PDA

View Full Version : Zwarte piet officieel verbannen uit Amsterdam

Eurosceptic
8 november 2017, 21:19
Vanaf nu worden ze vervangen door witte pieten.

https://sceptr.net/2017/11/zwarte-pieten-worden-vervangen-amsterdam/

Die emotionele chantage met klachten over racisme blijkt te werken.

Om van te kotsen

TV-verslaafde
8 november 2017, 21:31
https://cdn.boldomatic.com/content/post/QOOqTg/Fuck-Em-All?size=800

kojak
8 november 2017, 22:00

Om van te kotsen

Wacht maar op de volgende reeks van klachten.
'Kleurlingen mogen geen zwarte piet meer spelen....' https://forums.techhob.be/images/smilies/crying2.gif

Wel, ik HOOP dat die klacht er gaat komen sie. :thumbsup:

Eduard Khil
8 november 2017, 22:01

dus alle zwarte buiten en enkel nog witten is de oplossing van racisme? :lol:

Dat ze daar bij het VB nog niet opgekomen zijn :lol:

Libro
8 november 2017, 22:06
Ach wat, laat ze in hun vet gaarkoken. Voor mijn part nuket Kim Europa, het is toch niet meer waard.

The Paulus Experience
8 november 2017, 22:09

Om van te kotsen

Wees blij dat uw kind niet meer met die negers geconfronteerd moet worden

The Paulus Experience
8 november 2017, 22:10
Ach wat, laat ze in hun vet gaarkoken. Voor mijn part nuket Kim Europa, het is toch niet meer waard.

Amai gij geeft rap op

Vlad
9 november 2017, 06:39
In Amerika worden linksen met dreads al aangevallen omdat dat kapsel cultureel erfgoed van de zwarten zou zijn. Ik zou het geweldig vinden mocht Dallilla Hermans daar ook bij ons mee af komen.

Dadeemelee
9 november 2017, 11:08

Om van te kotsen

Uit datzelfde artikel:

Naast de roetpieten zullen er ook dj-pieten, paardenpieten, postpieten en commandopieten te zien zijn.

Is dat geen verwerpelijke verwijzing naar de grootte van het geslacht van xxxxxxxx?

Elio di Supo
9 november 2017, 11:12
En nu klacht indienen dat er geen zwarte ijsberen zijn.

TV-verslaafde
9 november 2017, 11:15

De realiteit verkrachten dat is het enige wat die lui doen.

Zeus
9 november 2017, 11:19
De realiteit verkrachten dat is het enige wat die lui doen.

Op deze leeftijd wordt het stilaan tijd voor de waarheid: Sinterklaas en Zwarte Piet bestaan niet, het zijn mama en papa die de cadeautjes kopen

The Paulus Experience
9 november 2017, 11:21
Ik stel voor dat, als ze niet meer zwart mogen zijn, ze een hogere functie dan knecht te geven.

Ik weet niet hoe je anders nog meer je middenvinger kan opsteken hoor.

Elio di Supo
9 november 2017, 11:22
Zeer goed gedaan. Intussen worden er nog altijd homo's opgehangen in Iran en hebben vrouwen in Saoedi-Arabie nog altijd minstens 4 getuigen nodig om iemand succesvol aan te klagen wegens verkrachting maar dit sterk staaltje van onderdrukking is alvast weggenomen.

We kunnen nu allen wat geruster slapen.

Zeus
9 november 2017, 11:38

Om van te kotsen

So what? Binnen een jaar of 7-8 is er een compleet nieuwe generatie kindertjes die roetveegpieten de normaalste zaak van de wereld vindt.

De legende van Sinterklaas is al zo vaak aangepast.

In 1850 zorgde het boekje van Jan Schenkman in recordtempo voor een aanpassing van het Sinterklaasverhaal (introductie van een page, stoomboot, ....)
In de dekolonisatiegolf na WOII is op ongeveer 1 decennium tijd al het afschrikwekkende in Zwarte Piet verdwenen en werd 'ie de kindervriendelijke zotskap.
In de jaren '90 in Nederland had Sinterklaas niet langer 1 maar plotseling honderden Pieten (magazijnpieten, inpakpieten, ...) omdat dat nu eenmaal paste bij de economische boom van die tijd.
In Vlaanderen loopt het Sinterklaasverhaal volledig gelijk met het beeld dat Hugo Matthysen en Bart Peeters creëerden in '92.

Alle aanpassingen gebeurden in snel tempo en kinderen hebben er zich nooit een zier van aangetrokken.

Dadeemelee
9 november 2017, 11:44
Binnenkort komen de atheïsten in opstand tegen Sint-Niklaas.

Moeten wij onze kinderen godsdienstig indoctrineren?

Zou het niet beter zijn te spreken van:

- Papa-Niklaas
- Nonkel-Niklaas
- Gutmensch-Niklaas

Of gewoon Niklaas.

