PDA

View Full Version : Waarom Duitsland Saddam niet graag ziet vertrekken


Moi
18 maart 2003, 12:57
Dat Frankrijk en Rusland oliebelangen in Irak te verdedigen hebben is al lang duidelijk. Dat China zelf een "rogue state" is, en daarom Saddam niet graag ziet vertrekken is ook al duidelijk. Over de Brits-Amerikaanse belangen in de Golf is al veel gespeculeerd.
Maar over de Duitsers hoort ge alleen pacifistisch gezaag. Kom aan, laten we dieë zever nu 'ns voorgoed in de vuilbak kieperen ...

Wat heeft Duitsland te verbergen?

In tegenstelling tot Amerikanen, Fransen en Russen, die er openlijk voor uit komen in het verleden Irak gesteund te hebben, is Schröder bang om zulks toe te geven. Schröder pretendeert namelijk de grote, pacifistische held te zijn. Daar de Duitsers nog altijd getraumatiseerd zijn door hun verleden, komt het Schröder niet goed uit eerlijk te zijn wat betreft de anthrax en het VX-gas dat Irak bezit, ook over het bouwen van de voormalige Iraakse kerncentrale (die dor de Israeli's is platgebombardeerd), dient hij nu eens en voor altijd duidelijk te zijn. Duitslands smerige rol in het instandhouden van Saddams vuile regime mag nu ook boven water komen te drijven. Anders zal Bush het voor hem wel 'ns opduiken. Of is Schröder werkelijk zo dwaas te denken dat de Iraki's óók d�*é documenten verbrand hebben? Ik denk het niet, daarom dat hij zich ook zo halstarig vastklampt aan het laatste strootje VN, en nu al rare sprongen begint te maken (Terwijl de VN gisteren in feite opgedoekt werd, wou Schröder toch nog vergaderen). Het is duidelijk aan het worden, het Duitse oorlogsverleden van na WOII is toch niet zo zuiver als gedacht was.

alpina
18 maart 2003, 16:30
Niet dat ik u niet geloof, maar kun je enkele verwijzingen naar deze veronderstellingen geven??

Frolic
18 maart 2003, 16:58
Ik zou ook wel eens linkjes willen zien.

Want die nucleaire reactor, door Israel platgsmeten in een pre-emptive strike, werd gebouwd door de Fransen. En niet zozeer door Duitsland.

Paulus de Boskabouter
18 maart 2003, 21:57
Het is een week of twee geleden op TV geweest.
Een of ander Canvas programma.

Pascal L.
18 maart 2003, 21:59
Voor zover ik weet was de Iraakse kerncentrale inderdaad door de Fransen gebouwd. De Duitsers hebben wel chemisch materieel geleverd aan Irak.