same here, maar ik heb intussen iets op het oog (wat verklap ik nog niet) en mits alles goed gaat zit ik in Sept aan zee no kidding yep :-)))))
Ja hoor, en voor u en voor mij, waar de peche is is ons bemmeke niet ver af.

PS. Ik hoop maar dat daar geen kinderen van komen.

bembem
24 juni 2017, 16:41
Tijdje geleden eens een reportage gezien over die zogenaamde Zeeuwse mosselen. Blijkt dat veel van die mosselen gewoon elders gekweekt worden en dan voor korte tijd in Zeeland onder water gaan waardoor het zogenaamd Zeeuwse mosselen worden... Er is ook een probleem met piepkleine partikels plastic die de mosselen vasthouden, als je veel mosselen eet dan krijg je dus plastic binnen die er niet meer uitkomt.

Ach dat van die plastic wist ik niet, dacht dat dit enkel bij vis was... Mja weeral iets bij geleerd dus pffff.

bembem
24 juni 2017, 16:42
Ja hoor, en voor u en voor mij, waar de peche is is ons bemmeke niet ver af.

PS. Ik hoop maar dat daar geen kinderen van komen.

Lol

Eduard Khil
24 juni 2017, 16:46
Ja hoor, en voor u en voor mij, waar de peche is is ons bemmeke niet ver af.

PS. Ik hoop maar dat daar geen kinderen van komen.

vreemd hé. Beiden hebben we hier een hele tijd niet gezien of gehoord, en nu duikt de ene terug op en hopla :lol:

bembem
24 juni 2017, 16:50
Mosselen sowieso niet van toepassing hier maar waar ik me wel ieder jaar aan laat vangen is een bezoekje aan de quick. Dat moet echt eens stoppen, lol.

Peche
24 juni 2017, 17:16
Het forum is weer compleet. :cheer:
Cheeren met Peche en BemBem

Zucht
24 juni 2017, 17:18
Doctor Bembem and Mister Peche ?

Peche
24 juni 2017, 17:30
Waar is den tijd he... Hier is 'em terug. Let's rock this joint.
Ik ben aan mijn derde pintje bezig. Tis hier all u can eat and drink. Bij mij doe je daar verlies aan :D

Eduard Khil
24 juni 2017, 17:35
Waar is den tijd he... Hier is 'em terug. Let's rock this joint.
Ik ben aan mijn derde pintje bezig. Tis hier all u can eat and drink. Bij mij doe je daar verlies aan :D

aha, ge zijt aan het drinken. Mooi zo, ik neem mijn popcorn er al bij :lol:

Peche
24 juni 2017, 17:38
Tis maar pils. Vanavond ask thuiskom begin ik aan mijn trippel. Geduld.

bembem
24 juni 2017, 17:44
Tis maar pils. Vanavond ask thuiskom begin ik aan mijn trippel. Geduld.

Niks v aantrekken laat die Eduard maar zeveren deugnietje :lol::lol:

Tavek
25 juni 2017, 00:06
Ja hoor, en voor u en voor mij, waar de peche is is ons bemmeke niet ver af.

PS. Ik hoop maar dat daar geen kinderen van komen.

Van sex tussen bembem en peche kunnen er geen kinderen komen.

Of heb jij iemand al zwanger weten worden van masturbatie ?

Elio di Supo
26 juni 2017, 08:05
Ja hoor, en voor u en voor mij, waar de peche is is ons bemmeke niet ver af.

PS. Ik hoop maar dat daar geen kinderen van komen.

Zelfbevruchting is niet mogelijk.

Anna List
26 juni 2017, 09:40
Of �* la façon d' Anna: Mosselen van de parking.
Voor Attila: Moules Parquées.

oude mossels stinken. :oops:

Hoomer
11 juli 2017, 14:01
Awel ze hebben gesmaakt, vermits heel de nest hier toch naar Disneyland is en ik alleen achtergebleven ben "om op den hond en de kat te passen" heb ik mij een potteke mosselen gekookt.
Prins en Dingemans, wat frietjes een beetje mosselsaus gemaakt en ja hoor den Hoomer is voldaan.

Hoomer
11 juni 2019, 13:07
Awel ze hebben gesmaakt, vermits heel de nest hier toch naar Disneyland is en ik alleen achtergebleven ben "om op den hond en de kat te passen" heb ik mij een potteke mosselen gekookt.
Prins en Dingemans, wat frietjes een beetje mosselsaus gemaakt en ja hoor den Hoomer is voldaan.

Vandaag, het is godgeklaagd, ik moest in den Brico zijn om een adapter te kopen, dacht awel het is middag ik ga in de Lunchgarden witloof met hesp en kaassaus eten, miljaarde, miljaarde, miljaarde die achter de bediening vraagt me wat ik wens en weer zeg ik: "Een potteke mosselen graag". Niet te geloven elk jaar opnieuw mijn eerst mosselen die ik eet zijn van die rotmosselen uit de Lunchgarden. :roll::oops::roll:
Ik ben behekst.

Anna List
11 juni 2019, 13:43
Het lijkt wel een magneet die slechte mosselen in de Lunchgarden, ik eet gewoonlijk een keer of vijf mosselen per jaar, maar elk jaar opnieuw eet ik mijn eerste mosselen in de Lunchgarden vandaag weer.
Ik moest deze middag ff in de GB zijn en dacht och kom ik eet gauw iets in de Lunchgarden, ik sta daar aan het buffet en elke hersencel schreeuwt "Hoomer geen mosselen, die zijn hier nooit lekker", vraagt die juffrouw: "En voor meneer?" ik natuurlijk: "Een potje mosselen" miljaarde toch.

Nu is dat bij mij een jaarlijks een wederkerend fenomeen, zijn er nog zo een forummers die zich elk jaar weer laten vangen?
Volgende week houden we onze jaarlijkse pool-party met een jaarlijks mossel-souper, verder eet ik dan nog twee a drie keer aan de kust mosselen, steeds het beste van het beste, de vraag is, waarom al jaren het seizoen beginnen met die kut mosselen uit de Lunchgarden. Ne mens is een raar beest; ;-)

een mossel goed klaarmaken, dat doe je uiteraard zelf, en thuis.

kojak
11 juni 2019, 14:12
Een goede mossel die kan je zo herkennen.
Als er geen stukje vrouw aan hangt, dan moet ik ze ook niet hebben. ;)

Lof der Zotheid
11 juni 2019, 16:57
Vandaag, het is godgeklaagd, ik moest in den Brico zijn om een adapter te kopen, dacht awel het is middag ik ga in de Lunchgarden witloof met hesp en kaassaus eten, miljaarde, miljaarde, miljaarde die achter de bediening vraagt me wat ik wens en weer zeg ik: "Een potteke mosselen graag". Niet te geloven elk jaar opnieuw mijn eerst mosselen die ik eet zijn van die rotmosselen uit de Lunchgarden. :roll::oops::roll:
Ik ben behekst.