Niklaas met zijn paardenpiet.

Bovenbuur
9 november 2017, 11:44
P.S. Fuck em' all spel je als fuck 'em all, omdat het woord dat je afkort them is, en niet emth. 'em vervolgens met een hoofdletter spellen is een soort van dubbel fout, de hoofdletter zit tenslotte in het weggevallen deel. Het is net zoals wanneer je een zin met een cijfer begint.

Wat? Ik vind het belangrijk dat kinderen met dezelfde verwensingen opgroeien die wij vroeger hadden, dat is traditie.

(Noot: deze post reflecteert op geen manier mijn mening over Zwarte Piet.) (En ja, die hoofdletter mag, Zwarte Piet is een naam.)

Zipper
9 november 2017, 11:48
.

Henri1
9 november 2017, 11:53
dus alle zwarte buiten en enkel nog witten is de oplossing van racisme? :lol:

Dat ze daar bij het VB nog niet opgekomen zijn :lol:

Dat zou inderdaad pas racistisch zijn.

Hoomer
9 november 2017, 12:48

Hoe zit het nu eigenlijk met onze gekleurde medemens hun kindjes, moeten die nu ook geweerd worden op de Sintfeesten, ik bedoel is het niet racistisch dat de blanke pieten nu onze gekleurde medemens hun kinderen moeten dienen? Andersom mag niet wegens racisme dus.........

Skobelev
9 november 2017, 13:08
Waarom geen zwarte Sint Niklaas? Of een zwarte Kerstman? Fuck, dat zal nog niet goed genoeg zijn.....een zwarte Kerstvrouw?

The Paulus Experience
9 november 2017, 13:10
Waarom geen zwarte Sint Niklaas? Of een zwarte Kerstman? Fuck, dat zal nog niet goed genoeg zijn.....een zwarte Kerstvrouw?

Een zwarte kersttransgender :-D

Xenophon
9 november 2017, 13:34
Nu Zwarte Piet verboden is wordt het tijd om de liedjes over de Sint wat nader te bekijken.
Bijvoorbeeld, 'wie braaf is krijgt lekkers, wie stout is de roe.'

Om te beginnen is dat juridisch het bedreigen van kinderen, terreur zaaien als het ware.

De nieuwe versie zal ongeveer zo klinken, 'wie braaf is krijgt lekkers, wie stout is een ipod.'

The Paulus Experience
9 november 2017, 13:38
Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje - Catalonië - terug Spanje weer aan
Hij brengt ons wat splitsers ik zie ze al staan
Hoe huppelt de NVA 't dek op en neer
Hoe zwaaien de vendels al heen en al weer.

Pandareus
9 november 2017, 13:39
Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje - Catalonië - terug Spanje weer aan
Hij brengt ons wat splitsers ik zie ze al staan
Hoe huppelt de NVA 't dek op en neer
Hoe zwaaien de vendels al heen en al weer.

:lol:

The Paulus Experience
9 november 2017, 13:46
Zijn Theo staat te lachen
En roept ons reeds toe:
"Wie zoet is krijgt asiel,
Wie stout is is Franco!"

O, lieve Puigdemont,
Kom ook eens bij mij
En rijd toch niet stilletjes
Ons vlaandren voorbij!

Het leeft onder stenen
,O hoor, dat geraas
Hoe rollen hier koppen,
't Is vast Separklaas.

Maar nee, 't is zijn knechtje,
Dat zwart is van kleur
Want daar staat de Carles
Voor d' opene deur.

The Paulus Experience
9 november 2017, 13:48
aaahh moet eens kunnen eh

Xenophon
9 november 2017, 13:49
aaahh moet eens kunnen eh

Je hebt inspiratie zie ik :)

The Paulus Experience
9 november 2017, 13:54
Je hebt inspiratie zie ik :)

Gefundenes fressen ;-)

Skobelev
9 november 2017, 13:55

Dat is er over. :-P

Xenophon
9 november 2017, 13:55

En een zwart gebakken kalkoen.

Skobelev
9 november 2017, 13:56
En een zwart gebakken Nijlgans.

FIFY

Skobelev
9 november 2017, 13:58

Met kamelen ipv rendieren voor de slede :cheer:

(kan dat niemand fotoshoppen? )

Xenophon
9 november 2017, 14:02
FIFY

Is dat wel haram?

Skobelev
9 november 2017, 14:06
Is dat wel haram?

Geen idee, 't is in elk geval geen varken.

Xenophon
9 november 2017, 14:17
Zie ginds komt de imam uit Saoudi Arabie weer aan.
Hij brengt ons Salafisme, de blanke gaat eraan.

Libro
9 november 2017, 14:20
Moet Sinterklaas nu niet op een zwart paard rijden in plaats van op een per definitie witte schimmel? En liefst nog op een merrie?

The Paulus Experience
9 november 2017, 14:29
een nachtmerrie!

The Paulus Experience
9 november 2017, 14:34
een nachtmerrie!

