PDA

View Full Version : Politie waarschuwt voor hardnekkige oplichterstruc


Universalia
29 oktober 2017, 08:46
Politie waarschuwt voor hardnekkige oplichterstruc: ‘Je kan honderden euro’s verliezen’ (http://www.standaard.be/cnt/dmf20171029_03158753)

De Federale Computer Crime Unit en ING bank waarschuwen voor Indische oplichters die via de telefoon vooral senioren geld proberen af te troggelen. Door misbruik te maken van hun veelal beperkte computerkennis, ontfutselen ze de ouderen honderden euro’s.

Zo zie je maar weer beste forumleden, daar zijn ze weer.

Ik denk wel dat de meeste mensen dit gevaar al kennen en er dan ook niet meer in trappen maar toch ...

Zoals men in het artikel al aanhaalde zal Microsoft u nooit persoonlijk opbellen.

Je kan er zelf een spelletje van maken en de opbellers aan het lijntje houden zodat hun eigen rekening loopt. Uiteraard zullen ze de lijnen ook al wel gestolen hebben. 8O

Marie van de koster
29 oktober 2017, 11:06
Waarom belt er nooit eens zo'n knappe Indiër naar mij? Dat verdrijft de tijd een beetje nu ik ziekskes ben. Ze zien me niet gaarne.
Ik heb pertang vroeger nog met een hele knappe Indiër gevreeën en die zag mij echt wel gaarne.
Waar is de tijd ...

Vlad
29 oktober 2017, 15:10
Ik kan in mijn microsoft email accounts niet meer in :|

oplichterstruc van microsoft zelve ...

koe de poing
29 oktober 2017, 15:59
Politie waarschuwt voor hardnekkige oplichterstruc: ‘Je kan honderden euro’s verliezen’ (http://www.standaard.be/cnt/dmf20171029_03158753)



Zo zie je maar weer beste forumleden, daar zijn ze weer.

Ik denk wel dat de meeste mensen dit gevaar al kennen en er dan ook niet meer in trappen maar toch ...

Zoals men in het artikel al aanhaalde zal Microsoft u nooit persoonlijk opbellen.

Je kan er zelf een spelletje van maken en de opbellers aan het lijntje houden zodat hun eigen rekening loopt. Uiteraard zullen ze de lijnen ook al wel gestolen hebben. 8O

Leugens. Alsof deze man een computer bezit

https://www.333travel.nl/blog/wp-content/uploads/2011/08/shutterstock_44900785.jpg

Eduard Khil
29 oktober 2017, 18:34
met alle respect, maar wie zo achterlijk is om in die val te trappen wanneer ze u op die manier opbellen, verdient niet beter dan dat hij of zij zwaar bestolen wordt. Dat zal ze leren, zo achterlijk te zijn

Universalia
29 oktober 2017, 22:05
met alle respect, maar wie zo achterlijk is om in die val te trappen wanneer ze u op die manier opbellen, verdient niet beter dan dat hij of zij zwaar bestolen wordt. Dat zal ze leren, zo achterlijk te zijn

Er zijn best nog véél goedgelovige mensen.

Hoevelen trapten er wat jaren geleden niet in het 'I Love U' mailtje + virus??

Hoevelen trapten er niet in het Anna Kournikova virus?

Hoeveel mensen trappen er niet in een bericht van één of andere bankinstelling die naar hun eigen zeggen al hun klantengegevens kwijt zijn en ze u beleefd vragen om al uw gegevens even door te spelen zodat ze terug verder kunnen. :rofl:

RFID chip gevaarlijk ...

Mailtjes die melding maken van dat u een erfenis 'getrokken' heeft?

Vroeger kon je die mails er zo uithalen omdat er veel fouten instonden maar dat is tegenwoordig niet meer waar.

Scam, spam, Nigeriaanse oplichting: héél der zalen Nigerianen aan een pc die zo proberen over héél de wereld mensen geld afhandig te maken.

