PDA

View Full Version : Nieuwe snelweg = Duur en (on)nodig?


1000 miles
26 augustus 2017, 08:19
HLN 21/8

Minstens twee maal per dag file, 100 bruggen op 12 kilometer en een prijskaartje van 674 miljoen euro: welkom op de nieuwste snelweg van het land
56 miljoen euro per strekkende kilometer. De nieuwe A11-autosnelweg tussen Brugge en Knokke is de duurste weg ooit in Vlaanderen. En dan riskeer je er nog voor een open brug te staan ook: twee keer per dag moet een schip passeren en wordt de weg een kwartier afgesloten
Naar mijn weten, als regelmatige gebruiker, was er véél minder file van Zeebrugge naar Brugge door vrachtverkeer dan vb.:
- op de A 12 tussen boom en A'pen ring..
of
- op de Antwerpse ring...
of
- de brusselse Ring....
of
- de autosnelweg vanaf Aalst tot de brusselse ring
of-...

Toch worden hier én enkele jaren geleden de ring rond Brugge helemaal vernieuwd en gemoderniseerd terwijl dit onnodig voor het vrachtverkeer.

Tegelijk maakt Lineas, de geprivatiseerde cargodochter van de NMBS, al jaren verlies en komt nu pas tot een break even.
Misschien had men hier wat miljoenen moeten inpompen om de spoorverbinding beter te ontsluiten naar onze buurlanden en Lineas een goede start te garanderen op de cargomarkt via het spoor.

Zo was er gewoon minder vrachtverkeer nodig op onze al overvolle (snel)wegen en had het probleem zichzelf opgelost + alle schade aan het milieu drastisch beperkt.

Weerom een supermooi voorbeeld van hoe politieke macht de touwtjes in handen heeft en er totaal niet gekeken wordt naar de realistische noden die dit landsgedeelte heeft op gebied van verkeersinfacten en verkeersinfrastructuur.

Als veelvuldig gebruiker van onze landwegen wordt het moeilijker met de dag om je niet te ergeren aan de lamentabele staat van onze wegen, de onoverzichtelijkheid van alle zones en borden, de eeuwigdurende wegomleggingen en files,..
Hier wordt er totaal niets aan gedaan....
Zeker als je vergelijkt met wegen in het buitenland is onze situatie schrijnend slecht...maar dit geldt eigenlijk voor bijna alles waar politiek zich mee bezighoud als het over verkeer gaat. :cry:

Maar kom..ik mag niet te negatief zijn....de dikke bakken hoeven nu tenminste niet meer in de file te staan aan de afrit van Aalter om naar Knokke te gaan shoppen...er is een nieuwe ring én een rechtstreekse autosnelweg speciaal voor hun gemaakt zodat ze niet meer moeten aanschuiven....d�*t is belangrijk in dit k*tland.

Micele
26 augustus 2017, 08:58
Was blijkbaar hoognodig voor de leefbaarheid van de polderdorpen en natuurlijk voor de haven van Zeebrugge eindelijk deftig te ontsluiten. Ook voor de toeristen een zegen. En ook 3 jaar werkgelegenheid. :-)

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170825_03034943

Nieuwe snelweg tussen Brugge en Knokke-Heist is klaar

Gisteren om 16:47 | Bron: BELGA

De A11, de nieuwe snelweg tussen Brugge en Knokke-Heist, wordt zaterdag officieel geopend. De nieuwe snelweg van 12 km moet de haven van Zeebrugge beter ontsluiten en toeristen vlotter naar de oostkust leiden. De nieuwe snelweg van zowat 12 km heeft 674 miljoen euro gekost en er is meer dan drie jaar aan gewerkt. Vanaf 1 september kan alle verkeer ervan gebruik maken.

Tot nu toe moest het verkeer van en naar de haven langs gewestwegen. Die zijn minder geschikt voor zware vrachtwagens, wat zorgt voor gevaarlijke situaties en minder vlot verkeer. De A11 zorgt nu voor een nieuwe vlotte verbinding. Om ook de leefbaarheid van de polderdorpen te verbeteren, zijn er ook nieuwe lokale verbindingen.

“De ontwikkeling van de A11 zal zonder twijfel de concurrentiepositie van de haven verbeteren”, zegt Joachim Coens, gedelegeerd bestuurder van de haven van Zeebrugge. “Bijna 70 procent van het haventransport gaat over de weg. Het vrachtverkeer uit de haven kan nu het hele binnenland nog vlotter bereiken. Dat is cruciaal voor de ontwikkeling van de haven”.