Hoomer
9 november 2017, 14:39
Moet Sinterklaas nu niet op een zwart paard rijden in plaats van op een per definitie witte schimmel? En liefst nog op een merrie?

Oei nee dat zou racisme zijn en tenslotte uitbuiting van de vrouwelijke dieren. Nee nee wit en mannelijk en liefst gecastreerd is ok als werkpaard.

Universalia
9 november 2017, 15:05
Is het weer zover ja dat er een paar onnozelaars daar kabaal gaan over maken over het Sinterklaasfeest en zijn gevolg?

Je plaatst die hun actie gewoon onder de noemer: Oproer kraaien!!!

De Nederlanders blijken zich er spijtig genoeg aan te laten vangen.

Ze uiteindelijk de deur te gaan wijzen en niet meer toelaten tot de EU lijkt mij géén slechte optie als ze toch maar 1 ding komen doen en dat is de 'boel komen verzieken'

https://i.pinimg.com/236x/d7/ed/77/d7ed779bb18e28a368f1f85fc1b82488--vans-inge.jpg

Skobelev
9 november 2017, 15:43
Zie ginds komt de imam uit Saoudi Arabie weer aan.
Hij brengt ons Salafisme, de blanke gaat eraan.

:-P

Er zijn er hier meer met inspiratie. Een idee voor de VTM? Sterforumer/Sterforumster?

Marie van de koster
9 november 2017, 16:59
https://www.nieuwsbom.nl/sylvana-simons-zwarte-piet-geen-punt-meer/
Sylvana Simons is nochtans bekeerd.
Sylvana Simons: “ik heb er lang over na moeten denken en ben tot de conclusie gekomen dat ik best wel raar bezig was”. Silvana vervolgd: “ik snap niet waarom ik al die tijd zo`n punt heb gemaakt van die Zwarte pieten”.
Unquote

Libro
9 november 2017, 17:09
Is het weer zover ja dat er een paar onnozelaars daar kabaal gaan over maken over het Sinterklaasfeest en zijn gevolg?

Je plaatst die hun actie gewoon onder de noemer: Oproer kraaien!!!

De Nederlanders blijken zich er spijtig genoeg aan te laten vangen.

Ze uiteindelijk de deur te gaan wijzen en niet meer toelaten tot de EU lijkt mij géén slechte optie als ze toch maar 1 ding komen doen en dat is de 'boel komen verzieken'

https://i.pinimg.com/236x/d7/ed/77/d7ed779bb18e28a368f1f85fc1b82488--vans-inge.jpg

https://memecrunch.com/meme/7MBGJ/hear-hear/image.png?w=400&c=1

Libro
9 november 2017, 17:12
https://www.nieuwsbom.nl/sylvana-simons-zwarte-piet-geen-punt-meer/
Sylvana Simons is nochtans bekeerd.
Sylvana Simons: “ik heb er lang over na moeten denken en ben tot de conclusie gekomen dat ik best wel raar bezig was”. Silvana vervolgd: “ik snap niet waarom ik al die tijd zo`n punt heb gemaakt van die Zwarte pieten”.
Unquote

Heeft SS eindelijk de juiste medicatie gekregen?

Elio di Supo
9 november 2017, 18:16
Nu Zwarte Piet verboden is wordt het tijd om de liedjes over de Sint wat nader te bekijken.
Bijvoorbeeld, 'wie braaf is krijgt lekkers, wie stout is de roe.'

Om te beginnen is dat juridisch het bedreigen van kinderen, terreur zaaien als het ware.

De nieuwe versie zal ongeveer zo klinken, 'wie braaf is krijgt lekkers, wie stout is een ipod.'

En we zingen en we zingen en we zijn zo blij
want er zijn geen blanke kindjes bij

TheFourHorsemen
9 november 2017, 18:46
So what? Binnen een jaar of 7-8 is er een compleet nieuwe generatie kindertjes die roetveegpieten de normaalste zaak van de wereld vindt.

In 1850 zorgde het boekje van Jan Schenkman in recordtempo voor een aanpassing van het Sinterklaasverhaal (introductie van een page, stoomboot, ....)
In de dekolonisatiegolf na WOII is op ongeveer 1 decennium tijd al het afschrikwekkende in Zwarte Piet verdwenen en werd 'ie de kindervriendelijke zotskap.
In de jaren '90 in Nederland had Sinterklaas niet langer 1 maar plotseling honderden Pieten (magazijnpieten, inpakpieten, ...) omdat dat nu eenmaal paste bij de economische boom van die tijd.
In Vlaanderen loopt het Sinterklaasverhaal volledig gelijk met het beeld dat Hugo Matthysen en Bart Peeters creëerden in '92.

Alle aanpassingen gebeurden in snel tempo en kinderen hebben er zich nooit een zier van aangetrokken.

Ik zie echter toch een wat praktisch probleem met de roetveegpieten.