419scam (http://www.419eater.com)

Leuk toch :oops:

Universalia
29 oktober 2017, 22:07
Leugens. Alsof deze man een computer bezit

https://www.333travel.nl/blog/wp-content/uploads/2011/08/shutterstock_44900785.jpg

Wel daar zou u nog kunnen van staan kijken dat die man wel een PC, laptop, gsm ter beschikking heeft.

Kijk maar eens naar de bootvluchtelingen die Europa binnenvallen die hebben allemaal een iPad of gsm.

koe de poing
29 oktober 2017, 22:53
Wel daar zou u nog kunnen van staan kijken dat die man wel een PC, laptop, gsm ter beschikking heeft.

Kijk maar eens naar de bootvluchtelingen die Europa binnenvallen die hebben allemaal een iPad of gsm.

Ik ken een bouwkundig ir uit Syrië. Geen laaggeschoolde, geen arme stumper, maar... ook niet levensmoe. Uiteraard heeft zo iemand een gsm.

NieuwNoors
30 oktober 2017, 15:04
Waarom belt er nooit eens zo'n knappe Indiër naar mij? Dat verdrijft de tijd een beetje nu ik ziekskes ben. Ze zien me niet gaarne.
Ik heb pertang vroeger nog met een hele knappe Indiër gevreeën en die zag mij echt wel gaarne.
Waar is de tijd ...

Amai, tof zeg!
ZO ne Sanjeep, Sandeep, Sanjai of whatever.......:-D

NieuwNoors
30 oktober 2017, 15:06
Leugens. Alsof deze man een computer bezit

https://www.333travel.nl/blog/wp-content/uploads/2011/08/shutterstock_44900785.jpg

Da's wel gene misse man! Was ik 25j jonger en 'Albeirloos', ik zou het wel weten! :-D

fox
30 oktober 2017, 16:13
Er zijn best nog véél goedgelovige mensen.

Hoevelen trapten er wat jaren geleden niet in het 'I Love U' mailtje + virus??

Hoevelen trapten er niet in het Anna Kournikova virus?

Hoeveel mensen trappen er niet in een bericht van één of andere bankinstelling die naar hun eigen zeggen al hun klantengegevens kwijt zijn en ze u beleefd vragen om al uw gegevens even door te spelen zodat ze terug verder kunnen. :rofl:

RFID chip gevaarlijk ...

Mailtjes die melding maken van dat u een erfenis 'getrokken' heeft?

Vroeger kon je die mails er zo uithalen omdat er veel fouten instonden maar dat is tegenwoordig niet meer waar.

Scam, spam, Nigeriaanse oplichting: héél der zalen Nigerianen aan een pc die zo proberen over héél de wereld mensen geld afhandig te maken.

419scam (http://www.419eater.com)

Leuk toch :oops:

Ah waar is den tijd van die arme Nigeriaanse man wiens broer vast zat in een geheim ruimtestation van de russen, maar geen geld meer had om terug te keren naar de aarde. Ze hadden hem achter gelaten toen de sovjet unie uiteenviel. Echt wel veel plezier mee gehad toen. Is heel die saga waarbij die kerel aan het lijntje werd gehouden, hier gepasseerd of was dat een ander forum. Bij wijlen lag ik toen echt wel in een deuk.

kiko
30 oktober 2017, 21:45
met alle respect, maar wie zo achterlijk is om in die val te trappen wanneer ze u op die manier opbellen, verdient niet beter dan dat hij of zij zwaar bestolen wordt. Dat zal ze leren, zo achterlijk te zijn
Dat is wel heel erg streng.

De slachtoffers zijn meestal oude mensen die weinig of niet vertrouwd zijn met computers, kredietkaarten en aanverwante.