Ondernemersorganisaties hopen dat de nieuwe verbinding ook positieve gevolgen zal hebben voor het toerisme. “Toeristen, zeker dagjesmensen, kiezen voor een vlot bereikbare bestemming. Dat komt ook het toerisme in Brugge ten goede”, zegt Frederik Serruys, directeur bij Unizo West-Vlaanderen.

De nieuwe autoweg is er gekomen via publiek-private samenwerking (PPS). In ruil voor een jaarlijkse vergoeding van de overheid zorgde een private projectvennootschap voor het ontwerp, de bouw en de financiering van het project en neemt ze ook 30 jaar lang het onderhoud van de A11 voor haar rekening. Voka West-Vlaanderen hoopt dat op een gelijkaardige manier ook andere missing links in de provincie aangepakt kunnen worden. “De overheid mag zich niet verschuilen achter budgettaire beperkingen. De privésector is bereid mee te investeren, zeker als het gaat om uitdagende projecten”, zegt algemeen directeur Bert Mons.
Wijze woorden.

Rahowa
26 augustus 2017, 09:51
Mijn tripjes naar Cadzand zullen vanaf volgende week 20 min. sneller gaan,joepi!

Sukkelaar
26 augustus 2017, 10:44
Mijn tripjes naar Cadzand zullen vanaf volgende week 20 min. sneller gaan,joepi!

Niet te vroeg juichen.

Anselmo
26 augustus 2017, 11:13
Was blijkbaar hoognodig voor de leefbaarheid van de polderdorpen en natuurlijk voor de haven van Zeebrugge eindelijk deftig te ontsluiten. Ook voor de toeristen een zegen. En ook 3 jaar werkgelegenheid. :-)


Wijze woorden.

Het mocht blijkbaar iets kosten om van het geweeklaag van de West-Vlamingen af te zijn.

Vrijheideerst
26 augustus 2017, 11:39
Mooi zo.

Pandareus
26 augustus 2017, 11:56
Schitterend.
Hopelijk pakt de vlaamse regering de andere op til staande werven nu ook aan met spoed. Volgens mij moeten ze enkele topadvocaten inhuren om weerwerk te bieden aan de systematische sabotage vanuit drukkingsgroepen en actiecomités. Het dossier N60 - ring rond Ronse is daar een schoolvoorbeeld van... dertig jaar na datum ligt hij er nog niet. Ook de A19 die stopt aan een patattenveld in Ieper is een schande.

Otherwise
26 augustus 2017, 12:01
In een wagen op de weg zitten er gemiddeld 1.3 personen. Dat wil zeggen dat 4 personen zich gemiddeld in 3 wagens verplaatsen, terwijl er plek is voor 4 in een gewone personenwagen. Dat betekent dat er van elke 3 wagens er 2 teveel zijn, dat betekent dat er ook qua wegencapaciteit potentieel een overcapaciteit is van 200%.

Anselmo
26 augustus 2017, 13:34
In een wagen op de weg zitten er gemiddeld 1.3 personen. Dat wil zeggen dat 4 personen zich gemiddeld in 3 wagens verplaatsen, terwijl er plek is voor 4 in een gewone personenwagen. Dat betekent dat er van elke 3 wagens er 2 teveel zijn, dat betekent dat er ook qua wegencapaciteit potentieel een overcapaciteit is van 200%.


Gaat U dezelfde redenering toepassen met betrekking op de bezettingsgraad van het openbaar vervoer buiten de agglomeratie na 18 u ?

Micele
26 augustus 2017, 15:08
In een wagen op de weg zitten er gemiddeld 1.3 personen. Dat wil zeggen dat 4 personen zich gemiddeld in 3 wagens verplaatsen, terwijl er plek is voor 4 in een gewone personenwagen. Dat betekent dat er van elke 3 wagens er 2 teveel zijn, dat betekent dat er ook qua wegencapaciteit potentieel een overcapaciteit is van 200%.
Maar goed dat we ook een tweezitter hebben, "die gaan ze nooit verbieden".

Micele
26 augustus 2017, 15:09
In een wagen op de weg zitten er gemiddeld 1.3 personen. Dat wil zeggen dat 4 personen zich gemiddeld in 3 wagens verplaatsen, terwijl er plek is voor 4 in een gewone personenwagen. Dat betekent dat er van elke 3 wagens er 2 teveel zijn, dat betekent dat er ook qua wegencapaciteit potentieel een overcapaciteit is van 200%.
Maar goed dat we ook een tweezitter hebben, "die gaan ze nooit kunnen wegredeneren". ;-)

reservespeler
26 augustus 2017, 15:22
In een wagen op de weg zitten er gemiddeld 1.3 personen. Dat wil zeggen dat 4 personen zich gemiddeld in 3 wagens verplaatsen, terwijl er plek is voor 4 in een gewone personenwagen. Dat betekent dat er van elke 3 wagens er 2 teveel zijn, dat betekent dat er ook qua wegencapaciteit potentieel een overcapaciteit is van 200%.