Het handige aan de huidige outfits van zowel Sinterklaas als Zwarte Piet is dat ze mensen totaal onherkenbaar maken. Bij een roetveegpiet moet men absoluut zeker zijn dat niemand van de kinderen de roetveegpiet kent.

Zeus
9 november 2017, 19:19
Ik zie echter toch een wat praktisch probleem met de roetveegpieten.

Het handige aan de huidige outfits van zowel Sinterklaas als Zwarte Piet is dat ze mensen totaal onherkenbaar maken. Bij een roetveegpiet moet men absoluut zeker zijn dat niemand van de kinderen de roetveegpiet kent.

Denk jij nu echt dat kinderen het vroeger niet doorhadden dat het hun vader of nonkel was achter die laag schoensmeer?

kojak
10 november 2017, 20:32
Wacht maar op de volgende reeks van klachten.
'Kleurlingen mogen geen zwarte piet meer spelen....' https://forums.techhob.be/images/smilies/crying2.gif

Wel, ik HOOP dat die klacht er gaat komen sie. :thumbsup:

't is al van dat.... :rofl:

'Maar dat was buiten het Landelijk Platform Slavernijverleden gerekend. “De edellieden doen de activisten denken aan de vroegere koloniale onderdrukking door de Spanjaarden”, klinkt het in de krant ‘Het Parool’ en bij de openbare omroep NOS. '

-bron- (https://www.hln.be/nieuws/buitenland/nieuwe-zwarte-piet-in-amsterdam-maar-ook-die-veroorzaakt-controverse~a255b15c/)

Eduard Khil
10 november 2017, 20:36
danku sossen!

The Paulus Experience
10 november 2017, 20:39
't is al van dat.... :rofl:

'Maar dat was buiten het Landelijk Platform Slavernijverleden gerekend. “De edellieden doen de activisten denken aan de vroegere koloniale onderdrukking door de Spanjaarden”, klinkt het in de krant ‘Het Parool’ en bij de openbare omroep NOS. '

-bron- (https://www.hln.be/nieuws/buitenland/nieuwe-zwarte-piet-in-amsterdam-maar-ook-die-veroorzaakt-controverse~a255b15c/)

:rofl:

Bach
10 november 2017, 22:28
Hoe zit het nu eigenlijk met onze gekleurde medemens hun kindjes, moeten die nu ook geweerd worden op de Sintfeesten, ik bedoel is het niet racistisch dat de blanke pieten nu onze gekleurde medemens hun kinderen moeten dienen? Andersom mag niet wegens racisme dus.........Ik denk dat enkel het schminken in bepaalde kleuren verboden is. Dus een zwarte Piet mag als hij van nature zwart is. Blijven en aantal grijze zones. Wat als een zwarte zwarte Piet zich zwart schminkt? Of wat als die zwarte zwarte piet zich wit zou schminken? Wordt de witte zwarte Piet dan een witte Piet? En is het niet discriminerend die zwarte witte Piet niet te verbieden als de witte zwarte Piet wel verboden is? Mischien staat de pieten wetgeving nog niet helemaal op punt. Laat staan het bijkomend probleem als die zwarte witte Piet ook nog eens een hoofddoek wil dragen. Zou dat dan net meer of net minder moeten kunnen volgens de piet politie. Van mij krijgen de regelgevers alvast mijn opgestoken Piet vinger omwille van de futiliteiten zooi die ze gecreëerd hebben. En ik hoop dat ze net zo bezorgd zijn over andere wereldproblemen zoals daar zijn oorlog en terrorisme. Dat is tenminste geen pietleuterig gedoe.

kojak
10 november 2017, 22:31
...Van mij krijgen de regelaars alvast mijn opgestoken Piet vinger omwille van de futiliteiten zooi die ze gecreëerd hebben. En ik hoop dar ze met zo bezorgd zijn over andere wereldproblemen zoals daar zijn oorlog en terrorisme. Dat is tenminste geen pierleuterig gedoe...

2.

Bovenbuur
11 november 2017, 00:01
De reactie van het Landelijk Platform Slavernijverleden op deze nieuwe Amsterdamse Pieten is overigens hilarisch (https://www.ad.nl/binnenland/bezwaar-tegen-nieuwe-piet-ene-kwaad-ingeruild-voor-het-andere~a86ed092/).

Dit was hem:
"Onze kinderen zullen leren de criminele Spaanse edelman te eren, de man die ook verantwoordelijk is voor de misdaden tegen de zwarte mens."

Dus als Piet zwart is is het een knecht en een slaaf die de kinderen moet dienen, maar is Piet blank dan is het een autoriteitsfiguur en moeten kinderen hem dienen.

Ik wil niet beweren dat het ook nooit goed is, maar het is ook nooit goed hè?

(Edit: wat Kojak al zei dus.)