Geen twijfel meer mogelijk: daar zit Lord Mosselmort achter. :twisted:

The Paulus Experience
11 juni 2019, 17:00
Vandaag, het is godgeklaagd, ik moest in den Brico zijn om een adapter te kopen, dacht awel het is middag ik ga in de Lunchgarden witloof met hesp en kaassaus eten, miljaarde, miljaarde, miljaarde die achter de bediening vraagt me wat ik wens en weer zeg ik: "Een potteke mosselen graag". Niet te geloven elk jaar opnieuw mijn eerst mosselen die ik eet zijn van die rotmosselen uit de Lunchgarden. :roll::oops::roll:
Ik ben behekst.

VTM en HLN hebben een studie laten uitvoeren waar het volgende uit blijkt: VB aanhangers zijn laaggeschoolde mannen waarvan het kwijl uit hun muil druipt van dommigheid en Groen stemmer zijn zeer slimme mensen met goede manieren:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/peiling-vooral-jonge-en-laagopgeleide-mensen-hebben-op-vlaams-belang-gestemd~a26394f6/

Dat zijn nogal eens studies he

Anna List
12 juni 2019, 08:06
Een goede mossel die kan je zo herkennen.
Als er geen stukje vrouw aan hangt, dan moet ik ze ook niet hebben. ;)

ge moet die wel van de baard ontdoen hé!

Universalia
12 juni 2019, 08:15
De éne mossel is de andere niet daar er ook slijkmossels bestaan. :-D

Tien weetjes voor wie van mosselen houdt. (https://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=19102)

Moules a la Duchesse Anne wel lekker. (met roomsausje) https://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/eten-en-drinken/animaatjes-eten-en-drinken-6861244.gif

Hoomer
2 juli 2020, 15:51
Ik kom dezer dagen niet in de buurt van de Carrefour en aanhorende lunchgarden, ik wil de vloek doorbreken.

TheFourHorsemen
2 juli 2020, 16:05
Succes!

Rudy
2 juli 2020, 16:28
De éne mossel is de andere niet daar er ook slijkmossels bestaan. :-D
Begin nie hé

kelt
2 juli 2020, 16:39
Ik kom dezer dagen niet in de buurt van de Carrefour en aanhorende lunchgarden, ik wil de vloek doorbreken.

alle ,probeert toch ne keer,hespenrolletjes bvb .......8-)

Rudy
2 juli 2020, 16:53
De kwaliteit van de mosselen is belangrijk. De prijs ook.
Ben in de Lunchgarden twee keer mosselen gaan eten.
Toen ?* volonté.
Over prijs/kwaliteit/hoeveelheid mag er niet worden gezaagd. Ik vond het ok.
Ga anders naar zee en daar betaal je momenteel 23 Euro per persoon.

daiwa
2 juli 2020, 17:17
De kwaliteit van de mosselen is belangrijk. De prijs ook.
Ben in de Lunchgarden twee keer mosselen gaan eten.
Toen ?* volonté.
Over prijs/kwaliteit/hoeveelheid mag er niet worden gezaagd. Ik vond het ok.
Ga anders naar zee en daar betaal je momenteel 23 Euro per persoon.

Gevaarlijk gif in Zeeuwse mosselen, hopelijk zijn ze extreem goed gecontroleerd in Nederland.

https://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=21710

Universalia
3 juli 2020, 05:56
Het loopt al fout wanneer je vertrekt om te winkelen in de GB. Die zijn nog slechter als den Delhaize - ik weet wel, den Delhaize is in de laatste tien jaar zoveel achteruit gegaan dat het moeilijk voorstelbaar is.

Het enige dat ik nog wel eens in de GB durf kopen zijn die 'viertel' augurken van Kuhne. Maar eigenlijk zijn die schandalig duur, het zijn tenslotte maar augurken.

Die zijn best lekker de zoetzure. :lol:

Zelf zal ik dat raar of zelden eten mossels.

Dat is goed voor 1 keer op het jaar of zelfs totaal niet.

Ik heb dat met konijn ook, als dat echt niet moet zal ik het niet eten. :lol:

reservespeler
3 juli 2020, 06:08
Het lijkt wel een magneet die slechte mosselen in de Lunchgarden, ik eet gewoonlijk een keer of vijf mosselen per jaar, maar elk jaar opnieuw eet ik mijn eerste mosselen in de Lunchgarden vandaag weer.
Ik moest deze middag ff in de GB zijn en dacht och kom ik eet gauw iets in de Lunchgarden, ik sta daar aan het buffet en elke hersencel schreeuwt "Hoomer geen mosselen, die zijn hier nooit lekker", vraagt die juffrouw: "En voor meneer?" ik natuurlijk: "Een potje mosselen" miljaarde toch.

Nu is dat bij mij een jaarlijks een wederkerend fenomeen, zijn er nog zo een forummers die zich elk jaar weer laten vangen?
Volgende week houden we onze jaarlijkse pool-party met een jaarlijks mossel-souper, verder eet ik dan nog twee a drie keer aan de kust mosselen, steeds het beste van het beste, de vraag is, waarom al jaren het seizoen beginnen met die kut mosselen uit de Lunchgarden. Ne mens is een raar beest; ;-)

Wie gaat er nu in de lunchgarden eten?

Henri1
3 juli 2020, 18:17
Het lijkt wel een magneet die slechte mosselen in de Lunchgarden, ik eet gewoonlijk een keer of vijf mosselen per jaar, maar elk jaar opnieuw eet ik mijn eerste mosselen in de Lunchgarden vandaag weer.
Ik moest deze middag ff in de GB zijn en dacht och kom ik eet gauw iets in de Lunchgarden, ik sta daar aan het buffet en elke hersencel schreeuwt "Hoomer geen mosselen, die zijn hier nooit lekker", vraagt die juffrouw: "En voor meneer?" ik natuurlijk: "Een potje mosselen" miljaarde toch.

