PDA

View Full Version : waarom heeft u zo'n hekel aan reizen?


HOUZEE !
19 juli 2017, 13:29
onderwerp naar aanleiding van het artikel : "de vrouw beslist waar wij op reis gaan"

http://www.hln.be/hln/nl/37342/Fun/article/detail/3212700/2017/07/19/Naar-waar-gaan-we-op-reis-In-70-van-de-gevallen-beslist-de-vrouw.dhtml

_________________________________

Ik heb persoonlijk een hekel aan reizen. Ik doe het dan ook nooit.

- het kost geld. Je kan het weggegooide geld van een reis beter aanwenden om grond bij te kopen, en zo meer vrijheid in eigen land te verwerven.

- het eten is nooit goed. Zelfgekweekte groenten en vlees, zelf gebakken brood, etc ... dat smaakt altijd beter

- je komt in aanraking met vreemde talen en vreemde culturen die niks met ons gemeenschappelijk hebben. Het is zoals rondlopen in het huis van een vreemde, al die antiquiteiten die daar staan hebben misschien belang voor de eigenaar in kwestie, maar voor de buitenstaander zijn het betekenisloze objecten

- ik slaap niet goed in een vreemd bed

- ik mis mijn beesten


Waarom gaan jullie niet graag op reis?

Hoomer
19 juli 2017, 13:44
onderwerp naar aanleiding van het artikel : "de vrouw beslist waar wij op reis gaan"

http://www.hln.be/hln/nl/37342/Fun/article/detail/3212700/2017/07/19/Naar-waar-gaan-we-op-reis-In-70-van-de-gevallen-beslist-de-vrouw.dhtml

_________________________________

Ik heb persoonlijk een hekel aan reizen. Ik doe het dan ook nooit.

- het kost geld. Je kan het weggegooide geld van een reis beter aanwenden om grond bij te kopen, en zo meer vrijheid in eigen land te verwerven.

- het eten is nooit goed. Zelfgekweekte groenten en vlees, zelf gebakken brood, etc ... dat smaakt altijd beter

- je komt in aanraking met vreemde talen en vreemde culturen die niks met ons gemeenschappelijk hebben. Het is zoals rondlopen in het huis van een vreemde, al die antiquiteiten die daar staan hebben misschien belang voor de eigenaar in kwestie, maar voor de buitenstaander zijn het betekenisloze objecten

- ik slaap niet goed in een vreemd bed

- ik mis mijn beesten


Waarom gaan jullie niet graag op reis?

Ik haat op reis gaan met reisbureau, zo op een hotel 2 weken is echt niet aan mij besteed, ik wil wel gaan zwemmen maar haat het op strand in de zon te gaan zitten. Ik heb in mijn leven genoeg in de zon gelopen, door de woestijn getjokt en over de bergen getrokken ik ben daardoor getaand en hoef niet te bruinen.
De auto of mobielhome nemen en in het wilde weg vertrekken daar hou ik dan weer wel van. Alhoewel minder dan vroeger op vriendenbezoek door even de vlieger op naar Tenerife en vandaar naar El Hierro kon en kan me nog wel bekoren. En verder mijn appartementje aan zee alhoewel die rot illegalen het aan het verpesten zijn aldaar.
Voila den Hoomer tot uw dienst. ;-)

PS Als ik mijn vriendin meeneem is dat eigenlijk een gunst die ze krijgt laat staan dat ze zou beslissen. :-D

quercus
19 juli 2017, 13:45
onderwerp naar aanleiding van het artikel : "de vrouw beslist waar wij op reis gaan"

http://www.hln.be/hln/nl/37342/Fun/article/detail/3212700/2017/07/19/Naar-waar-gaan-we-op-reis-In-70-van-de-gevallen-beslist-de-vrouw.dhtml

_________________________________

Ik heb persoonlijk een hekel aan reizen. Ik doe het dan ook nooit.

- het kost geld. Je kan het weggegooide geld van een reis beter aanwenden om grond bij te kopen, en zo meer vrijheid in eigen land te verwerven.