Dus iedereen op de snelweg heeft dezelfde plaats van vertrek en aankomst.

Straf, heel straf!

Zucht
26 augustus 2017, 15:36
Dus iedereen op de snelweg heeft dezelfde plaats van vertrek en aankomst.

Straf, heel straf!

Nog straffer. In elke kamion kunnen ook minstens twee plaatsnemen.
1 kamion op 2 is er dus teveel.

Micele
26 augustus 2017, 15:44
In een wagen op de weg zitten er gemiddeld 1.3 personen. Dat wil zeggen dat 4 personen zich gemiddeld in 3 wagens verplaatsen, terwijl er plek is voor 4 in een gewone personenwagen. Dat betekent dat er van elke 3 wagens er 2 teveel zijn, dat betekent dat er ook qua wegencapaciteit potentieel een overcapaciteit is van 200%.

Ook een onzinnige hypothetische redenering:
Als we nu al die personen die met het openbaar vervoer rijden eens op die lege plaatsen in de personenwagens laten meerijden (big Uber en big Carpool) , kan men dan De Lijn en de NMBS "afschaffen"?

Omgekeerd gaat moeilijker want 82% van de verplaatsingskms (ook lange afstanden) zijn met de auto (incl passagiers).
Al het openbaar vervoer haalt zowat een goede 10%, de rest is op andere wijze. ;-)
http://www.mobielvlaanderen.be/pdf/ovg51/ovg51-analyse-a2.pdf

De schoofzak
26 augustus 2017, 16:24
Dat nieuwe stukje autosnelweg zal een (kleine) zegen zijn voor onze economie.
En heel wat minder co in de lucht laten pompen door onzinnig oponthoud van camions. Zelfs aan die brug die maar zelden omhoog zal gaan. (en vooraleer ze omhoog gaat, belt men naar de 112: de ziekenwagen krijgt voorrang, het hogere schip moet dan wachten).
(dat stond zo toch in de gazet)

Vrijheideerst
26 augustus 2017, 16:31
Schitterend.
Hopelijk pakt de vlaamse regering de andere op til staande werven nu ook aan met spoed. Volgens mij moeten ze enkele topadvocaten inhuren om weerwerk te bieden aan de systematische sabotage vanuit drukkingsgroepen en actiecomités. Het dossier N60 - ring rond Ronse is daar een schoolvoorbeeld van... dertig jaar na datum ligt hij er nog niet. Ook de A19 die stopt aan een patattenveld in Ieper is een schande.

Klopt, deze dossiers hebben een Pascal Smet nodig.

:rofl:

Otherwise
26 augustus 2017, 21:30
Gaat U dezelfde redenering toepassen met betrekking op de bezettingsgraad van het openbaar vervoer buiten de agglomeratie na 18 u ?

Als men het verplicht maakt mensen die te voet staan mee te nemen in je auto en het liften faciliteert met een centraal computersysteem dat een lifter binnen de 30 seconden in contact stelt met een wagen die gaat voorbijrijden aan de plek waar de lifter staat heb je geen openbaar vervoer meer nodig, want dan heb je het prive individualistisch vervoer openbaar en sociaal gemaakt en het vele geld dat in de file verstookt wordt wordt dan beschikbaar voor de sociale zekerheid. De Lijn en NMBS kan je dan gelijk afschaffen, de oppervlakte ingenomen door spoorlijnen kan dan ingezet worden als landbouwgrond voor het kweken van voedingsstoffen voor een gedeelte van de wereldbevolking, nl dat gedeelte dat ons hier de kop dreigt komen af te hakken omdat ze zelf in een woestijn leven en daarom geen eten hebben...

Bob
26 augustus 2017, 21:45
Was blijkbaar hoognodig voor de leefbaarheid van de polderdorpen en natuurlijk voor de haven van Zeebrugge eindelijk deftig te ontsluiten. Ook voor de toeristen een zegen. En ook 3 jaar werkgelegenheid. :-)


Wijze woorden.

Och, de totale kostprijs zal uiteindelijk verhoogd worden met de noodzakelijke winst van de private projectvennootschap. Maw buiten creatieve boekhouding zie ik toch niet veel voordeel in deze manier van werken, zeker niet als men al een massa schuld meedraagt.

Pandareus
26 augustus 2017, 21:59
Klopt, deze dossiers hebben een Pascal Smet nodig.