Nu is dat bij mij een jaarlijks een wederkerend fenomeen, zijn er nog zo een forummers die zich elk jaar weer laten vangen?
Volgende week houden we onze jaarlijkse pool-party met een jaarlijks mossel-souper, verder eet ik dan nog twee a drie keer aan de kust mosselen, steeds het beste van het beste, de vraag is, waarom al jaren het seizoen beginnen met die kut mosselen uit de Lunchgarden. Ne mens is een raar beest; ;-)

Een ezel stoot zich normaal geen twee keer aan dezelfde steen.

Hoomer
3 juli 2020, 19:26
Een ezel stoot zich normaal geen twee keer aan dezelfde steen.

Een ezel niet nee, den Hoomer daarentegen. :roll:

Hoomer
11 juli 2020, 15:04
Een ezel niet nee, den Hoomer daarentegen. :roll:

Ik heb het gedaan, het is godgeklaagd maar ik heb het gedaan. :roll:

Hoomer
12 juli 2020, 06:18
Ik heb het gedaan, het is godgeklaagd maar ik heb het gedaan. :roll:

Mijn dochter kon niet direct weg en den Hoomer stelde voor dat hij ff over en weer zou rijden naar de Carrefour, het was middag.
Je moet eens raden wie er weer zijn eerste mosselen, als je het al mosselen kan noemen die kleine smaakloze weekdiertjes die ze daar verkopen, in de Lunchgarden zat te verorberen. Juist ja.
Het is een vloek waar ik niet onderuit geraak blijkbaar.:roll:

reservespeler
12 juli 2020, 06:33
Mijn dochter kon niet direct weg en den Hoomer stelde voor dat hij ff over en weer zou rijden naar de Carrefour, het was middag.
Je moet eens raden wie er weer zijn eerste mosselen, als je het al mosselen kan noemen die kleine smaakloze weekdiertjes die ze daar verkopen, in de Lunchgarden zat te verorberen. Juist ja.
Het is een vloek waar ik niet onderuit geraak blijkbaar.:roll:

Ik hoop voor u dat ze toch iets of wat smaak hadden.

Hoomer
12 juli 2020, 08:10
Ik hoop voor u dat ze toch iets of wat smaak hadden.

Als je corona besmet bent verlies je uw smaakzin, even heb ik getwijfeld of ik besmet zou zijn. :-( Na lang zoeken vond in 2 kleine sliertjes ajuin en een heel klein half maantje selder in de soep. :roll:

reservespeler
12 juli 2020, 08:57
Als je corona besmet bent verlies je uw smaakzin, even heb ik getwijfeld of ik besmet zou zijn. :-( Na lang zoeken vond in 2 kleine sliertjes ajuin en een heel klein half maantje selder in de soep. :roll:

Tja, het is nu eenmaal grootkeuken.
Als je daar vertrekt is je honger op twee manieren gestild, je hebt iets in je maag, en bij het zien van het eten is het grootste deel van de honger reeds over.

parcifal
12 juli 2020, 10:17
Als je corona besmet bent verlies je uw smaakzin, even heb ik getwijfeld of ik besmet zou zijn. :-( Na lang zoeken vond in 2 kleine sliertjes ajuin en een heel klein half maantje selder in de soep. :roll:

Wij hebben vorige zondag de eerste mossels gegeten, gekocht op de vrijdagmarkt.

Ik had 8 kilo gekocht voor 7 mensen (3 kinderen erbij), maar uiteindelijk hebben we maar 4 kilo opgegeten. 8O

Nog nooit in mijn leven zo'n grote en vlezige mossels gezien, dat vond iedereen trouwens en we zijn wel wat gewend op cullinair vlak.
4 kilo, samen met een halve fles witte wijn en een kilo ajuin en selder en daarbij zelfgesneden friet in ossewit gebakken.

De Lunch garden? Nog geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt, de laatste keer dat ik daar binnenging was als student, 25 jaar geleden.
Nog geen seconde gemist.

Noblesse oblige. ;-)

Hoomer
12 juli 2020, 10:26
Wij hebben vorige zondag de eerste mossels gegeten, gekocht op de vrijdag- markt.

Ik had 8 kilo gekocht voor 7 mensen (3 kinderen erbij), maar uiteindelijk hebben we maar 4 kilo opgegeten. 8O

Nog nooit in mijn leven zo'n grote en vlezige mossels gezien, dat vond iedereen trouwens en we zijn wel wat gewend op cullinair vlak.
4 kilo, samen met een halve fles witte wijn en een kilo ajuin en selder en daarbij zelfgesneden friet in ossewit gebakken.

De Lunch garden? Nog geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt, de laatste keer dat ik daar binnenging was als student, 25 jaar geleden.
Nog geen seconde gemist. :D
4Kg voor 4 grote mensen en 3 kinderen, jawadde, als ik in form ben eet ik dat alleen. ;-) Als het terug goed weer geven wij hier onze jaarlijkse poolparty met mosselfeest voor de familie, voorheen moest dat voor 14 juli zijn maar nu met corona hebben we tijd. Ik reken dan 2 kg de man en dat is dan gewoonlijk maar ne juiste hoor.

PS.Ik probeer steeds mosselen te kopen met 25%vlees.

Another Jack
12 juli 2020, 11:00
4Kg voor 4 grote mensen en 3 kinderen, jawadde, als ik in form ben eet ik dat alleen. ;-) Als het terug goed weer geven wij hier onze jaarlijkse poolparty met mosselfeest voor de familie, voorheen moest dat voor 14 juli zijn maar nu met corona hebben we tijd. Ik reken dan 2 kg de man en dat is dan gewoonlijk maar ne juiste hoor.

PS.Ik probeer steeds mosselen te kopen met 25%vlees.

Hoe kan je dat weten?

Hoomer
12 juli 2020, 11:39
Hoe kan je dat weten?

Hoeveel mosselen in een kilo heeft geen belang voor het gewicht van het mosselvlees, wel het seizoen, hoe beter het seizoen hoe meer vlees een kilo mosselen zal bevatten
Mosselen worden onderverdeeld in: Extra : meer dan 70 Super : 60-70 Imperial : 49-59 Jumbo : 43-48 Goudmerk : 35-42
70 Extra Mosselen in een kilo zal dan even veel vlees in gewicht bevatten dan 35 Goudmerk mosselen.