- het eten is nooit goed. Zelfgekweekte groenten en vlees, zelf gebakken brood, etc ... dat smaakt altijd beter

- je komt in aanraking met vreemde talen en vreemde culturen die niks met ons gemeenschappelijk hebben. Het is zoals rondlopen in het huis van een vreemde, al die antiquiteiten die daar staan hebben misschien belang voor de eigenaar in kwestie, maar voor de buitenstaander zijn het betekenisloze objecten

- ik slaap niet goed in een vreemd bed

- ik mis mijn beesten


Waarom gaan jullie niet graag op reis?

Het hangt er van af over welk soort reis het gaat. Bij mij komt het er op aan dat een reis moet aansluiten bij hetgeen waarvoor ik een belangstelling heb. Zeg maar Europese geschiedenis en cultuur.

Een "strandvakantie" zegt mij niets. Tenzij ik er zou voor gezorgd hebben een voorraadje boeken mee te nemen. Een "skivakantie" heb ik nooit genomen om de eenvoudige reden dat skiën mij nooit een fluit heeft geïnteresseerd.

Ik kan evenwel begrip opbrengen voor uw visie. Zeker wanneer je tegenwoordig geconfronteerd wordt met de toeristische massa's die zelfs van het rustig rondwandelen in een stad een serieus stresserende ervaring maken. Het toeristisch reizen is doodgewoon véél te goedkoop geworden. In veel Europese cultuursteden zijn de locals de toeristen grondig gaan haten. En daar heb ik alle begrip voor.

Tavek
19 juli 2017, 14:06
Je zou wel eens vrouwen tegenkomen he Houzee!

fred vanhove
19 juli 2017, 14:07
Het hangt er van af over welk soort reis het gaat. Bij mij komt het er op aan dat een reis moet aansluiten bij hetgeen waarvoor ik een belangstelling heb. Zeg maar Europese geschiedenis en cultuur.

Een "strandvakantie" zegt mij niets. Tenzij ik er zou voor gezorgd hebben een voorraadje boeken mee te nemen. Een "skivakantie" heb ik nooit genomen om de eenvoudige reden dat skiën mij nooit een fluit heeft geïnteresseerd.

Ik kan evenwel begrip opbrengen voor uw visie. Zeker wanneer je tegenwoordig geconfronteerd wordt met de toeristische massa's die zelfs van het rustig rondwandelen in een stad een serieus stresserende ervaring maken. Het toeristisch reizen is doodgewoon véél te goedkoop geworden. In veel Europese cultuursteden zijn de locals de toeristen grondig gaan haten. En daar heb ik alle begrip voor.

Aan mijn vakanties als naturist heb ik de beste herinneringen....ook op het strand:-)

Het Verzet
19 juli 2017, 15:50
Een hekel aan reizen, ben je gek?
Waarom zou ik nog meer grond kopen die ik daarna moet onderhouden? Pfff, geld moet rollen. Ik gaan ervoor werken.

Eigenlijk ben ik ook niet zo kieskeurig. Een vakantiepark ergens in Nederland, rondtrekken in Azië, luxeweekendjes met de misses, ik amuseer mij overal wel.
Strandvakanties in van die mastodonten van hotel zou ik nu wel zelf ni boeken, maar met de juiste compagnie, zeg ik er ook niet nee tegen.

Pandareus
19 juli 2017, 17:54
Ik haat op reis gaan met reisbureau, zo op een hotel 2 weken is echt niet aan mij besteed, ik wil wel gaan zwemmen maar haat het op strand in de zon te gaan zitten. Ik heb in mijn leven genoeg in de zon gelopen, door de woestijn getjokt en over de bergen getrokken ik ben daardoor getaand en hoef niet te bruinen.
De auto of mobielhome nemen en in het wilde weg vertrekken daar hou ik dan weer wel van. Alhoewel minder dan vroeger op vriendenbezoek door even de vlieger op naar Tenerife en vandaar naar El Hierro kon en kan me nog wel bekoren. En verder mijn appartementje aan zee alhoewel die rot illegalen het aan het verpesten zijn aldaar.
Voila den Hoomer tot uw dienst. ;-)

PS Als ik mijn vriendin meeneem is dat eigenlijk een gunst die ze krijgt laat staan dat ze zou beslissen. :-D


Vertel ons achteraf eens hoe de strandzanger het ervan afbrengt op zijn koude berg, of dat hij nog altijd mag fourageren in de tuin van de vroegere huisbazin.

Pandareus
19 juli 2017, 17:55
Je zou wel eens vrouwen tegenkomen he Houzee!