:rofl:

Ik ga zelfs geen poging doen om commentaar te geven op je nogal beperkte/vreemde invulling van het concept humor, maar kun je misschien even verduidelijken wat een politicus uit brussel te maken heeft met hetgeen ik vernoemde : de N60 en de A19 ?

Zucht
26 augustus 2017, 22:18
Ik ga zelfs geen poging doen om commentaar te geven op je nogal beperkte/vreemde invulling van het concept humor, maar kun je misschien even verduidelijken wat een politicus uit brussel te maken heeft met hetgeen ik vernoemde : de N60 en de A19 ?

Deze Brusselse politicus heeft namelijk plannen mbt mobiliteit in Wallonië en Vlaanderen. (Zou me trouwens niet verbazen dat deze ambitieuze politicus ook plannen heeft in de USA, Groenland en het verre Oosten. ) Lijkt me dat jij de humor van die post niet hebt gesnapt.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/op-snelwegen-naar-brussel-een-rijstrook-voorbehouden-voor-wagens-met-meerdere-passagiers/article-normal-834829.html

Otherwise
26 augustus 2017, 22:38
Ook een onzinnige hypothetische redenering:
Als we nu al die personen die met het openbaar vervoer rijden eens op die lege plaatsen in de personenwagens laten meerijden (big Uber en big Carpool) , kan men dan De Lijn en de NMBS "afschaffen"?

Omgekeerd gaat moeilijker want 82% van de verplaatsingskms (ook lange afstanden) zijn met de auto (incl passagiers).
Al het openbaar vervoer haalt zowat een goede 10%, de rest is op andere wijze. ;-)
http://www.mobielvlaanderen.be/pdf/ovg51/ovg51-analyse-a2.pdf

Inderdaad, Ueber veralgemeend en chauffeur rijden niet speciaal om iemand te vervoeren, maar pakken gewoon iemand mee tegen betaling op het traject dat ze zo al zouden doen. Ueber bewijst dat het geen science fiction is.

Bierke
27 augustus 2017, 01:01
Mooi traject .. maar voor 11 km zoveel heisa ?

subocaj
27 augustus 2017, 04:49
Mooi traject .. maar voor 11 km zoveel heisa ?

Weer plaats voor 11km file op deze (Smet)teloze weg en niet te vergeten 11km meer voor de km heffing.

De schoofzak
27 augustus 2017, 08:30
Mooi traject .. maar voor 11 km zoveel heisa ?

Enerzijds komkommertijd om de gazetten vol te krijgen;
anderzijds: welke was de vorige verwezenlijking van 11 km nieuwe autostrade ?

De schoofzak
27 augustus 2017, 08:39
Schitterend.
Hopelijk pakt de vlaamse regering de andere op til staande werven nu ook aan met spoed. Volgens mij moeten ze enkele topadvocaten inhuren om weerwerk te bieden aan de systematische sabotage vanuit drukkingsgroepen en actiecomités. Het dossier N60 - ring rond Ronse is daar een schoolvoorbeeld van... dertig jaar na datum ligt hij er nog niet. Ook de A19 die stopt aan een patattenveld in Ieper is een schande.

Okee dat boerengat Ronse een ring nodig heeft om het verkeer een beetje te bannen uit het centrum.
Maar vertel ons: welke industriegebieden verbindt de N60 ?
Gent - Oudenaarde: prima ! Maar Oudenaarde - Ronse : een viervaksbaan waar amper een kat op rijdt. In Nukerke moesten ze het op één rijstrook brengen omdat de jeugd er bij bosjes dood gereden werd; en zelfs daar, op die versmalling zie je nooit een file die aan minder dan 70 per uur gaat en die langer is dan drie voertuigen ...
En ten zuiden van Ronse ? Aansluiting richting Doornik ? Een tweevaksbaan met fietspad van een halve meter zonder afsluiting van de rijstroken.
Aansluiting richting Leuze ? De enige plaats in Wallonië waar flitspalen staan en werken, in dorpskernen waar men 50 per uur maximaal mag.

Ronse is letterlijk (en dat is het mooie: een diepte in de Vlaamse Ardennen) en figuurlijk een put. Kruip er terug in.

Pandareus
27 augustus 2017, 08:44
Enerzijds komkommertijd om de gazetten vol te krijgen;
anderzijds: welke was de vorige verwezenlijking van 11 km nieuwe autostrade ?

Dan moeten we al naar 2000 terugkeren, toen men de E429 eindelijk heeft afgewerkt.
Jammer genoeg talmt vlaanderen om het laatste probleem (Halle) aan te pakken.

Freddie
27 augustus 2017, 10:54
Had men die bruggen van die A11 niet wat hoger kunnen maken zodat de schepen er vrij onderdoor konden varen? De kostprijs voor die 2? bruggen zullen wel met een groot deel van die 674 miljoen gaan lopen zeker?