Het hangt er ook vanaf waar de mossel geoogst is.
Een voorbeeld van nu.
BV.
De super mosselen:
1 kg Prins & Dingemanse : 252 gram vlees (gewoon goed voor mij)
1 kg Carrefour : 210 gram vlees (onder het gemiddelde)

De jumbo mosselen
1 kg Prins & Dingemanse : 160 gram vlees (zwaar onder het gemiddelde)
1 kg Carrefour : 212 gram vlees (onder het gemiddelde)

Terwijl moesten deze mosselen op dezelfde plaats geoogst zijn ze eigenlijk de kilo evenveel vlees zouden moeten bevatten.
De perfecte mosselen zouden 300 gram per kilo moeten bevatten , helaas weinig verkrijgbaar.

reservespeler
12 juli 2020, 11:41
De "gratis" warme groenten in de Lunchgarden zien er uit of ze al ne keer gegeten zijn.

Another Jack
12 juli 2020, 11:44
Hoeveel mosselen in een kilo heeft geen belang voor het gewicht van het mosselvlees, wel het seizoen, hoe beter het seizoen hoe meer vlees een kilo mosselen zal bevatten
Mosselen worden onderverdeeld in: Extra : meer dan 70 Super : 60-70 Imperial : 49-59 Jumbo : 43-48 Goudmerk : 35-42
70 Extra Mosselen in een kilo zal dan even veel vlees in gewicht bevatten dan 35 Goudmerk mosselen.


Het hangt er ook vanaf waar de mossel geoogst is.
Een voorbeeld van nu.
BV.
De super mosselen:
1 kg Prins & Dingemanse : 252 gram vlees (gewoon goed voor mij)
1 kg Carrefour : 210 gram vlees (onder het gemiddelde)

De jumbo mosselen
1 kg Prins & Dingemanse : 160 gram vlees (zwaar onder het gemiddelde)
1 kg Carrefour : 212 gram vlees (onder het gemiddelde)

Terwijl moesten deze mosselen op dezelfde plaats geoogst zijn ze eigenlijk de kilo evenveel vlees zouden moeten bevatten.
De perfecte mosselen zouden 300 gram per kilo moeten bevatten , helaas weinig verkrijgbaar.

Jij haalt dus alle mosselen eerst uit hun schelp, weegt ze vervolgens en begint ze dan op te eten??
:lol:

reservespeler
12 juli 2020, 11:47
Hoeveel mosselen in een kilo heeft geen belang voor het gewicht van het mosselvlees, wel het seizoen, hoe beter het seizoen hoe meer vlees een kilo mosselen zal bevatten
Mosselen worden onderverdeeld in: Extra : meer dan 70 Super : 60-70 Imperial : 49-59 Jumbo : 43-48 Goudmerk : 35-42
70 Extra Mosselen in een kilo zal dan even veel vlees in gewicht bevatten dan 35 Goudmerk mosselen.


Het hangt er ook vanaf waar de mossel geoogst is.
Een voorbeeld van nu.
BV.
De super mosselen:
1 kg Prins & Dingemanse : 252 gram vlees (gewoon goed voor mij)
1 kg Carrefour : 210 gram vlees (onder het gemiddelde)

De jumbo mosselen
1 kg Prins & Dingemanse : 160 gram vlees (zwaar onder het gemiddelde)
1 kg Carrefour : 212 gram vlees (onder het gemiddelde)

Terwijl moesten deze mosselen op dezelfde plaats geoogst zijn ze eigenlijk de kilo evenveel vlees zouden moeten bevatten.
De perfecte mosselen zouden 300 gram per kilo moeten bevatten , helaas weinig verkrijgbaar.

Probleem is dat mosselen soms verplaatst worden om er een duurder etiket op te kunnen plakken. Ondertussen zijn het verschillende mosselen (van afkomst).

Hoomer
12 juli 2020, 11:51
De "gratis" warme groenten in de Lunchgarden zien er uit of ze al ne keer gegeten zijn.
Tja de Lunchgarden, waarom gaat ne mens naar de Lunchgarden, wel omdat jij der bent en de lunchgarden er is stap je daar ff binnen, waarom Pizzahut, wel omdat je er bent stap je er even binnen, je rijd niet speciaal daar naartoe. Waarom MC Donalds, wel omdat de kinderen zitten te jengelen in den auto dat ze nen hamburger willen, dat zijn allemaal zo van die gelegenheidszaken waar een mens niet echt bewust naartoe zou rijden.

reservespeler
12 juli 2020, 11:53
Tja de Lunchgarden, waarom gaat ne mens naar de Lunchgarden, wel omdat jij der bent en de lunchgarden er is stap je daar ff binnen, waarom Pizzahut, wel omdat je er bent stap je er even binnen, je rijd niet speciaal daar naartoe. Waarom MC Donalds, wel omdat de kinderen zitten te jengelen in den auto dat nen hamburger willen, dat zijn allemaal zo van die gelegenheidszaken waar een mens niet echt bewust naartoe zou rijden.

Klopt, ben ook al meermaals in die val gelopen.
Snel iets binnenspelen (ik wil het woord eten niet misbruiken).

Hoomer
12 juli 2020, 11:54
Probleem is dat mosselen soms verplaatst worden om er een duurder etiket op te kunnen plakken. Ondertussen zijn het verschillende mosselen (van afkomst).
Tuurlijk mosselen uit Finland, Noorwegen worden allemaal onder het label zeeuwse mosselen verkocht, de enige garantie die je hebt is als je Bodemcultuur mosselen koopt dan heb je die stevige structuur, een goeie beet en die unieke echte smaak van de echte Zeeuwse. Maar tja.

bembem
12 juli 2020, 22:58
Wat een gezaag alweer.

Bompa eet mossels :roll::roll::roll::roll::roll:

regor
13 juli 2020, 13:21
Ik koop de mijn altijd in den Aldi, nooit klagen van gehad.

Ik ook.

regor
13 juli 2020, 13:31
Tuurlijk mosselen uit Finland, Noorwegen worden allemaal onder het label zeeuwse mosselen verkocht, de enige garantie die je hebt is als je Bodemcultuur mosselen koopt dan heb je die stevige structuur, een goeie beet en die unieke echte smaak van de echte Zeeuwse. Maar tja.

Mosselen hangen ook aan de bodem van schepen, en worden zo over de hele wereld verspreid. Het zijn allochtonen zonder papieren. Ze krijgen de naam van de plaats waar ze zich vestigen.