Eduard Khil
30 oktober 2017, 21:47
Dat is wel heel erg streng.



neen

Elio di Supo
30 oktober 2017, 23:17
Is dit nu pas in opgang in Belgie? Ik heb bijna nooit anders geweten hier in Amerika. Ik rammel graag met die gasten hun kloten en maak opmerkingen over hun armzalige kennis van het Engels.

kojak
30 oktober 2017, 23:37
Amerika is ook nog een ontwikkelingsland hé.
Kijk maar wie er ginder president is. :rofl:

Svennies
31 oktober 2017, 00:24
Ah waar is den tijd van die arme Nigeriaanse man wiens broer vast zat in een geheim ruimtestation van de russen, maar geen geld meer had om terug te keren naar de aarde. Ze hadden hem achter gelaten toen de sovjet unie uiteenviel. Echt wel veel plezier mee gehad toen. Is heel die saga waarbij die kerel aan het lijntje werd gehouden, hier gepasseerd of was dat een ander forum. Bij wijlen lag ik toen echt wel in een deuk.

Och ,ik kreeg er destijds eentje.

De papa zat vast en het familie fortuin moest dringend naar het buitenland verplaatst worden....

50 miljoen dollar,en of ze even mijn rekeningnummer mochten gebruiken....

En ow,ze hadden even 25.000 dollar nodig die ik diende te storten op hun rekening om de héle transactie af te werken...

5.000.000 dollar zou mijn deel zijn....

Toen ik een persoonsbewijs vroeg kreeg ik een foto doorgestuurd van Josh Hartnett in amerikaans militair uniform,zo uit de film "pearl harbor" geplukt...:rofl:

Tja,die mongolen kwamen uit Nigeria,en ik heb het héle zaakje doorgestuurd naar de ambassade ginds....

En er nooit meer iets van vernomen...

Vlad
31 oktober 2017, 03:35
Ik laat me alleen vangen door hollanders. Ooit zo'n stamboom gekocht ... :oops:

Jay-P.
31 oktober 2017, 04:24
Leugens. Alsof deze man een computer bezit
https://www.333travel.nl/blog/wp-content/uploads/2011/08/shutterstock_44900785.jpgwel ene met een fluitje van ne sens, als ik de 'wel-ingelichten' mag geloven.

dpg
31 oktober 2017, 09:03
Leugens. Alsof deze man een computer bezit

https://www.333travel.nl/blog/wp-content/uploads/2011/08/shutterstock_44900785.jpg

Een koe met 5 poten, dat kan niets anders dan een oplichter zijn...

Elio di Supo
31 oktober 2017, 09:11
Amerika is ook nog een ontwikkelingsland hé.
Kijk maar wie er ginder president is. :rofl:

Dan zegt dat wel iets over de planeet als tot nu toe enkel een ontwikkelingsland er in geslaagd is om een maanlanding te maken.

Jay-P.
31 oktober 2017, 09:29
Dan zegt dat wel iets over de planeet als tot nu toe enkel een ontwikkelingsland er in geslaagd is om een maanlanding te maken.Zowat de enige plaats waar ze niet gevochten hebben...
Ik dacht toen dat ze hun verstand begonnen te gebruiken. Helaas. :-(

Elio di Supo
31 oktober 2017, 09:41
Zowat de enige plaats waar ze niet gevochten hebben...
Ik dacht toen dat ze hun verstand begonnen te gebruiken. Helaas. :-(

In de USSR hadden ze ook niet gevochten. Terwijl heel de wereld dat eigenlijk wel verwachtte gedurende jaren.

Dadeemelee
31 oktober 2017, 09:59
Dan zegt dat wel iets over de planeet als tot nu toe enkel een ontwikkelingsland er in geslaagd is om een maanlanding te maken.

Het straffe is dat het nu waarschijnlijk niet meer zou kunnen.

Anselmo
5 maart 2021, 12:29
met alle respect, maar wie zo achterlijk is om in die val te trappen wanneer ze u op die manier opbellen, verdient niet beter dan dat hij of zij zwaar bestolen wordt. Dat zal ze leren, zo achterlijk te zijn

Kent iemand deze website of heeft er ervaring mee gehad?

De prijzen zijn zo laag dat het wel oplichting moet zijn.
Normaal kost deze zetel in de handel € 416!