:lol:

DewareJakob
19 juli 2017, 17:59
Aan mijn vakanties als naturist heb ik de beste herinneringen....ook op het strand:-)

Naturisten zijn meestal heel respectvolle mensen, voor mekaar en ook voor de natuur. Dat is de naakte waarheid. ;-)

On topic: Ik hou niet van de reis, maar ik kan genieten van ergens anders dan thuis te zijn.

Elio di Supo
20 juli 2017, 06:22
Man, ik zou mij geknecht voelen als ik altijd maar verbonden zou blijven aan het zelfde lapje grond. Het brengt mij visies over toestanden zoals Het gezin Van Paemel.

Wat niet wegneemt dat ik ook niet graag de grote toeristische massa's wil opzoeken. Een van mijn slechtste vakanties was op Mallorca. Het wemelde daar van ladderzatte Duitsers en Engelsen.

Eyjafjallajökull
20 juli 2017, 06:45
onderwerp naar aanleiding van het artikel : "de vrouw beslist waar wij op reis gaan"

http://www.hln.be/hln/nl/37342/Fun/article/detail/3212700/2017/07/19/Naar-waar-gaan-we-op-reis-In-70-van-de-gevallen-beslist-de-vrouw.dhtml



Wat is bet probleem eigenlijk, Houzee ? Je hebt immers niet eens ee vrouw...

Of is het bij jou de playstation die dergelijke beslissingen neemt ? :-P

fox
20 juli 2017, 07:29
Morgen vertrekken we een dag of 10 met de auto. Weten nog niet naar waar, vanavond eens kijken om ergens op 200 km van hier een hotel te boeken. Richting, unknown en dan zien we wel waar we binnen een week zitten. Elke avond in het hotel ergens iets boeken voor de dag erna. Enige restrictie is dat we max 2 uur per dag in de auto willen zitten

De schoofzak
20 juli 2017, 08:52
De Schoof is geen zonne-aanbidder. Wel een schaduw-aanbidder.
Maar ... daar hebt ge wel de zon voor nodig ... en een boom.

Verder voel ik me gemakkelijk thuis op een andere plaats en in een andere omgeving.
Ik bezie ook graag dingen af. Dingen, dat zijn mensen, landschappen, zaken ... whatever.

Mijn schoonste vakantieherinneringen zijn en blijven toch deze van toen ik nog jong was, dus deze met een vakantielief uit een ander land. Maar ook de eerste vakanties met mijn latere heksie perfeksie. En ook deze met mijn toen nog kleinere kinderen. En later de korte tussenvakanties van een weekje, all in in Turkije. Goh ja, de eerste keer in Amerika in 1974. Allez, eerlijk: alle vakanties.

Jay-P.
20 juli 2017, 09:04
Indien reizen betekent vakantie dan ben ik 65% van mijn volwassen leven tussen 25 en 50 met vakantie geweest.
Reality check: niet dus. Toegegeven dat het reizen in die periode plezanter was.

'Cattle-class' vliegen is heden normaal geworden en echt van de Schoof zijn kloten voor vluchten tot 12 uur!

De schoofzak
20 juli 2017, 11:00
Indien reizen betekent vakantie dan ben ik 65% van mijn volwassen leven tussen 25 en 50 met vakantie geweest.
Reality check: niet dus. Toegegeven dat het reizen in die periode plezanter was.

'Cattle-class' vliegen is heden normaal geworden en echt van de Schoof zijn kloten voor vluchten tot 12 uur!

Ik moet u toch echt verzoeken om die van mij niet te betrekken bij uw beschouwingen der dingen.

Zelfs al volg ik je in deze.
Mijn laatste lange reizen (naar Australië en Amerika) deed ik in gewone economy.
Dat zal ik niet meer doen. Toch iets meer centen tegen aan smijten.

Tavek
20 juli 2017, 16:41
Ik moet u toch echt verzoeken om die van mij niet te betrekken bij uw beschouwingen der dingen.

Zelfs al volg ik je in deze.
Mijn laatste lange reizen (naar Australië en Amerika) deed ik in gewone economy.
Dat zal ik niet meer doen. Toch iets meer centen tegen aan smijten.