Jay-P.
13 juli 2020, 13:33
Mosselen hangen ook aan de bodem van schepen, en worden zo over de hele wereld verspreid. Het zijn allochtonen zonder papieren. Ze krijgen de naam van de plaats waar ze zich vestigen.:-D

Hoomer
13 juli 2020, 13:59
Jij haalt dus alle mosselen eerst uit hun schelp, weegt ze vervolgens en begint ze dan op te eten??
:lol:
Nee , maar je kan wel bij de visboer vragen om een mossel open te maken je weet dan onmiddellijk welk vlees je in de kuip of in dit geval beter de mossel hebt. Maar vermits wij jammer genoeg allemaal de visboer links laten liggen om naar de groot warenhuizen te gaan mosselen kopen is het moeilijk te bepalen, maar zoals eerder al verteld, je hebt een goed mossel jaar of een slecht en daar is niets tegen te doen.
Maar nogmaals wil je een goed gevulde mossel koop alleen grondcultuur mosselen.
En lees mijn postings hierover in plaats van hier onnozele vragen te stellen.

Hoomer
13 juli 2020, 14:02
Mosselen hangen ook aan de bodem van schepen, en worden zo over de hele wereld verspreid. Het zijn allochtonen zonder papieren. Ze krijgen de naam van de plaats waar ze zich vestigen.

Ik zou van die mosselen niet eten, en die gaan zich niet voortplanten hoor, die hangen aan een varende boot. Trouwens eens een mosselkwekerij bezoeken met nadien een potje mosselen is een aanrader. ;-)

TheFourHorsemen
13 juli 2020, 14:05
Mosselen hangen ook aan de bodem van schepen, en worden zo over de hele wereld verspreid. Het zijn allochtonen zonder papieren. Ze krijgen de naam van de plaats waar ze zich vestigen.

Gelukkig dat wij menselijke allochtonen zonder papieren heel wat beter behandelen. Stel je voor dat we ze levend zouden koken.

maddox
13 juli 2020, 16:19
Gelukkig dat wij menselijke allochtonen zonder papieren heel wat beter behandelen. Stel je voor dat we ze levend zouden koken.

Geen goeie bereidingsmethode. Lang stoven is de minst gevaarlijke optie.

TheFourHorsemen
13 juli 2020, 16:20
Geen goeie bereidingsmethode. Lang stoven is de minst gevaarlijke optie.

Louter vergist van woord. Ik bedoelde stoven.

maddox
13 juli 2020, 16:21
Louter vergist van woord. Ik bedoelde stoven.

Bof, ik vind het teveel moeite. Gewoon door de grof-vleesmolen en zo in de garnaalkweekbakken.

TheFourHorsemen
13 juli 2020, 16:24
Bof, ik vind het teveel moeite. Gewoon door de grof-vleesmolen en zo in de garnaalkweekbakken.

Zonde van de mosselen.

maddox
13 juli 2020, 18:00
Zonde van de mosselen.

Ik was aan de andere dobberaars aan't denken.

NieuwNoors
13 juli 2020, 18:36
Ik kan geen lunchgarden meer zien of ruiken.
Ben er nooit mosselen gaan eten, dus daarover kan ik mij niet uitspreken.
Gewoon de lunchgarden.......fffffffffff.
Ik ben er al 4 jaar niet meer geweest.
Alles begon toen mijnen Albeir in 2016 een nieuwe grasmaaier kocht.
Hij kreeg als 'cadeau' 15 bonnen, elk goed voor een gratis warme maaltijd bij Lunchgarden.
Toen hij thuiskwam en mij dat vertelde was ik content; 15x een warme maaltijd 'gratis', joepie!
Totdat ik de kleine letterkes las ( die Albeir niet gelezen had):
Elke bon was uitsluitend geldig voor een portie vol-au-vent.
Echt; alleen vol-au vent konden we daarmee eten.
Bon, we zijn dan kort daarna 2x vol-au-vent gaan eten en dan hadden we nog 11 bonnen over.
Geen zin meer gehad om 'verplicht' vol-au-vent te gaan eten en daarom heb ik die overige uitgedeeld aan mijn kinderen.
Komaan zeg.......als 'cadeau' 15 keer hetzelfde moeten eten....:x

Henri1
13 juli 2020, 18:38
Ik kan geen lunchgarden meer zien of ruiken.
Ben er nooit mosselen gaan eten, dus daarover kan ik mij niet uitspreken.
Gewoon de lunchgarden.......fffffffffff.
Ik ben er al 4 jaar niet meer geweest.
Alles begon toen mijnen Albeir in 2016 een nieuwe grasmaaier kocht.
Hij kreeg als 'cadeau' 15 bonnen, elk goed voor een gratis warme maaltijd bij Lunchgarden.
Toen hij thuiskwam en mij dat vertelde was ik content; 15x een warme maaltijd 'gratis', joepie!
Totdat ik de kleine letterkes las ( die Albeir niet gelezen had):
Elke bon was uitsluitend geldig voor een portie vol-au-vent.
Echt; alleen vol-au vent konden we daarmee eten.
Bon, we zijn dan kort daarna 2x vol-au-vent gaan eten en dan hadden we nog 11 bonnen over.
Geen zin meer gehad om 'verplicht' vol-au-vent te gaan eten en daarom heb ik die overige uitgedeeld aan mijn kinderen.
Komaan zeg.......als 'cadeau' 15 keer hetzelfde moeten eten....:x

Ik keer tevreden terug. :-P

NieuwNoors
13 juli 2020, 18:51
Ik keer tevreden terug. :-P

No way :-)
Ik ben er nooit meer binnen geweest en ben het ook niet van plan.

Svennies
13 juli 2020, 23:33
Ik kan geen lunchgarden meer zien of ruiken.
Ben er nooit mosselen gaan eten, dus daarover kan ik mij niet uitspreken.
Gewoon de lunchgarden.......fffffffffff.
Ik ben er al 4 jaar niet meer geweest.
Alles begon toen mijnen Albeir in 2016 een nieuwe grasmaaier kocht.
Hij kreeg als 'cadeau' 15 bonnen, elk goed voor een gratis warme maaltijd bij Lunchgarden.
Toen hij thuiskwam en mij dat vertelde was ik content; 15x een warme maaltijd 'gratis', joepie!
Totdat ik de kleine letterkes las ( die Albeir niet gelezen had):
Elke bon was uitsluitend geldig voor een portie vol-au-vent.
Echt; alleen vol-au vent konden we daarmee eten.
Bon, we zijn dan kort daarna 2x vol-au-vent gaan eten en dan hadden we nog 11 bonnen over.
Geen zin meer gehad om 'verplicht' vol-au-vent te gaan eten en daarom heb ik die overige uitgedeeld aan mijn kinderen.
Komaan zeg.......als 'cadeau' 15 keer hetzelfde moeten eten....:x

Ik heb ook zo eens een serie bonnen gekregen bij de aankoop van een grasmachine,en toen was dat frieten met kip....