Dit is te mooi om waar te zijn.

http://www.forchheimer-str.de/056-hjh-office-600900-b%C3%BCrostuhl-chefsessel-aspera-20-nappaleder-schwarz-302.html

Anselmo
5 maart 2021, 13:09
De webwinkel ziet er wel professioneel gemaakt uit.
Zou er een bedoeling achter zitten dat de meeste prijzen onder € 40 worden gehouden. Kwestie dat de "slachtoffers" niet teveel moeite zullen doen?

BigF
5 maart 2021, 14:58
Is dit nu pas in opgang in Belgie? Ik heb bijna nooit anders geweten hier in Amerika. Ik rammel graag met die gasten hun kloten en maak opmerkingen over hun armzalige kennis van het Engels.

Ik heb er zo ooit eens eentje wat uitleg over Excel gevraagd.
Das ook lache.

Je voelt aan die gast dat hij enerzijds niet direct wil opleggen ("Ik heb er eens eentje aan de lijn die niet direct ophangt!! Misschien bijt-ie nog wel!") maar anderzijds voel je de twijfel in zijn stem omdat hij niet zeker is dat je met zijn voeten aan't spelen bent.

"Hello, I'm calling from Microsoft..."
"Hey, what a coincidence! Can you help me with a problem in Excel?"
"Euh, I'm calling for a problem with your account, sir and..."
"Okay, you see, I wanna copy a row of cells in Excel and..."
"Sorry sir, I can't help you with that, I'm calling for a problem..."
"Okay, no problem, but help me first, I wanna copy a complete row of cells in Excel and paste them in a new Excel-file but in a reverse order. I can copy them, no problem, but when I paste..."
"Euh, sir, as I told you, I can't help you with that, I'm calling for a problem..."
"Yeah yeah, we'll come to your problem right away, first my problem please. So I was telling that when I copy a row of cells and want them..."
"Euh, sir, I'll redirect you to a college who can help you with that as soon as we..."
"Okay, thanks, I'll wait, thanks for helping me out."
"Yes sir, now about the problem with your account, can you give me your ..."
"I thought you we said you would redirect me to a college about my Excel problem?"
"Yes, sir, but first we need to solve the problem with your account, sir, so can you please give me..."
"I don't have a problem with my account, I have a problem with Excel. As I was telling you, if I wanna copy a row of cells and want to paste them..."
"I'm only here to help you with your account sir, so can you please first give me..."
"I'll give you everything you need after you helped me with my problem, it's urgent you know. My boss demands me to make a report about sales last year and I don't know how to copy a row of cells..."
"I know, sir, but can we please focus on the problem with your account first?"
"I can tell you that I'm not happy with the way you refuse to help me with my problem. Are you really a member of the customer-service? You should help me."
"I will help you sir but first...."
"Hold on, maybe I can send you a screenshot of the Excel-file I'm working on, that might speed up things."
"No, sir, I can't help you with that."
"I don't get it. You call me to help me and if you ask for your help you can't help me."
"I can help you sir, but only with the problem..."
"No you can't. I asked you several times to help me with my Excel problem and you don't wanna give me an answer."
"I will give you an answer sir, but first I would like you to give me..."
"That's it! Enough is enough. I don't have time for this. Please give me your boss, I wanna talk to your boss!"
...
"Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut"

Het Verzet
5 maart 2021, 15:19
Niemand beheerst het scam the scammer vak gelijk kitboga (https://youtu.be/YPiOWJDdChM).

Henri1
5 maart 2021, 16:28
Kent iemand deze website of heeft er ervaring mee gehad?

De prijzen zijn zo laag dat het wel oplichting moet zijn.
Normaal kost deze zetel in de handel € 416!

Dit is te mooi om waar te zijn.

http://www.forchheimer-str.de/056-hjh-office-600900-b%C3%BCrostuhl-chefsessel-aspera-20-nappaleder-schwarz-302.html

Lijkt me eerder een heler die gevestigd is in een kraakpand.

Anselmo
5 maart 2021, 18:12
Goedkoop is hij wel.... als je iets zou ontvangen !?!