Ik heb ook niet veel interesse meer om economy te vliegen. Bij bepaalde carriers kan je economy plus of comfort nemen, zodat je meer beenruimte hebt en je beter kan leggen snachts. Ook niet goedkoop (dacht 300 euro meer voor een vlucht NY - BRU) maar niet zo overdreven als business. En ik kan dan wel slapen.

In gewone economy slaap ik niet tijdens de nachtvlucht terug wegens echt te weinig plek.

Elio di Supo
21 juli 2017, 06:11
De laatste keer dat ik economy vloog had ik echt de pech zowel links als rechts een mede-passagier te hebben. Ik kon geen mes en vork gebruiken zonder continue tegen die mensen aan te stoten. En als de persoon die voor jou zit ook nog eens zijn zetel wil laten zakken voel je je echt wel als een sardien in een blik.

Hoomer
21 juli 2017, 06:52
Vertel ons achteraf eens hoe de strandzanger het ervan afbrengt op zijn koude berg, of dat hij nog altijd mag fourageren in de tuin van de vroegere huisbazin.

Tja, die berg zit nog altijd vol armoeizaaiers dat is nog niet veranderd, maar voor de moment is het op El Hierro Bajada (om de vier jaar) dat wil zeggen normaal +- 6.000 mensen op het eiland nu + 23.000. Ik peis dus dat het voor hem het beste is op zijn berg te blijven, kwestie van dat er beneden plezier te maken valt. ;-)

Hypochonder
21 juli 2017, 07:13
Hotel + standvakanties op eilanden die krioelen van de toeristen dat ben ik zo beu als koude pap. Het is ook altijd hetzelfde: Hotel, strand, kuieren langs de totaal oninteressante toeristenshops, vreten en jezelf ergeren aan de hersenloze massa Engelsen of Duitsers. Na één of hoogstens twee keer heb je het wel gezien. En zeggen dat er mensen zijn die ieder jaar naar hetzelfde hotel op hetzelfde eiland gaan... De saaiheid van sommige mensen is gewoonweg eindeloos.

Jay-P.
21 juli 2017, 07:18
Ik moet u toch echt verzoeken om die van mij niet te betrekken bij uw beschouwingen der dingen.
Zelfs al volg ik je in deze.
Mijn laatste lange reizen (naar Australië en Amerika) deed ik in gewone economy. Dat zal ik niet meer doen. Toch iets meer centen tegen aan smijten.Verzoek genoteerd en form KMK in drievoud opgesteld voor adviesaanvraag van betreffende commissies.
Papieren tevens gekatalogeerd en van volgnummer voorzien. Ingeschreven in wekelijks register.
Verschoven naar 'Uit-Bakje' op 21.07.2017 om 02:15 PM (HK time-zone).

quercus
21 juli 2017, 07:25
Hotel + standvakanties op eilanden die krioelen van de toeristen dat ben ik zo beu als koude pap. Het is ook altijd hetzelfde: Hotel, strand, kuieren langs de totaal oninteressante toeristenshops, vreten en jezelf ergeren aan de hersenloze massa Engelsen of Duitsers. Na één of hoogstens twee keer heb je het wel gezien. En zeggen dat er mensen zijn die ieder jaar naar hetzelfde hotel op hetzelfde eiland gaan... De saaiheid van sommige mensen is gewoonweg eindeloos.
Je moet dan maar eens toevallig in een van de vele mooie Italiaanse steden vertoeven en je oren aandachtig spitsen om te horen wat die toeristen allemaal tegen elkaar uitkramen over hetgeen zij rond zich zien. Mochten ze nu nog zo verstandig zijn om hun klep te houden dan zouden ze er beter uitkomen. Maar nee...

Rahowa
21 juli 2017, 08:53
Wat niet wegneemt dat ik ook niet graag de grote toeristische massa's wil opzoeken. Een van mijn slechtste vakanties was op Mallorca. Het wemelde daar van ladderzatte Duitsers en Engelsen.

Mallorca heeft nochtans veel moois te bieden buiten de feestdorpen.

dpg
21 juli 2017, 08:56
Mallorca heeft nochtans veel moois te bieden buiten de feestdorpen.

..

Hypochonder
21 juli 2017, 09:07
Je moet dan maar eens toevallig in een van de vele mooie Italiaanse steden vertoeven en je oren aandachtig spitsen om te horen wat die toeristen allemaal tegen elkaar uitkramen over hetgeen zij rond zich zien. Mochten ze nu nog zo verstandig zijn om hun klep te houden dan zouden ze er beter uitkomen. Maar nee...