Die link over Sylvana Simons is overigens hartstikke nep (https://www.nieuwsbom.nl/disclaimer/). Is blijkbaar zo'n satirische/"satirische" site die net te weinig grappen maakt zodat mensen denken dat het echt is en het gaan delen op Facebook.

Jammer, had wel een aardige aanzet geweest tot een betere dialoog met de groep die bezwaar maakt.

kojak
18 november 2017, 20:48
Nog van dat....

'Burgemeester verbiedt betoging tegen Zwarte Piet uit vrees voor rellen'

'In Nederland is een geplande betoging van tegenstanders van Zwarte Piet tijdens de intrede van Sinterklaas plots verboden door de burgemeester. Een eerdere blokkade op de weg naar Dokkum, waar de nationale intrede plaatsvindt, ligt aan de oorzaak van de ommezwaai. '

-bron- (http://www.standaard.be/cnt/dmf20171118_03193922)

Sinterklaas, die is er toch voor de kinderen of ben ik mis ?
In alle geval zijn 'de kinderen' al goed bezig. :thumbsup:

Guinevere
18 november 2017, 21:07
De zwarte pieten vandaag in Antwerpen waren ook niet zwart. Het waren witte met zwarte vegen op hun gezicht.
Een veel realistischer beeld van hoe een Piet eruit kan zien na het kruipen door de schoorsteen. Ik begrijp niet dat je daar iets tegen kan hebben.

En voor kleurlingen en zwarten hoeft Sinterklaas niet eens echt.

Eyjafjallajökull
18 november 2017, 21:24
De zwarte pieten vandaag in Antwerpen waren ook niet zwart. Het waren witte met zwarte vegen op hun gezicht.
Een veel realistischer beeld van hoe een Piet eruit kan zien na het kruipen door de schoorsteen. Ik begrijp niet dat je daar iets tegen kan hebben.

Het viel toch wel mee met die 'vegen'...

http://www.frontview-magazine.be/sites/default/files/photobooks/aankomst-sinterklaas-zwarte-piet/pictures/54191-aankomst-sinterklaas-zwarte-piet-576213.jpg

Guinevere
18 november 2017, 21:44
Die afbeelding lijkt me toch al een paar jaar oud.

Hier die van vandaag:

https://assets.antwerpen.be/srv/assets/api/image/90a433a7-08d3-40bd-ac23-48df7d9e796e/webversie-Intrede%20Sint-11.jpg/contentimage_banner

Wat nog opviel was dat Sinterklaas nu blijkbaar ook een vrouw (nodig) heeft, op zijne leeftijd... ouwe snoeper of komt het verstand met de jaren? :lol:

kojak
18 november 2017, 22:06
...Wat nog opviel was dat Sinterklaas nu blijkbaar ook een vrouw (nodig) heeft, op zijne leeftijd... ouwe snoeper of komt het verstand met de jaren? :lol:

In zijn geval kwam de goesting er mss met de jaren. :lol:

Marie van de koster
19 november 2017, 10:18

Inderdaad, ik vond dat die roetpieten er maar triestig uitzien. Bovendien doen sommigen mij denken aan Marokkanen dus vrees ik dat er spoedig een probleem gaat komen met de Marokkaanse e.a. Noord-Afrikaanse "burgers" omdat ze zich beledigd zullen voelen als schoorsteenvegers voorgesteld te worden.

Boduo
19 november 2017, 10:32
Inderdaad, ik vond dat die roetpieten er maar triestig uitzien. Bovendien doen sommigen mij denken aan Marokkanen dus vrees ik dat er spoedig een probleem gaat komen met de Marokkaanse e.a. Noord-Afrikaanse "burgers" omdat ze zich beledigd zullen voelen als schoorsteenvegers voorgesteld te worden.

Voor de kinderen is de Sint de belangrijkste persoon.
Zwarte Piet is bijzaak. Temeer daar de Sint (ieder jaar) verkondigt dat er géén stoute kinderen zijn...

;-)

Gipsy
19 november 2017, 11:53
Voor de kinderen is de Sint de belangrijkste persoon.
Zwarte Piet is bijzaak. Temeer daar de Sint (ieder jaar) verkondigt dat er géén stoute kinderen zijn...

;-)

Zwarte piet maakt deel uit van onze Westerse gebruiken. Ik vind het absurd om de moslims en negers (in mindere mate) ter wille te zijn van dit af te schaffen. Net zoals kerstmis, pasen, varkenvlees afschaffen in gemeenschappelijke keukens, elk stukje bloot afdekken etc. Als het hen niet aanstaat, tant pis, dat ze zich in een hoekje gaan aftrekken of naar hun land terugkeren. Wij moeten ons niet aan hen aanpassen. Ik pas mij ook aan als ik in hun land of een ander land ben met andere gebruiken.

Xenophon
19 november 2017, 12:09

Eerder inbrekers.