4x10E6
27 augustus 2017, 11:57
Deze Brusselse politicus heeft namelijk plannen mbt mobiliteit in Wallonië en Vlaanderen. (Zou me trouwens niet verbazen dat deze ambitieuze politicus ook plannen heeft in de USA, Groenland en het verre Oosten. ) Lijkt me dat jij de humor van die post niet hebt gesnapt.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/op-snelwegen-naar-brussel-een-rijstrook-voorbehouden-voor-wagens-met-meerdere-passagiers/article-normal-834829.html

.. bôf humor ? Pascal kondigde in volle campagne ooit aan om na de verkiezingen een B&B te willen openen in Brazilië ..

De schoofzak
27 augustus 2017, 12:14
Had men die bruggen van die A11 niet wat hoger kunnen maken zodat de schepen er vrij onderdoor konden varen? De kostprijs voor die 2? bruggen zullen wel met een groot deel van die 674 miljoen gaan lopen zeker?

Ook dat stond uitgelegd in de krant.

Pandareus
27 augustus 2017, 13:01
Okee dat boerengat Ronse een ring nodig heeft om het verkeer een beetje te bannen uit het centrum.
Maar vertel ons: welke industriegebieden verbindt de N60 ?
Gent - Oudenaarde: prima ! Maar Oudenaarde - Ronse : een viervaksbaan waar amper een kat op rijdt. In Nukerke moesten ze het op één rijstrook brengen omdat de jeugd er bij bosjes dood gereden werd; en zelfs daar, op die versmalling zie je nooit een file die aan minder dan 70 per uur gaat en die langer is dan drie voertuigen ...
En ten zuiden van Ronse ? Aansluiting richting Doornik ? Een tweevaksbaan met fietspad van een halve meter zonder afsluiting van de rijstroken.
Aansluiting richting Leuze ? De enige plaats in Wallonië waar flitspalen staan en werken, in dorpskernen waar men 50 per uur maximaal mag.

Ronse is letterlijk (en dat is het mooie: een diepte in de Vlaamse Ardennen) en figuurlijk een put. Kruip er terug in.

Dringend tijd dat opa schoof nog eens op zijn moto kruipt en de streek komt verkennen. Dan zou hij weten dat quasi niemand nog de secundaire baan naar Doornik neemt, en alle zwaar vervoer dwars door Ronse moet, om zo in Frasnes-Lez-Anvaing de autostrade op te gaan. Of richting het industrieterrein van Lessines, of noord frankrijk, wat uiteindelijk de finaliteit was van de N60 Gent - Valenciennes. Ons eigen industrieterrein zou dan ook (eindelijk...) een ontsluiting krijgen, die de oudenaardse klootzak Jan Verroken van de CVP ons 35 jaar geleden door de neus boorde. Een typische flamingant trouwens, hij zorgde ervoor dat een N-weg stopte aan zijn eigen gemeente. Centennationalist avant la lettre...

Xenophon
27 augustus 2017, 13:32
Dringend tijd dat opa schoof nog eens op zijn moto kruipt en de streek komt verkennen. Dan zou hij weten dat quasi niemand nog de secundaire baan naar Doornik neemt, en alle zwaar vervoer dwars door Ronse moet, om zo in Frasnes-Lez-Anvaing de autostrade op te gaan. Of richting het industrieterrein van Lessines, of noord frankrijk, wat uiteindelijk de finaliteit was van de N60 Gent - Valenciennes. Ons eigen industrieterrein zou dan ook (eindelijk...) een ontsluiting krijgen, die de oudenaardse klootzak Jan Verroken van de CVP ons 35 jaar geleden door de neus boorde. Een typische flamingant trouwens, hij zorgde ervoor dat een N-weg stopte aan zijn eigen gemeente. Centennationalist avant la lettre...

:trololol:

Vrijheideerst
27 augustus 2017, 13:57
Deze Brusselse politicus heeft namelijk plannen mbt mobiliteit in Wallonië en Vlaanderen. (Zou me trouwens niet verbazen dat deze ambitieuze politicus ook plannen heeft in de USA, Groenland en het verre Oosten. ) Lijkt me dat jij de humor van die post niet hebt gesnapt.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/op-snelwegen-naar-brussel-een-rijstrook-voorbehouden-voor-wagens-met-meerdere-passagiers/article-normal-834829.html

Kneus snapte dat wel hoor.

Hij weet het ook niet meer nu zijn kakpartij er maar niet in slaagt om geloofwaardig oppositie te voeren.

En waar ze toch nog aan de macht zijn (Gent, Hasselt,...l) maken ze er over het algemeen een wanboel van.