Ik heb die gelijk aan de kinderen gegeven met de woorden,"hier sé mannen en neemt jullie moeder maar mee"

Destijds had ik mijn adresjes om te gaan eten met mijn kameraden ,gewoonlijk op zondagavond...

De Egelantier in Aartselaar,de Don Quichotte in Kontich,De Alexander in Kontich,en uiteraard de Chinees in de Leopoldstraat in Boom....

Trokken we s'zondags richting Duitsland dan zaten we te smikkelen in Heimbach....

En toen ik getrouwd was en met de schoonouders eens richting Luxemburg reden dan was St Vith de stopplaats om bij de Pip Margraff eens rijkelijk te gaan tafelen....

reservespeler
14 juli 2020, 06:28
Ik keer tevreden terug. :-P

Tja, als je niet veel gewoon bent.

Skobelev
14 juli 2020, 06:47
Ik kan geen lunchgarden meer zien of ruiken.
Ben er nooit mosselen gaan eten, dus daarover kan ik mij niet uitspreken.
Gewoon de lunchgarden.......fffffffffff.
Ik ben er al 4 jaar niet meer geweest.
Alles begon toen mijnen Albeir in 2016 een nieuwe grasmaaier kocht.
Hij kreeg als 'cadeau' 15 bonnen, elk goed voor een gratis warme maaltijd bij Lunchgarden.
Toen hij thuiskwam en mij dat vertelde was ik content; 15x een warme maaltijd 'gratis', joepie!
Totdat ik de kleine letterkes las ( die Albeir niet gelezen had):
Elke bon was uitsluitend geldig voor een portie vol-au-vent.
Echt; alleen vol-au vent konden we daarmee eten.
Bon, we zijn dan kort daarna 2x vol-au-vent gaan eten en dan hadden we nog 11 bonnen over.
Geen zin meer gehad om 'verplicht' vol-au-vent te gaan eten en daarom heb ik die overige uitgedeeld aan mijn kinderen.
Komaan zeg.......als 'cadeau' 15 keer hetzelfde moeten eten....:x

Mijn pa heeft, naar zijn zeggen, tijdens zijn legerdienst op Melsbroek, eens 5 weken aan een stuk rode kool moeten eten. Sedertdien, al +60jaar, moet hij dat ook niet meer hebben. Soms zag hij zijn rode kool zelfs twee keer voorbij komen als hij met een C-119 was meegevlogen....

TheFourHorsemen
14 juli 2020, 08:07
Ik was aan de andere dobberaars aan't denken.

Dat had ik door. ;-)

Vrijheideerst
14 juli 2020, 08:22
De Lunch Garden is een "restaurant" voor marginalen.

Another Jack
14 juli 2020, 08:25
Nee , maar je kan wel bij de visboer vragen om een mossel open te maken je weet dan onmiddellijk welk vlees je in de kuip of in dit geval beter de mossel hebt. Maar vermits wij jammer genoeg allemaal de visboer links laten liggen om naar de groot warenhuizen te gaan mosselen kopen is het moeilijk te bepalen, maar zoals eerder al verteld, je hebt een goed mossel jaar of een slecht en daar is niets tegen te doen.
Maar nogmaals wil je een goed gevulde mossel koop alleen grondcultuur mosselen.
En lees mijn postings hierover in plaats van hier onnozele vragen te stellen.

Aan de hand van één mossel kan jij tot op de gram het gewicht voor een hele kilo mosselen inschatten?

Skobelev
14 juli 2020, 08:36
De Lunch Garden is een "restaurant" voor marginalen.

Of een (heel) snelle hap. Zo eens in de 5 jaar raak ik daar ook verzeild (in Brugge aan de Decathlon bv) om snel iets te eten. Meestal valt dat mee, iets eten hoeft niet altijd een culinaire uitspatting te zijn.

reservespeler
14 juli 2020, 09:10
Of een (heel) snelle hap. Zo eens in de 5 jaar raak ik daar ook verzeild (in Brugge aan de Decathlon bv) om snel iets te eten. Meestal valt dat mee, iets eten hoeft niet altijd een culinaire uitspatting te zijn.

Heel snelle hap?
Ging een tijdje geleden naar de LG in Zolder voor zo'n snelle hap.
Terwijl hetgeen ik bestelde er lag te pruttelen en nog alleen de frietjes gebakken moesten worden, moest ik 25 minuten wachten (er was bijna niemand aanwezig)
De gratis warme groenten, zagen er uit alsof ze al ne keer gegeten waren (fotoke van gemaakt).

Klacht ingediend bij LG, ik kreeg onmiddellijk een tegoed bon met dank om het te melden.

Degene die me geholpen had, kreeg ne C4.

Vrijheideerst
14 juli 2020, 09:54
Heel snelle hap?
Ging een tijdje geleden naar de LG in Zolder voor zo'n snelle hap.
Terwijl hetgeen ik bestelde er lag te pruttelen en nog alleen de frietjes gebakken moesten worden, moest ik 25 minuten wachten (er was bijna niemand aanwezig)
De gratis warme groenten, zagen er uit alsof ze al ne keer gegeten waren (fotoke van gemaakt).

Klacht ingediend bij LG, ik kreeg onmiddellijk een tegoed bon met dank om het te melden.

Degene die me geholpen had, kreeg ne C4.

:thumbsup:

De laatste keer dat ik in zo'n LG heb gegeten, was toen ik in Wijnegem Shopping Center was. Dat moet nu al meer dan een jaar geleden zijn.

Hoomer
14 juli 2020, 10:14
Aan de hand van één mossel kan jij tot op de gram het gewicht voor een hele kilo mosselen inschatten?

Ja en ook het eindeloze gezever van een forumdeelnemer. :roll:

Xenophon
14 juli 2020, 10:25
Aan de hand van één mossel kan jij tot op de gram het gewicht voor een hele kilo mosselen inschatten?

1000 gram.

Hoomer
14 juli 2020, 10:27
1000 gram.

:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Skobelev
14 juli 2020, 10:37
Ja en ook het eindeloze gezever van een forumdeelnemer. :roll:

ex deelnemer....;-)

TheFourHorsemen
14 juli 2020, 11:19
Heel snelle hap?
Ging een tijdje geleden naar de LG in Zolder voor zo'n snelle hap.
Terwijl hetgeen ik bestelde er lag te pruttelen en nog alleen de frietjes gebakken moesten worden, moest ik 25 minuten wachten (er was bijna niemand aanwezig)
De gratis warme groenten, zagen er uit alsof ze al ne keer gegeten waren (fotoke van gemaakt).