Xenophon
19 november 2017, 12:12
Zwarte piet maakt deel uit van onze Westerse gebruiken. Ik vind het absurd om de moslims en negers (in mindere mate) ter wille te zijn van dit af te schaffen. Net zoals kerstmis, pasen, varkenvlees afschaffen in gemeenschappelijke keukens, elk stukje bloot afdekken etc. Als het hen niet aanstaat, tant pis, dat ze zich in een hoekje gaan aftrekken of naar hun land terugkeren. Wij moeten ons niet aan hen aanpassen. Ik pas mij ook aan als ik in hun land of een ander land ben met andere gebruiken.

Dat is het verschil tussen mensen met en zonder knechtenmentaliteit.

Die met knechtenmentaliteit passen zich zelfs in eigen land aan.

NieuwNoors
19 november 2017, 12:14

Hier heb je wel een punt, maar: het zal uw kind/ kleinkind maar zijn dat plots roept: 'Kijk! Dat is nonkel Dirk!! Of: Kijk, dat is opa ' . De roetpieten zullen gewoon herkenbaar zijn.

Universalia
19 november 2017, 12:15

Zo is dat, als wij een reisje naar een ander land plannen dan proberen we ons eerst een beetje in te lichten over hoe de samenleving daar in dat land in zijn werk gaat. We kopen een boekje over het land, een soort van wegwijzer om niet voor 'problemen' komen te staan.

Op het vlak van zwarte Piet (de demon Krampus eigenlijk) juist maar om te doen om de boel op stelten te zetten en hun eigen gebruiken aan anderen op te dringen.

Men mag daar niet aan toegeven zoals de Nederlanders het al wel gedaan hebben. :roll:

Maar het is niet alleen merkbaar op het vlak van de genaamde 'Zwarte Piet' maar ook op véél andere manieren probeert die garde zijn eigen ding op te dringen.

Maar we blijven maar toegeven? :roll:

Xenophon
19 november 2017, 12:18
Hier heb je wel een punt, maar: het zal uw kind/ kleinkind maar zijn dat plots roept: 'Kijk! Dat is nonkel Dirk!! Of: Kijk, dat is opa ' . De roetpieten zullen gewoon herkenbaar zijn.

Dat is toch de bedoeling, het is niet echt, het katholieke - in heel ruime zin - moet plaats ruimen voor het moslimgebeuren.

Leve Belgie.

Had je nog niet gemerkt dat de belgische staat liever moslim-vreemdelingen heeft dan Vlamingen?

Guinevere
19 november 2017, 12:44

De Piet dan gewoon volledig bannen. Dat is net het punt van deze draad.

Libro
19 november 2017, 13:12

Moei u met uw eigen feestdagen.

DewareJakob
19 november 2017, 15:00
Ja, want die zijn heel kwetsend voor diabetici. :roll:

DewareJakob
19 november 2017, 15:01

Neen, het gaat over de zoveelste knieval voor de onverdraagzaamheid.

NieuwNoors
19 november 2017, 16:07

Waarom zou de piet verbannen moeten worden?
Zwarte Piet maakt deel uit van de Belgische cultuur en dat was al in de tijd van mijn ouders en grootouders.
En ja, een Piet hoort zwart te zijn. Zo'n roetvegen-piet is te herkenbaar.

Guinevere
19 november 2017, 17:02

Ik moei me als Belg waarmee ik wil.

Guinevere
19 november 2017, 17:08
Waarom zou de piet verbannen moeten worden?
Zwarte Piet maakt deel uit van de Belgische cultuur en dat was al in de tijd van mijn ouders en grootouders.
En ja, een Piet hoort zwart te zijn. Zo'n roetvegen-piet is te herkenbaar.

Te herkenbaar voor wat? Iemand die door een schoorsteen kruipt, komt er nooit zo effen en overal zwart, buiten de kleding, uit. Dat is gewoon niet eens realistisch.

Sinterklaas hoeft zich toch ook niet helemaal zwart te maken om onherkenbaar te zijn.

t Is dus roetvegen-piet of geen Piet, zoals ook Ketnet nu van mening is.

Guinevere
19 november 2017, 17:09
Neen, het gaat over de zoveelste knieval voor de onverdraagzaamheid.

Ik vind het een knieval voor vooruitgang.

Zipper
19 november 2017, 17:25

hoogstens een "paspoort-belg".

Zipper
19 november 2017, 17:26
.

kojak
19 november 2017, 17:29

Wie gaat er dan de zak dragen waar ze de stoute meiskes insteken ? :lolabove:

Universalia
19 november 2017, 18:08
Wie gaat er dan de zak dragen waar ze de stoute meiskes insteken ? :lolabove:

Dat moet een uit de kluiten gewassen zakkendrager zijn want zijn niet alle meisjes stout tegenwoordig? :-D

Eduard Khil
19 november 2017, 19:08

bek dicht, moslim

Boduo
19 november 2017, 20:16
Hoe is het mogelijk dat volwassenen zó lullen over een personage dat 100 % behoort tot de kinderwereld ?