De schoofzak
27 augustus 2017, 17:47
Dringend tijd dat opa schoof nog eens op zijn moto kruipt en de streek komt verkennen. Dan zou hij weten dat quasi niemand nog de secundaire baan naar Doornik neemt, en alle zwaar vervoer dwars door Ronse moet, om zo in Frasnes-Lez-Anvaing de autostrade op te gaan. Of richting het industrieterrein van Lessines, of noord frankrijk, wat uiteindelijk de finaliteit was van de N60 Gent - Valenciennes. Ons eigen industrieterrein zou dan ook (eindelijk...) een ontsluiting krijgen, die de oudenaardse klootzak Jan Verroken van de CVP ons 35 jaar geleden door de neus boorde. Een typische flamingant trouwens, hij zorgde ervoor dat een N-weg stopte aan zijn eigen gemeente. Centennationalist avant la lettre...

Och kom, daar is amper iets van industrie dat langs daar moet.
Vanuit Oudenaarde, als ze naar Doornik of Frankrijk moeten, mikken ze best langs de autostrades.
En dat stukje tussen Ronse en de oprit Frasnes: ik heb het al aangegeven dat je daar langs dorpjes passeert, waar als enige in quasi gans Wallonië er wel degelijk geflitst wordt. (een geluk voor mij dat aan de voorkant van mijn machientje geen nummerplaat hangt, want die deugnieten flitsen zelfs tegen de richting in. Voor die ene keer dat ik me liet vangen: baaf een flits in mijn lelijk bakkes)

Voor de rest maakt ge van uw gat, voor punten die ikzelf ook al aangaf: Ronse mag best een ring hebben om verkeer uit het centrum te houden.

De schoofzak
27 augustus 2017, 17:54
Luistert hé,
Zeebrugge is gvd belangrijk voor de ganse economie van Vlaanderen.

Hetgeen dat ze daar nu gemaakt hebben, inbegrepen de vele fietspaden aan het complex verbonden, en de inpassing van het omvormen van de expressweg Antwerpen Knokke tot autostrade: het was een must.

reservespeler
27 augustus 2017, 18:09
Luistert hé,
Zeebrugge is gvd belangrijk voor de ganse economie van Vlaanderen.

Hetgeen dat ze daar nu gemaakt hebben, inbegrepen de vele fietspaden aan het complex verbonden, en de inpassing van het omvormen van de expressweg Antwerpen Knokke tot autostrade: het was een must.

Veel te duur Schoof, veel te duur jongen.

De schoofzak
27 augustus 2017, 19:42
Veel te duur Schoof, veel te duur jongen.

Zegt de oppositie daar iets over misschien?
Of andere instanties ?

Allez kom, zeg het eens, waar haalt gij uwe mosterd voor die bewering ?

(en er moet niemand afkomen dat ik hier de nva mee wil in de bloemetjes zetten. De planning is al van heel lang geleden ...)

Gipsy
27 augustus 2017, 20:29
Luistert hé,
Zeebrugge is gvd belangrijk voor de ganse economie van Vlaanderen.

Hetgeen dat ze daar nu gemaakt hebben, inbegrepen de vele fietspaden aan het complex verbonden, en de inpassing van het omvormen van de expressweg Antwerpen Knokke tot autostrade: het was een must.

Ok, de fietsers gaan ons redden. Ik heb deze namiddag 2 uur gefietst om mijn vet er af te rijden. Daar voor heb ik geen autostrade nodig die miljarden heeft gekost. Een versleten velobaan met hier en daar een hol is ook al in orde.

Blue Sky
27 augustus 2017, 20:53
Belgen zijn auto-idioten, dat is welbekend en goed gedocumenteerd ondertussen. De meest idiote auto-gebruikers van heel Europa zelf.

Dat men dus deze spastische trek van de Belg voor te beginnen al eens aanpakt vooraleer men begint met nieuwe wegen aan te leggen en extra wegcapaciteit te voorzien.

Pandareus
27 augustus 2017, 21:16
Luistert hé,
Zeebrugge is gvd belangrijk voor de ganse economie van Vlaanderen.

Hetgeen dat ze daar nu gemaakt hebben, inbegrepen de vele fietspaden aan het complex verbonden, en de inpassing van het omvormen van de expressweg Antwerpen Knokke tot autostrade: het was een must.

Inderdaad, een goede zaak voor iederen vanuit economisch standpunt en ook verkeerstechnisch.

De schoofzak
27 augustus 2017, 21:17
Ok, de fietsers gaan ons redden. Ik heb deze namiddag 2 uur gefietst om mijn vet er af te rijden. Daar voor heb ik geen autostrade nodig die miljarden heeft gekost. Een versleten velobaan met hier en daar een hol is ook al in orde.