Iemand die zichzelf constant tussen dergelijk volk begeeft die is ofwel zo of die zal op termijn eveneens hersenloos worden.

maddox
21 juli 2017, 09:07
Reizen om te reizen is niet mijn ding.
Ergens naar toe gaan om 2 weken te liggen wentelen in het zand onder een bakkende zon al helemaal niet.

Een paar dagen tot bezinning komen in een rustige omgeving waar je met moeite 3 onbekenden per dag ziet, dat is een ander verhaal.

Of reizen om dingen te doen die ikzelf leuk vind, een heel weekend van 's ochtends tot 's avonds te knutselen/herstellen/McGyveren, met plezier.


Nu moet ik eerlijk toegeven, gisteren hebben mijn vrouw, schoonmoeder, een Russische bezoeker en ik een dag rondgereden (voor alle duidelijkheid, ik niet) om in Henegouwen een aantal waterkundige bouwwerken te bezoeken. Het Hellend vlak van Ronquires, en de desbetreffende scheepsliften op't centrumkanaal.
Interessant an sich. Maar om er €6 pp aan uit te geven, meh.
Maar wat zeer opvallend was, geen hoofddoeken, keelgeschraap of jongeren te zien of te horen op die lokaties.

quercus
21 juli 2017, 10:10
Iemand die zichzelf constant tussen dergelijk volk begeeft die is ofwel zo of die zal op termijn eveneens hersenloos worden.
Dus...: geen promiscuïteiten! Wegblijven van het plebs! (op advies van mijn vriend Hypochonder) :lol:

De schoofzak
22 juli 2017, 10:46
Als ik hier nog eens in de buurt passeer, dan wil ik dat toch gezien hebben:

https://cdn.theatlantic.com/assets/media/img/photo/2017/07/photos-of-the-week-715721/w13_AP17202460665084/main_900.jpg?1500673756

Jay-P.
22 juli 2017, 10:51
Als ik hier nog eens in de buurt passeer, dan wil ik dat toch gezien hebben:

https://cdn.theatlantic.com/assets/media/img/photo/2017/07/photos-of-the-week-715721/w13_AP17202460665084/main_900.jpg?1500673756 Da's een doordenkertje.

De schoofzak
22 juli 2017, 10:56
Bucket list voor Catalonië:

https://i.ytimg.com/vi/02VdyDIvR4o/maxresdefault.jpg

kiko
22 juli 2017, 11:01
In veel Europese cultuursteden zijn de locals de toeristen grondig gaan haten. En daar heb ik alle begrip voor.
Tot als de toeristen zullen wegblijven. Eens kijken of de locals er dan nog zo over zullen denken.

Truder
22 juli 2017, 11:25
onderwerp naar aanleiding van het artikel : "de vrouw beslist waar wij op reis gaan"

http://www.hln.be/hln/nl/37342/Fun/article/detail/3212700/2017/07/19/Naar-waar-gaan-we-op-reis-In-70-van-de-gevallen-beslist-de-vrouw.dhtml

_________________________________

Ik heb persoonlijk een hekel aan reizen. Ik doe het dan ook nooit.

- het kost geld. Je kan het weggegooide geld van een reis beter aanwenden om grond bij te kopen, en zo meer vrijheid in eigen land te verwerven.

- het eten is nooit goed. Zelfgekweekte groenten en vlees, zelf gebakken brood, etc ... dat smaakt altijd beter

- je komt in aanraking met vreemde talen en vreemde culturen die niks met ons gemeenschappelijk hebben. Het is zoals rondlopen in het huis van een vreemde, al die antiquiteiten die daar staan hebben misschien belang voor de eigenaar in kwestie, maar voor de buitenstaander zijn het betekenisloze objecten

- ik slaap niet goed in een vreemd bed

- ik mis mijn beesten


Waarom gaan jullie niet graag op reis?

Wij gaan ook niet meer op reis. Been there, done that, seen it. En eigenlijk komt het allemaal op het zelfde neer. Zit liever in de tuin met wat vrienden iets drinken wat snacks knabbelen of eten maken, BBQ'en, gourmet, enz..
En de beestjes dat is ook een reden.