De Amsterdammers zouden véél beter de drugsdealers verbannen.

DewareJakob
19 november 2017, 21:02

Langetenenmaatschappij Vooruitgang? lamenielachen.

Libro
19 november 2017, 23:52
Hoe is het mogelijk dat volwassenen zó lullen over een personage dat 100 % behoort tot de kinderwereld ?

De Amsterdammers zouden véél beter de drugsdealers verbannen.

Niemand zag ooit kwaad in Zwarte Piet tot er eentje (1-tje, één-tje) begon te klagen over racisme en de PoCobrigade sprong meteen op de kar. Hun reactie was textbook Pavloviaans en het gros van de bevolking is dat nu beu.

Ik zie hier eigenlijk een parallel met de reactie van Termont op de krakerscrisis: hij toonde medelijden met de krakers! We gaan nog lynchpartijen krijgen als onze beleidsmakers zo idioot blijven reageren.

Libro
19 november 2017, 23:55

Moeit u zich als moslim met christelijk geïnspireerde feesten?

Xenophon
20 november 2017, 00:47

Gerapporteerd.

Universalia
20 november 2017, 07:59
Niemand zag ooit kwaad in Zwarte Piet tot er eentje (1-tje, één-tje) begon te klagen over racisme en de PoCobrigade sprong meteen op de kar. Hun reactie was textbook Pavloviaans en het gros van de bevolking is dat nu beu.

Ik zie hier eigenlijk een parallel met de reactie van Termont op de krakerscrisis: hij toonde medelijden met de krakers! We gaan nog lynchpartijen krijgen als onze beleidsmakers zo idioot blijven reageren.

Dat zijn ze (die beleidsmakers) inderdaad in de hand aan het werken met hun idiote reacties.

Maar misschien leggen ze het daar wel op toe dat de mensen zelf opruimacties gaan houden in de zin van dat zijzelf dan hun handen in de onschuld wassen tijdens het scanderen van de zin: Wij hebben hebben dat niet gedaan, wij commandeerden dat niet en ze gelijk gaan vingerwijzen naar zij die het wel opgestart zouden zijn?

Dat laatste klinkt kleuterschool achtig maar ... :roll:

Hoe ontstaat een oorlog? Als beleidsmakers/politici/landleiders er zelf geen oplossingen meer voor hebben, de problemen waarmee men ze opzadelde en er geen touw meer kunnen aan vastknopen ... gooi de boel dan maar overhoop? 8O

Ik hoop dat ik dat weer maar eens totaal verkeerd zie.

Het Verzet
20 november 2017, 11:03
Dubbel

Het Verzet
20 november 2017, 11:03
Breng gewoon de Krampus terug. Al die disneyficatie van sprookjes en folklores, om toch maar alles blij en vrolijk te houden, belachelijk.
Nu ja, als kleine zou het me eigenlijk niet kunnen schelen. Zolang er maar staat wat ik gevraagd heb.
Spijtig dat er niet eens een tv-maker een stuk over slavernij maakt, maar de rollen omdraait. Een blanke Kunta Kinte die door een neger van de zweep krijgt. Gewoon om eens een stok in het hoenderhok gooien.

fox
20 november 2017, 12:13

Jij bent geen Belg.

IJsboer
20 november 2017, 12:19

Een zwarte kerstvrouw met grote zoute ballen onder haar foef

Elio di Supo
21 november 2017, 07:17

Vooruitgang in wat? Pietluttigheid?

Pun intended.

Elio di Supo
21 november 2017, 07:19

Als jij een Belg bent dan is een appel een kokosnoot.

Hoomer
21 november 2017, 08:11
Als jij een Belg bent dan is een appel een kokosnoot.

Jawel, jawel ze is Belg dat heeft ze in den beginne hier op het forum verklaard, ze heeft dan een Pakistaan geïmporteerd om haar lusten op een publiek toilet te bevredigen maar die kerel durfde zijn wapen niet te voorschijn halen in het openbaar toilet.
Dus ze is zo eentje van die madammen die lokaal niet van grond geraakt en dan maar aan import doet.
Voila, den Hoomer heeft dat weer haarfijn uit de doeken gedaan.;-)

Eberhard Leclerc
21 november 2017, 18:06
Amsterdam West vandaag.

Ook het oude WITTE paard was kennelijk racistisch

https://at5.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/at5/basedata/pf_image/1780843828-e8b68a56.jpg

Elio di Supo
22 november 2017, 06:51
Die roetpieten is toch maar geen zicht. Maak van sinterklaas meteen een mullah op een kameel en van de zwarte pieten Japanse ninjas met bedekt gelaat en iedereen dik tevreden.

Elio di Supo
22 november 2017, 08:54
Zou het procentueel vastgelegd zijn hoeveel van hun gelaat met roet bedekt mag zijn? Een beetje te veel roet en men gaat dat weer rasiesties vinden.