Klacht ingediend bij LG, ik kreeg onmiddellijk een tegoed bon met dank om het te melden.

Degene die me geholpen had, kreeg ne C4.

Wel, dat betekent dan toch dat uw situatie uitzonderlijk moet zijn.

reservespeler
14 juli 2020, 11:29
1000 gram.

Allee gij.

reservespeler
14 juli 2020, 11:30
Wel, dat betekent dan toch dat uw situatie uitzonderlijk moet zijn.

Of dat er te weinig mensen de moeite doen om te reclameren.

quercus
14 juli 2020, 11:52
De soep was eigenlijk best lekker maar de mosselen zelf waren klein tot zeer klein en weinig ajuin en selder in de pot, maar inderdaad voor 13.5 eurokes mag men niet te erg klagen. Wat mij eerder stoort is dat ik al 20 jaar of langer mijn eerste mosselen van het jaar ongewild in die stomme Lunchgarden eet.
Eergisteren op het nieuws hebben de Zeeuwen ons verteld dat de mosselen dit jaar een slag kleiner uitvallen i.v.m. vorig jaar.

NieuwNoors
14 juli 2020, 13:29
Ik heb ook zo eens een serie bonnen gekregen bij de aankoop van een grasmachine,en toen was dat frieten met kip....

Ik heb die gelijk aan de kinderen gegeven met de woorden,"hier sé mannen en neemt jullie moeder maar mee"

Destijds had ik mijn adresjes om te gaan eten met mijn kameraden ,gewoonlijk op zondagavond...

De Egelantier in Aartselaar,de Don Quichotte in Kontich,De Alexander in Kontich,en uiteraard de Chinees in de Leopoldstraat in Boom....

Trokken we s'zondags richting Duitsland dan zaten we te smikkelen in Heimbach....

En toen ik getrouwd was en met de schoonouders eens richting Luxemburg reden dan was St Vith de stopplaats om bij de Pip Margraff eens rijkelijk te gaan tafelen....

dezelfde grasmaaier gekocht als mijnen Albeir? :-D Was het bij jou ook 15 bonnen?

Svennies
14 juli 2020, 19:25
dezelfde grasmaaier gekocht als mijnen Albeir? :-D Was het bij jou ook 15 bonnen?

Ik dacht zo'n 10 bonnen,maar ik ben daar niet écht zeker van...

Het kunnen er ook meer geweest zijn...;-)

NieuwNoors
14 juli 2020, 21:25
Ik dacht zo'n 10 bonnen,maar ik ben daar niet écht zeker van...

Het kunnen er ook meer geweest zijn...;-)

Ik ben er bijna zeker van dat het er 15 waren en dat ge hetzelfde grasmachine gekocht hebt als wij :-D

Rudy
14 juli 2020, 22:05
Ik kan geen lunchgarden meer zien of ruiken.
Ben er nooit mosselen gaan eten, dus daarover kan ik mij niet uitspreken.
Gewoon de lunchgarden.......fffffffffff.
Ik ben er al 4 jaar niet meer geweest.
Alles begon toen mijnen Albeir in 2016 een nieuwe grasmaaier kocht.
Hij kreeg als 'cadeau' 15 bonnen, elk goed voor een gratis warme maaltijd bij Lunchgarden.
Toen hij thuiskwam en mij dat vertelde was ik content; 15x een warme maaltijd 'gratis', joepie!
Totdat ik de kleine letterkes las ( die Albeir niet gelezen had):
Elke bon was uitsluitend geldig voor een portie vol-au-vent.
Echt; alleen vol-au vent konden we daarmee eten.
Bon, we zijn dan kort daarna 2x vol-au-vent gaan eten en dan hadden we nog 11 bonnen over.
Geen zin meer gehad om 'verplicht' vol-au-vent te gaan eten en daarom heb ik die overige uitgedeeld aan mijn kinderen.
Komaan zeg.......als 'cadeau' 15 keer hetzelfde moeten eten....:x
Zolang uwen Albeir content is met z'n grasmaaier zou er geen probleem mogen zijn.
Stel je voor dat je geen vol-au-vent lust. Et alors ?
Geef die vol-au-vent bonnekes aan de daklozen. Die kunnen zelfs niet naar de voedselbank. Maar dus wel naar de lunchgarden. Iedereen content. Nooit aan gedacht hé.

Svennies
14 juli 2020, 22:17
Ik ben er bijna zeker van dat het er 15 waren en dat ge hetzelfde grasmachine gekocht hebt als wij :-D

Mijn grasmachine is een electrische Bosch....

Verleden week toen ik bij mijn zoon aan het werken was ging mijne halve trouwboek het gras afrijden....

Een half uur later telefoon,madam had een accidentje voor,ze was over de verlengdraad gereden...

Die kabel was gelijk 10 meter korter,en aangezien ik er een van 40 meter nodig heb om tot vanachter in de tuin te geraken ben ik de dag daarop maar een nieuwe gaan kopen...:lol:

Rudy
15 juli 2020, 10:55
Mijn grasmachine is een electrische Bosch....
Verleden week toen ik bij mijn zoon aan het werken was ging mijne halve trouwboek het gras afrijden....
Een half uur later telefoon,madam had een accidentje voor,ze was over de verlengdraad gereden...
Die kabel was gelijk 10 meter korter,en aangezien ik er een van 40 meter nodig heb om tot vanachter in de tuin te geraken ben ik de dag daarop maar een nieuwe gaan kopen...:lol:
Heb hetzelfde voorgehad. Een knal en een steekvlam. Dat doet iets met een mens.

Rudy
16 juli 2020, 00:36
smakelijk.
vol-au-vent uit de lunchgarden kan best lekker zijn.
Ook de mosselen.

reservespeler
16 juli 2020, 05:29
smakelijk.
vol-au-vent uit de lunchgarden kan best lekker zijn.
Ook de mosselen.

Voor iemand die nooit een zelfgemaakt koninginnenhapje gegeten heeft zal dat wel smaken.
Als je echter beter gewoon zijt ...

reservespeler
16 juli 2020, 05:31
M'n schoonvader gebruikte daarom steeds twee kabels.
Zo moest er nog niet de helft vernieuwd worden na zo'n incidentje.