Jay-P.
22 juli 2017, 11:28
Bucket list voor Catalonië:
https://i.ytimg.com/vi/02VdyDIvR4o/maxresdefault.jpgUitstap met als titel: terug naar af?

Hypochonder
22 juli 2017, 11:39
Ik heb ook een hekel aan reizen omdat ik simpelweg een hekel heb aan idioten. Die soort kom je jammer genoeg overal tegen op deze wereld.

De schoofzak
22 juli 2017, 13:10
Da's een doordenkertje.

Ik wou alleen maar zeggen dat ik al enkele malen daar in de buurt geweest ben, maar nog nooit afgedraaid richting Sisteron.

Onlangs nog tot in Saint Jean de Maurienne geraakt, maar tijd te weinig voor (pertang zeer kort bij):

https://catenacycling.com/frontend/files/media/routes/18679/4x/xdkcg7lew4ckwco8wogsoow-lacets-de-montvernier-2.png

HOUZEE !
22 juli 2017, 13:59
Wij gaan ook niet meer op reis. Been there, done that, seen it. En eigenlijk komt het allemaal op het zelfde neer. Zit liever in de tuin met wat vrienden iets drinken wat snacks knabbelen of eten maken, BBQ'en, gourmet, enz..
En de beestjes dat is ook een reden.

Inderdaad. Goed leven kan je nergens beter dan thuis in de eigen tuin! :-)

Eduard Khil
22 juli 2017, 14:34
ik ga dit jaar naar hier
https://i.ytimg.com/vi/ryqdoe6xLs4/maxresdefault.jpg
en naar daar
https://mgtvwnct.files.wordpress.com/2016/04/summer.jpg

en ook naar hier
https://media.deseretdigital.com/file/3914d68437?crop=top:0|left:0|width:1260|height:670 |gravity:Center&quality=55&interlace=none&resize=width:1260&order=resize,crop&c=14&a=e0f131f0

en hier ook
https://i.ytimg.com/vi/spwLIoyF4p8/maxresdefault.jpg
https://www.nationalparks.org/sites/default/files/styles/wysiwyg_small_1x/public/DeathValley-sailing-stones.jpg?itok=PaVcvBpW

De schoofzak
22 juli 2017, 15:09
Het is wel begrijpelijk dat als uw buurt begint te lijken op de Soek van Marrakesh, je niet meer de moeite moet doen van de verplaatsing.

Truder
22 juli 2017, 20:28
ik ga dit jaar naar hier
en ook naar hier
en hier ook


En denk jij dat je hetzelfde uitzicht gaat hebben als die op die gefotoshopte foto's? Op die die foto's zijn onder meer de kleuren extra uitgelicht. Als je denkt dezelfde kleuren te gaan zien i.r.t. ben je eraan voor de moeite.
Ik heb sommige van die dingen bezocht met de moto, achteraf bekeken vraag ik me af waarom. De foto's zijn veel mooier.

Eduard Khil
22 juli 2017, 21:03
Ik heb sommige van die dingen bezocht met de moto, achteraf bekeken vraag ik me af waarom. De foto's zijn veel mooier.

blijf dan thuis onder kerktoren en kijk wat naar prentjes hé.

Tavek
22 juli 2017, 21:23
Ik heb die ook al gedaan Eduard.

Monument valley zeker met jeep/SUV doen. En vooral ook genieten van de typische amerikaanse zaken.

Geraakt ge ook in SF of LA ?

Eduard Khil
22 juli 2017, 21:34
Ik heb die ook al gedaan Eduard.

Monument valley zeker met jeep/SUV doen. En vooral ook genieten van de typische amerikaanse zaken.

Geraakt ge ook in SF of LA ?

LA vroeger al gedaan, ik had er niet veel aan. Nu starten en stoppen we in SF. Daarna noord-oost via Salt Lake naar Yellowstone voor de totale zonsverduistering. Dan terug richting zuiden.

Tavek
22 juli 2017, 21:48
LA vroeger al gedaan, ik had er niet veel aan. Nu starten en stoppen we in SF. Daarna noord-oost via Salt Lake naar Yellowstone voor de totale zonsverduistering. Dan terug richting zuiden.

Nice.

/jealous

Tavek
22 juli 2017, 21:48
Post een foto als ge terug zijt :p