Skobelev
22 november 2017, 09:10
Die roetpieten is toch maar geen zicht. Maak van sinterklaas meteen een mullah op een kameel en van de zwarte pieten Japanse ninjas met bedekt gelaat en iedereen dik tevreden.

En dan ambras met de Japanners? Dat hebben we al gehad. :?

Libro
23 november 2017, 23:27
En dan ambras met de Japanners? Dat hebben we al gehad. :?

We kunnen Zwarte Piet ook vervangen door orks of sardaukar.

Tavek
23 november 2017, 23:41
Is dat Sinterklaas op een fucking kameel ?

Sic transit gloria Amsterdam.

Eberhard Leclerc
24 november 2017, 00:02
wat is er mis met een kameel?

loopt dagen zonder bij te tanken
een stuk praktischer

Eberhard Leclerc
24 november 2017, 00:33
Curaçao, intocht Sint en Piet 2017

Een feest

https://i.imgur.com/DzFF8Te.jpg

Elio di Supo
24 november 2017, 07:11

Een feest

Komt de Sint daar ook uit Spanje? Lang boottochtje voor de goed heilig man.

Hoomer
24 november 2017, 07:27
Komt de Sint daar ook uit Spanje? Lang boottochtje voor de goed heilig man.

Hoe? Hij is met die vluchteling, die daar achter hem loopt, zijnen boot meegekomen mijn gedacht. :-)

Libro
25 november 2017, 01:14

Een feest

Zo zwart heb ik Piet nog nooit gezien :D.

kojak
25 november 2017, 01:36
https://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pb&source=promobutler_be%2Farticles%2F2016%2F05%2F11% 2F28967%2Fb_delhze0146n0000087.jpg&storage=2016

Libro
25 november 2017, 01:54
https://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pb&source=promobutler_be%2Farticles%2F2016%2F05%2F11% 2F28967%2Fb_delhze0146n0000087.jpg&storage=2016

Deze mens kende ook iets van witwassen:

http://www.mountrantmore.com/wp-content/uploads/2015/02/Al-Capone-QUotes.jpg

Eberhard Leclerc
26 november 2017, 16:10
Zwarte piet loopt altijd in edelmans kledij. Wat heeft dat met slavenij te maken? Juist het tegenovergestelde is eerder waar. De huidige zwarte piet komt in eerste instantie voort uit een handels metgezel van sinterklaas die handel dreef met de mensen en cadeaux voor kinderen uit deelde. Door de tijd heen is de rol wat veranderd.... zeker vlak na de oorlog en met oog op de linkse hobby ontwikkelingshulp werd piet toen soms wat dommig uitgebeeld.... Maar sinds de jaren 80 en zeker tegenwoordig is juist piet de gangmaker en heeft sinterklaas een soort bijrol in de avondturen die men allemaal beleeft. Dus wat slavernij?

kojak
26 november 2017, 16:45
Zwarte piet loopt altijd in edelmans kledij. Wat heeft dat met slavenij te maken? ....

Niets.
Gewoon een paar mensen die willen opvallen en heel het Sinterklaas gedoe komen verzieken. Meer zit daar heel dat gedoe niet achter.

Libro
26 november 2017, 17:43
Zwarte piet loopt altijd in edelmans kledij. Wat heeft dat met slavenij te maken? Juist het tegenovergestelde is eerder waar. De huidige zwarte piet komt in eerste instantie voort uit een handels metgezel van sinterklaas die handel dreef met de mensen en cadeaux voor kinderen uit deelde. Door de tijd heen is de rol wat veranderd.... zeker vlak na de oorlog en met oog op de linkse hobby ontwikkelingshulp werd piet toen soms wat dommig uitgebeeld.... Maar sinds de jaren 80 en zeker tegenwoordig is juist piet de gangmaker en heeft sinterklaas een soort bijrol in de avondturen die men allemaal beleeft. Dus wat slavernij?

Over muziek zullen wij het nooit eens worden maar hier zijn we duidelijk wapenbroeders. Zo zie je maar.

Eberhard Leclerc
26 november 2017, 20:14
Doen alsof er 2 mogelijkheden zijn: negerpersiflage of niet helemaal zwart. Daarmee vergeet men de update heeft Zwarte Piet in de meeste gevallen allang heeft gehad. Vergelijk eens plaatjes van Zwarte Piet 50 jaar geleden en nu. Die Zwarte Piet in Dokkum waar tegen geprotesteerd wordt ziet er heel anders uit: geen gouden oorbellen, geen Surinaams accent, geen overdreven dikke lippen, geen kroeshaar en geen dommerik. En dat was ook al zo bij de zwarte pieten die ik als kind 25 jaar geleden tegen kwam. Het probleem dat de meeste tegenstanders hebben is simpelweg dat hij zwart is (dat verzin ik niet, dat zeggen ze zelf), dat kun je niet verdedigen door te verwijzen naar de oude karikatuur die het was.