Rij jij maar op je velobaan. Maar heel die ruime streek is, naast andere zaken, ook één fietsparadijs, dat meer bereikbaar wordt dank zij de huidige nieuwigheden.
Vroeger zou het net omgekeerd zijn: zoveel minder doorgangen en mogelijkheden.

De schoofzak
27 augustus 2017, 21:19
Belgen zijn auto-idioten, dat is welbekend en goed gedocumenteerd ondertussen. De meest idiote auto-gebruikers van heel Europa zelf.

Dat men dus deze spastische trek van de Belg voor te beginnen al eens aanpakt vooraleer men begint met nieuwe wegen aan te leggen en extra wegcapaciteit te voorzien.

Meneer heeft een missie ?

Blue Sky
27 augustus 2017, 21:26
Meneer heeft een missie ?

Niet bepaald; is gewoon een vaststelling - los van dit project.

Blue Sky
27 augustus 2017, 21:27
Inderdaad, een goede zaak voor iederen vanuit economisch standpunt en ook verkeerstechnisch.

En jij bent die linkse rakker?

Pandareus
28 augustus 2017, 04:51
Och kom, daar is amper iets van industrie dat langs daar moet.
Vanuit Oudenaarde, als ze naar Doornik of Frankrijk moeten, mikken ze best langs de autostrades.
En dat stukje tussen Ronse en de oprit Frasnes: ik heb het al aangegeven dat je daar langs dorpjes passeert, waar als enige in quasi gans Wallonië er wel degelijk geflitst wordt. (een geluk voor mij dat aan de voorkant van mijn machientje geen nummerplaat hangt, want die deugnieten flitsen zelfs tegen de richting in. Voor die ene keer dat ik me liet vangen: baaf een flits in mijn lelijk bakkes)

Voor de rest maakt ge van uw gat, voor punten die ikzelf ook al aangaf: Ronse mag best een ring hebben om verkeer uit het centrum te houden.

gratis tip : de flitser die richting Frasnes staat, werk niet. Degene in richting Ronse wel.

Otherwise
30 augustus 2017, 00:14
Belgen zijn auto-idioten, dat is welbekend en goed gedocumenteerd ondertussen. De meest idiote auto-gebruikers van heel Europa zelf.

Dat men dus deze spastische trek van de Belg voor te beginnen al eens aanpakt vooraleer men begint met nieuwe wegen aan te leggen en extra wegcapaciteit te voorzien.

Inderdaad, gemiddeld 1.3 personen in een personenwagen, die gemiddeld 4 personen kan meepakken. Een overcapaciteit aan leeg rijdende wagens van 200% aan wagens op de weg, en dus ook een overcapaciteit van 200% aan wegeninfrastructuur. Maak het privevervoer publiek en schaf ook NMBS en de Lijn af...

Boduo
30 augustus 2017, 06:45
De nieuwe A11 is in de eerste plaats bedoeld om de verbinding tussen Zeebrugge & Antwerpen te verbeteren.
Het is nog niet ideaal maar toch een goede verbetering.

Boduo
30 augustus 2017, 06:45
De nieuwe A11 is in de eerste plaats bedoeld om de verbinding tussen Zeebrugge & Antwerpen te verbeteren.
Het is nog niet ideaal maar toch een goede verbetering.

1000 miles
30 augustus 2017, 21:05
De nieuwe A11 is in de eerste plaats bedoeld om de verbinding tussen Zeebrugge & Antwerpen te verbeteren.
Het is nog niet ideaal maar toch een goede verbetering.

De ware reden van die 12 km die Jan De Nul heeft aangelegd....De De Nul familie had een testbaan nodig om de nieuwe Maserati eens goed te testen...en waar kan je dit in vlaanderen beter doen dan op een stuk "prive" autostrade voor oplevering..het schijnt +320 km/uur gehaald.
Fameus bakske...:evil:

Bron:iemand die het kan weten bij De Nul.

Zucht
30 augustus 2017, 21:11
Gelukkig dat die brug niet open stond.

Otherwise
31 augustus 2017, 00:52
Inderdaad, Ueber veralgemeend en chauffeur rijden niet speciaal om iemand te vervoeren, maar pakken gewoon iemand mee tegen betaling op het traject dat ze zo al zouden doen. Ueber bewijst dat het geen science fiction is.


Verplichten om een lifter mee te nemen. Indien je een lifter niet meeneemt, boete wegens asociaal en ecologisch onverantwoord gedrag. Verzegelde boordcomputer kan dit alles registreren en bij ontvangen en geweigerde liftaanvraag automatisch boete laten uitschrijven..

