PDA

View Full Version : Een kind als levensverzekering

Eurosceptic
28 oktober 2017, 21:37
Als ik zo eens om me heen kijk kan ik me niet van deze indruk ontdoen.
Natuurlijk hebben sommige vrouwen een moederinstinct, en willen ze kinderen omdat ze er passioneel over zijn.

Ik ken er ook die er een andere filosofie op nahouden en vooral angst hebben om ooit alleen te zijn. Want als vrouwen een keer 40 zijn en steeds minder aantrekkelijk worden, moeten ze toch een middel hebben om hun man bij hen te houden. Het was de reden waarom mijn schoonmoeder in spe na haar 40ste absoluut nog een kind wilde met haar nieuwe (rijke) echtgenoot.

Ik verwacht dat vrouwen deze gedachte zullen afschieten als een absurd idee. Maar ik ben vooral benieuwd naar de mening van de mannen hier.

Zijn jullie ooit emotioneel onder druk gezet om te trouwen of kinderen te hebben?

Ik heb zo het idee dat dit doorgaans iets is wat vrouwen absoluut willen

The Paulus Experience
28 oktober 2017, 21:50
Iets doen omdat je van iemand houdt kan je niet emotioneel onder druk zetten noemen

Gamla
28 oktober 2017, 21:55
Iets doen omdat je van iemand houdt kan je niet emotioneel onder druk zetten noemen

Ow, dat is een diepe.

Eurosceptic
28 oktober 2017, 22:13

Natuurlijk kan het omdat je van iemand houdt. Ik ken van die soulmates die al 8 jaar samenzijn, waar de liefde er nog steeds vanaf druipt en die het willen bezegelen met een kind.

Ik ken er ook (meer) waar een relatie op hun 30ste op de klippen loopt, ze asap een nieuwe vriend nodig hebben en op hun 32ste moeder worden.
Ik denk dat het deels de biologische klok is, en deels de angst om ooit alleenstaand te worden.

kojak
28 oktober 2017, 22:18
..Ik ken er ook die er een andere filosofie op nahouden en vooral angst hebben om ooit alleen te zijn...

Niet alleen dat soort alleen zijn, maar ook iemand die er later nog zal zijn.
Om voor hen te zorgen bvb. Kan ook.

Eurosceptic
28 oktober 2017, 22:56
Niet alleen dat soort alleen zijn, maar ook iemand die er later nog zal zijn.
Om voor hen te zorgen bvb. Kan ook.

Of iemand zoals bembem die om financiele redenen een kind wil

kojak
28 oktober 2017, 23:07
Of iemand zoals bembem die om financiele redenen een kind wil

Niet echt.
Wat je krijgt van kindergeld en andere voordelen wegen helemaal niet op tegen de werkelijke kost.

Vlad
29 oktober 2017, 07:54
Ik heb alleenstaande zwartwerkende moeders gekend die zich toen hun eerste kind van huis ging op hun veertigste nog eens snel op café lieten bezwangeren omwille van de sociale voordelen, en vermoedelijk ook om zich jeugdig en minder eenzaam te voelen.

Ik vind het echt niet fijn meer dat de overheid voor god speelt, afneemt en uitdeelt naar haar eigen onrechtvaardige inzichten. Ze mag me gerust verplichten 90% van m'n loon aan anderen en mijn eigen verzekeringen uit te geven (zoveel is dat nu namelijk als ik btw, werkgeversbijdrage, ... meetel) maar dan wil ik zelf beslissen aan wie of voor wat.