NieuwNoors
16 juli 2020, 13:08
Zolang uwen Albeir content is met z'n grasmaaier zou er geen probleem mogen zijn.
Stel je voor dat je geen vol-au-vent lust. Et alors ?
Geef die vol-au-vent bonnekes aan de daklozen. Die kunnen zelfs niet naar de voedselbank. Maar dus wel naar de lunchgarden. Iedereen content. Nooit aan gedacht hé.

Rudy
Ten eerste: ik heb dus die 11 bonnen aan mijn kinderen gegeven. Mag dat?
Ten tweede: Eén van mijn kinderen is lid van een organisatie die ELKE zondag, en dit nu al bijna 5 jaar, zijn enige vrije dag opoffert om de daklozen in Brussel te voorzien van een warme maaltijd en nog zoveel meer!
Dus sorry Rudy dat ik die 11 bonnen aan mijn kinderen gegeven heb. (In 2016 dus) .

Rudy
16 juli 2020, 15:03
Rudy
Ten eerste: ik heb dus die 11 bonnen aan mijn kinderen gegeven. Mag dat?
Ten tweede: Eén van mijn kinderen is lid van een organisatie die ELKE zondag, en dit nu al bijna 5 jaar, zijn enige vrije dag opoffert om de daklozen in Brussel te voorzien van een warme maaltijd en nog zoveel meer!
Dus sorry Rudy dat ik die 11 bonnen aan mijn kinderen gegeven heb. (In 2016 dus) .
ok ok, het was ook niet zo ernstig bedoeld hoor.

NieuwNoors
16 juli 2020, 15:13
ok ok, het was ook niet zo ernstig bedoeld hoor.

Allez, ik vergeef het je Rudy! ;-)

Hoomer
31 juli 2021, 15:44
Het is godgeklaagd maar ik heb de 20 jarige traditie een paar weken geleden alle eer aangedaan en heb mijn eerste mosselen van het seizoen weer in de Lunch Garden gegeten. Ze waren eerlijk gezegd beter dan die 20 keer voorheen.

Vandaag heb ik 2 kg. mosselen gekuist en ga ik mijn eigen eens lekker verwennen, de groenten zijn gesneden, de mosselsaus is gemaakt en de frietjes zijn voor de eerste keer gebakken. Tegen een uur of zes begin ik eraan. :-)

CUFI
31 juli 2021, 16:09
Vergeet geen paar soeplepels mosselvocht aan uw saus toe te voegen he. :p

Ik vind de mosselen de moeite niet meer. En ja, wat betaalt ge voor degelijke mosselen vandaag? 8 euro de kilo?

Hoomer
31 juli 2021, 16:15
Vergeet geen paar soeplepels mosselvocht aan uw saus toe te voegen he. :p

Ik vind de mosselen de moeite niet meer. En ja, wat betaalt ge voor degelijke mosselen vandaag? 8 euro de kilo?

Geen idee wat ze kosten, ik heb ze door mijn vriendin laten meebrengen. :-)

CUFI
31 juli 2021, 16:21
Geen idee wat ze kosten, ik heb ze door mijn vriendin laten meebrengen. :-)

Misschien was ik er te vroeg bij.

Vrijheideerst
31 juli 2021, 17:45
Da trekt op niks. Ben daar in Wijnegem ook een paar keer geweest, zo nen boecht. :magniet:

Rudy
31 juli 2021, 20:18
Momenteel zijn de mosselen nog niet op z'n grootst maar ze zijn best lekker.
Tijdens de maanden met een "r" zijn de mosselen op hun best.

Rudy
31 juli 2021, 20:21
Da trekt op niks. Ben daar in Wijnegem ook een paar keer geweest, zo nen boecht. :magniet:

Het zijn geen jumbo's maar het is "a volonté", en voor 14,99 euro moet je nu ook niet de beste verwachten.

Vrijheideerst
31 juli 2021, 20:46
Het zijn geen jumbo's maar het is "a volonté", en voor 14,99 euro moet je nu ook niet de beste verwachten.

Oh ik heb daar nooit mosselen gegeten, wel vol au vent en ballekes in tomatensaus.

Het Verzet
31 juli 2021, 21:36
Momenteel zijn de mosselen nog niet op z'n grootst maar ze zijn best lekker.
Tijdens de maanden met een "r" zijn de mosselen op hun best.

Die 'r' maanden stamt nog uit de tijd dat er geen gekoeld transport was.
Al lang niet meer van toepassing.

Onlangs om vrouwlief te plezieren mosselen gemaakt.
8 kilo mosselen moeten kuisen, pff.
Maar allez, het was wel heel lekker en supergezellig.

Rudy
31 juli 2021, 21:41
Onlangs om vrouwlief te plezieren mosselen gemaakt.
8 kilo mosselen moeten kuisen, pff.
Maar allez, het was wel heel lekker en supergezellig.

8 kilo ?? Toch niet voor 2 personen ?

Het Verzet
31 juli 2021, 21:51
8 kilo ?? Toch niet voor 2 personen ?

:-o

Nee, etentje met vrienden.

De Rode Willem
1 augustus 2021, 06:50
Ik koop de mijn altijd in den Aldi, nooit klagen van gehad.

Ik ook.
Eet nooit mosselen op restaurant.
Ofwel zijn ze niet te vreten ofwel zijn ze belachelijk duur.
Wat ik zelf doe doe ik beter...en mosselen gereed maken is daar zeker bij.

Karel Martel B
1 augustus 2021, 06:57
Was daarstraks trouwens voor bruine rijst in den Delhaize, de afgelopen weken staan de rekken daar gewoon half leeg, de helft van de producten is er niet.

Vandaag hadden ze daar iets aan gedaan eindelijk, er hingen papiertjes dat ze wat problemen hadden met de distributie. Dat was dan vroeger zowat de top van de supermarkten, nu wordt den Delhaize precies gerund door totaal idioten.

Mogelijks hebben ze de mensen die wisten hoe de zaak draaide wegbespaard

https://jobs.delhaize.be/nl/organization/distributiecentrum/

De schoofzak
1 augustus 2021, 09:51
Drie weken ongeveer terug ben ik ook gaan fretten tussen het plebs van de lunchgarden: scampi diabolic ?* volonté.
Wel, daar ga ik nog voor terug.

Anders kom ik daar alleen met de motoclub: het is de voorrijder die de rit organiseert, die beslist waar we gaan fretten, en er zijn er een paar die het teveel poespas vinden om op voorhand te moeten reserveren enz. Andere voorrijders kiezen wel de iets betere keuken.