Otherwise
31 augustus 2017, 00:56
Dus iedereen op de snelweg heeft dezelfde plaats van vertrek en aankomst.

Straf, heel straf!

neen, men kan een lifter afzetten aan een fuelstation, of een afrit. Moeilijk, neen toch, en zeker niet als men ervoor betaald is...

Otherwise
31 augustus 2017, 00:58
Onnodig dat zeker...
En dus ook te duur: als je iets laat maken dat onnodig is, is het altijd oneindig veel te duur...

De schoofzak
31 augustus 2017, 06:09
Verplichten om een lifter mee te nemen. Indien je een lifter niet meeneemt, boete wegens asociaal en ecologisch onverantwoord gedrag. Verzegelde boordcomputer kan dit alles registreren en bij ontvangen en geweigerde liftaanvraag automatisch boete laten uitschrijven..

Veel fantasie ...

Otherwise
31 augustus 2017, 07:52
Veel fantasie ...

Dat is maar hoe je het bekijkt. File is inderdaad een gevolg van juist een gebrek aan fantasie. Ik heb nog nooit olifanten of mestkevers in de file zien staan, dus deze beesten zijn slimmer dan wij.

De schoofzak
31 augustus 2017, 08:07
De ware reden van die 12 km die Jan De Nul heeft aangelegd....De De Nul familie had een testbaan nodig om de nieuwe Maserati eens goed te testen...en waar kan je dit in vlaanderen beter doen dan op een stuk "prive" autostrade voor oplevering..het schijnt +320 km/uur gehaald.
Fameus bakske...:evil:

Bron:iemand die het kan weten bij De Nul.

Zolang het geen openbare weg was, is dat zelfs geen verkeersovertreding.
Daarom gingen er soms ook wel eens motorrijders tot daar, in weekends als er niet gewerkt werd.

Euh ... ge zijt toch niet jaloers hé ?

fox
31 augustus 2017, 09:38
De ware reden van die 12 km die Jan De Nul heeft aangelegd....De De Nul familie had een testbaan nodig om de nieuwe Maserati eens goed te testen...en waar kan je dit in vlaanderen beter doen dan op een stuk "prive" autostrade voor oplevering..het schijnt +320 km/uur gehaald.
Fameus bakske...:evil:

Bron:iemand die het kan weten bij De Nul.

Jappie rijdt veel liever met zijn ferrari.

Anna List
31 augustus 2017, 09:42
Veel fantasie ...

ik denk het niet, dat is gewoon een nieuwe alternatieve toepassing van reeds bestaande software (uber).

Midas
1 september 2017, 21:25
HLN 21/8
Als veelvuldig gebruiker van onze landwegen wordt het moeilijker met de dag om je niet te ergeren aan de lamentabele staat van onze wegen, de onoverzichtelijkheid van alle zones en borden, de eeuwigdurende wegomleggingen en files,..
Hier wordt er totaal niets aan gedaan....
Zeker als je vergelijkt met wegen in het buitenland is onze situatie schrijnend slecht...maar dit geldt eigenlijk voor bijna alles waar politiek zich mee bezighoud als het over verkeer gaat. :cry:


"Wat we zelf doen, doen we beter", was ooit een goeie vlaamse slogan. In de praktijk blinkt men vooral uit in het betuttelen, belasten, verspillen en verkwisten van belastingsgeld aan nodeloos ingewikkelde verkeerswerken, waarbij de overbetaalde verkeers(on)deskundigen, politici en bouwpromoters gans de vlaamse verkeersinfrastructuur verkl*ten.

Het is godsgeklaagd wat de huidige bestuurlijke elite produceert aan verkeersgedrochten en filevormende obstakels. De mensen die vijftig jaar geleden onze wegeninfrastructuur opgebouwd hebben, moeten zich omdraaien in hun graf. Anno 2017 is het bvb in sint-niklaas normaal dat men bomen plant midden op een rijbaan, dat men gele onverlichte palen plaatst midden op een gewestwest, dat men kilometers lang groene palen zet op de pechstrook van een autostrade, dat men betonviadukten van tientallen miljoenen laat bouwen ipv een simpele rotonde, dat men geen geld meer heeft om bestaande wegen en fietspaden degelijk te onderhouden, dat men nieuwe wegen al na één jaar terug ziet afbrokkelen en verzakken, dat men uitblinkt in creatieve rotzooi van ontwerpen ipv duidelijkheid en efficientie.

Voor mij is duidelijk dat Vlaanderen noch de brains noch de know-how heeft om zichzelf degelijk te besturen. De chaos in het verkeersbeleid is daar maar één voorbeeld van. De nieuwe slogan is, wat we zelf doen, doen we lelijker én duurder !